Možná jste už někteří slyšeli o levném miniaturním počítači Raspberry Pi (http://www.raspberrypi.org). Vzhledem k jeho nízké spotřebě by se dal jednoduše napájet z baterek pro světla. Takže už jen stačí vymyslet k čemu by bylo něco takového na kole dobré :)
Já zatím dospěl k závěru, že na všechno co mně napadá je vhodnější iPhone (nebo jiný telefon) dostatečně odolném pouzdře.
Už na něj koukám dlouho, ale k čemu to použít jsem nevymyslel.
iPhone je míň bastlení = míň radosti, že to funguje.
Tak u toho Raspberry Pi vidím na kole jeden zásadní zádrhel — absenci rozumných vstupů a výstupů. To má ten iPhone pořešené drobet lépe. Navíc má ten iPhone integrované takové šikovné technologie jako GPS a Bluetooth a oproti tomu Raspberry Pi má i mnohem větší výpočetní výkon a víc paměti. A SW se dá taky bastlit a radost je z toho také. :)
Hmm. Jakože napíšeš nějaký prográmek, pověsíš ho na sourceforge odkud si ho bude moci libovolný uživatel Applu stáhnout a uložit a používat?
Sám dobře víš, že to takhle nefunguje.
Ale mohl bych svůj prográmek dát na App store zadarmo. A zdrojáky dát volně k dispozici.
Ale o to tu vůbec nejde.
Napadlo mně k tomu Raspberry připojit GPS modul, ale k čemu, když ho už mám v iPhone a stačí mi vybrat si správný program pro moje účely.
Bastlení je pěkná věc, ale zabere to hromadu času a stojí to fůru prostředků.
Nějaký velký, ne ? ;-)
A co tohle ? http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid...
Asi to ale bude mít už celkem velkou spotřebu.
To Raspberry Pi má i nějaké pinové rozhraní, takže by se tím měl dát i nějak ovládat ostatní HW. Navíc na něm běží plnohodnotný Linux, ne ten bastl od Google.
Njn, to byl jen takový pokus ;-)
Jasně. Jak tak na to koukám, tak to Raspberry je i levnější.
ale asi si z něj nazavovláš :-)
Tak na volání mám telefon, ne?
No mě se líbí ty smartfouny, a nemusí to bejt hnedle jabko, má to integrováno všechno co jsi zmiňoval, přístup na web jak wifinou tak mobilní, foťák, navigaci, velkou kapacitu že si tam narvěš mapy jaký potřebuješ, problém je, že to dost žere. Koupil jsem si externí akumulátor RAIKKO, mobila to v pohodě udrží v chodu při používání GPS celej den, na tablet je to slabý, dobíjí pomaleji než tabnlet při použití GPS vybíjí.
Pro mě má smartfoun jedinou nevýhodu, že je to mrňavý na koukání.
Jinak snad všechno co potřebuju umí, teplotu neměřím, oblíkám se podle toho jestli je mi teplo nebo zima a ne podle teploměru ale možná by senějaký ten teplomm ěr, měřič tepu a ty jiný vychtávky dali se smartfounem spárovat pomocí bluetooth.
Držáky na řídítka už taky jsou, mám tenhle (nebo moc mu podobnej)
http://www.datart.cz/Obaly-a-pouzdra-CELLULAR... nepotápěl jsem se s tím ale deštěm jsem projel bez úhony.
Jen budu muset vymyslet to napájení z externího akumulátorku, jak to šikovně připojit, ale to už bude maličkost.
Si pořiď nějaké 4,7" pádlo :)
Na tablet budeš potřebovat už celkem velký akumulátor, co vím, tak nabíječka na iPad dává 10 W…
Proč nenapojíš nabíjení tabletu na akumulátory k motoru?
