Po špatných zkušenostech s blinkry na kolo BICYGNALS (spotřeba baterii a podivné chování za deště) jsem pořídil Winkku, cena včetně poštovného z Anglie 32.99 GBP (asi 1000 Kč).
Po pěti dnech od objednání dorazilo kurýrem, a hned jsem nainstaloval místo původního zrcátka do řídítek Zefal. Ukotvené do trubky řídítek téměř stejné, jen místo šroubu na plochý šroubovák poněkud praktičtější imbus. Zrcátko lze snadno vyjmout nebo sklopit, další výhoda proti Zefalu. Funguje to na 3 AA baterie, stačí hřbetem ruky strčit do příslušné páčky a už bliká a přitom pípá. Pro jízdu v noci je možné zrcátko rozsvítit červeně, směrem do vozovky tedy funguje jako obrysovka. Pozor, existuje pravá a levá varianta, nezaměnitelné, na kontinentu využijeme levou!
Zatím nemám ozkoušenou jak se to projeví a bude fungovat v provozu, jako zrcátko to funguje líp než ten výše zmíněné. Více na fotkách.
další foto, víc už asi netřeba
Vzhledem k tomu, že do práce i z práce jezdím za tmy - a zpětné zrcátko vysloveně potřebuji - tak mě takovýhle blbinky dost zajímaj. Nicméně se mi to jeví jako dosti masivní bazmek, navíc ta cena... spíše bych "obrysové světlo" řešil přiděláním lehké blikačky třeba na konec zéfalového zrcátka. A pokud jde o využití jako blinkr - no, nedovedu si představit, že bych na tohle měl spolehnout: když potřebuju zahnout doleva na silnici, kde jezděj za tmy auta, tak raděj zastavím a nechám tu kolonu přejet a pak vklídku přejedu doleva.
Vypadá to opravdu robustnĕ, ale není to tĕžké, jak vypadá.
Na to, že si nĕkdo všimne že blikám bych taky nespoléhal, po tmĕ ovšem ten signál vidĕt bude líp.
Je to spíš další informace pro řidiče, co cyklista zamýšlí. Mĕ se líbí to robustnĕjší uchycení, snad to neulomím jak tři zefaly před tím.
Cena je 24 GBP, prodražuje to poštovné z Anglie.
Zrcarko také potřebuju a tak doufám, že úspora vznikne tím, že to nebudu ulamovat každých 300 km. Až s tím nĕco objedu, povím, na vsi prd poznám.
Tak já se na blinkry na lehokole spolíhám a cpu se do provozu. Je ovšem rozdíl, jestli něco bliká tak někde v prostoru nebo jestli je jasně vidět červené koncové světlo a blinkr pěkně vedle něj.
Je jasné, že někteří to můžou vidět takhle - pár cyklistů bude jezdit přehnaně osvětlených a dokonce svítit i ve dne a nakonec to přikážou všem.
Já to vidím zas jinak - pár cyklistů bude jezdit úplně bez světel a nakonec vykážou všechny mimo silnice. A jak bych se pak dostal třeba 300 km na sraz?
(Promiň, to už nemá nic společného s Tvým příspěvkem)
Za tmy by to mělo fungovat, zdálky by šofér měl vidět červené zadní světýlko, a pak vlevo něco bliká, když přijede blíž, pochopí, co cyklista zamýšlel, asi.
Nepředpokládám, že by se to masově rozšířilo, to jen hračičkové si budou furt vylepšovat. Ještě že nemám na řídítkám místo, objevil jsem cykloradio :-)
Co takhle sirsi riditka?
Nebo dva predstavce nad sebe a riditka rovnou dvoje? 8-)
Jen blbni:-)
Ale místečko možná najdu, objevil jsem brašničku na mobil co se dává dopředu na rám, snad se do ní vejde i battery pack. Pak by brašnička na mobil mohla z řídítek pryč, a bude místo na další ptákovinu.
http://mgagnon.net/velo/potence-double.en.php
http://www.sydneycyclist.com/profiles/blogs...
Tak to je démon :-)
Tudy nepujdu, ale tohle by mohlo pomoci:
http://www.bike-eshop.cz/kabelaz-a...
Tohle si ted vyrabim - chci mit uchyveni na obou stranach. Objimky z odrazek jsem dostal zadarmo ve kteremkoliv cykloshopu. Vsude to vyhazuji. Dve objimky proti sobe a dopredu do toho kousek ze zlomenych riditek.
To já jsem takovej blb, že všechno koupím, zejtra mi to dovezou, zjistím kolik místa jsem na řídítkách získal, a pak to bude teprve tóčo, co třeba tohle:
http://www.ebay.co.uk/itm/MP3-Radio-for-biking...
:-)
už teď mám potíže vysvětlit domorodcům, že si jen tak hraju a že nejsem na hlavu, až pojedu vsí a z bude vyhrávat "tata, tatatatata tata..." hoděj na mě síť...
No uvidíš...
