PROSÍME O ŠÍŘENÍ TÉTO ZPRÁVY
UKRADENÉ KOLO S MOTOREM BIONX - na veletrhu Bike Brno nám bylo v sobotu 6.10. zhruba kolem 15:00 z testovacího stánku ukradeno kolo COLNAGO 29" s motorem BIONX. Kdybyste náhodou cokoliv o tomto kole věděli, dejte nám vědět na 775 298 229 nebo [email protected]
Fotografie v příloze.
Děkujeme mnohokrát!
AZUB team
Pěkný kolo, to bych moh mít doma. No jo, na veletrzích a předváděčkách se toho postrácí a rozbije.
Je smutné, že pro toho idiota, co to ukrad, je to absolutně neprodejné kolo, takže to nesjpíš rozebere, asi ani na díly se mu to nepodaří prodat. Pokud se najde někdo, kdo to naivně koupí, bude hodně překvapen, až s tím vyjede a bude mít problémy, že koupil kradené kolo.
Bez problémů prodá jak to je a bez problémů dotyčný bude kolo užívat, nikdo si ho ani nevšimne, pokud zrovna nepojede okolo někoho z vedení Azubu. Stačí lehounká úprava vzhledu a nepozná nikdo nic a mám určité pochyby, že by i z Azubu byli schopni kolo jednoznačně identifikovat jako vlastní.
Pouzije na svoje kolo motorovou cast, mozna hazku, kliky, proste veci neidentifikovatelne, ram prestrikne, nahazi na nej sve stare veci a proda jako neelektro kolo...
Zbytečná práce, stačí úprava doplňků, nějaké samolepky, mírná úprava barvy, nic víc.
Je to možné. Docela dobře bylo pokud by ten motor BionX měl nějaké seriové číslo a každý majitel se registroval přímo u BionX. Pak není problém třeba při koupi ověřit, že to kupuji od skutečného majitele.
No, ten dotyčnej si na tom odjel naprosto chladnokrevně , takže ví co s tím. Bionxy jsou všechny hodně podobný,prodávají se skoro u každý značky a po přestrojení to na pohled nepozná ani majitel.
a to projel přes bránu ?
nebo to hodil přes plot ?
Prostě si na to u předváděčky sed a odjel, bohužel to tady bylo už mnohokrát. Jakékoliv vláčení, nošení a tím spíš házení přes plot je hodně nebezpečný, jen by na sebe upozornil.
To mě taky zaujalo. Když jsme odcházeli, tak před námi šli nějací mlaďoši s koly (očividně dávno jetými) a odevzdávali u brány jakési kartičky, a teprve pak je vypustili ven, takže se mi zdálo, že se to nějak sleduje, aby ven šlo jen kolo, které předtím přišlo dovnitř...
Možná jelo v kufru auta, možná že to kolo je furt v areálu a odjede v podobĕ součástek.
Vypadá to, že to nebyl okamžitý nápad "beru to"
A to je takový problém pro toho kdo to zvládne přijet tam s nějakým šrotem a odjet něčím IA ?
Jo, i tak možno...
Koukám, že na to jak něco ukrást máme každej hned několik nápadů, v tom jsme fakt dobří, to je docela prča jak jsme kreativní. :-)
Tohle bohužel nejspíš není není o kreativitě zdejších, ale o zkušenostech a znalostech jak někteří dokážou krást a podvádět.
To dokáží,
ale když tak vidím ty naše nápady, jak to kolo vytáhnout z toho areálu, vidím, jakej mohutnej zločineckej potenciál v nás dříme :-)
Rozebrat na součástky, přijet se starým šrotem a vyměnit za nový, odvést v kufru... to je přeci kreativita - "tvůrčí myšlení" ovšem nasměrovaný někam hodně šejdrem :-)
Bohužel máš hroznou pravdu a obava a nutnost přehnaně chránit svůj majetek mě ničí.
