Takže další pokračování v diskuzích o stavbách našich lehokol
Jednička je zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...
dvojka tady :
http://www.nakole.cz/diskuse/12467-homebuilders...
trojka tady:
http://www.nakole.cz/diskuse/13366-homebuilders...
čyřka tady :
http://www.nakole.cz/diskuse/13976-homebuilders...
pětka tady:
http://www.nakole.cz/diskuse/14972-homebuilders...
Tak jsem založil 6, přestože 5 není ještě zaplněná, ale zítra odjíždím na sraz a třeba se přes víkend zaplní. Všechny odkazy na předchozí by měly fungovat.
Ahoj, dával jsem to jako odpověď sem:
http://www.nakole.cz/diskuse/14363-1008-km-v-72...
Ale asi to nikdo nezjistil :-)
Podme nieco tuna majstrovat a zamestnajme svoje mozgy lebo ostatne rubriky sa zvrhavaju na hadky (prosiim na tutu cast ani nereagujte to je len podtext)
idem robyt uchit vratnej kladky na klon barona a chcel som poziadat majiteou lowracerov o nejake fotky ako to tam maju privarene lebo na nete su fotky len take kde to krije ta kladka a je tam prd vidiet. A nejake rady okolo toho tiez priimam lebo fakt zatial na tom jazdiim cca 30km/h na rovinkach a mysliim e mi to Pa trubka trochu brzdii a vyriesi to aspon 1 vratna kladka nad prednou vidlou.
Kdysi tady myslím Jirka psal, že ztráta při tření řetězu v trubkách je v jednotkách watů, takže to celkem ani nestojí za námahu nějak to řešit. Je ale třeba udržovat řetěz i trubky v čistotě.
ide o to ze tu trubku som tam dal docasne a neni idealne uchytena takto je tam uz 450 km :-D a fotka napovie viac
Tak jí jenom líp natvaruj pomocí horkovzdušné pistole popřípadě by to šlo i výkonějším fénem.
no skuusim tu pistol teda usetrilo by to financie na frezovanie kladiek z 3 na 1 tahovu lebo ta je tam tiez evidentne docasu som nasiel a uravil co bolo doma a bez lozisk to neni ono uz je tam vakel a pri pojazde a hrbolatom povrchu zacina ta kladka hrkotat .
Trochu O.T.:
Sedlo, zdá se, je typu parková lavička. Čím jsou kryté (potažené) příčky?
/Lépe jednou vidět než 4x číst 8-)/
Osvědčilo se to, větrá a nepaříš se na tem?
Ď.
je to parkova lavicka myslim ze rebra su od Jirku a priecky namiesto gulatiny su upravene listy s parkiet co sa volakedy pouzivaly take ploche. Kritie je mirelon je to docasne nez bude bullpren. Ten mirelon je fajn ked je chladnejsie ale inak sa potim ako prasiatko (na chrbte) bez mirelonu to vetralo super ale zasa tie supi na nasich asfaltoch do chrbyta su hnusne.
Teď ti to drhne hodně kvůli tomu zlomu řetězu přes hranu trubky na konci. Natvaruj trubku opatrně horkovzduškou nebo fénem do oblouku tak, aby konec mířil směrem, kterým řetěz chce. Doporučuju taky udělat na konci trubky trychtýřovité rozšíření, aby zmizla ta hrana. Já to dělám nahřátím konce trubky nad plynovým sporákem a naražením na vhodně tvarovanou násadu šroubováku.
Když tohle všechno uděláš, odpor v řetězu výrazně klesne, ale pořád bude cítit. Je to proto, že když máš spodní trubku hodně zahnutou, tak tah napínáku přehazky tlačí řetěz proti stěně trubky v docela velké délce - celý ten ohyb. Proto se na lowracery tak často dává do návratové strany kladka nad předním kolem. Pořeší ten velký ostrý ohyb a tvarování zbytku trubky už není tak drastické. Takže pokud chceš to kolo vyladit opravdu pořádně, kladku mu tam udělej.
No a to je to co som tu riesil ze by sa hodily fotky uchytenia tej kladky nad prednym kolesom.
Taky si myslím, že by to pěkná duralová kladka vyřešila s mnohem menšími ztrátami. Jinak ležáček vypadá pěkně, rád bych se na něčem podobném svezl až bude příležitost. Já zatím ležel jen na tříkolce v AZUBu a na své:
http://www.nakole.cz/diskuse/14363-1008-km-v-72...
http://www.youtube.com/watch?v=Mwh2hYEJUCs&...
tak první záběry zlomenýho žebřiňáku do rozměru 90/60/40 (pro místní strojáře: na obrázku je zednickej skládací metr, každý díl má 20 cm)
určitě to nebude skládačka na pár vteřin jako má mech, je to poplatný tomu, že rám je pro 2x26" SWB (přední i zadní vidle)s důrazem na pevnost do terénu, ale aspoň zkusím minimalizovat potřebu nářadí
... a teď to zkusím složit do pojízdnýho stavu ((-:
tak všichni tvoří, já snad přes tu zimu taky něco konečně dodělám. Kdybys chtěl tak tu mám takovou pevnou tašku od skládačky do které bys to mohl schovávat. A také tě vítám ve skládačkovém klubu.
ano prosím, CHTĚL! aspoň bych nemusel shánět švadlenu na šití; hoď mi když tak nabídku do obálky, dík
(ještě, že sem se včera udržel a neodeslal úvahu, že si uspořádáme skladolehosleh a na milost možná vezmem ty zábradlový-aby nás bylo víc)
Jak tam pojedete? Vlakem , nebo letadlem?
vždyť píšu "úvahu, kterou jsem naštěstí neodeslal"...přijedeš taky?
Kdy a kde ho chceš spáchat?
to je marný....ale když to chceš vědět: nejspíš někde "uprostřed" republiky, aby to nebylo daleko, bohužel Zbiroh už je zabranej ((-:
Kouknu na mapu:
Střed bych viděl někde v trojúhelníku Chrudim, Chotěboř, Čáslav 8-)
/Tedy, já tam byl asi dvakrát, ale líbilo se mi tam (nevnucuju)/
Jak nelíbilo ....:))
Ehm..špatně jsem si to přečetl....je dobře že se ti tady líbí....
nebo někde kde to má se skládáním a ležením něco společnýho, třeba Vysoká u Příbrami. Tam už před lety skládal ňákej řeznickej synek,Pepa Dvořák, co se pak odtěhoval do Ameriky.A dodnes to tam po něm u jezírka leží Rusalka.
A zde pár obrázků měho nového počinu. Snad se povede na poprvé.
Ty ses do toho ale pustil....ta tříkolka je pěkná, je vidět že vývoj od Frenka pokračuje správným směrem....hergot,kde na to berete čas ? :))
Proč máš v přední 26" vidlici 20" kolo - alespoň to tak odhaduji. Děj tam 20" vidlici a máš předek níže, což je lepší po všech stránkách.
To je 20" vidlice. On ten samostatný ráfek bez pneumatiky tu vidlici opticky zvětšuje. :-)
jj to potvrdzujem tiez som mal podobnu a bola tam medzera cca 4,5 cm rafik -vidla
Není to zrovna díl na lehokolo, ale zúžený náboj na skládací lehkou koloběžku...
co jsi delal s osou? (na obr 2 to vypada ze jsi ji skratil z obou stran symetricky ci snad ze je uprostred delena??
Všechno je o 35 mm kratší. Tělo náboje, osa, rychloupínák.....prostě dvakrát každej kus říznout nebo upíchnout na soustruhu a svařit....
A jak jsi svařil to tělo? Vypadá že je z hliníku :-)
http://www.youtube.com/watch?v=dqCCpzRj7OM
uměj´ to i v Česku ...
8-)
http://www.youtube.com/watch?v=2X6RgJoXfZQ
8-)))
Tělo svařuje skorosoused,na fotce svár není.
teda mas osu (a tahlo rychloupinaku)svarenou uprostred?
pripada mi to jako spatne reseni.
Pokud ti to nepraskne tak jsi vynikajici svarec.
Většinu rychlupínáků co jsem kdy použil na svoje leha jsem dělal stejným způsobem a nic neprasklo. člověk se nesmí zbytečně bát....Však to namáhání jde v ose, nijak to táhlo přece nelámeš.
tahlo: ano , jasne,pouze tah v ose.
osa: nesouhlasim. Mas ji zatizenou ohybovym momentem (sila F/2, rameno je vzdalenost lozisko-vidlice) a soucastne je stlacovana tahem tahla.
Ovsem pokud mas zkusenost ze to vydrzi , je to pro mne zajimava skutecnost.
Neni vse jen teorie...
dik za odpoved.
No to jsi ušetřil cca 20gramů, a přidal sis tak 3hodiny práce. K čemu je to dobrý?
No že se ptáš zrovna ty, hračičko...:)))
Tak som nasiel takuto kladku na nete co poviete??
Otazka do tahovej strany by ste dali klasicku kladku s O kruzkom alebo mam navrhnutu taku ze zoberem 28z pastorek a spravym nan domcek na 2 loziska. co bude lepsie ??
PS: konecne chcem sundat tu 0,5 kg pertinaxovu kladku co sa toci len na oske.
Mám kladku z kolečka kazety a dvou 608 ložisek. Tělo a bočnice z nějaké hliníkové slitiny. Bočnice jsou o trošku vyšší než řetěz na zubech (zhruba 1 mm), vyskočení řetězu brání jednoduchý tenký ocelový pásek ohnutý do "L" těsně nad bočnicemi a přišroubovaný k ose kladky.
Osa samotná je napevno dotažený M8 šroub skrz rám. Nezapomenout na správně širokou distančku na osu mezi ložiska. :)
Funguje bez jediného problému už moc tisíc kilometrů. Řetěz nevyskakuje, rámus nedělá, hmotnost jsem moc neřešil (půl kila to nebude, ale určitě existují lehčí :).