Radek to má vymakaný, ale já mám s reprákama blbý zkušenosti. Jednak neustálé doplňování baterií otravuje a zapomínám a za druhý, jakmile jedeš trochu rchleji, tak už to v podstatě neslyšíš a to jsme je měl téměř u hlavy. Navíc otravuješ i okolí, který zrovna nemusí mít náladu na poslouchání téhož, což ty.
Vrátil jsemm se ke sluchátkům. Tvoje zkušenosti, by mě ale zajímaly. Třeba to, že to budeš mít na řidítkách před sebou bude hrát roli...
Není to nebezpečný jezdit se sluchátkama?
Jinak s těma bateriema jsem to tušil, i s tím, že by to muselo bejt fest nahlas, aby to bylo slyšet, takže místo radia nebo přehrávače zůstanu u vlastního zpěvu (tedy zpěv to určitě není).
nebezpečný? Jako, že bych pak měl uši při častým používání připláclý moc k lebce?
Nebo jako myslíš, že neslyším okolí? Auta slyším, tak nahlas to nikdy nemám a krom toho se v provozu orientuju víc očima než ušima. Nevadí mi trochu omezit uši hudbou, ale bez zpětnýho zrcátka bych mezi auta jet nechtěl.
No, spíš myslím to že neslyšíš okolí, to víš my slepci se orientujeme spíš sluchem, slyším za sebou cosi, tak juknu do zcátka a vidím co se na mě valí :-)
Dostávají mě bezmotoráči, kteří mě míjejí zcela neslyšně, zvlášť když jedu na elektrooři. Jedu, myslím si na svoje a najednou kolem mě přefrčí hošan na galuskách, s jedním jsem se už málem zdrcnul, míjel mě nějak natěsno, a já se vyhejbal nějaký ďouře, takže spoléhat na sluch asi taky není stopro, chce to asi obojí.
Sluchátka u cyklistů bych osobně považoval za nebezpečný prvek.
Se sluchátky taky nejezdím. Ale už delší dobu mám na ležáku v hlavové opěrce dva kulaté repráky, průměr tak 7 cm a zvuk co si tam pouštím z emétrojky je tady hlasitý i ve vyšší rychlosti. Ale to je na leho.
Teď jsem si koupil - tedy lépe řečeno Jihra mi koupil z Číny přes Ebay či co, totok:
http://www.dealextreme.com/p/usb-rechargeable...
Jde to přidělat i na normální řidítka - držák je součástí dodávky.
Má to neskutečně dobrý a hlasitý zvuk. Na to jaká je to žaba. Jsem s tím maximálně spokojen.
To už se tady párkrát probíralo ty sluchátka případný nebezpečí. Já se sluchem v dopravě neřídím. není spolehlivý a nejsem na to zvyklý. Co jede za mnou prostě vidím.
Přesto je ale nikdy nemám natolik hlasitě, že bych neslyšel auta a nebo nerozuměl někomu, kdo jede vedle mne taky na kole a něco mi vypráví.
krom toho se mezi námi pohybuje pěšky či na kole spousta neslyšících a v autech jsou také všcihni "hluší" a nikomu to nepřijde nebezpečné...
Mĕ jo, i v autĕ když vjíždím do komplikovanĕjší dopravy vypínám radio, ne kvůli tomu, že bych neslyšel ale aby mĕ to nerozptylovalo. Mám asi nĕjakej starší jednojádrovej procesor., multitasking nepodporuje.
Se zcátkem jezdím teprve rok, musím si vypĕstovat ten podvĕdomý reflex kontrolovat si ho bez přemýšlení jako v autĕ. Zatím se vždycky koukám zámĕrnĕ jen když nĕco slyším, nebo odbočuju. Chce to zautomatizovat, ale to jen cvikem dostat do krve.
já se kouknu do zrcátka před jakýmkoli manévrem a pak mrknu každou chvilku i při jízdě. Prostě jako v autě, tam taky hlídám zrcátko nějak automaticky po celou dobu jízdy a taky v autě jezdím s muzikou. Bez muziky se mi jezdí hůř a myslím i že fakt i hůř jedu a jsem nervosnější...
vozíš brýle? Co tohle?
http://www.azub.cz/zrcatko-na-bryle-azub/
mě to tedy nevyhovuje, je to sice malý tlak, ale přece a brýle mi sedí na nose na místě, který mi skinheadi rozkopli kanadama a často mi vadí i ty brýle samotný...
Nebo si to můžeš dát na helmu, jestli jí vozíš.
nebo vůbec rovnou helmu se zrcátkem...
http://www.togoparts.com/articles/article.php...
Brejličky mám od dĕtství, ale nic na nĕ vĕšet nebudu, vyhovuje mi to winkku, jen to občasné kouknutí prostĕ zautomatizovat.
Autem jezdím převážnĕ do daleka, poslouchám radio, a když opustím náš signál, pouštím si český písničky a vĕtšinou si s tím pořvávám, pak ty hodiny na dálnici líp utíkají.
Jen když vjedu do mĕsta, nebo je to komplikovaný, vypnu to a dávám bacha, navigace občas plácá hlouposti, tak radši koukám ještĕ po cedulích.