Je to úděsný a tak mě stále docela překvapují něteří jedinci. V sobotu jsem si zřejmě na už na závěr sezóny vyjel na Černou horu a tam jen tak bez jakéhokoliv zajištění byla opřené o sloup velice pěkná a dost kvalitní spešl žiletka, nikde nikdo a majitel seděl v hospodě. nezamčená kola tam byla ještě asi tři a majitelé v hospodě, ale to už byla běžná kola v ceně 15 až 25 tisíc, ale na nich byly zase brašny, přilby a všechny doplňky. Stačilo aby kdokoliv kdo šel kolem jen nasedl a spustil se z kopce tak za 5 minut je kdoví kde a bez šance ho chytit. Kdyby si na kola dali alespoň malý zámek co znemožní prosté odjetí, ale to ne a pak tady a jinde naříkají a hledají kolo, prosí o pomoc jiné.
To máš těžký.
U nás na vsi se nikdy nekradlo, tedy kromě hrušek, jablek nebo třešní. Pak udělali průkopnický pokus Karlovi kluci, oba jsou podprůměrně inteligentní, nezvládli ani specilní školu, vykradli Jirkovi chatu, ale tak nějak po svém, takže než přišli s lupem domu, už tam na ně policajti čekali.
Takže jsme se nenaučili zamykat, všechno kje pořád otevřené, a lufťáci jsou z toho na hlavu, protože oni jsou zvyklí branky nejen zamykat, ale ještě jistit řetězy. Okna mají osazená mřížema a do zahrady koukají jak Rath ze svého současného působiště.
Kolo také nechávám před hospodou nezamčené, a kluci co se sjíždějí z okolí taky.
Minulý víkend, když jsem byl pryč, ukradli dvě kola před naší hospodou, za bílého dne, nevím jestli byly zamknutý, ale prej to byly drahé kousky. Tak mě hospodskej poprosil, ať si ten krám zamykám, aby neměl další trable, na pověsti místa to nepřidá, když se tam kradou kola.
Svět bezpečnostních zámků, kamerových systémů, pohybových čidel a alarmů se mi nelíbí, naopak je hezké, když víš, že nemusíš pořád být ve stresu, jestli ti něco někdo neukradne. Na druhou stranu vím, že tím že okatě budu vystavovat svoje kolo riziku, vůbec ničemu nepomůžu.
Fakt jediný co mě napadá, že se s tím dá dělat, je nekupovat cokoliv, na čem leží byť sebenepatrný stín podezření, že není legální. A k tomu vedu děti a i do péče osudem mi svěřené moje hospodské matláky.
Tak přece jenom jsi si to neodpustil...
ale, vlastnĕ nic.
Kdybych si měl vážně typnout kdo a jak to udělal, tak bych řekl, že to byl někdo ze sousedních vystavovatelů a prodejců a jim spřízněných osob co se tam volně pohybovali, na druhém místě někdo z organizátorů a pořadatelů a teprve nakonec s minimální pravděpodobností to byl někdo z návštěvníků.
Prostě ti tam půjčí do ruky drahé stroje, to je všeobecně známo.
Takže já bych si tipnul, že to byl zloděj, a je skoro jedno, jestli tam přišel jako návštěvník, zaměstnanec nebo vystavovatel.;-)
BTW když jsem odcházel, u 4. brány nikdo moc nebyl. Kdyby tam člověk profrčel kolem závor na kole, nikdo si ho nevšimne.
Tady bych dodal, že je to dost tradiční problém, často to začne tak, že dotyčný třeba jen netrefí zpět ke stánku, pak to někde nechá a věci se začnou dít... jestli ho napadne , že už si ho nechá, nebo někdo jiný kolo bez dozoru stopí, to netuším. Ale v zahraničí na výstavách mám velký problém dostat se z areálu na kole, většinou je nutné na vystavovatelský průkaz udělat propustku, na které je kolo popsané, na běžnou vstupenku to vůbec nehrozí.
Na testovasí dráze se musí návštěvník zaregistrovat, páska na ruce nejde sundat a má číslo, pokud si ho zaznamenáš, pořadatel by to měl řešit a nahradit škodu z pojištění co má hlídací služba pro tento účel.Pokud ale člověk registraci nemá , nebo půjčíš kolo mimo dráhu (což se asi stalo tady),máš problém. Bohužel takovéhle akce jsou cílem zlodějíčků, takže pokud se někdo připraví , asi není šance tomu zabránit , navíc profi zloději bývají typy, co umí vypadat důvěryhodně a znají to
Tak s tím netrefením ke stánku bych si dovolila oponovat.
