Povídáme si o tom dlouho, pro některé z nás je motor s volnoběžkou s údajným výkonem 250W příliš slabý. Silnější motory nemají volnoběžku, a při jízdě jen šlapáním kladou odpor.
Zdá se, že jeden kanadský kolega problém chytře vyřešil:
http://www.youtube.com/watch?v=o8AlUYfWf6o
Nějaké zkušenosti? Nápady?
Pár odkazů k drátování kontrolerů:
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=4073...
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3170...
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3147...
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3555...
Řekl bych že je to slepá cesta, sice o pár wat více ale dvojnásobná spotřeba, váha, baterie no a cena taky dvojnásobná. Sladění řj. složité, jenda muže dávat o kapku více a tak bude přetláčet ten druhý motor. Ideální by byl středový pohon bosch 500W, tam vidím jen klady. Snad soudruzi z německa něco vymyslí.:-)))
Je to zajímavost, i to docela funguje, nepere se to, ale drahé je to.
No zase to takovej masakr není. Má to postavený na Golden Motor motorcích, stojí jeden i s ráfkem asi 3700 plus 2 řj MagicPie po 1700 a jeden trotl za dvĕ tři stovky.
Pod 10 tisíc bez baterie. Nĕkde jsem vidĕl že to dokonce krmil z jedné řj ale nepodařilo se mi to znova nagooglit.
Spotřeba bude dvakrát větší, ale zas to při dvojnásobné spotřebě pojede o polovinu rychlejc. Z hlediska spotřeby je přece jedno, jestli máš jeden 500W nebo dva 250W motory, ty Watty nikde po cestě netrousíš.
Motory budou v záběru oba, to je vlastnost elektromotoru, má daný výkon, a podle otáček větší nebo menší moment síly (tzv. krouťáqole).
Nedávno jsem to navrhoval, tuším Murphy s tím má praktickou zkušenost, a psal nějaké špatné zkušenosti s tím.
No, pravda, jedině snad tam má vliv trochu ten odpor od druhý převodovky, ale to asi nic...Ale je potřeba to honit jen z jedný jednotky
Když jsem se na to ptal, tak jsem dostal info, že jsou potřeba dvě jednotky, tak těžko říct. Problém by mohl být v tom jakou rychlost jednotka získá dle hallů. Může se ti jedno kolo protočit a druhé ne a už tam bude nějaký problém.
Odpor z druhé převodovky u motoru v nábě snad nehrozí?
jak to??
Zeptal bych se naopak, proč by měla být na kolo s motorem v nábě přidělaná nějaká převodovka, a ještě zapojená tak, aby kladla nějaký jízdní odpor?
Oni se asi baví o planetové převodovce, ale taky to nechápu, jelikož díky volnoběžce tam je absolutně zanedbatelný odpor. A popravdě u některých přímých motorů ten odpor taky není nijak hrozný. Aby mi někdo nevzal za slovo, tak nebavím se o odpojeném motoru, protože to je pak jiná věc.
Aha, on má smysl motor kolem 250W jinak než v nábě? Vždyť to půlka výkonu zmizí v přenosu...
Něco v té planetové převodovce zmizí a proto mají tyhle záležitosti nižší účinnost. Tuším, že e-totem uváděl, že jejich motory mají účinnost do 70%. Proti tomu Bobbobův přímý motor má nejlepší účinnost tuším okolo 85%. Všechno má hold svoje výhody a nevýhody a nakonec je výběr o prioritách.
Na druhou stranu, pokud někdo potřebuje pomoc motoru jen na malé části cesty, tak pro něj motor s volnoběžkou je fajn, protože o něm skoro ani neví. No a ten kdo motor využívá na většině trasy, tak možná raději sáhne spíš po tom přímém. Říkám možná, protože každý ta měřítka pro to od kdy se mu co vyplatí má asi jinak.
Ano je to jak píšeš, mám odskoušené obě varianty a v současné době jsem tam, kde tu výpomoc potřebuji po celou dobu jízdy. Proto přímý motor. Klika a jiní potřebují jen občasnou výpomoc do kopečku a na to je 250W motor s platetovkou nejlepší. Navíc mně ten 250W motor do kopce nijak výrazně nepomohl.
Má to dvě výhody a to pohon obou kol a že to je takové méně nápadné než třeba jen jeden velký koláč přímého motoru. Ale jinak když srovnáme se středovým motorem, tak souhlas s Bobbobem, že raději ten středový.
Snad by to mĕlo, když by bylo potřeba mít i víc síly než ten jeden, přitom výhoda volnobĕžky zachována a i hmotnost dvou motorů je poräd menší než jednoho přímého, mĕ se to líbí, jestli mĕ šikula optaví ten zadní motor co jsem uvařil, koupím přední a vyzkouším to, kdyžtak to nechám dceři, ta je drobounká, 2x 250 by mĕlo holce stačit.