Já mám Samsunga Tab 2 - 7", čtyřjádro, Android 4.x, je to dobrá hračka, zatím jsem ho s navigací netestoval jak dlouho vydrží, to mám ozkoušeno na Samsungovi Tab P1000 taky 7", vydrží 4 hodiny navigace + on line skype, pak se musí dobít. Pokud neběží GPS vydrží v pohodě celej den i připojení wifinou, ale GPS je žrout.
Mobila mám LG Optimus 700, taky Android 4ku, všechno v pohodě, jen s navigací vydrží ještě míň, snad jen 3 hodiny, baterie asi nebude slná stránka LG. Ten externí aku Raikko (http://www.alza.cz/raikko-usb-accupack-5200... mobila utáhne, tablet ne.
Ty větší tablety už jsou na mě moc velký a neskladný, 7" je OK rozměr, ale ne na řídítka.
není na bastlení lepší něco jako ARDUINO ?
http://dx.com/s/arduino.html?sort=-Price
s modulama, senzorama, třeba i s tou GPS ?
Je a není, to záleží na účelu. Mně ani tolik nejde o ten počítač, ale spíš o nějaké to využití.
gps pro záznam trasy, cyklopočítač, snímač kadence, snímač tepu, ovládání světel, přehrávání mp3, alarm, teploměr
všechno v jednom :-)
ano
dá se koupit
ale když si člověk chce hrát ? :-)
kdo si hraje, nezlobí ...
Tak takový seznam mně taky napadl. Jenže jak jsem psal, část radši svěřím iPhone a na tu druhou je zase nějaké Raspberry Pi kanón a radši použiju nějaké ATTiny nebo ATMega.
Ale napadla mně teď myšlenka nějak ten vlastní HW s tím iPhone propojit. Ale tam asi narazím na uzavřenost toho iPhone.
Pořád mi tak nějak vychází, že do kola integruji pouze světla, drivery ke světlům a USB nabíječku na ten iPhone. Možná přidám ten teploměr a nějaký display. S teploměrem už zkušenosti mám, s displejem ne.
Taky mi pripada, ze pro pocitac s operacnim systemem neni na kole rozumne vyuziti. Na svetla a souvisejici obvody s prehledem staci Attiny/Atmega nebo podobny maly jednocip. Vetsina vylepseni a rozsireni jako houkacka, alarm, signalizace... by sla ke stavajicimu svetlu pripojit a jde jen o volne PINy, pamet i rychlost staci.
Na zaznam trasy a jednoduchou navigaci vozim uz asi 6 let Siemens SK65 + Bluetooth GPS. Telefon bych sebou vozil stejne, v dnesni dobe neni problem integrovana GPS a snazit se dosahnout podobnych funkci pocitacem pevne spojenym s kolem by mi prislo neprakticke - GPS se obcas hodi i bez kola a na kole bych nerad nechaval draha lakadla.
Samozrejme me uz napadlo propojit telefon SK65 s obvodem pro svetla, pak by se dala zobrazit spousta informaci a pohodlne menit nastaveni. U meho telefonu by to nebyl problem, na konektoru ma seriovy port a z J2ME aplikace se pres nej da komunikovat, z elektrickeho hlediska bych musel jen upravit napeti.
Nakonec jsem se do toho nepoustel, jednak se to ukazalo jako zbytecne (LEDka mi pro stav svetel staci) a hlavne az by telefon doslouzil (zrovna SK65 bych tezko sehnal) nevim, cim bych ho nahradil (to nevim ani tak, ale seriovy port na konektoru by vyber jeste zkomplikoval).
Nakonec mi tak zbyva akorat brat z rozvodu kola napajeni pro mobil, pripadne GPS a jine hracky. Pokud bych mel dynamo, urcite by to bylo uzitecne, ale zivit mobil z baterii svetla mi moc prakticke neprislo, to jsem radsi na K24 vzal 2 nahradni baterie pro mobil, abych mohl zaznamenavat trasu v kuse.
