Má to šanci? Někde jsem četl, že to je kompromis mezi 26 a 29. Jsou názory, že by to mohlo být optimum a že kolo na 29 je už vlastně ošklivé a nejsou tam možné větší zdvihy pružení atd. Možná je to subjektivní. Mně naopak přijde divné MTB na malých kolech.
http://www.nakole.cz/diskuse/14554-kola-27-5-co...
no uvidíme...
29 ky minimálně udělaly z části jezdců, kteří na 26kách vypadali jako vosy na bombonu, bajkery :)
Soused má minimálně 195, jeho žena je jen o pár cm menší ( bejvalá volejbalistka:)a když jsem je poprvé viděl jejich žirafí sedlovky tak jsem se musel smát, vypadali jako když měli půjčená dětská kola.
Ještě jsem to nejel, tak nevím, možná dobrý, ale pokud se bude chtít vyhovět všem, bude tu za chvíli třeba 26,75" nebo 28,15", co já vím...
Na druhou stranu je to další rozšíření spektra dílů, za chvíli se v tom pra..e nevyzná...
myslim, ze je to dobry kompromis, urcite si to najde cestu medzi bajkermi .. pre niekoho su 29 neatraktivne, velke, .. no velke kolesa maju aj svoje vyhody a ten novy rozmer by mohol zaujat .. cital som niekde, ze napr v amerike sa 29 dost uchytili
27,5" v reálu hlavně není uprostřed mezi 26" a 29", ale znatelně blíže k 26".
Nejlepší je srovnání průměrů ráfků (tam do hry nevstupuje různý rozměr různých typů plášťů).
26" - 559mm
27,5" - 584mm
29" - 622mm
V praxi není až tak extrémní rozdíl ani mezi 26" a 29".
A co se týká zdvihů, tak běžně už se dělá ve 29" 140mm zdvihu, kde to ještě vychází celkem dobře.
Existují i vyjímky v DH na 29" kolech, takže nějak vyrobit takové kolo není problém. V praxi to ale nikdo na DH tak nejezdí a nemyslím, že by se to v DH mohlo uchytit.
Za mě je 27,5" téměř zbytečný rozměr kvůli příliš malému rozdílu oproti 26".
Možná ještě tak pro ty fully s větším zdvihem, kde pak nevychází tak přehnaně dlouhá zadní stavba jako u 29".
Jinak jak už napsal Joe-CUBE. Výběr specifických komponent pro tento rozměr (kola, pláště, rámy) je zatím opravdu extrémně mizerný.
Ono i ve 29" po více letech na trhu je výběr pořád menší než ve 26". I když pro 2013 je to výrazně lepší, tam už se přidalo mnoho výrobců, kde ještě 29" nebyla (nebo někteří výrazně rozšiřují nabídku).
U 27,5" ani pro 2013 žádný z větších hráčů na trhu nic moc nenabízí (většina velkých hráčů na trhu nenabízí ve 27,5" vůbec nic).
A pro představu jak málo se liší 26" a 27,5".
26tkové trošku objemnější pláště (2,25") mají stejný průměr/obvod jako 27,5" méně trošku užší (kolem 1,9").
A ještě je tu jeden vliv související s dostupností dílů.
29tka má stejný rozměr ráfků jako treking/cross i jako silnička.
Tím se to z části překrývá společnými díly a je dostupnost dílů o něco lepší.
Jak bude rozměr 27,5" úspěšný, o tom se můžeme pobavit za 5-10 let...
Rozdíl mezi 26" a 27,5" je 25mm, celkem přesně 1", tedy na poloměru půl palce, podle mne by rozdíl jízdních vlastností ve slepém testu spousta lidí vůbec nepoznala.
Ono je to vůbec zajímavé, ráfek 27,5" (584mm) < 27" (622mm), zatímco 27"=28"=29":-)))
Co se týče rozměrů ráfků a plášťů - těch uváděných a skutečných, dodnes jsem je nepochopil a asi ani nikdy nepochopím, navíc existuje několik norem - no fuj, čert se v tom vyznej...
:-)
http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html
;-)