Vzhledem k tomu, že teď už 5 x týdně jedu do práce za naprosté tmy a 2 x týdně se za tmy vracím, tak uvažuji o kvalitním silném světýlku s externím akumulátorem, prostě něco skutečně výkonného. Počítám s tím, že to bude kauf za několik tisíc korun, tomu se nevyhnu.
Protože ale tohle světlo využiji tak na ty plus mínus 3 zimní měsíce v roce a pak bude uložené (normálně v noci nejezdím), tak se ptám, jestli tím cca osmi - devíti měsíčním nepoužíváním ten akumulátorek nezlikviduje (mé chatrné elektrovědomosti mi totiž říkají, že akumulátoru je nejlépe, když je stále používaný = nabíjí se - vybíjí - nabíjí - vybíjí...)
Takže - pane Lorenz - jak mám správně ošetřit akumulátor v mimosezóně, aby mi vydržel.
Dík :-)
Používám tento aku
http://www.gme.cz/pb-akumulatory/oloveny...
V době nečinnosti stačí jednou za 2-3 měs. částečně vybít světlem a znova nabít.
Zábavné je, jak se sezóna a mimosezóna liší.
Pro mĕ je zima období, kdy akumulátor spíše zahálí.
Tedy, kolego Airline, k vĕci chlapsky čelem:
Co zkusit dynamo?
To řeší problémy s bateriemi na 100 procent!
:-)
Spatne, panu Lorencovi se pokladaji jednoduchy otazky, aby moh odpovedet ano/ne. Presto, tak ho nech behem ty jalovy doby pracovat a dobijej ho, protoze kazdej akumulator snese podle mych chabych znalosti jen urcitej pocet cyklu. Dyk si muzes za rok poridit novej. :-) To jsou dneska lidi!
Pokud uvažuješ o nějaké li-pol nebo li-ion baterce, tak k té jsem na internetu našel následující moudra:
Baterka by měla být skladována při napětí naprázdno (bez zátěže) 3,75 V až 3,80 V na článek. A někteří doporučují umístit ji do lednice. S nižší teplotou se zpomalí chemické procesy v baterce.
Dlouhodobé zkušenosti s tím ale nemám, neboť ty lithiové baterky nepoužívám dostatečně dlouho. Ale zdá se, že trik s lednicí funguje.
No ja si matne vzpominam, ze se psalo, ze NiCd se maji zasadne skladovat vybite, zatimco NiMh nabite. Lion snad starne i bez pouzivani, ale asi lepe nechat nabitou, o ostatnich druzich vubec netusim.
Neovereno a bez zaruky. Urcite vetsine baterii vadi vysoka teplota, ale zda je nekterym dobre v lednicce si netroufam hadat.
Treelock Ecopower ES 750 stojí kolem 2500 - 3000 Kč.. v obchodě ta vyšší.. takové světlo si ještě neviděl.. 75 luxů a svítí tam kam má.. 1 W dioda a hodně to oslnuje.. volíš si pět stupnů intenzity. a ukazatel stavu nabití baterie.. na max světlo vydrží 6hod a 15min.. a 40-60hod ty nižší.. stojí to za ty ušetřené baterky
http://www.trelock.de/web/de/produkte/fahrrad...
ne ES ale LS, né 75 luxů ale 30, né 5 stupňů, ale dva
nebo máš něco co se ještě nebo už neprodává ?
Lithiové baterie neztrácejí kapacitu přes delší používání zásadně.. já používám Treelock Ecopower i přes den.. je lepší když už ho mám být osvětlený i v těch chladných měsících bez sluníčka... těch pár sekund kdy tě vidí dřív i ve dne stojí za to... za život..
Aine nevymejslej vymysleny :)
Objednej si:
http://www.kaidomain.com/product/details.S004336
http://www.kaidomain.com/product/details.S005531
http://www.kaidomain.com/product/details.S020108
http://www.kaidomain.com/product/details.S020402
A jezdi a svit a svit a svit.