Překvapení – tak se dá shrnout reakce všech, kdo se dnes dozvěděli o výsledku dnešního jednání pražských radních. V rozpočtu na cyklistiku pro rok 2013 je nakonec 25 milionů.
Jak tak čtu porozpočtové diskuse, tak sem jsi všiml podivného a řeknu to rovnou v rámci píár sebevražedného trendu části cyklistické lobby, agrumentovat v souvislosti s nízkou částkou v rozpočtu hlavního města Prahy na cyklistiku poukazováním na výdaje na plavecké bazény a třeba na hrošinec v Zoo (zde zajímavé, že se neprská také nad tamním novým slonincem:)
Přijde mi pořádně ujetý brojit proti nedostatku peněz na cyklistiku megautrácením do plaveckých bazénů a do Zoo
Navíc pokud taková debata pronikne mimo cyklistické kruhy,tak je to jasná nahrávka na smeč pro obyčejnýho českýho člověka, který si rád zaplave, zajde do zoo nebo se projde po chodníku či v parku, aniž by se musel obtěžovat myšlením na cyklistické strádání a uskakovat při tom před cyklistou.
V takové v zemi rakouské, německé nebo holandské či dánské má bazén skoro každá vesnice, skoro každé městečko má obchvat , tunely a silnice skrz města se tam stále staví a lidi si tam rádi zajdou do zoo či akvaparku a nikde se netlačí, protože jich tam mají násobně víc než u nás , i když je to ve srovnání s cyklostezkou jen „mrzký kšeft“ jak cítím z části diskuse.
Ti lidi to tam mají protože to budovali celou dobu kdy se u nás budoval tábor míru investicema do několika tisíc tanků a armády, policie,milicí početně na úrovni USA.
Když si v Praze chci jít zaplavat tak musím vstávat v 5,30 abych si rychle normálně zaplaval, než se do všech několika pražských bazéńu nahrnou školy s povinou výukou, různé tréninky a sportovní aktivity které v nejlepším případě nechají po celý den pro normální lidi jednu dvě dráhy.
To celé svědčí, že se nejedná o nějakou podezřelou na podnikání navěšenou aktivitu jak se kupříkladu v diskusi na prahounakole a zde trapně argumentuje,ale o zoufalý boj o prostor na plavání ve středu té evropy, kde si rakouský sedlák zaplave doslova v každé vesnici…
Sportu zdar a nadávání na bazény a zoologické zahrady zvláště!
Ps :od slova sloninec tam fakt nepatří žádný smajlík
Nemám nic proti bazénům a hrošincům. Mám výhrady vůči tomu, když se kvůli Blance musí město rozhodovat, jestli dát prachy na bazén nebo cyklistickou infrastrukturu.
No jo no a ono to někdy někde bylo jinak ?
Jak říkám, v Rakousku, Německu, Dánsku či Holandsku na to prostě měli delší dobu a ty tunely a okruhy a obchvaty, plavečáky, zimáky a další sportoviště si tam valnou většinou postavili ještě v dobách, kdy o potřebě cykloinfrastruktury neměli ani potuchu.
Navíc, promiň, ale šutky a hrošince si zmiňoval v souvislosti s Blankou ty...
A co takhle:
Nemám nic proti bazénům a hrošincům. Mám výhrady vůči tomu, když se kvůli cyklisticke infrastrukture musí město rozhodovat, jestli dát prachy na bazén nebo Blanku.
Zkrehazej si to libovolne. Vzdy budou taci, komu alespon jedna z tech veci bude pripadat zbytecna. Chtelo by to studii, kolik procent ktera z techto skupin tvori. 8-)
Kdyz budes kvuli kazdemu rozhodnuti delat studie, jaka cast lidi to rozhodnuti podporuje, pekne se nam kazde rozhodnuti prodrazi. Od toho mame volene zastupce, a ti holt nutne musi casto rozhodovat proti vuli vetsiny. Rozhodovani o volbe podpory hrosince nebo cyklistiky delaji volici pri volbach.
To je naivní, ta rozhodnutí dělají kmotři v salonku Obecního domu, tedy v případě Prahy.
