Do práce na kole se sice dá jezdit skoro pořád,ale nevím jak vám, leč mě se blíží doprácenakole-mimo-sezóna.
Slunce vychází později a později, což se zatím jeví jako výhoda, neboť o to později vstávám, ovšem trpělivost zaměstnavatele končí někde kolem 9,00 kdy musím sedět u stolu a nevypadat, jako že zrovna startuji počítač nebo moje aplikace.
Odpolední čas se už taky naklání, tam mě tlačí sice jen tma, ale prostě se mi v ní nechce pravidelně prohánět někde mezi Uhříněvsí, Dubčí , Kralovicema a Kolodějema po místních děravých okrskách bez krajnic a moc jiných variant nemám.
Jako každý rok mám v hlavě připravených pár řešení, ale jezdit jednu cestu vlakem mě moc nebaví a ani lepší osvětlení v kombinací s částečnou šeroslepostí mi moc nepomáhá, navíc po jízdě v noci nemám ten krásný pocit uvolnění z pracovního stresu jako když jezdím za světla.
Na druhou stranu se na tuhle dobu těším, protože začnu jezdit víc na silničce o víkendech, nebo v lese za domem na horským nejsa zatížen baťohem a starostí, že musím být v nějaký čas u turniketu s osobní kartou...
Navíc to opět nabude takových těch spikleneckých rozměrů, kdy cyklisty nebo cyklistky které potkám jednou či dvakrát za hodinu, zdravím se tak nějak upřímněji, ve smyslu, lidi už blbnou někde na uměláckým sněhu na lyžích, ale kampak na nás, my máme furt kola to jsme ale kofři co ? :)
Čaj po návratu bude chutnat nějak líp když při dojezdech nahradí nachlazené pivko, zatímco se budu rozehřívat ve vaně. V létě to nemá takový kouzlo.
Přilbu olepím zepředu páskou, aby se větrala jen vzadu, pohledám tlustý prsťáky a z několika nejhorších nebo single ponožek za pomoci nůžek udělám domanikodělanico neopreny na pár použití:)
Asi už začnu hledat kam jsem loni na jaře dal kuklu a kde se skrývá tlustá mikina z Moiry první generace. Taky musím konečně zalepit ten loket na zimní bundě, následek zmrazků z únorové vyjížďky a připravit si zimní pláště na silničku, spousta práce.
A co vy a zima?
Kolo se uloží k zaslouženému zimnímu spánku a já budu z okna autobusu s blaženým úsměvem sledovat zasněženou krajinu a zahřívat mě bude pomyšlení, že do té sloty nemusím kolmo.
A budu se samozřejmě těšit až ten sajrajt sleze a kolo se opět probudí.
Já bych uvítal, kdyby byly holomrazy, bez sněhu - mráz mi nevadí, ale sníh a ledovka, k tomu tma cestou do práce i z práce, dálkový světla aut proti - to rád nemám. Ale takový lehce zasněžený Voděradské bučiny ve slunečném odpoledni - to je potom krása :-)
Až bude tma to už bude zase dobrý. Pro mě je to nejhorší teď. Silnice, kterou jezdím má dlouhý úsek ve směru východ-západ, takže ráno proti slunci těsně nad obzorem nic nevidím a odpoledne při návratu je to to samé. Ježdění poslepu mě fakt nebaví a dřív se nevykopu a později, to už je moc dlouho.
Zima je fajn, nemam rad prechodna obdobi, kdy rano musim bejt nabalenej jako pumpa a odpoledne vetsinu toho vezt v baglu na zadech protoze se oteplilo. Tma mi nevadi, jezdeni pak dostava jiny, takovy tajemnejsi rozmer, zejmena kdyz jedu lesnima pesinkama hned za barakem.
Nic neměním. Tma mně nevadí. Přední blikačku mám na přilbě napevno a do práce většinu cesty jedu "obytnými" ulicemi, kde je minimální provoz. Trojkolku jsem pořizoval i proto, abych se vyhnul jednomu až dvěma fláknutí sebou na klasice na ledě každou zimu. V práci jsou vždy na place velké louže, které pod sněhovým popraškem nejsou vidět... Teď si naopak můžu vychutnat prokluzující zadní kolo na ledě na těch místech, případně na rybníku řízené smyky.
Tak letos prvděpodobně nebudu muset způsob dopravy do práce vůbec řešit. Místo obvyklých 25 - 30 km teď jezdím 2 km, jestli se dá ještě mluvit o dojíždění. V zimě může být asi ten rozdíl, že když bude kvůli sněhu nebo zmrazkům nesjízdná krajnice, tak se to dá vždycky vzít po zasněžených cyklostezkách, asi 3 km. Za tu dobu boty ani rukavice nepromrznou.
Mimochodem, už pomalu zjišťuju jeden nedostatek. Ne že bych teď nevěděl, co s ušetřeným časem, ale ta stálá dávka pohybu přes týden nějak chybí. Asi by to chtělo vyjet ven denně aspoň na hodinu. Zničit se jenom každý víkend kupodivu nijak nepomáhá k udržení se v kondici. Tohle už teda nemyslím v zimě.
A je takovy problem dojizdet do prace 20 km, i kdyz je vzdalena 2?
Obráceně už by to mohl být i výrazný problém :-)
Dneska ráno u nás na kopci 6° C, na protilehlém ale už jen 5,5° a bylo to znát.
Ale aspoň jsem se po sjezdu k Vltavě těšila až budu šlapat Rígrák :o)))
Pozitivní je, že v tomhle počasí nejsou ráno na Letné pod Stalinem a pod hospodou střepy.
V sobotu jsem váhala, zda už vytáhnout zimní přilbu, ale ještě jsem ji uklidila zpátky. Po dnešku je ale vymalováno, do skříně půjde letní :o))) A na řadu přijde i čelenka. Nějak cítím uši jetě teď :o)))
Na řidítka jsem přidala světlo - zatímco v garáži ta pětiledkovka svítí docela obstojně, na řidítkách byla horší než ten malej gumovej bazmecht za 50,- Kč. Takže je rozhodnuto, bude nové světlo.
Jo a zase jsem potkala toho střelce bez světel. Tentokrát jsem na něj zařvala "kde máš světla" a dostalo se mi odpovědi "kde bych na ně vzal"... Na pivo má, ale světlo si nekoupí, o nějakém reflexním prvku nemluvě. A přitom v bezpečnostních oděvěch pořídí reflex pásek za 30,-, v LIDLu pak dva blikací pásky za 80,-.
Tady by měli napnout své síly všichni aktivisti - místo blokování dopravy v podvečerní špičce vyjet ráno v šest do ulic a podat si ty, co nesvítí. Nebo na ně ten kus reflexní pásky nalepit. Konečně by udělali něco, co by, doufám, ocenili i motoristi.
Ráno když jedu na firmu (5.30), tak v Chotěboři se pohybujou bez světel snad všichni cyklisti (čest vyjímkám). Asi nějakej novej sport, no...
Tak já teda zase musím říct, že na mojí cestě do práce většina svítí. O to víc mě pak těch pár neosvětlenců naštve, protože se zjeví vždycky zcela neočekávaně.
Na mé trase bych řekl tak 60/40, ono se přece jenom u nás ve východních čechách, jak nazývá újezd nad lesy jistý pragocentrista, stmívá dřív než v centru města....
Hmm... dalny vychod... Zasahuje tam jeste chanat, nebo uz je tam carovo? 8-)
Ani jedno ani druhe. Civilizace konci tam kde zacina cimbal. :oD
Když už tak pragofil. Pragocentrista nejsem, co se děje mimo rodné město mě totiž nezajímá.
Ale to by mělo...
Koukám, že zas někdo nepostřehl vtip, když u toho nejsou tři emotikony. Začínám chápat, proč se do seriálů vkládá nahraný smích.
Když u tebe je těžké poznat, kdy to myslíš jako ftip a kdy ne.
Radši tam ty smajlíky dávej.
Taky si někdy myslím, že Hrabosh je pupkatej strejda, co na kolo nesedne, jak je rok dlouhej, jen si tu z nás dělá srandu, a rozeštvává cyklisty proti sobě.
I s pukatými strejdy bývá sranda, ale v tomhle případě ...
A jak si predstavujes, ze by si je podali? Bejsbolovou palkou - Nemas svetla, tak tady mas do repy? Takhle by je brzo by je pozavirali.
Ale prd. Ty taky hned myslíš na násilí.
Stačí přece sebrat ventilky, copak neznáš klasiku?!? :o)))
P.S.
Ale je zajímavé, že když se řekne "cykloaktivisté by si je podali", tak hned se myslí na zaťaté pěsti...
Úplně stačí, když jim tam před kolem začne hopkat anděl, to by mělo probudit každého ;)
http://archiv.detizeme.cz/dz-images...
Jakože ženská, která mi tu nadává bude určovat co mám dělat ve svém volném čase?
Mám nápad. Co kdybys sklapla, přestala se do mě a do dalších lidí navážet a podala si ty neosvětlené sama? Konečně bys udělala něco, co by, doufám, ocenili i aktivisté. Ale to ne... Pindat, nadávat, cinat moudra... To to umí každý druhý. Ale něco aktivně udělat, zařídit. Kdepak to se nenosí, od toho jsou ti první.
To tě tak nadzvedlo, že jsi na to nepřišel sám nebo někdo z cykloaktivistů ?
Pocka pul roku a prijde s tim jako se "svym" napadem, jen se neboj. :o)))
Jsi si jist, že jsi četl můj příspěvek správně?!?
Nikde nemůžu najít, že bych tam uvedla konkrétně tvoje jméno nebo že bych se do někoho navážela.
Teda kromě toho blba, co jezdí bez světel.
A konkrétně u tohohle člověka docela přemýšlím nad tím, co udělat, ale mám dojem, že i kdybych mu tu bliknu dala, tak si jí na kolo stejně nedá.
Rozhodně nehodlám nikomu nic nařizovat a ani tak není moje věta formulovaná, ale udělat akci pro zlepšení svícení za tmy mi přišlo jako dobrý námět pro aktivisty, co se snaží o zlepšení cyklistiky ve městě.
Takže se zklidni a prosím reaguj na to, co je tam napsané. Ne na to, co jsi si k tomu vymyslel.
Nenavážíš se do nikoho. Tedy kromě aktivistů, kteří podle tebe nědělají nic užitečného a údajně blokují dopravu (explicitně to nepíšeš, ale snad se nehodláš hádat o celkové vyznění příspěvku). Asi jsi měla na mysli shromáždění, kterých se aktivně účastním jako pořadatel.
Ale jinak jsi mě, pravda, vůbec do huby nevzala.
Je zajímavé, co všechno si vyčetl z věty
"...Tady by měli napnout své síly všichni aktivisti - místo blokování dopravy v podvečerní špičce vyjet ráno v šest do ulic a podat si ty, co nesvítí..."
Resp. co všechno vyčteš mezi řádky, když někdo použije slovo "aktivista".
Takže znovu a naposledy - čti, prosím, co je napsané a nevkládej mi do klábosnice něco, co jsem tam neuvedla.
