Magistrát snížil personální zajištění cyklodopravy na třetinu.
V rozpočtu 2013 bude na cyklodopravu s vysokou pravděpodobností čistá nula.
Nezávislí odborníci z komise pro cyklistickou dopravu žádají primátora o výměnu předsedkyně cyklokomise.
Několik cyklistů z Prahy napsalo dopis primátoru Bohuslavu Svobodovi, ve kterém ho žádají o personální i finanční podporu. Dopis si můžete přečíst zde:
http://prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads...
Pokud se chcete připojit k jeho znění, udělejte to prosím nejpozději do pátku 9.11.2012 do 12 hodin, a to nejlépe dopisem na adresu [email protected].
Kde se podepisuje petice za kompletní zrušení tzv. cyklokomise?
Zřejmě se budou muset všichni smířit, že nejspíš došly peníze a ono možná je i trochu dobře, že došly a musí se začít šetřit a ne rozhazovat a stále dělat dluhy.
Jako jeden z autorů si dovoluji z dopisu ocitovat: "Vzhledem k obtížné finanční situaci města uznáváme nutnost úspor, ovšem domníváme se, že právě investice do cyklistické dopravy je jednou z nejvhodnějších forem úspory výdajů na městskou dopravní infrastrukturu."
Popravdě chci se jen přesvědčit, ten pán co nezvládá je opravdu ten co byl v garážích při závěrečné ceremonii Do práce na kole všeobecně poplácáván po ramenou přítomnými cyklisty , předával myslím i nějaké ceny a držel cyklo-projev, je to on ?
Pak mám ještě dotaz , ten pán co se podepsal pod dopisem je ten co svým blogem vytočil předsedkyni Komise Rady HMP pro cyklistickou dopravu , je to on ?
Hm tak mám dojem, že i celkem rozumný dopis prostě shoří na tom, že ho podepíšou lidi, ve kterých každou chvíli bouchnou saze a pěkně prohrábnou příkopy mezi barikádama přes který se pak takový dopisy dost obtížně přehazujou....
Jo, to byl ten pán, co jsme si všichni naivně mysleli, že když mu nebudeme připomínat neplnění koncepcí, začne je plnit sám od sebe.
Rříkopy neprohrábnul nějakej dopis, rozklad trvá už rok a půl, začal už za Březiny. A navíc, předsedkyně KCD není v této hře figura, která by mohla jakkoliv pomoct. Jestli sis všiml, tak to není ani Nosek.
Se s nimi osobně neznám jen mě vždycky zaujme, že když se prometou Cyklojízdou což myslím, dle fotek, Krobová-Hášová byla ten případ, nebo když se ukáží na vyhlášení cyklosoutěže tak jsou "naši" :)
A pak přijde den, kdy už naši nejsou.
Jinak musím říci, že dnešní kapacita cyklopruhů, stezek a cykloopatření byla poměrně dostatečná.
Na Budějovické jsem potkal jednu cyklistku, vedl jsem tam kolo přes přechod a projela kolem mě :).
Jinak jsem, poslušně hlásím v úseku Újezd nad lesy-údolí dutých hlav, koněvova, hybernská, nuselák,Pankrác potkal 2 cyklisty ráno....
Myslím, že si s cyklozácpou starosti tak půl roku dělat nemusíme :(
Musíš zkusit se s nimi domluvit.
V týdnu jsem brousil po centru (několikrát na magoš a zpět) a v kopcovité části centra Prahy mezi Žižkovem a Vinohrady zatím oproti létu jen nevelký pokles. Kol přivázaných porůznu u kandelábrů na takové to místní pojíždění je tak nějak pořád stejně (jako ne že by jich bylo moc, ale ne o moc míň než těch málo v létě ;-) ). Dál od centra se to horší.
Hodně lidí si myslí, že cykloopatření se dělají pro lidi, kteří jsou dnes vidět v ulicích. To je dost rozšířený omyl, města dělají podporu hlavně cyklistům, kteří mají kola někde ve sklepě a vytáhnou je jen občas (v Praze je takových cyklistů 244 tisíc, celková poptávka cyklisté+potenciální cyklisté se odhaduje na 406 tisíc).
http://www.nakole.cz/clanky/490-prazsti...
V Praze jsou dnes mimo centrum k vidění hlavně "advokáti cyklistiky" - tedy lidé, kteří jezdí za každých okolností a kteří jsou jen špičkou poptávky. Zkus se někdy postavit k páteřní stezce u Vltavy, tam jsou k vidění jiné "kousky":
Doplnit příspěvek fotkama z léta nebo ze sluného září je trošku mimo mísu, nemyslíš?!?
Nebo mi chceš tvrdit, že jsi tohle vyfotila, když jsi se včera postavila k páteřní stezce u Vltavy?!?
jojo přesně tohle mě napadlo 22 stupnů slunýčko
Dneska spíš potkáš model zakuklenec :)
Dnes rano vypadala polovina protijedoucich jak fotky z Honzovy Aljasky. ( http://www.jankopka.cz/wp-content/gallery... )
Tupy pohled, jediny pohyb byla ta neustala rotace nohou, na pokynuti rukou z dalky ani na "ahoj" zblizka nereagovali. Teprve paty cyklista pozdravil.
Podpora cyklodporavy se už rok a půl v Praze řídí příslovím "slibem nezarmoutíš".
Myslím, že tenhle dopis je důležitým signálem, že by bylo fajn pro změnu zase něco udělat.
Zdaleka přitom nejde jen o investice - když se třeba cykloopatření zahrne do rekonstrukce křižovatky, která se dělá tak jako tak, vyžaduje to vlastně jen potřebu si to ohlídat.
Takže já dávám hlas.
Furt nechápu, proč dĕlat na křižovatkách nĕjaká "cykloopatření".
Prostĕ jedu jako každý jiný účastník.
Osobnĕ jsrm hluboce přesvĕdčen, a pár dní v mnohem cyklističtĕjší Paříži mĕ v tom utvrzují, že žádný extra vopičárny není potřeba zavádĕt a investovat, stačí jen, aby se všichni v dopravĕ k sobĕ chovali slušnĕji.
Bohužel aktivisté za posledních pár let vytvořili atmosféru zášti a nenávisti a z obou stran se tlačí na pilu "pumpička" verzus "smraďoch v autĕ". S lítostí pozoruji, že každá další "cykloakce" vyvolává zase silnĕjší nevoli.
Myslím si, že by bylo dobré situaci sklidnit, cyklojízdy pořádat v Brdech a ti co jezdí na kole, by se nemĕli chovat jako rapl co si pustí nejsilnĕjší svĕtlomet na trhu v režimu stroboskop.
Jeden blbec tak naštve třeba stovku řidičů, a koule nepochopení a zloby se valí dál.
Cyklistů je o dost míň než tĕch druhých, a tak je to jako s cizincem, co se přistĕhuje. Musí být slušný, vstřícný, reprezentuje svůj národ. Když se chová jako hulvát a domáhá se svých "lidských práv" a křičí o xenofobii a rasismu, podporu si nezíská, naopak, ostatní kolem usoudí, že takovej je cizincův národ.
A už se na obou stranách začnou tvořit bojůvky.
Bez agrese, blokád a raplovin typu stroboskop lze získat víc.
Nejde přeci o jednu cyklostezku, jde o to, získat veřejnost, pak lze prosadit mnohem vív.
Ale není to nutné, projeďte se na Velibu Paříží, pochopíte co myslím.
S vetsinou souhlasim, k tomu svetlu - osobne jsem si tento tyden nechal od Hraboshe jeho fenixem zasvitit primo do oci. Konkretne strobo a v ne moc dobre osvetlene garazi. Neprijemne to bylo, oslnen jsem urcite nebyl. A to mi to do oci poustel urcite tak 3 vteriny. To se u auta nestane. Kdyz ho ma na riditkach, "oslni" protijedouciho motoristu maximalne na zlomek vteriny a urcite mene, nez osobni auto. Vsimni si, ze kdyz jedes do levotocive zatacky, auta proti Te oslnuji, protoze maji svetla na prave strane zvednuta, aby lepe osvetlovala znacky a kraj silnice a v zatacce zasahnout touhle zvednutou casti protijedouciho. Sila tech svetel je mnohem vetsi, nez tohle strobo.
A zopakuji - po zkusenosti z poslednich dnu hodlam pouzivat klidne i "oslnujici" svetla, aby si mne na silnici auta vubec vsimla, kdyz vesta a nekoli sklopenych svetel nestaci.
Možná neoslníš, stačí že "sereš", ono když se cyklisti roztáhnou po celé šířce silnice tak, abys je nemohl předject, většinou příjdeš taky jen o pár vteřin, které jsou z hlediska časových ztrát v celku zanedbatelné, jde o ton pocit "že tě někdo sere" a vlastní skutečná újma jde stranou, hned je zle.
To je prostě blbě.
Já si nemyslím, že mě ten šofér osprchoval stěračema proto, že mě neviděl. Viděl mě a tak si na mě smlsnul - "osprchuju pumpičku" - kvůli nějakýmu blbovi ze stroboskopem, nebo protože mu jinej nebo ten samej blb mlátil do kapoty a řval na něj sprosťármy, místo aby jako pařížský taxikář řekl "olalala, pardon" a usmál se.
Za 24 hodin mi tri velke hromady plechu tesne prekrizily cestu a bezprostredne mne ohrozily.
Odmitam mit slabsi svetla nez auta kolem jen proto, ze nekoho stve, ze cyklista muze mit treba 300 lumenu v uzkem uhlu, kdyz on sam ma 900 a jeste do sirky. Nevidim v tom logiku. To by ho taky mohlo stvat, ze mam na sobe reflexni vestu, nebo treba ze mam na nohou boty.
Ted to ber opravdu jako otazku - proc myslis, ze by cyklista nemel mit 300 lum, kdyz auta maji nasobne vic?
Už jsem to psal, vono to v těch lumenech nebude, sám mám asi něco podobnýho, svítí to jako kráva, vidím celou silnici i s pangejtama, ale nepouštím to v režimu blikaček, jen za špatné viditelnosti za bílého dne, tedy mlhy. Pak to ale šoféry štvát nemůže, protože ta mlha to tlumí.
Já se pohybuju výhradně na silnici, takže jako v autě, musím se snažit předvídat, co ta škatule přede mnou a za mnou udělá, občas se to nezadaří a někdo se na mě tlačí, ale není to nějak výrazně horší než před 30 lety.
Jen tenkrát mě nikdo nesprchoval stěračema, ani na mě neukazoval z okénka fingry a nenadával mě, to se teď, a domnívám že velkou zásluhou našich milých cykloaktivistů, dost silně rozmohlo.
Jde taky o rozložení a směrování světla. Když v extrému zlomek z těch 300 lumenů zasměruješ do nejuzšího paprsku, tak oko vypálíš. Na autě máš úzkej kužel jen na dálkových, potkávačky máš rozložený do šířky a utlumený zvrchu. Když máš jenom pravidelný kužel, tak abys tou nejširší částí kuželu svítil optimálně daleko, horní část už oslňuje protijedoucí.
