Vážení lehocipedisté. Už se nemohu dočkat, až rozšířím vaše řady. Objednal jsem si nový MAX DD27 se spodním řízením. Doufám, že mi to půjde - zatím jsem najel impozantních 150m (metrů) na výstavě v Brně a neupadl jsem. Mám několik dotazů. 1. Na stávajícím trekingovém kole používám cyklocomputer s měřením pulzu pomocí hrudního snímače. Nebude na Maxu vzdálenost k pulzmetru ve standartním Azubáckém umístění příliš velká? 2. Kde vozíte lahev (dvě lahve?). 3. Budou nabízené standartní pláště Schwalbe Marathon (7bar) vhodné i na polní cesty, cyklostezky event. zcela lehký terén? Budu vděčný za každou radu a doporučení pro začátečníka od zkušených lehocipedistů. Díky! - Vlas
Vítej mezi povaleči!
1. pulsmetr nemám, takže nevím
2. já mám DD21 a jeden košík na lahev mám na přesmykačové trubce. druhý vzadu na sedačce. Jinak se dají přidělat kamkoliv zezadu na sedačku, jen najít svoji optimální polohu.
3. Za sucha není problém, akorát víc střílejí kamínky do stran. Za vlhka a v písku to dřív ujede, ale závisí to na zvládnutí techniky jízdy.
Přeji hodně proležených kilometrů.
Díky za odpověď.
Jak jsi spokojen s DD? Nezlobí to? Dá se řadit i v tahu? Neuvažoval jsi dát dopředu ještě třeba dvojtalíř na zvětšení počtu převodů? Kolik zubů dopředu vidíš jako optimum?
Nevadí lahev zezadu na sedačce brašně na nosiči?
S DD jsem spokojen, je pořeba občas doladit seřízení, což je velice jednoduché.
V plném tahu řadit nedoporučuju, jde to z tuha, je lepší povolit, nebo na moment přestat šlapat - skočí to tam hned.
O více-talíři jsem uvažoval, ale zatím ne vážně, vystačím si zatím s tím co mám. V tom ti určitě víc poradí tomala4- viz. níže.
Láhev vzadu mým starým brašnám zatím nevadí, ale uvažuji o inovaci, tak uvidím.
plaste - ja bych moc nerozlisoval tvrde polni a lesni cesty a asfalt III tridy z pohledu cykloturisty, spis bych rozlisoval blato a snich x tvrdy podklad, kdyz je sucho tak muzes jezdit po polnackach i na temer hladkych pneumatikach s rozmerem 1,9 palce
- a i kdyz zaprsi a bude trocha blata nebo pisku a pojedes hodne opatrne tak projedes taky
- vhodnej drsnejsi vzorek ti umozni oproti hladkymu rychlejsi jizdu
- jestli budes jezdit na snehu a v blate - zima - tak jedine drapky, ja budu mit 2 sady pneumatik a prezouvat dle potreby
Jak jsi nakonec vyřešil odpružení? Já jsem si koupil od Milana tuningovanou vzduchovou vidlici Suntour serie XC pro, u které mi snížil zdvih na 100 mm a dozadu vzduchový Manitou. Jsem teď zvědav, jestli to půjde v pohodě zamontovat do nového Maxe.
vim o tom, predek - je to asi nejlepsi reseni a zadek jsem jeste neresil, pockam az jak se ti vzduchac manitu osvedci, zatim budu jezdit hardtail
Ahoj, 4 mesiace (2620km, nastúpané 15.1km) mám MAX DD27 + 3-prevodník a spodné riadenie.
1) Pulzmeter nemám. Skús si zistiť aká je max. vzdialenosť udávaná výrobcom pulzmetru.
2) Pitivo vozím v brašniach, ale rozmýšľal som aj o vaku na vodu s hadičkou (asi najlepšie riešenie pitia počas jazdy - predovšetkým pre závodníkov), ale zatiaľ mi vyhovujú cykloturistické prestávky na vyprázdnenie a doplnenie tekutín. ;)
3) Ako písal HonzaK a myslím si že na svoju šírku a dezén držia dosť dobre, na štrku pomôže zníženie tlaku na min. udávaný výrobcom, t.j. 3bar.
Poděl se prosím o svoje zkušenosti s kombinací DD27 a s trojpřevodníkem. Jak se to osvědčilo v praxi? Jak na tom řadíš? Bude tam jistě spousta duplicitních kombinací. Využíváš spíš přesmyk, nedo spíš DD?
planetova prevodovka je dobra kdyz budes jezdit hodne rychle, pak mas jemny odstupnovani, do 30 km/h - muj pripad to nema smysl
DualDrive je výborná vecička. Zvykol som si jazdiť so zaradeným najťažším stupňom na DD a radím klasicky prevodníky a pastorky. Na ľahší stupeň DD potom radím na mieste po rýchlom zabrzdení alebo do kopca pri najlahšom klasickom (najmenší prevodník - najväčší pastorok), resp. preventívne keď sa k tomu najľahšiemu blížim a vidím, že stúpanie sa bude zväčšovať.