Třeba Hrabosh reaguje na větu "Konečně by udělali něco, co by, doufám, ocenili i motoristi." Z toho přece jasně plyne, že aktivisti nedělají nic užitečného. Já to tam vidím taky (stejně jako kdo zabil Kennedyho).
O užitečnosti či neužitečnosti tam nepíšu nic a ani jsem neměla na mysli to takto posuzovat.
Jen se zmiňuji, že doufám, že by to ocenili i motoristi, což je ale trošku něco jiného než užitečnost/neužitečnost.
Alespoň já to tak vnímám.
Jestli to nebude spis tak, ze hlodavec ma nejaky komplex a pak slysi travu rust. Ono ze zkusenosti vim, ze za podobnou agresi a nedutklivosti se obvykle skryva nejaky komplex, vnitrni neduvera a nizke sebevedomi. Kdo si je sebou jisty obvykle nehleda za kazdym slovickem utok na svoji dulezitost a prinosnos. Opacny pripad si tyhle sve nedostatky podvedome uvedomuje, snazi se je vytesnovat a pak jedna takovymto zpusobem.
Ta zkušenost bude asi vlastní, což?
Co jsem si všimnul vyjadřuješ se tu značně agresivně a nedůtklivě vůči cyklistům. Asi nějaký komplex, vnitřní nedůvěra a nízké seběvědomí. Kdo si je sebou jistý, obvykle nemá důvod se vztekat kvůli setkání pár tisíc lidí dvakrát za rok.
BTW: podvědomé uvědomnění... Co to je za oxymoron?
Svoji reakci jen potvrzujes ma slova
A víš, že jsem se vsadil, že tohle napíšeš?
Díky, mám 1 pivo zdarma :P
Jo a abych nezapomněl: Svojí reakcí jen potvrzuješ má slova.
No, to jsi mi to teda nandal
Ty mě dvakrát.
Dupy dup nožičkama a buchy buch pěstičkama
Já nezačal :-/
Jak malej jarda, to já ne, to on
Víš když ono je to tu docela populární, okopávat mi kotníky. A od určité úrovně to pro mě přestává být zábavné. Dokonce bych řekl že mi to není příjemné. A bohužel už byla překonána hranice, při které bych to nechal plavat.
Zvlaste kdyz se trefi hrebik na hlavicku, ze? ;o))
Jsi jako čivava zakouslá do lýtka. Pro majitele lýtka nepříjemná, leč však nijak nebezpečná. Pro ostatní vítaný zdroj zábavy, královsky se baví tím jak se na Tobě třesou chlupiska, když se Tě majitel lýtka snaží sklepat.
Do těch kotníků jsi si tentokrát nakopal sám a podle mě naprosto zbytečně.
Nikdo tě tady nejmenoval a pokud jsem použila termín "aktivisti" tak jsem neměla na mysli nikoho konkrétního. Myslela jsem přitom na AutoMat nebo různé cyklokoordinátory.
Proč mám pocit, že někdo říkal "potrefená husa"?
;-)
Tak teď nějak nerozumím toku tvých myšlenek.
Ale nic. Jen se mi líbí, že jen co je řeč o tom, že někteří aktivisté by mohli dělat rozumnější věci (než ty současné provokace), hned se v tom jeden hlodavec perfektně bez nejmenších pochybností poznává a bezelstně se prozrazuje intenzivním kejháním.
E?
Píše se o cyklojízdě, byl jsem tak na 70-80 cyklojízdách, jen párkrát jsem nešpuntoval, jsem tu jediný aktivnější účastník diskuse, který jezdí na Cyklojízdy a neměl bych mít pocit, že se píše mj. o mě?
Vzhledem k hulvatstvi co jsi predvedl na te jarni bych se ucasti a spuntovanim moc nechlubil.
Zpytuj svedomi a treba si vzpomenes :o)
Ale aby jsi videl, ze to s tebou myslim dobre tak napovim. Co takhle napadeni cloveka, ktery z dobre vule uklizel bordel lezici na vozovce a tedy ohrozujici bezpecnost provozu?
Pro Expresa: Hele, já chápu, že máš dodnes obrovskou radost z toho, co se Hraboshovi na jaře stalo. Nejspíš už je to jasné úplně všem. Ale s tím by ses měl jít léčit ke specialistovi. Tady se nutkavých násilnických tendencí nezbavíš.
Jinak dneska veselá příhoda, zatroubilo na mě auto na Turkově jako, že se mu motám ( objížděl jsem autobus v zastávce)
Jenže nám ještě asi o 20 metrů dál padla červená.
Stojíme vedle sebe, já se culím, hodně temná skla miniauta.
Řidič stočil okénko.
To jsem koukal on tam seděl takový chlapec.
Klučík, klučíkovatý, ještě mu z očí koukala radost že vyměnil angličáka za klíčky na autíčko od tatíčka....
Myslím, že větu " kam spěcháš chlapče, dětské menu v Kentucky ti určitě nevyprodají" nečekal ani ve snu.. sám nevím jak mě to napadlo, asi že je tam kousek drivein KFC ?
Nadechl se a ...nic, stočil okénko nahoru zpátky.
Ještě jsem slyšel jak se mu spolujezdkyně děsně směje ....
Padla zelená a jel jsem domů
To je moc pěkná historka!
Asi jsem si měl koupit tu americkou kameru na přilbu :) v San diegu. byl by to pěkný klip.
Kdybych chtěl vymyslet asertivní urážku, tak by mě nenapadla.... ale tam jsem měl nějaký blik(anec) :) nebo co.....
Letos je to moje prvni sezona takze postupne kupuju oblikani podle toho jak jsem mrznul predchozi den. Osvetleni bude resit Roxim RX5 - objednavam z Polska pac u nas to nikde nemaji. Pred casem jsem si navic poridil poradny blatniky takze frcim i v desti aniz bych prijel do prace zmazany jak prase.
Jednu zimni vec ale zatim nevim jak budu resit: sul na silnici...
Idealni na to mit nejakou starou plecku nebo holt myt, myt a zase myt.
tak nějak přemýšlím, proč jsem jen nenazval tohle téma : na kole se dá hádat pořád ?
Jak jsem z diskuse pochopil, tak k náročným úkolům dneška není možné nikoho vyzývat, protože pak by to už nebyla žádná správňácká akcee ale obyčejná buzerace, ba téměř bych řekl až šikana nemajetných, kteří nemají peníze aby si koupili za pár kaček něco odrazek a reflexní vestu :)
Jinak včera jsem byl v divadle na Vinohradech, moc pěkný kus, sice spíš tak pro Komedii a né pro kamenou scénu a rozhodně ne pro příležitost vzít do divadla puberťáka, ale o tom jsem nechtěl mluvit.
Čekal jsem kolem 17,25 na rohu náměstí, u Komerční banky na manželku a z nudy jsem sledoval cvrkot.
No co nevídím, dívčina na fixce v hnědočervené kožené bundičce přijela z Italské, rozehnala chodce na přechodu a na červenou to šlehla do Anglické, ovšem měla štěstí, že ten motorista co jel do Anglické na zelenou z Míráku asi předpokládal přítomnost takové krávy a docela šikovnou myškou se jí vyhnul...
Ona se pak zanořila do kolony v Anglické, asi se spěchala připsat na dárcovský seznam orgánů nebo co....
Dneska jsem srabácky vyměkla. Ráno, když jsem šla volat domů kočkourovou, dýchla na mě mlha a teplota pod nulou. Tak na tohle jsem nějak připravená nebyla, kolo zůstalo doma a jela jsem MHD.
Na pracovním kopci ale dneska bylo tepleji než na domácím, takže po výstupu z metra jsem si docela spílala...
Holt na sebe budu muset být tvrdší...
Vcera a dnes mi zacalo byt rano zima na nohy. Tak asi budu muset vytahnouyt nejake mene odvetrane boty. Nebo tyhle zaizoluju stribrnou paskou...
Myslel jsem, ze uz pocasi provedlo dostatecnou selekci, ale stale na pozdrav odpovida mene nez polovina.
stačí návleky na boty.. neoprenové.. teplo víc udrží a navíc ochrání boty před blátem..
Maximalne, kdyz prsi. Je to dalsi opruz navic. A rovnou 2x. Oba se musi nejak uklidit spinave do baglu, nekdy oplachnout, ...
A navic je v nich zatim porad prilis vedro. To az tak kolem -5 a mene, ale na to uz zase mam zimni boty.
No právě, zrovna teď řeším nášlapy a návleky, vidím to tak, abych se zase nemusel dlouho rubat s návlekama, protože to zabere spoustu času, tak na zimu radši vyměním spdéčka za normální šlapky no a klasika zimní boty...
Asi budu muset na ráno vytáhnout prstové rukavice. Začínám sjezdem a není to moc příjemné (zatím to řeším tak, že strkám ruce do kapes), později na rovině zatím OK.
Nákoleníky už vozím, kolena se mi začala loni nějak rozpadat, takže na ně musím opatrně :( .
Boty zatím bez potíží.
Pod přilbu čepici zatím nedávám.
Musím dávat víc bacha jestli mám nabitá světla. Zatím stále vozím letní světlo. Vypadá to, že těch 130lm, které má PD32 navíc oproti LD22 (kterou mi na jaře ukradli) je přesně to co chybělo při denním svícení. Uvidím jestli po výročí Republiky vytáhnu zimní světlo.
já už čepku pod helmu a plné rukavice s dlouhýma kalhotama používám asi 14 dní takže doporučuju na ty kolena hlavně.. vrátí se ti to.. a hlavou ti odchází nejvíc tepla a můžeš pak trpět zánětem dutin.. horší než rýma.. vím o čem mluvím a nechci radit.. na rukách dlouhé prstáky unesu i přes den.. a je komfortnější ddržení řídítek..
Dnes doslova bukolické ráno.
Všude nádherně stříbrno, sem tam mlžinka nad místními rybníky a i jinak fakt paráda.
Slunce vycházelo nad Hradešínem, natrhal jsem si jablka mezi Sibřinou a Kralovicema a při pohledu od Kralovic byly z Prahy vidět jen ozářené komíny, špička Žižkovského vysílače a nejvyší baráky na Proseka....
Bylo sice asi -2 až -3 při odjezdu a +1 stupěň hlásil teploměr na lávce na Brumlovce v 8,30, ale mě bylo spíš vedro.. přeobléknutý cyklista :D
Navíc jsem se těšil na odpolední projížďku, protože Honsová hlásila poslední sluneční den.
To se pěkně sekla!
V 16,15 jsem při letmém pohledu na radar proklel Meteopress a server Aktuálně, kde Dagmar básnila o užívání si posledního slunečního dne a nakonec sebe, že jsem se na radar nekoukl dřív ( stejně by to bylo prd platný, protože brdský je porouchaný) a řekl jsem si, že tomu ujedu.
Prd :) Od Michelské jsem až na Jižnák vydržel jen tak, pak tam šly návleky na boty, návlek na přilbu a brýle šly dolů... a pěkně jsem si umyl kolo....
tak já tak nějak instiktivně jsem počkal na odpolední vyjížďku později v inkriminovaný pátek odpoledne.. a nakonec sluníčko nikde.. ani trošku polojasno jak mistryně Honsová hlásala.. a nechal vyjíždku až na dnes dopoledne s návratem večer.. a bylo nádherně.. už počítám pravidelně s opačnou předpovědí.. zkuste to taky :D už něvím které dny ale povedlo si mi to od září 3 x :D
No já měl na pátek předpoveď od yr.no že pršet bude až v 17,30 :) tak se sekli taky .
