Tohle představení městské policie v Amsterdamu, která více než razantně pacifikovala italského turistu na kole.
Je to zároveň hezký příklad toho, že když mi se můžeme zbláznit z měšťáků buzerujících cyklisty ve Vyšehradském tunelu tak s cyklistou jedoucím v protisměru se v Amsterdamu nijak nemažou....
http://www.youtube.com/watch?v=avw-68UaYwg&...
Razantně? Co na to bylo razantního? To bylo jen zhovadilé a naprosté nezvládnutí jednoduchého úkonu třemi úplně neschopnými diletanty, který si na zvládnutí jednoho člověka, který se s nimi ani nijak nepral, museli zavoilat posily dalších asi 6 policajtů a stejně to čtyřem dalo pořádně zabrat.
No mě popravdě to mačkání obličeje na zem v závěru přišlo docela brutální, taková pomstička.
Když už rozvinu příhodu, tak je zajimavé, že hlídka je genderově i multikulturně více než vyrovnaná a tak by měla být "úplně jiná a naprosto skvělá" :)
Ve své podstě žádný rozdíl od našich pitomců ze Smíchova, kteří taky pacifikovali ve své podstatě neškodného člověka.
Jo tak hlídka byla úžasná a skutečně vyvážená, ale to je tak všechno, jinak naprosto neschopná. Kleknou někomu na krk a namáčknout obličej na silnici jen kvůli nějakýmu přestupku je vážně něco a vskutnu hodno asi deseti policajtů.
Tihle by měli pacifikovat Ježíše (cca od 2:00) http://www.youtube.com/watch?v=nSDpEZk34vQ
Tak nám začali hony a lidolovci už mají své úlovky
http://zpravy.idnes.cz/na-trebicsku-zastrelili...
Zastřelený byl pětasemdesátiletý. Zkontroloval bych, jestli mezi lovci nebyl někdo z ministersva financí, kdo má na starost důchody.
Že by ministerstvo už začalo prosazovat novou penzijní reformu?
Líbí se mi jedna pasář definice honu :-)
"... Po ukončení honu je ulovená zvěř pečlivě uložena do řad zvaných výřad a hon je zhodnocen. Ve výřadu však nejsou vyloženi postřelení honci a lovci, ti jsou tou dobou již v péči lékařů. ..."
A kam se ukládají lovečtí psi ? Mezi zvěř, nebo k honcům ?
Nepíšou, takže pes jde zřejmě do výřadu jako samostatná položka uloveného :-)
Hlavní zásady lidové myslivosti:
1. Nic jiného než lovná zvěř a myslivci nemá v přírodě co dělat!
2. Všechno, co není myslivec, se proto považuje za lovnou zvěř.
3. Není-li v dostřelu lovná zvěř, může ji nahradit jiný myslivec (viz bod 2).
Motoristé si dálnice zaplatí z daní a ještě sponzorují dospělosti, kteří na daních nepláti nic.
Tedy možná... Když se “zapomene“ odečíst pár položek za pár desítek miliard.
http://m.ihned.cz/c1-58578760-s-kazdou...
Vy, socialisté ovšem tvrdíte, že stát tu není od toho, aby vydělával:-)
To tvrdime i my mene socialne zamereni, ze stat neni od toho, aby vydelaval. Stat je od toho, aby lidem poskytoval za jejich dane nejake dohodnute sluzby. Ovsem nazor na to, co patri do tech sluzeb, se lisi clovek od cloveka.
Ostatne prepocitavat smrt na penize specialne u motoristu a brat to jako naklady na motoristy neni uplne stastne. Stejne tak se to muze delat u horolezcu, vodaku, kuraku, obeznich ci kohokoli jineho a nechtela bych videt nas danovy system po te, co se to do toho zacne zapocitavat.
Zejména pak, pokud by měl započítávat i výhody:
Hodnoty, které se díky motorové přepravě podařilo vytvořit, hodnoty, které se vytvoří díky tomu, že se kuřák lépe soustředí, že si vodák o víkendu dobře odpočal...
:-)
Ve skutečnosti je to ovšem argument pro lepší infrastrukturu. Plynulejší doprava znamená větší prosperitu jednotlivců i firem a současně snížení ztrát úmrtími prostřednictvím vyšší bezpečnosti.
Chudáček hlupáček tedy pálí do vlastních řad:-)))
"Plynulejší doprava znamená větší prosperitu jednotlivců i firem a současně snížení ztrát úmrtími prostřednictvím vyšší bezpečnosti."
S tim vlivem na prosperitu si nemyslim, ze by to platilo. Na dalnicich sice je mene nehod, pokud si to pamatuju dobre, ale vetsina nehod je zpusobena jasnou chybou ridice a nikoli chybnou infrastrukturou, a rozdil v poctu umrti, kdybychom ta umrti tedy vycislovali, by mozna stavbu dalnice stejne vubec nezaplatil.
Tady ve Švédsku chtějí 0% smrtelných nehod, upozorňuji na to číslo: NULA. A když sem se ptal, jak toho chtějí dosáhnout, že to bude hafo drahý, tak mi řekli, že musí mít vysoké cíle... No nevím...
No na zemi EU, která má momentálně největší poměr nezaměstnanost lidí do 25 let vůči zbytku populace je to smělý cíl....
Mimochodem jedním ze švédy navrhovaných řešení nehodovosti je vydávání řidičáků zdarma lidem starším 25 let :) kdo si počká, ten to má zadara ....
Primárně tím vypínám argument "zacvakal jsem si to, můžu si stavět co chci".
Jedná se pak o běžnou prorůstovou investici placenou ze společných peněz. A já mám pak právo "kecat" do toho jestli je tento typ investice dostatečně efektivní, zda podobný efekt na ekonomiku nebude mít levnější řešení, případně zda větší návratnost nebude mít investice ve zcela jiném sektoru. Napadá mě například investice do zlepšení kvality jazykového vzdělávání na školách; znalost cizich jazyků je mezi absolventy stále tristní (což mi připomíná, že se chci delší dohodnout s Medvědem na hodinách němčiny, měl bych ji oprášit do stavu abych se dohodnul na rakouských a německých chatách- je to wostuda; stále jsem to odkládal s výmluvou na potlučený mozek).
vozová hradba z kol, pak využití jako radlice a nakonec i údery řídítky, inu je nová doba.
http://www.youtube.com/watch?v=qGEoxDdurHg
http://www.denik.cz/zlinsky-kraj/pristihli-ho...
Tohle mě pobavilo nejvíc:
"Ukradly je spíše náhodně, než plánovaně... ...Jakoby náhodou měla jedna z nich v kabelce štípací kleště, kterými přecvakla zámek a druhá z nich na ukradeném kole odjela do pronajatého bytu. Druhé kolo si podobně náhodou jedna z nich vybrala u vlakového nádraží," poznamenal policejní mluvčí...
Inu, život je jen "náhoda"...
Přivodilo mi úsměv na tváři, když jsem se dočetl, že Praha má metrobusy. http://www.kr-ustecky.cz/VismoOnline...
Že ho huba nebolí.... Považovat nová spojení, která měla být už dávno, považuje za zlepšení týhle pseudometrobusizace... Já se divím, že mu z Dědiny nepřišli ještě bušit na dveře, popř. vyhodit z okna...
Banánovník ze švédska nakousl zajímavé téma dopravní bezpečnosti ve Švédsku s plánem závažné nehodovosti s nula úmrtími v brzku:)
Tak jsem si vzpoměl na jednu informaci ze Švédska.(květen 2012)
Udělali si tam takový průzkumeček v nemocnicích s dotazníky zraněným.
A ? :
Skoro polovinu všech zraněných ze všech nehod tvoří cyklisté , přesně je to 48 procent.
28 procent obětí nehod jsou motoristé, 8 procent skůtry, 7 procent chodci, 5 procent motorkáři a 2 autobusy , zbytek ostatní doprava.
70 procent z tamních nehod cyklistů s nutnou hospitalizací je bez účasti aut.
No a nejzajímavější je statistika z univ.města Lund kde je 78 procent ze všech vážně zraněných pouze ve vztahu k cyklodopravě bez účasti aut.
Stockholm má ze všech zraněných 41 procent ve vztahu k cyklodopravě a jen 31 ve vztahu k autům.
Jen mě tak napadá - opravdu znamenají pojmy "zraněný cyklista" a "zraněný ve vztahu k cyklodopravě" totéž? Nespadá většina cyklistů spíše do ranku zraněných při sportu?
Kdo se nikdy při nějakém blbnutí nevymlel na kole? Jako dítě snad nejednou každej a stačí nahlédnout do zdejších diskuzí, aby bylo vidět, že k drtivé většině nejrůznějších zlomenin, šití a otřesů mozku opravdu nedošlo při "cyklodopravě".
U těch opradu
Jen mě tak napadá - opravdu znamenají pojmy "zraněný cyklista" a "zraněný ve vztahu k cyklodopravě" totéž? Nespadá většina cyklistů spíše do ranku zraněných při sportu?
Kdo se nikdy při nějakém blbnutí nevymlel na kole? Jako dítě snad nejednou každej a stačí nahlédnout do zdejších diskuzí, aby bylo vidět, že k drtivé většině nejrůznějších zlomenin, šití a otřesů mozku opravdu nedošlo při "cyklodopravě".
U těch opravdu dopravních nehod už je spoluúčast aut o hodně častější.
no vzhledem k tomu, že jsem čerpal z článku o bezpečnosti cyklodopravy....