Ano, může se stát, že se člověk mezi stánky zamotá, ale pokud vím, tak vždycky bylo na veletrhu dostatek mapek, kde je jaký stánek. Event. se dalo doptat.
Takže pokud se dotyčný ztratil, zřejmě neudělal nic pro to, aby se "zase našel".
Jo, s tím souhlasím, rozhodně to neomlouvá nikoho. Moje zkušenost na testovací dráze je taková, že každou chvíli u nás někdo zahodí cizí kolo a naše zase jinde. Návštěvníci z řad obchodníků a vystavovatelů to nedělají, a také mají většinou katalog a vědí dobře proč a kde si kolo půjčili, ale ti normální návštěvníci to neřeší, většina takových se ani nekouká u jaké je firmy , takže pokud nápis na kole neodpovídá tomu co je na stánku, chvíli se motají a pak to někam postaví a zmizí. Letos to sice bylo lepší, ale třeba vloni jsme neustále běhali mezi stánky na dráze a sháněli svoje nebo vraceli cizí .
jj, ještě za socíku jsem byl na Interkameře a tam stál ve stánku Hasselblad nad prospektama smutný vystavovatel a zrovna se někomu svěřoval, že nemá co předvádět. Za dopoledne mu dva přístroje ukradli a třetí pustili na zem...
No a vedle jsem s posvátnou úctou vzal do ruky Mamiyu 67 - a z prosté zvědavosti ji docela rychle rozebral na tři díly :-)
Nepozná, ale bude mu divný, že se prodává kolo bez nabíječky.
Když už to bude dotyčný prodávat, o čemž v tomhle případě pochybuji, tak kupujícímu to divné může být, ptát se asi bude, ale dá se snadno vysvětlit chybějící nabiječka a proto také kolo dostane výrazně levněji o tu nabiječku.
Ono tady asi moc kol Colnago 29" s BionX zase nejezdí. Vůbec i kolo s BionX člověk vidí docela vzácně. Takže docela nápadné kolo a pokud nepřehodí sadu na jiné kolo, tak je šance to najít.
Tu vzácnost registruješ asi ty amožná ještě tak dalších 10 lidí, ale věř, že naprostá většina lidí ani těch co na kole vážně jezdí to kolo nebudou moc vnímat i kdyby stálo před nimi a to nemluvím o tom, že na něm jen někdo projede okolo.
Je zajímavé že když něco podobného jsem napsal já ohledně jiného kola od jistého nicku jsem byl okamžitě napaden a pojmenován elektromopedistou co nerozumí kolům a posléze v pokračování "hňupem".
Tak si dej pozor aby jsi nedopadl stejně.
Přece každý "správný" cyklista pozná jakékoliv kolo okamžitě:-)
Tobě se to ale nestane jelikož jsi na té správné straně.
Z takových to diskusí si pak dělám obrázek odotyčných diskutérech a to mně docela stačí.
Jestli to taky nebude tím, že ty jsi to kolo označil jako "bežné kolo jakych jsou stovky ne-li tisíce" a to bych si já teda nikdy nedovolil, protože určité rozdíly vidím a také netvrdím, že to je běžné kolo, jen to, že lidi moc odlišnosti na první pohled nevnímají dokud se na to nezaměří.
A přestaneš už jednou mít dojem, že někdo je či není na nějaké "správné" straně, pak se ti a všem ostatním dost uleví. Já jsem především na své straně a podle toho jednám, zkus to taky tak dělat.
Tento příspěvek je určen pouze pro Bobboba a nehodlám o něm dále diskutovat.
Bobbobe, je dobré na to upozornit, dělám to taky, protože nezasvěcení a inteligentní lidé se díky tomu rychleji zorientují. Ale proboha, varuju Tě, neber si to osobně, nebo se z toho zblázníš. Děje se to tu dnes a denně, už asi dvanáct let. Nečekej vděk, kladné body, už vůbec ne věcnou diskuzi a pozitivní změnu. Tohle jsou elitní cyklisté, kteří prošli tvrdou selekcí, s těma nehneš.