Pred nejakou dobou me napadaly pridavne periferie k mobilu k mobilu jako teplomer, akcelerometr, gyroskop, tlakomer... cimz by slo doplnit zaznamenanou trasu o dalsi data, nicmene ted uz byva ledacos integrovane v chytrejsich telefonech, i kdyz zrovna ten iPhone mi prilis sympaticky neni.
Vlastne me jedna funkce pro pocitac na kole napadla - zaznam z kamer, treba jako cerna skrinka. I to lze ale asi resit jednoduseji.
Gyroskop a akcelerometr mám v telefonu, ale moc netuším, k čemu by se dali využít. Ten teploměr mně taky napadl, ale na to stačí ten ATTiny. Jen nevím, jestli budu mít dost nohou na display, ale to by se dalo řešit nějakým přídavným modulem napájeným třeba přes USBčko.
Tak tedy nejde konkrétně o iPhone, každý si může domyslet svůj oblíbený smartphone. Pro iPhone je ale fůra příslušenství dělaná jenom pro něj. Třeba obaly… pro androidí telefony se dělají jen obaly dané velikosti, ale obal na konkrétní telefon, který bude respektovat všechna jeho specifika neseženeš. Jak je to s nabídkou sportovních programů na jiných platformách, netuším. Pro iPhone je výběr celkem slušný.
Už jsem párkrát přemýšlel, že si nějaký akcelerometr ke kolu přidělám a zkalibruju -- čistě pro určování náklonu silnice, prostě takové to "fakt je to dokopce, anebo jsem dneska taková mrtvola?" :)
To zní jako dobrá aplikace :) Také by se takhle dal určovat náklon v zatáčce. Měřit co ještě pláště udrží v dané rychlosti.
Koukám, že programů na měření náklonu je pro iPhone mraky. Zatím jsem však neobjevil takový, který by fungoval jak by se na kolo hodilo.
Na měření náklonu v zatáčce si budeš muset vlastní kus kódu napsat skoro určitě, běžná implementace myslím nebude počítat náklon z velikosti zrychlení místo ze směru (směr bude v zatáčce vždy směrem dolů vůči rámu kola, pokud tedy tu zatáčku hodláš projet ... pokud je to jasné, tak pardon).
Pro sklon kopce by to asi chtělo nějaký low-pass s alespoň několikasekundovým prahem, což taky pravděpodobně standardně umět nebude.
Nechápu ani jedno. Proč by v zatáčce nemělo fungovat měření pomocí akcelerometru a giroskopu?
Myslíš, že mi kolo do kopce bude moc poskakovat, že nebudu moct sklon změřit?
Až budu mít nějaký obal na řidítka, tak to chválně vyzkouším.
Ad zatáčka: Akcelerometr měří vždy součet svého vlastního zrychlení a gravitace (tyhle dvě věci nejde principiálně odlišit, pověděl jistý pan Einstein). Jinak řečeno, ukazuje směr a zrychlení pohybu myšlené kuličky, kterou bys z toho akcelerometru upustil. Už z jednoduchého pozorování, že i v zatáčce jsi tlačený do sedla "rovně" se dá odhadnout, že inkriminovaný směr bude vůči rámu kola prakticky neměnný.
Vzato trochu exaktněji, v soustavě spojené s kolem (a tedy i akcelerometrem) existuje gravitace a zdánlivá síla způsobená nepřímočarým pohybem (odstředivá síla). Obě mají působiště v těžišti kola a pokud se kolo nemá převrátit kolem osy ve které leží dotek předního i zadního kola se zemí, musí výslednice z těžiště mířit přímo do této přímky. Za standardních předpokladů, že těžiště je v rovině rámu, bude i výsledná síla (tedy to, co vidí akcelerometr) ležet v rovině rámu. (S výjimkou malého zbytku působícího změnu (!) náklonu, ale ty chceš vidět absolutní náklon, ne jeho změnu.) Pravda, můžeš použít "gyroskop", ale co si pamatuji, tak tyhle čipové gyroskopy měli dost mizernou přesnost a myslím, že stejně vrací úhlové zrychlení a ne úhel, tudíž musíš ještě integrovat.