Jiste. Ale volici si muzou do velke miry vybrat, kdo v tom salonku bude, a bourit se, pokud zastupitele delaji neco hodne odlisneho od toho, co slibovali. Ze polovina lidi nevoli vubec a zbytek si voli stale stejne lidi nezavisle na tom, co delaji, je uz v ramci soucasneho statniho zrizeni neresitelny problem.
Ano, k tomu jsem dospěl taky.
Proto prosazuji řešení:
"dodělat co rozděláno a nic nového nerozjíždět"
Nejdřív se musí dát dohromady státní dluh, politická scéna a tak jinak budeme furt živit ty kmotry. Nedělám si žádné iluze, že když tam bude 99 procent socanů, ods, top nebo kterejch, že se něco změní. Možná v tom salonku se vymění politici, ale ti kmotři zůstanou furt stejní.
Ono se mi zdá, že to funguje tak, že rozhoduje hrstka lidí ve svém vlastním zájmu, a toi ostatní radní (popř. poslanci) jsou tam jaksi jen do počtu a jsou korumpování placenými (královsky) funkcemi v dozorčích radách státních a polostátních podniků, kde pokud o svoji dobře placenou funkci v této radě, hlasují tak, jak je jim nařízeno, jinak by o to svoje korýtko přišli.
Takže vzniká zdání demokracie, odhlasovali to volení zástupci, ale v podtsatě, protože ten plat je jim málo, a krást natvrdo jako Rath každý nemá odvahu, prostě legálně vydělávají hromaděním funkcí ve státních a polostátních institucích, kde jejich odměny zdaleka neodpovídají hospodářsým výsledkům dané firmy, protože většinou generují ztráty (třeba ČD) a tak by ti "dozorčí" měli spíše do firmy nosit peníze ne je krást.
Postačilo by, aby funkce v dozorčích radách nebyly placeny, popřípadě byli placeny tak, jako je placena velká většina obyvatel ČR, a už by to nebylo tak atraktivní.
Výsledek dvojí. Vyčistí se politická scéna a ještě se ušetří.
Jenže tu platí pravidlo "kapři a rybník" - tedy opět cestou voleb neřešitelné.
Tak přátelé, a je to tady, dělali jsme si z toho legraci, ale jsou lidi ktří to myslí smrtelně vážně.
Viz dnešní MFDnes, pžíloha Praha , první strana článek "Půjčit si loď na Vltavě? Ztuha" (19.11.2012)
Stručně:
málo úvazišť, přeplněná zdymadla, chybějící zázemí pro lodě - důvody proč se lodní doprava nerozvíjí. Město to chce řešit. Radní Tomáš hudeček a členové "odborného poradního orgánu Rady" nazvaného Ozvučná deska píší:
"Vltava má velký potenciál"
vypočítali, že kdyby město do lodní dopravy investovalo, "Vltava má potenciál k obrovskému ekonomickému růstu z turismu". Dá se dojectz z Týnce až do Holandska.
Potřebují městskou marínu, "v případě lepšího splavnění Vltavy by se nabízelo i využití pro MHD" Vodní tramvaj by odlehčila....
A naprosto nedostižné srovnání:
Jak se plaví c Česku a Holandsku....
třeba maríny - zaostalé Česko jen 25, vyspělé Holandsko 1750!!!!
Co mi to jen připomíná....
Muphy, proboha Tě prosím, už nikdy nežertuj třeba o tom, že by se nechalo z jednoho konce Prahy na druhej lítat vzducholodí, jen kdyby bylo dost kotevních stožárů....
nějakej blbec se toho chytne a bude zase tunel dorozpočtu.
Vzducholode ne, ale misto pro konske stezky by se znad naslo, ne? 8-)
Jen blbni...
nějakej radní zjistí, že je málo maštalí a budeme budovat pražskou hypostrukturu :-)
Jedeň kuň na Václaváu, druhej na Žižkově, to je pro metropoli našeho formátu tak akorát.
Ani to snad nechtěj, mám za barákem pár kilometrů hypostezek, kdyby na nich zůstali, tak je to dobrý, ale s koňma jezdí po kdejakých pěších a krom toho, že jedeš hnojem, tak i na horáku se po těch dolikách blbě jede.