...ale vím o tom prd.
Na zimu je to ideální, protože budu mít spoustu času. Chci použít pevnou zadní stavbu ze starého horáku (tedy nepružený zadek, ale mám v hlavě pruženou sedačku), odpruženou přední vidli a chtěl bych kombinaci 20/26" palců. Nikde jsem se ale nedočetl, jaké jsou vlastně výhody a nevýhody různých kombinací kol, takže to by byla asi první otázka, kterou bych zdejším lehokolistům položil.
Pak bych chtěl spodní řízení, připadá mi to vzhledově elegantnější, ale prý to má taky nevýhody...
Na zbytek se budu ptát, až hodím na papír první nákres (brzy)...
Uvítám případné další rady do začátku...
Zatím dík...
a skusal si homebuilders 1 az 5?? tam si treba preciitat co bolo uz riesene
www.atomiczombie.com tu treba popozerat videa zo stavby nemusis sa pytat potom uuuplne na kazdy detail ....
A spodne riadenie ma nevihodu tu ze si siroky tak ze v hustej premavke mozes mat blby pocit ze ti do toho niekto drcne ale jeho vyhody pohodlnost+ ak preletis dopredu tak sa o nic nezranis atd atd .....
Preletíš dopredu? Jejda neděs mě, já myslel, že tohle riziko právě s lehokolem skončí... :-)
Za rady moc díky, na vše mrknu...
Přesto bych ještě rád věděl rozdíly v kombinacích kol. Je moje žádaná kombinace dobrá, jak si myslím (rychlost vs. ovladatelnost)?
Tak to preletenie dopredy je myslene skorej pri zrazke proste je to bezpecnejsie. Kombinacia 20/26 nema vplyv na rychlost / ovladatelnost na to ma vplyv celkova koncepcia lowracer midracer trek highracer python flevo bike treba si popozerat vsetky typi a vibrat si co ti sadne do oka
Chtěl bych spíš midracer, prostě abych pohodlně dosáhl na zem, ale zase nebyl moc nízko, ani vysoko, to obojí se mi nelíbí. Proto ta kombinace kol a taky se mi takový typ líbí designově nejvíc. Tak jsem jen chtěl vědět, jestli to má nějaké nevýhody, tenhle typ konkrétně...
http://mildaz.rajce.idnes.cz/01-Postup_stavby...
No, dobrý, já budu pro začátek stavit pevnou zadní stavbu.
Malá otázka: Kolik klasických řetězů je potřeba?
podla toho aku budes mat retazovu linku ale vecsina je cca 2,5 - 3 retaze
bracho, retazova linka je vzdialenost retaze od osy bicykla... inak dlzka podla vsetkeho suhlasi.
(predavaju a "leho" retaze s 300 clankami.. za cenu 5 retazi:-)
tak asi nebude kupovat 300 clankovu kupi obycajnu a s nitovacom nadpoji.
A opravujem znenie retazova linka na vedenie retaze teda zalezii ako daleko mas slapaci stred od hnaneho kolesa a ako mas pozalamovanu retaz cez kladky alebo hadicu.
Cibi moze byt takto??
Takový:
http://aukro.cz/lehokolo-jarda-62-i2640187841.html
?
Takhle nějak bych si to představoval. Hledám ideální rozvor a závlek. Nějaké hodnoty, kdo kolik má a jaký to má vliv na jízdní vlastnosti?
Závlek se mockrát řešil /nejen) tady v diskuzích dřív, hledej .. :) Jedno optimální číslo neexistuje, i naložení bagáže na jinak stejné kolo optimum posune. Na druhou stranu, člověk je tvor šikovný a naučí se řídit kdeco, takže se není třeba bát. Jo, a při uvažování o závleku nezapomenout na "wheel-flop" aneb v principu úhel hlavové trubky. Pro nízké rychlosti je to podstatnější faktor (např. jedno zajímavé povídání, ač zaměřené na python, fyzika platí stejně i pro jiná kola, je tu http://www.python-lowracer.de/geometry.html).