To už mi přijde rozumnější to zrychlení, ale velikost. Protože gravitace se nemůže zmenšit, a odstředivá síla je k ní v normálních případech prakticky kolmá, naměříš akcelerometrem velikost která je odmocnina ze součtu druhých mocnin gravitačního a odstředivého zrychlení. Z toho už jde úhel spočítat celkem jednoduše.
Ještě ten iPhone má magnetometr, netuším, jak přesný. Ten by se měl dát používat pro měření náklonu nezávisle na zrychlení.
Jinak si myslím, že pro použití toho akcelerometru na kole by se nezbytně musel používat low-pass filtr a asi i nějaká integrace, je to dost citlivé. Zkoušel jsem to v autobuse a i tam byly na výstupu vidět díry v silnici.
Ad náklon: spíš bych čekal problém kvůli nerovnoměrné jízdě, přecijen chceš vidět něco jako jednotky procent gravitačního zrychlení přinejhorším (jinak to nemá moc smysl, protože rovinu od 10% stoupání poznáš i bez akcelerometru :)), a v tomhle řádu by podélné zrychlení dané šlapáním klidně být mohlo. Ale neměřil jsem to, jen odhaduji.
Zajímavé, tyhle myšlenky s akcelerometrem a giroskopem…
Zjistil jsem, že se dají pro ten iPhone stáhnout programy, které hodnoty ze senzorů dokáží logovat, takže by se tyhle úvahy dali otestovat i bez programování.
S těmi senzory by se fakt dala dělat dobrá kouzla :) Teď jsem si s tím chvilku hrál. Jen bych musel nastudovat, co vlastně přesně ty senzory měří a jaká data co znamenají. Ale jak psal Jrr, tak měření nerovnosti silnici by mělo být od zrychlování a zpomalování celkem dobře rozpoznatelné.
Tak to ja bych na kombinaci akcelerometru s gyroskopem mel i dalsi napady, respektive vetsinou by stacil akcelerometr, ale data z gyroskopu by se asi taky vyuzila.
Prvni napad byl urcovani aerodynamickeho odporu. Samozrejme ne primo, ale tak, ze mame uplne BEZVETRI, (leho)kolo se necha rozjet s kopce, jezdec vubec nebude slapat ani brzdit a na zaklade zaznamu rychlosti v zavislosti na sklonu kopce (pri znalosti celkove hmotnosti) by melo jit najit koeficienty, ktere by nejvice odpovidali zaznamu.
Nejakou dobu jsem o tom spekuloval a samotna GPS na to zjevne nestaci, protoze nadmorskou vysku meri hrozne blbe a rychlost taky mizerne, v kombinaci s akcelerometrem by to MOZNA uz mohlo nejaky vysledek vyplyvnout.
Dalo by se blbnout s merenim zrychleni pri brzdeni a pri rozjezdu, pripadne hledat brzdnou silu odpovidajici adhezi pneumatik.
U akrobaticky nadanych cyklistu by slo merit vysku skoku a podobne.
V pripade srazky/padu by slo urcit pravdepodobnost preziti a volat nastavene cislo / posilat zpravu. Z dostatecne rychleho zaznamu (akcelerometr+gyroskop) by slo tu srazku rekonstruovat a udelat 3D animaci (pocitat salta, vruty...).
Dala by se vyhodnocovat kvalita silnice (jak moc to drnca), pocitat projete diry a hrboly a v kobinaci s GPS vubec zmapovat stav silnic. Po shromazdeni dostatku dat od ruznych uzivatelu by treba vznikla mapa kudy nejezdit na silnicnim kole... :)
Urcite by se toho naslo mnohem vic...
