viděl :-)
Gepida se středovým motorem BOSCH a s integrovaným zámkem
http://macikm.rajce.idnes.cz/2012_1007/...
a elektroskládačku fiškus http://macikm.rajce.idnes.cz/2012_1007/... pro děti od osmi do osumdesáti :-))
http://macikm.rajce.idnes.cz/2012_1007/...
Taky bych chtěl, aby mně zase něco přišlo zajímavé. :-) Mně by asi přišlo zajímavé, kdybych viděl elektrokolo, které by mělo nějak chytře umístěný akumulátor. Zajímavé byklo umístění v náboji kola. Sice to není proterénní kola, ale jinak dobrý. Tam si myslím, že má většina elektrokol slabinu.
Bohužel jsem zapomněla značku i kde jsem to viděla... ale zaujalo mě kolo, které mělo středový motor, v zadním náboji nexus a v předním dynamo...
Kombinace elektromotoru s dynamem mi přijde nelogická ale třeba se mýlím?
Ahoj Ifčo... nelogická věc to tedy je , ale na západ od nás je to obvyklé, jistota je jistota , ne?? :) Němci neberou osvětlení z baterky, kolo musí mít nezáviský zdroj napájení světel...
Někdy by člověk padl, třeba jako že u torpeda vzadu někdo vyžaduje i ráfkovou zadní brzdu...kdyby spad řetěz
"Nezávislý zdroj"... nezávislý na čem?
nezávislý na baterce, ve které může dojít šťáva ?
Viz výše - jo, taky jsem tu odpověď takhle chápala. Ale to by pak muselo mít dynamo úplně každé kolo - a to nemá...
Úplně každé ne, záleží na normě a národním předpisu, platí jich víc podle určení kola, pro MTB a dětské se to samozřejmě nevyžaduje, tam jsou zas jiné vychytávky. Norma by měla být vyznačená od nějakého roku na kole.
Asi jo, není to zrovna téma, kde bych se orientovala. Jen jsem si dosud myslela, že "nezávislé" osvětlení má být nezávislé na tom, zda kolo jede nebo ne, aby do něj někdo nenarazil, když zastaví na křižovatce. Tj. baterie ano, dynamové osvětlení musí mít vyřešené "zpoždění".
Nám tu i rozdávali (ale většina má koupené) běžné diodové blikačky. Takže třeba já mám dynamo na kole, ale již několik (desítek) let nefunkční a tak to tady bude asi běžné :-)
JJ, diodové osvětlení je super, nic nežere, vydrží věčně. Ale ouřad je ouřad, předpis je z doby kdy asi LEDky nejezdily... Každopádně nechtějí ani moc akceptovat, když nastavíš jednotku tak, aby po vybití nechala ještě zbytek kapacity pro 1,5 h svícení.
Hloupý je, že většina (ne všechny) nábových dynam klade mírný odpor i když nejsou aktivní , což je škoda a je třeba si to hlídat při nákupu takovýho kola.
Zajímavé jak to každý vnímá jinak. Němci nejsou hloupí a nemyslím si, že mít všechno na baterky je takové terno. Ano, blikačka vydrží celkem dlouho. Ta na větší články každopádně. Ale pokud máš přední světlo, které bude trošku více svítit, abys v noci viděl, tak ti baterky moc dlouho nevydrží. Taky proto se lepší a výkonnější světla dělají s dobíjecími akumulátory. Ale je to složitost a ta hodně dobrá světla nejsou zrovna levná. Proti tomu dynamové osvětlení je bezúdržová a dost spolehlivá záležitost. 3W je na svícení dobrá hodnota, ikdyby člověk měl jen halogenové světlo.
Ale to že u elektrokol je to trošku nahlavu mít jiný zdroj než napájení z akumulátoru elektrokola, mě taky přijde divné. :) Chápal mít povinnost mít ve světle nějaký miniakumulátor, který bude svítit třeba hodinu po tom, co mi dojde štáva v hlavní baterce. To jo.
Jakpak takový kondík asi vypadá, dělá se něco takového? Nej-maxi kondík komerčně dostupný je třeba takový ten válec do auta na podporu zesilovače. 4F je, dá se říct, docela dost. Jak dlouho ale vydrží dodávat třeba 0,25 A? Bude to 16 vteřin, při napětí plynule klesajícím k nule.
Tak ještě doplním, že jsem ve městě, kde jsou v prosinci nejvíce 4 hodiny světla a asi tak 80% studentů používá kol k přepravě.... A mají skoro všichni všechno na baterky a neřeší to, i přes vysoké pokuty. Němci budou v tomhle asi opatrnější, ale to proto, že tam žije víc lidí... .
Nevím o tom, že by němci měli předpis, že se svítit musí dynamem.
Taky mě jednou došly baterky (http://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/344-dalka... a bylo to dost nepříjemné, a nechtěl bych to znova zažít, dynamo mi připadalo jako zase další drátování na kole, kde drátů je už beztak dost, tak jsem si pořídil za docela levno světlo, co si normálně nabiješ kličkou, natočíš si nějakou šťávu do akumulátorku a ono chvilku šajnuje, jsou z toho napájena obě světla, přední i zadní - žádnej osvětlovací zázrak, ale když je zle, je to velká pomoc.
Je to lehounký a ani nevím jak dlouho se to musí šmrdlat aby se to nabylo, točím tak minutku a na cestu z hospody to stačí.
Přestavbové sady, tak jak jsem je prohlížel vůbec nemají osvětlení napojeno na baterii, a ani by to asi moc smyslu nedávalo.