V Anglii radio musí držet hubu furt, soustředit se na jízdu vlevo dá nĕjaký to úsilí, človĕk má zažité ty pravostrané stereotypy, ty automatické reakce jsou tam nebezpečné.
v anglii jsem nejezdil a popravdě řečeno bych ani nechtěl! Kámoš když se odstěhoval do Australie, tak se nejdřív bál i chodit:-) Pak to zkoušel na motorce a auto si pořídil teprve, když tam byl snad dva roky...
Říkal, že se občas tačilo nějak zamyslet cestou z práce a byl s motorkou na druhý straně silnice:-)
Arri (co byl s nami tehdy u kocaby na MTB) byl v UK rok. Podle nej nebyl problem tam hned ridit, ale problemy ze mel, po roce si zvyknout na rizeni u nas.
Jezdím tak 2x až 3x za rok, řídit vlevo není problém, křižovatky s kruháčema se taky dají zvládnout, ale chce se to soustředit.
Pravda je, že chodit je horší, člověk je tak mírně zmaten, psal jsem o tom tady:
http://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
Po návratu prvních 100km na kontinentě jsem taky nmějak rozhozen, pak ale nastoupí ta pravostranná automatika a je to v pohodě.
Mám vyzkoušeno, že nejhorší je pokračovat v jízdě, nejdřív vpravo a pak vlevo týž den. Proto vždycky přespávám hned po vylodění z féry v Calais, Dunkirku nebo rovnou spím na tý obří lodi z Roterodamu do Hullu.
http://dx.com/p/t-type-bicycle-bike-handlebar...
http://dx.com/p/aest-aluminum-bike-stem-top...
Tenhle nemuzu, protoze mam na predstavci na nekterych kolech GPSku.
A ten predchozi je plastak, myslim, ze by mi moc nevydrzel.
Ja chtel tohle http://dx.com/p/folding-bike-modification... ale na oversize. Tohle je jen na 25 mm.
Takze jsem vyuzil nejaka starsi zlamana riditka a darovane objimky - cca tohle: http://www.velohanak.cz/199-odrazky-a-reflexni...
Celkova prace - uriznout riditka a zabrousit, sesroubovat dvakrat dve objimky proti sobe a dotahnout to na kolo. Jednodussi, nez si pro ten balicek chodit na postu.
Objednal jsem i ten kråm co dopotučuje Brum, jen se mi nezdá, že to půjde free letadlem. Ale poštovné fakt nechtĕli, placeno přes PayPal tak uvidíme, jestli to dorazí a kdy.
Taky jsem toho takhle koupil furu. Je lepsi objednavat pri vetsim mnozstvi jednotlive, aby zasilka necekala na kompletaci. Ale jen veci, co za tu cenu nema smysl reklamovat nebo na kterych se nema co pokazit. Koupil jsem takhle svetlo Auroru a 3x reklamoval Fenixe uz jsem pak koupil tady v kamenne prodejne. A ted jsem zkusil koupit dalsi svetlo a uz je na ceste zpet. 8-( Takze treba mobil bych takhle rozhodne nekupoval.
Hele tebe poznaj na dálku, že jsi kazisvět, i čínský prkotiny, proto ti to nefunguje. Já tam nakoupil už spoustu a kromě blbinky na podpěru stěračů, která se rozpadla ještě než jsem to namontoval, se dá říct, že mi všechno slouží ke spokojenosti. Momentálně čekám na světlo s power packem, ale jen to jednoduché, ne to trojité jako si kupoval ty.
Ja kupoval svetla s packem dve. Jedno jednoduche a druhe to trojite. To prvni neprislo vubec, vratili penize. 8-(
A u prvniho bliknuti a zaroven posledniho u te Aurory byl tehdy osobne pritomen Joe z kostky, takze mam snad verohodne svedky... 8-)
Ja kupoval Auroru. Nějakou dobu fungovala. pořád ještě tedy svítí, ale mnohem už míň než Fenix. (Auora měla mít až 900lumen a Fenixe mám se 180 lumeny)
Držák vydržel asi půl roku, pk se rozpadl. Od Fenixe ho mám si tři roky...
Zkrátka nejsem tak bohatej,abych kupval levný věci a DX ž asi neobjednám :-(
Jo a nestěžuju si, píšu to jen proto, aby bylo jasný, že Murphy není sám a tedy to není tím, že je kazisvět
Mám auroru už hrozně dlouho a funguje pořád skvěle, dokonce mi na 24 LeMans vylítla z držáčku asi v 65 km/h a přežila to bez úhony, ale to právě souvisí s důvodem, proč jsem teď objednal nové světlo. Aurora je poměrně velká a těžká a proto mi i vylítla.
Jo, já vím, že tobě funguje. Mě ne a Murphymu taky ne. Reklamovat jsme ani nezkoušel neb je to na dlouhý lkte a ani nevím s jakým výsledkem, když jsem jí měl asi rok.
Krom toho jí vlastně na nic nepotřebuju. Ty baterie mě taky štvaly a na ten nejvyšší výkon to svítilo stejně jen hodinu...