Však jo. Mě by jen zajímalo, z čeho čerpali autoři toho článku. Píše se, že z dotazníků v nemocnicích. Takže by bylo zajímavé vědět, jak byly pokládány ty otázky. A jestli fakt započetli jen ty cyklisty, co se do špitálu dostali z cesty z domu do školy (či tak někam) a vyloučili ty, co k úrazu přišli stylem: "Hele, bez šlapání!", "Hele, bez držení!", "Hele, bež žubů!"
Popravdě to již nejsem schopen dohledat, ale vzhledem k tomu, že v článku zmínili dvě města s největším podílem cyklodopravy a v obou bylo hodně zraněných cyklistů tak se mi nezdá, že by se to dalo hodit na sportovní cyklisty nebo lidičky co si jdou po cestě autem rozbít hubu na kole pro zábavu :D
Těžko říct, jak je to ve Švédsku... pokud skončí cyklista ve špitále u nás, tak je to v drtivé většině proto, že někde tankoval adrenalin... nebo proto, že ho sejmulo auto. Jiné příčiny jsou celkem vzácné.
Tak to pozor to je pověra i zde, většinu cyklistů ve špitálech nesrazila auta ty statistiky byly už ukazovány i zde na nakole...
Pořád se víc cyklistů zraní tak nějak samo...
Ale vždyť to píšu, ne? Ale většinou je to ta kategorie "tankování adrenalinu" a ne že si zrovna jede do práce a najednou má prasklou lebku.
no právě že jsi vyloučila z řad dopravních cyklistů tankovače a zbytek mají na svědomí auta... a není tomu tak :)
navíc podle statistik skoro 2/3 nehod s účastí cyklistů zaviní cyklisté přičemž toto procento neklesá..
http://www.ibesip.cz/959_Dopravni-nehody...
Těžko říct. Myslím, že ty statistiky cyklisty na "tankovače" a "dopravující se" nerozlišují.
Jen tak statistika na méně početném vzorku: Je tu někdo, kdo se sám bez účasti motorového vozidla naboural? A nebylo to přitom při nějakém tom "sjezdíku" či podobném výkonu? Já nikoho takového neznám, což samozřejmě nemusí nic znamenat.
Nebylo to na hospitalizaci. Což nebyly ani ty adrenaliny.
Také by mě zajímalo jestli to bylo na chirurgické ambulanci, nebo na lůžkovém oddělení (=hospitalizace). S různým šitím, nastiplou kostí nebo potlučeným zápěstím se tam dá lézt 100m za rok. Ale hospitalizace, to je jiná káva.
Cemu rikas naboural? Jestli myslis flakl s sebou o zem, tak jsem asi 2 x spadla s kolem i v Praze (prilis sikmy skok na obrubnik ve slejvaku a nasledny plochy let po chodniku - par oderek na rukach, podjeti kola v zatacce na mokre lavce zaroven se zaseknutim nohy v klipsne - 2 modriny). V obou pripadech jsem byla zcela strizliva.
Myslím tak, aby to bylo započítáno do statistik. Tj. přinejmenším lékařské ošetření.
Lekarske osetreni urazu jsem mela v zivote 2x, nikdy to nesouviselo s kolem a spravily to pokazde 2 stehy. :-) Jinak se obavam, ze statistiky jsou prevazne policejni, takze se do nich bezne se samostatne vymlativsi cyklista nedostane, ani kdyz se necha osetrit.
Jinak pokud by sis chtel prohlednout podrobnejsi statistiky a za vic let, tak jsou v teto diplomce:
http://k622.fd.cvut.cz/downloads/bp_nouzovsky...
Jo a jeste by Te mohlo zajimat, ze v Praze, ktera se nas dvou hlavne tyka, zavini cykliste zhruba polovinu z nehod s ucasti cyklistu, takze vlastne v Praze jsou cykliste vzornejsi nez ve zbytku republiky. To by jeden nerekl, co? :-)
http://www.praha.eu/public/e5/26/68/724315...
No už docela dost mých kamarádů při jízdě zalehlo, ale ne na lehokole...
Posledních čtrnáct dní je tu pekelná ledovka... Jsem rád, že jsem ulomil řídítka a neriskuju...
Tady je obrovský cyklistický provoz... i plná parkoviště aut.....
http://m.idnes.cz/blog/clanek.304388.idn
skládací kajak
http://hobby.idnes.cz/plastovy-skladaci-kajak...
To mi připomnělo kamarádovo vyprávění, jak si jeho děda s kamarádem postavili zamlada dvojmístný skládací kajak (dřevěná žebra a textilní potah). A nebyli žádný vořezávátka - přejeli s ním Balt. Sami dva, žádné zajištění neměli... Upřímně - neměl bych tu odvahu.
ten skladaci kajak se vyrabel v NDR...
k nam se oficialne nedovazel, nicmene hodne lidi si jej dovezlo prez ruzne TJ (telovychona jednota )pod ktere organizovani vodaci spadali.
Jo na navod na skladaci kanoe vysel v casopise "udelej/urob si sam"
http://www.raft.cz/Clanek-Skladaci-kajak-Letov...
Skládací kajaky se u nás vyráběly za první republiky, když ještě žádná NDR nebyla. Skládací dřevěná kostra a plátno.
Skládací kajak je hodně luxusní záležitost. :(
Třeba tenhle stojí 3500 €.
http://www.globetrotter.de/de/shop/3d.php?pfad...
"Případovou studií takového vývoje může být Kalifornie, která se se spolehlivě fungujícími hlasy obrovské španělsky mluvící menšiny stala státem jedné strany a kde jsou volby napínavé jen v tom, jestli demokraté dostanou sedmdesát nebo osmdesát procent. Před dvaceti lety byla Kalifornie nejbohatším státem unie, dnes je státem nejzadluženějším s jednou z nejvyšších nezaměstnaností. Téměř všechno se dotuje a reguluje. Vláda podniká masivní investice do rozvoje vědy a vzdělávání – s nulovým dopadem na prosperitu. Výdaje na školství jsou téměř nejvyšší v USA, výsledky dětí v testech patří k nejhorším. Daně, které už dnes patří k nejvyšším v USA, se pravidelně zvyšují. Navzdory tomu se deficit zvyšuje raketovým tempem. Není snad měsíce, aby nepřišla zpráva, že další město vyhlásilo bankrot. Vláda musí předčasně propouštět vězně, protože nemá peníze na financování věznic, a učitelé si musí občas vybírat nedobrovolnou dovolenou. A pochopitelně je tu nejpřísnější systém předpisů a regulací. Není divu, že během posledních deseti let se z Kalifornie odstěhovalo 1,5 milionu lidí (vesměs ti nejpodnikavější a nejpracovitější). Nahradili je španělsky mluvící žadatelé o státní podporu."
http://www.finmag.cz/cs/finmag/kaleidoskop...
Kalifornie, to je průšvih... Chtěli si tam udělat Evropu a jak to dopadlo... zajímavý byl výzkum, který ukázal, že spousta firem chtěla ekologičtější politiku, ale protože se zavedli normy, tak už neměli důvod a prostě splnili normy :-)
Benzín tam byl pěkně mastnej...
No problém je, že v Kalifornii jsou děsně silný odbory státních zaměstnanců, takže se tam podle toho dělala politika...
1. tam mám příbuzné
2. jsem tam letos byl docela dlouho
3. byl jsem tam docela dlouho i dřív
Tak mám nějak možnost srovnávat dřív a letošek ... a je skutečně vidět, že některé obce již nemají peníze třeba na opravu silnic, některé parkways již začínají připomínat silnice středočeského kraje.
To jsou veci: "Přímočarý pohyb u cyklistů není prakticky přímočarý. Z měření, která provedl Ing. Krejsa [19], bylo vyvozeno, že pohyb probíhá ve tvaru nepravidelné vlnovky. Tato trajektorie byla označena za makrovlnu. Její amplitudu i vlnovou délku může cyklista ovlivnit vlastní vůlí, koncentruje-
li se plně na jízdu samotnou. Totéž ovšem nelze říci o tzv. mikrovlně. Mikrovlnou bylo
nazváno kmitání jízdního kola kolem trajektorie pohybu. Mikrovlny mohou být způsobeny či ovlivněny stylem jízdy, frekvencí šlapání, profilem trati, povětrnostními podmínkami či nerovnostmi povrchu."
Bohuzel dnes nemam cas (pochybuju, ze by to bavilo moje deti), ale treba by zaujal program o lavinach i nekoho tady: http://www.festivalalpinismu.cz/program/90...
Luo řekl, že se ze svého obydlí ve Wen-ling v provincii Če-ťiang nehne. Kompenzace za přestěhování se mu zdála nedostatečná. A uspěl - vlídné čínské úřady jeho dům nezbořily.
Má to však jeden háček. Ani svého plánu se totiž úřady nevzdaly. Zbořily všechny okolní domy a Luův nový "solitér" nyní stojí přímo uprostřed nové silnice. Sedmašedesátiletý Luo žije v domě dál se svou ženou.
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/zpravy-z...
Kdyz v Anglii staveli dalnici M62, jeden farmar-vzpurnik taky odmitl dat farmu v plen. Dopad takhle, na ten ctyriadvacetihodinovej cvrkot si uz zvyk.
Kdyby to stavěli u nás teď, měl by tam ještě betonové zdi na ochranu před hlukem, takže kravál by byl možná menší, zato by nikam neviděl.
U nas by se to vleklo leta, vystavba by se zastavila do vyvlastneni. Podobnej problem se vyskyt pri stavbe ostravsky dalnice, jestli se nemylim. Tam vzpurna farmarka a jeji pozemky.
Hradecká dálnice D 11, Havránková, končí kvůli ní před Hradcem a hned tak pokračovat nebude, jednak to pořád ještě není úplně dořešené a pak nejsou peníze.
Jenze u Havrankove delal ciraty hlavne stat.