V baterii je 48V (36V, 24V) a znamenalo by asi mírné obtíže a taky další dráty navíc, nějaké rozbočení na baterii a další konektory, které musím pospojovat když baterii beru domů, pokud je tam nějaký kaslík, do kterého baterku šoupnu, a ten už se o ostatní postará, asi to je řešení, ale na přestavěných kolecvh tahat osvětlení z baterie se asi nevyplatí.
Na řidítka zacvaknu baterku, kterou si pak vezmu s sebou, když si v noci v kempu svítím cestou na hajzlík, to je asi praktičtější. :-)
Člověče Jindro, pravěk skončil předevčírem ... :D Světla mají svoje konektory v jednotce a pouští se z displeje, baterka nic, ta je jen zapojená do jednotky. Není nutno měnit napětí, světla si s tím poradí, mají v sobě regulaci.
Samosebou baterka co jde sundat není vůbec špatná, také ji mám radši.
Není to složité. Odbočka pro osvětlení se dá těsně před řídící jednotku. Píši těsně, protože dřív asi máme většinou nějaké měření (CA, Speedict) a ještě před tím vypínač, pojistku atp. A pak máme konektor připojení baterie. Takže složité to není. Odpojení připojení baterie zůstává stejně. Co se týká napětí, tak na e-pohon.cz mají světla na 36V, 48V. Lepší světla jsou ale na ebikes.ca. Ale taky stojí dost. Nicméně asi to je fakt na celý život. Když jde o bezpečnost, tak asi žádné peníze nejsou moc velké.
Nebyla to převodovka Nexus?
Pokud si vzpomínám, tak jo, byl to Nexus.
Edit - teď koukám, že blbnu... že to byl nexus jsem psala už v původním příspěvku, takže otázka asi směřuje někam jinam, než na značku převodovky...
No, já měl na mysli jestli to opravdu byl motor? Chtěl jsem si ho vyguglit a nic jsem nenašel.
A k tomu dynamu, dříve se svítilo jenom na dynamo, když jsem chtěl mít "nezávislé" osvětlení, tak jsem měl pod sedlem dvě plochý baterky a ke světlu natažený drátky.
Viděl jsem novou redaktorku Nakole:-)
Otočil jsem se tam hned ve čtvrtek po obědě, u totémů bylo plno a s eletrikou počkám do důchodu, tak jsem se tam moc necpal:-P
Jinak nic moc, prošel jsem to volným krokem za dvě hodiny, včetně zkušebních jízd na koloběžkách, a tří zastávek u známých na stánkách:-(
A co fotka, ta by nebyla?!?
Fotky: http://www.nakole.cz/clanky/962-bike-brno-2012...
:o)
Jsi se mohl ohlásit, byl jsem na dráze a čekal jsem že se někdo odtud vyskytne... :D
Ale fofr byl až překvapivej,vzhledem k tomu že bylo o dost méně vystavovatelů jsme takový nápor nečekali...
Ve srovnání s loňským rokem bych řekl, že lidi co přišli zkoušet už věděli víc , zdaleka nebylo tolik vysvětlování úplného základu. Také bych řekl že všichni výrobci vylepšují kola na která dávají elektro, ale v samotných pohonech jsem nic nového neobjevil.Chybělo i množství množství příšerek s vícekilowatovými pohony, které jsou obvykle k vidění a někdy se i půjčují , což mě baví
A elektrokoloběžky tam byly dvě !!
jj, víc jich tam bylo, omrknul jsem to, mám i nějaký kontakt, jeden z výrobců chce brát nějaké naše sady, bude to testovat. Dělají se tedy buď s plynem, nebo na bázi EPAC sady, s tím že je pas senzor v kole a po rozjezdu zabere motor, brzdou se motor odstaví... když selže brzdový spínač, najdi kruhák a čekej až dojde šťáva... :D .
Baterka buď na nosiči nad zadním kolem, nebo Frog type na představci.
V pohodě
Jezdil jsem na obou systémech a hrozně se mi to líbilo.Ten systém se senzorem v zadním kole se nechá z řidítek vypnout, nevím teda jestli to jde za jízdy...
Taky jsem se svezl,byla hnedle vedle... aspoň víme jak nato né?? Motor by se posle mě dal dát i dozadu, naše velký displeje mají i funkci nula, tak by se to asi dalo uhlídat i při poruše, páčkou by se dalo na nižších stupních přidat palcem šťávu a i rozjet. Kotouček PASu by se asi dal namundit na motor, tam co se montuje rotor diskovky...
A dá se u toho za jízdy regulovat výkon 0 až 100%? Je blbost aby to pomáhalo i na rovině, když si to člověk nepřeje. :)
No, musel by jsi přepínat, je tam 5 úrovní.Nebo jet na 1 a semtam potlačit páčkou... Nula to vypne. Nějak by se dal umístit i stop vypínač na prkno, abys nemusel furt hrabat na páčku brzdy, zapojení stejné
Na koloběžce bych udělal pohon, co reaguje na lidský tep. Čím vyšší tep, tak tím více by motor pomohl. Takže by pomáhal hlavně do kopce, do protivětru. Fakt je, že člověku se zvýší tep i třeba na rovině, když tam vidí hezkou holku, ale to by nevadilo. Alespoň by si řekla, že sakra ten borec umí máknout. :)
No ale muselo by to mat obmedzovac lebo od urcitej rychlosti ti tep stupa dost spontalne nad 50 km/h a pri stovke keby to este pridavalo mozes mat inkfartove stavy :-D Teda na kolobrnde by som ich mal :-D
Mělo to 3 úrovně výpomoci a šlo to vypnout z řidítek.Je u toho tlačítko 6km/h a indikátor stavu baterie. Líbilo se mi na tom, že to bylo malý a nikde nečuměly zbytečně dráty.Jo a ještě tam byly vypínače motoru na brzdových páčkách, teda jestli si to nepletu s koloběžkou od Kostky.