A propršený víkend vypadal dneska od obce Černíky směr severovýchod takhle a kolo jsem musel schovat před deštěm pod strom.
Mimochodem dneska jsem znovu prověřil letní bundičku a v jejích maxi-kapsách jsem si přivezl cca 1,5 kilo jablek :)
tak dneska 2 "incidenty s auty"
1.Uhříněves kolona, předjíždím si pěkně krokující kolonu a nějak jsem si neuvědomil, že auto pouští jiné z vedlejší ulice na hlavní , no vyhli jsme se
2. Brumlovka při míjení v křižovatce, já rovně čili s předností , jsem si uvědomil, že ten řidič v maskáčích v golfu mě prostě nevidí.. koukal všude možně ale mě neviděl... no vyhnul jsem se...
Jinak fajn, jen odpoledne zbytečně teplo.... člověk to pak musí tahat v báglu
Tak dneska zase konečně na kole - u nás ráno 5° a teď už vykukuje sluníčko :o)))
U nás ráno +2 :) a nádherný odraz východu slunce od Proseku a poté od Uhříněvsi.... taková rudá záře nad kladnem proti tomu hadr..
Cestou domů, Mezi Netlukama a Hájkem jsem nejprv v zatáčkách byl sledován trpělivým řidičem bez pokusu o předjetí "na krev" , tedy děkovný palec nahoru když předjížděl na bezpečném místě a on pak blikal .. příjemný pocit, přibývá takových.
Po cca 150 metrech ovšem pověst řidičům pokazila rozesmátá protijedoucí řidička, kterou jsem už zdálky podezřívavě sledoval, protože zatáčky místní šikany projížděla po tečnách... držela si levou rukou mobil na pravým uchu a pravou rukou řídila tak, že vždycky asi volant pustila a přehmátla... brutus...auto ty zatáčky vysloveně ukrajovalo. Byl jsem připraven to hodit do příkopy...
Jo a taky jsem viděl dneska cyklistku u Jižňáku jako z reklamy na cyklistku, která jede z anglických dostihů, sáčko a sukénke tvíd, kostkovaná jezdecká helma, šedé lodičky a myslím že zavazadlo bylo potažené manšestrem...
Tak mi vcera cestou domu uchazelo kolo. Tak jsem sundal zadni, nasel malou dirku, zalepil. A po par stech metrech tssssssssssssssssssssssssssss - zadni prazdne. A tohle jsem tam nasel. Duse prosita z obou stran. 8-(
To máš z toho, že nepoužíváš Schwalbe, ale Ritchey :P
A jeje, ja si jeste nekoupila novy plaste na horaka a uz jsem zase zapomnela, co mi kdo doporucoval (ale tusim, ze zrovna Murphy mi doporucoval nejaky Schwalbe), to bude v sobotu jizda po mokrem listi!
Má dáti dal.
Včera jsem na silnici našel moc pěkný šroubovák, bylo to na světlech tak jsem to sebral a hodil vedle na travní ostrůvek, říkal jsem někdo na to najede a defektuje... přes den jsem si uvědomil, že to byl moc pěkný šroubovák a tak jsem se tam cestou zpátky stavil a je můj... :)
No a dneska jsem někde uklepal novou blikačku, vůbec jsem si toho nevšiml.
Pokud jí zítra nenajdu( mám podezření na oboru) tak se to pěkně vyrovnalo.
Inu má dáti, dal...
Jesli to byla taková ta hodně výkoná SMART blikačka RL-317R Superflash, tak ta je mechanicky blbě zkonstruovaná. Baterie jsou v odnímatelné části a stačí s tím klepnout a celý červený vršek i s elektronikou a bateriemi uletí. Jediná možnost je přetáhnout přes blikačku nějakou sponu, která to mechanicky udrží. Ale elektricky je skvělá. Bliká jako divá. Jen se za ní nedá na kole jezdit :) Je to pro sólo jezdce.
Ja ji od te doby, co mi prvne ulitla na hupiku u Kotvy (te hruze se neda ani rikat retarder), kdyz jsem ho nejela krokem, automaticky omotavam izolepou. V Praze jezdim sama a na vyletech na horakovi s kamarady ji davam do sitovane kapsicky na ruksacku, takze je tlumena.
Vcera vecer me ponekud oslnoval na cyklostezce v Podbabe nejaky borec s celovkou i svetlem na riditkach, tak bych mu chtela vzkazat, ze na cyklostezce nemusi svitit jak vanocni stromecek, tam mu staci jakekoli slabsi svetlo.
No smárt to byla ale naštěstí levnější.. normálně ji jistím gumičkou ale nějak jsem zapoměl...
Takže jen byla... čest její památce.
ano nenalezena a tak doufám, že někomu poslouží.
Včera cestou z práce jsem se se zastavil v Kolodějích a koupil tam tři, jednu supervýkonou pro sebe, druhou pro manželku na popojíždění po Újezdě a třetí nejmladšímu aby mu cestou do školky na kole nebylo smutno, že nebliká....:)
A dneska na projíždce Polabím jsem to nechal blikat, nijak moc vidět nebylo....
Dneska ráno naprostá paráááda - u nás 11,5°, na pracovním kopci dokonce 12,5°C ráno mezi 6 - 6.45!!!
Ale přece jenom jedno mínus - na Pupově křižovatce cyklistka v protisměru - bez světel, bez reflexů a ještě to napálila přes ulici na červenou a v protisměrném cyklopruhu.
Nejdřív jsem jí chtěla něco říct, ale pak jsem si řekla, proč si s takovou krávou ničit den...
Jo a na Hlávkově mostě byla solidní bouračka - jeden borec se uprostřed mostu otáčel do protisměru a druhý si to mastil po kolejích. Takže dneska se nepotkali u Kolína, ale u Štvanice :o)))
Dnes dopoledne na mě z protisměru pořvával nějaký motorista a dotazoval se jestli vím jak je nepříjemné moje světlo (Fenix PD32 v zábleskovém režimu). Odpověděl jsem mu, že vím, ale že preferuji svoje kosti před jeho pohodlím.
On moji otázku, jestlí ví jak je za inverze nepříjemné jeho auto, nepochopil.
Nema ten Fenix zableskovy rezim jako dost nesnesitelny stroboskop?
Pravděpodobně má, ale lepší nepohodlí okolních řidičů, než mé vlastní zlámané kosti. Už mi podobnou bestii posílají z Číny. Zrovna tento podzim mne jeden takový dáreček přehlédl v šeru ve sjezdu z Proseka dolů a nedal mi přednost. Naštěstí v protisměru bylo volno a stihl jsem ho objet. Pokud nebudu blikat a svítit na všechny strany srovnatelně s auty, tak mne zase někdo přehlédne, ovšem k mé škodě. Běžná cyklistická světla stačí do tmy na volnou silnici, ale ne do šera do Prahy. Toť můj názor.
Má to proměnlivou frekvenci zhruba 3-15Hz (odhad). Já nepopírám, že to světlo je nepříjemné. Když ho mám zapnuté, tak mi objektivně více aut dává přednost. Nestává se mi, že by mi někdo z boční vlítnul před kolo, protože "to je jen cylista a ten jede pomalu". Známá sportovní (a programátorská) poučka zní: když to funguje, tak to neměň.
...
ale nic.
Správně:)
Navíc si maně uvědomuju, že v Německu by za to byla pokuta a slušnější reflektory jdou nasměrovat tak aby nikoho neobtěžovaly a přitom plnily svou funkci.
Dneska jsem u Mstětic potkal, jedouc též na kole, cyklistu kterého jsem měl problém cíleně pozdravit protože mě oslňoval. Takže jsem jen mávl rukou místo toho abych se jeho směrem koukal.
Jinými slovy, nebrat ostatní oslněné účastníky jako řidiče aut a seřídit si světla tak aby neobtěžovala ani chodce a ostatní cyklisty i když někoho baví oslňovat auta...
Čekal jsme kdo s tím omezením z Německa přijde. Ano v Německu jsou výkonná (a blikající) světla zakázaná. Jenže tam, narozdíl od Čech jsou cyklisté mnohem více chráněni zákonem. Každý motorista si tam dává hodně velký pozor aby náhodou někoho nestrazil, protože by ho to hodně mrzelo. U nás může být sražený cyklista rád, když na něj nehodí zavinění (zeptej se Medůzy, co na něj policista zkoušel), takže nezbývá než se o vlastní bezpečnost postarat sám. Až budou motoristé zastavovat automaticky, protože jede cyklista, nebudu mít důvod vozit otravné světlo.
Rozdíl je v tom, že tys ho potkal u Mstětic (kde nemá moc velký smysl svítit jako o život, protože tam projede 15 aut za hodinu a dost dobře Tě motorista, který Tě "přehlédne", nemůže nijak ohrozit) a já v Holešovicích, kde projede 15 aut za minutu (v jednom pruhu). Jsi schopen hlavou pobrat, že někteří lidé přizpůsobují své chování okolnostem? (například já za snížené viditelnosti strobo skoro nikdy nezapínám)
Jasně, jedu na kole, tak všichni okolo padněte čelem k zemi.
Znám pár lidí, kteří absolvovali polet přes auto a následky byly hodně špatné. (Třeba Meduza)
Chápu, že když si vozíš prdel po městě autem, jde Ti leda o plechy, a na kole jezdíš jen v lese, tak nedání přednosti řešit nemusíš.
V čem je problém? Zakazuje zákon cyklistům denní svícení? Když nezvládá řešení běžných dopravních situací, tak ať se vystěhuje z Prahy, někam na vesnici. Ve městě prostě musí čekat, že tam bude jezdit i někdo jiný. (předvedl jsem správně řečnickou figuru "když se Ti to nelíbí, tak se odstěhuj"?)
Predvedl jsi toho dost, ale nic inteligentniho to nebylo :o)))
No to né, tohle je cenzůra. Když jsi Ty svinil témata nesouvisejícími plky, tak to bylo v pořádku. Když mi tu Mongol žere návnady a nalejvá, tak to mažeš. To nemůžeš, takhle mi kazit radost!
A ja ted neusnu zvedavosti, co tam bylo. (Ba ne, usnu, narozdil od vas jsem cely den neplkala ale marne se snazila, aby mi Meduza nemizel porad z dohledu, bidak od jara zhubl a potrenoval :-) )
Další, kdo mi žere buřta.
Nic zajímavého. Užíval jsem si škodolibou radost z toho, že můžu Újezďákovi svinit téma nesmyslnými plky a že se našel užitečný idiot, který mi v tom nezištně pomáhá.
Nevim, do ktere casti to zavesit, ale zkusenost dnesniho vecera pravi, ze cca 50 % ridicu v okoli Trebice ma spatne serizena svetla, nebo nevypina vcas dalkovky. Jeden Fenix zase tolik skody neudela.