Wow. To jsou fakt dobré nápady :) Že bych se fakt pro ten iPhone naučil víc než hello world :) Ta analýza silnic, to zní fakt dobře a šlo by to použít i na auta.
Nojo, tak kdyz vidim, ze jsem prilis liny, abych se snazil ty napady zpenezit, tak co bych se aspon nepodelil...
Ja delal o automaticke tvorbe map z track logu a planovani optimalni trasy diplomku, takze k tomuhle tematu casto odbocuju... :)
Jo a u nekoho jsem videl aplikaci, ktera merila, jak vysoko mobil vyhodis do vzduchu (a pokud mozno ho zase chytis), takze vsechno neni primo z me hlavy.
Nevim, jak moc kvalitni ta cidla v iPhone jsou, ale urcite by slo naprogramovat spousta zajimavych veci... nejvic me stve, ze posledni dobou chodim z prace ve stavu, ze nechci pocitac ani videt, natoz jeste neco programovat doma... napady by byly, ale cas chybi...
Tak na automatické vytváření mapy z dat uživatelů je na iPhone třeba Waze. Program dělaný pro řidiče aut, pro kola jsem nic neviděl. Ten waze je dost o sdílení, dá se tam nahlásit, kde je bouračka, kde to opravují a tak.
Jen odbočuj :) Je to zajímavé téma.
Jak přesná jsou fakt nedokážu porovnat, nemám s čím. Domnívám se, že v rámci možností velikosti a napájení spíš ta přesnější, ale to je jen taková víra.
O takovéhle nápady by ses musel podělit s tvůrci oblíbených programů, kteří mají uživatele a infrastrukturu pro zpracování a šíření dat. Také se obávám, že smartphone na kole aktivně zas tak moc lidí nevyužívá, že by to bylo potřeba spíš cílit na řidiče.
A nebo aby člověk napsal vlastní plnohodnotnou aplikaci na kolo, která bude mít podporu map, bezdrátových senzorů tepu a rychlosti/kadence a podobné vychytávky. A zrovna s těmi vibracemi od asfaltu to bude na každém kole úplně jiné, kvůli odpružení, velikosti a nafouknutí pneumatik…
Bylo by to asi takové hraní. A nejprve by se muselo vymyslet, jestli to je vlastně k něčemu dobré, aby se vůbec vyplatilo do toho investovat ten čas.
"V pripade srazky/padu by slo urcit pravdepodobnost preziti a volat nastavene cislo / posilat zpravu."
To jako kdy volat zachranku a kdy rovnou havrany? 8-)
Prece bys nechtel, aby se k tvemu telu zbytecne hnala houkajici sanitka, pokud by se pravdepodobnost preziti limitne blizila nule.... i kdyz na druhou stranu, pokud by v tom vyhodnoceni byla chyba, to by si pak clovek mohl do smrti vycitat... ;)
Na sklon cesty stačí běžný budík co ti ukazuje % stoupání - klesání. Vůbec to není špatná věc, oči klamou a kolikrát si říkám proč mi to dnes nejede když jedu z kopečka a ono prd, já šlapu do kopce a vůbec ne malého.
A prozradíš nám, jak to ten budík měří?
Nevím přesně, ale určitě to nebude nijak složitý, podle výškoměru, když ujedeš asi 4 metry, tak z rozdílu to vypočítá a zobrazí sklon.
Tomu výškoměru bych moc nevěřil, měření výšky není v příručních levných zařízeních moc přesné. Zas na druhou stranu, jestli to nepotřebuje žádnou kalibraci…
Mnohokrát ověřeno, porovnáno s jiným přístrojem a po 10 hodinovém courání odchylka +- 2 až 5 metrů, funguje to dobře. Nastavíš výchozí výšku a zbytek ti dopočítá a ukáže, měření sklonu je dost přesný po 0,2 %
A co když se v průběhu dne změní počasí? Pokud oba přístroje měří na základě tlaku, tak není divu, že se moc nerozchází :)
Že to může něco změřit po 4 ujetých metrech na základě rozdílu výšek mně trošku zaráží. To by to měření výšky muselo být hodně přesné a to mi přijde nereálné jak pomocí GPS, tak pomocí barometru. To už by mi přišlo reálnější to měření pomocí magnetometru nebo akcelerometru, ale to by potřeboval kalibraci.
