Nevěděl by někdo jak by bylo drahé udělat před barákem takovou malou dobíjecí stanici pro elektrokola? Něco jednoduchého, třeba jen elektrická zásuvka ve sloupku plotu nebo v samostatném sloupku atp. a nějak to zajistit, aby to mohl použít třeba jen ten, kdo si takovou zásuvku taky udělá a poskytne a nebo ten kdo si zaplatí atp. Prostě taková malá čerpací stanice pro elektrokola bez obsluhy.
Tohle zadání je tak široké, že cenové relace budou v rozpětí desítek tisíc.
Nejprve to trošku zkonkretizuj. Osobně si myslím, že nejdražší na tom bude systém "zabezpečení" čerpání. Od toho by jsi měl začít.
Postavit kolem toho sloupek se zásuvkou už je prkotina.
Nebo ještě jinak... Udělat venku zamykatelný box se zásuvkou. Člověk přijede, hodí tam baterku a píchne do zásuvky nabíječku, napíše se do nějaké knihy a pak zamkne, za dvě hodiny až bdue nabito se vrátí, odemkne, a pojede. Mmm, tak nějak by to šlo.
Naivko.
Pak dej vědět, kolik lidí se ti do té knihy zapsalo :o)))
A to jako že pak na těch lidech budeš zpětně požadovat úhradu?!?
Systém by měl fungovat tak, že nejprve zaplatí a pak mu to umožní "natankovat". Jinak to pro tebe bude prodělečná záležitost.
Nehledě na to, že nezabráníš tomu, aby si tam lidi nabíjeli i jiné baterie než na elKolo.
Pokud by jsi za to chtěl vybírat poplatek tak by jsi se asi neobešel bez živnosťáku.
Pokud by jsi chtěl dělat samaritána tak by jsi mohl přijít na buben.
Jinak jak píše Radka asi by tě to stálo pár desítek tisíc a efekt by asi nebyl nijak valný.
Dnes nabiješ baterie v kterékoliv restauraci v rámci dýška, nebo u káždé benzínky za 5-10kč.
S kvalitní nabiječkou nabiješ 10Ah baterii za 1 hoďku, což ti stačí na dalších 50km jízdy k dalšímu zdroji.
V tom případě by to ale chtělo aby tam byl stojan na kolo a hned u něj zásuvka na dobíjení. To se obávám, že většinou není.
Není, ale neměl jsem problém když jsem požádal zda si mohu nabít baterie na e-kole ať v restauraci či u benzínky.
Je fakt že všude nemusí být ochotni.
Asi obecně si hospody dost považují cyklistů, jelikož s módou cyklistiky jim to přivedlo dost zákazníků. Elektrocyklistů si asi moc považovat nemusí, jelikož jich zatím tolik není, ale věřím, že až jich bude více, tak si pak raději vyberou právě hospůdku, kde bude snadné dobíjení elektrokol.
Možná se trochu mýlíš jelikož elektrokolista když nabíjí 3h tak udělá větší útratu jak cyklista který si dá jen pivko nebo oběd.
Faktem je že jich je více.
Když jsem měl jen jednu baterii a dobíjel jsem na cestě tak jse se nikdy nesetkal s neochotou.
Mmmm, to je další věc, že sedět a čekat 3h člověka nemusí moc bavit. Fakt taky ale je, že to je pro baterky lepší je nabíjet 3h než nějaké rychlodobíjení. Nojo je to zatím pořád když ne v plenkách tak ve věku nějakého batolete. Ale tak čekat není na co. Člověk stárne a bude mu naprd, že až mu bude sto, tak že baterka se schová do sedlové trubky a nabije se za minutu atp. :)
Tak tady si dovolím oponovat - znám i takové, kteří jsou schopni sedět půl dne u sklenice vody natočené z vodovodu.
A pokud se budou elKola rozmnožovat, pak lze očekávat, že se k tomu postaví restaurační zařízení podle svého.
Ještě nedávno bylo možno kdekoli si dobít mobil či strčit noťas do zásuvky. V poslední době se ale čím dál častěji setkávám s tím, že v hospodách jsou zásuvky zaslepeny nebo mne i majitel zařízení upozornil, že tu elektřinu platí on, takže noťase si do zásuvky strčit nemohu.
Jako největší paradox považuji toto opatření v technické knihovně v Dejvicích, kam chodí hlavně studenti, nebo v budově ČVUT v Zikovce. To zcela postrádá logiku.