Světlo ze SONu od Jirky je lepší, bezproblémový a dostatečný. A Fenix je malej a na dvě tužkový. Nosím ho v batůžku, kterej tahám jakmile vyrazím do práce či do města celej rok a nosím ho na vandry a když nastane zimní období, kdy začnu jezdit po tmě pravidelnějc, tak ho přidám na hlavu k tomu světlu z dynama.
Pro mě spokojensot daleko větší než s Aurorou a když se potetnto není problém na Kroniu reklamovat a vůbec přístup hlapíka z Kronia je naprosto úžasnej a vždycky byl a i to pro mne znamená velký bonus.
Tak, Kronium muzu taky jen doporucit.
A jestli mi to svetlo z Ciny zase prijde nefunkcni, budu pozadovat penize a koupim neco na www.magicshine.cz
to nevypadá zle...
Ale už asi žádný světli nechci:-)
Válí s emi jich v šuplíku povícero. nějaký vzorky z bejvalý práce, který sem dostal za to, že jsme je testoval. Klasický svítilny i slušný čelovky atd...¨
Jo ale kdybys ještě chtěl kupovat jak Leatherman ma v ČR nový zastoupení. Na bohdalci. Byl jsme u nich osobně i si s nima psal a jednání naprosto skvělý! No a kromě Leathermana dělaj i nějaký neměcký svítilny. mě na nich vadilo, že jsou na AAA a ne na AA, ale nevím jaký baterie preferuješ ty...
http://www.moris-distribution.cz/
Jsem pořídil tohle:
http://www.bike-eshop.cz/predni-svetla...
a šajnuje to jako blázen, navíc, je to cvelý v ocelové rouře, lže to použít i jako osobní zbraň.
starší fenic měl Q5 od Cree a tedy 180 lumen a ten dnešní má tu S2 tedy 200 lumen
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led...
Stojí dvakrát tolik, ale považuju taky za velkou výhodu oproti té tvé, že je to na dvě tužkový. Náhradní přohodím do brašny a v případě nouze se dají tužkový koiupit v každým krámě nebo na jakýkli benzínce apod.
AA preferuji - jako Jurimir. Jedinou vyjimku jsem chtel udelat s tim velkokapacitnim baterypackem.
Bezne s Fenixy jezdim na cca polovicni rezimy (cca 81 lumenu na riditka, 54 na helme), ale obcas neni spatne moci prisvitit na 180 + 170. Ale na ciste silnicni jizdy 120 stacit muze.
Doporuceni - dotahni si ten krouzek zevnitr pod spinacem. Treba pinzetou nebo klestemi s kulatymi celistmi. V zime to ma jinak tendenci po vypnuti se znovu nenastartovat.
Absolutní souhlas, Jurimíre, tenhle krám má nějakou nestandardní baterii-akumulátor, už jsem pátral, jestli by se nachala sehnat náhradní.
Koupím to co doporučuješ, je to sichr, tužkáče uvezu.
Jestli to chces jen na kolo, E2x radou usetris proti LD2x:
1) riziko poruch slozitejsi elektroniky
2) finance
3) zbytecne rezimy
Jestli chces i stroboskop, nebo si tim svitit ve stanu a cist (aby Te silne svetlo neoslnovalo), pak jdi do LD2x
S tou E21 má Murphy možná pravdu.
Záleží na co to chceš. Pro mě je LD22 dobrej universál. Na kolo na vandry do stanu...
A stroboskop používám a chci ho. Když na mě někdo svítí v noci dálkovejma a oslňuje, stačí s ním většinou jen bliknout a projijedoucí auto si to uvědomí a ty dálkový zhasne a přestane mne oslňovat a taky s eprostě hodí mít o něco lepší světelnej výkon:-)
Ale tuším, že ty R4 diody co jsou v tý E21 mám v tom světle co mi Jirka udělal ze SONu. Ale tam jsou dvě a dají se nastavit abych měl širší kosvětlenou plochu atd. Ale spíš myslím, že tam jsou silnější diody. Ale nevím....
Našel jsem ty baterie, žádná vĕda, jen googlit to číslo , objednal jsem hnedle 2 i s nabíječkou za pĕtikilo, to by mĕ mĕlo stačit i kdybych musrl svítit celej den.
Do stanu mám takovou plochou ledku z OBI, mám to zabalený vespacáku, ale se stanem na bezmotoráči zstím nepočítám, nebudu nic lámat přes koleno, až budu schopen jezdit 150 za den s výbavou do hotelu, pokusím se nsložit ten stan a spacák, zatímjsem rád, že ujedu 120 a můžu druhej den chodit.
Já nereklamuju nic ani doma.
Zatím jsem nekoupil tak drahou vĕc aby mĕ to za ten voser stálo.
promiň, to mi nedošlo, že pro tebe je plast moc fórovej ((-:
mám ho na předku na světla a už několik pádů přežil, je výhoda, že se dá nacvaknout ve dvou polohách o 90`
Na lehaci jsem to resil jeste jednodussim zpusobem - kousek riditek, dira a sroub.
http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC02284.JPG
Ale to asi znate. Ta tohle "T" nejakou vyhodu?