Tak tu mám hrubý nástin mého výtvoru. Musí se tam dodělat už jen táhlo řízení, řídítka a dotahování šlapáku a je tak nějak rámcově hotovo. Má to ještě pár much které se musí doladit. A to musím zkrátit trubku řízení pod sedadlem a při doladování vedení řetězu jsem si rozhasil sklon hlavové trubky tak to budu muset ještě krapet doladit.
Pokud tam vidíte nějaké chyby rád bych abych jste mě na ně upozornili případně mi řekli co by jste udělali jinak.
Já tomu homebuildingu teda moc nerozumím, ale od pohledu je to sezení strašně moc posunuté nad přední kolo. Na Apusu jsem si sedadlo posunoval co nejvíc dozadu co to šlo.
Souhlas, jestli teda mohu, zmenši trochu trojúhelník zadní vidlice a úchyt tlumiče posuň níž, tím můžeš posunout podpěrnou trubku sedačky ještě trochu dozadu. Druhá věc, klidně bych zvětšil trochu rozvor, stejně s tím nijak kličkovat v terénu nebudeš, takže to ničemu nevadí.
Úpravám zadní stavby jsem se chtěl vyhnout. A sedačka lze posunout do zadu jen jsem si nebyl zcela jist jestli ji chci mít takhle nebo víc do sedu. Asi stejně budu tu trubku co je za sedačkou zkracovat a navařím na ni ještě jednu která bude vodorovná a bude sloužit jako základna pro nosič.Tím pádem mohu udělat vzpěry pro opěradlo dál a díky tomu se může sedačka ještě posunout více k zadnímu kolu. To je jen teorie v mé hlavě. Ale díky za názory. Uvítám jaké koliv další nápady.
Podle mě budeš muset sedačku upravit. Podle fotky je sedák moc dlouhý a budeš se při pedálu dole opírat stehny o sedák.
Jo to byla dalsi mala uprava ktera me ceka, nevim proc ale vzdy sedacky udelam s dlouhym sedakem a pak ho zkracuji a krapet i zalamuji dole pod stehny. Vsimni se na fotkach jinych mych vytvoru. Jinak diky za pripominku :-) ona ta sedacka popravde ani neni na toto kolo urcena tu jsem vyrabel na trikolku ale vzhledem ze stavba trikolky se pozastavila mou neschopnosti sehnat naboj tak je zatim u ledu a prislo mi zbytecne delat sedacku kdyz uz jednu mam jen ji krapet poupravit :-)
To už vypadá jako kolo :)) Jen tak podle fotky ...nemáš přední vidlici moc "nastojato" ?
Mohol by pls niekto zmerat vnutornu a vonkajsiu sirku vratnej kladky na Azuboch?? Riesili sme tu tahovu kladku tusimv 3ke.E este 1 vec vo vratnej kladke su tiez 2 loziskaa ??
Který Azub má vratnou kladku?
hups proste len potrebujem si overit sirku kladky s o kruzkom lebo sa mi nezda rozmer 9,7mm vnutorna drazka + o kruzok 40/5
Zajtra mam sustruznikovy povedat ci to tak chcem alebo bude zmena najlepsie by bolo aby niekto nameral tu kladku a azub asi ne ale ten lowracer co maju v bazare
Alebo viete mi povedat ci na vratnej kladke (klon Barona od optima) treba 2 alebo stacii 1 lozisko. Zatiel mi vyrabaju tahovu kladku tak som ziskal dnesok na rozmyslenie. Pls potrebujem dalsi nazor.
Na vratné nemusí být žádné ložisko, ale když tam jedno bude, bude to lepší.
ok tak ked 1 stacii tak super.
Este 1 vec nahodou rozmery tej vnutornej drazky na retaz nevies... Teda su tie bocnice rovne alebo konicke ako na klynovy remen??
U vratné záleží jak blízko klik jí máš a zda jí máš napevno. Pokud blízko, jsou konické bočnice lepší, pokud je dál nebo máš pružné uchycení, tak je to celkem jedno.
Tak ako na optime Baron neviem ci je to blyzko alebo daleko cize u mna to je cca 40cm os kluk -os kladky - vzhladom na nastavenie slapacieho stredu
Tak snad vidíš jak ti tam nabíhá řetěz z jednotlivých placek a jestli ti dře o postranici kladky nebo ne.
ja tam mam teraz iba Pa trubku kladky robym teraz lebo mi to pripada slusnejsie k mojej vynalozenej sile oproti stavajucemu stavu
Zpětná kladka mi tam přijde téměř zbytečná. Nestačilo by pustit ten řetěz volně dolů?
Vzhledem k tomu, že mám na kole stejnou vidli, tak bych řekl, že ne. Že by vychylovala řetěz do strany.
Co tohle nevím co je zpětná kladka tohle je obyč:
http://aukro.cz/kladka-napinaku-retezu...
Řetěz by do strany vychylovala asi každá vidle. Otázka je - čemu to vadí? Na řazení to vliv nemá. Jedině snad, že by se možná více opotřeboval řetěz a převodník ze stran. To ale dříve asi řetěz natáhneš a převodník sjedeš, než si toho stačíš všimnout.
Jo, esteticky to vypadá líp s kladkou.
To není pravda. Dělají se úzké silniční vidle a nebo vidle jednonodé. Tohle RSTčko má sice hodně úzké nohy, ale hodně široká prostor uprostřed.
Čemu vadí kolize řetězu s čímkoli? Dost to zvyšuje odpor řetězu. A u mně na kole, kde mám vidle a převodníky dost blízko by to mohlo dost nepříjemně škrtat o ten větší.
EDIT: Na tom obrázku co jsi sem dal, dokonce jednonohá vidle je. M5 to používá celkem často.
Na tom lowraceru, co jsem loni chvíli jezil, pro jednoduchost zpětná kladka nebyla, i když původně měla být.
Řetěz o vidli nedrhnul. Podle toho, jak byla ale špinavá, tak o ni asi občas škrtnul. Časem by se i prodřel lak.
No pokud bude řetěz někde stranově zafixovanej a odtaženej do strany, tak to může fungovat a při přímé jízdě neškrtat. Což na tom lowraceru je.
Já to včera shodou okolností měřil na svém Oceláči a vyšla mi dost slušná kolize i pro jízdu rovně. Uvažoval jsem nechat vranou stranu viset úplně volně.
Tady bych neviděl problém odření vidle nebo zničení řetězu ale spíš zásadní mi příjde, když člověk zatočí tak řetěz může drhnou o pneumatiku.
Z mého pohledu nebezpečnější (opotřebení gumy neustálým škrtáním o řetěz vyšší riziko defektu/pádu)
Zvednou řetěz nad pneumatiku mi přijde jako zásadní bezpečnostní opatření.
A samozřejmě opotřebení pneumaty není zrovna nejekonomičtější, poškozená pneumatika by se měla vyměnit (bezpečnost nadevše).
To je můj pohled na věc (to samé řeším u svého leha že mi vratná strana řetězu škrtá o kolo při větším rejdu)
Tohle částečně řeší blatník.
I když zatáčíš vpravo? tj. předek kola (před vidlicí) se vytáčí k řetězu?
Přiznám se že u svého leha jsem zatím neměl čas řešit detaily ale budu muset něco podobného vymyslet pro vratnou stranu aby mi nešlo do pneumatiky.
Edit: a jak jsem se podíval na obrázek tak je ten řetěz hodně nízko aby předek blatníku ochránil plášť před řetězem.
Viděl jsem dost kol s kolizí řetězu a přední gumy při zatočení, a na tandemu to máme taky tak, ale opotřebení gumy tím řetězem jsem ještě neviděl. Pokud řetěz není totálně suchý a zrezlý, jeho schopnost šmirglovat gumu je dost mizivá. Osobně bych měl větší strach, že mi ten řetěz gumu zaolejuje a ona pak bude klouzat, než že mi ji prodře. Ale ani to jsem ještě nezažil. Přímo naolejovat tu část, která jede po asfaltu, to skoro nejde, protože tak velký náklon žádná guma neudrží. A pokud z řetězu vyloženě nestříká olej, tak to z toho boku nikam nestíká.
Další věc je četnost výskytu toho kontaktu gumy s řetězem. I na kolech, kde je to docela citelné, jako třeba náš tandem, ti připadá několik km ujetých bez kontaktu řetězu na gumu na každý metr s kontaktem, zejména pokud je to mimoměstský stroj jako náš tandem, nebo rychlostní stroj jako lowracery. Asi bych víc váhal dát to na stroj do města, ale jinak nevidím v občasném kontatku gumy na řetěz žádný problém.
I když jak tak na to kolo koukám, taky by mi k tomu seděl řetěz bez vratné kladky nad vidlí.
Otázkou zůstává, o kolik by se musel vychýlit, aby o vidli neškrtal při běžné jízdě.
no to som skusal prevesenie je take ze prichadza ku kolizii s vidlou prave pri jazde.retaz sa pri jazde po nerovnostiach na ceste rozkolise a cinka o vidlu pri zatacanii ku kolizii s plastom nedochadza ale pri nutnosti strhnut riyditka alebo otacani biku samozrejme ano a predpokladam zeto durano toho moc z boku nevydrzii je to tenke ako papier. a kedze to chcem vyuziivat aj na nejake 2 dnove treky. Tak volym radsej istotu cez kladky a stratiim nejake 1-2% energie (to som urcite prehnal s tou stratou) A mam istotu ze ku koliizii nedojde nebudem mat zodranu vidlu od farby a nebudem ryskovat slusdefekt. A osobne mi tie duralove kladky pridu aj estetickejsie. Pa trubka je fajn musel by som ju lepsie dotvarovat ale ten tvak "S" bohuzial zvisuje trenie. a bude asi vacsie ako spotrebuju kladky.
Aby se z vidle nesundal lak, dává se ne ni obvykle nějaká ochrana. Nějaká fólie nebo tak něco. Já na kole s kolizí řetězu a vidle nejel, ale myslím si, že rachocení při přejezdu nerovností k tomu patří.