Dovolím si jen drobnost k těm "dvanácti letům" - toto diskuzní fórum bylo spuštěno v prvním čtvrtině roku 2003, pričemž ty jsi tu o dost kratší dobu. Před rokem 2003 tato diskuze neexistovala v žádné podobě.
Nepamatuji si už přesně, ale tipovala bych že ty jsi tu tak od roku 2007 nebo 2008. Myslím, že tehdy to bylo s nickem Pavel Č., ale za to bych ruku do ohně nedala, protože tehdy jsi byl každou chvíli někdo jiný.
Pepo já se spletla!
http://www.youtube.com/watch?v=VcM-7auATEo
Tenhle servr navštěvuji taky pár let aniž bych se registroval tak že již si různé spolky a nicky umím dát dohromady.
Někdo nápíše že je zde sám za sebe ale jak má možnost kopnout tak si kopne i když se to jeho netýká.
Prostě a jednoduše je to směčka, chová se to jako smečka.
Mám pocit že to začíná nest znaky sekty, přebrat si to může každý jak chce.
S těmahle kecama už jste rozesrali jedno téma o krádeži kol.
Je opravdu nutné tím rozesrat i toto téma?!?
Jak odměníš toho, co zmlátí Boba?
No vídíš to, bože ty to vidíš, rozesrali sami jiné téma ale vinu svalí na nás, jak říkám sekta.
Kdyby se do mně nepustil jeden konkrétní člověk svým výpadem tak se nic nedělo.
A zbytek místo aby držel hubu jelikož se jich to netýkalo tak si šli kopnout taky.
Proto ja již nehodlám reagovat na žádného ze sekty.
A sektáře žádám, buďte tak laskaví a nevšímejte si mně ja do vaší sekty nikdy nevstoupím.
Ale taky je možné, že to kolo už je někde v Polsku nebo na Ukrajině.
A pak máme pech.
Ten motor číslo bude mít, má ho ten čínskej Magic Pie, tedy pokud bude dobrá vůle ten Bionx najít, najde se.
Ono jich opravdu u nás moc nejezdí, já ho na vlastní oči snad ještě ani neviděl.
On to není jen motor, masjí i zvláštní baterii,chce to hlídat inzeráty jestli někdo neprodává Bionxe a bazary, i když nevím jak moc se elektrokola prodávají v bazarech.
Protože ukradeno na veletrhu, nebyl to asi niko z "nepřizpůsobivých" který by to kolo za rohem prodal za láhev Hanácké, věděl co bere a že bere jednu z nejdražších věcí v oboru.
Pochybuji, že by to nechal na tom samém kole, takže to bude potřeba hlídat zvlášť.
Myslím si, že kluci co dělají bezmotoráče, by mohli hlídat to železo, a my elekttrikáři věnujme zase zvýšenou pozornost výskytu Bionxu.
Je nás sice pár, ale když budeme koukat všichni, možná na něco narazíme. Každé nalezené kolo, je velká výhra, i když zloděj asi moc vytrestán nebude, je potřeba aby se vědělo, že krást se mu takové věci nevyplatí.
Takže, frčíme po inzerátech, jsme ze všech koutů vlasti, šance tu je.
ja pozrem moj region :-D
ale iny idiot by bol keby dal inzerat sem :-D
COLNAGO 29" s motorem BIONX
- číslo rámu GM1GAD 72, výška 44s, barva AIWR, v této výšce jsou dovezena jen dvě kola
- rám pod baterkou má vyvrtanou ješte jednu díru na košík
- číslo motoru BionX: 3715-A11335158
- číslo baterie BionX: 4000-A11339025
Tak tohle už je výrazně lepši než co tady doteď bylo.
Pokud to kolo neukrad nějaký náhodný blb, tak to bohužel nejspíš dopadne jako s ukradenými špičkovými závodními speciály. Co vím, tak se za celá léta nenašlo ani jediný.
Takovýhle stroje se přes bazary ani nějaké weby neprodávají ani se nikde běžně nepovalují a do nedomluvených neosobních servisů se taky nedávají.
Kde ten krám teda skončí?
Ve sbírce nějakého vášnivého cyklisty, nebo to vyvezou za hranice a tam prodají?