Správný přístup. Lidi, nesnažte se jezdit ohleduplně, ostatní to přece taky nedělají. U Hraboshe jsem zvědav, jak bude reagovat, až ho oslní jiný cyklista s Fénixem, koho kosti pak bude hájit.
Spatne jsi pochopil.
Chtel jsem rict, ze auto se spatne serizenymi svetly oslnuje daleko vic a i pokud Te fenix trefi svym uzkym kuzelem naprosto presne (je cca o rad slabsi). Takze u fenixe mluvit o oslneni z dalky, z jake ho vidi ridic, mi prijde nadnesene, zvlast v te dnesni svetelne dzungli reklam a presvetlenych zelenych na semaforech.
Zřejmě to už je prasárna a hodně velká, podobná jako když proti tobě pojedu autem na dálková světla. Ne každý má na tokovýhle manýry náladu a občas to někdo předvede v lepším případě ukopnutým světlem.
Skoro všichni motorkáři mají puštěná dálková (a ta svítí mnohem více). Kolika z nich jsi už rozkopnul světlo?
Tím že jedeš v protisměru VE DNE s dálkovými světly se v autě chráníš proti čemu? Aby Tě ostatní účastníci neignorovali? Jaký bys k tomu měl racionální důvod?
Doba motorkářů svítících dálkovýma už minula, sami pochopili, že to je totální pitomost. Dnes už téměř všichni motorkáři jezdí na tlumená, jen pár zastydlých blbů jezdí ve dne na dálková, protože si myslí, že jsou líp vidět, ale opak je pravda, aby neoslňoval, tak se na něj nedívám a tak nevidím co vyvádí.
Ve dne posvítím dálkovýma jen tomu, kdo je má taky rozsvícené, protože zřejmě nevidí, tak aby měl dost světla. Když na kole budeš oslňovat určitě bych ti taky posvítil. Já jsem myslel svícení dálkovýma v noci když budeš s neseřízeným světlem na kolem oslňovat a 4 x 100 W asi nebude moc příjemných.
Věnuj zvýšenou pozornost druhému slovu v příspěvku na který jsi prvně reagoval. To strobo ve dne moc neoslňuje, ale "tahá za oči", takže si ho spíš všimneš.
A debilů, kteří ve dne jezdí s dálkovými světly je stále spousta. Vím to, pokaždé, když jedu po nějaké frekventované silnici, slyším za sebou auta a proti mě jede takový idiot, tak si opakuji "snad mě uvidí, snad mě uvidí".
V noci mám světlo namířené k zemi na nějaký nižší, neblikavý, výkonový stupeň.
Já také psal o svícení ve dne. Je celkem jedno jak to nazveš jestli tahá nebo oslňuje, proswtě to hodně vadí a tak se začnu dívat jinam a ne na něj co dělá a když to jen trochu jde, tak mu také posvítím a tajně doufám, že to tomu dotyčnému dojde, že osňuje.
1. To světlo dokáže sice svítit docela dost, ale na dálkový autmobilový reflektor to nemá, poněvadž se to nedá z těch malých baterií dlouhodobě ukrmit. I takhle to na plný výkon dokáže svítit okolo 1/2 hodiny. (Liší se to výkonem, použitou baterií, účinností LED)
2. Ve tmě se tím na plný výkon jezdí v terénu a ne na silnici. Tam to totiž není vůbec potřeba.
3. V podvečer je kolem ještě spousta světla a k nějakému oslnění z tohoto pidizdroje nemůže dojít. Prostě oko má ještě stále zůženou zornici. Jen už to není to plné světlo, kdy vidíme i ty černé ninja jezdece.
4. Právě proto, že je vlastně kolem všude spousta světla se pouští ten stroboskop, protože v noci je to nepříjemné i vlastníku toho světla.
5. Snadným sklopením světla na řídítkách se dosáhne toho, že to neoslňuje ani do protisměru. Ostatně pokud chceš vidět na silnici, tak to na ní prostě musíš namířit. Ono to nemá tak široký úhel jako třeba autombilový reflektor. Právě proto, že to nemá dost výkonu.
Takže zde upadáte do zbytečné hysterie vybuzené Hrabošovým konfliktním líčením.
On je proste problem vychytat svetlo tak, aby neoslnovalo a zaroven bylo videt i ve zpetnem zrcatku auta, kdyz je mlha a prsi, a pro kazde okolnosti to je jine. Ja mam ted novou blikacku, nechtela jsem strobo ani moc silnou, a stejne kdyz je okolo uplna tma oslnuje i me, takze jezdim pak jen s konstantnim svetlem. Co si o ni mysli protijedouci cykliste nevim. Moje konstantni svetlo je celkem silne, ale na silnici potme ho natacim tak, abych nesvitila rovne, ale trochu doprava, a auta na me neblikaji a dalkovky zhasinaji, tak to je asi dobre, ale jednou na Letne v parku me nejaci kolemjdouci komentovali slovy: "Hele motorka", takze jsem si jista, ze chodce potme v parcich oslnuji nemalo, ale se slabsim svetlem bych je pri 30 km/h nevidela vcas. A v desti potme na magistrale bych si klidne zapla i to strobo, kdybych ho mela.
Kdyz je na to cas, tak je lepsi ridici rict neco, co pochopi, treba ze me uz parkrat prehledlo auto v podobnem pocasi a vjelo mi do cesty, ale ne vzdy je na to cas a kdyz zacne ridic rovnou nastvane rvat, je tezke reagovat v klidu a konstruktivne. Taky uz jsem parkrat rekla ridici neco podobne konfliktniho, co mu nejspis nijak nepomohlo upravit si nazor spravnym smerem.
Těší mě všichni lidi, kteří myslí i na jiné účastníky provozu a netrestají všechny okolo neb jim jeden druh účastníků provozu vadí, bod!
Navíc mě potěšila zmínka o 30km rychlosti večer :), tak pozor v Karlíně vážená, aby jste tam za dne nejezdila proti předpisům :)
Pro info - co je zač ta tvá nová blikačka? Prosím...
http://www.global-sport.cz/predni-svetlo-cateye...
Hezký. Díky!
Uvitala bych tam nejakou vychytavku, co by tu blikacku clonila smerem k cyklistovu zraku, jinak mam pocit, ze je sila svetla primerena. Blika to s nejakou normalni pravidelnou celkem pomalou frekvenci.
To není histerie, pouze si umím představit pocity toho dotyčného co upozornil Hraboshe, že je to hodně nepříjemné, protože už jsem to párkrát také zažil, a vážně nejsou jen lidi co jiného slušně upozorní.
A jestli myslíš, že takhle výkonné oslnivě blikající světlo je příjemné, tak opravdu není.
Mne nejsou prijemne modre blikacky sanitky a policajtu, zrusime je proto?
Zkus to navrhnout.
Tohle ale nebyl nejlepší příklad, oni je přece používají aby jim šel každý z cesty a oni mohli přednostně jet a tohle snad neplatí pro běžného uživatele silnic.
Taky mi vadí fůra věcí a vím, že nepůjdou zrušit, přesto je možné aby to bylo alespoň přijatelné.
Když začnou cyklisti ve větší míře používat takhle šíleně výkonné a oslňující blikačky, tak to najisto povede jen k silnému odporu většiny dalších řidičů a chodců a k nutné změně předpisů. A pak se bude naříkat a nadávat, že úředníci a vláda zase nařizuje něco a upravuje chování lidí.
Policajti maji casto pustene blikacky i kdyz jen nekde stoji, ale to uz je v kategorii zneuzivani blikacek. Paralela je tato: Policajti by meli pouzivat blikacky v situacich, kdy hrozi, ze je nekdo prehledne, napriklad kdyz jedou rychleji, nez je v dane oblasti zvykem. Ze stejneho hlediska mi prijde opravnene pouziti neprijemnejsi blikacky cyklistou. Kdyz me nekolikrat nekdo prehlidne s vybavenim, jake mam ted, take si z toho vezmu ponauceni takove, ze si poridim lepe viditelne vybaveni. Kdyz cyklista prijizdi v mlze a desti k vedlejsi silnici, tak je podle me strobo pochopitelne. Proc by to mel cyklista resit defenzivni jizdou, kdy bude davat automaticky prednost autum ze vsech pripojek, i kdyz ma prednost?
Nikde nepíšu, že by se neměly používat blikačky, já sám je taky používám, ale nesmí to být být nepříjemné a oslňující velmi výkonné blikačky co jsou stále častěji vidět. Vše by mělo být přiměřené a ne nepříjemné a oslňující. A jestli někdo přehlídne blikat červenou na přejezdu nebo jedoucí kamion, tak takový blb přehlídne u tebe i kdyby jsi blikala a svítila jako UFO.
Víš dobře, že defenzivní jízda cyklisty není řešení, stačí přece jet normálně jako každý jiný řidič a bohatě stačí, když bude cyklista pečlivě sledovat provoz kolem sebe a začne používat hlavu a dopravní předpisy.
Bohuzel nestaci jet jako kazdy normalni ridic, protoze jako cyklistovi mi ridici aut delaji veci, ktere by nedelali, kdybych jela autem. Nektere delaji presto, ze me vidi (jako ze strci cumak ci cele auto do meho pruhu pri najezdu z vedlejsi a ja jsem donucena zastavit nebo je objet), ale nektere delaji mozna z duvodu, ze me vidi hur, protoze zabiram mene mista a min svitim nez auto. Tady je typickym prikladem vyjezd z parkovaciho mista do silnice. Hrabosh vylozene psal, ze nepouziva strobo porad. Jsem proti rutinnimu pouzivani neprijemnych a silnych blikacek, ale nektere podminky imho jejich pouziti opravnuji.
Ano, být dobře a dostatečně vidět, ale rozhodně ne oslňovat a používat nepříjemná silná světla.
Já třeba na autě taky používám silná světla, ale dávám si hodně pozor na to aby byla dobře seřízená a ani v nejmenším neoslňovala ani řidiče nízkých aut, tohle může snadno platit i pro cyklistu, stačí chtít.
A když jedeš autem, stává se Ti často, že Tě úmyslně někdo jiný ignoruje?
Kdyz Te nekdo umyslne ignoruje, bude to delat, i kdyz mas strobo. Proti umyslne ignoranci nepomuze nic.
Pomůže a pomáhá to. Předpokládá, že když jsem "jen" na kole, tak musím být strááášně pomalý. Blikání tento dojem narušuje, přemýšlí o tom co to je a kam to jede.
Ale blbost, to si jen myslíš. Když někdo vidí blikat světlo předpokládá, že to je cyklista a v podvědomí většiny řidičů je stále zafixováno cyklista = pomalý pohyb, tak nějak kolem 20. O blikajícím světle se nepřemýšlí, to se jen registruje a zařadí do kolonky pomalý pohyb - cyklista.
Jasně.
Ty sice nejezdíš Prahou (nebo v nějakém jiném městě s hustým provozem) na kole, neblikáš, ale víš naprosto přesně jak na to ostatní reagují.
Zato moje zkušenost, ověřovaná denními pozorováními. je jen iluze a omyl.