Musím říct, že bych byla i ochotna si nějaký poplatek za odběr elektřiny zaplatit, ale zatím jsem se setkala jen s tím, že elektrika je pod zámkem a poplatek vybrat nemohou.
Možná je toto zatím jen v Praze, ale tipovala bych, že nebude trvat dlouho a objeví se to i jinde.
Ahoj,
problém zaslepených zásuvek je o zodpovědnosti provozovatele za bezpečnost, spíš než o ceně. Je to problém, personál není schopen posoudit jestli to, co tam strčíš je schváleného typu, a pokud si tam pak naliješ omylem kofolu a dostaneš ránu, tak můžou být potíže , což asi někteří nechtějí riskovat, v dnešní době se to může prodražit.
Tohle je asi i základní problém u stojanů a podobně... splnit legislativní požadavky, aby si člověk nenadělal potíže, kdyby něco.
V Číně to mají tak, že někde na rohu visí taková velká nabíječka se spoustou kabelů co mají všechny možné koncovky, co se nejvíc používají Přijedeš, napíchneš , šmytec. Jsou tam oddělený sekce pro olovo a pro Lionky, kabel má svoji kontrolku... Mám někde fotku, ale nemůžu to najít. Ale asi bych se bál, že mi baterka tímhle stylem půjde brzy do ... pryč, rychlonabíjení pro Lionky není vůbec zdravé.
Asi by se to tedy dalo v pohodě sehnat, semtam jsou tyhle stanice i na výstavách , ale myslím že to není cesta evropská... zatím.
V evropě se uvažuje , že zavedou nezaměnitelné konektory pro různá napětí a typy baterií ( jako třeba u mobilů, noťasů...), a pak by se to dalo řešit. Výrobci by byli povinní dodržovat systém, a pak by mohly fungovat i takovéhle stojany. Ovšem , asi ještě nějakej pátek bude trvat , než se to uskuteční, pokud vůbec...
Ale je to z hlediska legislativy schůdnější, protože z nabíječe jde bezpečné napětí, ale 220V už není bezpečné... Stačí se kouknout v práci, co všechno musí být splněné kolem hloupé konvice na kafe... proto jsou všude automaty na studený bezpečný kafe... brr
To ale není vůbec ale vůbec blbý!!! Mohl bys k takové dobíjecí stanici ještě něco prozradit? Dobré je, že to je bezpečné. Nevýhoda asi je, že by tam muselo být nejméně 9 kablíků a někdo by to nakonec stejně popletl.
JJ, řešilo se to na jaře na jedno školení... byla tam i varianta výměnných stanic na baterie, jako to mají půjčovny, akorátže ty mění celé kolo... GPS srovnává dojezd a ukazuje kde se dá kolo vyměnit za nabitý...Je to hezké, ale pokud no toho nespadnou veliké peníze, tak to asi nebude tak rychlé.
Nějaké ty prospekty k těm nabíječům asi najdu, ale až po výstavě v Brně , teď není kdy... Občas po nich koukáme, ale zatím je nikdo moc neshání, i když si myslím že v kempech a kolem exponovaných míst by už dnes mohly být. Viděl jsem i solární typ, byla v tom velká baterka jako zásobník energie a běhalo to na bezpečném napětí pod 100V... ale to bude ranec peněz, jejich doba teprve nastane
Výměna baterii by byla nejjednodušší, ale to by znamenalo mít baterie pronajaté, nikoliv vlastní, protože ztěží bych svoji novou baterii vyměnil na nějaké stanici na baterii která už má fest nalítáno - konektory by se už daly přizpůsobit. Ale to je do daleké budoucnosti.
Solární nabíjení existuje - jedno nabízí Golden Motor - http://www.goldenmotor.com/ v sekci EV Battery, sadu za 345USD. Zdá se, že baterii nabíjí tak 8 hodin. Kolegyně Klika, co se tu občas objeví solárkem baterie dobíjí v severních Čechách, ale má asi vlastní systém.
No, ty stránky goldenmotoru jsou zajímavá věc, před časem jsem něco od nich chtěl , ale naši Číňani nenašli ani fabriku tam kde má být, ani se nepodařil žádný kontakt na uvedených mailech... Navíc je vidím fungovat snad jen v cz.