Žádná sbírka, prostě na tom bude někdo normálně jezdit. Je množný, že to půjde za hradnice, ale to je málo pravděpodobný, tyhle věci se moc nevyváží, a hlavně při převozu přes hranice už je vštší riziko, že je odchytí. Předpokládám, že krádež hned nahlásili policii.
Kradená kola se nijak moc neupravují, jen drobné vzhledové úpravy a doplňky a jezdí se na nich.
To mě děsíte, pánové, jestli ukradnou madam bezmotoráče, budu nejen bez kola, ale budu to mít na dosmrti na talíři.
On to sice žádnej zázrak není, ale na pohled hezounký, teda než na něm hodím držku...
Když si vezmu džíny a flanelku, tak projedu přes hranice aniž by si mě někdo všiml, budu vypadat jako tuctový německý cyklista co si jel do Lipové (tam co mají toho vodníka z hádanek :) ) na pivo. Nezapomínejme, že na každý silniční přechod (kde přeci jen tu a tam stojí nějaké německé policejní auto) je násobně víc turistických přechodů, kde rameno zákona nepotkáš jak je rok dlouhý. A turista ať pěší či na kole je obecně ten nejmíň kontrolovaný člověk. Od 21. 12. 2007 jsem občanku ukazoval jen na poště a v bance.
Taky myslím, že to asi nehrozí najít, leda náhodou, nebo kdyby si někde nechal dělat upgrade. Nabíječku sežene, a poldové většinou nenajdou ani auto, natož pak kolo, které nepodléhá žádné registraci. Takže spíš s poředatelem činit tlaky na pojišťovnu, aby se z toho nevykroutila, což se určitě pokusí.
Aleši a to tam nemají kamery? Já myslel, že jo...
Už rozeslali i mejly zákazníkům, mě došel 2x.
Asi dobrej zákazník...
mě taky dvakrát:-)
Sdílel jsme to na Facebooku...
Snad to k něčemu bude a najde se. Je těch krádeží nějak moc tady poslední dobou :-(
Nojo teď to je nejznámější a nejsledovanější kolo v ČR. :-)
A není to zase nějaká forma reklamy? :-)
Svým způsobem to je nechtěná reklama na BionX. V tom smyslu, že BionX prostě neodoláte a když se svezete, tak si to zamilujete a nebudete to chtít vrátit. Fakt je, že na ForBikes se mi KTM s BionX taky nechtělo vracet. :) Řekl bych, že pocity ještě o chloupek předčily Bosche. Oba ty systémy jsou špička a asi budou krást. :(
No, proti BionX bych asi naše kolo s torzním systémem postavil, po průzhumu na dráze jsem si jistej. Jel jsem na několika kusech a myslím že jim chybí citlivější nastavení reagcí,i odezva od lidí na výstavě souhlasí.
Zajímalo by mě nezávislý srovnání ...Ale to sem nepatří tož sorry za OT
Věřím, ale přeci jen... 1) BionX je tichý, 2) BionX umí rekuperaci a to velice dobře. I to jsou dojmy, ikdyž třeba menší než to jak to táhne, když šlápnu tak a nebo více. Ale celkový dojem to utváří. Proto taky říkám, že BionX vyhrál o kousek na Bosch, který by pro fakt terén byl vhodnější.
Bosh je lepsi do terenu, jeswtli chapu dobre? Proc?
Je to tak. Teda do terénu myšleno jako rozbité cesty a prudší kopce. Hlavní důvod je, že díky převodům motor pracuje s dobrou účinností i do toho nejprudšího kopce. Další výhoda je, že zadní kolo nemá váhu navíc, takže nehrozí tolik procvaknutí duše ... Navíc s rychloupínákem není takový problém opravit defekt, což je v terénu taky častější.
Tak k tomuhle jsem zatim necuchnul. Co konkretne jsi zkousel?
Nějaké středové pohony (Bosch, SunStar), přímé motory (levná čína, BionX), převodové motory (městské kolo). Všechno má svoje. Ale většinu jsem toho zkoušel někde, kde se to ani nedalo pořádně otestovat. Lépe znám jen SunStar a levný čínský přímý motor.
S jakým napětím pracuje SunStar?
Na baterce je 26.6V. Nabíječka je tuším na 29V.
