U toho prvního Gianta mě zaujalo nejen to, že je to celopéro, navíc se zajímavou paralelogramovou zadní stavbou, ale zaujal mě tam hodně i ten zámek na zadním kole, který dokonce vypadá, že je snad součástí rámu. Snad by v tom mohla být integrovaná i brzda. Takový zámek by se jistě i hůř překonával, kdyby byl skutečně k rámu přivařený...
Ty brzdy spíš vypadají na nějaké pidibubnovky. Véčka, ani kotouče tam nevidím a malé bubínky by pro placatý město stačily. A bowden vzadu vede jakoby pod nábu, to by pro to nasvědčovalo. Řazení bývá z druhé strany do náby.
Jo, jasně že to kolo má bubnovky, já to myslel tak, že by v tom zámku ty brzdy MOHLY BÝT integrované, že by to MOHL BÝT celek a bylo by to zajímavé - prostě by se zamkl zámek, s tím by se zamkly i brzdy a už by s tím ani nešlo jet. Blbě jsem se vyjádřil. :-)
Jo, většinou to je přivařený, tak 70% kol tady ve Švédsku i předtím v Dánsku to má, lze to i koupit (ale nevím, jestli se to pak vaří či co.. Velká část kola nepřivazuje, ale prostě zamkne tenhle zámek a věří, že má kolo neodnesou (taky už jsme nesli) :-D A mají to nová, stejně jako stará kola...
Prosím tě, zajímal by mě blíž ten zámek - výrobce, typ a tak. Chtěl bych si ho někde sehnat...
Tady to mají ve všech krámech. Ale ještě jsem moc nezkoumal, jak se to přidělává ke kolu :-)
Já to mám prostě přivařené od výroby a většina místních městských kol taky :) mrknu na to, až budu v krámě :-)
Dneska jsem an to koukal v obchoďáku, stojí to stejně jako zámky (snad), je to těžký jak mrcha, ale vypadá to odolně. Nejspíš se to nějak přišroubovává či co....
http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Las...
Stoji to vubec za to? Prijde mi, ze dulezitejsi nez omezit pojizdnost kola je zamezit jeho "odnositelnosti", coz tohle neresi.
Jak se to vezme, tady je tolik kol, že se často ani nemají k čemu přivazovat a tohle ten problém řeší :-) A když neseš kolo, tak jsi víc podezřelý... Ale kola se kradou stejně se zámkem i tímhle...
Smyslem je podle mě především celý úkon odstavení kola zkrátit na minimální dobu. Pokud máš k tomu batoh v nějakém košíku, můžeš tak za 5 sekund odcházet od kola do obchodu a za dalších pár sekund po návratu zas jet dál. A přitom kolo alespoň nějak zamknuté.
Co se týká kradení kol na severu, nemám tak úplně názor a myslím že místní taky ne -- dá se vidět jak velmi ledabyle zamknuté draze vypadající MTB, tak městská "kraksna" zamčená třemi zámky. :)
Tady se krade pekelně, ale moje staré kolo nikdo nechce... A když je zamčený, tak taky moc ne... A spíš v noci... V Linkopingu to pohánělo místní syrskou ekonomiku :-D
Tady ten taky nevypada spatne:
http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Las...
Kolik to vychazi na nase koruny?
Znásob si to třema :-) Ale určitě jich je víc druhů... Prý si to tam dávají hodně kvůli pojišťovně či co...
taky ti sem prsknu jedno kolo, co mě zaujalo. je to z prahy. Ze Starýho města.
Absolutně si nedovedu představit na tom jet. Ale Pepa Zimovčák by nám k tomu asi něco řekl...
( http://www.nakoledetem.cz )
OMG, jak na to nastupuje háček, nebo jak se říká tomu přednímu?
Zda se, ze kapitan. Protoze ma pod palcem kormidlo. Teda riditka... http://www.dvojkolo.cz/index.php?section=skola1...
Všechny vyobrazené stroje mají bod a vůbec mi nevadí, že se objevily víckrát a jsou skoro :-) stejné. To je prostě neskutečná chuťovka pro největší fajnšmekry. Lehce ovíněn filozofuji, jestli se dalo řídit i zadní kolo? Proti tomuto výtvoru je lehokolo stroj pro usedlé fotříky bez špetky fantazie.