Ale sehnat to jde, o tom žádná
Drahé to bude vemli hodně a aby se ti alespoň aby se ti vrátily náklady, tak bys musel za nabití chtít tolik, že tě každý pošle kamsi a domů dojede taxikem bez nabití. Tyhle nabíjecí stojany co už občas někde jsou jsou stoprocentně dotované z jiných přijmů.
Asi je to fakt blbej nápad. Asi nezbyde než počkat až těch dobíjecích stojanů bude dostatečný počet.
A nebo se přestěhovat někam blíž ke stojanu, tuším, že třeba ČEZ má několik stojanů a všechny zcela "zdarma" k volnému použití :-)
Nojo skoro všechny stojany má ale zatím v Praze. :) Ale věřím, že za pár let to bude snad už ve všech alespoň středně velkých městech.
Pánové zásuvka na 230V se dá najít opravdu všude, potom už záleží jen na majiteli konkrétní zásuvky jak bude ochoten.
Kdybych měl čekat až někdo zřídí nabíjecí stojan tak bych asi nejezdil.
Osobně to řeším vyšší kapacitou baterii na dojezd minimálně 150km. Na to mně stačí mých celkem 29Ah. Na denní limit to stačí a přes noc se to dá nabít i v kempu.
Pokud myslíš stojany ČEZ na dobíjení aut, tak ty zdarma zase až tak nejsou. Musíš nejprve získat jakýsi "specielní klíč", jehož prostřednictvím můžeš nabíjet.
Nejsem si jist ale Jindra někde psal že pro e-kola je to zdarma, asi to zaplatí elektromobilisti. Mělo by to byt někde v nějaké obchoďáku v praze v podzemních garážích, Jindra by to mohl upřesnit.
Bobe, provozuje to PRE, psal jsem o tom tady:
http://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/352...
Funguje to, už jsem tam jednou dobíjel doopravdy abych dojel domů, stačila mě hodinka. Musíš si zajít k tomu vrátnýmu, dá ti kartičku, tou aktivuješ dobíjecí stojan a pak už to frčí. Pokud by ten jeden stojan chtělo využívat více nabíječů, je to v háji. Zvládá to jen jedno vozidlo.
PRE snad má "síť" těhle dobíjecích stanic v Praze, v těch nákupních střediskách.
Já rozumím tomu co Robikla zamýšlí, takovou svépomocnou záležitost nás elektrocyklistů, aby si měl šanci prostě zastavit se u kolegy, neotravovat ho, nebo nebýt závislý na tom, jestli je doma, a prostě si kolo dobít.
Na tom by nikdo neschudnul, lidé co neumí pořádně počítat v tom vidí nějaký problém, dobití tý baterie stojí pár halířů.
Takový systém by asi bylo možné vybudovat, nejschůdnější mi připadá systém, kdy se zamkne a odemkne proud do zásuvky pomocí identifikačního čísla které naťukáš na nějaké klávesničce. Identifikační včíslo by bylo přidělováno neformálním sdružením elektrocyklistů - tedy lidí, kteří by byli ochotni ve svém bydlišti dobíjení kolegům umožnit a hradit.
Tedy čerpal by si, byl by někde v paměti zaznamenán tvůj ID, vědelo by se kdo, kdy a kde, zneužití sice možné, ale snad odhalitelné.
Technicky to lze řešit, pokud nás bude dost, co je ochotno vyhodit zásuvku za plot a umožnit kolegům si natáhnout kus šťávy, mohlo by to fungovat.
Já osobně strašně nerad někde něco somruju, ale využívat takovýhle systém, jehož bych byl součástí a přispěvovatelem, bych se nezdráhal.
Chce to, jen si o sobě dát vědět a vytvořit rozumnou síť, s internetem hračka, technické řešení klucio od elektriky a komputerů by mohli vymyslet taky.
Jisté je že by to muselo být asi zdarma nějak nevidím jak by se to dalo platit.
Možná by byla kasička a dobrovolná platba, jenže tu kasičku by ti někdo ukradl i kdyby tam byla jen 10koruna.
Jinak by to nebyl špatný nápad, ovšem co my paneláčnici, my by jsme jen využívali. Možná by stálo zato navrhnou to i združení restaurací a hospod pokud to existuje.
Rád zaplatím přiměřenou sumu když budu mít automaticky možnost dobití baterií.
Přesně tak. Také nemám rád pocit, že někde někoho otravuji. Navíc nabití aku může trvat delší dobu.
Asi nejreálnější je ta zásuvka.