.. ja mam asi uz rok takto dvoje predstavce na sebe .. na vrchne riaditka mi kvoli casovkarskym predstavcom, zvonceku, cyklopocitaci nebolo mozne upevnit riaditkovu brasnu .. tak ju vozim na tom spodnom .. problem vyrieseny ..
Jaky mas prumer riditek? Chtel jsem si dat hrazdicku na horaka do mesta, ale na oversize riditka proste nedokazu najit. 8-(
pozeram, ze rozmer oversize je 31,8 .. tu uvadzaju, ze hrazda je na 31,8 .. ale lepsie napisat a uistit sa .. http://www.kupkolo.cz/hrazda-crono-al-31-8...
Mám dva představce a mista habakuk.
Druhé foto je to ještě při starém 250W motoru
Ty to máš teda vymakaný, to je paráda, to stereo napájíš z akumulátoru kola, nebo to má vlastní baterie?
Teď si to tak sumíruju, a zjišťuju, že s sebou asi povezu peklo nabíječek:
nabíječku na tablet, nabíječku na telefon, nabíječku na světlo, nabíječku na externí power pack, nabíječku AA článků do navigace...
tedy k tomu budu potřebovat ještě asi nějakou rozdvojku, či spíše rozčtyřku možná víc protože v hotelu bejvá jedna, max dvě zásuvky.
Zase kilo váhy jen v elektropříslušenství, to fakt není normální (a to nabíječku na holící strojek vyřeším prostě žiletkama ).
Vše je napájeno z baterií pro motor pomocí měničů.
Koncové zesilovače 20V
Světla 36V
Mp3 přehrávače 5V USB konektor.
Ta navigace by se mněla dát nápájet přes USB nebo se mýlím?
Já jsem koupil starší Garmin Legend eTrex, nepoučen, že to neumí trasovat podle mapy. Tak jsem to hodil do šuplíku. Teď když jsem přesedlal na bezmotoráče to používám jako cyklocomputer, ne jako navigaci. Ukazuje rychlost, čas, ujetou vzdálenost, průměrnou rychlost a určitě spoustu dalších věcí, co nepotřebuju ani vědět. Jede to na dvě AA baterie, vydrží t s nima celej den.
Navigaci už další kupovat nebudu, pojedu podle navigace v mobilu, sehnal jsem si takovou bbrašničk na rám (http://www.ebay.co.uk/itm/180962624417... tam bude mobilu líp a vejde se mi tam i ten externí power pack, to vydrží napájet zapntej mobil taky celej den, navíc se mi líbí, že je to přeci jenom líp chráněný než na řídítkách, kdybych zase šel na tlamu.
Na prohlížení mapy a a komunikaci přes internet mám ten tablet, ale to je v brašně, nemusí to čumět furt na řídítkách a když to není zapnutý pořád, vydrží to.
Ono se toho hodně nabíjí přes USB na jedná straně do adaptéru a na druhý straně nějalkej ten speciální konektor. Ale strčit to do jedný nabíječky bych si asi netroufnul, všichni píší že musíš používat právě tu jejich a vykřičníky u toho....
U mobilu to konečně začínají sjednocovat přes USB konektor.
Ty jsi cestovatel tak to všechno využiješ, ja na jizdu kolem komina nic nepotřebuji jen ten mobil k eventuálnímu přivolání pomoci.
Jen tak na okraj, má nadváha se začala konečně hýbat směrem dolů. Snížil jsem příjem tuku o 15g na den a zvýšil příjem zeleniny a luštěnin.
Dokonce to jde i bez pohybu. Kolo je uloženo na zimu, no možná ho ještě protáhnu pokud bude aspoň nad 10°C.
To je skvělá zpráva!
Tuk a cukry pryč, a bude to fungovat :-)
Jezdím každý den, bez motoru, ale když je kolem nuly tak jenom na hodinu, přes kopec do Tesca pro noviny. Teď svítí slunce, tak asi odpoledne vyrazím do Prahy, u Sázavy bych chytil jen depku jak je tam pusto.
Madam mě koupila darem nějaký spodní prádlo Merino, prej echt vlna a že je to super, dala za to určitě velký peníz, a mě to triko na těle kouše jako prase. Tak jsem koupil ještě nějaký prej super spodní triko pod to Merino termotriko, čekám až jej pošťák doveze a vyrazím. Ono to jde, jedu sice pomaleji, ale ještě se nenašel kopec, co by mě sundal ze sedla. Nemůžu si dovolit vynechat, protože na jaře bych pak zase těžko formu znova nabíral.
Nevím co bude, až bude těch -20 C....
Tak termotriko je výborná věc mám je taky ovšem ta cena (700,-) to je síla.
Sacharidy už vice omezit nemůžu (135g na den) k vůli udržení hladiny cukru v krvi.
Jinak začínám po malých dávkách zatěžovat tělo na rotopedu, zatím to vydržím 10minut ale dostanu to na 15min. 4x denně. Pokud mně neomezí klouby tak by mně to mělo udržet kondičku.
