Je mi 61let,na stará kolena jsem začal zkoušet maratony /docela se daří/a 8 lety authot zenit tomu moc neslouží.Měřín 170cm a vážím 76 kg.Takže otázka je v titulku.Investov.cena 40-45tKč.Jak jsem pročítal vaše názory tak Author asi né,co.Děkuji
Author taky dokaze delat kola od tech detskych pres nepouzitelny srot az po spickove zavodni stroje. Otazkou je za kolik to prodava, casto se da vyuzit treba zajimavych slev. Snad nikdy nerozhoduje znacka kola o jeho kvalite, to je jenom napis na ramu.
Co by ti mohlo vyhovovat netusim, nikdo nevi delku zavodu co jezdis, narocnost co se tyka terenu, co jsi za typ jezdce apod. . Obecne je 29" MTB pro lidi s vyskou cca 180 cm a vic, v terenu s nim muze byt mensi jezdec neobratny.
Dalsi vec je cena kola- 40-45 tkc neni malo, ale za tuhle castku bych byl pro hardtail. Pro sportovni pouziti a zvlast na zavody uz bude relativne dobre osazeny a bude mit rozumnou hmotnost, celoodpruzene kolo v porovnatelne tride bude stat o dost vic. Stejne tak za srovnatelne kolo s 29" das obecne vic nez ve 26" variante.
Na turistiku s ním nepočítán na tu mám toho autora ale na závody -maratány.Letos jsem skusil Lázně Bělohrad-podzvič.50km 2:58min 27 v katekor 50 avíc let. a nultý ročník Krkonošské pravdy 53km3:20min.V terénu jsem dost ztrácel a někdy už jsem neměl převod.kmasin
Nasaď převod 12-36, je to o dost lepši, ale stejně houby platný, když je slabý motor a nedostává se dechu :-))
Podivej se na cannyon.de a na radon-bikes.de a nenech se odradit Vaskem. 8-)
Kdo má osobní skušenost s nákupem v Německu nebo přes internet?
Kupoval jsem na bike-discount.de
Vidli chybel cudlik na nastaveni odskoku. Na mail nereagovali. Tak jsem tam zavolal. Druhy den jsem ho mel v obalce v praci na stole.
Zacala tect brzda. Do 30 EUR refunduji, nad musis poslat zpet. Tak mi to za v prepoctu 33 EUR opravili v Plzni a 30 prislo na ucet.
Naprosta spokojenost.
Ja mam z cannyon.de bika a silnicku. Oboji kupovano po netu a naprosta sopkojenost. Pravda oboje asi pred ctyrmi lety, takze nevim jak se zmenily pomery.
Jinak rozhodne doporucuji hardtail. V dane cene sezenes slusny stroj. A pokud trohu umis jezdit, tak o nic neprijdes. Na bike matatonech nejsou tak casto sjezdy aby se full vyplatil a jinak to vetsinou zere energii a vahu.
Tezka rada. Celopero - cestovni mercedes, ale neni v terenu tak obratny /dle meho nazoru/. jinak skus nejakou vetsi prodejnu a skus se svest. Uvidis sam. Ja jsem na tom asi jako ty ,ale tak o pet kilo vic. Mam celopero. maratony nejezdim,ale lehke tereny a vyjizky po silnici 100km a vice opcas dam. A prdelka? ta je jak ve nate. Tak a tet babo rat.
Zavodni full bude v terenu naopak vyhodou, uz dlouhe roky neplati ze je full uz z principu neobratna tezka mrcha. Jenom je potreba slusne priplatit.
A naopak, turistovat by se mi na něm nechtělo ani náhodou :-)
Protože na turistiku není moc pohodlný, na to jsou jiný kola s příznivější geometrií a celkovým provedením a nastavením kola. Když jedu po pevný cestě na fullu 20 km tak jsem takový divně rozlámaný a bolí mě celý tělo, na cestovním treku ten pocit nastává až tak po 80 km a když na fullu vlítnu do terénu, tak 40 km je docela v pohodě a tělo bolí až po 60 km. Na projíždění po pevnějších cestách si vezmu treka, je to pohodlnější kolo a když jdu na nezpevněný cesty, pěšiny a do terenu tak si určitě nevezmu treka, ale fulla.
