Tak se nam politici zamysleli a zacali zvazovat neco jako znacky pro kola.
http://spravy.pravda.sk/babety-zostanu-bez-spz...
Tise doufam ze to neprojde- byt jde o clanek ze Slovenska, protoze by se mohla protrhnout hraze i u nas...
Ze ja se nenarodil tak pred sto lety. 8-(
To buď rád :)
Rychlost jízdy v uzavřených osadách nesmí býti nikdy větší nežli 15 kilometrů za hodinu (rychlost lehkého rychlého povozu). Mimo uzavřené osady jízdná rychlost nesmí býti stupňována přes 45 kilometrů za hodinu. Nikdy rychleji nežli 6 kilometrů za hodinu (tempo koně v kroku) nesmí býti ježděno: když mlhavé počasí zamezuje rozhled do dálky, jakož i na takových místech, kde silnice nemůže býti přehlédnuta, jako zejména na křižovatkách, při silných záhybech silnice, při vjíždění do vrat, vyjíždění z domů, pak na mostech, v úzkých ulicích, kde dva vozy nemohou vedle sebe jeti, při kromobyčejné živosti cesty a při velikém nahromadění lidu.“
Ono by to na vysokem kole nebo dresine zase tolik nevadilo. 8-)
myslím, že až do roku 1888 byla jízda na kole v obci v Rakousko-Uhersku zákonem zakázána :)
Někdy je skutečně legrace jak si lidi idealizují nějaké "staré dobré časy".
tuto stat jsem podle internetu identifikoval jako predpisy pro samohyby, je otazka kam byli v te dobe cykliste razeni. Tipuji ze k jezdcum na konich. nicmene perfektni odlehceni. Bal jsem se dalsiho hrozneho nadavaciho vlakna.
Ono to nebude tak jednoduchý a tak snadno to nepůjde, ale zaujala mě pasáž
"Viedenský starosta Michael Häupl chce návrh povinného označovania poznávacími značkami predložiť miestnemu zastupiteľstvu ešte túto jeseň. Odôvodňuje to tým, že cyklisti jazdia arogantne a čím ďalej tým viac ohrozujú chodcov."
Bohužel to je obecný a stále širší jev.
A mě třeba zase zrovna tahle pasáž na rakouskýho cyklistu nějak nepasuje...:).
Asi to nebylo jen nepodložené plácnutí, určitě to bude mít reálný základ. Ono bude asi dost velký rozdíl mezi občasným viděním rakouského cyklisty někde na výletě proti denodennímu uspěchanému ježdění do práce a do školy a sportovnímu lítání po městě. Nebyl jsem tam mnohokrát, ale co jsem viděl, tak zrovna ve Vídni cyklisti na stezkách moc pohodově nejezdí, je to docela hukot.
Jestli to s temi cyklisty nebudu taky neco jako "za mych mladych let nebyly deti takovi grazlove jako dnes", coz se rika jiz nekolik tisicileti.
Klidně i může být, ale je fakt, že jízda na kole se stále zrychluje a mnohem víc se z městské běžné dopravní cyklistiky stává sportovní a každý sport sebou nese určitou dávku agresivity.
Co se týče toho arogantního ježdění cyklistů v Rakousku - oni tam na kolech jezdí jiní lidé než v autech? Ohleduplnost rakouských řidičů vůči cyklistům mne nikdy nepřestala udivovat.
Pred 10 lety tam bylo mozne potkat kravataky na mestskem kole kteri vyvadeli veci za ktere by 12 lety kluk dostal. -napr jizda v protismeru na ctyrproudovce "vzdyt jedu jen kousek"
Mozna syndrom velkeho mesta.
Dle sebe - co jsem se prestehoval z BA jezdim ponekud usedleji. (kolo i auto)
U nás je prodávali v Albertu a jsou na nich křestní jména, vlezou se pěkně na nosič zezadu.
To jsem potkala v sobotu po cestě. Tatínek tlačil kočárek s dvojčaty, na kterém měl zezadu připevněné tyhlety dvě cedulky s křestními jmény.
Kdfyž zazlobí pamět, tak proč z toho neudělat vyjimečnost :-)
měl jim k jménům dát ještě kdy se narodily, jejich váhu, pak kdo je vozí,..atd atd -no prostě FB už je zastaralý..takto to uvidí každý hned a ani nemusí na net..ještě bych mu prskl nějakou reklamu na čelo:o)) a jestli je plešoun jako já, tak i dozadu za další příplatek
No spise by me zajimalo, jak bych to udelal jako prijezdivsi cizinec? Jako ze by na hranicich zridili nejaky novy amty co by rozdavaly nekolikadenni znacky??? :)
Svet se vazne v prdel obraci :(
Stejně jako s autama. Přivezeš si SPZ ze své domovské země. Za pár let to v EU bude povinný, takže je stejně bude mít každý, takže s tím nebude žádná administrativní zátěž navíc, slušný člověk se přece nemá čeho obávat, je to jen ochrana před cyklosteskavými piráty.