To jo, ale nakonec to bylo tak půl na půl. Hodně toho prošvihl stát a jeho a krajské úřednictvo a Havránková to pak šroubovala svými nesmyslnými požadavky a obstrukcemi.
Me by taky vytocilo, kdyby stat reseni nejakeho problemu protahoval zbytecne nekolik let, takze bych pak taky mozna delala obstrukce.
Já ji taky nedávám téměř žádnou vinu, vše bylo na straně státu, jeho povýšené úřednictvo se od začátku předvádělo jako naprosto neschopný diletanti a pak se to snažili vylepšit předváděním arogance moci a pak už to šlo celkem samo až z toho Havránková vytřískala docela hodně, mnohem víc než kdo jiný. A aby toho nebylo málo, tak všichni ti šašci nějak zapoměli, že ona není jedinou majitelkjou pozemků s kým se musí jednat a vše začalo nanovo.
Kdyby tyhle renoci dali alespoň k částečné úhradě všem těm státním povalečům, tak pochybuju, že by se něco podobného někdy opakovalo.
Ne, jednoznačně za to můžou úředníci. Havránková nabídla pozemky ZDARMA a několikrát, nikdo na to nereflektoval, tak se prostě rozhodla za to chtít peníze. Udělal bych naprosto to stejné...
Nikoliv, nikdy nic nenabízela zdarma, to by snad ani žádný sedlák neudělal a už vůbec ne vůči státu. Ona z počátku opravdu nechtěla nijak moc peněz jen náhradů výloh spojených s výměnou pozemků, ale požadovala výměnu pozemků za jiné a požadovala nefinanční náhradu - pozemky na které si ukáže. Už si nevzpomínám kolik toho chtěla, ale bylo toho víc než dost. Teprve potom kdy ji bylo jasný, že tolik pozemků a hlavně takových jaké by chtěla nikdy nedostane, tak místo nich začala požadovat peníze.
Lyžařské areály v Krkonoších vytáhly do boje proti přeprodávání skipasů mezi lyžaři. V Rokytnici a Janských Lázních bude letos nový systém lyžaře u turniketů fotit, a pokud odhalí černý prodej nebo podvod, nepustí je na vlek.
Zdroj: http://cestovani.idnes.cz/konec-kseftum-s...
Fuj, to je vážně na blití. To už si i tihle kolotočáři prošlápli cestičku na úřad poro ochranu osobních údajů, že jim to povolili? Za chvíli kde jaký komediant bude mít data o komkoliv.
Tak, za socíku měla tyhle údaje pouze StB a kolotočáři s ní tudíž rádi vycházeli ...
Ono jim taky nic jiného nezbylo než jim jít na ruku a spolupracovat aby mohli využívat výhod, které měli a pořád ještě mají, zvlášť když chtěli kolotočařit a jezdit do ciziny a samozřejmě volně "pašovat" a vexlovat co se dalo a co kdo chtěl.
Zajímalo by mne, jak to bude v praxi třeba u lidí nosících helmu - to ji budou vždy u turniketu sundavat, pak lovit společně s lyžemi, hůlkami, rukavicemi, nasedat k tomu na lanovku? A když tam budu s dítětem, tak dvojmo? To bych asi jela jinam...
Nikdy mi nepřišlo, že bych vlekaře poškodil, nebo dělal něco nemorálního, když jsem prodal, nebo koupil permici.
Něco jinýho je asi organizovaný prodej ve velkém, ale nějak nechápu jak je to poškozuje.
Tahle buzerace poškodí leda tak lyžaře. Jedině, že by vraceli jízdné - třeba když si koupim tříhodinovou, po hodině mi bude zima, tak mi vrátí adekvátní část. Tojo, pak ať si mě klidně fotí ...
Zdá se mi, že Krkonošský areály chtěj jen vytřískat prachy.
Stovky českých internetových obchodů odpustí v úterý 27. listopadu zákazníkům poplatky za dopravu. http://aktualne.centrum.cz/finance/nakupy...
To tedy bude masakr, nechtěla bych v těch internetových obchodem v ten den (a pár následujících) pracovat...
http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa...
Když si představím, jak dlouho mě trvalo než jsem natrénoval přejezd o málo širší lávky, ale dlouhé pouhých pár metrů a se zábradlím na obou stranách bez zaškobrtnutí, tak na ty děti koukám s otevřenou pusou.
http://cestovani.idnes.cz/foto.aspx?r=kolem...
http://byznys.lidovky.cz/cez-by-chtel-z-orliku...
přije mi to jako až moc drsný. Upřímně řečeno, já bych se v tom výtahu asi posral...
http://www.novinky.cz/koktejl/285959-jeden-z...
Mne takovehle fory prijdou jako dost dementni a nechapu, jak se tim jejich autori mohou bavit.
jo, mám podobnej názor.
Když skrytá kamera, tak něco takovýhohle
https://www.youtube.com/watch?v=0rivtnYXZgE&...
tedy něco co tě rozhodí, ale nebudeš u toho hrůzou uplně v pr....
V případě tý holčičky ve výtahu kdyby mě nakonec řekli, že je to skrytá kamera, tak bych tomu dotyčnýmu za ty znečištěný trenýrky a zážitek asi jednu ubalil...
Kolega v práci mi poslal odkaz a musel jsem zjišťovat, proč z ní všichni tak šílí, protože jsem na hororové filmy nikdy nekoukal. Tedy, její zjevení by mi bylo divné, to určitě...
Pořád mi to ale připadá mírnější než podobný kanadský žertík s tím kostlivcem jezdícím na motorce kolem hřbitova. https://www.youtube.com/watch?v=-j62QnPsuTI
Tohle by mě docela i pobavilo. Lidi blbnou z filmů a všechno strašně prožívaj a pak nedokážou odlišit reálnost od nějakýho fórku.
Ten vytah s odpadavajici podlahou je snad na zalobu, ale preneseni strasidelneho zamku do vytahu mi prijde spis smesne, ne?
tak třeba ten o kus vejš zmiňovanej kostlivec na motorce, by mě tolik nevyděsil, jako ta dívenka náhle se objevivší ve výtahu.
Měl bych jí za ducha a nikdy když potkám ducha nejsem klidnej, navíc, když ten duch působí děsivě...
(doufám,že přechodník je ve správným tvaru)
to už jsme fakt takoví hajzlové???
http://www.novinky.cz/krimi/285985-cukrovkar...
Kde ležel, na chodníku, nebo někde v křoví ve spacáku? "Nedaleko frekventované křižovatky a zastávky tramvaje" může být taky pěkná zašívárna.
Dva dny to místo neviděli strážníci nebo pořádkoví policisté? Nebo že by tam neležel dva dny? Proč si nezavolal záchranku, nebo neřekl kolemjdoucím?
Hledal jsem něco o transplantacích orgánů...
http://www.ikem-transplantace.cz/html/o...
"Všichni bychom si měli uvědomit, že orgány od zemřelého dárce mohou zachránit několik lidských životů a pravděpodobnost, že někdo z nás se stane dárcem orgánů je několikanásobně menší než pravděpodobnost, že někdo z nás či našich blízkých bude transplantaci potřebovat."
TO mi přijde jako blbost. Apriorní pravděpodobnost (tady a teď), že budu dárcem je přece plusmínus stejná, jako že budu příjemcem, ne?
Ovšem mě tam zaujala spíš věta " Žijící dárce může darovat orgán párový jako je například ledvina." Je nějaký jiný párový orgán než ledvina, který může živý dárce darovat?
No tak párových je plno, darovat je lze jistě taky. Otázkou zůstává, jestli je lze transplantovat.
Jo? Mě napadla akorát plíce - a ty se snad netransplantují. Teda od živého dárce. Transplantovat vaječník či varle by byla logicky vzato blbost... a co tam máme dál?
:-)))
No právě: oko, ucho, ruka, noha, nosní dírka, půlka zadku... ;-)
Nojo, ale tohleto se snad netransplantuje ani od mrtvých dárců. Párové máme kdeco, ale když seriózní článek o transplatnacích napíše NAPŘÍKLAD ledvina, tak jsem si pořád říkala, že musí existovat ještě aspoň jedna jiná eventualita.
Ledvinu párovou nemám, tu už po mě nikdo chtít nebude... tak abych věděla, nač jiného bych se teda měla připravit. :-)
nevím, jestli se to doopravdy stalo, ale to asi není důležitý...
DEJ SI POZOR!!!
Rozhodneš-li se číst, dočti prosím až do konce.
" Tomáš se podíval ještě jednou na tachometr právě ve chvíli kdy ho zachytil radar. Nestihl už
zpomalit. 78 km/h přes obec. Bylo to už potřetí, co ho tento rok chytili..... "CO TU ZASE K ČERTU DĚLAJ."
Policajt, který ho zastavil, vystoupil z auta a s blokem v ruce pomalu přicházel k Tomášovu autu.... "Je to Karel, nebo není?" Uniforma ho trochu změnila, ale opravdu byl to Karel z kostela.
Tomáš se vtiskl hlouběji do své sedačky. Bylo to horší než obvykle. Známý policajt z kostela, chytil známého z toho stejného kostela.
"Ahoj Karle. To je sranda, že se zase vidíme." "Ahoj Tomáši." Karel se neusmál. "Vidím, že si mě zase chytil, když jsem pospíchal domů, aby jsem viděl svou ženu a děti." " Ano, je to tak. Policajt Karel se nezdál být svůj. "Poslední dny jsem odcházel z kanceláře a už jsem byl v myšlenkách na zítřejším rodinném výletě, proto jsem tak pospíchal.Kolik si mi naměřil?". "Sedmdesát". "Ale Karle, počkej chvíli. Když jsem Tě uviděl hned jsem se podíval na tachometr. Myslím že jsem jel jen 60 km/h."