Nekde jsem to tu psal. Pred par dny jsem si v ne prilis osvetlene garazi nechal tohle strobo pustit od Hraboshe z 10 metru primo do oci. A nic, oslneni se nekonalo. Takze zbytecny flame v nekolika diskusich.
Netuším, co má Hrabosh - vím, co potkávám občas na silnicích.
To co máš na mysli je 800lm MagicShine nebo Aurora (čip SSC-P7). To mám také, ale s tím neblikám.
Klid, po minulem tydnu bych blikal bez vycitek i laserometem.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) je zařízení ze kterého vystupuje laserový paprsek. Z toho dovozuji, že laseromet je zařízení, které tato zařízení vrhá (vzor teplomet, kulomet, raketomet, světlomet atp.).
Není mi známo, že by takové zařízení bylo sériově vyráběno, nevím k čemu je dobré ho montovat na kolo a vůbec netuším proč by mělo blikat.
Ale samozřejmě koupíš laser na baterky. Jen ho namontovat do držáku na přilbu a trefovat se protijedoucím řidičům do oka :D :D :D
To by byla prasárna na pěknou žalobu.
A také s tím nesmíš jezdit v okruhu 20km od letiště.
Bla bla, to bylo v nejake podradnem sci-fi. Je mi to celkem fuk. 8-)
Já používám termit fotonové dělo.
Lze z něj pálit dávkou.
Ja pouzivam elektricky kartacek na zuby. Sice z nej nejde palit, zato mam pred spani prijemnejsi pocit v ustech. 8-)
Podřadně sci-fi? Ale fakt hodně podřadné!
Nejdříve chceš místo světla používat laseromet a teď dokonce elektrický kartáček na zuby. To mi tedy vysvětli jak si toho protijedoucí řidiči všimnou. Myslíš, že také ocení příjemnější pocit v ústech před spaním?
Ale je prada, že Ti, kteří si všimnou, samým úžasem z Tebe nespustí oči. Kde ten kartáček vozíš? Na řidítkách?
Pred desatou vecer odmitam na tuto otazku odpovidat.
Jedine misto, ktere me napadlo a ktere bys mohl nechtit prozradit pred desatou by bylo pro vozeni kartacku dost nepohodlne. Ale zacina stejne jako riditka. :-)
V nebi?
http://youtu.be/CU_LM1znjPI
Ještě něco, docela chápu, že když Tě dvakrát na silnici málem zabije nějakej rapl, usoudíš, že jsi pro některé řidiče neviditelný, a chceš s tím něco dělat.
Možností jak se rozblikat jak Santa od Coca Coly je spousta, myslím si, že to jde zařídit tak, aby to ostatním nebylo nepříjemné, a přesto tě viděli. Protože dva blbce, kteří Tě málem zabili, tím že budeš dělat kolem sebe "nepříjemno" nevytrestáš, trestáš jen jiný, nevinný a ti si pak řeknou - hele proti mě jede cyklista, raději mu posvítím na cestu, a naperou ti to do očí dálkovejma.
A děje se něco jako "krevní msta" a do problému jednoho blbce jsou najednou vtaženi ostatní, dříve nezůčastnění, a nenávist a zášť se bude stupňovat.
Víš, že už pár let funguje jistá skupinka kolem Dfense, která si myslí a nahlas dává najevo, že každý cyklista je terorista z Auto*matu co má před očima mlhu a nenávidí auta, a je určen k co nejrychlejší likvidaci, a pak na druhé straně jsou ti, kteří tvrdí že auto od ďábla jest, a nepustí klidně nějakou paní za umírajícím manželem v zájmu svaté války proti autům.
Tohle nelze vyhrát a ani není dobré, přilévat do konfliktu další palivo.
Psal jsem tuhle o tom zrcátku Winkku - fakt to funguje - vysunuté červené světlo nahlíženo zezadu a bílé viděno zepřede na zrcátku do silnice výrazně zvětšuje oblouk, kterým mě auta objíždějí.
No nevím, myslím že defens se navážel do cyklistů už v době, kdy o cykloaktivistech moc slyšet nebylo, ostatně tam taky psal, jak jsou cyklisti směšní, smrdí, překáží na silnici kterou si nezaplatili spotřební daní atd. O aktivistech v těch prvních článcích nebylo ani slovo. Takže si myslím, že za jeho anticyklopropagandou je spíš to, že mu cyklisti překáží v rozletu a ty kecy o fašistech z Auto*matu a strašlivém prasení cyklistů jsou spíš prostředek než důvod.
Nemám rád to co nazývají "motosport" a až na tu cyklo-obsesi mi dfens mluví z duše.
Jo, a taky nejsem fanda střelných zbraní.
Ale myslím si, že to ozbrojování dfensákú je spíš takkovou pozou, chci bejt jako američani. Bohužel, svoboda nestojí na zbraních.
Minulé, nebo předminulé století.
Jo a poslední věc, než ten krám vytáhnu a pojedu k Sázavě.
Je chybou se domnívat, že problém je "cyklisti" versus "auta".
Je spousta blbostí i v běžném dopravním značení, mraky nehod každý den, kdy jeden nedá přednost druhému, i když měl, a bohužel se zdá, že i těch mrtvých je v celém tom dopravním systému nějak povážlivě moc. My co řídímě občas auto do dálky, víme, jaký prasárny dělají třeba kamioňáci, když si člověk pak s nějakým z nich sedne, docela i pochopí, proč na úseku dálnice v Německu kde mohu svištět 160 on předjíždí devadesátkou jiného co jede 80, on to nedělá proto aby mě naštval, ale protože jinde už se mu to nepovede a v kopci pak za tím co teď jede 80 se potáhne 60. V dopravě u nás celkově je příliš mnoho agrese, nenávisti, zbytečné zloby, a zužovat dopravní problém na "cykloopatření" je špatně.
Doprava se musí řešit jako celek, a cyklodoprava v celém tom velkém celku je jen velmi malá část a vytrhávat cyklistiku ze systému, zřizovat cyklokomise a cyklokoordinátory je hloupost, stejně jako bychom zřídili komisi pro pražsko paroplavbu.
Možná, nemám čísla, bychom byli všichni překvapeni, kolik člověko-kilometrů se v Praze najezdí loděma, aniž by to jakkoliv přispělo k dopravnímu řešení města.
Ja to neberu jako cyklo x auto, ale jako kdokoliv x blbec. Jenze kdyz mi blbec zmacka plech na firemnim aute, necham si pristavit nahradni a dam si mezitim nekde CocaColu. Kdyz do mne drcne na kole, neziskam nahradni kolo tak rychle a je i otazka, jestli bych ho mohl pouzit.
Neni to otazka trestani, tak silne to svetlo vazne neni. Je to otazka preziti a vlastni bezpecnosti.
Schvalne, opri za sera kolo se svetlem, nastav strobo a odejdi tak 50 metru. Pak jdi ke kolu v primem smeru a az to preroste do krajne neprijemneho pocitu nebo oslneni, tak si to zmer. Docela by mne to zajimalo. A to mas asi 130 lumenu. Hrabosh ma neco kolem 300 a na 10 m se primy zasah dal prezit bez pretrvavajiciho otisku na sitnici, tedy bez oslneni. A z 10 m ridice jen tak netrefis, protoze kdyz pojedes proti nemu tak, abys ho oslnil, hned vzapeti ho taky nabouras. Kdyz ho mines, tak ho predtim ani neoslnis.
50 metrů jsem šel npěšky naposledy v 89tým :-)
Možná máš recht, nezkoušel jsem to, ale jak to Hraboš popisoval, tak je jasné, že tím někoho dost naštval - a zase Hrabošárna - místo aby řekl "sorry, mě málem přejelo auto tak chci bejt raději vidět" reagoval jako mina nášlapná.
Mě docela štvou ty maníci co si na mě vytrubujou, ale ať si zatroubí, když si není jistej, že o něm vím, ale oni troubí těsně za zadkem jako projev nelibosti - "pumpičko, co se tady motáš". Tuhle zlobu a zášť v nich vypěstovali právě ti cykloaktivisté, co jako pitomci čas od času blokujou dopravu, neby vymýšlejí "zklidnění" což znamená čumákování v kolonách, protože zužování a různý opruzy.
Vzali to úplně za špatnej konec, a na to, že jich je jen pár,na desítky, dělají problémy jako kdyby jich byli tisíce.
Normální člověk někdy jezdí na kole, někdy jezdí autem, podle toho jak potřebuje a jak se mu to hodí, a pokud sedí v autě, nepovažuje cyklistu za nepřítele a vice - versa.
Z projevů těch auto*matů jasně čiší, že oni auta považují za absolutní zlo, a s takovejma se pak diskutovat rozumně moc nedá, nic nelze vyřešit, jen roste napětí, které odskáčeme všichni ostatní.
"Tuhle zlobu a zášť v nich vypěstovali právě ti cykloaktivisté..."
Myslím, že se mýlíš, tyto reakce mají i šoféři, kteří nikdy žádného cykloaktivistu neviděli, natož aby je omezil.
Petře to pak už je jak s tĕma cikánama.
Vzniknou skupinky, které se vzájemnĕ nenávidí aniž by mnozí kdy s cikánem do styku přišli, jsou ochotni dĕlat vyrvál.
Na dfensu se vyskytuje pár exotů, kteří dokáží vidĕt problém v nĕjakém cyklozávodĕ, že pneumatiky biků rozvorávají půdu, a prostĕ je in být militantním proticyklistou, aniž byjim kolo kdy ublížilo.
Ono stačí pár excesů militantních cykloaktivistú, a už slýzávám fingry i já, kterého tu aktivista označuje za človĕka s "nenávistnou rétorikou" proti všemu cyklo.
"Bojové" akce z obou stran, řekl bych dopravní extremismus je neustále stupňován a hrocen. Je to chyba, psal jsem to už před tou jízdou kdy Hraboš dostal tečku a Rostislav naštval internetovou komunitu svojíbbezohledností k jisté paní co spĕchala za umírajícím.
Tyhle akce škodí a veřejnost rozdĕlují úplnĕ blbĕ.
Vĕtšinové sympatie na stranĕ cyklistů pak nejsou a každým cykloopruzem se to bude zhoršovat.
Impuls odkud to neracionální nepřátelství vyšel jsem pojmenoval. Cykloaktivismus.
Jindro, jsem ochoten připustit, že cykloaktivismus může přilévat olej do ohně, ale není příčinou.
Ilustroval bych to necyklo příkladem: Jeden ze sousedů léta jezdil ve starém favoritu, když ho vyměnil za silnější ojetinu, začal se hnusně chovat ke všem "plechovkám" co mu překáží na silnici.