Samozřejmě ještě lepší systém by byl, kdyby byl nějaký automat, kam člověk dá svůj akumulátor a pětikorunu a hned mu vypadne jiný ale nabitý akumulátor. Jinak řečeno akumulátor by byl jen něco jako vratná láhev.
Tak to by asi těžko někdo chtěl ufinancovat. Jak to tak vypadá tak řešení bude dostatečná kapacita baterie a noční dobíjení po kempech o dovolené či víkendech. Tohle zatím funguje stoprocentně a kempy jsou k nalezení téměř na každém kroku.
Pro vícedenní cesty jsou ty kempy dobrý. Ale co když budu mít lehké kolo, co ujede třeba 50km a chci dojet daleko, tak by se šiklo někde mít tu možnost prostě bez nějakého ptaní se. A možná to půjde zabezpečit úplně snadno. Bude stačit registrace na nějaké stránce a po přihlášení člověk získá přístupový kód k dobíjecí stanici, kterou potřebuje využít. To by mohlo jít!
Kempy jsou dobrý na dobíjení během přenocování, jen je potřeba s sebou tahat redukci na karavanovou zásuvku.
A dobíječku, pochopitelně, nehledáme stojan, který bude nabíjet baterie, ale stojan, co má naše standardní napětí 230V a strčíme si do něj svoji dobíječku - to by bohatě stačilo.
Ale jak to už někdo výše připomenul, asi v našem eurosocialismu je takováto dobrovolná a bezplatná záležitost obtížně realizovatelná, každý dobrý skutek a snaha budiž okamžitě trestána. Taková zásuvka by jistě musela splňovat dvěsttřicetdevět evropských předpisů a nařízení, být pravidelně kontrolována pověřenými úředníky, a přesto by z provozovatele nesnímala zodpovědnost za to, že když nepřizpůsobiví se pokusí zásuvku ukradnout, bude zasažen elektrickým proudem, a bude na několik dní paralyzován a neschopen se postavit do fronty na dávky, o tom, že nebude mít sílu krást ocelové dekly kanálů nemluvě.
Stojany na dobíjení tedy dobrovolně budovat zřejmě nepůjde, pokud tuto činnost, která má zajistti dobrovolné darování elektrické energie neznýmým kamarádům zdarma nebude dotovat dalších dvacet úřednických parazitů.
Budovat by je mohly ale větší organizace, jako nákupní centra, benzinové pumpy atd. - již na komerčním základě. Nabiješ sice za korunu, ale rád do automatu hodíš korun deset, když víš, že existuje jejich rozsáhlá síť po celé republice a jseš si vědom toho, že to má svoje náklady a chceš aby taková síť fungovala.
Navíc. v kempu za noc nabiješ za dvě koruny, ale zaplatíš korun 60 - 70 za elektrickou přípojku a nic s tím nenaděláš.
V Německu snad funguje tohle:
http://www.lade-dein-auto.de/
a evropsky tohle:
http://www.lemnet.org/LEMnet_Map.asp?hl=en
ale nemám s tím zkušenosti, podaří-li se mi zase někam vyject, vyzkouším a poreferuji.
Asi tak nějak to je. V některých kempech je klasická 230V zásuvka na sloupcích a cena se pohybuje od 20kč výše za noc a nebo je zahrnuta v poplatku za stan, asi jak kde. Pokud jdeš do chatky tak je to v platbě za noc. Možnosti různé platby taktéž, pokud chceš nabíjet a mit relativní pohodu tak zaplatíš.
Já jsem u nás byl v poslední době jen v několika kempech, a vždycky po mě chtěli od 60 kč výš, kempové poplatky jak v Německu nebo ve Francii, ale úrověň sociálek a ostatního vybavení na úrovni kempů co znám z mládí za Husáka, jenomže tehdy jsem se kempům vyhýbal (nechtěl jsem platit vůbec nic).
Na Nové Živohošti na Slapské přehradě měli v tábořišti ceny jak v prvotřídním kempu, ale pro sichr elektřina vůbec žádná, takže centrála :-)
Experimentovat po českých kempech už nehodlám, když jsem celej den na kole, chci se večer normálně osprchovat teplou vodou, a nebát si se sednout na hajzlík. Zkousnu, když neteče teplá, ale aby byla jen jedna sprcha na celé tábořiště, popřípadě nebyla vůbec žádná, a hajzly zesraný jak v Rusku a platil jsem ceny jako v Německu mě nebaví. Nejde o prachy, ale nerad ze sebe nechám dělat blbce.