Rozvor -- záleží, co je tvým cílem. Delší rozvor znamená větší poloměr zatočení, krátký rozvor zas půjde často na úkor zbytečně zvednutého sedla, přetíženého předního kola a snížení předo-zadní stability při brzdění. U SWB ti přední kolo víceméně "někam vyjde" (dáno polohou šlapání, výškou sedla, prostorem pro pedály, řízením a pod.). Čím víc dáš zadní kolo dozadu (v rozumných mezích :)), tím obrovitější prostor pro bagáž, dětskou sedačku a tak, ale bez bagáže na něm nebude dostatečná zátěž a bude víc klouzat (na asfaltu asi OK, vadí především na sněhu, ledu a štěrkových kopcích ... a zadní brzda se pak hodí spíš na dělání elegantních přetáčivých smyků :) ).
Pokud jdeš po velké rychlosti a ostatní je vedlejší, tak stavíš nízké kolo. Pokud nemáš opravdu extrémně dlouhé nohy, tak musíš mít vpředu 20", abys dosáhl nohama dost daleko před něj a nešly ti kliky do předního kola.
Pokud stavíš něco praktičtějšího a tím pádem vyššího, tak opět bys na 26" přední kolo potřeboval dlouhé nohy abys z toho bezpečně dosáhl na zem při zastavování, míjel nohama přední kolo při prudkých manévrech v malé rychlosti.
Zadní kolo 26" ti zjednodušší osazení převodama, pasují na to běžné velikosti převodníků z horského kola a můžeš mít nejdelší ramínko přehazky co najdeš aniž bys ho měl blízko země.
Takže 20/26 je velmi rozumná kombinace a zejména u první stavby ti dává nejvíc šancí vyrobit něco, na čem se bude slušně jezdit.
Spodní řízení má nevýhody ve větší šířce než horní, obvykle se komplikovaněji vyrábí a má ze všech možností největší odpor vzduchu. Na druhou stranu je nejpohodlnější a když už se stane, že s tím spadneš (a to může být třeba jen stupidní uklouznutí předního kola na blátě), tak z kola s horním se nejlíp vystupuje. Ty a kolo spadnete jakoby každý jinam, pokud se nějakou svou částí praštíš o nějakou část kola, je to ovykle kotník nebo chodidlo, výš ne.
ono ak da 26 dopredu a bude to robyt extremne dlhe (ten typ s kardanom ale na 26/26) tak nepotrebuje dlhe nohy ide o celkovu koncepciu teda aspon podla mna su moznosti variacii neobmedzene ...teda su vlastnou fataziou
Spodní řízení nemusí být ani moc široké, ani složité. Viz přiložená fotka a obrázky prvního prototypu tu: http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~marble... http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~marble... http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~marble... http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~marble... (to dřevo na vidlici bylo po otestování samozřejmě nahrazeno přivařenou packou, ale kupodivu vydrželo dost :)).
Prostě rovná trubka (průměr 20 stačí), a v rámu drží na M8 šroubu (to je tak akorát, aby se za řídítka dalo i vzepřít, ale při pádu se ohne právě jen ten šroub (párkrát se dá narovnat a potom jednoduše vyměnit) a obyč 608 ložiskách. Ahead 1 1/8 vidlice (doporučuji místo 1") se dá bez horních řídítek krásně upevnit sedlovou objímkou na místo, kam by jinak šel představec.
Odpružené sedačky bych se docela bál -- pohyb zadku vůči pedálům bude IMO nepříjemný i sám o sobě a ještě hrozí rozhoupání šlapáním. Přijde mi lepší vyšší a měkčí potah, když už.
Mám v hlavě sedačku, která bude chodit jen nahoru a dolů, nikoliv dopředu-dozadu, ale je to zatím jen nápad, víc ukáže až praxe a "provozní zkoušky"...
V ´prehistorii´ tohoto fóra se "odpruženka" už řešila, ale zkušenosti stavitelů ji zavrhly.
Na fabrických ani na homebuildech jsem ji neviděl, odpružení kola je zřejmě jednodušší.