Takovému člověku samozřejmě překáží i ten cyklista a věř mi, hovořil jsem s několika šoféry, co nemají rádi cyklisty a ani jeden jako důvod neuvádí cykloaktivismus, ale jen prostě to, že na silnici překáží a zdržujou. Že cykloaktivismus je u nás mrtvá záležitost ilustruje i to, že jsem před lety nosil tričko od Automatu (ani já jsem nevěděl, co to znamená) prostě proto, že na tričku byl tandem. A jediný kdo na nápis Automat zareagovali, byli pražáci, místní ocenili obrázek tandemu, ale to slovo jim nic neříkalo.
On asi bude rozdíl mezi velkými mĕstu, Prahou zvlášť, a venkovem.
My v Perle jsme takové předmĕstí Prahy.
Buď si minulost idealisuji, nebo se to fakt zmĕnilo, troubí na mĕ mnohem častĕji, než kdysi.
Možná je to v dopravĕ celkovĕ, je to nĕjaký víc nervní.
U nás na vsi se mi smĕjou, že jezdím na bezmotoráči, protože se jim líbil můj motoráč, chtĕl by to každej druhej,ale 20 za přestavbu je moc.
Lidi by na sebe nemĕli být hnusní. Ty to máš kousek do Nĕmec, tak víš jak to tam je. Proč to nejde u nás?
Úsmĕv a ochota nic nestojí.
Nikoliv. My auto pouze demytizujeme. Auto je užitečná a pro řadu věcí věc, ale nemůže jich prostě být tolik.
Proč nemůže být tolik aut? Proč se zaměřujete na to, co se vám nelíbí a ne na to co se vám líbí? Proč nepomáháte cyklistům v orientaci ve městě, když vidíte těch potenciálních půl mega na silnici? Co děláte mimo Prahu dobrého pro cyklisty?
Vratislave, to je boj minulého století.
Cena PHM tu demythizaci už provedla. Nevĕřím tomu, že nĕkdo jezdí autem jen z plezíru, pokud patří do naší middle class.
Firmy si také náklady hlídají, je zbytečné válčit proti autům, "nevuditelná ruka trhu" tenhle problém bude redukovat účinnĕji než cyklojízda.
"Normální člověk někdy jezdí na kole, někdy jezdí autem, podle toho jak potřebuje a jak se mu to hodí, a pokud sedí v autě, nepovažuje cyklistu za nepřítele a vice - versa."
Na tom se ale s Auto*Matem na 100% shodneš!
Neshodneme se jen na tom, jaké podmínky by měl mít který druh dopravy. Velmi zjednodušeně, ty říkáš, že autíčka chce moc lidí, tak jim udělejme místo, my říkáme, že moc autíček moc smrdí a znemožňuje se po městě pohybovat jinak, tak je třeba posunout rovnováhu nabídky tak, aby lidi používali spíš jiné dopravní prostředky.
Myslim, ze my s Jindrou jsme zive priklady, ze kdyz se chce...
Autem asi obcas jedes alespon s nekym Ruku na srdce, ma horsi podminky po Praze cyklista, nebo automobilista?
Kdyz bude Praha prujezdnejsi (cemuz napomuzou obchvaty, Blanka a spol., spolu s nejakymi drobnejsimi upravami v centru nebo kolem nej) budou auta mene stat v kolonach, mene smrdet, ...
Průjezdnost Prahy není jen o obchvatech, ale také o parkování a tedy o podzemních parkovištích, protože auta se do Prahy už teď nevejdou. Na to jsou potřeba velké peníze, ze kterých všichni postupně couvají, byť několik let zpátky tvrdili něco jiného.
Osobně považuji za lepší podporovat městskou cyklistiku než omezení vjezdu a parkování (například zóny).
Češi jsou hodně cyklistický národ. Už jsem na kole něco objel a když v cizině potkáš cyklistu, velice často je to Čech.
Pokud má být podpora smysluplná, musí především umravnit rizika, která městský cyklista podstupuje. Dokud bude Praha pro cyklistické nadšence a jedince se sníženým pudem sebezáchovy, situace se nezmění. Nezachrání to ani propagace, ani drahé cyklostezky.
Vratislave, na elektrokole jsem v Praze rychlejší než auta a to fakt o dost.
Nejsem příznivce osobní dopravy auty ve mĕstĕ, zejména kvůli exhalacím. Tĕžištĕ dopravy je v hromadné dopravĕ. Kola, elektrokola apod, u nás nemá tradici, a vybudovat tradici nelze "zhora". Zima ti zase vyvrátí ten "modal split".
Brzdit auta kvůli vysnĕnému udeálu cyklomĕsta je hloupost.
Praha nebude cyklomĕsto nikdy.
Experimentujte v Hradci nebo Pardubicích.
Tam to může vyjít.
Možna to tam ale už funguje bez automatu.
Nech si to, jo, taky je neposílám experimentovat k vám do Perly.
Můžete mi vysvětlit, které město je Perla?
Mě se tak akorát vybaví Ústí n. Orlicí, ale to to jistě není.
Prece domov Kozla, jak si dovolujes to nevedet, kdyz Jindra predpoklada, ze to kazdy vi? :-)
Vidíš, už si se stala misionářem.
Před pár týdny bych to musel vysvĕtlovat sám.
Ono to fakt funguje.
Udĕlala si mĕ radost, ačkoliv si nejsem stoprocentnĕ jist, že právĕ to si chtĕla. :-)
Perla Středních Čech, nečetl si moji Investiční na blogu.
Jsem zatím sám, kdo naši ves tak nazývá, domorodci v tom chápou ironii, výsmĕch ale nejčastĕji nechápou nic.
Ale já to prosadím.
Domiv nejen Kozla, Mastroše, Vaty, Hároše nebo Guláše, ale především úžasného Čáryfuka, o kterém napíšu příštĕ, tedy pokud se Lannĕ převlečené za qwerty či co nebude zdát, že té svobody slova bylo "až moc"
:))
Investiční jsem četl, ale tohle jsem si nezapamatoval. Při troše trpělivosti se ti to může provést prosadit. Tady v sousedství, v Dolní Poustevně, když se znovu stali městem a zavedli pojmenování ulic, tak leckde převzali místní pojmenování.
Nejlepším důkazem toho je ulice JAKAMADO, což je místní název někdy ze 70. let minulého století, kdy si tam postavili čtyři stejné domky rodiny Ja...vský, Ka...ba, Ma...cký a D....
http://www.mapy.cz/s/5CNj
Ten posledni palec plus je vode mĕ.
Ani v Polabí je nechtĕjí, tak do Brusele s nima.
Předevčírem mi přiletělo takové pěkné světélko z Číny, tak ho konečně osobně fyzicky otestuji. Také chystám nějaký rozbor kolem těch výkonů a světelných toků. Jen z fyziky a srovnání si myslím, že to s tím nasíráním a oslňováním vůbec nebude tak žhavé. Po Praze toho teď jezdí víc a ve dne to rozhodně nevadí ani v režimu strobo.
Když nebude nikoho štvát a bude to vidĕt, budu jen tleskat, víš žejsem pro všechny vopičárny co by mohli zlepšit bezpečnost.
Stejná písnička, jako s dálkovýma halogenama u motorkářů ve dne, když se to probírá na motowebech. - Šofér tě registruje, samozřejmě, že o těch šlehách do očí ví (slabší přerušovaný světlo do očí je horší, než silný souvislý), ale aby nebyl oslňovaný, neciví do zdroje, kouká logicky stranou a tím pádem netuší, co ty tam vyvádíš, jestli nemáš nějaký problém a třeba i nemíříš jemu pod kola. Čas na jeho účinnou reakci se tak zkracuje. Na motowebech je dost takových, kteří tohle nemohou pobrat a vedou si furt jen svoji mantru o tom, že s dálkovým jsou vidět a basta. Podle toho to pak taky na silnici vypadá. Akorát pak nechápu, proč se dotyční rozčilují, když jedu proti a přizpůsobím se jejich uvažování a taky chci být viděn...
A kdo mluvi o dalkovych? Ja pisu o svetlech, ktere sviti v hodne uzkem uhlu a daleko slabeji, nez potkavacky v sirokem. Jinymi svovy - musel bys vzit svazek Feixu, abys s nimi svitil tak, jako auto jednim potkavacim. Nechapu, co sem motas motorky, ktere maji svetla srovnatelna s auty, tedy opet nasobne silnejsimi, nez ty Fenixy. Podival ses nekdy do meho Fenixu?
Kdyz proti mne jede v noci auto, nemuzu se divat na nej (jestli nema problem), protoze bych pak byl oslneny. Musim se divat trosku vedle nej, cca tam, kudy pojedu, aby mne neoslnilo a ja, po minuti a rozsviceni dalkovek, vubec neco videl.
Dálková světla auta (H4 = obyčejné žárovky) mají svítivost okolo 600 lumenů. Stejná klopená světla mají asi polovinu, to znamená asi 300lumenů. Ten Hrabošův Fénix má špičkově 200lumenů. Takže ještě méně než potkávačky auta. A s takto maximálním výkonem dokáže kontinuálně svítit okolo 1/2 hodiny. Takže on to naplno pustí jen když to opravdu potřebuje, protože by mu to za chvíli nefungovalo. No a také to musí večer trochu zklopit, aby viděl na silnici, protože to má úzký kužel. Mnohem užší než auto. (Do tohoto kuželu to svíti těmi 200 lumeny max.) Takže pokud ve dne to světlo nezvedne, aby svítil přímo do oka, tak se žádné oslnění nekoná. Auto dokáže i potkávačkami snadno večer oslňovat, poněvadž mají široký kužel a stačí ho trochu nadzvednout a už to svítí i do očí a přitom ještě dobře (dokonce lépe) vidíš silnici. Také mají větší výkon. Ovšem i automobilovými potkávačkami se žárovkami ve dne nikoho moc neoslníš. Celá ta aféra je jen bouře ve sklenici vody. Ano jsou i cyklosvětla s mnohem větším výkonem, ale ta se už musí krmit velkým akumulátorem a ne dvěma tužkovými bateriemi.
Spíš dotázek než připomínka. Nevím jak se ty lumeny počítají, ale běžná H4/12V má 60W/55W. Je pravda, že potkávací vlákno má clonku a využívá menší plochu paraboly. Že by ale při téměř totožném výkonu měla jen poloviční svítivost ? Nejde spíš jen o dojem pozorovatele, kdy dálové jsou soustředěné do uzšího kužele, kdežto potkávačky rozložené do široka ?
Lumeny jsou světelný výkon/vyzařovaný úhel = světelný tok v daném prostorovém úhlu. To znamená, že ten úhel je tam už započítaný. Právě ta malá světélka dosahují velkého světelného výkonu (toku), ale jen v poměrně malém úhlu. Elektrický výkon potkávaček neznám, jen jsem na netu našel, že ten tok je méně než poloviční. Ale pokud jim polovinu světla z vlákna sežere clonka, tak jsi rovnou na polovičním světelném výkonu do 4Pi steradiánu (světlo do všech stran).