Jen bych potřeboval vĕdĕt jak s tou řj, jestli dvĕ nebo jednu a jak to pospojovat.
To kolo s volnobĕžkou má fakt výhodu, že je to furt hodnĕ kolo.
Asi bych uvažoval raději o tom středovém, díky dalším převodům se dá jeho síla lépe využít. Kolega ho má (bosche) a nemůže si ho vynáchvalit, mám tušení že jezdí jizerky.
Jejej , to jsem zas způsobil věci... nic v tom nehledejte, jen jsem chtěl říct že je tam o jednu převodovku víc, ve srovnání s jedním 500W převodovým motorem. Ale to je zanedbatelný. Je to zajímavý , ale nic moc to nepřinese , akorát budou mít větší kšeft v krámku s drátkama :D . Váhově to bude o cca 20% hmotnosti zadního motoru víc + kabely.
Něco to přeci jen přinese. Proč by to jinak někdo stavěl, když by to nic nepřineslo? Jednak rozložení výkonu na obě kola. Motory budou méně zatížené a budou pracovat ve vyšších otáčkách a s menšími proudy a tedy účinněji. Navíc stavitel získá pohon 2x2. To je výhoda hlavně na uježděném sněhu. Aktivní přední kolo je pak výhoda na měkčím povrchu, protože není do něj vtlačeno, ale naopak se aktivně hrabe ven. Oproti třeba eZee v předním kole tohle tedy nebude tak brzy hrabat. Navíc pokud člověk šlapáním dozadu přidá dalších 250W, tak rozložení 2/3 síly na zadní a 1/3 na přední je docela zajímavé.
Takže ano, bude to trošku těžší, ale taky to přinese výhody. Pár kablíků navíc bych fakt neřešil. :) Jiná věc je, že to je těžší monstrum než kolo se SunStar, ale zase to vyjde levněji. :) Tak asi tak.
Jindro, pokud to jsou motory s hall sondami, tak prý musíš mít dvě řídící jednotky. Říkám prý protože, když si to představím, tak co se stane, když zapojím hall sondy jen jednoho motoru k jediné řídící jednotce, která bude fázemi napájet oba motory? Já si myslím, že by to klidně fungovat mohlo, až na nějaké speciální situace, kdy jedno kolo prokluzuje a druhé stojí. Ale jinak když jedu, tak se obě kola točí přibližně stejně rychle. Samozřejmě jsem zavedl předpoklad, že maximální proudy té jednotky na to budou stačit. Pokud by nestačily, tak stejně člověk musí koupit dvě řídící jednotky.
Tyhle malý motory snad ani nikdo už s hallama nedělá , nebo jo? Až bude čas chvíli, tak to testnu a dám vědět , věcí na to mám po ruce dost. Stejně jsem to chtěl ze srandy zkusit... Dám je na jednu jednotku, to musí fungovat v poho.
Človĕče já mám pocit, že ten z e-pohonu co jsem uvařil hally mĕl, zejtra to zkouknu
Jestli to dokážeš postavit jen tak cvičnĕ, dej vĕdĕt, slespoň ušetřím za vlastní pokusy :-(
Jasný, strčím nějaký přední kolo do horáka, to je hned. Ale až po Bike Brno , bo teď neni čas na koniny... :)
Ok, dík
Tak , dnes jsem zkusil co to udělá když připojím dva motory na jeden kontroler.
Jede to, ale blbě. Po rozjezdu do větších otáček je to ok, ale na malé rychlosti si jeden zaklepává a netáhne, ani bezhallová jednotka to asi neumí nafázovat pro oba přijatelně.
Nebo bych možná musel použít výkonnější jednotku, kterou ale nemám po ruce, tahle byla jen 15A, což je málo na 500W.Klepání mohlo být z nedostatku proudu v daných otáčkách.
Motory co jsem použil jsou od jednoho výrobce a mají shodný vnitřek. To je asi základ, ale ten přední mi tu už rok leží, mohla nastat mezitím nějaká drobná změna, takže totální shodu elektrických vlastností nezaručím. Pokud by taková shoda byla, mělo by to fungovat.
Protože ale chceme pro jinou aplikaci dvoumotorové řešení, budu se tím ve volných chvilkách zabývat (zatím to nehoří).
Dík za info.
Mám dvĕ jednotky MagicPie, ale nemám dva stejný motory. Tak prd vyzkouším,. Ale ten Kanaďan na to fakt jezdí.
Bobbob má pravdu, buď dvě, nebo jednu speciální, tu časem seženu.Ale chtěl jsem to zkusit s jednou
Pokud máš dvě jednotky, tak jeden motor vyměnit za sejnej a nebude potíž, v těch odkazech nahoře je zapojení, celkem si myslím že to bude pro všechny podobný. Na fotkách ve forech to je, pro Magic i včetně zapojení. Na výstavách venku toho jezdí mraky, Němci to prej pouští do provozu na malý papíry oficiálně, což se divím, ale povídal mi to jeden prodejce co takové věci má.