Tak to je málo, bohužel nic pro mně.
Nojo. Pro mě to taky znamená nemožnost na to napíchnout LiFePo4 36V z jiného kola. To je hold slabina těhle uzavřených systémů. Ty se svým Crystalite si můžeš v pohodě vybrat napětí, jaké chceš. :)
Jen tak mimochodem, Pospíšil- Olomouc slevnil nějaké věci na ekolo, např. řj na motory crystalyte z 3500,- na 2500,-.
Právě že jsem něco takového zvažoval ale raději bych aby to mělo silnější motor a nápajení 36V a výše.
Další problém třeba u toho bosche, jak by se daly připojit další baterie které už mám a taky cycleanalyst, kterého bych se nerad vzdal.
Zasahovat do toho člověk nesmí jelikož by stratil záruku a čekat 2 roky než bych si mohl připojit své věci se mně nechce.
U toho sunstaru by to šlo ale zase je jen na 24V (29V)
E-totem tam taky cosi bastlí ale nic o tom nevím.
Nojo tak to je dobrá sleva. Člověk ušetří 1000kč. Ale když si k tomu objedná zároveň Cycle Analyst, tak zase utratí o 1100kč více než by dal u Šikuly. Ne tak já u pana Pospíšila několikrát objednával a vím, že má takovouhle cenovou strategii, že nejdřív nasadí cenu nějak moc a pak to třeba slevní. Taky jsem objednal něco předraženého, ale ani tak nelituju. Tak to taky jen tak mimochodem.
Ten Bosch jede co vím na 36V, takže baterky s podobným napětím by měly jít. Tuším, že někdo někde psa, že fikl dráty u bosche a se svými baterkami má prakticky "neomezený" dojezd. Určitě půjde zařadit i Cycle Analyst, ale třeba se bez něj člověk na Bosch obejde. Nevím teda co umí ten jejich komputer, ale pokud by ukazoval dojezd nebo tak něco, tak mě by to stačilo.
Ale popravdě si myslím, že ty máš skvělý pohon, když máš Crystalite, tak proč uvažovat o něčem jiném? :)
Znáš to ne, je třeba vyzkoušet něco nového.
Kolega z čech si ho koupil a psal mně že je nadšený. To co vyšlape s boschem nevyšlapal ani s crystalytem HS, jezdí jizerky. Tak mně to docela láká ale je to hudba budoucnosti. Raději bych model 2013 s motorem 400W ale cena je příšerná.
Koukal jsme na toho Bosche a zdá se, že je zásadní i to, jak mají ten motor uložený, Haibike ho má celej nahoře - viz http://www.mastersports.cz/elektrokola/kolo...
zatímco Tanka Tate ho más kousek níž:
http://www.electorbikes.cz/products/elektrokolo...
a to v terénnu může hrát asi roli, nebo ne?
Tak ten haibike má ten motor samozřejmě lépe chráněný i do nějakého hodně divokého terénu. Ale popravdě kdy člověk jede něco, kde by škrtal převodníkem? Tak jo třeba při přeskakování kmenu se to může udát. Mě by asi stačilo normální umístění zespoda, jak to má Tanka. Ale co se mi u obou nelíbí je, že se tam bude dost křížit řetěz. A taky to asi nemá nějak extravelký rozsah převodů, když tam je jen jeden převodník. Určitě bych raději bral KTM Macina s planetovou převodovkou.
Macina je stejne jen 8rychlostni, ne?
Nevím jestli 8r. Mohla by být 11rychlostní s Shimano Alfine. A taky ty stupňě mohou být vhodněji odstupňované a využitelné, takže pak může stačit 11 převodů v pohodě.
Rozsah 3x9 tak ale neziskas. 8-(
Mozna by tam sel prsknout rohlik.
Počítám, že stejně někdo musí přijít se středovým pohonem, tkerý bude mít alespoň dvojtác a nebo možná i trojtác. Vlastně dvojtác nabízí Cyclone. Ale zase to není pedelec, což se mi moc nelíbí.