Omlouvám se, že jsem si já pouhý venkovan, co žije "ve vzduchoprázdnu", který jezdí na kole a autem jenom tehdy když tam nejede nikdo jiný, dovolil okomentovat tvůj způsob ježdění a chování, když si stále stěžuješ, jak to s tím okolím je hrozné. Možná se mýlím, ale asi se nemýlil dotyčný řidič co si dovolil jeho cyklistické veličenstvo upozornit na obtěžující blikání světla.
Já skutečně denně nejezdím po Praze, ale podle občasné návštěvy Prahy a setkání s lidmi z Prahy nemám dojem, že by cyklisti a motoristi v Praze byli nějací exoti, nebo že bych se mýlil?
Ale já přeci vůbec netvrdil, že se mýlil. Tvrdil jsem snad někdy, že to světlo není nepříjemné? Já si tu na něco stěžoval? Konstatoval jsem problém a vyřešil ho po svém. Ale stížnost? Na nic si v tomto vláknu nevzpomínám.
Nejsem paranoik abych si myslel, že když občas kvůli někomu musím přišlápnout brzdu, že mě dotyčný úmyslně ignoroval a chtěl mě zabít. Já si netroufám odhadnout kolikrát za rok totéž někdo musí udělat kvůli mě, v hustém provozu se stává, že občas se musí přibrzdit i když podle značek je přednost.
Oni to používají hlavně kvůli tomu, aby ostatní věděli, že jedou a věnovali jim potřebnou pozornost. Stejně jako já, také potřebuji, aby mi motorista věnovat potřebnou pozornost a neignoroval mě.
Nechceš rozumět a chápat, nebo nerozumíš? Pokud nechceš tak to neumím a ani to nejde diskukovat a nevěřím, že bys nerozumněl. Prostě ty jsi Hrabosh, který jede a všichni kolem tebe musí z toho sedět na prdeli.
Přál bych ti potkat se s člověkem podobného ražení tomu, co vytloukl na policejním autě kladivem světla protože policajt nereagoval na opakované ulozornění, nestlumil světla a jel pořád na dálkový.
Ne jsem řádný účastník silničního provozu a očekávám, že se tak ke mě všichni ostatní budou chovat. Nechovají se. Ale budiž. Napiš mi co mám dělat, aby mi auta nevjíděla do cesty. Například když valím dolů Žitnou a míjím Krakovskou.
Já nevím jak jezdíš, ale když tady čtu jaké máš na rozdíl od většiny cyklistů stále problémy na silnici, jak tě každou chvíli někdo pískuje, jak na tebe najíždí, jak ti vjíždí do cesty, atd., tak si dovolím ti poradit aby ses zamyslel nad sebou a svým způsobem jízdy, jestli bys neměl být krapet ohleduplnější, rozumnější a víc přemýšlet při jízdě.
Tuhle jsem tu tvrdila, ze se mi zadne takove veci nestavaji. Kdyz jsem se nad tim v posledni dobe zamyslela, zjistila jsem, ze to neni pravda, ze to jen beru jakou beznou soucast zivota cyklisty, kterou nema cenu se vzrusovat, a zapamatuji si jen obzvlaste vyrazne pripady. Takze hlavni rozdil bude asi v tom, jak moc cloveka takoveto pripady vytaci.
Typicke pripady:
Kdyz dojizdim Hybernskou k Bulharu, Italskou ke krizovatce s Anglickou ci k jine podobne krizovatce druhym pruhem zprava, tak me bezne predjede zleva dost rychle auto, ktere to tesne prede mnou zahne do praveho pruhu, kde zastavi na semaforech. Jednou uz me to tak vytocilo, ze jsem ridici do otevreneho okynka vynadala. Ohleduplny ridic by proste pockal, az vpravo nebudou prekazet parkujici auta, a pak se teprve zaradil do praveho pruhu.
Kdyz jedu v cyklopruhu ve Zborovske, bezne musim objizdet cumaky aut najizdejicich z vedlejsi, protoze je strci az do cyklopruhu.
To bude asi ono, určitě bude hodně záležet na tom kdo jak vnímá okolní provoz a kterou vzdálenost a odstup považuje za bazpečnou a co už je zásah do jím vnímané bezpečné zóny. Ale abych to vrátil ke světlu, tak tuhle neohleduplnost až bezohlednost stejně neřeší sebelepši světlo a blikání, naopak nepříjemné a oslňující světla způsobují u řady lidí pocit agrese a nesnášenlivosti, která se pak snadno projeví v jejich způsobu chování k cyklistovi.
Samozřejmě, že mě stejně jako jiným se asi občas stane, že mě předjede auto a mám pocit, že to už s tím lísáním přehání.
Situaci ve Zborovské neznám, ale nemůže to tamn být tžeba technicky špatně řešené, že odbočující auta musí najet až do cyklopruhu aby řidič bezpečně viděl. Dost často jsou takhle blbě řešené přechody u křižovatek, že auta musí stát na přechodu a chodec je musí obcházet.
Ono se to deje bezne a ne kazdy o tom pise. Mam to do prace 16 km a jen asi 3 z toho jedu po hodne vedlejsich ulicich a jen 2x prekonavam frekventovanou krizovatku. V opravdovem provozu jsem tak 2x 500 metru. Kazdy tyden se mi stane, ze mi tam nekdo najede hodne tesne. Posledne autobusak s tim malym busikem. Stal neosvetleny u chodniku a najednou se rozjel - bez blinkru - a teprve za jizdy rozsvecel. Kdyby se poradne podival do zrcatka, videl by dve bila blikajici svetla po trech ledkach. Mel jsem 2x opticube v rezimu blikani namirene vodorovne:
http://www.cyclesuperstore.ie/shop/pc/viewPrd... Bohuzel ve dne to neni dostatecne.
Co bys radil, kdyz ne Fenixe?
Co bych radil, nic, víš sám, že na to není rada.
To se může stát ledaskomu, proto jsem taky psal, že člověk musí koukat a dobře sledovat provoz kolem sebe a občas musí za jiného sáhnout na brzdu i když má přednost.
No a s tím autobusem stejně jako s jiným autem, když se bude řídič pozorně dívat do zrcátka, tak ve dne nepotřebuješ žádné blikačky, maximlálně jednu obyč neoslňující, když se do zrcadla ani nemrkne, tak můžeš mít blikačku jak pobřežní maják a bude ti to houby platný.
Tak s tou posledni vetou bych nesouhlasil. Kdyz se mrkne zbezne a kratce, muze cyklistu prehlednout, protoze podvedome ocekava neco ve velikosti auta. Kdyz ale zahledne silnejsi zablesky, podiva se poradne.
řidič který mrkne do zrcátka a podvědomě očekává něco velikosti auta je vůl.
Stejně jako řidič v SUV, který tvrdí že nevidí cyklistu, protože je pro něho moc malý.
Takový ať si tzajde na vyšetření zraku a mozku. Zraku zda vidí i ta malá písmenka a mozku zda nemá nádor na mozku, který by mu utlačoval oční nerv.
Tak takovych volu jezdi vic, nez 90 %. Nepisu, ze nevidi mensi veci. Jen ocekavaji neco vetsiho. Konec koncu, kolik cyklistu ridic vida v levem zrcatku?
Ve chvíli kdy ti do cesty rozjetého kola nastaví auto, je ti to, že jsou to volové, celkem k ničemu.
Promiň, je to reakce o jednoho výše.
bohužel je to tak. Ale nic to nemění na faktu že jsou to volové :-)
No, v tu danou chvíli je to tak jediné, co si stihneš pomyslet. Je potřeba myslet na tyto situace předem.
Co si pamatuju, tak ja si to stihnu pomyslet az kdyz tu situaci vyresim. Do te doby na takove kraviny neplytvam casem. :-) A stejne k tomu jeste vetsinou pripojim, ze jsem debil, protoze jsem to mela predvidat.
Tak já se snažím myslet - v autě i na kole - neustále na to, co nastane, když mi rychle ujde přední kolo, z tamtoho křoví vyběhne pes, zpoza auta vyjede dítě na kole, co když mě tamten řidič nevidí a rozhodne se odbočovat bez blinkání.
Mockrát se mi to vyplatilo;-)
Oni v Zitne nemaji radi cyklisty, tuhle tam na me nekdo troubil, protoze me asi prehlidl, kdyz se cpal zleva do pruhu, kde jsem jela. Byla noc a mela jsem standardni vybavu, tj. reflexni vestu, vzadu smartku a vepredu beznou blikacku.
Ta Žitná je velmi nepříjemná ulice i pro auta. 2 - 3 plné pruhy, dlažba, smafory a několik přechodů. Je tam toho moc na sledování. Sám jsem tam nedávno nevnímal v autě přechod. Docela chápu, když tam někdo přehlídne cyklistu. Což samozřejmě není omluvou ani mojí ani nikoho jiného.
Promiň ale to je snad rozdíl ne ? Používání vystražných majáků je regulováno a není asi příliš možné je regulovat ve smyslu svícení nějakým směrem.
Ostatně sám jsem byl kdysi na Koněvově svědkem situace když přijížděla sanitka s majákem a auta uhýbala do cyklopruhu a tím zablokovala cestu cyklistce, která pak hrozila na auto pěstičkou :)
Mozna by stalo za to uvest silu svetel. Fenix bude neco kolem 200 lumenu, dalkove svetlo 1200 lumenu. Takze to srovnatelne neni.
Jenomže strobo svým oslněním a protivností umocňuje těch 200 možná až k dálkovým 1200.
To ano - kdyz se dostane pozorovatel do sameho stredu kuzele. A ten je tak maly, ze neverim, ze by se pri beznem pohybu riditek za jizdy nachazel v zasazene zone dele, nez tak jednu vterinu.
A ve dne? A na vzdalenost, na jakou se protijedouci vyhybaji?
Problém je v tom, že svítivý výkon 200 lumenů a 1200 lumenů je celková svítivost (výkon) do celého prostoru. Dálkové světlo auta svítí díky nadbytku výkonu do širokého úhlu. Zabere i krajnici a příkop. Fénix má velice úzký vyzařovací úhel a skoro všechen tento výkon vysvítí do něj. Takže světelný tok do tohoto úhlu a tím i do oka protijedoucího řidiče (pokud se tam trefí) může být srovnatelný. Je asi na místě opravu za tmy požadovat sklopení těchto výkonných světel. Ale ony za tmy sklopené být musí, protože díky úzkému vyzařovacímu úhlu by silnici nenasvítily. Ovšem ve dne, kdy o nějaké svícení na cestu nejde se dají nastavit všelijak. Ale ve dne s tím nikoho moc neoslníš. Světla je všude dost, zornice je zůžená....
No, Hraboši, svoje kosti před pohodlím druhého preferuje naprosto každý.
Táži se, jestli si spíš ty svoje kosti tou drzostí neriskoval, protože kdyby ten šofér byl podobnej rapl jako ty, moh by ses zase povoziit houkačkou.
Mýlíš se, když se domníváš, že oslňováním protijedoucích vozidel nějak významě zvětšuješ svoje bezpečí, spíš naopak, ohrožuješ ostatní, protože protijedoucí oslněn tvými bleskovkami, může něco přehlédnout, nedej Bože, aby to byl neosvětlený cyklista jedoucí v jeho pruhu.