Jestli z toho "nepraktického" lowraceru děláš "praktické" kolo, tak ty kladky budou lepší řešení než prověšený řetěz, to uznávám :)
Robym z toho kompromis rychle ale prakticke, bohuzial na nasich cestach je niekedy nutne prudko manevrovat v zhladom na ich stav.
Prinajhorsom nieje probleem kladku dat dole ak je treba vykon. Ale na praktickejsie a pohodlnejsie jazdenie je to tak lepsie. Ono ta PA trubka nieje fakt nic moc ani esteticky ani prakticky na obrazku tam nemam natrubok teraz uz je dotvarovanie som tiez nejako upravil ale staale ta retaz ako nabieha do trubky nackakuje a dost ... Neviem kolko energie toto berie ale uz len z tohodovodu ze ma to znervoznuje chcem kladky.A kedze som sa snazil kopyrovat Barona tak to spraviim na komplet aj ked je tam vela vecii (detailov) ktoree suu podla mna a zdaly sa mi lepsiim rieseniim.
Z lowraceru IMHO nejde udělat praktické kolo. Ale pokud nejsi z města tak to nemusí být problém.
Kompromis ako lowracer len s tym ze ho chcem na dlhe trate cca 150 km vylety po cestach a tak.Neviem mne sa na nom jazdii super aj tak len ma znervoznuje ta nadskakujuca retaz to odstraanim a som spokojny na 100% uz mam rozmysleny nosic na kapsi od AZUBU -banany. cize sa viem zbalit cca na 2 dni a je to presne bike pre mna. Blikacku tam mam 2x0,5w tak ze viditelnost je tiez (pre tych co ma chcu videt)+odrazky su objednane (samolepky).Cize rychlo pohodlne Z bodu A do bodu B po relativne slusnej ceste.
A zkoušel si s tím kolem někdy popojíždět v zácpě ve městě? Nebo třeba jet po tramvajovém pásu nebo těsně vedle něj a pak přejet křižovatku plnou dlažebek s křížením kolejí ze čtyř směrů? A nebo prudká zatáčka na pěším mostě? A nebo betonová šikana zabraňující rychlému průjezdu, kde máš na obou stranách kolem ramen sotva 15 cm a směrem dolů se ještě zužuje? Když jedeš jednosměrkama vidíš přes karoserie zaparkovaných aut do vedlejších ulic, abys mohl dát případně přednost? Můžeš bezpečně přejet příčný práh v pětadvaceti?
Máme jen jiný pohled na to co znamená praktické kolo :)
Evidentnee si nepochopil co som chcel povedat lowracer porovnavas z trekom.
Ja som povedal lowracer s vsetkymi jeho pozityvami a negativami je pre mna a pre mnoho inych super len islo oto vyriesit mechanicky a estetycky problem z retazou.Pre mna je lowracer proste druh lehokola ktore mi zatial sedii k tomu co od neho vyzadujem a byvam v malom mestecku cca 17k ludii a kolaje od elektricky ci macacie hlavy na ceste tu nemame. a snaziim sa im vyhnut ak sa da aj v inych mestach. naokolo mame same dediny cca kazdych 20-30km s relatyvne rovynatym terenom a slusnymi cestami a nizkou premavkou v porovnanii s trebars Bratislavou.Pre mna je lehokolo super bike na take presuny k uzivaniu si Km kedze som presedlal z galusiek. Tak ze som menil rychlost za vacsiu rychlost a nalozit 10kg materialu navyse v aero taskych mne pride dostacujuuce opakujem pre MNA.
Ne, lowracer neporovnávám s trekovým kolem ale se svým Oceláčem :)
Věřím, že pro tebe je tvůj lowracer šikovné kolo. Já bydlím v drobet větším městě, takže bych si lowracer jako své jediné kolo představit nedovedl :)
Tak konečně jsem se donutil začít pracovat na novém lehu, když už teda mám všechny díly a materiál (až na tlumič)...
Ta poslední fotka patří ke koloběžce :)))
Jsem zvědavej , jak ti ta převodovka bude fungovat. Já je budu z tříkolky vyndávat :-(, zlatá přehazka :-)
A proč ji vyndaváš ? Tohle bude první převodovka, je to 7-mi st. Sachs, v zadním kole bude 8-mi S-A, jen na ní musím vymyslet uchycení kotouče.
Uchycení kotouče má už vyřešené romantic na tandemu.
To spíš vypadá jako tovární výroba, ale já mám převodovku jinou a jenom na jednokolečko....jiný (lepší) fotky nemáš ? :))Zkusím napsat Romanovi...
Bohužel nemám. Dělal mu to Uwe, je tam mezikroužek přišroubovaný k nábě a do toho mezikroužku je chycený ten kotouč. Na té jedné fotce jsou vidět jak tam vyčuhují ty šroubky.
Přesně tak. 3x7 Sram + adaptér. Jestli chceš, tak návod pohledám.
Jestli můžu prosit, pohledej :))
http://www.gestaltung.hs-magdeburg.de/sparky...
Děkuji...já myslel že se vyhnu rozebrání, ale asi mě to nemine :))) Budu to bastlit na jinou převodovku, ale princip je stejný....
Možná existuje víc možností úpravy. Zdá se mi že ten romanův adaptér má větší průměr a ty díry v náboji jsou skoro u děr na špajchny. Každopádně šrouby toho adaptéru jdou skrz přírubu, na druhé holfiho fotce jsou ty šrouby dokonce vidět. Je taky možné, že to jde přes dvě stěny a to bys musel stejně rozdělat kvůli špónám, které by dovniř napadaly při vrtání.
Ještě mne napadá jedna možnost (nevím jestli jsem to někde viděl, nebo si to pletu s úpravama převodovek, kdy se na přírubu šroubuje pastorek):
Adaptér by se dal utočit tak, aby se opřel až o stávající přírubu náboje, přišrouboval se k ní spoustou malých šroubků, ve vnitřní části by měl adaptér 6 děr na kotouč a ve vnější části novou přírubu (s větším průměrem) na špajchny (tedy dráty či špice, jak je komu libo). Bylo by to sice težší, ale bez zásahu do náboje a kvůli nové přírubě s větším průměrem by mohl být výplet tužší (kratší špajchny).
Mě je ten základní princip vcelku jasnej, ale vychází mi díry na uchycení kotouče tak půlkou průměru do stávajícího těla náboje a druhou půlkou do toho přidaného mezikruží...to ještě bude zajímavý :))
Až přijedu domů, tak zkusím nafotit.
Se Sachsem nemám zkušenosti, ale S-A jenom ty nejhorší. Osmi kvalt je nejhorší. Všechno je tam hrozně titěrný a citlivý na nastavení. projevovala se mě na tom i zněna teploty ráno a odpoledne. Na trojkolce jsem měl nejdřív 3 a 8 kvalt a pak jsem to předělal na 5ti a 5ti kvalt, ale stejně si to řadilo jak chtělo. Tak to budu vyhazovat a dám tam klasiku 3x8. Přijdu sice o celozapouzdřený řetěz, ale to se nedá nic dělat. Asi jediná převodovka bez závad je Rohlik,ale ta cena je na pokusy strašná!!!
Přesto ti přeju ať se ti daří a vše funguje jak má :-)
Nestraš mě,tak pěkně jsem to vymyslel :)) Jen jestli na to nejsi moc těžký :))
Ještě že je zima, měl jsem trochu času na pokračování ve stavbě.
Předchozí fotky: http://www.papji.wbs.cz/Pokus-o-trikolku.html
Co tam máš za brzdové kotouče a třmeny ?
Brzdové kotouče jsou z nerez plechu 2mm a čelisti jsou obyšejná "V"-éčka, jen místo gumových špalíků budou destičky.
Zkoušel jsi, jak dobře to brzdí?
Přes gumy mizerně. Destičky se zatím vyrábí.
Já jen, že mi přijde, že kotoučové brzdy nemají ta masivní těla jen tak bezůčelně.
Samozřejmě. Ale vzhledem k tomu, že cca 70 - 80% brzdění pobere přední brzda a zadní brzdy jsou dvě, tak by to mohlo stačit. Pokud to náhodou stačit nebude, vždy můžu dát ty V-éčka na ráfky.
Na takhle dlouhém stroji pobere přední brzda tolik? V této oblasti nemám zkušenosti, tak se ptám.
Myslím, že tato procenta platí + - obecně u všech kol. Záležet bude asi i na umístění těžiště, ale jsem přesvědčen o tom, že zátěž na přední kolo bude vždy o nemalé procento větší, než na zadní.
Na Zombii přední brzdu ani nemám, protože by byla skoro na nic. Při rozvoru 175cm, zatížení předního kola 30% a těžišti nízko nad zemí ti přední kolo ani při sebevětším brždění neponese o moc víc než těch 30% co má v klidu. A když jeho adhezi překročíš, ztrácíš řízení směru. Někdy mi připadalo, že mít jen ty zadní brzdy tomu prodlužuje brzdnou dráhu víc než bych chtěl. Jen do doby než to do mě dvakrát málem narval někdo na horském kole, protože jsem brzdil víc než mohl on.
Tvoje tříkolka je vyšší, takže při brždění bude přenos zatížení na předek větší než u Zombie. Podle mě ale nemůžeš počítat s tím, že by nějak zvlášť překračovalo 50%. Pokud necháš 80% brždění na tomhle kole, moc to brzdit nebude.
Vem poloměr ráfku a vyděl ho poloměrem toho kotouče. Dostaneš číslo kolikanásobně hůř bude brzdit V-brake předělaný z ráfku na kotouč. Změna materiálu obložení může pomoct, ale ne nějak zázračně. Proto mají kotoučové brzdy masivní třmeny a hlavně na celý chod brzdové páky jen malý zdvih brzdové destičky - mnohem větší pákový poměr než V-brake.