Dálkový VE DNE byly myšlený jen jako přirovnání, dost podobný ěm výkonným strobům v noci, které občas potkávám. Jak už jsem ti odpovídal výš, netuším, jaké strobo má Hrabosh, ani ty. Takže to ber jen jako takovou obecnou poznámku k tématu.
Pokud ti bude auto prát do očí dálkový (jseš-li osvětlený, nebo alespoň ověšený reflexy), tak se jedná o dobytka a není to vhodný příklad. Pokud má seřízený potkávačky, nemůže tě za normálních okolností oslnit.
Bohužel svým citlivým přístupem k té vzájemné nasranosti značnou měrou přispíváš. První urážky v diskusi bývají často od tebe.
Velmi se mýlíš, já se vždy jen bráním agresi.
Najdi si to.
Jestli je urážkou ptát se po kvalifikaci lidí, co se samozvanĕ nominovali na dopravní odborníky, bude tĕžké debatovat.
Ale nejde o deset cykloaktivistů, kterym by bylo dobré nasadit košík, aby nĕkoho vzteky nepokousali, jde o to, že ta nenávist, kterou kolem sebe šíří, se přesunuje na silnici, a nevĕř tomu, že by to způsoboval jeden Jindra v Perle, když jezdí kolem Sázavy.
Server nakole není tak vlivný, a jak tu kdosi kdysi napsal, být nenávidĕn nĕkterými lidmi považuji za správné, a sám dodávám, je tsk jasné, že jsem se trefil přesnĕ.
Skupinka lidí co systematicky tady nĕkoho napadá je celkem jasnĕ vymezená, nejsem první a nebudu poslední, s kým bude konflikt.
Očekávám, že alespoň oceníš, že se neschovávám a debatuji rovnĕ a jasnĕ sàm za sebe. Prostĕ názory můžeme mít na lecos různé, ale nenávist až ta hrob, přenechejme hysterkám, nebo si jí vyříkejme na chatu, netahejme to na silnici ,
"já se vždy jen bráním agresi."
"deset cykloaktivistů, kterym by bylo dobré nasadit košík"
Nejlepší obrana je zjevně útok.
A než budeš napadat odbornost lidí v AM, buď si jistý, že věci, které děláme, konzultujeme s řadou špičkových odborníků, kteří ovšem nesedí v daných úřadech na rozhodujících pozicích (určitě tě pobaví, že zejména proto, že nad nimi sedí často strejci, kterým se ani dvacet let po převratu nedá říct jinak než "soudruzi", nad těmito soudruhy pak nejvyšší management vyměňovaný s každou novou politickou garniturou).
Nĕkdo umí, nĕkdo konzultuje.
Jinak mám způsob jak říznout ty strejce.
Ten tu prosazuji už asi rok. Nenárokovat žádný prachy od státu, z veřejných rozpočtů, protože prosadíte cyklotrasu 10 km (komu to pomůže?) a ty starý a renovovaný struktury se na to slítnou, navýší rozpočet o krabice vína, zamlaskají, a hotovo.
Mám jinej návrh. Když vy všichni nezištní a obĕtaví zadarmo pácháte dobro a myslíte si, jak ty čmáranice po zemi jsou užitečný, vemte štĕtku a barvu, a místo cyklojízdy obnovte ty opršelý, co po roce jsou už neviditelné.
Projekt nepotřebujete, jen tu štĕtku a barvu, a na tu vám klidnĕ přispĕju. Musíte to ohlásit a zajistit, ale bude to mnohem ménĕ náročné než cyklovopruz blokující Nuselák
Pokud má nĕkdo z aktivistů potřebu se poprat, kousrek od nás bydlí mistr rrpubliky v kick boxu, stačí říct, dovezu ho, poperr se, pojede houkačkou, všechno lze dohodnout.
Ale beze srandy, pozitivní gesto - třeba obnova toho cykloznačení grátis ve volném čase, by mohla pomoci zmĕnit pohlef veřejnosti na cykloaktivisty, které, až na pär výjimek na cykloserverech považuje veřejnost za chuligány jako jsou fanoušci Baníku nebo Sparty z jejich tvrdého jádra.
Gerily už vznikají, to se neboj. http://prahounakole.cz/2011/06/gerila-jede/
http://www.brnonakole.cz/cyklo-happening-na...
Ale to druhé asi není ten typ geril, který by se ti líbil.
;-)
Ta ten druhý příklad je samozřejmě prasárna, jak pozměňování dopravního zančení, tak násilný nátlak na zastupitele.
Ale pořád je to jen opruz pro státní úředníky a politiky, a s největší pravděpodobností si je na svou stranu takto nezískáte, takže vlastně o nic nejde.
Blokáda dopravy ("cyklojízda") je nesrovnatelně horší, protože si berete jako rukojmí i slušné lidi.
Pche, to se nápadně podobá práci, a nikoho to nenasere.
Ale na rozdíl od cyklojízdy (jsou na ně povolení) je to proti zákonům. Pochybuji, že by to někdo povolil bez patřičné certifikace na dopravní značení nebo dopravní stavby.
Tak jo, a automobilisti by si mohli vykopat tu Blanku dve, kdyz po ni tak touzi, nemyslis?
Bylo by prosím možné, předat organizátorům této akce zprávičku, aby opravili datum na příloze a podpisovém archu. 8.12.2012 ještě myslím nebylo:-))
Tak teď jsem sám zvědavý, co jsme panu primátoru odevzdali ;-)
(no, snad se z toho střílet nebude)
To určitĕ ne.
Petice je nĕco, co zatím nikdy s magistrátem nehlo a tomto marginálním případĕ to předají rovnou na lampárnu Hlavního nádraží.
Sby se tím v mĕstĕ o 1,5 mil obyvatel nĕkdo zsbýval, musrlo by to podrpsar tak čtvrt milionu lidí.
Nepiš na tom ipadu furt! Kdo to má luštit? :-)
To vypada, ze na ipadu napsal jen druhou pulku. 8-)
Kurnik to je Samsung Galaxy Tab 2, 7"
Mám k tomu klávesnici ale tu si do vany nevezmeš. Objevil jsem bugu, po nevím kolika znacích nevložíš mezerník ani za zlatý prase. Dál už to funguje.
Zámĕna a se s je jasná, tlustej palec.
Když mydlím do klávesnice obvykle vynechávám písmena, to je to amatérské rychlopsaní. Ale horší je, že rukou už nic nenapíšu, nevím jak vy, ale já prostĕ zapomĕl psát, když to napíšu, nepřečtu to :-)
Já mám na novém notebooku (taky) problém s mezerníkem... Ta klávesnice je přeci jenom o drtínek menší, než "normální", takže mezerník jen tak "lechtám" palcy/i/ema/ama* těšně u okraje klávesy/klapky/mezerníku*. Jenže tam je integrovaná nějaká extra mega super fíčura, takže to nenapíše nic... Soudruzi z Japonska asi nepočítali s tím, že na tom bude někdo psát "polo" všemi deseti a odmítá si "vyvrátit" palec o pár mm... :)
* nehodící se škrtněte
Výše uvedená aktivita rozhodně není nějakou aktivistickou šíleností. Píšu to i proto, že jsem jedním z těch, kdo jsou pod dopisem podepsáni a kdo se na dopisu podíleli. Nemusím proto nikoho osočovat a alibisticky se tvářit, že všechno, co se dělá, je špatně a rozumný člověk drží jen hubu a krok. Stejně tak vím, jak to chodí na MHMP, Radě HMP atd., protože jsem s nimi musel v rámci svého zaměstnání 8 let v různé míře musel spolupracovat. Nejsem tedy naivní hlupák, který si myslí, že se jednou výzvou něco spraví, ale taky vím, že ani poslušné mlčení nic nevyřeší.
Fakt je ten, že peníze na cyklodopravu razantně klesají a jakákoliv další aktivita směřující k rozvoji cyklodopravy v Praze je prakticky paralyzována. Přestože nejsem zastáncem megalomanských řešení, nemusím asi složitě vysvětlovat, že alespoň něco by se dít mělo.
1. Snažit se aspoň nezhoršovat současný stav.
2. Nelikvidovat současnými aktivitami města
(například rekonstrukce křižovatek) možnost budoucího rozvoje cyklodopravy.
3. Vyhledávat kritická místa pro cyklodopravu v Praze a hledat jejich řešení.
Hodně z toho, co jsem výše napsal, nestojí velké peníze. Je to spíše o chuti. Ta ale podle všeho chybí nebo je mizivá.
Uznávám, že smírné řešení je mnohdy úspěšnější. Jenomže pro každý takový pokus musí být minimálně dvě strany. A i já mám dnes dojem, že na straně Hlavního města Prahy potřebný prostor není. Jako občan nemám moc možností, jak se to pokusit řešit.
Jednou možností z toho mála je výše uvedený dopis. Jeho text byl opravdu pečlivě laděn, ale i tak nemusí padnout na úrodnou půdu, a to jak na straně města, tak i na straně cyklistické veřejnosti. To už je ale osud těch, kteří nesedí a něco dělají.
Děkuji touto cestou všem, kdo se k dopisu připojí nebo se nad situací alespoň zamyslí. Těm ostatním přeji, aby jim štěstí přálo a vždy potkávali dost těch, kteří nezůstanou stát opodál. I heslo Každý sám za sebe má svá omezení a bez druhých to někdy nejde.
Abych nezůstal u theorie, vyjel jsem dnes do Prahy, sešoupnul jsem břežanským na Zbraslav a pak po levém břehu až ke Stalinovi a zpátky po pravém břehu.
Příjemná A1 až k Barandovskému mostu, pak už hrbolatý asfalt a první ptákovina, 50 metrů piktogramu, co nic neřeší, pak 200 metrů cyklostezka oddĕlená tlustou čárou, každou chvilku červenej symbol, no dobře, to by šlo vzít jako bezpečnostní prvek. Jenomže 200 metrů a niv.
Tedy naprosto zbytečnĕ vyhozený prachy. Nĕco jako 200 metrů čtyřproudovky nĕkde v polích. K ničemu, pokud tak není veden souvislej tah. Místo čmárání po zemi použít prachy jinak. 200 metrů bezpečí (iluzorního) na 10 km - jak plivnout do Stromovky. Malá Strana, Újezd a dlažba až na Klárov- s tím nelze nic dĕlat a nechci. Tam dlažba patří.
Zpátky dva úzké pásy na náplavce OK. Zase ovšem konec na kočičích hlavách, příštĕ radĕji vrchem, po asfaltu. Pitomé piktogramy u Karlových lázní, 5 metrů vyhozených penĕz, nejasné řazení u Jiráskova mostu.