Mne prislo, ze odpruzene sedadlo dokonce vcetne tlumice pouziva Challenge.
http://challengebikes.com/furai_detail.php
Primo odkaz na obrazek mi dat nejde (flash), tak kdyztak proklikat...
Myslíš tenhle obrázek: http://www.challengebikes.com/images/about_tab... ? "Proklikej" si tenhle flash: http://www.challengebikes.com/flash... anebo viz přiložený obrázek, je to stále odpružená zadní vidlice, jen poskládané tak, aby se vešlo pod sedlo. Po otočení ve flashi je to vidět líp, podpěra sedla je spojená s přední částí rámu a jsou v ní dvě osy přes které drží zadní vidlice. A ta je jediná, co se hýbe.
Konstrukce rozhodně zajímavá, ale odpružené sedlo ne. :)
Odpružená sedačka je blbost stejně jako odpružená sedlovka. Člověk pak projede mnohem horší díry a kolo dostane větší rány, než by dostalo s pevnou sedačkou.
mám odpruženou sedlovku na klasika kole a nemyslím si že je to blbost:o)) a dávám bacha na díry tak jako předtím když jsem ji neměl..akorát že když už do nějaké té díry vletím, tak mám prdel a záda v pohodějc. A dle aktuálního stavu našich silnic to můžu jen doporučit..je to jako nebe a dudy.
Kdybys ji neměl, tak bys na rozbitém úseku šel za sedla a kolo by při průletu dírou dostalo mnohem menší prdu.
to pokaždé stihneš?? jsi dobrej teda:o)) taky automaticky přizvedávám prdel..ale někdy to holt nestihnu
noo ide o to ze jedna supka na lehu do celej plochy chrbta je jedna vec a supka od mikrosedla na klasike ... sak vies kam je ina vec. Ide o to ze pri odpruzenom sedle na lehu viac strati na energii slapania ako ziska pohodlia
Tak jestli odpruženou sedlovku používáš jen kvůli dírám, na které nestihneš vstát, tak to je ok.
Já spíš tvrdím, že díky té odpružené sedlovce lidi nevstávají na díry, na které by jinak vstávali. A pak to u některých kol vede k nepříjemným deformacím některých dílů, třeba kloubu na skládacím rámu.
Ty jsi někomu takovému opravoval kolo, nebo teda spíš kloub skládacího rámu ??
Hmm, tak o tom mi něco napiš. Někdo měl na skládačce odpruženou sedlovku a ta byla příčinou poruchy kloubu ?? Jak si to opravoval ?
Jestli byla příčina přímo v té sedlovce netuším. Kloub nelícoval, tak jak měl, tubky byli proti sobě trošku hnuté. Což mohlo vzniknout drsnější jízdou v děravějším terénu.
Vada je to jen kosmetická, ne funkční. Opravovat na tom nebylo co.
http://www.dahon.com/bikes/2009/matrix-0
Jsem zatím ve fázi "vše v hlavě", postupně to začnu házet na papír a do praxe.
Je lepší, když jsou nohy v jedné rovině s posezem nebo mírně vzhůru anebo naopak spíše dolů?
Říkal jsem si, že pro mé křečové žíly a povolání by bylo nejlépe mít nohy mírně nahoru, ale nevím, jestli se nebudou spíš odkrvovat a nebude to mít vliv na výkon při šlapání... A taky, jak se bude šlapat, aby nohy neměly tendenci "padat z pedálů"...
jako hodně malá flancka lehokolisty (koupil jsem si ho letos v srpnu azub5)Mohu říct jen tolik, že při nastavování sedačky při hledání vyhovujícího posezu jsem našel polohu, ve které mě při šlapání vyloženě bolela kolena, a pouhým zvýšením polohy sedačky se mírně změnil rozdíl mezi výškou šlapátek a zadnice a bolesti v kolenou se neobjevily ani při nejtěžším převodu.