Na můj vkus je to tak o 30cm moc vysoko a o 30° moc vzpřímeně na to, aby s tím šlo zatáčet, ale to je vždycky na majiteli. :-)
Píšeš tam, že řešíš jak udělat řízení aby ses otočil v malém prostoru. Nevím jistě, jak malý prostor potřebuješ, ale podle mě to nebude problém. Na SnowZombii mám nepřímé horní řízení, takže maximální možný rejd je omezený tím, aby se neprotočil kloub přes mrtvou polohu na jedné straně a kde se zasekne táhlo o krk vidle na druhou stranu. Podle mě má SnowZombie mnohem větší rozvor, přesto s ní jde bez couvání projet například 180°obrátky na západním konci lávky pro pěší přes Maloměřický most (http://mapy.cz/#x=16.649762&y=49.221436&... Podle mě s tím rozvorem co máš ty budeš mít ještě menší kruh otáčení a bude to zatáčet skoro kolem vnitřního kola (čili doleva to půjde blbě jen na šlapání). SnowZombie jede při maximálním rejdu vnitřním zadním kolem kruh o průměru myslím něco přes jeden metr, přední kolo podle mě do 4 metrů.
Stavěl jsem to od prvopočátku jako tříkolku na dopravu do práce a zpět. Pokud bych chtěl něco s čím budu jezdit rychle i do zatáček, musela by to být jiná konstrukce. Řízení už je vyřešeno tak aby mi vyhovovalo. Prozatím jsem spokojen. Čas ukáže co budu muset předělat.
Já to taky stavěl na ježdění do práce. A kdybych musel cestou do práce v každé zatáčce zpomalit na nějakých 10-15km/h a pak to znovu rozšlapávat, docela dost by mi to vadilo. Ani se SnowZombie nejde do zatáček jezdit rychle, není to žádný Greenspeed. Trik je právě v tom, že z těch 20-25km/h co jedu rovně nemusím zbrzdit skoro vůbec, abych mohl odbočit doprava, což šetří spoustu námahy.
Máš zdá se o dost větší rozchod, což by kompenzovalo vyšší těžiště. Podělíš se kolik ho máš?
Tak oproti tobě mám výhodu určitě v tom, že zatáčky cestou do práce a zpět jsou spíše oblouky, kromě dvou. Jedna je když vjíždím na hlavní a přes barák nevidím za roh a druhá je před branou fabriky, kde musím stejně zastavit.
A pak ještě jedna podstatná výhoda je v tom, že cestou do práce nespěchám a prům.rychlost mívám okolo 18 km/h. Z práce je to o hodně méně, i kdybych spěchal, je to do kopce. Celkový průměr mívám okolo 16 km/h(na leháči bez motoru). A navíc těch pár kiláků se snad ani nemůže vyplatit spěchat.:-))
Se SnowZombií jsem taky o moc rychleji nejezdil, průměr klidně mohl být někdy 18, při velmi příznivém počasí 20, ale o moc víc ne. Nejtěžší převod je na 25km/h, což je tím pádem maximální cestovní rychlost po rovině a průměr je nevyhnutelně o kus níž. Rozdíl v rychlosti asi nebudeme mít velký. Já měl ale opravdu dost prudkých zatáček po cestě, takže každý jeden km/h který do nich nemusím brzdit se zatraceně hodí.
Rozchod v ose je 886 mm. Rozvor 1570 mm.
Tož to máš o kus širší, ale taky kratší. SnowZombie na kolik si vzpomenu má rozchod jen asi 66cm a rozvor myslím 175cm. Sezení je navíc dál před předními koly. Na druhou stranu je ale taky 22cm nad zemí.
Kdybychom chtěli odhadovat stabilitu v zatáčce jeté konstantní rychlostí, museli bychom se podívat na to, jak daleko je v půdorysu stroje těžiště od spojnice zadního a předního kola měřeno kolmo ke směru jízdy, a jak vysoko nad zemí je těžiště. SnowZombie má tuhle efektivní šířku asi 40-45cm a těžiště asi 32-35cm nad zemí. Přepadávat přes vnější kolo tím pádem začne při stranovém přetížení asi 0,65g. Obyčejné pláště na asfaltu v zimě by měly udržet asi 0,7-0,8g. A opravdu asfaltu to jde převrátit, i když relativně ztuha, zatímco na něčem citelně kluzčím to jde radši do smyku.
Blbě se to odhaduje z fotek, ale hádám, že šířku podpůrného trojúhelníku v místě těžiště budeš mít asi 65-70cm a výšku těžiště tak 70-75cm. Pokud to tak je, tak by to mohlo odolávat převrácení podobně Zombie, možná při konstantní rychlosti i o chlup líp. Na druhou stranu tím, že je to kratší a širší to zase bude citlivější na brždění. SnowZombie snese brždění blízko hranice převrácení celkem slušně, protože úhel mezi spojnicí zadního kola s předním a směrem jízdy je tak ostrý. Člověk má víc času vnímat, kolik si může dovolit. Při svezení na Hase Kettwiesel jsem měl dojem, že sezením mezi zadními koly dohnali slušnou stabilitu v oblouku, ale brzdu jen polechtám a letím. Jsem fakt zvědavý, jak se zachová ten tvůj stroj.
Mrknul jsem znovu na obrázky na Tvých stránkách a zdá se, že krom většího rozvoru máš i zatížení mnohem víc ve prospěch zadní nápravy (těžiště na přední hraně zadních kol). To sice nepomůže tomu brždění předním kolem ani zatáčení na kluzkém povrchu, ale zas to docela zlepší stabilitu zatáčení na asfaltu.
Tak ze som sa konecne dokopal do relatyvneho dokoncenia mojho klonu barona. Su tam este drobnoosti co treba strieknut ale len koli hrdzaveniu (niesu vidiet) + asi dam napraskovat aj riaditka lebo autolak nejako nedrzi a pri sebemensom opreti biku ide okamzite dole :(
Wow. Teď koukám, jak máš brzdové páky. Jak s tím brzdíš? Uvědomuješ si, že tu páku při prvním pádu zničíš?
EDIT: Jak široká máš ta řidítka včetně těch pák?
Tak ze po porade kluky mam take na ake su financie zatial
2 ten krit pojde este dole
3 samolepky su take ake mali v ciklo a isli farebne cize to som neriesil a ani nebudem.
4 brzdove packy maju za sebou uz cca 4 pady a drzia a ked prdnu tak vymeniim zospodu sa mi zle brzdilo a na boku su pohodlnejsie
5 stojnik tam je s toho dovodu ze LR sa teda ale doost blbo dava do stojanu kdekolvek stojim na kofolu abo pivko.
Uvedomujem si ze je to na LR smiesne ale odstavit bike vedla seba ked sediim v podniku na terase je na nezaplatenie 100x lepsie ako akykolvek zamok.
Ale z gulatejsimy riaditkami suhlasiim no dat si nazohybat kustom riaditka je momentalne nerealne cca 70€ viem vyuzit inak. Skusal som zohnut tu trubku (kurenarska 22x1,5) len je to ta lysovacia cize z uhlikovej ocele ta svinka sa hned vlnkuje neda sa pekne zohnut. :( cize zatial je tam taka hranata opacha ale funguje spolahlivo
Sundání krytu převodníků chválím. Bez něj to vypadá mnohem lépe :)
Tak nějak mi není jasné, proč jsi tam ty samolepky vůbec lepil :)
Když máš ty podélné části řidítek úplně rovnoběžné, tak se nedivím, že jsou ti páky svisle nepohodlné. Já mám podélnou část řidítek značně rozšiřující se směrem k jezdci a páky mám od svislice vyhnuté možná o 20 stupňů.
Věřím, že tvoje uchycení pák funguje, ale přijde mi značně neestetické.
S tím stojánkem jsi mně nepřesvědčil, taková věc na LR prostě nepatří. Moje kolo také do žádného stojanu nepasuje, takže ho opírám jinde nebo pokládám na trávu a žádný problém v tom nevidím. Snad jediný problém nastává při čůrání na cestě, ale už jsem se naučil opírat kolo o vlastní nohy :-P
Přijde mi škoda, když někdo postaví nádherný rám, nebo si pořídí pěkný sériový leháč a pak to, s prominutím, zabije přidáním některých "nezbytně nutných" doplňků.
V tvém případě, neber si to, prosím osobně, ty nápisy, řidítka a stojánek.
PS. I supermany se dají v domácích podmínkách postavit skvěle nastavitelné a trochu lépe vypadající: http://hebi.rajce.idnes.cz/Brnobent_-_vylet_13...
Nee ja to neberem osobne viem ze to myslis ako konstruktyvnu kritiku a ja ju berem. Len Sa snazim vysvetlit co ma k danym krokom viedlo. Pri samolepkach som fakt riesil len kontrast cervena a modra a vobec som nepozeral na druh napisu. Casom dam asi spravit vlastne samolepky (casom) Ten stojan fakt sa mi zda prakticky ak sa neosvedsi poletii dole rychlostou svetla. A supermany su v rieseni len momentalne je to bojove riesenie dufam ze nie na dlho.
Pardon, ale ty jsi do jisté míry stejný magor, jako cyklisti jezdící na klasických kolech, co by na leho ani nesáhli, protože přece každej ví, že takhle kolo vypadat nemá. :-)
Stojánek je sakra praktická věc. Pokud tě baví opírat kolo o zeď, tvoje věc (tak dlouho dokud někoho nenaštveš tím, že mu tu zeď odřeš), ale jinak je averze vůči němu naprosto iracionální (i případné epsilonové zvýšení odporu vzduchu ve většině normálních situací vykompenzuje to, že kolo postavím kde chci místo pár minut hledání vhodné zdi). Totéž platí o zrcátku, zvonku a dalších věcech, co "správný cyklista" na kolo přece nikdy nedá.
Kryt převodníků nechat! Anebo nahradit jiným. I obyčejný kryt působí přinejmenším psychologicky. Dost lidí kolem tebe se nebude v blízkosti točící se pily, co se k nim blíží cítit zrovna příjemně. (Tohle není ani tak o racionálním důvodu jako spíš o pocitu, ale proč zbytečně děsit kolemjdoucí a vytvářet v nich odpor k lehokolům.) Plus není jediný rozumný důvod, proč ho sundavat.