Tomáš se snažil při každé další pokutě víc a víc smlouvat. Celý nervózní se díval na svou přístrojovou desku.
Karel psal něco usilovně do bloku. Proč nechce vidět řidičák a papíry od auta, tak jako vždycky, pomyslel si Tomáš. Nedočkavě povídal dál: "Pořád je to na Tvém rozhodnutí Karle. Určitě jsem porušil dopravní předpisy, ale nemohl by si pro tentokrát přívřit očko?"
Karel psal dál, potom vytrhl papír z bloku a dal ho Tomášovi. "Děkuji",sarkasticky poznamenal Tomáš, nedokázal skrýt ve svém hlase zklamání. Bez jediného slova se Karel otočil a vracel ze zpátky ke svému služebnímu vozu.
Tomáš čekal a pozoroval ho ve zpětném zrcátku. Potom otevřel složený kus papíru a byl zvědavý kolik ho ten přestupek bude stát.
To je vtip? Nebyl to žádný pokutový blok. A potom začal Tomáš číst:" Milý Tomáši, měl jsem malou dceru. Když jí bylo pět, zemřela při dopravní nehodě. Jednoduše řečeno, ten chlap, který ji srazil byl zkušený řidič ale jel moc rychle. Dostal pokutu, měl soud a potom tři měsíce v lochu a potom byl ten muž zase volný. VOLNÝ, aby mohl obejmout své dvě dcery, které měl.
Já jsem měl jen jednu. Budu muset čekat až jí budu moci znovu obejmout v nebi. Tisíckrát jsem se pokoušel tomu muži odpustit. Možná, že jsem to i dokázal, ale na NÍ musím myslet stále, dokud budu naživu. I teď.
Dávej si prosím za volantem pozor, POSPÍCHEJ POMALU, Tomáši. Můj syn je to jediné CO mi ještě zbylo.... zdravím Tě Karel."
Tomáš se otočil a viděl Karla odcházet. Ten se znovu vracel k policejnímu autu, nastartoval a odjel. Tomáš se na něho upřeně díval, dokud mu nezmizel z očí. Až po několika minutách se pomalu rozjel směrem domů. Cestou poctivě dodržoval předepsanou rychlost, byl ostražitější a na přechodech pro chodce poctivě pouště chodce. Uvědomil si, že najednou dělá věci, na které nebyl zvyklý. V duchu se modlil a prosil o odpuštění a když přišel domů objal svojí překvapenou ženu i obě dcery pevným stiskem.
ŽIVOT JE VELMI CENNÝ. ZACHÁZEJME S NÍM SVĚDOMITĚ A OPATRNĚ. NIKDY NEZAPOMEŇ, ŽE AUTO SE DÁ KOUPIT VŽDYCKY, ALE LIDSKÝ ŽIVOT...
Je zajímavé, že člověk dostane 1000 vtipů přes mail a ty se rychle rozšíří jako oheň. Když se ale mají rozšířit zprávy, které stojí za ZAMYŠLENÍ, které by mohli ovlivnit náš VLASTNÍ ŽIVOT, lidé mnohem víc přemýšlejí jestli je rozešlou dál a komu je vlastně pošlou.
MYSLÍM, ŽE TATO ZPRÁVA BY STÁLA ZA VELMI ČASTOU A PRAVIDELNOU POŠTU, NEBO ALESPOŇ VÝJIMEČNÉ SDÍLENÍ.
Krásný den všem.
Vyprávěla mi jedna z mých známých (a nemám důvod ji nevěřit), že ji cestou domů, kdy taky nejela zrovna předpisově zastavil její známý policajt a sprdnul ji, že má v autě dvě děti a že by si to měla laskavě uvědomit, že se chová špatně. Řekl jí, že jí pokutu nedá, ale musela v městě zajet s dětmi k obchodu a koupit jim něco dobrého, to prý místo pokuty. A samozřejmě jel za ní, aby to překontroloval.
Bylo to nějak před rokem 1990 když se tohle občas stávalo, pak jeden policajt místo pokuty přiměl pána koupit dětem nějaké ovoce. Pán ho koupil a hned šel si stěžovat, že nedostal pokutu a ještě musel nakupovat co nechtěl, policajt dostal trest a byl veřejným čtením prohlášen za ostudu. Co jsem slyšel, tak tím byli všichni policajti rázem vyléčeni z dobrých úmyslů.
Švédsko dováží ve stále větším množství dost netradiční zboží. Odpadky. Hlavně z Norska, ale také z Velké Británie, Itálie, Pobaltí a má zájem i o dodávky z Balkánu.
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa...
Tady jsou na každym rohu, zatímco u nás lidi dost tvrdě protestují a je to tak, tady se to lehce rozptýlí, nikoli jako na okraji nějakého našeho většího města v dolině...
Tady chtěli pro Hradec, Pardubice a široké okolí (asi tak pro 500 tisíc lidí) postavit spalovnu hned vedle Opatovické elektrárny, lidi se mohli pos... a stavba nebyla povolená, spalovna nebude. Místo pro ukládání odpadků už se pomalu zaplňuje, ale můžeme být klidný, prý už mají vyhlédnuté nové místo, budou je vozit někam ke Kolínu, bude to o dost dražší než nějaký spalovna, ale to nevadí, my na to mámne.
Spalovna v Opatovicích je špatně, protože je to skoro u nás. Zato Kolín je daleko, tak je to v pořádku. Typický příklad toho, čemu se v anglosaských zemích říká "Not in my backyard".
Jenže opravdu už za pár let budou řvát, že platí strašně moc za likvidaci odpadu. Taky nemusím na spalovnu koukat, ale nějak se odpad likvidovat musí a když budem dost peněz můžem ho vozit třeba do Švédska.
Na svy minuly adrese postavili spalovnu sto metru od baraku. Kdyby obcas v teplych dnech nesmrdelo z bunkru jako ze zelinarskyho kontejneru, ani bych o ni nevedel. Asi i spalovny maji sve dny.
Alespoň to jednou nebudeš mít daleko.
až Vám bude zase někdo vykládat cosi o tom, že auta jsou nutná k životu a že MUSÍ mít alespoň 1,5 tuny.... Alespoň budete vědět odkud vítr vane.
http://auto.idnes.cz/maly-mestsky-elektromobil...
Napadá někoho, proč autor to auto tak neuvěřitelně shazuje (a nepřesvědčujte mě, že to není úmysl)? Proč třeba nezmíní některou z výhod?
Kdo a kde tvrdí, že auto nutné k životu musí mít aspoň 1,5 tuny?
Co konkrétně považuješ za "neuvěřitelné shazování"?
Jaké výhody máš na mysli?
Čím se liší "skoro-auto" (viz. titulek) od "auta"? Která vlastnost "auta" bude uživateli "skoro-auta" chybět při cestování městem?
Protože jak jsem pochopil, tak by to nemělo být v kategorii osobních motorových dvoustopých vozidel (osobních aut)
Dojezdem, počtem míst pro cestující, velikostí kufru. Jak je to u elektromobilů s topením?
A teď bych prosil odpovědi na mé otázky, ať se v diskusi pohneme dál:
Kdo a kde tvrdí, že auto nutné k životu musí mít aspoň 1,5 tuny?
Co konkrétně považuješ za "neuvěřitelné shazování"? - Podle mne je pojem "skoro-auto" spíše lichotka pro takový vehement.
Jaké výhody máš na mysli?
Od doby co mě začali pouštět do školy samotného, řeším dopravu jedné osoby. Občas dvou (cca. 1-2% cest). Doprava více osob je velmi vyjímečná. Takže počet míst (2) je více než dostačující a tudíž není pro případné porovnání relevantní. Tyto cesty měly pokaždé méně než 20km, tedy dojezd opět není relevantní. Kvalita cestování tím elektromobilem je pro mě tedy stejná jako kvalita cestování jedenapůltunovým vehementem.
Co se topení týče- při většině cest je člověk už za půlkou, když topení začne topit a předtím než se auto vytopí, je člověk v cíli své cesty. Asi Tě to překvapí, ale zvládám i v tomto nečasu cestovat bez ochrany jedenapůltunového vehementu. Normálně jsem vystaven všem povětrnostním vlivům. Je to možné díky tomu, že používám technické zařízení známé pod obchodním názvem "oblečení". Zkus se mrknout- dnes to prodávají i přes internet.
Takže to v zimě netopí. 1-2 dospělí + 2 dětské sedačky do toho nevejdou. Kufr když potřebuješ něco převést to nemá. Dojezd 60km, pak se to musí 3 hodiny někde v dosahu zásuvky nabíjet. Neuvěřitelné shazování se nám tedy smrsklo na konstatování faktů.
Felicia má 950-970kg, Polo a Favorit něco přes 700. Pomluva o nutné 1,5 tuně je tedy vyvrácena.
Já nevím jestli to topí. Jen kostatuji, že se bez topení obejdu. Stejně jako se bez něj musím obejít v jedenapůltunovém vehementu.
Když jedu do práce, tak jezdím sám, žádní další dospělí, natožpak dětské sedačky se mnou nejezdí. Takže tyto možnosti většího vehementu mi jsou zcela k ničemu.
Co znamená "něco převézt"? Naposledy jsem něco většího (lednici a mrazák) potřeboval převézt v lednu letošního roku (tj. před 10 měsíci).
Máš pravdu ohledně 1,5 tuny. Nejrozšířenější vehement od škodovky má 1,25 tuny (bez řidiče). Omlouvám se za odporné zaokrouhlování.