Blikačky jsou určitě príma a cyklista je mnohem líp vidět, ale udělat si z prolitletadlového reflektoru blikačku není dobrej nápad, fakt ne.
Kdyby ten šofér byl "podobnej rapl" jako já, tak se mi nic nestalo. Já totiž nejsem žádný rapl a nenapadám lidi na ulici jen proto, že mi není sympatické jejich (legální) chování. Kdyby to tak bylo, musel bych každý den ztlouct řidiče všech SUV, které potkám. Ale chápu Tě, asi jsi na takové chování zvyklý od matláků.
Jinak si Tě řadím do seznamu lidí, kteří sice v hustém městském provozu nikdy nejezdí, ale naprosto přesně vědí jak to v něm funguje.
Například dnes jsem jel po náplavkách. Chodci, tak jako obvykle kráčeli po proužku pro cyklisty a když jsem se blížil, nejevili sebemenší známku toho že by hodlali uhnout. Stačilo na chvíli pustit strobo, uvědomili si že jedu a za pár vteřin jsem ho zas mohl vypnout. Tohle je přeci evidentní důkaz toho, že strobo nefunguje.
Tvrdíš, že bličkačky jsou príma. Dobrá. Když budu mít blikačku s vybitými bateriemi, kterou skoro není vidět, bude to také príma? Asi ne, spíš bude k ničemu. A s denním svícením to je stejné. K čemu je blikačka, které si nikdo nevšimne? K ničemu.
Vynucování si stroboskopem průjezd po náplavkavých proužkách, na které nemá cyklista žádné výsadní právo, to's myslel jako příklad čeho?
Vysadni pravo ne, ale kdyz tam vidim piktak a bliziciho se cyklistu, tak mu alespon ze slusnosti uhnu - jako ja nevim, proc se vsechno musi narizovat a vynucovat. Tohle je snad o elementarni lidske slusnosti a solidarite ne?
Nikdo nejsme uplne svatej, ale jsou chvile, kdy si myslim, ze mi to ten druhej dela naschval a bavi se tim, jak mi to dal sezrat. Tohle se mi nelibi a snazim se tak nechovat...
Já si nic nevynucoval.
Buď, stejně jako Lanna, zapomněli, že tudy jezdí cyklisté. Tak jim to připomenu, uhnou, já to vypnu.
Nebo se nechtějí chovat k cyklistům ohleduplně. Nic jim nebrání a nezakazuje chodit po cykloproužku. Stejně tak mě nic nebrání a nezakazuje blikat.
A co třeba zvonek? Já teda nemám strobo, ale zvonek mi celkem dostačuje. Někdy dokonce i teplé lidské slovo:-))
Na pouziti zvonku musis byt bliz a musis zpomalit. Ja na naplavce presla ke strategii, ze proste lidi na prouzku objizdim a nesnazim se je vyhnat, protoze me to stoji mene energie.
Myslim, ze by se tam ty prouzky mely namalovat fialove jako cyklopruhy, protoze spousta lidi si nejspis vubec nevsimla, ze jsou urcene pro cyklisty, a tak je leda nastve, kdyz je cyklista vytlacuje. A stejne mam takovy pocit, ze obzvlaste v casti bliz u Manesa, kde byva hodne lidi, jsou cykliste na naplavce jen trpeni, ale rozhodne ne vitani. Je podle me jen otazkou casu, kdy se souziti cyklistu a chodcu na naplavce bude muset vyresit trochu lepe.
Taky lidi objíždím, když to jde. A když to nejde, tak požádám o průjezd nebo zazvoním. K tomu samozřejmě musím zpomalit, tam, kde jsou lidi je to celkem logické.
Náplavka se bude řešit určitě. Jen je dobré si uvědomit, že svícení chodcům do očí asi nepovede k větším ústupkům cyklistům.
Tak zvonek ve městě se mi vůbec neosvědčil.
Osobně volím metodu slova - musím přibrzdit a zavolám "pardon" (tomu rozumí Češi i cizinci) a pak vyčkávám, než se chumel rozhodne, na kterou stranu vlastně uhne.
Trošku to sice narušuje plynulost jízdy, ale na druhou stranu nemusí chodci uskakovat z pod kola a můžou mi v relativním klidu uhnout.
Na náplavce jsou ty proužky opravdu dost blbě značený, že jsou cyklo. Pikrogram je malý a snadno přehlédnutelný. Bohužel hladký povrh pruhů dost láká chodce, aby šli právě tudma.
Odlišení v barvě cyklopruhů by asi prospělo.
Jo a musím konstatovat, že daleko větší naschvály dělají Češi než cizinci.
Jo souhlasím, lepší vyznačení by asi pomohlo. Ale zase, musím přiznat, že se taky někdy tu a tam jako chodec přimotám. Ani zdaleka to není naschvál nebo záměr. Mám štěstí, že mě zatím nikdo za to nepeskoval.
Když jsem někdy letos v létě šla pěšky po cyklopěšo v Radotíně, tak mi nejvíc vadili cyklisté řítící se kolem velkou rychlostí na šířku poštovní známky. To teda musím říct, že kdyby zvonili, tak bych to ocenila:-))
Ja mam zkusenost, ze kdyz zazvonim, zacnou nekteri lide zmatene poskakovat, a v dusledku je to horsi, nez kdyz nezazvonim.
Právě - ti co jdou vpravo uskočí doleva a ti co jdou vlevo uskočí doprava :o)))
Právě proto zpomalí, řeknu "pardon" a pak se chvilku bavím tím jejich poskakováním, než mi udělají průjezd :o)))
A pak poděkuji :o)))
Na zvonek nereagovali téměř vůbec, na "pardon" reagují bez problémů.
Ten stroboskop ve dne nikoho neoslňuje. Prostě to intenzivně svítí. Jak se ochladilo a potemnělo, tak to v Praze mnozí vozí a nepřipádá mi, že by to vedne oslňovalo. Jo když to má někdo puštěné ve svítícím režimu a nesklopené večer na cykostezce, kde není kam uhnout, tak to je síla. Ale to zase jen svěčí o hlouposti toho cyklisty a ne o špatnosti toho světla.
A zvonek je mírnější domlouvátko než silná blikačka? Určitě je to obvyklejší, ale mírnější? Já mám na kole houkačku na balónek. Už jí na náplavce nepoužívám a prostě chodce objíždím. Ale zase proč je zvonek mírnější než houkačka? V podstatě proto, že zvonek je spojený s kolem, kdežto houkačka i slabá a s vysokým zvukem je spojená s autem. Vždy jde ale o signál uhni mi z cesty, překážíš.
Tak nějak si myslím, že zvonek je celkem klasický a mezinárodně běžně používaný prostředek, jak dát ostatním najevo, že jedu s kolem kolem.
Ale nevím, mohu se plést:-))
Skoda, ze ale musis dojet az k prekazce a pak delsi dobu zvonit.
No to je sice škoda, ale jsou v životě i horčí věci:-))
Když jsem tady obhajovala ten zvonek, tak jsem netušila, že jsou cyklisté, kteří potřebují vyklidit náplavku na 100 m dopředu:-))
Nemusí ji hned vyklízet. Ale když vidím, že o mě ví a nějak začnou reagovat (upozorní další že jedu), tak je to o dost příjemnější než čekat na poslední chvíli a pak brzdit jako o život.
A myslím, že i pro ně je to lepší, vidí co se děje, nezačnou okamžitě nekoordinovaně poskakovat...
Zvonek funguje na 5-10 metrů, maximálně. Světlo klidně na 100 metrů.
Vědí o mě s mnohem větším předstihem, mají více času se rozmyslet kam uhnou, upozornit psa nebo dítě. Já zase nemusím brzdit.
A vnímají to světlo úplně stejně i ti co jdou tvým směrem? :-) Já mám zkušenost, že ne. Když jdou proti mě tak se vidíme a srouvnáme se, když vidím, že nevnímají tak zvonek funguje velmi dobře na 20 m a mimo provoz na 50 i víc a to bohatě stačí.
Samozřejmě, že ne. Ale i ta půlka potěší.
No a pokud jsou v okolí nějaké dopravní značky, tak když se rozblikají (dnes jsou už všechny reflexní), tak se ohlédnou a funguje to i na stejnosměrné.
Už jsi tu "strašnou oslňující" blikačku za dne viděl? Ona totiž ve dne neoslňuje a to ze tří důvodů:
1. Kolem je spousta světla a oko má tudíž zůženou zornici.
2. Vyzařovací úhel těchto lampiček je z důvodu nízkého světelného výkonu poměrně úzký, takže se ti do oka špatně trefí a pokud, tak jen velice krátce.
3. Světelný tok do tohoto vyzařovacího úhlu je podstatně menší, než je to u dálkových světel auta, na které patrně myslíš. S výkonem automobilových reflektorů je to naprosto nesrovnatelné. Ne že by to nešlo postavit, ale z těch pidibaterií to nikdo dlouhodobě neukrmí.
Máte Hraboše zařazeného jako provokatéra a pak i když píše o něčem zcela rozumném a nekonfliktním, tak se proti němu automaticky zdvihne odpor.
No dobrá, dobrá. Ale jak se to teda používá jako upozornění chodců, že jedu. Myslím tím chodců, kteří jdou v mém směru. Dle mých pozorování mě tihle právě častěji nevidí a neví o mně. To by museli ti chodci nosit zpětná zrcátka, aby poznali, že když za nimi někdo svítí, tak je zahání z cesty. A reakce bude naprosto stejná, jako na zvonek. Někdo uskočí vpravo, někdo vlevo, někdo vůbec.
Vzpoměl jsem si ještě na takovou příhodu když se tady pořád mluví o právech a ignoranci.
Na Výstavní teď směrem od Euklidovi udělali nový autobuso-cyklo-taxi pruh( asi od středy je to domalované).
A tím pádem jsem tam jako ohleduplný cyklista úplně v prdeli.
Dřív tam byla na obou stranách asi metrová krajnice , dobře vidět zde :
http://maps.google.cz/maps?q=Novopetrovick%C3...
Nyní po úpravě jsou tam krajnice jen několik cm od trávníku.
Cestou dolů to tak nevadí, těch 50 tam na místní 70tce jedu prakticky vždy, někdy i víc, a to mě přijde přiměřené navíc pod Euklidovou se to rozšíří na původní stav a auta klidně předjedou.
Ovšem směrem nahoru je to teď na zabití, zatím jsem tam od isntalace jel 3x a pokaždé mě dojely 2 až tři autobusy.
Ať dělám co dělám, nejedu o moc rychleji než vedlejší kolona a uhnout za jízdy není kam, autobusáci celkem netlačí na pilu, ale už jsem prostě dvakrát rezignoval a zajel do příkopy abych nebrzdil (nesral) 50-80 lidí kteří nevidí cyklistu ve sdíleném "rychlém" pruhu. ale brzdu, která je zdržuje na cestě do práce.
Takže celý slavný vyhrazený řešení bude znamenat, že budu asi volit návrat na souběžnou pěšinu kde budu otravovat zvoněním chodce, páč tam taky není kudy objíždět.
Přítom to právo tam jezdit mám nyní posílené, ale je mi to k prdu, protože za bývalé situace s krajnicí cca 75-100 cm jsem byl v naprosté pohodě a nikomu jsem nepřekážel...
