Osobně zkušenost nemám ale nikdy nic neplatím dopředu. Stále syšíme varování před takovými praktikami.
Jsou i jiné eshopy kde se dá koupit na dobírku i když ani tam není záruka že dostanu to co jsem si objednal.
Jediným řešením je přes e-shop nekupovat věci, které chci nejprve vidět.
Sleva pak může přijít velmi draho :o)))
Naprostý souhlas, kolo bych asi na netu určitě nekupoval. Bohužel spousta lidí naletí na slevy.
Kolo bych klidne koupila po netu, kdyz bych si ho nekde v krame prohlidla, a pak bych nasla na netu nejlevnejsi nabidku a tu koupila. A Murphy si koupil celopero pres net z Nemecka, aniz by ho predem videl, a je spokojen.
A prinejhorsim jde vyrobek koupeny pres net do 14 dnu vratit.
Za předpokladu že narazíš na solidního prodejce.
Ale platba dopředu mně zavání nedůvěrou. Takovým prodejcům se obloukem vyhýbám.
Obdobný postup je i na aukru a tam je dost podvodníku. Nechají si poslat peníze na účet a nějak zapomenout poslat zboží.
Blbost, několik let nakupuji přes net, běžně platím do ciziny předem a neměl jsem problém.
Ten crossbike je nějaký přeprodejce nejspíš kol z Polska, není plátce DPH, ale na druhou stranu je tam celé jméno, tak pohledej i podle IČO apod, něco ti to napoví. Je ale zajímavé, že jako dopravu mají PPL u kterých je v pohodě možná platba dobírkou a dneska již i snad možnost platby na dobírku kartou.
Záleží komu se to platí. Včera jsem zrovna poslal peníze přes PayPal do Hong Kongu a jsem celkem v klidu, protože je to firma, která si nedovolí ošidit zákazníka, protože si nepokazí jméno. Ale u těch českých neznámých subjektů se taky bojím a raději zaplatím o 50kč víc a nechávám si věc poslat na dobírku.
To já taky. Vzhledem k tomu, že je to jediný možný způsob koupě jejich výrobku, protože do obchodní sítě nedodávají, protože je to mnohonásobně ověřená a solidní firma, protože kdyby to byly podvodníci tak už dávno nefungujou, tak jsem ani neměl obavy poslat platbu předem. Zkušenost byla vynikající, komunikace a jednání ze strany prodejce by mohla být příkladem pro mnohé domácí eshopy. A to nemluvím o následném, pro mě dost šokujícím, vyřízení drobné reklamace.
Tak nějak... Asi máš na mysli tu samou firmu, u které jsem nakupoval i já, že ? ;-)
Pro takovou fajnůstku, jako je kolo (ale třeba i foťák atd) si vždycky rád zajedu a zaplatím na místě. Ten nákup takhle "zásadní" věci má i svoje kouzlo. Pokud by bylo kolo někde z tramtárie od osvědčeného prodejce, je dobírka, nebo platba předem taky použitelná.
Jak jsem ale pochopil, aniž bych chtěl snižovat solidnost té firmy, nejedná se snad ani o prodejce kol, jen nějakého zprostředkovatele. Alespoň jak píše, zinkasuje peníze a dá vědět do jiné firmy, odkud kolo pošlou. Třeba to tak funguje, ale mě osobně by se to až tolik nelíbilo. Je víceméně právně jasné, kde žádat záruky, ale tyhle obchodnické kotrmelce dávají zbytečný prostor k dohadům a přesouvání odpovědnosti. A bit je nakonec zákazník...
Mimochodem, prodejce stejně jako u piva v Kauflandu uvádí vzletně původ v EU, z nějakého důvodu už neupřesňuje (stejně jako u toho piva), že se jedná o Rumunsko...
To je pořád lepší než u medu prodávaném v obchodech, u kterého se běžně uvádí: "Výrobek obsahuje směs medu ze zemí EU i zemí mimo EU."
Já v létě viděl v jedné vísce na plotě ceduli "MED OD VČELAŘE". Žena se ptala, čemu se tak blbě tlemim, tak jsem jí vysvětlil, jak mě pobavila představa, jak ten chlap běhá po louce, leze po stromech se smetáčkem v ruce z květu na květ, doma to pinzetou cpe do pláství a včely z něj maj prdel. Zase na druhou stranu, lepší med od včelaře než třeba od pokrejvače, žejo. Včelař by to už měl přecijen umět ne?
Mel by to umet. Ale ja mam s medem spatnou zkusenost. Tocili jsme se v kanclu na smeny a jeden kolega - vcelar si nosil med do prace. Ze prej je dobrej na srdce, tak ho hltal ze sklenice rukama. Byla po nem vzdycky strasne zalepena klavesnice. Vysvobodila nas az jeho dlouhodoba hospitalizace kdyz se vysypal na svy Kawasaki ninja.
Jestli ještě není pozdě, tak od neplátce DPH bych kolo určitě NEKUPOVAL. Proč? No nemá to ekonomickou logiku. V zásadě vidím jen 3 legální příčiny:
a) je to začátečník,
b) dováží zboží z EU a ještě nepřekročil obrat 326.000,00 Kč při dovozu z EU (pokud se tím živí, tak se mu to jen tak nestane),
c) nepřekročil obrat 1 mil. Kč, což při ceně kol taky nevypadá na déle fungující úspěšnou firmu.
Samozřejmě začátečník nemusí být totéž co problémový prodejce, ale neriskoval bych to.
Jinak já přes net kupuji a zpravidla s platbou předem. Problém jsem ještě nikdy neměl, ale s rostoucí částkou víc prověřuji dodavatele.
Kolo bych přes net koupil jen tehdy, kdybych si ho mohl předem fyzicky prohlédnout nebo vyzkoušet.
Jo a teď koukám na jejich web, tohle fakt nemá základní ekonomickou logiku. Levná kola se nedělají v zakázkové výrobě. Jinými slovy je nutné to dělat ve velkém. Logicky to pak nikdo nebude prodávat na trh přes jediného lokálního pidiprodejce. Ano, přes jeden velkoobchod nebo obchodní zastoupení, ale nikdy ne přes jediného maloprodejce. To je nesmysl. A on se tím ještě chlubí. Tam bych za kolo a ještě předem určitě nic neutratil.
Kromě jiného kolo je věc, která dnes musí chodit do servisu. To ale znamená, čím typičtější kolo a použité komponenty, tím dostupnější servis. Čím větší atyp, tím větší problémy, ne-li rovnou hrob. Jinými slovy také by sis koupila auto, které v ČR prodává jediný maloprodejce? Ano, auto je dražší,ale jeho servisní interval je třeba 15 tisíc km.
Další problém je s reklamací. Ano, od smlouvy odstoupit lze, ale dopravu zboží zpět k prodejci hradí kupující!!! Kolo se nedá poslat v obálce, ale je třeba ho odborně demontovat a poskládat tak, aby se při dopravě nepoškodilo. Za škodu při dopravě zpět totiž ručí také kupující.
Ale jak už jsem říkal, tohle hlavně nedává základní logiku. Tady bych se opravdu bál.
Jo a taky tvrdí, že firma CROSS s.r.o., údajný výrobce, vyrábí kola od roku 1995, ale ta firma na to nemá ŽL a vznikla až v roce 2001. Blíže viz http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_rzp...