Pruh určenýro odbočení vozidel doprava má cyklista vyhražen na cestu rovnĕ. Past, asi se čeká na prvního sraženého cyklistu. Pak už krásnĕ po asfaltu až do Podolí, cyklostezka okupována dĕtmi, bruslaři a pejskaři, radĕji tedy po silnuci.
Nic do čeho by se mĕli vrážet prachy, snad jen popřemejšlet a nevhaz cyklisty jedoucí rovnĕ řadit fo levého pruhu jako všechna ostatní vozidla a nevytvářet riskantní situaci, kdy cyklistu jedoucího rovnĕ srazí odbočující auto.
Praha v sobotu průjezdná absolutnĕ bez problému.
Takže příštĕ zkusím všední den.
Ztrácíš nějak popularitu, proč pak asi? (Ach ty palce)
Ode mě má palec nahoru. Proč pak asi?
Tak to by mě docela zajímalo, protože mě se na tom naopak nelíbí, že to projel jednou a v sobotu a aniž by se nad některými věcmi zamyslel, tak je všechno šmahem špatně.
A když už je tam kritika, nějak mi chybí návrhy k nápravě nebo lepšímu řešení.
Kritizovat umí každý.
Návrh je jasný, zrušit nelogické a vražedné řazení cyklistů před Jiráskový mostem, jinak nedĕlat nic, nerozhazovat peníze vypůjčené od mých vnuků.
Všichni geniové, co předbĕhli svou dobu, byli současníky nepochopeni. Proč asi?
Takže budu v klidu usínat s nadĕjí, že pár desítek let po mé smrti vyhynou i paraziti veřejných rozpočtů.
Ti, co dali mínus, zřejmĕ nikdy nejeli od Karlových lázní smĕrem k Palackého námĕstí.
Vrátím se na místo činu, vyfotím a poradím se s právníky zda umístĕní značky žalovat jako obecné ohrožení, či jenom požadovat odvolání zodpovĕdných bez výhody odstupného.
Příjemná A1 až k Barandovskému mostu, pak už hrbolatý asfalt a první ptákovina, 50 metrů piktogramu, co nic neřeší, pak 200 metrů cyklostezka oddĕlená tlustou čárou, každou chvilku červenej symbol, no dobře, to by šlo vzít jako bezpečnostní prvek. Jenomže 200 metrů a niv.
50 metrů piktogramu, u podchodu, aby si chodci uvědomili, že tamtudy jezdí cyklisté. Ano k ničemu.
Úsek 200 metrů ke Žlutým lázním od zastávky tramvaje se zvýšeným výskytem chodců. Samozřejmě k ničemu, chodci si totiž velmi dobře vědí, že tamtudy jezdí cyklisté a jak se chovat.
Zpátky dva úzké pásy na náplavce OK. Zase ovšem konec na kočičích hlavách, příštĕ radĕji vrchem, po asfaltu. Pitomé piktogramy u Karlových lázní, 5 metrů vyhozených penĕz, nejasné řazení u Jiráskova mostu.
95% náplavky po hladkém povrchu. K ničemu, ty konce jsou totiž k nepřežití. V době předláždění spodku se plánovala rekonstrukce ramp ke které bohužel nedošlo. To by bylo řevu, kdyby to předláždili až nahoru a za půl roku znovu rozkopali, jak se vyhazujou peníze. Ale to by se blbeček musel zajímat o důvody.
Přístě vrchem po asfaltu. To by mě zajímalo kudy by ikváč jel po asfaltu do centra od Vyšehradského tunelu. Asi by se zařadil do poskakující kolony aut a byl by nesmírně šťastný jak rychle mu ta cesta ubíhá.
Pruh určenýro odbočení vozidel doprava má cyklista vyhražen na cestu rovnĕ. Past, asi se čeká na prvního sraženého cyklistu.
Tak, demence na kvadrát. Cyklista jede u pravého okraje, takže pro jízdu rovně musí překonat odbočovací pruh, zařadit se do levého (přímého). Tam pomaleji jedoucího cyklistu motoristé občas omyšují zprava. A to je zcela samozřejmě mnohem bezpečnější než umožnit cyklistům jízdu rovně i z odbočovacího pruhu. Samozřejmě se situace radikálně liší od možnosti kdy je odbočovací pruh průběžný pro všechny vozidla a nikoliv jen pro cyklisty. Předjíždění v křižovatce při současném odbočení doprava je přeci povolené...
"Přístě vrchem po asfaltu. To by mě zajímalo kudy by ikváč jel po asfaltu do centra od Vyšehradského tunelu. Asi by se zařadil do poskakující kolony aut a byl by nesmírně šťastný jak rychle mu ta cesta ubíhá."
Jel v sobotu, ne v ranni ci odpoledni spicce vsedniho dne.
Já měl vždy zvrácenou představu, že cyklistcká infrastruktura má použitelná v libovolnou denní/ roční dobu. Já bloud si neuvědomil, že má fungovat jen v sobotu dopoledne. Tím to je, proto jsem asi se současným stavem nespokojený.
Jezdis moc brzo do prace a z prace nebo ve spatne dny. :-) Ja myslim, ze kdyz v Praze zamestnance rozdelime na 24 stejne velkych skupin a kazde pridelime pracovni dobu zacinajici v jinou hodinu, tak se problem s dopravnimi spickami vyresi a infrastruktura bude stacit. :-)
No, ono to bylo v nĕjaký tý příručce, o tom, jak zbohatnout, co se jich po revoluci vyrojila spousta.
Chceš-li ušetřit čas, dĕlej vĕci v jinej čas než všichni ostatní.
Dopravní špička byla uvádĕna jako případ, který je dost srozumitelný, snad přes tu ironii jej pochopíš.
Pokud vĕtšinĕ začíná pracovní doba v 9, je před devátou na silnici narváno, proto jeď na sedmou nebo na 11tou, bude mnohem volnĕji.
U nás v naší partĕ nemáme stanovenou fixní pracovní dobu vůbec, když prší v nedĕli, dĕlej si v nedĕli a ve středu když je hezky, tak nechoď. Jen to já nebo Honza musíme vĕdĕt, stačí msg na skype.
Dĕlat vĕci jednodušeji není nic, co by mĕlo být ironizováno nebo zesmĕšňováno.
OT - jen pro Jindru:
pokud nejsi zavisly na praci jinych a jini nejsou zavisli na Tve praci, tak to plati a je to dobre reseni.
horsi je kdyz se k tomu jeste staras napr o deti
a ta skola se nijak osulit neda.
Do me prace keca(opravnene) kolega ktery coby duchodce je zde pouze 2x 6 hodin v tydnu.
kdyz potrebujes neco resit, pockas si. kdyz chces aby zaujal stanovisko, pockas si. bud na utery nebo na ctvrtek. kolik jsem se ja uz nacekal...
takze: bohuzel jse stadni tvorove a musime se s tim stadem vezt. Kdo ma na to aby se zaridil nezavisle, ma to jednodussi.
V sobotu odpoledne, trvá mi chvilku než se k Praze dostanu. Čas zvolený zámĕrnĕ, očekával jsem minimální dopravu, nebudu zkoušet hledat cestu na kole mĕstem, kde jsem naposledy jezdil když v rohu třídy visel portrét Svobody, v dopravní špičce.
Když teď nacvičená cesta, vím kudy jo a kudy ne, projedu to v hustĕjší dopravĕ, ideální bude asi čtvrtek odpoledne.
Testuju totiž také své nové blinkrx, a v malém provozu zatím se zdá že ti za mnou přesnĕ chápou co zamýšlím, putující šipčičky fungujou.
V husté dopravĕ se jezdit nebojím, žádná cykloinfrastruktura když jsem jezdil po Praze na kole tenkrát nebyla, a nemĕl jsem ani zrcátko, které orientaci mezi auty fakt dost zjednodušuje.
Ale neriskuji, když nemusím.
Nevím, nejel jsem tam léta.
Včera jsem byl příjemnĕ překvapen, že Jeremenkova už není dláždĕná :-)
Pokud bych musel na kole do centra, volil bych magistrálu, najedu na Spořilovĕ a tĕch pár minut to vydržím, než se drncat po nábřeží.
Zpátky po pravém břehu, vrchem, na náplavku prdím, po silnici, až k Jerrmenkové, tam nahoru a přes Spořilov, Háje, Průhonice domů.
Dlažba pár metrů přes Palacháč.
Ale nejspíš bych dojel na Chodov, tam zamknul kolo do stojanu v garáži obchoďáku a pokračoval metrem, to mĕ připadá jako nejrozumnĕjší varianta jak se na kole od nás dostat do centrs.
Kdyz jezdim obcas odpoledne pres Nuselak, tak jedu po cyklopesostezce obvykle o dost rychleji nez auta a nikdy jsem tam nevidela na silnici dost mista na cyklistu mezi pravym pruhem a zidkou, tak si to po te magistrale uzij.
Proc bych mela utracet za listky na MHD, rvat se do precpaneho metra a lepit se na davy cizich lidi, kdyz mam kolo? V nekterych casech je kapacita metra prekrocena.
Já jsem nepochopil kudy se na Nuseláku dostanu na ten chodník, mám to rozhulený z Pankráce a asi to míjím.
Na ty vĕci s metrem ti neodpovím. Do mĕsta nemusím a tak tam nejezdím. Kdybych pravidelnĕ musel, asi bych mĕl tramvajenku na rok, tak bych cenu neřešil.
Kanclík jsem umístil v Michli právĕ proto, abych nemusel přes Prahu a vyhovovalo to všem, protože až na Honzu jsou všichni ze 4ky. A já tam hedu jen občas, vše se dá zvládnout po netu. Kluci by taky nemuseli, ale chtĕjí to, že doma nemají ten klud, prostĕ chtĕjí chodit do práce.
Pokud jde o ty časy, viz výše. Jezdit jindy než ostatní je řešení, ale to všichni nemohou. Tam kde to jde, by to mĕlo být umožnĕno, ale to je vĕcí dohody se zamĕstnavatelem, a chápu, že nĕkdy dohoda je nemožná.
no ono se to kupodivu docela dá... když je na náplavce veltrh farmářů, jachet nebo jiné kulturní juchání, nebo když někteří naznačí že bych po jimi vybojovanými prostory jezdit neměl tak to horem vemu je to +- stejný když je kolona a o dost rychlejší když není ....
Kdyz jsem sedela u Palacaku v kavarne Rozmar (prijemne misto - http://mapy.cz/s/5Dkw ) v dobe zacpy, tak jsem z okna videla spoustu cyklistu, a vsichni jeli po chodniku. Asi to horem prece jen tak idealni neni...
Hraboši, řídil si vůbec nĕkdy auto?
Řídil si auto v cizím velkomĕstĕ, jako je Paříž, Barcelona, o Londýnĕ nemluvit.
Jedeš a si vystresovanej z dopravy násobnĕ vyšší než si zvyklej, bloudíš, sleduješ smĕrové cedule, pomĕrnĕ značné vypjetí, když nejsi zvyklej..
