Nazdarek vsichni,
Uvazuji o vyrobe leha se spodnim rizenim, a zajimalo by me, zda pri osazeni hyrdaulikama (brzdove packy) nebude to delat nejaky neplechy u spodniho rizeni?
Nedavno jsem cetl jeden manual k hydram od shimana. Atam psali ze kolo ktere je osazeni hydrami se nema obracet vzhuru nohama (kolama) pry kuli proniknuti bublinky do brzdoveho systemu. Tak by me zajimalo jak by se na to ty brzdy tvarili kdyby nebyli vodorovne jako na zabradli ale sklonene pod nejakym uhlem podle toho jak budou sklonene riditka.
Diky za typy a rady Ozzak
Maximalne bude ne uplne idealni odvzdusnovani. Kdyby se do systemu dostaly pri otoceni bublinky, musela by napln v normalni pozici vytekat.
Jen nejak vyres ochranu hadicek. Zlomeny bowden tak nejak brzdi, utrzena hadicka nikoliv.
Mám na lehu se spodním řízením přední hydrauliku. Vzadu ne, protože na zadní stavbě nemám navařený úchyt. Páčku jsem měl otočenu oběma směry a nic negativního jsem nezpozoroval. Možná, jak píše Murphy, při odvzdušňování by mohl být problém. To jsem ale ještě nedělal.
Takže problém s hydrami na spodním řízení není.
Mám Azub Max se spodním řízením. Prošel jsem vývojem od mechanických kotoučovek přes mechanické čelisťové k hydraulickým kotoučovkám. Ty poslední mám na kole 2-3 roky, typ Magura Julie. Zpátky k mechanickým bych se už nevrátil, ten brzdící účinek je výrazně lepší. Nevýhody vidím jen dvě:
1) Otravné seřizování brzd po každém sundání a nasazení kola např. kvůli opravám defektů nebo převozu kola na střešním nosiči.
2) Větší "křehkost" hydraulických hadiček: První rok jsem měl brzdy namontované tak, že páčky mířily dozadu a hadičky dopředu a pak se obloukem stáčely zpět k řídítkům, kde byly přichycené. Dvakrát se mi podařilo při průjezdu křovím zachytit tím obloukem o větev tak, že jsem si tu hadičku utrhl. Po roce jsem tedy namontoval brzdy obráceně, tedy páčka míří dopředu a hadičky vedou dozadu. O křoví už nezachytávám, zase jsem si ale při pádu jednu hadičku urazil. Místo napojení hadičky na brzdovou páčku je totiž "nejvysunutějším" bodem řídítek, a při pádu do strany se ten spoj často potká se zemí jako první. Přesto se mi tohle uspořádání zdá lepší a do příštího roku ho měnit nebudu.
Jiné problémy jsem s hydraulikou nezaznamenal, a to i přesto, že nějak neřeším jestli kolo položím nebo obrátím vzhůru koly například při mytí nebo nakládání do auta.
S tím štelováním kola moc problémy nemám. Nasadím ho tam jemně dotáhnu, protočím a když drhne kotouč zase povolím a docentruju. Dotáhnu na fest. Je to otázka tak 10ti vteřin.
S těmi hadičkami mám stejnou zkušenost. Jen jsem je ještě neurval. V současné době mám taky páčky dopředu a hadici dozadu. Páčky jsem pootočil tak, aby šly dovnitř, jakoby k rámu a tak při pádu to schytají řidítka a ne páčky. Ty jsou schované. Padl už jsem víckrát ale nikdy ne na páčky.
Nechci se vnucovat, ale:
http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC02487.JPG
http://mur.rajce.idnes.cz/2011-07-11_J-MORAVA...
Od te doby se bowden ohnul jen jednou, ale pritom se nejen pretrhla ta vazacka, ale i ohnula riditka.
Jestli tomu dobře rozumím, tak tu červenou plastovou věc máš nějak upevněnou na řídítkách v oblouku lanka k přehazovačce a brzdové hadičky, takže se tím omezuje riziko zachycení o křoví a jiné objekty. Zajímavé... Já jsem spíš hledal něco, co by zpevnilo celou hadičku včetně jejího napojení na nádržku a páčku. Měl jsem představu nějaké drátěné spirály, která by to opancéřovala, ale nic jsem nenašel.
Dratena spirala se ohne, hadicka (bowden) to nemusi prezit.
Ta cervena vec je hlavice padla - nejaka druha jakost. Za nejake drobne se urcite daji sehnat v ruznych barvach od vyrobcu padel.
Mezi hlavici a riditky je kus na miru soustruzeneho silonu. Bowdeny (v mem pripade) jsem prestehoval z vnitrku trubku riditek ven, pouze pod grip
Hlavice bowdeny nepodpira po cele delce, ale v miste narazu do stromu, krovi, zdi, ... a ty kousky mezi uz nejsou dulezite. Bowden je k hlavici pridelany elektrikarskym utahovatkem na kabely.
Aha, já jsem si říkal že to červené je mi nějak povědomé. V mém případě by to ale vyžadovalo překopat i řazení - bowdeny mi teď vedou dopředu a středem trubky řídítek zpátky. Viz fotka. Takže se asi soustředím na to, abych nepadal :).
Mám hydrauliky Avid Juice, páčky mám nádobou kolmo dolů a fungujou furt :))
Magura Louise, už přímo z výroby od Azubáků, taktéž žádný problém, nepadám (to nechci zakřiknout, jeden jediný megapád mi stačil), neohýbám to o nic, jednou jsem byl nucen je rozpojit, takže se ještě trochu zkrátily, stále žádný problém, nesmí se ale trubička přehnout, jednou ohnutá trubička = žádné brzdy, koupil jsem si svoji odvzdušňovací sadu, jenom musím koupit jiné desky, hvízdají jak kdysi tvrdé špalky na Favoritu :-)