Teda 60 Kč extra jen za tu zásuvku, jinak jsem celkem platil od 170 do 250 Kč za noc - jeden cyklista, stan, elektrika...
Bohužel tak to u nás chodí, ceny vysoké a služba za ně žádná.
Všimnul jsem si u nás že kolem cyklostezky jsou rozestavěny občerstvovny a u nich jsem viděl i stany a napojeni byli na elektřinu z beden na sloupech. Jenže tohle asi není všude. Myslím že u takové občestvovny by se dalo přenocovat i nabíjet. Vše je jen v lidech a jejich ochotě. Kdysi jsme si stavěli stany i u cizích lidí na zahradách s jejich souhlasem, někdy nás i pohostili nechali umýt adt. Jo to byly časy to byl ještě člověk člověku člověkem, dnes je vlkem.
Dnes chce každý jen brát a jiní ho nezajímají.
Blbá nálada ve společnosti, zloba, sobeckost, závist, nevšímavost.
Nevidím to tak černě, lidi jsou více méně pořád stejní, ochota pomoci druhému se nezmenšila, ani nezmizela, jen ti lidé, co pomáhají jsou méně vidět a slyšet než ti co pomlouvají a kradou, tak to opticky vypadá, že těch druhých je mnohem víc.
Už nejsem ve věku, abych někomu stanoval na pozemku, prosil o vodu a využíval lidské ochoty a laskavosti,a ví Bůh, že jsem s pomocí lidské laskavasti objel velkej lán Evropy. Dnes jsem na řadě já, abych tohle vracel a posílal dál.
Ochota odrbat každého pocestného, je u těchle buřtstánkařů typická, a vždycky byla, pražáci si vzpomenou jak byla ředěná hořcice v buřtsáncích na Václaváku a jak se ti zlodějíčci nestyděli účtovat papírovej tácek a podávat ty tukem prolezlé klobásy na kouscích papíru...
Nojo, ale to je u Vás na východě. Jsme byli někde na Moravě pro pejska a taky jsem koukal jak ti lidi byli super a nabídli jestli si nechci odpočinout po dlouhé cestě. To se tady u nás fakt nevidí. Morava je fakt dobrá! :)
Trošku začínám zase závidět smradlavým motokolům, že tyhle problémy nemají. :) Na dálky je zatím hold lehká verze elektrokola nepoužitelná.
Když nebudeš mít ambici na víc než 150 km denně, zdá se že ze třema 12Ah bateriema - tedy 36Ah na 48V celkem, je to realizovatelné i na velmi těžko.
S tím co Šikula má k dispozici teď je to tedy asi 15 kg navíc, proti bezmotorovému kolegovi.
Není to tak docela pravda, např. bosch model 2013 je zrovna na tohle jak stvořen. Baterie nabitá za 1h a dojezd na jedno nabítí téměř 100km. I kdyby to bylo jen 60km tak během oběda máš nabito na dálší cestu.
Cena je ovšem závratná. Kdo chce komfort tak si musí holt připlatit.
Hele Bobe, viděl jsem krásného pošťáka, koukej, ale to bude asi Panasonic a ne Bosch...
No fuj, děs a hrůza.
A to si neviděl toho dvoumetrovýho černocha co to řídil :-)
Toho jsem si netgroufnul anio vyfotit :-)
Ta idea vézt si sebou tolik energie, abych dojel až kam potřebuju a tam přes noc dobil je hezká, ale stejně mi to pro dálkovou cyklistiku nějak nesedí. Když budu chtít ujet 180km, tak to znamená investici do baterek 20 tisíc. Váhově budu s LiFePo4 tak na 9kg a to už je nějak moc, ale dobře ještě se to dá. S LiMn budu níž, ale zase zaplatím více peněz a je tam trošku jiná životnost atd. Tak teda nevím. Ekonomicky na nějakou velkou dálku mě vychází lépe ten pohon Crab. A nevýhodnost investice do baterky se docela umocní tím, pokud takové dálky člověk nejezdí častěji. Takže řešení stejně zatím vidím raději v tom mít lehké kolo s nějakou ekonomickou a lehkou kapacitou akumulátoru a prostě mít to kde dobít. Je mi ale jasné, že vývoj půjde dopředu a jednou snad budou za tu samou cenu a s tou samou váhou akumulátory s dvojnásobnou kapacitou i životností a pak asi člověk může uvažovat trošku jinak. Ale to to vypadá tak, že elektrokolo je super hlavne na kratší trasy dejme tomu do 70km pro někoho možná do 100km. Nemusíte se mnou souhlasit. Samouřemě to beru podle svých možností a tak.