A co takova ta kulicka - naklonomer, co maji nektera terenni auta?
http://www.srovnanicen.cz/q/naklonomer/?order=2
Dej Radkovi rok, maximálně dva.... :-)
To máš výkon světel podle aktuálních podmínek, naklápění světel, různé hudební styly podle náročnosti trasy a kadence šlapání, zasílání zpráv když se ti něco stane, samozřejmě cyklocomputer, který ti bude rovnou domů poslat výstupy na Tvůj web. Analýzu mozkové aktivity, sílu větru, jeho směr a předpovědi alespoň padesáti webů dohromady. Namáhanost jednotlivých součástek + hlídání opotřebení....
Možností bude dost a Iphone je krám, to nebrat :-D
Myslim, ze zrovna Radek neni nadcencem pro procesory v elektronice a navic by vetsinu funkci urcite zvladnul realizovat i bez pocitace... odpory, tranzistory, obcas nejaky integrovany obvod... ;)
Kazdopadne hezky soupis napadu. O te predpovedi pocasi jsem uz uvazoval, ale jen na urovni, ze by nejaky skriptik na serveru sledoval srazkovy radar a pokud by se hnala bourka, tak by mi pul hodiny predem poslal SMS, at sebou pohnu, jinak poradne zmoknu... :D
Základní problém po cestĕ je bejt imrvére on line. Tedy nejlépe mobilní připojení, a to, ačkoliv se to zdá nemožné, v řadĕ míst je focela chabé a rychlost datovývh přenosů katastrofální.
A to vůbec nemluvím o cenĕ. Dalším limitem je docela hustá spotřeba když současnĕ bĕží gps, datové služby a nedej bože wifi. Externí záložní zdroj mĕ nestačí vykrýt spotřebu tabletu, rozumné nabíjení z dynama jsem zatím neobjevil.
Snažím se být on line furt, ale není to ideální
Možná, kdybys používal nějaké méně žravé zařízení…
Přímo z dynama tablet nabiješ asi těžko, když jsou dynama stavěná na 6W, ale s pomocí nějaké přídavné baterky by to mělo fungovat.
Jinak wifi má IMHO menší spotřebu než 3G.
Počítám, že můj telefon vydrží se zapnutou GPSkou tak 4-5 hodin, ale ještě jsem to v praxi neměřil. Z přídavné baterky na světla by se měl dát dobít cca třikrát. Což mi dává teoretickou možnost jet na celkem dlouhý výlet se zapnutou GPSkou a večer i světly. Navíc na dlouhých cestách jezdím často po hlavních, takže se na GPSku nepotřebuju koukat pořád. Prostě bych s elektrickou energií na kole mít problém neměl.
Ta wifina asi tolik nežere, ale nejsem si jist jak je to při jízdĕ, kdy se pořád snaží očuchávat okolí a hledá připojení, tak to v souladu s návodem za jízdy vypínám.
Mám ozkoušený 4 hodiny provizu GPS na Optimusu, dobíjení externí funguje dobře, dá se to, problém to trochu je, ale ne neřešitelnej.
Mám moc škaredou zkušenost, kdy po extrémnĕ dlouhé cestĕ, za úplné tmy, s vybitou navigací a předpotopním mobilem jsem hledal hotel. Neosvĕtlenej, lilo, a já nemĕl ani tucha kde to je.
Tak radĕji už zase double. Navigaci i v mobilu a nouzové svĕtlo na kličku.