Cedule nebo navigace tĕ vede doprava, cyklistu máš vedle sebe, nevíš jestli dal signál rukou že odbočuje, to si nemohl postřehnout. Předpokládáš, že když stojí voravo, svislé značení ukazuje, že ten pruh je vyhrazen pro odbočování doprava, že doprava pojede.
On však, znalec nových místních předpisú, jede rovnĕ a ještĕ je přesvĕdčen, že má přednost a že automobilista to ví.
A prásk.
V naší vlasti žije desetkrát víc lidí než v Praze, a znám lidi, co Prahou autem netadi jezdí, mají strach z dravé jízdy, mají strach že zabloudí, a ten "cyklovýdobitek" neznamenali, protože mají řidičák déle, než ty si na svĕtĕ.
Z tĕch tahle vopičárna dĕlá potencionální vrahy, z mého pohledu,obĕti nedomyšleného dopravního opatření.
Vynech silná slova, tohle co tam před tím Jiráskov:ým mostem je, je záludná a nebezpečná past.
A všiml jste si také, že ty šipky jsou uprostřed pruhu? Pokud má ten cyklista aspoň trochu soudnosti a zkušeností z provozu, tak pojede uprostřed (alespoň těsně před křižovatkou), a k ničemu takovému nemůže dojít.
Výsledkem je o hodně bezpečnější průjezd - uprostřed pruhu je možnost přehlédnutí rozhodně nižší, než na čáře levého pruhu a především ho nikdo nemůže předjet zprava.
Svislé značení provĕřím, nepamatuji si to přesnĕ.
Můj názor je jasný, pro kolo na silnici ať platí stejné předpisy co pro auta, nebo i mopedy.
Já za přirozené považuji, je-li pruh rovnĕ vlevo, odbočovací pruh doprava vpravo, zařadím se na pravou stranu pruhu v levo, pokud jedu rovnĕ.
Dopravním značením vytvořený virtuální třetí pruh úplnĕ naprav, pro cyklisty, který auta odbočujícíbdoprava kříží, je dle mého názoru řidiče i cyklisty, velmi nebezpečné.
Nedĕlal bych to, jedeš rovnĕ, nekřiž dráhu odbočujícím, to mi dává smysl.
Pokud by měli platit stejné předpisy (podmínky), tak by musel cyklista jet uprostřed celou dobu (tedy už před začátkem řadících pruhů a i v levém pruhu), navíc by ho nikdo nesměl oprasit zprava.
Pokud se cyklista řadí doprostřed pravého pruhu, tak k žádnému křížení drah nedochází (resp. dochází k němu už před křižovatkou, tedy stejný případ jako při řazení do levého pruhu).
Nechápu, jaký vidíte rozdíl oproti křižovatce, kde pravý pruh odbočuje doprava a rovně pro všechna vozidla - tam je riziko riziko, že cyklistu někdo sejme při odbočování úplně stejné
Ověřit se dá jednoduše pomocí Google: http://goo.gl/maps/wVlnm
Zprava cyklistu auta podjedou, neoprasí, místa je tam dost.
Takže si vemte situaci. Všechno stojí na červenou. Auta co jedourovnĕ stojí vlevo. Auta co odbočují stojí vpravo a blikají doprava. Vedle nich vpravo stojí cyklista, chce ject rovnĕ, ale nikdo z řidičů to neví. Neví jestli nemávnul, mnozí si ani neuvĕdomují, že cyklista od nich vpravo by vůbec mohl jim křížit dráhu. Všichni se rozjedou najednou, cyklista rovnĕ auto doprava, a prásk.
Velmi nebezpečný detail, přílliš mnoho pozitivních předpokladů, tedy že automobilista si je vĕdom, že cyklista smí rovnĕ a že cyklista se ujistí, že automobilista o nĕm ví.
Kdyby tam ta absurdmí značka nebyla, musel by rovnĕ jedoucí cyklista míjet odbočující vozidlo zprava a nemohl by mu křížit dráhu.
Tohle vyhodnocuji jako řádovĕ bezpečnĕjší průjezd křižovatkou. Neznalost zákonů neomlouvá, ale když jde o životy, počítal bych radĕji s tím, že se mĕstem bude pohybovat venkovan z řidičákem ve formĕ růžové knížečky.
Zleva :-)
To je tou politikou, tĕžko rozeznat co je vprsvo a co vlevo :-)
Pokud to bude nejasné, namaluji schema, jen co dojedu domů.
To je dost vážná záležitost a mĕlo by se to posoudit a přehodnotit. Když jde o žiboty, je dobré ubrat na aktivismu a pořádnĕ zvážit důsledky a počítat i s omylností a nedokonalostí řidičů popř. cyklistů.
Nĕkdy je bezpečnĕjší nedĕlat nic, než nĕco zmĕnit špatnĕ.
Pravice jsou Ti, kdo ve Francii v generalnich stavech sedi vpravo, jen je dobre si neplest ruce, s tim maji nekteri lide problem. :-)
Osobne v praxi moc nevidim rozdil mezi tim, kdyz je pravy pruh prujezdny rovne jen pro cyklisty nebo i pro auta. Ridic auta ma o cyklistovi v obou pripadech stejne informace. Dokonce kdyz je pravy pruh pro auta jen na odboceni, tak ma cyklista vic informaci, protoze vi, ze vsechna auta odbocuji, a tedy nehrozi, ze by z absence blikani vyvodil, ze auto jede rovne, a pak se divil, az by mu to auto vjelo do cesty, protoze ridic pouze neuznaval blinkry.
Vysvětlete mi ale, prosím, jaký je rozdíl oproti křižovatce s pravým pruhem určeným pro odbočení vpravo i jízdu rovně a šipkou pro odbočení jako je například na Milady Horákové x Badeniho: http://goo.gl/maps/qEXVn ?
V takovémhle případě asi problém celkem nebude žádný, všichni počítají, že jakékoliv vozidlo může jet rovně i vpravo, navíc jízdní pruh je dost úzký a tak vozidla pojedou v řadě. Problém a dost velký může nastat v případě, že pravý jízdní pruh je jen pro odbočení vpravo a ještě vedle něho v pravo je vyhrazený pruh pro cyklisty, kteří jím mohou jet rovně.
Za prvé, omlouvám se, poplestl jsem si mosty, jde o Rašínovo nábřeží a Palackého most, nikoliv Masarykovo nábřeží a Jiráskův most.
Za druhé díky za nápovědu strejdou google maps, na tabletu s mobilním připojením by mě to trvalo všcnost, u železa je to jednoduiché, nemusím nikam jezdit a celou situaci, kterou já považuji za extrémně nebezpečnou popisují tyto 3 fotky (ze Street View google maps)
Postupně s komentářem
1. Piktogramy vedou cyklistu při pravém kraji, jak j enormální. Na zemi načmáráno co vidět. Svislé značení zakrývají stromy (nepředpokládám, že jej teď napodzim zakrývalo listí, asi jsem si toho nevšimnul, řídil jsem se čmáranicema na zemi.
2. Značka ukazuje to co reklamuji. Pruh je určen výhradně pro odbočování, jen cyklisté mají výjimku.
3. Třetí snímek jasně ukazuje, že narozdíl od toho co říkáte, piktogramy nevedou cykllistu středem, nebo vlevo, ale vpravo, přímo pod kola žlutého odbočujícího vozu.
Tak jak je to na fotkách, v podzimním vydání, tedy téměř bez provozu jsem to zažil včera. Vemte do úvahy následující situaci. Zelený strom, zakrývá svislé značení, pohybuje se souvislá kolona v obou pruzích, tedy je vozy zakryto i vodorovné značení.
Jak se řidič dozví, ýže mu tam zprava může projíždět cyklista, který místo aby jako všechy, naprosto všechny ostatní dopravní prostředky, odbočoval do prava, jede rovně. Nedozví, srazí ho, a když bude klika, odnesou to kosti, ne životy.
Nechat to tak jak je to logické, cyklista ať se zařadí na pravou stranu levého jízdního pruju a projíždí křižovatkou stejně jako auta, motorky nebo mopedy, popřípadě jezdci na koních.
Aha, takže se jedná ouplně o jinou křižovatku a most. To je ale fakt dost podstatný rozdíl.
Pokud mluvíme o místech na fotkách, tak v těchto místech a danným směrem je velmi malý provoz i v průběhu týdne a auta, co odbočují na most, ty spočítáš na prstech jedné ruky v rámci jednoho cykllu semaforu.
S ohledem na dopravní situaci, kterou v těchto místech znám z různých dní a v různých časových úsecích, mi přijde způsob řešení průjezdu cyklistů naprosto bezproblémový.
Navíc podle těch šipek s kolem bych to brala tak, že cyklista se v pravém odbočujícím pruhu bude řadit doprostřed pruhu, kde jsou ty "cyklošipky", ne k jeho okraji. Tudíž bezpečnost jest zaručena.
Naopak, s ohledem na počet aut, která jedou rovně a odbočují, mi přijde toto řešení bezpečnější než aby se cyklisti rvali k autům do pruhu "rovně". Při tomto manévru by jejich bezpečnost byl aohrožena mnohem víc.
Opravdu nelze vyvozovat závěry po jednom průjezdu tam a zpět.
To není o počtu průjezdů, fotky jasně ukazují, že se jedná o značně problematický detail.
Domnívám se, že nedělat nic, tedy nečmárat po zemi ty hlouposti, nechat pravý pruh jako odbočovací pro VŠECHNY účastníky provozu bez výjimky by bylo mnohem bezpečnější a čistější řešení.
Tím spíše, pokud je tam, jak píšeš, velmi malý provoz. Proč dělat nějaká opatření, utrácet za to peníze, tam, kde je malý provoz, a opatření přijatá jsou velmi sporná, a jasně jsem vysvětlil proč. Cyklista co jede rovně může být sražen odbočujícím vozidlem, v případě, že náhodou nebude malý provoz ale provoz bude sailný, svislé značení zarostlé ve stromech, a vodorovné protože pod koly aut, nevidět.
V žádném případě bezpečné řešení nelze označit za "demenci na kvadrát" jak předvádí kolega Hraboš.
Já jsem ti zase řekla, proč toto řešení považuji za logické, bezpečné a proč.
Není o čem dál diskutovat.
Já je za logické nepovažuji, považuji je jasně z anebezpečné a riskantní.
Ano, není o čem diskutovat.
Prostě musíš vést svou a musíš a musíš i když ti všichi budou říkat, že to žádný problém není. Kdybys nebyl tak zabejčený, tak bys na tom 3. obrázku jasně viděl, že ten cyklista pokud pojede jen kousek od okraje, tak se žádný automobil vedle něj nevejde a nebude ho srážet. Ostatně řidiči jsou přece znalí a zkoušení a sledují dopravní značení, že? Zrovna na téhle křižovatce je to vzorově bezproblémové a pro cyklistu příjemné.