Jistě, dá se jezdit autem navlečený jak pumpa a drkotat zubama. Felcka začne po půl kilometru topit, za pár minut je uvnitř příjemně.
Když ty jedeš do práce, tak jedeš možná sám. Když jede moje žena ke své sestře, na nákup a pak mne třeba vyzvedává z práce, jedeme večer čtyři. Typický náklad je nákup (třeba přepravka + karton mlík, hajzlpapíru nebo tak něco) taška věcí pro děti (hračky, plíny oblečení), někdy třeba odrážedlo, dříve třeba kočárek, plus třeba můj batoh s papírama a ntb.
Bavím se o zcela konkrétním autě a zcela konkrétním využití. Že tobě stačí kolo už víme a netřeba to opakovat, zvláště když diskutujeme rozdíl ve využitelnosti normálního levného auta a miniaturního elektrického vozítka.
To že to auto neodpovídá Tvé aktuální dopravní potřebě je zcela normální. Nicméně to že Tobě v tuto chvíli nevyhovuje, neznamená že to je nepoužitelný nesmysl.
Myslis, ze vetsina lidi, co auto vlastni, tu a tam nejezdi ve vice lidech, nebo nevozi neco vetsiho? Meli by podle Tebe jezdit do prace elektromobily a o vikendu na chatu nebo jinam co? To by meli jeste dalsi vetsi auta?
Neni lepsi mit univerzalnejsi reseni? Zvlast kdyz nekolik specializovanych bude nejen drazsich, ale i ekologicky narocnejsich?
A s čím máš teda problém ? Je to ideální pohybovadlo pro tebe a mraky dalších lidí. A časem si ho určitě budou pořizovat.
Jestli máš ale nějaký blok s tím, že by bylo pod tvoji důstojnost jezdit ve "vozítku", nebo by tohle pojmenování nějak narušovalo tvoji "imidž" v očích tvého okolí, tak je to ale jen tvůj podivný problém.
Moje imidž je narušena tím že jezdím na kole bez ohledu na počasí, ta už utrpět nemůže. Štve mě, že podobné články odrazují další potenciální uživatele.
Nemůže bejt všechno zelená propaganda, to by bylo moc nápadný. Sem tam prosáknou do mainstreamových médií i fakta.
To že jsou elektromobily ekologické je dáno tím, že mají nulové místní emise !
¡Ya basta!
:)
Obecně však můžeme říct, že elektro auto je nejekologičtějším autem na světě!
¡Ya basta!
Samozřejmě je problém v tom, že stále velké množství energie pochází z uhelných elektráren!
Ale to se změní!
¡Ya basta!
:)
Ekologičnost elektro auta je úzce spjatá s další jejich výhodou. Tyto auta totiž nejsou ekologická jenom proto, že používají jako pohon elektřinu, ale také proto, že jsou oproti autům na ropu extrémně účinné. Účinnost těchto aut je skutečně mnohonásobná, oproti těm na ropu!
¡Ya basta!
víc i běžná údržba tohoto auta, protože se jedná o velmi jednoduchý stroj, je velmi levná.
¡Ya basta!
Toto je výčet dalších výhod elektro auta:
- nemusíte řadit
- nemáte spojku
- elektro auto je velmi tiché, protože se nepohybujete díky řízené explozi jako u klasického auta
- minimální vibrace
- superlevné povinné ručení a daně
- do elektro auta nelijete olej
- mnohem nižší počet oprav, vzhledem k jednoduchosti vozu, části, které ve voze vůbec nejsou se samozřejmě nemůžou porouchat!
¡Ya basta!
Připomněl jsi mi, že jsem si už dlouho nepustil Ya Basta!
http://youtu.be/3Sp-DIOW7BI
Fascinuje mne, jak někteří, ekonomicky založení lidé, ignorují zdravotní důsledky, vyplývající například z používání benzínových a naftových aut ve městě. Tváří se, jako by člověk našel zdraví na hnoji. Jako by lékařská péče neměla na ekonomiku žádný vliv. Jako nezúčastněný pozorovatel jsem mělo možnost sledovat osudy několika lidí, kteří si z mého života na vesnici a nesmyslného plýtvání časem na cyklistiku a zdravý pohyb všeobecně, dělali prdel, přičemž veškerý svůj čas věnovali hromadění peněz a majetku ve víru velkoměsta. Což jim vydrželo do chvíle, kdy je postihla vážná nemoc. Dnes jsou z nich sportovci. Z donucení. Odříkaného chleba největší krajíc, nouze naučila Dalibora housti.
Pravda je, že ti z nich, kteří měli pevný charakter, si ze mě dělali prdel až do posledních chvil svého života.
Ale no tak. Kdo tohle chce, využije a má na to, ten si to stejně koupí. Koho by něco takového odradilo, tak je akorát snob a vůl a dobře mu tak. A většina lidí by v současné době tohle stejně nepořizovala (z čistě ekonomických, nebo praktických důvodů). Takže ber ten článek jen jako informativní.
Typická situace (zažívám několikrát denně). Na semaforu se rozsvítí zelená.
1. sešlápneš spojku
2. zavergluješ šaltrem
3. sešlápneš plynový pedál
4. sešlápeš spojku, uvolníš plynový pedál
5. zavergluješ šaltrem
6. sešlápneš plynový pedál
7. sešlápeš spojku, uvolníš plynový pedál
8. zavergluješ šaltrem
9. sešlápneš plynový pedál
Konečně jsi se rozjel na cestovní rychlost. Tuto sekvenci na každé druhé křižovatce.
Naproti tomu stojí:
1. sešlápneš plynový pedál.
Výhoda? Rychlejší reakce a lepší akcelerace. To u vozidla považuji za důležitější než počet nepotřebných míst k sezení.
Tohle umi kazdy lepsi auto. Dokonce i do rozjezdu zhasinat motor.
Nám ten obrovskej focus combi žral pod 5l/100km, to není vůbec špatný, startoval tiše, rychle, měl i zhasínání motoru při čekání. Dokonce dokázal poznat, že jedeme s kopce a utišit motor...
Moji mladi nedavno vymenili Volvo XC 60 za Audi Q7 a s tim se do takovy nepatrny spotreby nevejdou i se vsema vychytavkama ani nahodou. Dyk to vazi dve a pul tuny. Jsem zvedavej, cim nahradej pri jejich pazravosti tuhle audinu.
Počet potřebných míst k sezení je naprosto základní kritérium. Pokud do vozidla nevejdeme v obvyklé cestovní sestavě, vůbec přece nemá smysl o něm uvažovat.
Až to někde potkám, zkusíme, kdo bude dřív třeba 50m za křižovatkou. Pokud to elektroskoroauto nějak výrazněji, budu uvažovat, že to budu považovat za výhodu. Ale 15kW elektromotoru moc šancí nedávám, pokud veze 3 osoby a nějaký náklad (cca 70% využití výše zmíněné felicie; zbývajících 30% připadá na 4 osoby + náklad).
Ale možná mám jen neobvyklé požadavky na dopravní prostředek. Možná ty miliony lidí okolo skutečně potřebují krabičku s motorem z pračky, která se dá vyrobit a provozovat za zlomek nákladů obyčejného auta. A možná dosud nikoho nenapadlo to vyrábět. Třeba tím do pěti let bude jezdit 90% obyvatel, a automobilky zkrachují.
Jenom se obávám, že jestli jednodušší rozjezd na křižovatce je jediná výhoda, kterou to vozítko může nabídnout, tak to možná s ohledem na vyjmenovaná omezení nemusí stačit k prosazení na trhu.
Ty zasadni vyhody jsou, ze nevytvari pri provozu emise a zabere mene mista, takze na stejne plose jich zaparkuje vic.
Při provozu to emise vytváří. Akorát, že jinde a jinak... Nebo si myslíš, že ta elektřina do baterek se bere "někde"? ;-) A co emise potřebné na výrobu baterií? A emise na jejich ne jednoduchou likvidaci (sám Hrabosh píše, se jsou tam vzácné kovy a jedovaté sloučeniny)? Elektro auto rozhodně není žádné eko-terno (a ani "terno")...
Při PROVOZU TO emise nevytváří.
Emise MŮŽE emitovat ELEKTRÁRNA (nikoliv TO) a ještě k tomu ne PŘI PROVOZU.
Když už chceš být akurátní.
FYI: bylo by dobré uvažovat o tom kolik lidí je těmi emisemi zasaženo. Elektrárny totiž obvykle nestávají uprostřed hustě obydlených oblastí.
"bylo by dobré uvažovat o tom kolik lidí je těmi emisemi zasaženo. Elektrárny totiž obvykle nestávají uprostřed hustě obydlených oblastí."
Tak tohle napiš na transparent a běž se s tím postavit na náměstí v Mostě, nebo Sokolově :-)
Jo a mimochodem, k té energetické náročnosti a ekologické zajímavosti si ještě připočtěte silná, ale opravdu velmi silná vedení elektrické energie od elektráren do míst s větší koncentrací těhle "automobilů", trafa a nabíjecí stanice. Tisíce a tisíce tun oceli, mědi, plastů...
Dohromady nemají ani desetinu obyvatel Prahy.
Provičuješ se synem abecedu? Neměli byste být v listopadu už dál než u prvního písmene?
Já jen, že přesun exhalací ze svého města do sousedního nepovažuji za řešení. Stejně tak by se dalo říct, že nejvíce znečištěné ovzduší má Praha, takže je logické postavit elektrárny a fabriky tam, a zbytek republiky chránit. Mě by to přišlo daleko logičtější. To, že je někde méně lidí, neznamená, že je správné vypouštět jim tam své zplodiny.
Jistě. Vytváří to emise ještě před započetím provozu a navíc mimo prostředí, kde se pohybuje spotřebitel (NIMBY, oblíbená zelená strategie).