Chci se pokustit do konce března 2013 shodit 20kg. Mělo by to být reálné pokud se něco nepokaka se zdravím. I kdyby to bylo jen 10kg tak bych se radoval.
pokud je to čistý merino, tak ho zkus vyprat než ho dáš prvně na sebe. Pokud i tak bude trochu "kousat" zkus to vydržet tak deset minut.
Nic mne už nyní nekouše, ale první oblíknutí jsem měl stejně jako ty...
Už je to lepší, Soňa si někde přečetoa, že je dobrý to taky dát zmrzmout do mrazáku, tak to tam chvilku leželo, pak to vyprala a už to jde.
Že by to bylo extra příjemný na tělo, to říct nemůžu, ale vydržím v toma věřím, že se to poddá, buď to triko, nebo já.
v sobotu má být parádně tak to ještě vytáhneš. Jinak držím palce.
Dik za ty palce.
Už jsem to projel i dneska ale jen 32km, vyjel jsem dost pozdě.
Hehe, já dal 64 bez motoru, ale vracel jsem se za tmy. Ty termohadry fungujou dobře a to zrcatki skvĕle. Ta obrysovka svítí fakt velmi důraznĕ, je to vysunutý asi 12 cm od řídítek a tak to čumí víc do silnice a auta objíždĕjí fak výraznĕ vĕtším odstupem.
Jsem rád, že jsem ten krám pořídil, koupím asi ještĕ jeden do elektrooře.
Prej bude dobře do konce týdne, tak ještĕ nĕco najezdíme, ale na delší putování to už asi nebude.
Hehe, já dal 64 bez motoru, ale vracel jsem se za tmy. Ty termohadry fungujou dobře a to zrcatki skvĕle. Ta obrysovka svítí fakt velmi důraznĕ, je to vysunutý asi 12 cm od řídítek a tak to čumí víc do silnice a auta objíždĕjí fak výraznĕ vĕtším odstupem.
Jsem rád, že jsem ten krám pořídil, koupím asi ještĕ jeden do elektrooře.
Prej bude dobře do konce týdne, tak ještĕ nĕco najezdíme, ale na delší putování to už asi nebude.
http://pfranc.com/projects/e2Plug/Pledge.htm
http://www.weethet.nl/english/gps_garmin_etrex...
http://www.ebay.com/itm/CAR-POWER-ADAPTER-CORD...
http://www.gpscentrum.cz/navigace-/garmin-etrex...
Ja si tohle napajeni udelal do auta - ze stare autonabijecky na mobil jsem odstrihl konektor a misto nej pridelal kousek vystrizeny z kreditky podle obrazku.
draty z nabijecky protahnes cernymi dirkami (vzdy dvojice nad sebou) a tim vytvoris kontakty. Cervenou cast zarolujes a protahnes ji kablik z nabijecky jeste i s buzirkou a cervenymi dirkami zajistis srolovanou cast (dratkem, utahovacimi pasky na kabel, ...) Prace asi na 30 minut, tedy rychlejsi, nez jet kabel za drahe prachy kupovat. 8-)
Jenomže ty si šikula. Já vždycky něco koupím, pak zjhistím, že to není vono, a koupím něco jinýho, a tak furt dokola.
Ale ta brašnička na smartfoun na rám je fakt dobrá věc, vejde se mi tam batery pack včetně napojení na mobil, náhradní AA i AAA , kapesní nožík a prasátko od dcer pro štěstí, prostě všechno co jeden potřebuje mít furt s sebou.
myslím že ten displej bude dost nečitelnej pod tou slídou. Já to vyřešil mobilem kterej není háklivej na nějakou tu ránu a vlhkost. Zatím to funguje víc než dobře
Mám LG Optimus 700, svítí pod tím dobře, dokonce přes ten plast funguje i na dotyk a tochu je i slyšet napovídání tý navigace.
Přemýšlel jsem i o tom Tvím řešení, ale usoudil jsem, že tohle by mělo stačit.
Nejdůležitější je aby do toho nezatejkalo, pokud by došlo k takovímu nárazu, aby utrpěl ujmu ten smartfoun na rámu, as bych byl pěkně pomlácenej sám a měl jiný starosti.
Takže, navigace čitelná je,na ostatní si stejně musím vyndat mobil z brašničky, a nasadit jiný brejle.....
já mám ještě i tohle: http://dx.com/p/waterproof-housing-case-for...
to je dobrý na loď a tak.
Ten můj mobil je vodotěsnej jen pokud má zaslepený konektory, takže nabíjet musíš stejně v suchu. Ale baterka drží fest, takže není problém půl dne navigovat a poslouchat muziku, přes oběd to naždouchat třeba z akupaku a večer v hospodě dobít oboje ze sítě. A to pokud se urvu a koupím do toho ofline navigaci tak můžu vypnout gsm modul a potom to vydrží v pohodě celej den. (kámoš má stejnej)
Do šesti metrů pod vodu na kole nikdy nepůjdu, stačilo by mě tak do čtyř :-)
Měl jsem na řídítkách tohle:
http://www.datart.cz/Obaly-a-pouzdra-CELLULAR...