Kdo je to "všichni"?
Zbytečné opatření, to je celé. Vyhozený prachy, a navíc na stranu nebezpečnou - posledně si mě myl hlavu že jako technik nejsem schopen něco pochopit.
Právě jako technik ti říkám, že to tak je. Může-li někdo udělat chybu, musím s tím počítat. Můžu-li se špatnému vyhodnocení situace nebo chybě vyhnout, vyhnu se tomu.
Paradoxní je, že tady stačilo nechat to bejt tak jak to je, a k chybě z neznalosti či nevěnování pozornosti cyklistovi podjíždějícímu zprava by nemohjlo dojít.
Vím, že přesvědčit některé lidi je nemožné.
Dostatek důkazů jsem poskytnul, teď tedy budete čekat na prvního sraženého cyklistu.
Dá-li Bůh, nestane se nic, a pak to bude jen dobře.
Jinak "úplně jiný most a úplně jiné místo" to tak docela není, je to na téže komunikaci, jen o 150 metrů dále směrem na jih...
to je taková malá jedůvka, že jo....
Přestaňme živit trolla.
Pokud neví/nechápe, že je smysluplnější aby cyklista jel tam, kde prakticky nikomu nepřekáží a považuje za lepší řešení možnost, že zpomalí souvislý proud vozidel, která ho nemohou předjet...
Pokud si myslí, že odbočující vozidlo, jedoucí rychlostí 20km/h může někoho zabít (najmě když potenciální oběť vozidlo vidí a má možnost reagovat)...
Pokud ignoruje riziko omyšování přes odbočovák (a že zrovna tady si to dělají i auta navzájem)- nedávno jsem podobný manévr zažil a popisoval...
Pokud předpokládá, že řidiči ignorují dopravní značení...
Na obrázku 2 a 3 je v ose pruhu dobře vidět VDZ V9a provedené podle normy (s dodatkovou informací). Pokud řidič odbočujícího vozidla toto značení přehlédne, měl by jít okamžitě vrátit papíry. Pokud jede nalepený na před ním jedoucí vozidlo tak, že nevidí VDZ, tak to je přestupek (nedodržení bezpečného odstupu).
A ještě bych se vrátil k Tvé otázce: moc si nedokážu představit, že jedu cizím městem, snažím se zorientovat a nevěnuji přitom pozornost vodorovnému ani svislému dopravnímu značení.
Hraboši, jel si někdy městem v autě?
Jedeš krokem, nárazník na nárazník, o jakém bezpečném odstupu chceš mluvit?
Co to je za hloupost?
Máš řidičák? Kolik si toho najezdil autem po městěch?
V tomhle odbočováku nárazník na nárazník? Proboha proč?
Vůdčí list mám, ve městech tak 10k a na kole zhruba 50k. Učíš orla létat.
Hele, ja nalitam po mestech (i cizich) autem tak 15 rocne a Jindra ma jednoznacne pravdu. Jine znaceni, mirne odlisna pravidla, graficky jinak vyvedene znacky, auto na aute, takze nevidis ani pruhy, do toho mas 3 mesice starou mapuy v GPS a ona se Te snazi donutit odbocit uprostred mostu nekolikametrovym skokem na dalnici. A k tomu mas za sebou peknych par km v aute a odpracovanych 8 a vice hodin. I takhle muze vypadat realita. Urcite existuje i fura starsich, unavenejsich a zmatenejsich ridicu, nez jsem ja.
Otaci se ridici na semaforech do protismeru navzdory pravidlum, nebo proto, ze netusi spravny postup? Pochopi i starsi a hloupejsi spravne malovane cary na zemi a fury svislych znacek schovavajicich se mezi blikajicimi reklamami?
Za povodni 2002 jsem platil pokutu. Opatrne jsem objel policejni auto, ktere stalo v krizovatce a blikalo a 2 m od nej projel na cervenou. Proste jsem ji nevidel, mozek tnhle detail uz nebral. Stejne, jako Brahma vytesnil cyklistu.
Nechci se nikdy dostat do situace, ze takhle vytesnim cyklistu, kdyz budu sam za volantem. A 3x za 24 hodin jsem pocitil, co to je, kdyz jako cyklistu takhle vytesni automobilista mne.
Proc tak trvas na znaceni, ktere prinasi dalsi kriticky moment do dopravy (nektere mozne duvody viz vyse)?
Protože celá ta konstrukce je blbost.
Předpokládá, že si zmatený motorista všimne značení vyhrazující pruhy, ale přehlédne doplňkové značení pro cyklisty (moc nechápu proč, jsou na jedné ceduli a na zemi dva metry od sebe). Bude chtít odbočit, uvidí před sebou cyklistu, předjede ho v úzkém místě a v průběhu předjíždění začne odbočovat. Ještě navíc přitom pojede rychlostí, která cyklistu ohrozí na životě.
Popisovaná situace vypadá spíše tak, že nezkušený motorista jede rychlostí splašeného hlemýždě a kroutí hlavou tak, že by si ji mohl odšroubovat. Takový nervózní řidič se určitě nebude na úzkém místě cpát přes cyklistu, bude rád, že má důvod pro zpomalení. Ano, může se stát, že cyklistu přehlédne celkově, ale to je pak jedno kudy cyklista ve skutečnosti jede. A i když cyklistu srazí, tak díky nízké rychlosti nebudou následky moc vážné.
Jako řešení této nepříliš pravděpodobné situace (která nastane jednou za dva roky- musí se potkat cyklista a nervosní motorista) navrhuje, aby KAŽDÝ cyklista vyhodil levé křídlo do vzduchu, otočil hlavu (tj. jel poslepu a držel se řidítek jednou rukou), přejel přes odbočovák (nepříliš frekventovaný, ale nějaká auta tam jezdí) a nacpal se do nepříliš velké mezery (sám víš s jakým rozestupem jezdí auta) mezi automobily jedoucími 40-50km/h a donutil je zpomalit na jeho rychlost. Určitě se Občas najde někdo, kdo si bude myslet, že se mezi cyklistu a betonový obrubník vejde. Akorátže tentokrát už nepojede rychlostí splašeného hlemýždě.
Takové vytloukání klínu klínem. O hodně větším klínem.
Nedĕlat nic by bylo levnĕjší a bezpečnĕjší.
Když už se to udĕlalo, musíš to hájit, jinak by se ukázalo, že to byly vyhozený prachy, a to nemůžeš připustit.
To proč to skupinka cykliaktivistů hájí chápu.
Nechápu, proč přitom musíš být sprostý, mluvit o "demenci na kvadrát", "iqačích" nebo "trollech".
Moje řidičská zkušenost je vĕtší než tvoje, a nĕjakej ten zápočet a zkoušku z dopravního inženýrství také mám. Tak na co ty silácké řeči, pokud se tam jede rychlostí hlemýždĕ, nebylo potřeba nic čmárat na silnici a na tabule.
Jak Brahma potvrzuje, nejsem sám, komu se nezdá bezpečné pouštĕt cyklisty zprava pod kola odbočujících aut, dopravní odborníci policie mají názor shodný s tím co tu předkládám, bez toho, abych tĕ označoval za nevzdĕlaného poloblba, který za rok autem najezdí míň, než jiní za dva mĕsíce, nenadávám ti do neustále konflikty vyhledávajícího fracka, co má minimálnĕ dvakrát do roka dostat po své nevymáchané tlamĕ, aby byl chvilku od té křečovité hysterie pokoj,
Nic takového nedĕlám, neurážím tĕ, snažím se slušnĕ a logicky argumentovat, tak prosím vynech ty trolly a jiné klukoviny.
Stále čekám na odpověď, jak se to liší od stavu kdy je pravý pruh určen i pro jízdu rovně pro všechna vozidla.
Zásadní, pane kolego, zásadní.
Pokud je pruh označen pro všechna vozidla k tomu, aby jela přímo, nebo odbočila, nestane se, aby nějaké vozidlo jiné podjíždělo zprava, ten kdo odbočuje se drží při pravém okraji jízdního pruhu, ten co jede rovně, vlevo.
V našem případě je dopravní značením vytvořen vpravo třetí, virtuální jízdní pruh, sloužící pouze pro cyklisty, a může docházet ke střetu, jak tu popisuji. Prostě tak to je.
Hraboši, pokud jde o lidské životy, nějaké "vrácení papírů" nepomáhá. Přijatá dopravní opatření mají být jednoduchá, srozumitelná a bezpečná i pro vykuleného strejce z venkova. Vím, že neznalost zákona neomlouvá, ale pokud mohu, nebudu vytvářet takové sitace, abych on-line řidiče zkoušel za provozu. Nedělat nic bby
1. vůbec noic nestálo
2. bylo bezpečnější
nechápu co chceš hájit.
Mýlíš se, při dodržení pokynů podle svislého a vodorovného zančení dojít ke střetu nemůže.
Piktogram pro cyklisty končí v dostatečné vzdálenosti od křižovatky a nadále je šipka s kolem umístěna do středu odbočovacího pruhu.
Je tam tudíž svislé i vodorovné značení, které motoristy upozorňuje na to, že v pruhu mohou být cyklisté.
Cyklista se na základě tohoto značení může držet uprostřed pruhu, není deůvod, aby se tlačil u pravé strany pruhu.
Končím.
Vše jsem již řekl.
Tomu rozdílu vůbec nerozumím. Co zde navádí cyklisty, aby jeli víc vpravo, než na na obdobné křižovatce s pravým pruhem průjezdným pro všechna vozidla?
Virtuální jízdní pruh vytváří pouze požadavek zákona, že cyklista musí jet při pravém okraji vozovky za všech okolností. A ano, to může být nebezpečné, ale platí to téměř pro každou křižovatku.
Tak, pomalu iterujeme k tomu bezpeřnému řešení.
Kdyby tam nebyla výjimka pro cyklisty (načmáraná na zemi a na svislé značce) cyklista by byl povinen ject při pravém okraji levého pruhu, tedy přesně tam, kde by ject měl, aby auto, které odbočuje doprava mu nekřížilo cestu.
To je o čem tu už dost dlouho mluvím. Udělalo se řešení, které stálo peníze, a navíc je nebezpečné. Kdyby se neudělalo nic, bylo by to bezpěčnější a zadarmo.
Ty prostředky (ono to není zas takovej balík, ale sčítá se to) se mohly použít na něco, co má větší smysl, nebo pro jistotu na nic, a snažit se snižovat dluh.
Pro mě, až na tenhle detail, se jeví, že oba břehy jsou průjezdné v pohodě i na kole, není třeba tam něco investovat.
Vratislav to psal někde, nevím jestli to co jsem viděl je konstrukce lávky, nebo něco jiného - spojit Císařský ostrov s nábřežím nějakou lávkou by smysl mělo, dalí kus by se cyklisté nemotali po silnici, ale v klidové zóně, když by se nenymejšlela nějaká architektonická vopičárna ale udělal jednoduhá ocelová příhradovina s mostovkou z roštů, nemuselo by to být tak extrémně drahé.