Tomuhle moc nerozumím. Došlo tam ke zúžení vozovky o dva metry?
No říjen je na reakce asi plodný nebo co, ale na rozumný příspěvěk lze....
Nedošlo.
Jen tam směrem na Jižňák vrazili asi 300 metrů vyhrazeného pruhu a místo na to získali (ne)praktickým zrušením krajnic....
Autobus jede doslova s dveřmi na krajnici a zrcátkem nad příkopem a když jede za cyklistou tak moc na auta nenažene....
No ale oproti stavu, kdy jel bus společně s auty o hodně lepší. Dřív stál vždy, teď jen když potká cyklistu (který může snadno uhnout- a zrovna tohle poměrně často dělám, když za sebou slyším bus, nebo náklaďák pokd kopcem, přibrzdím a zapluju do pangejtu).
oproti stavu předtím možná velmi krátké zlepšení pro autobus, pro cyklisty rozhodně ne i když mají na vozovce namalovaný výhradní znak.
Já tam teda autobus potkám vždy, a když stojí vlevo kolona tak musím do příkopy kam jsem dřív nemusel ani když tam jel nadměrný náklad.
Navíc autobus stejně dál stojí minimálně od Štychovi , často ještě spíš od mostu před Botič a nezřídka až od lávky Jakobiho-Doplerova a těch cca 300 metrů je naprosto nedostatečný.... ten cyklobusopruh měli udělat už od Archimédovy aby to mělo smysl...
No jo, ale ten pruh se zde vyhradil patrně zejména pro ty autobusy a cyklisty k nim jen přistrčili, jak se to teď v Praze k dobru věci dělává. Z kopce dolů se to hodí, do kopce je to horší. Je to pruda, ne vždy je to optimální. No asi budeš muset jako slušný cyklista občas zastavit na té trávě a pustit. Nic není dokonalé. Chápu tvé rozčarování. Na druhou stranu tě teď nemůže automobil pěkně přimáčknout ke krajnici.
Nebo můžeš svobodně stát s automobily v jejich pruhu :)
Pokusím se to tam nafotit, dneska je to tak, že čára je prakticky na trávě a ještě ten trávník je asi 15-20 cm nad silnici, jinak když vlevo nestojí auta tak mě autobus v pohodě objede, spíš mě štve, že tam udělali ten pruh tak krátký a tím pádem tam i to malý zdržení MHD cyklistou vypadá blběji než je.,..... popravdě naprostonecháputomínus to sem někdo podle mě už mrská průřezově ?
Jo, autobusů tam jezdí hodně, proto tam ten pruh taky je. Za ty roky, co jsem koukal z kola nebo autobusu cestou dolů, jak se tam ta kolona před kruháčem nahoře postupně prodlužuje, jsem si říkal, že vyhrazený buspruh je jen otázka času. Zatím jsem si to na vlastní kůži nevyzkoušel, ale věřím, že pro cyklistu to dvakrát fajn není.
I 300 metrů stačí aspoň trochu pomoct, ale, jak říkáš, chtělo by to natáhnout ho už od Botiče - divím se, že to neudělali, dokonce i legislativně by to snad mělo jít (když může vést přes křižovatku takhle cyklopruh, tak proč ne buspruh, ale možná jsem přehlédl nějaký ošidný detail...).
No mě to právě mrzí, že při tom množství autobusů je tam pak na tak krátkém úseku cyklista za brzdu...
Jinak to skrz křižovatku asi jde, protože tam už v rámci pruhu jedna je :)(Exnárova-Výstavní)
Tak jsem to dneska, zhruba v 7,45 ráno, vyfotil.
Krásně je vidět stará krajnice a nový stav. Co vidět není, je výška toho travnatého okraje, je to tak 10-15 cm vysoká hrana. Rozhodně nic kam by uhnul člověk na normálním kole.
Na druhé straně je bývalý volný prostor zmenšen asi ještě o trošku víc, ale přece jenom je tam o pár cm asfaltu za krajnicí víc, navíc se tam šupe z kopce tak tam člověk moc nebrzdí ( dneska jsem tam v 16,30 jel tak 47 km/hod :)
Docela dobře je vidět i jak je ten pruh zoufale krátký, začíná cca 10 metrů za mnou a končí zhruba tam kde jsou vidět brzdící auta (vpravo a vlevo od modrých cedulí na osvětlení) .
Obecně vzato někdy i cyklisti musí zaplatit za to, že se jim vyhradí pruh :)
Dnes veselá příhoda v Uhříněvsi.
Stojím na semaforu a blikne šipka doprava, uklidím se víc k obrubníku protože vidím, že auto za mnou bliká.
Auto projelo, svítí pořád šipka doprava a rovně je červená.
Do křižovatky se rovně krokem nasouvá paní s takovým tím minimercedesem A a je zjevně zmatená tím , že auta jedoucí zprava jí nedávají přednost. Rozhazuje rukama, pak zuřivě troubí a stojí uprostřed křižovatky.
Padne zelená na rovno, pomalu míjím toto auto které chcíplo, za ní zuřivě troubí autobus, paní se krčí a cosi kutí u volantu. Asi po 200 metrech mě pak míjí, smál jsem se ještě v Netlukách :)
Asi si tu kameru fakt pořídím....
Tak já jsem asi chytla zimní lenoru.
Tento týden jsem se na kole do práce nevykopala ani jednou...
Věci mám sice neustále připravené, ale ráno se mi do nich nechce a po mírném boji sama se sebou vždycky nakonec zvítězí podřimování v MHD.
Jak se v tomhle období ráno vykopete na kolo?!?
Když ráno, tak myslím v šest :o)))
Já si vždycky představím ty otrávený ksichty
1. ty v MHD :(
2. ty v autech když je předjíždím v kolonách :)
No a poslední pomůcka je to, že se po 23-35 km cestě na kole prostě cítím v práci líp. Naopak když se tam doplácám MHD tak jsem nenastartovanej.
Jsem docela zvědavý na příští týden, hodlám využít ranního času na prodloužení trasy, ale hlásí ranní teploty -6-8 a tak nevím jestli nepojedu krátkou...
Jela jsem vcera v odpoledni spicce po nekolika mesicich metrem a myslim, ze mi to zase na nejakou delsi dobu jako zazitek vystacilo. Jedno bylo tak narvane, ze jsem ho radeji nechala odjet. Jak jsem si zvykla na tu volnost na kole, tak si v metru pripadam jako divoke lesni zvire v zoo.
Kdyz jsem jela ve stredu v noci na kole domu, uzivala jsem si, jak krasne mrholi, a vzpominala nostalgicky na lonske vanice na horach s vetrem pres 100 km/h, mlhou a snehovymi krupkami.
Jinak jsem sova, takze v 6 mam jeste pulnoc, vstavam az kvuli detem v 6:50 a i to mi prijde strasne brzo, ale to s kolem nijak nesouvisi. :-)
V sest je jeste tma tmouci. Vstavam tak v pul sedmy a nez se vyhrabu, je tak sedm a uz zacina byt celkem svetlo. Dam si hodinove kolecko do osmi, sprchu a jedu MHD na pul desatou do prace...
Ok, dneska se naskytla svetla chvilka, takze jsem z ranniho kolecka zamiril rovnou do prace a kolo mam pekne v kanclu vedle stolu :-)
Kupodivu jsem dneska rano cestou potkal jen jednoho cyklistu pod Barikadnikama a dva bezce na A2 v Karline... pohoda :-)
Pro tohle stojí jezdit na kole i dnes... východ slunce nad Běchovicemi, újezdem a hradešínem.... foceno odtuda:
http://maps.google.cz/maps?q=Doln%C3%AD+Po%C4...
západ slunce jsem nefotil, tou dobou jsem byl někde na Petrovicích a mazal co to šlo, abych dojel +-za šera :)
Ja už jsem ukončil cyklo sezonu, teda zatím jen do práce, odradili mě mlhy a brzká tma. Nechci ryskovat aby mě ráno nějaký magor se zamlženým předním sklem pospíchající na šichtu nekde mezi vesnicemi poslal k zemi. Sice to mám do práce jen 6 km, ale pohodlí je pohodlí. Vlakem to mám jednu stanici bez listku:)A zima mi nedělá dobře na už tak rosekaná kolena od fotbalu. A před týdnem mi ještě bláznivá ženská zprasila kolo tím způsobem že mám z nej dvoustopé vozidlo. Tma, mlha ona neosvětlená mě sestřelila zprava, no nedala mi přednots (jel jsem po hlavní) blikám ve předu v zadu a nejednou rána jako z děla a oba ležíme. Odneslo to přední kolo a po srovnání a vycentrování jsem zjistil že vidlice jsou v p.... A to jsem pracovních kol měl už celou řadu. Asi před rokem jsem dostal od pantáty Esku skoro nejetou jako kdyby ji právě vyndali v Tuzexu z výlohy. No nádhera uplná škoda na ni jezdit a teď dvě stopy.... Taže jsem nas..... a přemýšlím o koupi nějakého biku..
Tak tohle zabolí.
Jak jsi to řešil?!? Teď je asi každý rádcem, co by udělal, ale sama nevím, jak bych se v tu chvíli zachovala a jestli bych byla schopná z dotyčné vytřepat občanku.
Ze mě by jí teda nevtřepala, protože ji zásadně nevozím :o)))
Docela v poho, já roztržená ruka a kolo v p... a pani co nesvítila monokl brýle v p... a kolo taky. No sebraj jsem se a šel zvedat pani, moc se ji nech tělo byla vykulená a strašně překvapená nebo spíš vyděšená. pomohl jsem ji na nohy sebral její kolo a odvedl ji domů měla to asi 50 m, skoro sousedka...
Asi budu muset vyzkouset, jak se jezdi na kole v palcakach. V mych zimnich rukavicich mi vcera v noci prava ruka rozmrzla po 7 km a leva po 9 km, to uz je trochu dlouha rozehrivaci vzdalenost.
Jinak to vypada, ze zacalo obdobi, kdy se vetsina cyklistu zdravi.
Jojo, dneska se zdravilo a odpovídalo :)
Ale na druhou stranu jsem viděl ráno (od 6,35 do 8,15 ) 20 lidí na kole za najetých 39 km z čehož 14 na úseku Rudolfinum-Žluté lázně a odpoledne jsem na kratší cestě domu ( 23 km)mezi 16-17 hodinou viděl jen 3 lidi na kole....
Obdivuji vás, co ještě jezdíte. Já už jsem potupně cyklodopravní sezonu ukončila. Nějak mě to v zimě a potmě neoslovuje. Takže mám teď možnost na ostro vyzkoušet ty změny v MHD, co byly zavedeny v září. A zatím dobrý, zatím se pořád celkem pohodlně dostanu, kam potřebuju.
V zimě? Léto skončilo sotva před měsícem. Všichni kolem na mě koukají, že pořád chodím v kraťasech...
Nestezoval sis, ze se Ti rozpadaji kolena? Treba to souvisi...
tak tenhle týden poprvé ... včera a předevčírem byla na silnicích u nás dost ledu a to jsem riskovat nechtěl, ještě dneska ráno byl u nás na zahradě za domem sníh.....