Aby nohy neměly tendenci padat z pedálů jsou fajn SPD ale to hledání správného místa zámku na tretry. Našel jsem místo, kde po chvíli šlapání dostávám do chodidla křeč, posunutí zámku dále od prstů a chodidla jsou v pohodě. Obdivuji tímto všechny, kteří prošlápavají cestu a snaží se o vývoj lehokol, protože mi úplně stačí přizpůsobovat svým požadavkům to z AZUBu.
Přední 20 je skvělá, kvůli tomu, že dosáhnu v pohodě na zem. Při vyšší rychlosti na nerovnostech, dělá z kola docela neposedu.
S tou polohou nohou je to dost individuální, každému vyhovuje něco jiného. Na výkonnostní kola se obvykle dává diference osy šlapání a spodku sedačky okolo 20 cm a úhel sedačky mezi 23 až 30 stupni.
Padání nohou z pedálů se řeší SPDčky nebo případně sjezdařskými pedály.
Líbí se mi i tuten nápad:
http://www.nakole.cz/diskuse/12764-original-spd...
Mám něco podobného na testovací tříkolce a s SPD se to nedá srovnávat. SPDčka drží výrazně líp.
Cena nášlapů + treter je někde jinde než upravených pedálů a bot na běžné nošení.
Cena je (nejen tu) limitující.
jazdil som svoj LR bez naslapou iba s kosikmi pozostatok z cestneho biku ktory lezii ladom. Potom chcela kamaratka ist na biku na vylet a SPD sa bala tak som ich hodil na leho a ona tam dostala kosiiky uz som 5x koli tomu drizgol na zem ze som nestihol vypnut SPD ale ten pozitok z jazdy je uuuplne o niecom inom a to vystupovanie sa casom podda ....Teda dufam sice aj ked padam z 30cm - naklon biku (skorej to vyzera ze presadnem z biku na zem) ale aj tak to potesii. No vdaka SPD ze mozem poriadne potiahnut nohu aj spat vydem aj kopec ktory by som inak nedal zvladam tury okolo 100km a to mam najazdenych iba 350km za tento rok posledne 2-3 roky 0km. Bez spd som mal pad vysmykli sa mi nohy podjeli podomna no nebyt bleskoveho zabrzdenia vdaka kotucovke mam obydve nohy v sadre. TOTO je moj subjektyvny nazor nemusii ho zdielat kazdy.
Bohužel to lze aplikovat jen na kola, kde nedochází ke kolizi paty a kola.
Na prvním leháči jsem používal třmen (desátá fotka http://www.papji.wbs.cz/Stavba-lehokola-a-dalsi... který sloužil velice dobře.
Pokud můžu poradit z hlediska různého příslušenství ke kolu, tak vzadu 26" je asi nejlepší varianta kvůli "kompatibilitě" s různými vozíky, trenažéry, držáky dětských kol atd. Neřešíš pak atypy.
Ja ti to řeknu asi takhle.Ať postavíš co postavíš stejně skončíš u AZUBU.Jako Já a mnoho dalších :-)
To je možné, ale zatím na to nemám.
On myslel, ze to Azubu prodas a vyvine se z toho novy model ci cela vetev lehokol ;)
Přesně tak, Mozimy taky vyvíjel a skončil u Azubu :)
Azubu asi svůj nápad těžko prodáš,můžou si bezplatně zkopírovat jakoukoli domácí stavbu nebo její detail,stejně tak jako když zkopíruješ jakýkoli jejich model,nic se ti nestane:-).Prostě si vývojem došel ke stejný koncepci a tvarům.
Garážový modely můžeš měnit podle novejch nápadů okamžitě, oficiální výrobce vše před nasazením seriový výroby musí testovat, počítat náklady atd.Tobě stačí jen mít čas a chuť.
Ja som si postavil klon Barona a zatial spokojnost a vysia hmotnost (nevazil som ale isto je tazsi ako original) mi je suma fuk schudol som 10kg tak ze to kompenzujem s prehladom a pri troche stastia dam dole este dam dole 8 kg a som na tom super ako v 19tich
ale zase postavit si něco takového ...
https://lh4.googleusercontent.com/-5myoWkRmtms...