Chcete říct, že mám jezdit uprostřed levého pruhu i na Milady Horákové? Tedy děkuji pěkně za radu.
A to co jsem napsal já by k tomu nestačilo?
Ne, protože tady žádný pruh vyhrazený napravo není.
Pak už krásnĕ po asfaltu až do Podolí, cyklostezka okupována dĕtmi, bruslaři a pejskaři, radĕji tedy po silnuci.
A to si tedy dovolují! Používat postavenou infrastrukturu. To by tak hrálo! Žádné rozšíření kapacity, když je po tom poptávka. Rozorat, zavřít a zakázat. Rodiče s dětmi na kolech si výlet po Komořanské skvěle užijí.
Výborně. Takže sis našel dvě místa, kvůli kterým je třeba bojovat. Hurááá
e? O čem pán blábolí?
Já? Jsem myslel, že sis našel dvě místa, která potřebují tvoji plnou pozornost. :-) Ikdyž zrovna nevím co s Vyšehradským tunelem. No tunelem... kolik má na délku? Dvacet metrů?
ProPa mĕ vysvĕtlil, že Vyšehradským tunelem můžu po silnici.
Ze strany z mĕsta je tam značka "Stezka pro chodce" a pod tím pro sichr ještĕ slovy "cyklisto veď kolo".
Bylo mi vysvĕtleno, že to platí jen pro blbce, protože cyklista to má pod kontrolou, a klidnĕ to projede :-)
Je fakt, že tam "ti, pro které platí předpisy pouze ty, které oni sami se rozhodnou respektovat" to po chodníku určeném výhradnĕ pĕším, projíždĕjí.
Dál smĕrem na Podolí je už stezka označená kolo/pĕšák, po které jako cyklista nemusím (prý jen po té co má jen kolo), čehož s chutí využívám a jedu po silnici. Je dobře, že se mají krasobruslaři kde prohánĕt, dĕti sr mohou učit jezdit na kole, maninky rajtovat s kočárkama, ale já se v tom na kole motat nechci, a tak jsem rád, že nemusím.
Jel jsem tudy s ProPou, samozřejmě, že po silnici :-) a nestačil jsem se divit. Kvůli takovýmu kousku jako je Vyšehradský tunel se to tu hádalo asi ve dvou tématech.
Je to tak.
Ono jde o to, že někzteří jsou shopni na tebe hrnout paragrafy a cotovat odstavce z vyhlášky, pokud jde o to, jak se má vhovat řidič, ale když je cosi předepsáno cyklistům - tedy třen ba nejezdit po chodnících vyhražených chodcům ještě s doprovodnou cedulí, usoudí "že to nemusí dodržovat".
Takže jakási nevyváženost požadavků a nároků.
Měšťáci, kdyby byli mazaní, sudnají tu doprovodnou ceduli "sesedni a veď" a nechají tam jen tu "stezka pro chodce" na instaluí kamerku se záznamem a schovaní za skalo by inkasovali cyklisty jak na běžícím pásu.
Koho mi to ten pristup k pravu versus povinnosti jenom pripomina? :o))) Ze by jiste etnikum?
Chapu dobre, ze Ti vyhovuje role MP, kdy se zameruje hlavne na vylepsovani mestskeho rozpoctu za nikoho neohrozujici a neomezujici prestupky? Kdyz tak volas po setreni, mel bys naopak volat i po snizeni stavu policistu libovolneho druhu a odbourani jejich zbytecnych aktivit neslouzicich ucelu existence techto instituci.
Nechápeš, píši "kdyby mĕšťáci byli mazaní" což se očekávat nedá a tak žádné nebezpečí nehrozí, klidnĕ nerespektuj značky a jezdi po chodníku. :-)
Policejní buzeraci všeho druhu nemusím, podstata sdĕlení je v tom, že velmi vehementnĕ se leckdo dožaduje plnĕní povinností a dodržování vyhlášek a smĕrnic u druhých, v vlastním případĕ však dodržuje pouze ta pravidla, která sám uzná za správná.
Vyšehradský tunel, a argumentace tĕch, vco kolo nevedou, je přímo školním případem osobní relativizace danných pravidel.
Ja se se svou neprizpusobivosti a nerespektovanim autorit nijak netajim. :-)
To co pises v odstavci nize dela obcas kazdy (samozrejme vcetne me), je to klasicka variace na tram ve vlastnim oku.
Ano, i já, a nejsem to tady ten, který na plnou hubu řve "že by mu měli sebrat okamžitě papíry" :-)
Naopak, když si všimneš debaty výše o té nešťastné křižovatce, zastávám názor, že by projektant měl počítat s tím, že někdo ne zrovna starý předpis znát nebude, že bude vylekanej z toho, že vedle něj cinká tramvaj a zezadu se na něj tlačí taxikář, a prostě nevytvářet zvláštní extrabuřty, kde se nemůže chovat standardně jak je po léta nacvičen, ale musí, jako ve výše uvedeném příkladu hlídat, jestli jej náhodou zprava nepodjíždí cyklista, právě v okamžiku, kdy odbočuje.
Přehlednost, srozumitelnost, jasná a léty prověřená pravidla neměnit, neznalost neomlouvá, ale pokud mohu předpokládat neznalost, nebudu se znažit se znalostí počítat.
To je ten můj profesionálně deformovanej přístup k bezpečnosti.
S timhle pristupem by v Londyne pred autem stale jeste behal bezec s praporkem, i kdyz on by vlastne chodil, protoze nejvyssi povolena rychlost byla 4 mile/h.
Ne, nikoliv, na tomhle principu nepadají baráky a mosty (většinou).
Princip zjednodušeně zní:
Nejnepříznivější kombinace všech reálných zatížení se v nejhorším okamžiku setká s materiálem, který má úplně ty nejhorší vlastnosti, které lze očekávat a předpokládat.
Nepleť si "zohledňování všech reálných situací" s nějakým zpátečnictvím, zápecnictvím, nebo strachem. I velmi smělé a odvážně vyhlížející věci jsou navrhovány podle tohoto principu.
Přeneseno na tuto křižovatku je řešení, které předejde chybě, naprosto triviální.
Právě tímto striktním lpěním na dodržení zvyků a neměnnosti prostředí brání pražská dopravní policie tomu přetáhnout cyklopruh či piktokoridor přes křižovatku. Tedy právě přes to místo, kde to je nejvíc zapotřebá, kde méně zkušený a ostřílený cyklista potřebuje v těžkém provozu podporu. Tedy zejména to místo, pro které je určen a vymyšlen. Přitom na západě od našich hranic, tím myslím zejména Německo a Dánsko, s tím nejsou žádné problémy a veškeré tvoje a policejní strachy se ukazují zbytečnými. Pak si tak člověk říká, zda to odmítání je projevem strachu, nebo se to mávání strachem jen používá k odmítnutí změn, které se nelíbí.
Samozřejmě pohled řidiče auta s 30letou praxí je úplně jiný, než pohled kolaře bez praxe.
Tomu rozumím, taky bych se tomu bránil - nenechávat podjíždet cyklisty zprava je rozumné a bezpečné.
V některých zemích, kde je tradice městské cyklistiky silná, je možné si dovolit víc, než u nás, a proto lecos funguje, odbočující automobilista počítá, že mu zprava jede cyklista, ví o něm a je na to odmala nacvičenej.
Přenést tyhle věci do Prahy, kde není cyklotradice, cyklistů centrem jezdí minimálně (srovnej Norimberk nebo Paříž, na Holandsko zapomeňme, tam je to totálně jiné) je velmi nebezpečné. Náš šofér s cyklisty nepočítá, jezdilo jich minimum, mnohdy ani neví, že ke změně nějakých předpisů došlo.
Proto bych neriskoval - nechat kola jezdit tak jako mopedy po silnicích a ulicích je bezpečné. Pokud je cyklista nezkušený, bojí se aut, a bojí se řadit v pruzích mezi auty, a moc se takovému strachu nedivím, tak prostě ať městem nejezdí.
Střet nezkušený cyklista x nezkušený automobilista co s cyklistou zprava nepočítá, musí mít ošklivé následky.
Argumentaci v Německu to funguje, tak proč ne u nás, lze vztáhnout na spoustu dalších jiných věcí. Bylo by fajn, kdyby lecos fungovalo jako tam, ale nefunguje to, tak máme smůlu.
V tomto policii podporuji a souhlasím s ní.
Myslím, že se to hodí nejlépe sem. Sypu si popel na hlavu za svou zaslepenost a skutečnost, že jsme to paní předsedkyni cyklokomise tak dlouho žrali.
Dle statutu KCD je náplní její činonsti zejména vypracovávání doporučení pro Radu hlavního města.
- Komise pro cyklistickou dopravu Rady HMP (dále KCD) schválila v období mezi 6/2011 a 11/2012 nejméně 22 usnesení, která by měla mít nějaký výstup do Rady.
- Radou HMP prošlo v období 4/2011-11/2012 celkem šest tisků, které se nějakým způsobem týkaly cyklistické dopravy
- Ze šesti tisků, které se týkaly cyklodopravy a prošly Radou, mají pouze dva nějakou souvislost s usneseními KCD (a pravděpodobně nejsou jejich přímým důsledkem).
- Ze dvou zásadních usnesení týkajících se koncepčního rozhodování o cyklistické dopravě a určených výslovně pro Radu se do Rady nedostalo ani jedno.
Jakkoliv se díky opakovanému usnášení směrem k Radě mohou členové KCD cítit z obliga, vzhledem k minimálnímu efektu, jaký to mělo, se domnívám, že komise pro cyklistickou dopravu jako celek selhala a je dlouhodobě nefunkční. Jako její člen jsem na tom spoluzodpovědný přinejmenším tím, že jsem stávajícímu vývoji nebránil dříve a usilovněji. Nyní jsme v tom už natolik namočeni, že nezbývá, než se buďto s nevalnou nadějí pokusit o razantní změnu fungování cyklokomise, nebo odejít.
Podrobnosti a podklady zde: http://prahounakole.cz/2012/12/prinos-cyklokomise/
Bohuzel mi to pro nasi statni spravu prijde priznacne, ze se plati hejna uredniku, co sice vykazuji nejakou cinnost, ale ta cinnost je zcela k nicemu a nikam se nepromita.
Jako nejrozumnejsi reseni mi prijde, aby vsichni clenove komise demonstrativne odstoupili ze svych funkci, protoze pak by bylo aspon i verejne jasne, ze zadna cyklisticka podpora neni a rozhodne mi to prijde lepsi nez tahle potemkiada.
Čas k tomu zraje. Část členů ovšem odstoupit "nemůže", protože je tam najmenovaná za instituce (mohou se ovšem nechat nahradit). Otázka je, co by měli udělat ti členové komise, kteří se neukázali ani na jednom jednání ;-)