Vydrželo to suchý i ve velkém lijáku (nepřikryl jsem kolo na noc) ale jak si uvedl, ta slída brání v ovládání To ta brašnička na rám jí má nějakou měkčí nebo co, takže to jde.
Dneska mě přišla ta hrazdička na řídítka, takže uvolním nějakej prostor a budeme zase vymejšlet ptákoviny.
Ty repráčky vypadají dobře. Jestli náhodou mají hliníkovou membránu průměru 21 mm, tak by mohly být podobné těm, co jsem vozil na kole kdysi. Byly z TV, ješte v menších krabičkách, ale naprosto těsně uzavřené (nějaký bassreflex je při těchto rozměrech z fyzikálního hlediska nesmysl, bez výjimky škodí) a hrály neuvěřitelně, plný rozsah. Pár let provozu provoz při 5W ale nevydržely a okraje popraskaly. Originál coby náhradní díl do TV by stál přes 1000 Kč jeden, tak jsem pak sehnal věrné napodobeniny z GM. Bohužel mají membránu plastovou a ty hrají už velmi "uvěřitelně".
Pokud máš zesilovač na 20 V, to může dávat do 8 Ohmů kolem 5 W sinus. Pokud jsou 4 Ohmové, jako ty moje původní, tak až 10, to už by asi nevydržely. I když 6 W hrály ještě bez zkreslení. Jeden zůstal funkční, tady je venku z krabičky.
Omlouvám se za chybu, napájení konců je 12V
http://internetovy-obchod.msbox.cz/modul...
Repro bedýnky jsem koupil na inzerát za 500kč,
měly i svůj zesilovač, ten ovšem vyhořel mou vinou. Šteloval jsem napájecí napětí trimrem na 5V ovšem skočilo mně to na 10 a bylo po něm.
Membrány jsou hliníkové vice jak 21mm, asi 30mm.
Reprodukce na kolo dostačující, ten basreflex je k ničemu. Původní cena byla kolem 1000kč.
no, na druhou stranu cyklistů, co vytrček do prostoru černou pracku v černý rukavici a očekávaj, že je vidět (fakt skoro není) potkávám fůru a řekl bych, že každej další doplněk jak vidět, že někdo zatáčí není špatnej.
Sice touhle cestou nepůjdu, neby bych ho nejspíš urval někde v lese, ale mám na řidítkách frog světýlka, a zářivě žlutou bundu od O2 s reflexním pruhem na rukávu a na zápěstí si ve tmě dávám takový ty stočený pásky...
http://www.kola-cykloshop.cz/zrcatko-topeak-na...
tady u tohohle asi toho moc vidět nepůjde..jinak jako nápad uschování zpět do rohů dobrý
Teď jsem s tím WINKKU objel okolí Perly středních Čech, jako zrcátko to funguje skvěle, má to větší záběr než to co jsem měl před tím - tedy:
http://www.bike-eshop.cz/zpetne-zrcatko-zefal... a nastavování, tedy sklápění taky lepší, a naprosto skvělá je možnost zrcátko vysunout a vzít s sebou, dva Zefaly jsem ulomil právě při neopatrném vykládání kola z auta, protože jsem byl línej vytáhnout šroubovák a sundat ten krám z řídítek při nakládání. S tímhle udělám cak a jde do pytlíku, který je rovněž součástí balení.
Jako zrcátko to funguje tedy líp, na blinkry u kola moc spoléhat nelze, takže ten blinkr a obrysové světlo je už jen takovej bonus.
V kombinaci s tímhle:
http://www.ebay.co.uk/itm/BICYCLE-CYCLE-BIKE...
by možná i naši matláci pochopili, kam chci zatočit, objednávám a poreferuji.
Jinak, měl jsem (vlastně ještě někde mám schovaný) tohle:
http://www.ebay.co.uk/itm/Bicygnals-Front-and...
Vypadá to efektně, šajnuje dobře a bliká jako blázen, taže městští šoféři všdšli co a jak. Poněkud hůře než to Winkku se to obsluhovalo, člověk muel sundat levou/pravou ruku z kripu a ťuknout do toho čudlu, a správně se trefit, prostě menšé pohodlí jístě, ale to by se dalo překousnout.
Základní problém jsem vysledoval až za delší jízdy, ohromě to žralo baterky, protože to furt muselo svítit jak vepředu tak vzadu, aby blinkry fungovaly. Ve předu 4xAA vzadu 4xAAA vycucnutý za den. Zřejmě to má taky potíže s vodotěsnou izolací, když fest lilo, prostě ten krám přestal poslouchat. Přední blinkry se zadními komunikují pomocí wifi, ale spárování nastává pouze když se vyjmou všechny baterie - zepředu i zezadu a znova vloží a to pokud možno najednou, takovej vopruz. Zadní baterie vydržely zhruba dvojnásobek toho co přední, ale obě části bylo nutné sundat z kola, vyndat baterky, vyměnit pouze přední, zpárovat wifinou. Enormní spotřeba baterii, nebo s sebou tahat nabíječku na 4 AA a 4 AAA akumulátorky.