No, my jsme to zkusili taky, kolo se dostalo do fáze skoro vzorku, ale řadí to bídně, tak dostalo stopku. Je to o tom , že někomu to vysvětlíš, ale spoustě lidí ne, takže to nejde prodávat.Mám tu dva kusy, kdyby si to někdo chtěl zkusit na vlastní kůži, je možno
A v čem je problém, že to řadí bídně? Možná by stačili dva převodníky. Pak by to řadilo lépe?
Altus je jedinej , kterej dosáhne až na velkej talíř, ono to tady u toho motoru je dost daleko od rámu.
Není problém v počtu převodníků, jde o to že přesmyk narozdíl od přehazovačky je na zatížené straně řetězu a ten je tak napnutý v kopci s motorem, že je problém ho přetlačit bokem , má snahu padnout mezi a podobně. Musíš snížit výkon motoru při řazení, což asi časem půjde automatizovat, ale bude to chtít snímače na páčkách , podobně jako u brzd.
Kliky u střeďáků jsou obě samostatné, převodník je solo na vývodu z motoru, celý motor jsou hlavně 2 volnoběžky, jedna z osy na vývod, druhá z motoru na vývod.
Ten motor na fotce je čínský zajímavý řešení ,navíc cenově přístupný, proto i to kolo mělo být v cenově dostupný specifikaci, počítám tak 27 na pultě.
Ale i cenově dostupný věci musí fungovat, tak jsme to zatím odložili
Aha už to vidím. To teda není ten zázrak s motorem pod středem, ale to má přímo motor v ose šlapání. Tak to je lepší, ne? Asi to má nějakou planetovou převodovku.
Zajímavé jak se ve vlákně o BionX bavíme o tomhle a ve vlákně o e-totem se bavíme nevím o čem. :) Hrůza.
Snažil jsem se z důvodů průzkumu vozit na KTM i Haibike, protože by měly být nejlepší s ohledem na pozici na trhu. To umístění Bosche dole je nebezpečné pro kryt, který je plastový a motor přesahuje obrys převodníku. Takže u Haibike je to super.KTM jsou perfektně zpracovaná kola.Macinu s planetou jsem si projel, planeta je ok, ale taky neřadí dobře v tahu, tedy nic nového.
Odzkoušeli jsme ale jednu nábu, co by šla i ke středovému motoru... Objednáme , zatížíme, uvidíme... :D
Nuvinci prý v záběru umí, tak to zkus prosadit. Nevím co ještě umí řadit v záběru. S přehazkou se sice dá řadit v záběru, ale taky se to nedoporučuje. Nevím no. Hlavně u středového motoru je šílené mít vpředu jeden převodník a vzadu nějaké 8, 9, nebo 10 kolečko. Ten řetěz se musí křížit, ne? Tak to už samo by pro m byl důvod pro planetovku.
V současné době už umí jeden převodník s 11 pastorky a bez problémů.
Jo, máš pravdu, kříží se to. Ale ty planetovky většinou nemají tak velké celkové zpřevodování, abys vykryl to, co klasika třeba na MTB. Nuvinci je cesta, měl jsem na mysli plynulou změnu převodu, která se mi fakt líbí. Ale se střeďákem jsem to zatím nezkusil, náby jsou převážně specifikované pro městská kola, tak nevím jak to snese třeba MTB.
"V tom smyslu, že BionX prostě neodoláte a když se svezete, tak si to zamilujete a nebudete to chtít vrátit."
Co ty o tom víš? :-)))
Vždyť to píše, zamiloval se a nechtělo se mu ho vracet :-))
Myslíš o BionX, nebo o zamilování, nebo o neodolávání, nebo o odolávání? Fakt je, že o všem tom něco vím. :)
Tak se přiznej, kde máš to Colnago schovaný ?? ;o))
:)
Pěkně jim tu zasekáváme vlákno.... Podle mého informátora to tedy byla varianta úmyslná, ve více lidech , rovnou ze stánku, kolo údajně tak cca 70 litrů
Ta varianta úmyslná mě dost pobavila, nějak si neumím představit krást neumyslně, teda z nedbalosti.
A ví se jak to pronesli ven? Já se tady dřu a stresuju s projektama jako vůl a někdo má za pět minut 70 tisíc. :) Hrůza.
Nemĕl si dĕlat statiku, ale politologii, jako Dalík.
Ten prostĕ najednou nĕjak mĕl 47 milošů :-)