Prevodníky mám 26-38-48, pastorky 11-13-15-17-20-23-26-30-34, mno a DD má prevody 0,73-1-1,36. Takže najľahší prevod mám 0,558 a najťažší 5,93 (čo je pri 26" kolesách a frekvencii šliapania 80rpm: 5,4km/h až 57km/h) a využívam plný rozsah aj keď málokedy. Ale keď tak okolo seba pri jazdení pozerám väčšina cyklistov tiež málokedy využíva najľahší a najťažší prevod, ja som asi od 75km/h už cítil, že už to nie je moja optimálna frekvencia šliapania a chcelo by to niečo ťažšieho, ale zasa dlhých prudších zjazdov nie je v mojom okolí až tak veľa, takže na nejakú tú minútku mi to stačí. ;D
1. Myslím, že oproti vzdálenosti na klasickém kole jde o nárůst nanejvýš o 20% a budu se hodně divit, pokud to ten snímač a pulsmetr nezvládnou.
2. Poslední dobou vozím petlahev v tašce při ježdění do školy (těch patnáct minut bez pití vydržím:-)) a 3l vak s hadicí na delší výlety. Poloha vaku se dost mění, podle použitých brašen a tak, ale v zásadě cestuje jen vzadu po nosiči nebo mezi ním a sedadlem. Na svém minulém kole jsem vozil dvě letrové lahve v košících na lahve daných zezadu na sedle, z každé strany jedna, šrouby košíků byly dané asi ve výšce ledvin nebo o kousek níž. Nebyl problém vytahovat lahev za jízdy a zase ji tam vrátit, jakmile člověk přišel na ten správný grif. Poloha košíků je individuální, někdo radši níž nebo i výš než jsem je měl. Sedni na kolo, vem lahev a podrž si ji za zády připlácnutou na sedlo, nelépe navlečenou v košíku. Někdo ti tam pak udělá značky. Pokud máš laminátové sedlo (což jistě máš, na takové mašině), šroubuj tam ty košíky přes velkoplošné podložky. Hlavičky šroubků stejně pod potahem vůbec neucítíš, s podložkami nebo bez. Podložky líp rozloží zatížení toho laminátu, který je u okrajů celkem tenký.
3. Se standardními plášti Schwalbe Marathon nahuštěnými na plný tlak zvládneš libovolnou polní cestu, jakmile to jednou na lehokole umíš. Náročnější to bude jen za mokra. Jejich vzorek je mělký a nevýrazný, takže kloužou po mokré hlíně jak namydlené. Chce to jet opatrně a zvyknout si na smyk, zezačátku člověka dost vyděsí když sedačka cestuje pod zadkem zprava doleva, ale dá se na to zvyknout začít to v blátě považovat za normální. Nahuštění na menší tlak jak radili ostatní nepochybně pomůže. Taky by určitě zredukovalo počet malých kamínků vystřelených na polní cestě do stran nadzvukovou rychlostí. Kolo při tom vždy malinko uskočí. Já osobně jsem stějně jezdil na plném tlaku pořád.
Na závěr: Pokud se ti povedlo na výstavišti ujet 150m bez pádu, a pokud to správně chápu tak, že jsi nespadl ani před tím, pak už překračuješ průměr. Podle mých zkušeností nadpoloviční většina lidí napoprvé spadne. Taky jsem poprvé letěl, mistr světa "přece-umím-jezdit-na-kole" a už to bylo. Takže se myslím nemáš čeho obávat. Zezačátku doporučuju spíš asfalt, aby to člověk dostal trochu do ruky, po pár desítkách km to půjde samo a bez přemýšlení, po pár stovkách zapomeneš jak se vlastně leze na to staré vysoké kolo a budeš se muset soustředit na něm, když si tvoje bude někdo chtít zkusit.
Díky za slova povzbuzení. Vozit vak na vodu jsem taky uvažoval, protože mám jeden z minula, sice jenom 1,5 l - koupil jsem ho společně s takovým malým batůžkem. Asi to vyřeším jedním košíkem - když pojedu bez bagáže. Pokud povezu tašku na nosiči, tak do ní skusím nějak přidělat ten starý vak. Nebude v orginální brašně na org. nosiči moc nízko? Neumím si to bez kola představit.
Shora na nosiči je určitě dostatečná výška, pokud ten vak dáš do některé z těch bočních brašen, ocitne se asi tak vysoko jak sedíš nebo i kousek níž než je spodní konec sedačky. Neviděl bych v tom problém, tou hadicí jde nacucnout i svisle vzhůru, jen to neteče samo. S 1,5l vakem nebude taková potíž stranově vybalancovat náklad jako s tím mým 3l. Je-li na jedné straně o 1kg víc než na druhé, skoro to ještě nejde poznat. 3kg už cítíš, na jednu stranu to zatáčí jakoby ochotněji a příjemněji než na druhou.
To je největší rozdíl mezi LWB a SWB.Na dlouhý sedneš a jedeš,ale to krátký se chová poněkud jinak.Zřejmě za to může to přední kolo.Na dlouhým je vidět.Než jsem ujel cca 100m na krátkým tak jsem byl třikrát dole.
Možná to sem nepatří..Prostě poznatek.