Jsem, nejsem. Nejsem.
Já tak úplně netvrdím, že takové věci na kolo nepatří, i když to tak možná nevypadá. Jde mi o estetiku. Když se s daným prvkem počítá už při návrhu a je se zbytkem kola sladěný, tak to vypadá prostě lépe.
Třeba bezhlavé polepování rámu odrazkami je věc, která se mi hodně nelíbí. Viditelnost, jasné. Ale i umístění odrazek se dá provést esteticky.
I na mém kole jsou bohužel prvky, které se zbytkem kola tak úplně neladí. Mám tam i prvky, které "správný cyklista" na kolo nikdy nedá, jako zrcátko, blatníky i nosič.
Mno zrkadlo na lehu je na nezaplatenie ci je to LR alebo ine.Jazdil som aj bez neho no to bol prvy doplnok co som kupil.
PS: A na druhu stranu 100 ludi 100 chutii kazdemu sa paci nieco ine mne sa tam tie samolepky pacia tebe nie atd atd. Cize ja nepovazujem nikoho za magora alebo podobne ved nebyt vasich rad a skusenosti tak by som to leho daval dohromady omnoho tazsie.A protichodne nazory vychadzaju zo subjektyvneho nazoru ja si musiim vybrat ten ktory vyhovuje mne alebo pomoze mi vylepsit to co ja prehliadam. A som rad ked mi niekto povie aj kritiku (teda kostruktyvnu a nie urazlivu :-D)
Jak tak na to koukám, mně se tam ty samolepky také nakonec docela líbí. Ale proč tam máš toho Kellyho, když je to homebuild?
Ten rám mi přijde doopravdy elegantní (až na kladky, černé by byly hezčí). Jen bych se pokusil vyndat z té vidle čepy brzd. Ale to je celkem netriviální problém, mně se to nepovedlo, neměl jsem ty správné nástroje, pomohl, myslím, až Radkovo stavitelný klíč.
Oblíbená ´osvěžovna´, nicht wahr?
(http://seznam.lokola.cz/detail/263003/u...
Je to homebuild ale v cykle mali len tieto samolepky v cervenej farbe cize sedely velkostne farbou obsah som neriesil. Je to take ozivenie ramu nic ine. No a tie pivoty som tiez riesil hlavne co do tych dier v cykle na mna pozerali jak na debila ked som pytal nejake zaslepky. Mno a kladky su cerstva zalezitost kedze sustruznik ochorel a doniesol ich v piatok casom snad scerneju niekde pod praskovou farbou alebo eloxom :-D
Zaslepky jsem za par kacek objednal na kupkole:
http://www.kupkolo.cz/vyhledavani/?s=search&...
Ale cepy nemusi byt spatne na primontovani blatnicku, nosice, nebo treba jen pri noseni pres rameno jako vhodny uchop.
Matěji, jseš tak trochu totálně mimo mísu. Mluvíš tady o estetice, ale ta se zrovna tvýho kola vůbec netýká. Ninkovo MK (nebo jak to označujete), je co se týká jízdních vlastností, asi skvělé kolo, ale esteticky je to dost hrůza. Hranatý rovný rám nemá s estetikou nic společné, na domácí výrobu je to určitě dobré, ale vzhledově nic moc, podvěšený střed to samý a tvoje supermany je stejný případ. Uříznuté rohy, nastavené na rovné řidítka nemají s estetikou nic společné. To všechno je nesporně účelné a funkční, ale rozhodně ne estetické.
Ono je to taky o tom, že když stavíš kolo, tak na spoustu věcí narazíš až když jsou hotové a předělávat to už třeba nelze. Pokud stavíš furt stejný typ kola, dá se to vychytat. Na všech svých kolech vidím, určité věci, které se daly udělat líp i na právě dokončovaném už se něco najde ;o))
Ten "baron" vypadá dobře, jistě, jsou tam některé detaily, které se nemusí všem líbit, ale zrovna jako na tvém kole, jsou pro majitele účelné a funkční. Je to jeho první postavené kolo a určitě si ho ještě poladí ke své spokojenosti.
Čekal jsem, kdy mi někdo řekne, že mám ošklivé kolo :) děkuji.
Uznávám, že kulatí hadi jsou líbivější, ale nesmí se "zabít" detaily.
Je to otázka vkusu. Mně se jednoduchá, až strohá řešení líbí. To je jako s notebooky IBM ThinkPad, byly tak "nedesignové" až byly hezké. Oceláč MK.3 je účelově strohý a v tom je jeho krása. K dokonalosti tohohle konceptu na mém kuse přebývají blatníky, nosič, tachometr, světla, přesmykač, přesmykačová trubka a pár metrů trubek na řetěz. Ale to jsou prvky, kterých nejsem ochoten obětovat.
Mně se třeba zas hranaté věci líbí. Když se k tomu přidá "pár" doplňků, tak to nebude vypadat tak hrozně, jako když se jimi zkazí něco designově čistšího. Naopak tomu prospějí. Ovšem nějaké estetické cítění je mi úplně cizí, mně stačí dokonalé provedení všech detailů, pro které pak celek i přehlídnu.
S radostí se ale vzdám trubky s přesmykačem, i když z jiných než estetických důvodů.
Hoď sem prosím kopii svého doktorátu z estetiky. Protože jinak se kategoricky odmítám zabývat tvým prohlášením, že rovné = neestetické, zalamované = estetické. Dolož, že to je obecný konsezus buď většiny společnosti nebo odborné veřejnosti. Jinak je to čistě Tvůj osobní názor a máš-li kousek soudnosti, nebudeš nikomu tvrdit, že je mimo místu, protože s Tebou nesouhlasí. Tvoje právo kritizovat vzhled Mk.3 není ani o chlup silnější než snilardovo právo krizizovat vzhled colombova lowraceru. Nebo některé z Tvých kreací.
Podle mě pokud má něco být elegantní, musí tvar dané věci nějak odpovídat její funkci. Dělat něčemu úžasné křivky čistě aby tam byly se vždycky bude líbit jedině velmi povrchním lidem. Zprohýbání Baronu, nebo colombova klonu tohle splňuje - eletantně obchází kola a sedlo v dané vzájemné konfiguraci. Mnozí se budou hádat, že na zadním konci je přechod ze 60mm páteře do čtyř tenkých trubiček hrozně neestetický, já to tak nevidím - ta vidle i ta páteř mají svůj smysl tak jak jsou a přechod mezi nimi je logické vyústění toho smyslu. Podobně na Mk.3 každý kousek má svůj smysl, včetně rovné páteře, hodně věcí zabíjí dvě mouchy jednou ranou a podobně. Každý technicky gramotný člověk v takových věcech vidí eleganci a estetičnost, u obou těch kol. Nikdy by mě nenapadlo tvrdit, že jedno z těch kol je nějak obecně estetické a druhé není. Může se mě osobně líbit jedno víc než druhé, ale tím to končí.
Nikde netvrdím, že můj názor je nějaké dogma. Zrovna jako snilard jsem napsal můj pohled na jeho, vlastně vaše, kola a na to aby se mě nelíbila nepotřebuji nějaký "tvůj doktorát". Postavím-li vedle sebe barona a vaše kolo, převyšuje vás "baron" minimálně o několik tříd a ani ten stojánek to neskazí. Neznamená to ovšem, že vaše kolo nebude třeba mnohem funkčnější. Můžeš se zastávat hranatých tvarů jak chceš, ale proč teda ti všichni výrobci lehokol nevyrábějí rovné, hranaté rámy, když na výrobu je to jednodušší a levnější ?? Nechci se nijak dohadovat, každé kolo si najde své zastánce i odpůrce, ale o tom to snad je. Kam bysme došli, kdybychom měli všichni stejný vkus.
Už jsi někdy viděl Aston Martina s koulí na tahání přívěsu?
https://www.google.com/search?q=aston+martin...
http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/30/video...
Je tu třeba ZOX, který ne a ne zkrachovat. Čili Tvůj argument "všichni výrobci" je, jak Ty říkáš, mimo mísu.
Pokud by byla "většina výrobců" Tvůj argument pro cokoliv, tak se budeš muset ztotožnit s názorem, že lehokolo jako takové je nesmysl. Můžeš ho obhajovat jak chceš, ale proč teda drtivá většina všech komerčně vyráběných kol jsou vzpřímeňáky?
Touhle metodou se nikam nedostanem. Stejně tak jako se nikam nedostanem Tvým původním argumentem "nemá s estetikou nic společného protože mě osobně se to nelíbí".
Pokud nesouhlasíš s metodou, jakou to snilard vzal s připomínkovacím procesem ke colombovu klonu Barona a chceš ho za tu metodu kritizovat, nedoporučuju Ti stejnou metodou si vzít do huby náš stroj. Leckdo by tě mohl začít považovat za pokrytce.
Panove, prosim, aspon tady se nezavzdusnujte jak radka s jindrou ...
pro odlehceni pripominam krasnou samolepku co je k videni casto na Fiatu Multipla.
Je na ni napsano: "Mne se Vase auto taky nelibi"
tak prosim pekne: technicky a k veci...
to je to co mne tady jeste drzi.
dik
cibi
Takže Jiříku, uvedl si Zox, ale i ten zox tvaruje rám i když je to čtyřhran. Netahej mezi lehokolové výrobce, výrobce zábradlí, když se ti to hodí. Esteticky krásná a tvarovaná kola vypadají sakra jinak, už jenom třeba tím, jakým vývojem si prošel Azub.
Už se tím dál nebudu zabývat, ale jednu poznámku. Dosud se mezi lehokolisty jednalo slušně a názor můžeme mít každý jiný. Jestli hceš začít být hulvátský, protože jsem si dovolil kritizovat "Ninkovo" kolo, mohlo by se ti stát, že přes tu "hubu" rovnou dostaneš.
Tvůj názor ti nikdo nebere. Jen s ním nesmíš operovat jako s všeobecnou pravdu.
To, že máme jiný názor, neznamená, že je někdo z nás úpně mimo. Navíc tady se bavíme o něčem naprosto subjektivním.