I v dnešní době existuje takové elegantní záložní řešení vybité navigace. A nemůže se nikdy vybít :)
Jako myslíš, papírové mapy?
Ani to by nefungovalo, nevím jestli bych s sebou tahal podrobný plán města Épernay, ale i kdybych jej náhodou měl, težko bych na něm hledal tu ulici, protože jsem si nepamatoval její jméno, jen jsem věděl, že hotel co jsem před dvěma hodinama netem bookoval se jmenuje Premiere Classe.
Raději dvě nezávilsá zařízení schopná provozu online, než podrobné plány všech francouzských měst podél předpokládané trasy :-)
Takže jediná metoda "chytit domorodce a vyslechnout"
Ano papírové mapy :)
Mně tohle tvoje zdvojování všeho přijde na pohybujícím se stroji, který ženeš vlastní silou, neskutečně neefektivní. Když si uvědomím, že existuje stroj, který se dá lidskou silou hnát přes 130 km/h. Ale to sem vůbec nepatří…
Profesní ouchylka, nĕkdy to přijde absurdní i mĕ, zvlášť když se vysype nĕco, co mám fakt dobře posichrovaný :-)
Papírové mapy přikládám k své sbírce ligaritmických pravítek. Nĕco, co skvĕle sloužilo ale už má za zenitem, patří do historie a minulosti, i když chvíle nad mapou, stejnĕ jako chvíle nad projektem s logárem v ruce, mĕly svoje kouzlo.
Papírová mapa, tak neaktuální, nepřesná ale i krásná zůstane v našich vzpomínkách stejnĕ jako telefonní budky, telegramy a pivo za korunu sedumdesát.
Proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě, že :)
Já osobně nemám papírové mapy pouze ve vzpomínkách. To bys neřekl, jak dobře mi slouží mapy Poznáváme Československo někdy z předrevolučních let. Máme doma skoro všechny :)
Proč tak složitě? Není jednodušší se prostě za jízdy podívat na snímek z radarů nebo model Aladin?
I když ten Aladin mi přijde relativně nepřesný co se týče srážek. Už několikrát jsem jel s tím, že bude trošku pršet a ono nic.
Aladin se aktualizuje po sesti hodinach a chmi meteogramy z nej vychazi, takze pro predstavu, jak bude v nasledujici den, je to docela dobre (samozrejme nelze 100% spolehat), ale o srazkach v pristich hodinach si delam usudek spise z radaru.
Tak muj mobil jeste neumi multitasking, takze pokud chci webovy prohlizec, musim zavrit navigacni aplikaci, ktera loguje trasu... no vyhodou SMS by bylo upozorneni hlavne v situaci, kdy dest treba vubec necekam, takze radar nekontroluju, a pak se divim, pritom na radaru uz muze byt uplne zrejme, ze za hodinu bude lejt jak z konve... kazdopadne zatim jen napad... :)
Roentgenovou nebo ultrazvukovou defektoskopii všech svarů rámu a automatické dohušťování galusek :-)
To dohustovani by bylo zajimave a kdyz uz jsme u extremnejsich napadu, tak uzitecnejsi nez rentgen mi pripada nejaky radar, nocni videni nebo thermokamera treba v kombinaci s varovanim pred srazkou, pripadne rovnou autopilot...
Protože energie je nazbyt, možná by se mohlo kolo napojit i na národní seismografické centrum v Californii.
Takové 4 stupnĕ Richtra sundají i slušného cyklistu a 5 i Újezďäka :-)
Mně by spíš přišla užitečnější tak kamera. Člověk by pak měl důkazní materiál v případě srážky s blbce. Jen by muselo být paměťové médium umístěné v části kola, která už se srážkou nebude deformovat.
To by chtělo hnedle celej kamerovej systém, může tě nabrat ze všech stran...
Nějaký ty kamerky už snad jsou, ale laciná sranda to není.