:-/
Za pár let nebude žádná EU :-)
Ja myslim, ze na svete je prdel od jakziva (aspon obcas). :-)
ale dá se to povýšit. Z jednoprdelního světa třeba na čtyřprdelní ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=nrRU7tCAMY0&...
Taky jen doufam, ze takova blbost k nam nedojde. Predpokladam, ze jde predevsim o penize a bezpecnost je zasterkou. Jakmile by se kola musela evidova, nebude problem na ne uvalit stejnou byrokracii jako u auta, ukony zpoplatnit, prudit pri prehlasovani na noveho majitele, zavest povinne pojisteni, kontrolu technickeho stavu, mozna i nejake ridicaky... a proste nechat spoustu spratelenych firem poradne vydelat...
Ja uz jsem se musel smirit s tim, ze jsem na lehokole snadno identifikovatelny a chovat se podle toho. Zatimco silnicek a horskych kol jsou v okoli tisice a pokud je nechyti hned na miste (treba po projeti bimbajiciho prejezdu), tezko by je nasli, tak me si lidi zapamatujou a tezko bych nekoho presvedcoval, ze to bylo jine podobne lehokolo... :)
Kazdopadne tvrzeni, ze cykliste casto pusobi nehody a pak z mista ujedou, mi prijde jako ulet. Asi se takove pripady stanou, ale pokud k vazne nehode dojde, muze byt cyklista rad, kdyz prezije, natoz aby mel na cem odjet...
Jsem jen zvedavej, kdy si nejaky inteligent vsimne, ze spoustu nehod zavini chodci a vymysli poznavaci znacky i pro ne. Ono teda povinne cislo na obleceni se leckde pouziva ve vezenstvi a pekne to ilustruje, kam ty napady spejou. Pak uz zbyvaji jeste cipy a bude tu uplne bezpecno... :-/
Já se jenom děsím zavedení technických průkazů pro kola. Už vidím, jak si zařizuju techničák na samodomo lehokolo. (v praxi jsem už viděl co všechno je potřeba udělat, když si někdo ze zahraničí přiveze například jenom vlek za auto)
Hmmm..., představa, že jdu i s kolem na technickou každé dva roky je šílená...
Ovšem některým bych ji přála. Jen je otázka, zda by je něudělení technické nějak vzrušilo...
A to si ještě představ, že tam jdeš každý jaro se třemi dětskými koly... :-(
U vas se kazdy rok kupuji 3 nova kola? :-o Ja tedy kola recykluji...
Ne, taky recyklujem. Jenže recyklujem spíš díly. Takže každé jaro má jedno kolo jiné (staré) brzdy, druhé třeba jiné sedlo a další nové pláště a jiné řazení. A kdo zaručí, že je pak ve stejném technickém stavu jako předtím? Aha? ;-)
Nemluvě o tom, že změnu majitele kola ti přece musejí zapsat do techničáku...
Ty si snad myslíš, že bude moc u kola provádět sevisní zásahy nějaká neautorizovaná osoba?!
Díly si pěkně koupíte v autorizované prodejně, namontovat v certifikovaném servise a následně zkontrolovat akreditovanou osobou, která po ověření rodného listu kola, dílu, majitele, všech učtenek a daňového přiznání, seřídí kolo majiteli na míru, všechny šrouby zapečetí a ještě třeba někam nalepí kolek...
Lidi vždyť jde o vaši bezpečnost! :D
Ty jo, a dost! Tohle je snad příliš černý humor... :-)
S letadlem (ne ultralightem) je to víceméně realita.
nemají ji malé motorky STK poprvé po 6 letech a následnou za další 4 roky ?
Pak by u kola stačilo poprvé za 8 až 10 let nebo ne ? :)
Za 8 - 10 let?!?
Tak to teda odmítám, protože když se podívám na naše starší kola (10 - 15 let), tak nevím, nevím, jak bych je na STK připravila.
Tyhle kola už mi nechtějí seřizovat ani v servisu...
A když tak přemýšlím nad koly, na kterých jsem za těch 18 let ježdění jezdila, tak jsem žádné neměla 8 let. Zůstalo mi z nich doma jen jedno - to je rok výroby 2000.
"představa, že jdu i s kolem na technickou každé dva roky je šílená"
?
http://www.rozhlas.cz/radio_cesko/exkluzivne/...
No a teď si představ, že pro auta, a zbraně podobná povinnost je, a co je daleko horší, existuje i povinná centrální evidence, a co je úplně nejhorší, mají do ní přístup někteří státní zaměstnanci, a to bez jakékoliv kontroly ze strany evidovaných osob:-(
Zbrane a auta si tak bezne jako kola snad nikdo neupravuje, ne? 8-)
Tomu bys nevěřil, jak si dědek Chytrouš todickej dokázal customajznout svýho starýho Forda. Pár úpraviček udělal i na mém traktoru ale je fakt, že tihle strejcové, co ze starýho radiátoru vyrobí kulomet nebo mikrovlnou troubu už vymírají.
Je to trochu škoda. Ne, je to velká škoda.