PS. Už několik zábradlistů mi moje kolo pochválilo, že je fakt hezký.
Rozumíš psanému textu ?? Ukaž mi, kde něčím operuji jako "všeobecnou pravdou". Přečti si celé vlákno znova a možná ti to dojde.
http://www.nakole.cz/diskuse/15532-homebuilders...
Konkrétně v prvním odstavci:
"Matěji, jseš tak trochu totálně mimo mísu. Mluvíš tady o estetice, ale ta se zrovna tvýho kola vůbec netýká. Ninkovo MK (nebo jak to označujete), je co se týká jízdních vlastností, asi skvělé kolo, ale esteticky je to dost hrůza. Hranatý rovný rám nemá s estetikou nic společné, na domácí výrobu je to určitě dobré, ale vzhledově nic moc, podvěšený střed to samý a tvoje supermany je stejný případ. Uříznuté rohy, nastavené na rovné řidítka nemají s estetikou nic společné. To všechno je nesporně účelné a funkční, ale rozhodně ne estetické."
není jediná věta v první osobě. Nic co by jen trošku naznačovalo, že to je pouze tvůj názor. Tak trochu kázání učitele nepořádnému žákovi.
Tady vůbec nejde o to, jestli je moje kolo hezké nebo ne, ale o tu jistotu s jakou tvrdíš, že není. Není to matematika, tak po tobě nemůžu chtít důkaz, ale nějaká statistika, kolika lidem se to líbí/nelíbí by se hodila.
VŠEM OSTATNÍM SE MOC OMLOUVÁM, ŽE JSEM ZAČAL TUHLE NECHUTNOU ROZPRAVU O…
U ZOXu jsi kousek vynechal, krom Tebou zmnňované S-frame linie dělají i Z-frame kola - ostře zalamované jekly. Jen pro úplnost.
Svou poznámkou o hulvátství jsi mě vyloženě dožral. Nevím o tom, že by se kdy dřív nějaký lehokolista snížil k tomu, aby vyhrožoval druhému fyzickým násilím, dokud ses toho nedopustil Ty tady. A tím překračuješ takové meze hulvátství, k jakým já se odmítám jen přiblížit.
Dokážu pochopit, když si někdo plete svůj názor s faktem. Jsme jen lidi. Sám tuhle chybu dělám. Mám pochopení i proto, když si to pak někdo neumí přiznat. Opět, sám to někdy dělám. Ale nemám ani špetku pochopení pro někoho, kdo má potřebu řešit diskuzi hrozbou násilí. To není ani v základní lidské povaze, ani omluvitelná chyba. To je neomluvitelné hulvátství.
Chlapy sme tu pohodaci s roznymi nazormy na vsetko chapem ze nemusiime zdielat rovnaky nazor ani na lehokola ale snad sa tu nebudeme byt ci co. Na zraze si dame pivko mozno dve a pohoda.Estetika je jeden z najsubjektyvnejsich nazorou na svete tak ze toto je fakt tema nad ktorou si nelamte hlavy.
PS: dnes som isiel kupit na LR do cykla tie trubicky do vypletu na upozornenie mojho oca ze z boku ma neni vobec vidiet a na spiatocnej ceste som stretol jednu hnedoslovacku cca 50rocna. Ja netusiim preco ked idem na lehu a cigani idu na klasike tak si snazia na tom biku lahnut tiez :-D tak slahla zo sebou o zem ze som sa rehotal ece asi pol hodiny (az po zisteni ze je ok nezranena - tiez je to len clovek) mynuly rok som pisal ze som predbiehal skupinku trosku agresivnejsich poloviciek tohto etnika cca 1m po ich predbehnuti som pocul len "TO CO?? Kur.. "a strasna sleha cela skupinka krizom krazom jeden cez druheho + bicykle medzi nimi. Takymto sposobom budeme muset zorganizovat u nas zraz a prejdeme okolo nasej znamej ulice Druzstevna v Malackach a romska otazka sa vyriesi sama :-D
Jen né žádné trubičky do výpletu!
A důvod?
Podle mě trubičky jsou vidět o dost víc než reflexní proužky na pneumatice (a později se zapatlou od bláta a podobně), a vypadají líp než oranžové plastové odrazky, zvlášť pokud je u některých počtů špic nejde dát přesně naproti sobě.
Když nevychází dvě naproti sobě, zkus tři (na jednu stranu). To vychází a vypadá dobře.
Do 20" kola ale odrazky většinou nejdou. Měl jsem jedny, co jsem tam nacpal a na nějaké polňačce mi pak vyletěly. Tam když už, tak trubičky.
No, 20" kolo mají moje děti, odrazky tam jsou, a za těch pár let zatím nevypadly. Ale že bych k nim jen z estetických důvodů sháněl třetí stejnou, to teda dělat nebudu :-)
Trubičky mám vždycky dvě vedle sebe po třetinách obvodu.
No ale to je jedno, já jsem se ptal snilarda, proč mu trubičky vadí.
Aerodynamická brzda :)
Jako ve srovnání s těma plastovýma odrazkama? To bych teda chtěl vidět.
Jako ve srovnání s holým výpletem.
teda ked uz tak uz ale bavyme sa tu o kolkych watoch?? cca 0,0001W? To obetujem v poho za bezpecnost.
Apropo po cca 25km som zistil ze ten pliesk co drzii Pa trubku neni dobre robyt len z 1mm plechu je to makke a asi 3 x som to musel napravovat. tak ze ma cakaju nejake korekcie. aku hrubku materialu by ste odporucili alebo ako spravit lepsie ten drziacik on zaroven zabranuje vyskakovaniu retaze z ozubeneho kolieska na tahovej strane ... stalo sa to ked som si uvolnoval svaly pretacanim dozadu a najel som na nejaku nerovnost.
PS:Este taky subjektyvny nazor zmena vedenia z trubiek Pa a prechod na 3 kladky bol rozhodne dobry krok LR je kultyvovanejsi (zda sa mi pri slapani taky hladsi prenos sily) a tichsii a to hodne tichsi chod retaze. Az na tu drobnost s vyskakovaniim :-(
ten prvy odstavec je mysleny seriozne nie ako sarkazmus alebo ironia , Tak sa nad tym nevzrusujte Pls
mam tam po 2 trubicky po 1/3 a nehodlaam ich dat dole kedze v chladnom obdoby mam len tmave bundy doma a bezpecnost je prvorada + mam doma tie oranzove bazmeky a to bolo strasnee tie trubicky su elegantnejsie. Nalepil som na riaditka a na zadnu vidlu aj odrazovu foliu (taku striebornu ako trubicky) vzdy je lepsie mat 12 trubyciek na biku navyse ako byt rozmaznuty nejakym debilom na ceste z vyhovorkou ze ma nevidel :-D jo a su to tie kratsie trubicky neni to take hrozne. dnes ho chcem ist prevetrat na cca 5-10 km tak ak si spomenem spacham foto. Este k estetike bude na nom aj svetlo ale tak aby sa dalo davat dole a nahadzovat v pripade potreby.
Je to tvoje kolo :)
Abych se vyhnul trubičkám nebo odrazce ve výpletu, dal jsem na bok ráfku reflexní fólii. Což samozřejmě vyžaduje kotoučovku, kterou ty máš.
ale iba v predu vzadu mam V-brzdu tak ze tam by musela byt bud trubicka alebo oranzova nadhera volil som trubicky a symetria je symetria tak som ich supol aj do predu
Uz jsem to tu nedavno zminoval. V noci je oranzova odrazka lepe videt, nez bily reflex na plasti nebo rafku. Meni to tvar a tim pritahuje vic pozornost.
ano suhlasiim s tebou na 100% len musiim sa priklonit aj k sniradovy je to sportovy bike. cize som volil nieco co zvysi viditelnost a zaroven ponecha sportovy vzhlad (stredna cesta). Vzdy su lepsie trubicky ako nic. A zaroven som nalepil nejake vysokoodrazove folie na ram + nosiim 2 reflexne pasiky na kazdej ruke 1 aj aby bolo videt ked ukazujem smer (opakujem mam tmavu bundu :-( ) a 1 paska je na sedacke , dalej som dal dozadu author duplex 2*0,5w blikacku , v predu mam iba smart blikacku 3 diody ale bude tam nejake svetlo (ale demontovatelne podla potreby. Mno a nakoniec som zbytky tej folie pouzil na prilbu ...Dufam ze s tymto bude pre bezpecnost toho spravene dost. Prdla mi baterka v mobile tak ze foto bude az zajtra
Takže co se týká tebe. tak naposledy
"Pokud nesouhlasíš s metodou, jakou to snilard vzal s připomínkovacím procesem ke colombovu klonu Barona a chceš ho za tu metodu kritizovat, nedoporučuju Ti stejnou metodou si vzít do huby náš stroj. Leckdo by tě mohl začít považovat za pokrytce." .... ty mi budeš doporučovat "nebrat si do huby váš stroj" , protože jsem snilardovi napsal, že je s estetikou mimo mísu, pokud navíc dává za příklad řidítka nastavená uřízlou trubkou ??
A co se týká mé reakce musím ti něco zdůraznit i když moc nevěřím, že ti to dojde
..."Jestli hceš" .. začít být hulvátský, protože jsem si dovolil kritizovat "Ninkovo" kolo, ... "mohlo by se" ... ti stát, že přes tu "hubu" rovnou dostaneš.
Z tvé reakce se dá vyvodit, že tedy zřejmě chceš ;o)))
Ještě k tomu krytu. To kolo je od pohledu závodní, i když ho tak majitel možná nevyužívá. A k závodnímu kolu mi prostě levný plastový kryt převodníku nesedí. Když se kryt sundá, kliky dostanou trochu "závodnější" vzhled.
Navíc, proč se tam ten kryt dává? Aby se člověku nerozvazovaly o převodník tkaničky. Když si všimneš, co tam má colombo za pedály, tak zjistíš, že na botách tkaničky s největší pravděpodobností nemá.