Vezmu to podle sebe, mám celkem 29Ah li-mn a ujedu na ně v půměru 140km na jedno nabití.
Těch 140km je pro mně 7 až 8hodin v sedle a to je pro mně téměř smrtící výkon. Za baterie jsem dal 30tis.
Ale je tu u mně silné vykonové omezení díky mé nemoci (kýčle) taky značná nadváha (130kg).
Nevim jak jsi na tom ty ale když budu vycházet dejme tomu z běžných parametru, tak zdravý jedinec o váze do 90kg by byl schopen na mém ekole ujet dvojnásobek toho co já a to v kratším čase.
Z toho mně plyne že takovému jezdci stačí 15Ah bat. aby ujel 140km - 160km což je cenově nějakých 10tis. a váha 5kg což je přijatelné. Podotýkám že tohle jsou hodnoty z tatí mírně zvlněné. Pokud by se jely hodně kopce tak se dojezdy rapidně zmenší.
Jinak je ještě jediná možnost jak vyrovnat váhu baterie, Jindra navrhuje zhubnutí váhy baterií popřípadě batožiny.
Jednoduše zhubneš li 10kg získáš další kapacitu na větší dojezdy.:-))
30 tis. kč a vydrží ti to nejméně pět let a jezdíš s tím dost a i dálky, tak to využiješ a je to tedy pro tebe dobrá investice. Já jsem v jiné situaci v tom, že využiju hlavně kratší trasy. Tam se mi těch mých 36V/12Ah využije tak nějak i váhově (4,5kg) i cenou (8700kč) i předpokládanou životnosti a odolností (LiFePo4). Jenže další aku pro dálky bych využil jen párkrát za rok a v tom je ten problém. To už by mi asi bylo líto. Kdybych věděl, že baterka se sama nesebezničuje tou vnitřní chemií a její životnost je přes deset let, tak to asi neřeším, ale bohužel realita je horší než přání.
Jinak mě lenochovi, co rád jezdí rychle do kopce, by těch 15Ah při 36v stačilo tak na 90km. :) Tedy v terénu jaké jezdím. Pokud by to bylo někde, kde nejsou kopce, tak by člověk mohl jet bez pohonu.
Ta rychlost má obrovský vliv na spotřebu.
60km po rovině si při rychlosti 40km/h řekne o 15Ah.
Je to se šlapáním jak sviňa.
Potvrzuji. Rychlost a zátĕž jsou vrazi spotřeby.
Zátěž celkem moc neovlivním ale rychlost ano, začal jsem jezdit prům. 16-17km/h a spotřeba pěkně klesá. Někdy to ovšem taky osolím hlavně když dělám obratku a vidím že mám ještě velkou rezervu.
Třeba dnes jsem nešetřil, najeto 96km rychl. 17,4km/h, čas 5:33min, spotřeba 20,6Ah, 8,1Wh/km.
Já celej den bušil do počítače abych večer to co jsem za ten den udĕlal smazal, protože jsem to vzal za špatnej konec.
Jak já Ti tĕch 96 závidím :-):-(
Tak to tě lituju ja už raději když něco dělám na PC tak co 10min zálohuju.
Venku dnes bylo nádherně tak jsem si to užil i když v bolestech ale bylo to príma.
Já v zimě bez kola asi umřu. Nemáš nějké letní sídlo někde u moře ve Španělsku nebo Francii?
Tam by se ta posraná zina dala přečkat.
Zálohuju taky, mám to jištĕný, tohle nepodĕlal stroj ale já, znova a lépe.
Mám kámoše v Olivĕ, v zimĕ je tam kolem 10-12 stupňů, ale chatu u pláže vyklízí tak v půlce řijna, pak tam do března chcíp pes, mrtvé mĕsto.
Taky to není ideální, hodnĕ vĕtšinou fouká vítr a občas fest leje. Chtĕlo by to spíš nĕco na opačný polokouli, zjara do léta a pak se přesunout a znova zjara do léta a zimu s podzimem prostĕ zrušit jako třídu :-)
Díky za inspiraci.
Na příští sezonu asi dám na svůj cykloservis ceduli nabíjení elektrokol zdarma.Protože většina elektrocyklistů asi nabíječku nevozí, tak se podívám po nějaké univerzální.