Ráno je teď světla dost, odpoledne to stojí za prd, asi to budu spíš kombinovat s MHD
Je porad jeste dost teplo. Zjistila jsem, ze si potrebuji koupit nejakou softshellku nebo neco podobneho. (Mate nekdo s necim dobrou zkusenost?) Kdyz si vezmu triko s dlouhym rukavem pod vetrovku, tak se moc potim, a kdyz si pod ni vezmu triko s kratkym, tak me studi rukavy. Potme jezdim domu bezne i v lete, takze zadna zmena.
Jo softshellka to řeší. Budeš se pod ní potit bez ohledu na to co máš pod ní.
http://www.axonsport.cz/index.php?web_submenu...
mám od nich nákoleníky a jsou to drtiče chladu a větru (potím se pod nimi).
Když se zahřeju, rukávy buď sundám nebo shrnu k zápěstím.
:-)
Proste chci neco tenkeho neprofoukaveho, co prilehne k telu, nestudi a pritom je prodysne od tela ven jako bavlnene triko. Na to, abych se potila, nemusim nic kupovat, aspon usetrim.
Vetrovka od Rakoncaje... akorat to neni prilehave na telo. V protivetru, pravda, spis brzdi. Ale neprofoukne vubec. Loni jsem jezdil v tom, pod tim taky nejakou moiru a navrch jeste reflexni vestu z bauhasu.
Asi pred mesicem jsem cetl na BF tip na tohle: http://www.silvini.com/Panska-kolekce.htm...
Neni spatna, ale do kopce jsem v ni spocenej jako ve vsem jinem...
Softshellku bych si na kolo asi nevzal. Pripadam si v tom jak ve skafandru - jeste tak na lyze...
To taky vypada jako vetrovka - bunda, ja bych chtela neprofoukave tricko.
pak existuje neco jako zimni cyklodres - nikdy jsem to nemel, ale predstavuju si, ze to splnuje presne toto zadani...?
Mám už několik mnoho let termodres od Cyclosheinu
http://www.cycloschein.cz/e-shop/panske...
Není to bunda, ale na tohle už stačí vzít jen větrovku kvůli neprofuku.
Pod to podle počasí tenké funkční triko bez rukávů nebo s kr/dl rukávem.
Nakoupila jsem za ta léta na zimu hodně věcí, ale nakonec vždycky jezdím v tomhle termodresu.
A co nejake tenke funkcni triko s dlouhym, ale s vetsimi oky? Proste jen aby to udrzelo vetrovku kousek od pokozky?
Nejlepší zkušenost mám se starou šusťákovou větrovkou. Pod to dlouhou moiru mono, trio nebo oboje. Moira odvádí pot, větrovka větrá, nic jiného mi nefunguje:-(
Dnešním ekvivalentem Moiry Mono je zřejmě toto:
http://www.klimatex.cz/damske-triko-dlouhy...
Moira trio je zřejmě nenahraditelná, triko se mi rozpadá a nevím, co budu nosit na běžky:-(
http://www.outdoor-termopradlo.cz/moira-trio/
Moiru mám i duo :)
Ale teď zvažuju nějakou tu vlnu.... kolega mě k tomu nalomil
Pouzivam na bezky tenoucke merino, ale nemuzu je nosit jako jedinou vrstvu, protoze je prusvitne. A hreje vic nez bavlna, takze jsem je dneska slusne propotila. Nejak jsem neodhadla, ze bude takove vedro.
Moiru mam samozrejme taky, uz snad 20 let, ted uz ji nosim jen pod neopren.
Merino. Ale ta hrůza peněz :(
Moira byla špičková ještě před 15 lety, teď už trochu žijí z podstaty. Bohužel je na nich poznat, že nemají na vývoj takové peníze jako konkurence. Polypropylenové triko už není můj kamarád. Neříkám, že nefunguje, ale za relativně krátkou dobu začne smrdět jako bolavá noha (a to je dané použitou technologií).
Proto moiru mam jen pod neopren, pod nim smrdi vsechno. :-)
A dnes jsem zjistila, ze me oblibene merino triko ma v rukavu diru na nespravnem miste. Ma prirodni barvu, je prusvitne, dostala jsem ho k vanocum pred nekolika lety a netusim, kde se da koupit. :-( Ale stejne jsem se rozhodla, ze jsem na sebe letos uz utracela hodne, takze budu chodit oblekana podle hesla "kdo nema v triku diru, je malo punk" :-)
Dostal jsem triko, značku už si nepamatuju, ale prý úplně nejkvalitnější merino a nejznačkovější výrobce. Na holým těle to kouše jaxvině. Jako 2. vrstva, aby to odsávalo pot z první vrstvy, na to je to trochu drahý, když mám asi dvacet bavlněných trik.
Vyzkoušel jsem novější materiály, ale pořád mi nejvíc vyhovuje stará moira. Klimatex mám za rohem, tenký úplety má dobrý a každou chvíli na něco slevu;-)
mě docela dlouho slouží Isowind Force, navíc je v kombinaci s funkčním prádlem slušně potu propustná.... myslím že ji mám tak sedm nebo osm let.... řekl bychm, že z dnešních modelů je asi tohle nejblíž...
http://cyklisticke-bundy-vesty.heureka.cz/force... v dámských se ale nevyznám
Po jízdě mám zpocený jen zápěstí, ale to je daný tím, že se tam ten můj pot doslova valí :(
Teplo je věc relativní:-)) Je zajímavé, že třeba na běžkách mi nevadí -20, na kole mi vadí už +5.
Dobrou zkušenost mám s touto softshellkou od Bergans. Před pár lety jsem na ni narazila ve výprodeji (za plnou cenu bych ji asi nekupovala). Je skvělá, přesně padne na tělo takže pod ní nefouká, je lehká a nepotím se v ní.
http://komplettfritid.no/product/bergans...
Souhlas, na běžkách pracuje celé tělo, kdežto na kole v podstatě jen nohy. Mám stejné teplotní hranice. To co jsem si postupně nakoupil na kolo, teď používám jen na lyže. Na kole bych už mrznul.
Zajimave. Az na nohy v botach a rukavice vozim na kole skoro stejne obleceni jako na bezky. Ale kratke kopecky vyjizdim ve stoje a po semaforech se obcas taky rozjizdim ve stoje (mam vetsinou zarazeny moc silny prevod na rychly rozjezd v sede), takze i na kole cas od casu hybu celym telem. A nebavi me jezdit pomalu.
No paráda.
včera kolem půl jedenácté jsem jel od Karlových lázní k Palacháči. Když jsem míjel ostrůvek, rozsvítila se oranžová.
Jdu ze sedla, jakože to projedu (odbočit doleva na náplavku). Dva metry před čárou jsem si rozmyslel. z protisměru byla v křižovatce ještě tramvaj, oranžová svítila už dlouho, nechtěl jsem zůstat viset uprostřed křižovatky.
Tak jsem zastavil vprostřed levého odbočovacího pruhu, dal nohu na zem. Za vteřinu se kolem mě zprava profrčelo auto. Vcelku normální. Až na to, že původně jel v odbočováku, na poslední chvíli, asi půl metru za kolem mi hodil myš zprava a na čistou červenou odbočil doleva. Kretén. Moc nechybělo a skončil jsem na kapotě a byl jsem zase ve špitále.
Jo a kdyby mě případně nabral, byl bych mnohem raději kdyby to byl cyklista, než to SUV s ropovodem místo nárazníku ... (to je takové popíchnutí pro obyvatele Vnějšího Mongolska, kteří se stále domnívají že největší ohrožení života pochází od cyklistů).
Bude ti vysvetleno, ze si hlidal spotrebu nebo spechal za osobou blizkou do spitalu...
Pripadne, ze byl rozjetej, ze to jeste da za tebou a tys svym nahlym zkratem malem zpusobil kolizni situaci. Jeste ze ridic pohotove zareagoval a vse se obeslo bez nasledku... ;-)
Dneska mě (mimo město) během těch 50km, předjížděly desítky aut. Náklaďáky, kamiony, osobáky, dost frekventovaná silnice. Mě už ta auta vůbec nevzrušují, jeden by si myslel, že je vůbec nevnímám, navíc poslední dobou jsou fakt ohleduplný, už i ty kamióny. Ale asi je vnímám víc, než si myslím - zezadu se blíží auto, jeden by si řek, že se od těch předchozích nijak neliší. Ale něco mi v tý kebuli nahlas řeklo „UHNI MU TY VOLE“. Zajedu co nejvíc ke kraji, přesto prohučelo těsně kolem mě, stříbrné BMW X5, jelo cca devadesátkou. By mě docela zajímalo jako bych to dopadlo, kdybych mu neuhlo.
Dnes téměř cykloaktivistou:) 3 akce!:D
1. jsem ráno nemocné matce 18 km vezl dárky, zásoby a noviny v baťohu na zádech ( cyklodopravně-humanitární akce:)
Pravdou je, že příště radši nakoupím až u ní
2.cestou k ní nafotil a večer na cyklistický web jsem dodal fotografie nového "cykloopatření" (cyklo-osvětářská akce:)
3. na Brumlovce těsně před dojezdem do cíle. jsem pohovořil s řidičem fábie, který pojal báječný nápad zaparkovat myškou těsně před mým předním kolem.
Aktivisticky , leč slušně, jsem mu zaklepal na okénko ( jedním prstem, žádné bouchání) jeho stroje a po stočení okénka jsem tomu člověku ve svetru řekl :" dobrý den vážený pane, jestli jste si nevšiml, tak jsem byl nucen zastavit abych vám nevrazil do vozu který jste s obratností sobě vlastní hodil bez blinkru těsně přede mě a jal jste se parkovat
" .... "Cože ?" děl ten bodrý řidič zhruba mého věku.
" Jenom jsem vám chtěl říci, že jsem byl nucen zastavitm, neb jste mi tam vlétl " Ahá, tak promiňte" řekl..... Rozloučil jsem se se slovy "No už máme pátek tak pěkný den " a on už jen tak koukal.
( cyklovýchovná akce :)
Cestou domů jsem lehce nakoupil abych využil větší baťoh, doplnil zásobu vína, dárek pro nejmladšího, bude mu 6 :) u lokálního knihkupce vyzvedl ( byl na objednávku) a ujel jsem zhruba 52 km.
Teď připravuju maso na zítřejší rodinou sešlost, bude kachnička, vepřové, dvoje knedlíky, zelíčko a asi bramboračka nebo vývar s noky , podle toho co mě ráno přijde lepší vařit. Žena se někde výletuje s kamarádkama a já se těším z toho, že Kladno dělá z Pardubic na ledě partu amatérů :)
Tak to abych se stavil na obed :o))
Tak vyhrála bramboračka a knedlíky byly nakonec jen jedny, nějak jsem nestíhal, ještě jsme mohutně finišovali zahradu a tak jsem udělal jen odpolední krátký výlet na žiletce za mámou a přijel jsem se slunce západem... ten protivítr, když jsem jel na Jižní Město byl vysloveně nepříjemnej.
Ovšem cestou zpátky pěkně potlačil.... Křenice -Sibřina jsem jel 56-58 km/hod , sibřinský radarový hafan štěkal :)