Nebo třeba ten stojánek, ten tam prostě trčí.
Co jsem viděl z fotek ze srazu 2009, tak třeba tvoje kolo mi přijde svým způsobem elegantní. Nenašel jsem tam žádný prvek, který by úplně tahal za oči. Tvoje kolo není ničemu výrazně podobné a proto vůči němu nemám očekávání.
U krytu převodníku mi prostě přijde důležitější dojem nebezpečnosti pro lidi v okolí (a nějakou malou funkční ochranu v případě lehkého nárazu -- minimálně ve stylu nepoškrábání barvy, neudělání rýhy do zdi apod -- bude mít i ten plast). Karbonový skutečně funkční kryt "závodního vzhledu" proč ne. :) Ale než žádný, tak to už (IMO) klidně i ten plastový.
K ostatnímu (a trochu obecněji): já ti neberu tvůj estetický názor, sám taky umím říct, že se mi nějaké kolo líbí víc nebo míň. Ale přijde mi nepěkné kritizovat cizí kola protože mně se nelíbí. Naopak, čím zajímavější a divnější konstrukce mezi všemi možnými HPV vznikají, tím lépe. Estetické cítění se mění, ale zavrhnout (třeba) dobrý nápad jen kvůli tomu, že "vypadá divně" je škoda. Pokud budou lidi kritizováni za divný vzhled, tak to míří zas skoro k unifikovanému světu klasických kol.
Mimochodem, moje kolo už vypadá zas trochu jinak, možná víc "průměrně". Viz obrázek (fotku bez brašen jsem nenašel, ale běžný vzhled je stejně s brašnami :).
Autor sám píše, že kopíroval Barona, což je kolo dělané na rychlost, na silnici, mimo město, tedy někam, kde to nemá komu připadat nebezpečné. Když na závodech pravidla požadují zepředu kryté převodníky, tak je ti tenhle kryt stejnak k ničemu.
Já osobně dávám rozhodně přednost "závodnějšímu" vzhledu (na závodním kole) před klamavým pocitem bezpečí.
Když sem někdo dává svoje kolo do diskuse, tak přeci očekává kritiku, cizí názor. A zrovna colombovo kolo mi přijde, že má velký potenciál vypadat fakt stylově. Ale elegance nedosáhneš přidáním miliardy ověšků.
Chce se mi napsat o mém pohledu na jednoduchost, ale nenašel jsem správná slova. Mám rád věci jednoduché navenek a snažím se takové vytvářet. Jednoduchost na venek často znamená složitost uvnitř, vyžaduje přemýšlení a občas znemožňuje využití universálních řešení.
Podle mých zkušeností má takový kryt jako má colombo nebo je na Tvojí fotce jen dvě funkce: jak píšeš umožňuje nenechat na zdi otisk zubu od černého maziva když o ni při manipulaci s kolem drbnu, druhá funkce je placebo na lidi, co se furt ptají, jestli ta pila není nebezpečná. Když to do někoho nebo něčeho nasmažím tak, aby to páchalo škody, tak tenhle plastík se odloupne pryč jako by tam nebyl.
Účinný kryt existuje, mám ho třeba na Mk.2. Je to asi 1mm sklolaminátu obalující se kolem převodníků zepředu. V případě nárazu se zuby převodníku zakousnou do laminátu a podrží si ho na sobě i při šikmém nárazu. I kdyby ho prorazily, dokážou to jen cca o milimetr (testováno jednou proti dřevu a jednou proti železnému sloupku) a to už jen škrábou, nemůžou třeba trhat kůži durch. Ty klasické plastové zprava na velkém talíři jsou fakt hlavně placebo. Jejich hlavní výhoda je, že nemusíš trávit hodiny času jejich výrobou :-).
Jasně, já vím že je to jen pro dojem. Však to také píšu. Jediné, co tvrdím je, že "neděsit lidi" je plus samo o sobě.
Druhý problém laminátového je, že to musíš alespoň trochu umět. Mně tyhle "patlací" věci nikdy moc nešly. :-/
Zrovna tohle je taková příjemně jednoduchá patlací věc. Dělal jsem to tehdy před závodem v NL, kde měli napsáno "effective" kryt převodníků. Pak na místě jsem viděl, že bych se z toho dostal v podstatě i s tím plastovým, ale předem jsem to neriskoval a radši to udělal pořádně. Kdybys měl zájem, můžu popsat detailněji. Spotřebuješ trochu balsy nebo polystyrenu, ždibec tkaniny a pryskyřice a jinak skoro nic. Montuje se to pod středovou misku.
Nebo rockring, co mam ja. Nebo jeste lepe uplne zapadly jednoprevodnik mezi dvema rockringy.
Který konkrétně máš? Moc jsme jich z blízka neviděl, ale pokud by nějaký fungoval i jako ochrana věcí, do kterých narazí, a nejen převodníků tak to zní zajímavě. (Předpokládám že při původně zamýšleném použití nikoho poškrábání kamenů netrápí. :) )
Jednopřevodník ... hm, existuje nějaké řazení s dostatečným rozsahem, co by nepotřebovalo vícepřevodník a dalo se ovládat páčkami?
DD27? Rohlik? Jen ty packy asi tezko. Jedna z veci, ktera mne stale od rohliku odrazuje.
Tady je videt kousek toho meho RR. http://mur.rajce.idnes.cz/2011-06-08_Loudani/...
Tohle jsem myslel tim oboustrannym:
http://www.udobnoposvetu.si/novosti/azub-in...
Jen se bojím, že u Tvého kola na fotce tu zeď nezachrání před zašpiněním ani ten rock ring ani nic jiného :-).
Ja ho taky poridil spis proto, abych se v pripade kolize s pesakem alespon nezapich tak hluboko. 8-)
http://www.nakole.cz/diskuse/9236-utocny-kloun...
Byl tam odkaz na takovy chranic - pulobruc pred prevodnikem. Uz nefunguje. 8-(
Oboustranný znám, ten jsme viděl i naživo. Jenže páček se vzdát nechci. A na řazení v náboji bych si musel svůj názor pořádně rozmyslet i kdyby páčky mělo. :)
RR jsem naopak moc nepotkal, a neumím si udělat názor, nakolik je vhodný jako ochrana pro okolí (jak placebo efekt, tak i reálná ochrana). Ten tvůj má taky zuby, jestli dobře vidím přes všechno bahno, ne?
Bohuzel ma. Ale daji se sehnat libovolne. Ja jen setril, kdyz jsem nevedel, jestli mi nebude vadit. Dostal jsem jety tusim za 50 nebo za kilco.
Uz parkrat zachranil prevodnik pri nejakem tom kotrmelci. Obcas jsem ho musel sroubovakem odpacit od prevodniku, kdyz se prilis pritiskl.
Hlavne jsem si o prevodnik propichnul nohu hned vedle achilovky, jak jsem v noci ladil posed a usinal u toho.
´Potah´ sedla je pěkný, dobrý nápad. Vzpomenu-li si po sezóně, poprosím o další foto (jak se užíváním zdeformuje).
8-)
toto je uz po 1 sezone teda konci cca 700km v ramci testovania ta chybajuca je v garazi pri navarovani drziaku stojanku som ju dal dole. ale urcite sa k tomu vratim a nafotiim. Len 1 vec este neni to idealny potah ten mirelon nedycha cize sa potiim ale zasa je to lepsie ako celoplosna karimatka ideal by bol ventisit ale bullpren je zasa meksi tak uvidiim. Zatial to este vydrziim a budem testovat a dufam ze na zraze ak sa tam dostanem si odskusam aj ine potahy a uvidiim.
riadidla maju taky tvar aby sa Ti tam zmestili kolena?
jj musel som nadvarit taky nadstavec lebo klasicky predstavec mi je kratky pri zatacani ten roh mi umoznuje slapat dalej. kolena sa mi minaju o cca 4cm co je dost na tesno ale da sa bez problemou. Dalsi model supermanou je v riesenii len si musiim povsiimat co vsetko musiim na nich zmenit aby to bolo na 100% co sa tvaru a hlavne funkcnosti tyka.
Taak ze ludia oznamujem ze vcera prisla dalsia ramova trubka a ide sa stavat dalsi a uz odpruzeny model leha. Sice nie pre mna ale bol som prizvany na pomoc a graficky navrh detailov. Tak hned ako to bude trosku nachystane poskytnem foto buduci majitel chce nieco podobne apusu len trva na kombynaacii 28/24´´ a neda si to vyhovoryt na 26/20´´. Zatial sa chystaju zadne patky a hlavove trubky (vydla a spodne riadenie)
Jak je budoucí majitel vysoký? Uvědomuje si, že po 24" kolo skoro neexistují odpružené vidlice pro dospělého člověka?
Tak určitě jich existuje víc (a funkčnějších) ve 24" rozměru než ve 20" rozměru.
Hádat se o tom nebudu. Ale myslím si, že nemáš pravdu.
Schválně mi ukaž 24" vidli dělanou pro dospělého člověka.
Takhle z hlavy nevím, ale soudím podle toho, že když jsem měl půjčeného z AZUBu toho 24" Maxe, tak ta vidlice na tom fungovala, a to fakt dobře. Zvlášť ve srovnání s oběma modely, které nabízí azub ke 20" kolům (můj SASO/Meks i to druhé).