Tu desetikorunu za nabití určitě oželím a pokud se dotyčný podívá co by si eventuálně koupil, tak se to nakonec i vyplatí.
Bych řekl že ti tu desetikorunu každý dá jako dýško, hlavně si ještě zřiď nějakou občerstvovnu ať se dotyčný nenudí u toho nabíjení.
Jinak pokud jsi někde v dosahu Rožnov, Karlovice, Lipník tak se hlásím k občasnému nabíjení.
Občerstvení není problém - z jedné strany vinotéka, z druhé stánek se zmrzlinou a do pár kroků tři hospody.
Jinak bys to od Tvé trasy musel stočit trochu ke Vsetínu - jestli vozíš nabíječku, tak není problém kdykoli napíchnout na zásuvku.
Super nápad. Myslím, že taky dobrá reklama, která přitáhne elektrokolisty i z větší dálky, kteří si třeba i záměrně naplánují trasu okolo, aby dobili a jeli dál. Má to jen jednu mouchu a to je to čekání na nabití. V mezičase si ale mohou u Tebe něco nakoupit a nebo si prohlédnout něco zajímavého v okolí atp. Tak ti fandím. :)
No uvidíme.
Aspoň můžu po sezoně místo houpání nohama vystříhávat písmenka na tu ceduli.
Jinak představa cylkistů čekajících na nabití a dvě hodiny u mně nakupujících mi není zrovna nepříjemná. :O)
Nabíječky bych ani neřešil, myslím, že si každej poveze raději svojí, stačí zásuvka a kolo v bezpečí. Typů baterií je dost, stálo by tě dost peněz mít na všechno nějakou slušnou.
Jak říká Bob, každý Ti rád tu pětku dá, jestli nakoupí, to si nejsem jistej.
Mě by vyhovovalo, kdyby v době co nabíjím, mo třeba někdo mírně oservisoval kolo, třeba vycentroval a tak, ale v sezóně kdy se jezdí to je evidentně neschůdný požadavek, a když je zima, sice bys rád servisoval, ale cyklistů bude méně.
Budu ti držet palce, až to rozjedeš, dej vědět, rozšíříme to mezi kolegy elektrikáře jak spalničky...
Tak servis na počkání není u mně neschůdný požadavek, ale běžný standard. Když je nějaká větší oprava, tak je to stejně domluveno až na druhý, nebo třetí den, takže to klidně můžu přerušit a dodělat třeba večer.
S nabíječkama by to také nemuselo být tak neřešitelné. Na olověné něco mám, a na Litiové budu asi stejně kupovat, protože si přes zimu chci poskládat elektro pro sebe.
Kdyby měl někdo zájem tak ve sklepě mně leží bez užitku vypletený a obutý crystalyte HS do předního kola. Jinak s tím servisem během nabíjení to není tak špatný nápad taky bych to využil.
Obávám se že olovo elektrokolaři jž nevozí.
Potom stačí nabíječky na li-ion a lifepo4 jenže je ještě potřeba na napětí 36V a 48V. To už máš čtyři kusy, nevím jestli je nějaká přepinatelná pak by stačila jedna univerzální.
Jak píše Bob, jsou to 4 nabíječky a nejsou levné.
Mám doma dvě nepoužívané, protože z nějakého důvodu nenabíjejí 48V/3A LiPeFo4 nabíječky, jestli si s tím umíš poradit a opravit je, klidně ti je pošlu. Mě prostě přestali nabíjet, aniž bych je utopil nebo z nich vyšlehnul blesk, jsou prostě nějaké nemocné, kluk co se vyzná v drátkách to asi dokáže opravit, já ne.
Kromě toho jsem si sehnal 5A nabíječku, která nabíjí o nějakých těch 40 procent rychleji, a šilhám po 6A nabíječce od Šikuli, co nabíjí dvakrát rychleji než ta 3A.
Pochopitelně služba s nabíječkou by byla moc fajn, ale protože ne každý ti ji nabídne, stejně si dálkoví elektrocyklisté tu svoji budou vozit s sebou.
Jasně, když k tomu připočítám ještě 24V nabíječky, na které také ještě lidi jezdí, tak se to dál rozroste.
Pořád bude ale lepší mít alespoň některé varianty a ostatní hold odkázat jen na tu zásuvku.
(Poslal jsem ti zprávu s adresou)