Nápad by to asi byl fajn, kdyby se ten krám sundal a připojil k nabíječce, ale šachování s články otráví i takového technického šťourala jako jsem já. A pak zajistit, aby to fungovalo i za mrazu a deště.
Tohle nedoporučuji.
A co nejaky baterypack, vrtnout tam dirky a vytahnout konektory?
Určitě by se to dalo nějak přebastlit, ale já jsemspíš placmalt než hračička s drátama. Ten krám tu leží, jako hodně věcí, které jsem pořídil, a zavrhnul. Jestli si s tím budeš umět poradit, nebo kdokoliv jiný, kdo se přihlásí, dám vám to.
Myslím si, že jako prča na městské kolo je to použitelné i bez přebastlování, nabíječku na baterie máš doma, a tolik hodin v kuse nejedeš, abys to vybil. Na cykloturistiku se to nehodí, teda alespoň pro mě.
Jsem docela zvědavej, jak se budou chovat ty blinkry ze šipkama, to vypadá dost intuitivně, zase, jak bude fungovat wifi, a kolik to bude brát.
Ještě jsem našel na eBay zadní blinkry propojené s ovladačem drátem, je to z Bulharska, i s poštovným za 7 liber, tak jsem to koupil a uvidím. Tím asi budu mít protestovány všechny dostupné blinkry na kolo.
Vlastně je ještě jeden, takovej pás, taky ze šipčičkama, co si cyklista motá kolem zad, či čeho, to zkoušet nebudu, to už je fakt docela ouchylnej nápad.
tak casto jazdis v noci ? ..
Abych pravdu řekl, snažím se najít bydlení dřív než padne tma - na výletě. Jinak jezdím, neřekl bych v noci, ale za tmy, večer k nám Pod led na pivo.
Kolega Banán by možná mohl poreferovat o tom, že šero nemusí být jen v noci, ale i u nás ve středních Čechách je kolem 18 šero, a to máme konec října.
Ale správně narážíš na to, že tyhle blinkry budou dobře fungovat je za šera, pak jevše jasné. Jak moc to bude vidět za bílého dne neumím posoudit. Musím přesvědčit madam nebo malou, aby mě dělaly figuranta, a zkouknu to z auta.
len tak sa pytam .. mne by totiz tiez stacili len blikacky, ono aj ked budes mat tie blinkre, tak stale sa pri odboceni budes za seba otacat, lebo istota je istota .. ked clovek svieti ako vianocny stromcek, tak si ho vsimnu .. ale soferi ani nie su nauceni, ze cyklista hadze blinkre :) ... ja len tak nahlas uvazujem, ci ten blinkrovaci tuning nie je zbytocny ..
Teď už za tmy jezdím a potmě netřeba se obzerat, když se zezadu blíží auto, tak ještě dřív, než ho slyším, vidím, že za mnou něco svítí :)
A tady bude blinkr dobrej, protože ruku ve tmě vidět nemusí, ale blinkr jo.
Vůbec se mi teď po tmě jede líp, mám vepředu i vzadu dobrý světla (k tomu vestu a reflexní pásky na nohách) a auta mě objíždí v mnohem větší vzdálenosti, jak za světla :) A už dvakrát se mi stalo, že za mnou auto čekalo, než protijedoucí přejede. Asi potmě hůř odhadujou vzdálenost, za světla mě ometaj bez ohledu na to, že v protisměru někdo jede.
ale je pravda, ze ja to posudzujem zo svojho hladiska, zijem v meste, kde ani nie je velka premavka, takze ja si na tie auta pockam kym prejdu a potom idem .. vo vacsim mestach, pri silnej premavke je to zasa ine ..
Ve tme je dobre dat na zapesti reflexni pasky, takove ty, co si je kazdy dava na kotniky.
dávám nejenom ve tmě ;-)
http://hebi.rajce.idnes.cz/Brnobent_-_vylet_16...
koupil jsem 20 kousků těhle reflexek - každej vyšel i s dopravou asi na 14 korun :-))
http://www.volumerate.com/product/slap-wrap...
Páska je fajn, ale my někteří, starší, nedokážeme odbočovat tak, že levá paže omotaná páskou trčí směrem do vozovky, a pravou rukou lehce zvládám kolo, popřípadě navíc akcelerační páčku elektrokola. :-)
Báro, jsi na nejlepší cestě stát se statikem :-)
Čím víc sichr, tím líp, vždyť nakonec o nic nejde, jen o životy :-)
Našel jsem video, kde je vidět, že je to dovela dobře vidět :-)
http://www.youtube.com/watch?v=Jny7ij73hjE&...
Mě se velmi po tmě osvdčilo to, že ta červená obrysovka vyčuhuje hodně za řidítka do vozovky, takže auta fakt objíždějí větším obloukem. Ale určitě by se to dalo vyřešit bez zcátka nějakou blikačkou za stovku a mělo to stejněj efekt.
Ale nevypadalo by to tak "šik"