Až budou na parkovištích menší místa, a tahle vozítka budou mít zákaz parkování na velkých místech, bude argument o úspoře místa pravdivý.
Velke mnozstvi parkovacich mist je podelnych, pro ta Tvuj argument neplati.
Takze kdyz odjede bezne auto - treba Oktavka combi - a na jeho nisto podelne zaparkujes Smarta, nebo tohohle prcka, usetris misto? Ne, bude tam stale jedno auto a velka mezera.
A naopak, odjede Smart nebo takovy prcek a jine auto uz tam nezaparkuje, protoze se nevejde.
Kdyz malych aut bude v provozu vic, tak to s tim mistem bude fungovat. I ted mas metrove rozdily v delce aut a pritom na moc zbytecnych mezer nenarazis. Ja se svym skoro petimetrovym autem narazim casto na mezeru, kam se nevlezu.
To chce mít pořádnej rejd a cvičit, cvičit, cvičit. Kolikrát se až sám divím, do jaký mezery se třeba na čtyřikrát, pětkrát vejdu se Sprinterem. Patnáct čísel dopředu, patnáct dozadu, chvilka cukání a je to tam. Horší to bylo svého času s Avií, ta neměla posilovač, zato byl člověk v kondici :-)
Takže jsi již prodal všechna kola (o něčem takovém vůbec přece nemá smysl uvažovat, protože na něm se s celou rodinou také nesvezeš)?
Na co bych v něm měl tři osoby a náklad? Já jezdím do práce sám a nejtěžší věc kterou vezu je notebook. Průměrná obsazenost pražských aut je méně než 1,3 osoby (a vidím to každé ráno, když je předjíždím- samotný člověk, občas dva, vyjímečně parta čtyř řemeslníků).
Prodal jsem všechna kola krom jednoho. Kolo je sportovní nářadí, za příznivých okolností (dostatek času, krátká cesta, pěkné počasí, není nutné vypadat slušně) využitelné pro dopravu.
Bavím se o konkrétní dopravní potřebě naší domácnosti. Nikoliv o Tvé dopravní potřebě nebo dopravní potřebě nějakých imaginárních pražáků.
Jestli jim to vozítko poskytne lepší službu nebo nižší náklady, nepochybně jej začnou používat.
Právě. Bavíš se o konkrétní dopravní potřebě tvé domácnosti. Já bych dvoumístné auto taky nevyužil. Proč si ale myslíš, že jsou dvě místa nevýhodou obecně? Někdo to má třeba jinak...
Argumentuješ jako varhaník, který pro svou produkci potřebuje varhany, a proto tvrdí, že cokoli, co nejsou varhany, je nepoužitelné pro kohokoli...
Kdyby to bylo tak vyhodne, urcite by se prodalo vic i tech Smartu a podpbnych, ne? Proc ma skoro kazdy auto vetsi?
Protože málokdo chce/může mít auta DVĚ...
Největší podíl domácností - 55 procent - podle očekávání vlastní jedno auto. Dalších 23 procent domácností má dvě auta, devět procent pak tři nebo i více vozů.
http://aktualne.centrum.cz/finance/doprava...
By mne zajímalo, kam patříme my. Máme dvě domácnosti a v každé po jednom autě...
Podle metodiky MVČR (vyřazování hlasů kandidátů na prezidenta) to asi bude v rozmezí nula až čtyři... :)
Hele a to je zajímavý.
Jste manželé, tak jsou dvě domácnosti a dvě auta tak nějak nadbytečné.
Když se ale rozvedeš, budeš naprosto v normě.
Takže jestli si chceš držet dvě domácnosti a dvě auta a vejít se do standardu, tak se prostě musíš rozvést :o)))
Dokážu si představit, že kdyby například byl ve městě dostupný funkční carsharing a malá auta nebyla nesmyslně drahá, určitě by se jich prodalo více.
Myslím, že automobilky si nechtějí kurvit kšefty, takže opravdu levná malá auta za pár desítek tisíc záměrně nevyrábějí (a místo nich nabízí Fobie, Polo atp).
Kdyby byl o veřejný carsharing zájem, nepochybně by fungoval. Ale veřejný carsharing má i své nevýhody a značná omezení, kvůli kterým se na trhu neprosadil.
Jistou obdobou jsou půjčovny. Například Pražská plynárenská půjčuje auta na CNG, prý je to pro příležitostnou potřebu docela výhodné.
Privátní carsharing (v uzavřených skupinách) samozřejmě funguje. Například naše rodina nevlastní ŽÁDNÉ auto. Jen využívá volných kapacit dvou firem, které auta vlastní a provozují tak jako tak.
Kdyby po vozítkách byla poptávka, jistě by se našel nějaký výrobce (třeba ani ne nějaká současná automobilka) a tato vozítka by možná byla konkurenci levným malým autům typu Fobie, Polo apod.
Stačí do toho narvat pár miliard místo do nesmyslných podzemních garáží na Červeňáku (nebo kde to chtějí na šestce stavět), kde každé místo vyjde na mega...
Uvidíš jak se to rozjede.
A kolik myslíš, že by vyšly tyhle auta??? A garáže bys musel mít taky, i když ne tolik... BTW garáže na šestce chybí hodně díky mimopražským a tohle by jim vůbec nepomohlo...
Kdyby byl o podzemní parkoviště na Červeňáku zájem, nepochybně by fungovalo. Ale podzemní parkoviště má i své nevýhody a značná omezení, kvůli kterým se na trhu neprosadilo.
Tím myslíš tu cenu nebo protesty obyvatel? BTW ani společné venkovní garáže nejsou příliš úspěšné, když se porozhlédneš po šestce, jak vypadají...
Prodal jsem všechna kola krom jednoho. Kolo je sportovní nářadí, za příznivých okolností (dostatek času, krátká cesta, pěkné počasí, není nutné vypadat slušně) využitelné pro dopravu.
Bavím se o konkrétní dopravní potřebě naší domácnosti. Nikoliv o Tvé dopravní potřebě nebo dopravní potřebě nějakých imaginárních pražáků.
Jestli jim to vozítko poskytne lepší službu nebo nižší náklady, nepochybně jej začnou používat.
promin, ale elektromobily s kteryma jsme mel moznost jet (starsi peugeoty, nove c-zero) rozhodne nemaji akceleraci porovnatelnou s klasickou benzinovou felicii 1.3.
popis "lina mrcha" je vystihuje lepe. nicmene, v meste pouzitelne jsou.
ad topeni: C- zero ma elektricke topeni (a klimatizaci)... Stare peugeoty meli "bufik" tj naftove topeni
Čím se liší skoro-auto od auta?!?
Že je to jen taková minikabelka. Nikoho s tím neodvezeš (kromě sebe), nenakoupíš s tím.
Prostě krám na nic. Alespoň pro mě.
Pokud bych měla doma tohle, tak stejně musím mít ještě normální auto, do které se mi vejde nákup, můžu s ním cestovat a můžu někoho někam odvézt.
Ty nakupujes pravidelne gauc do obyvaku? Normalni nakup jidla na 2 tydny se Ti do tohohle vejde i dvakrat. A vejdou se tam celkem az 3 lidi (tedy ne dohromady s tim nakupem).
S tim cestovanim na vikendy a dovolenou nekam dal za mesto souhlasim, k tomu se to nehodi.
Gauč do obýváku obvykle přiveze prodejce... Právě s ohledem na nutnost mít stejně další, normální, auto je to krám prakticky k ničemu...
Nikdo to auto nevnucuje vsem, ale zkus si odhadnout, kolik cest za rok vykona prumerny prazsky autodojizdec takovych, ze se k tomu tohle auto neda pouzit. Existuji i lide, co nejezdi na hory a na dovolenou letaji letadlem. A taky existuji lide, co stejne maji v rodine dve auta.
Jenže svět NENÍ jen Praha... Krám k ničemu to je, pokud to má NAHRADIT normální auto. Jako druhé auto na popojíždění v kolonách v Praze by to stačit mohlo...
A kdo tu tvrdí, že se tím má nahrazovat jedenapůltunový vehement? Znám spoustu lidí, kteří ho sice mají k dispozici, ale k dopravě do práce využívají bicykl, bipedii... Toto je rozšíření nabídky.
Aha, takže si k autu pořídí další (pseudo)auto, na jehož výrobu se spotřebovalo spousty energie a nerostných NEOBNOVITELNÝCH zdrojů a jako hlavní bonus má baterie, které po pár letech je nutno vyměnit a které obsahují spousty jedovatých "sraček"... Nemluvě o potřebě elektrické energie, která se musí někde a nějak vyrobit (jadernou energetiku "ekouši" zavrhují, takže to bude opět z něčeho, co ničí a/nebo znečišťuje životní prostředí, případně ohrošuje nějakého smrdutého brouka).
Ale to je naprosto v pořádku. Pokračuješ v hejtování a shazování v intencích odkazovaného článku. Jen v novinách to musel autor zaobalit. (zato výroba SUV je z přírodních obnovitelných zdrojů)
Podívej se na historii přenosných světel. Pamatuji dobu, kdy všechna elektrická svítila jako z kozy duch a nebylo s nimi nic vidět. Akumulátory byly nanic, všechno se hnalo z jedovatých monočlánků, které občas vytekly....
V porovnání s mým současným světlem to je taková (pseudo)svítilna.
Například si nastuduj: http://en.wikipedia.org/wiki/Methane_clathrate
Podobným způsobem je možné ukládat vodík (tj. "baterie" by neobsahovala jedovaté sračky).
Když bude do výzkumu a vývoje investovat EU "jen tak", budeš řvát, že to je vyhazování peněz atp.