Každé kolo je jiný a pro jiné účely.
No nemyslím jako sjezdový full, který asi má fakt o dost jinou geometrii, ale takový ten full s menšími zdvihy na maratony a tak. Pružení se dá zamknout a pak má člověk dost univerzální kolo a nemusí se ani při turistice omezovat na cyklostezky, ale může to vzít svobodně po jakékoli turistické značce. Já jsem trošku blázen, že se na tu turistickou stezku dostanu někdy i na trekingovém kole, ale jak přijde trošku více rozbitá cesta, tak mám hold smůlu.
Určitě nemám sjezdovýho fulla, ale dobrýho fulla pro hobikovskou jízdu po horách cestou necestou. Na treku vymetu taky kde jakou cestu a pěšinu a občas jedu i to co už někteří nejedou ani na horákovi a zkoušel jestli to tudy na horákovi půjde jet :-)
Prostě full je jinak postavený, má jinou geometrii a jinak se kroutí i když to úplně zamkneš než dobré cestovní turistické kolo - trek.
Každý se na různém kole cítí jinak, ale jedno nějaké kolo používané pro různé cesty bude vždy jen kompromis. Po silnici sice můžeš jet na horákovi, ale na silničte to půjde určitě líp a rychleji.
No překvapilo mi, že jsi z toho polámaný. Nějak jsme myslel, že posed to bude mít podobný a člověk šlape podobně jako na HT. U dobrého fulla by se to nemělo při šlapání ani houpat. Takže pro mě překvapující, ale beru to vážně.
HT a full bude určitě rozdíl, já HT nemám a sedl jsem si na vypůjčený jen párkrát na pár metrů, takže nemůžu porovnávat. Běžný full je na pohodové projíždění v terénu cestou necestou, určitě ne na závodění, na to jsou speciály. Ful i když zamkneš, tak se stejně prohupuje (alespoň u těch co jsem viděl), sice málo a prohupuje a při zabírání na pevné cestě to je poznat dost to bere sílu. Navíc a co to dělá hodně mě ani v nejmenším nebaví během dne neustále upouštět a dofukovat kola podle toho kudy a po jaké cestě jedu.
Dobrý trek se nehne, drží, má geometrii pro pohodlnější a třeba i pro starostovský posez. Kola treka nabouchám na 6 a 5, to mám odzkoušený, jede to, kola drží a stále ještě pruží a zvládají i lehké nezpevněné cesty a pokud nedojdou síly kvůli náročnému profilu, tak nějakých 120 km v kuse vůbec není náročný ani nijak únavný, kdežto na horákovi mě pro výraznější předklon, shrbení a natažení začnou bolet záda, krk, i lokte a i sedínka se mnohem dřív ozve.
Taky mne překvapuje, že tak pociťuješ ten rozdíl. Já jezdil na crossu a pohoda. Někdy se až zbytečně řeší co se s kterým kolem může. Na 100 mm fullu 29 jsem nakonec rychlejší nejen v terénu, ale i na silnici, protože tam mám víc natažený posed. V podstatě jediný rozdíl, který jsem pociťoval mezi cross/full byla ta nechuť/chuť vlítnout do každý díry a na každej kořen. Rozlámaný jsem pocitově z obou stejně.
Do 26" se mi moc nechce protože všichni přecházejí na 29" nebo 27,5" atak mi to příjde jako krok zpět?Co máš za kolo?kmasin
Spešla Epic Comp 29. Dost jsem ale testoval všechno možné a doporučuji. Ideálně když už máš připravené peníze na nové kolo a tak můžeš skládat kauci na půjčení.
Ale objektivně, těch 29" je v mém případě jen důsledek marketingové masírky.
Fuj, už jsem se lekl že je Ti 61 a potřebuješ pevné péro a jsi do toho ochoten vrazit 40-45 tisíc.
Zajímavá asociace a ukázka kudy se taky může ubírat tok myšlenek :-))