Takže bych si myslel že vybrat dobrou 24" vidlici není problém, když s tím nemá problém AZUB.
vsetko toto som mu vravel hold tvrda natura si neda poradit dokonca je cca 6 rokov po porazke ja som mu odporucal 3kolku ale nechce ani pocut. A vysku berie podla mojho LR a nevie pochopit ze Apus je omnoho vyssia konstrukcia
ma odhadom 190 -200 cm je dost vysoky ale aj tak je moj nazor ze kombynacia 28/24 dost aj nanho
S touhle výškou už by to mohlo být celkem v pohodě, záleží, jak přesně se to kolo udělá. Tohle si bude žádat zprohýbání rámu ala Azub, aby se jezdec mohl posadit níž mezi vysoké body rámu nad odpruženými koly a dosáhl na zem. Ale pro tak vysokého by to mělo jít seskládat tak, že na zem dosáhne celým chodidlem.
nj to dufam lebo v niektorych veciach je strasne tvrdohlavy a hlaska ze hlavove trubky si nachysta na 1 1/8 ale vyvlozkuje ich na 1´´ lebo momentalne ma take hlavove zlozenie doma ma dorazilo. Tak ale je sustruznik tak nech sa s tym kaka kolko chce len aby to neprekombynoval
Vyvložkování trubky na 1 a 1/8 pro použití 1" vidle jsem viděl, ale bylo to velké hlavové složení a vložka mezi krkem vidle a ložisky hlavy, ne mezi rámem a hlavou. Ale pokud chce soustružit a experimentovat, nech ho. Podle mě je pořád lepší udělat velkou trubku v rámu a vložkovat ji než jednoho dne marně shánět vidlici s 1" krkem.
ja som skorej zastanca tej vidle 1 1/8´´ a hotovo ta 1´´ neviem neviem predsa je aj na apuse v predu kusok viac zatazenia nez na klasike. ale zasa to neni LR
Naprosto jednoznačně jde doporučit udělat v rámu trubku na hlavu 1 1/8", protože menší do větší dáš vždycky, obráceně to nejde. Ale pokud ten borec má nachystané hlavové složení a vidli 1", tak bych mu jen řekl, že podle mě je tam kvůli zatížení lepší dát větší, ale ať si to klidně vyvložkuje. Informace o vhodnosti toho či onoho má, rozhodnutí je na něm. Kde bych se bránil by bylo jen kdyby pomě právě chtěl rám s hlavovou trubkou na 1" hlavu, to bych se ho snažil přemlouvat na 1 1/8". Ale v jeho případě, trvá li na vyvložkování rámu, a ještě si to udělá sám, tak ať si klidně poslouží.
jde to: do původně 1" závit sem měl ahead pomocí redukcí na misky
jj to som mu presne vravel ze 1 1/8 v rame a potom nech si vlozkuje kolko chce ale uz to vyzera ze kupi novu vidlu :-D
Pěkná zběsilost, to jsem neznal. Mezi krkem vidle a hlavovou trubkou nemáš ani milimetr, ty misky drží na té hlavové trubce zvenku?
rozdíl je 30,1 - 28,6 =takže místa "dost" (-:
...vyzkoušeno v terénu i natěžko!
Tož že se tam ten krk protočí je jasný, ale kdyby ta ložiska měla na rámu držet trubkou se stěnou pod 1mm namáhanou na střih, tak by snad nepomohlo to mít ani z titanu. Proto jsem se ptal, jestli to osazení je zvenku, kde to může být jak tlusté chce.
Jak pise snilard - 26/26. Azub tusim uvadi minimalni vhodnou vysku nekde kolem 180 cm. Sam merim 187 a s 26/26 zadne problemy nemam a ani ze zacatku jsem nemel.
Urcite bych se vyhnul mene obvyklym rozmerum. A mit dve ruzne velikosti kol s sebou nese nutnost vozit dve duse.
Na 26/26 bude daleko vetsi vyber vidlic a plastu.
Netusiim kde to maam zaradit ale chcel by som vedet co autor zamyslal s tymto skvostom :-D
Blíží se doba jarních prací, já budu stavět toto:
http://www.youtube.com/watch?v=HqSzrS6ksUM
Dám tam přední kolo s motorem.
zahradne prace mozno ale ten skvost odomna mi pripada dobry aj na zapchu v meste no kto by uz zdrzoval bike s motorovkou v predu a nehovoriac o tom ze sa jedna o velmi zabavny stroj kazdy kto je v ceste veselo rozhadzuje rukami nohami :-D
jak u toho budeš ležet?
No normane vedla pola na karimatke a zena bude tlacit :-D
Jede po Volze člun, v něm je Ivan a jeho žena. Ivan sedí, pokuřuje si, žena usilovně pádluje.
„Přidej, Natašo,” honí ji muž, „nebo to nestihnem!”
Nataša zabere, sic jí síly stačí, pot se z ní jen line. Za chvíli opět: „Zaber, Natašo, času není nazbyt!”
Žena už nemůže, ale stále pádluje. Po chvíli Ivan zapálí další cigaretu a znovu peskuje: „Ty se flákáš, takhle tam nikdy nedojedem!”
V tom okamžiku se ozve ze břehu hlas: „Buď zdráv, Ivane. Kam máš namířeno?”
„Á, buď zdráv, Igore. To víš, vezu ženu do porodnice!”
Kdyby se z toho odstranil ten spalovák a zbyek nechal, byl by to krásný příklad Human Powered Zombie Apocalypse Escape Vehicle :-).
Pak by ale byla lepsi vodorovna zaci lista, ne?
vodorovna cirkularka by tiez mohla potesit :-D
Když jsem letos opět nebyl schopný postavit nový kolo, tak jsem vytunil to starý. Ještě to není hotový, ale pracuje se na tom....
http://highlander-cb.rajce.idnes.cz/Tuning_typu_4/
pekne...
Prosim co to mas za naboj na stole vrtacky (obr 3 a dalsi) ? Dynamo+ kotouc?
8-mi rychlostní S-A, upravuju ho na uchycení kotouče....to je právě na to plánovaný nový kolo :))
Vidim dobre, ze mas slapak napevno? Ustupek skladacimu mechanismu?
Nevidíš zas tak dobře, jak si myslíš :))
A jak se tedy zkracuje (zasouva)?
Taky bys furt jen zasouval :)) Tady se to láme, buď nahoru nebo dolů, podle toho jaký vyndáš čep.
Třeba takhle..
Ted tam vidim neco pod slapakem. To je nejaky jednoucelovy nosic?
??? Tam je jenom trubka co kryje zpátečku řetězu a to černý vzadu je střecha pergoly :))
no tys ho vyštafíroval!
Podle použitý trikolory to vypadá na cestu do egypta,sýrie,nebo iráku :-)
Tak hele...:)) zatím jsi jediný komu se to nelíbí, prostě divnej,no :))
proč by se mi nelíbilo,bylo pěkný i v modrý.Při pohledu na nový barvy, mě jen napadla souvislost s barvama vlajek těch států.
Trabanty se taky tunily do žlutočervenočerný barvy,dle země původu.
Snad se ti moje zábradlí, až ho sem pověsim bude taky líbit.
stále ale ještě není v fotoschopnym, natož pojízdnym stavu a Povidlovej koláč se blíží
Jak zábradlí? Přeti si název tématu....Na ty tvoje divný kola si založ svoje téma :)) tak prostě Koláč pojedeš normálně na ležáku, no.
Tak nový VeloGauč - trek je posvařovaný, stříknutý a začíná kompletizace. Osazení součástkami a nějaké to zdobení. Příští týden to chci otestovat na Povidlovém koláči.
Pěkná práce, na "koláčí" zkritizuju :-)).
Jen mě nrzí , že ti ty kola jdou tak od ruky. Já to pořád nemůžu dodělat a to se K24 blíží, doufám, že první test neproběhne až tam. Jak je mím zvykem :-( .
Taky mám stejnej pocit, Holfimu to pěkně přibývá a u mně v dílně pořád leží jen polotovary budoucího leha....
Lidicky vcera sme boli s kamaratom pre sedacku na jeho leho a ten manik co ju vyraba tam mal kokpity na velomobili ze vraj to dodava vyrobcovy do halandska tusiim. Cca 30 km od nasho mesta som ani netusil co sa tu naokolo deje pozeram......
jj to je ono a uz sme aj dohodnuty ze ked sa oteply si mozeme dojst velomobil aj vyskusat ( teda ten jeho sukromny)
vyzeral fakt uper len ta cena co vravel ze to predavaju no pfuuuuuuuu riadna supa
Netusite kde by sa dala zohnat 3D textilia alebo spacer textilia?? V podstate sa jedna o nieco take ako jadro ventisitu. Alebo nieco z coho by sa dal vyrobit ventisit za rozumny peniaz
Kdysi dávno (cca 10)let jsem dělal na zakázku zelenou zahradu na terase a tam jsme používal něco podobnýho jako drenáž pod zeminu, kus mám ještě doma , ale nějak moc to nepruží, chtělo by to vyzkoušet. Podívej se na nějaké detaily zelených zahrad. Možná něco najdeš.
před nedávnem se ke mě dostal materiál, prý se používá v sanitkách na lůžka,výška asi 2cm, vypadá to nadějně, zatim jsem neměl čas to otestovat.Nevýhodu bych viděl v bílý barvě
To by mě docela zajímalo, nechtěl bys to přívézt na Povidlový koláč. Budu teď řešit buď nákup bulprenu nebo nějakou alternativu.
ok , házim to do auta už teď
a ta cena + kde si to zohnal??
... i začal jsem hledat, protože Bulpren se mi asi brzy slehne. Tohle jsem našel. Komentáře uvítám.
http://www.nmc-czech.cz/detail-735/comfy-1
http://e-shop.juta.cz/index.php?page=10&kat=PD
http://www.nmc-czech.cz/detail-1142/noma...
jj presne toto je ono co som nasiel aj ja vraj to vedia spravit aj v ciernom a cena??
+ ved cierny potah nieje probleem usit
http://www.tylex.cz/d3-portfolio-produktu--e-shop
http://www.sindat.cz/technicke-textilie-tylex...
asi hodně blbej nápad, ale když píšeš o těch lůžkách v sanitkách :-))
co rozšmikat na takovejch 4 až 5 dílů tohle
http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products...
paměťová pěna
spí se mi na tom dobře, že bych se speciálně potil to asi ne
horší asi bude váha ...
Ta paměťová pěna by asi nebyla moc vhodná, přeci jenom se záda víc potí a nestačilo by to pot odvádět. I ten bulpren to stíhá jen tak tak.
Vždyť je to de fakto tužší molitan, měknoucí teplem
No právě, nacucne se a nepustí ;o)))
Nesmíš vychladnout :)