Když vzniká komerční poptávka na tomto vývoji (podívejte, docela to funguje, ale hodily by se lepší baterie), tak co uděláš? Pičuješ. Nevidíš dál než na špičku vlastního nosu.
Já tam žádné hejtování a shazování nevidím. Jen konstatování faktů.
OK, až to bude plnohodnotný dopravní prostředek, vejdou do toho 4-5 dospělých nebo dětí v sedačkách, přiměřený náklad (např. 2-3 přepravky vedle sebe), bude to v zimě topit, v létě klimatizovat, nabití z prázdné do plné bude trvat řádově minutu a ujedu na to stovky až tisíc kilometrů, tak to bude plnohodnotný dopravní prostředek.
Ano, je to rozšíření nabídky. Stejně jako třeba elektrokolo. Hezká hračka, pro praktické použití nekonkurenceschopná. Možná dočasně, možná je to jedna z tisíců slepých cest vývoje.
Děkuji ti předsedo, že jsi se mne zastal... ;-) Já teda HLAVNÍ problém vidím v krátké životnosti baterií; plus v jejich ceně... Podle mého je to slepá cesta, budoucnost (krom aluminia) má nějaký malý "generátor" elektřiny, např. takový malý fúzní reaktor by byl naprosto dokonalý :)
Opakuješ se jako přeskakující deska. To auto je plnohodnotný dopravní prostředek, stejně jako je plnohodnotný dopravní prostředek třeba kolo.
Opakuješ se jako přeskakující deska.
To vozítko může za určitých okolností kousek popovézt jednoho nebo dva lidi a nějaký malý náklad.
Kolo je dnes především sportovní nářadí. Za příznivých okolností je lze okrajově využít i k místní dopravě.
"Kolo je dnes především sportovní nářadí." Myslim si, ze se mylis z perspektivy obyvatele mesta s dobre fungujici MHD. Naopak bych rekla, ze vylozene sport na kole provozuje mensina jeho uzivatelu, leda ze bys turistice rikal sport.
A to je přesně ono, pražan spíš použije MHD, kolo či půjde pěšky. A když ne, tak má auto jako znak svého postavení...
No a dojíždějícím středočechům to je k ničemu, protože bezpečnost není vysoká, bude to drahý, potřebujou druhý auto a třeba já jezdím větší část cesty po dálnici a tam se tohle nehodí....
Ale určitě by si to pár kupců našlo, tak jako to auto s motorem z motorky....
Vždycky si vzpomenu, jak mi říkala v americe jedna známá, že by dceru nenechala jet v nějakém malém autě, že by se o ni bála, proto jezdí v tom obrovskym SUV, kde skoro není vidět...
Právě. Mě by to žádné auto nenahradilo. Jen by další přibylo.
Takže namísto poskakování kolem jednoho "krámu", bys skákala (a platila) kolem dvou. Nemluvě o tom, že baterie představují docela slušnou "ekologickou" bombu. Normální auto prostě rozebereš na plechy, hadry, plasty, sklo, gumu a je po "něm". Jak se "likvidují" baterie nevím, ale určitě to není žádná sranda...
A co když, v důsledku ekonomické poptávky, dojde k prodloužení životnosti baterií, přestanou být používány vzácné kovy, jedovaté sloučeniny, dojde k rapidnímu zvýšení hustoty energie?
Taková blbost, inzulin by se také měl stále dobývat z dobytka, že.
A co kdyz, v dusledku ekonomicke poptavky, dojde v vyvinuti benzinoveho motoru se spotrebou 1 dcl / 100 km, zacnou se pouzivat ucinnejsi katalyzatory a filtry, ktere nebudou produkovat nic skodliveho?
Pointa je v tom, že u benzínových motorů probíhá vývoj už desítky let a k žádnému významnějšímu posunu nedochází.
Na straně druhé elektromotory a baterie prochází v posledních letech bouřlivým vývojem.
Srovnám si s čím jsem svítil před 10 lety s čím svítím dnes...
S myšlenkou a použitím elektropohonu se začínalo stejně jako se spalovacím motorem, možná ještě o nějaký týden dřív a pořád to nějak není ono :-)
Si děláš kozy ne? Nedochází k posunu? Čoveče, kde to žiješ! Možná to na první pohled není tak jednoznačné jako u těch baterek (ale k tomu došlo s rozvojem mikročipů a baterek), ale nové motory jsou většinou lehčí, výkonnější, mají násobně nižší emise, katalyzátory a další vychytávky.
Jak píšu výše, měl jsem Focus Combi, v něm čtyři lidi, jízda v horách, na sněhu. A žral pod 5 litrů benzínu, přitom jsme topili, vyhřívali sedačky apod. Moje Fabie, násobně menší, o nějakých 10 let starší žere tak 7 litrů a to když se jede hodně úsporně po rovině. A porovnej to se starou Felicií, nebo popularem. A vařím, že motory budou ještě úspornější. A jak se píše výše, elektrovozidla byla dávno dávno, ale lepší baterie pořád nejsou...
Nezlob ho! Todle přece slyšet NECHTĚL!! :-))
Banánovník elegantně předvedl logický klam straw man.
On totiž vypustil jedno dosti důležité slovo.
***VÝZNAMNĚJŠÍMU***
Neee, to vůbec, pro mě je to docela významné, snížení spotřeby o skoro 30% procent ti přijde málo? A opravdu velké snížení emisí taky? Všechno se odvíjí od trhu, dokud byl benzín levný, nevyplatilo se investovat do výzkumu... Stejně se podívej na vývoj tebou nabízených světel. Podívej se 15 let zpátky a 50 let zpátky, jen se měnily typy baterek. Žárovku taky používáme už nějakou chvíli a zářivky se prosadily až v posledních letech...
Nevím jestli to nevidíš příliš jednoduše: je to levné - nevyplatí se investovat do výzkumu - proto to neexistuje.
Věřím, že spousta věcí, které používáme vznikla díky pokroku v jiných vědách primárně nesouvisející s tou konkrétní věcí.
Elektronizace spalovacího motoru možná víc souvisí s vojenským či kosmickým průmyslem, který tlačil na miniaturizaci elektroniky než s cenou ropy.
(Rozvoj automatických praček prý byl nastartován díky přebytku strojků na řízení torpéd)
Ale nevím, já to na rozdíl od Tebe nestudoval, tak je to jen moje vlastní úvaha.
Máš pravdu, je to hodně zjednodušený pohled. Ale porovnej americké auto s evropským a jejich spotřeby, pak se podívej do Asie... Je to o poptávce, úspornější motory a malá auta při rostoucí ceně benzínu frčí čím dál víc a výrobci se snaží konkurovat....
Jinak aby se vyplatilo aplikovat vojenský výzkum, musel o to být zájem...
Za každé války dochází k technickému či technologickému pokroku. Tím teda nemyslím např. otravné plyny (jejich positivní význam asi nikdo nenajde); ale třeba doslova skok v letectví během 1. sv. války, skok v raketové technicke během 2., zdokonalení pazourku, šípů, luků a oštěpů po té třetí...
Asi tak, navíc tahle vozítka budou spíš pro firmy k poskakování po městě.
Čím se liší jízdní-kolo od auta?!?
Že je to jen taková minikabelka. Nikoho s tím neodvezeš (kromě sebe), nenakoupíš s tím.
Prostě krám na nic. Alespoň pro mě.
Pokud bych měla doma tohle, tak stejně musím mít ještě normální auto, do které se mi vejde nákup, můžu s ním cestovat a můžu někoho někam odvézt.
Tak srovnávat kolo s autem je hodně mimo mísu, protože na kole nejsi v teple a pod střechou a pohybuješ se na vlastní pohon.
S tím pseudoautem už by kolo srovnat šlo. Pokud budeš chtít šetřit baterie, tak zapomeň na teplo (v zimě) nebo zimu (v létě); a když ti dojde štáva, tak se taky budeš pohybovat vlastní silou (uznávám, že se to asi bude lehčeji tlačit než jedno a půl tunka). Plus to, že na tebe neprší, pokud jsi v něm...
Nejsi-li moc zravej, nakoupis. I tydenni nakup.
To já vím, normálně jsem s kolem jezdil na nákup pro 4 lidi na týden.
Jen jsem chtěl ukázat nesmyslnost radčina příspěvku.
V prdeli bych byl leda bych nepil vodu z kohoutku a poněkud nesmyslně ji vozil v plastových lahvích. Ale zatím jsem k takovému pošetilému jednání neměl důvod.
Nákup na týden pro 4 členou rodinu je poněkud relevantní pojem.
Někomu stačí koupit chleba a máslo, protože má jídlo v práci a doma v podstatě nic nepotřebuje.
Je to i o tom, zda jsou nějaké anomálie ve stravování nebo všichni jedí všechno.
No a někdo holt jídlo v práci nemá, takže toho musí nakoupit víc a pokud ještě každý jí něco jiného, tak se to poněkud násobí.
No a pokud máš doma nějaké zviřátko (my máme 3), tak se ti ten nákup ještě o něco zvětší.
A dal jsi odkaz na ten správný článek? Já tam nic o nějakém shazování nečtu, jen informace, že automobilky chystají pro města malá vozítka.
A proč je to "vozítko"? Nevím jak na východě, ale v Praze jsou "vozítka" dobrá leda pro děti.
Proč to není "malé auto", "auto do města", "městské auto"?
A jaký je v tom rozdíl, jak to nazvu, podstatné je snad jak to vypadá, vybavení, jaké to má parametry, účelnost, užitkovost, výhodnost a pro většinu i cena.
Když v celém článku používá termíny, které jsou synonymem spíše k "šlapacímu autíčku" místo "auto, kterým se jezdí do práce", tak mi to v pořádku nepřijde.
Když si odmyslíš to "své" škatulkování pojmů, zjistíš, že je to docela pěkně popsaný a je to spíš taková objektivnější reklama. Nebo bys tam snad chtěl číst něco o menších limuzínách ?
Jo a mimochodem, po válce byla Evropa a později i Japonsko plné různých maličkých vozítek, leckdy dost bizarních tvarů. Ale byly úžasný.
Me na tom zarazi jen ten titulek "krabičku do měst bez chodců".
Právě, ten titulek a pak naprostý nedostatek nějakých faktů. Tolik písmenek a tak málo informací... Shazování možná ne, ale odfláknutej článek ano.
Tady je clanek s lepsimi informacemi: http://www.autoforum.cz/predstaveni/honda-micro...
Mimo Japonsko se to stejne neplanuje, evropska varianta je Twizy: http://skutrmania.cz/clanek/385-renault-twizy...
Moc nevěřím, že mimo firem za to někdo bude chtít dát 200 tisíc.
Další, a daleko větší, problém je ten, že za pár (doslova) let musíš baterie vyměnit... A baterie jsou na tom "autě" to nejdražší. A z hlediska životního prostředí to "nejhorší"...
Jasný, to je taky hlavní důvod proč se větší elekro - pohybovadla moc nerozšiřují a zatím to je spíš o potřebě se předvádět jaký je zelený ekolog
A absolutně nejhorší zvěrstvo je to, že jsou na to i dotace...
No a proto si taky platíme za KWh asi o 3 Kč víc než by muselo být aby bylo na dotace a aby všichni viděli, že na to máme a jsme dostatečně zelený
Tak já to shrnu.
Použitelná auta začínají nad 700 kilogramy, zhruba polovina tebou uváděné hmoty.
Jediný příklad "Neuvěřitelného shazování" je v titulku označujícím vozítko - které má všechny myslitelné užitné vlastnosti na zlomku vlastností dnešních nejlevnějších aut - "skoro-autem".
Jedinou výhodou, kterou jsi uvedl, je akcelerace z křižovatky. POdle přímého srovnání je to s běžným 1,3l motorem felcky nesrovnatelné, a tuto vlastnost nejlépe vystihuje pojem "líná mrcha".
Jestli k tomu nemáš nějakou další zásadnější informaci, navrhuji téma elektrovozítek zase na čas uzavřít.
Kolik to asi tak bude stát ?
Nissan Leaf stojí 30,000 eur a to až po dotaci
Tohle bude tak za 2/3 ceny ?
Nemám ponětí. Mě osobně by stačil laminátový velorex (konkrétní baterie a motor nevím). To by nemělo vyjít na více než na pár desítek tisíc.
jmenuje se SAM Re-Volt
cena je bohuzel okolo 15 tis euro
Polovinu ceny dělá baterka. Ale stejně to nechápu, co na tom může vážit půl tuny???
Vezmu nějaký trike, váhu vynásobím třemi (abych tam namontoval druhé sedadlo a nějakou rámovou konstrukci), vyhodím převodník, řetěz, šaltry. To je tak 60kg. Dvacet kilo laminátu (víc než na běžné vertexe toho nebude), třicet kilo baterií, deset kilo motor. Dohromady 120 kilo i s rezervou.
"Použitelné" vehementy podle Tebe začínají nad 700kg? Vážně? Takový vehement je mi úplně na nic. Na dojíždění do práce a na nákup je zbytečně velký, těžký a nákladný. Na to abych dovezl sebe, partnerku, dvě děti, běžky, sjezdovky (s příslušenstvím), dvoje boby, brusle, plyšáky, oblečení na týden je nepoužitelně malý. Když potřebuješ přestěhovat lednici, tak to do toho nenarveš. Když jsme jeli v létě ve čtyřech na týden do Alp jeli jsme nejnovějším vehementem Passat a sotva jsme se do kufru nacpali (a to jsme nevezli ledovcovou výbavu). Když jsem před pár lety jel s kamarády na hory na víkend (3 dospělí, 1 batole) ve vehementu Fusion (1100kg), tak jsem byl zaražen na místo spolujezdce (kolena jsem měl narvaná do přihrádky) a obložen vším možným.
Tak já to shrnu. Na typické použití vehementu je potřeba mít alespoň vehement Octavia, ale raději větší. Ta v suchém stavu váží 1250kg. S ohledem na rozměry a provozní náklady tak rozměrného vehementu se už může vyplatit si na dojíždění do práce pořídit něco menšího třeba e-auto.
Přečti si ten článek, je tam přinejmenším 10 dehonestujících výroků (a snad jen jednou označil autor dopravní prostředek jako auto).
Chápu, že se Ti nehodí do krámu zmínit přesun emise jedovatých látek z hustě obydlené oblasti. Snazší parkování e-auta, v porovnání s použitelně velkým vehementem jsi také přeskočil.
Jo a uvědomil jsem si další výhodu. Když e-auto stojí je napojené na rozvodnou síť. Je tedy možné nastavit časovač, který sepne topení, takže člověk nastupuje do temeprovaného auta, nemusí škrábat sklo, nemlží se skla a tak.
Nevím jak jsi přišel na to, že přímé srovnání s motorem Felicie je nesrovnatelné.
Ale ano, souhlasím, pojďme na diskusi o e-autech s smrdutých pikslách na nějakou dobu uzavřít.
s Felicii jsem srovnaval ja. - viz vyse.
porovnamval jsem s peugeot 106electro a citroen c-zero.
jel jsem s obojim a s felicii jsem prijel na misto zkusebni jizdy, takze srovnani bylo presne.
Prez negativni hodnoceni dynamiky
tvrdim ze pro pouziti v meste elektromobil staci.
Bohuzel jeho pouzitelnost je dana tim ze musis mit rodinny dum s moznosti parkovani , jinak muzes mit problem s nabijenim.
AD predehraty elektromobil: Minimane Nissan Leaf to neumi, ve chvili kdy je na nabijecce ma z bezpecnostnich duvodu vypnute (prehanim) snad i blinkry. Toto je ovsem sw zalezitost a myslim ze by ji mel vyrobce odstranit.
Nevím co přesně jsi zkoušel a jak.
Měl jsi zařazenou rychlost a vytočený motor, nebo jsi nejdříve řadil? Na jakou rychlost jsi se rozjížděl?
Tady to je docela pěkně vidět: http://youtu.be/Rh1xMwOO54s?t=6m3s
Pěkné srovnání. Jenom ten elektromobil na videu vypadá trochu jinak než to vozítko v článku. Te to určitě přesně to stejné?
Není. Ale BFU zase nejezdí v Nascar závodním vehementu, že.
Jako ilustrace skutečnosti, že elektromotor má pro rozjezd lepší technické předpoklady, mi to přijde docela patřičné.
Takže na videu jsou úplně jiná vozidla, než která jsou předmětem diskuse.
Srovnáváme 15kW vozítko s běžným motorem malého auta (dejme tomu 50-80kW). Srovnání popsal cibi a určitě by se to dalo zopakovat na nějaké předváděčce.
Používat auto, které už stejně existuje a někdo provozuje jen za cenu paliva není zbytečně nákladné. Velké je to jako všechna ostatní auta, a hmotnost mě netrápí, všechny mosty v okolí mají nosnost dostatečnou a já to na zádech nenosím.
Ve čtyřech jsme jezdili do Alp Favoritem (krátkým), Tipem, Escortem. S věcma na 1-2 týdny na ledu i skále. S rodinou se v pohodě vejdem do kombíků dle prvního odstavce. Že se neumíš sbalit a taháš s sebou hromadu krámů není můj problém.
Pokud se někomu vyplatí pořídit si k normálnímu autu elektrovozítko, jistě si jej pořídí. Počet vozítek v ulicích je pak dobrým ukazatelem skutečnosti, kolika lidem se to vyplatí.
Že ti prosté konstatování faktů připadá jako dehonestující výrok je dáno spíše tvou chorobnou nenávistí vůči normálním autům.
Možnost přesunout emise pod nos někomu jinému nelze považovat za výhodu. To snadnější parkování spočívá v možnosti zaparkovat u libovolné zásuvky v ulici minimálně na tři hodiny, abys pak mohl odjet? :-)))
NUtnost napojit vozítko na rozvodnou síť nelze považovat za výhodu. Nezávislé topení lze mít snad v libovolném autě. Sklo škrábu tak 5x do roka; většinou stačí vyrazit o pár minut dřív, nastartovat, pustit si rádio a topení a chvíli počkat, pak to ostříknout nemrzkou a setřít stěrači. Mlžení v zimě uspokojivě řeší klimačka, ale i ve felcce bez klimačky se to dá, ta zas rychle topí.
Tak prý se budou odškodňovat nucené práce... Jestlipak se to bude týkat i základní vojenské služby a civilní služby, tedy lidí, kteří kvůli tomu tenkrát přišli o podnikání a spousty peněz? Nebo se preferují zase jen netáhla z pracáků?
http://zpravy.idnes.cz/odskodneni-za-povinnou...
máte jedinečnou možnost to dojít Bursíkovi natřít:
http://www.zeleni.cz/kalendar-akci/jak-funguje...
Nevis nahodou, jaky vykon (skutecny, nikoli instalovany) maji solarni elektrarny CEZu? Snazila jsem se to dnes najit, ale nenasla jsem souhrnne cislo a nechtelo se mi zjistovat, zda to nejde poscitat z jednotlivych elektraren, ktere uvadi na strankach. Chtela jsem overit pravdivost tvrzeni, ze vetsina vyrobene energie ze solarnich elektraren je vyrobena v elektrarnach CEZu.