JJ to je velice pěkné mě se zase líbí tohle a hned bych to vyhandloval za Azub max
http://www.rqriley.com/XR2/GH-GangRnd1_lrg.jpg
Tak to máš štěstí, protože (skoro :) ) takové leho je teď na prodej :)
A jak píše autor "JEDYNY W SWOIM RODZAJU ROWER POZIOMY DUN CON".
http://allegro.pl/jedyny-w-swoim-rodzaju-rower...
nemůžu mít všecko :-) se včil kamarádím s Azubem 5 :-) a prasátko se ještě neuzdravilo na dalšího kamaráda do rodiny :-)
Moje první koncepce byla pevná zadní stavba z horáka, obě kola 26", přední odpružená vidle, spodní řízení. Postupem času jsem zjistil, že pevný zadek je na prd, protože nárazy jdou hodně do zad a je to nepříjemné. Když jsem zjistil že je zadní stavba u rámové trubky prasklá vlivem nárazů, objednal jsem nejlevnější odpruženou stavbu z Olpranu a i s tlumičem a poštovným to vyšlo do 500 Kč. Takže jsem to převařil a od té doby je to v pohodě.
Při předním kole 26" jsem byl moc vysoko nad zemí a jízda nebyla tak komfortní. Tak jsem dal do 26"ti palcové vidle 20" kolo. Bylo to lepší, ale vypadalo to jako chůdy. V Azubu jsem ve výprodeji koupil dvacítku vidli a předělal to. Je to teď mnohem lepší. Je výhodnější udělat to zrovna odpružené, než to potom převařovat.
Mám spodní řízení. O horním jsem ani neuvažoval opět kvůli pohodlnému položení rukou. Opravdu se mi podařilo přeletět dopředu "přes řidítka". Mít tam horní řízení asi dnes zpívám ve sboru klášterních kastrátů. Takhle jsem jen stehnem urval kompjůtr a vyryl hubou brázdu ve štěrku.
Řetězy mi vyjdou 2 a půl. Snýtuji je dohromady a pak spojím rychlospojkou.
Fotky z poslední dvacítkové verze tady nemám. Když budeš chtít tak je doma najdu a dám je sem.
Tak ta první fotka je na prd, překlikl jsem se. Oprava:
Má někdo tip kde se dají levně koupit podobné řidítka jako jsou na fotce? Sháním dvě. Díky
Máš dvě možnosti, buď si je vyrobíš sám nebo je koupíš v Azubu ;o))
Toho jsem se obával, v žádném obchodě jsem takové řidítka ani neviděl. :-( , nevíte někdo kolik tak asi můžou stát u Azubu?
Objednával jsem si řidítka od frontbike.cz a v pohodě
Teď jsi pobavil, jak tou reklamou tak tou cenou ;o))
K pobavení to možná je, zejména forma té reklamy, jestli tedy jde o reklamu. Ale v lehokolové sekci toto přeci nikdy nevadilo. Třeba pro mne je to nejpřínosnější příspěvek této diskuze - zjistil jsem, že tady máme dalšího výrobce.
Jinak cena je strašná, ale tak už to s "originálními" lehokolovými díly bývá. jsem rád, že už řídítka mám (díky).
Jen jsem chtěl poradit kolegovi kde se dají sehnat speciální řidítka. Sám jsem dlouho hledal a psal jsem i do Azubu, ale ani mi neodpověděli :-( (má někdo cenu?). Můžu samozřejmě poslat odkaz i na jiné výrobce nebo prodejce (od Němců, Italů nebo třeba na eBay), ale jejich cena je opravdu někde jinde - min. dvojnásobná + nehorázně vysoké poštovné. Je to opravdu "originální" výrobek
Našel někdo levnější ?
Mě to k pobavení až tak nepřišlo - třeba o azubu se tady mluví až běda a nikomu to jako reklama nepřipadá.. Jinak ta cena je dle mého v pohodě - zjisti si jenom kolik stojí chromování. Třeba řidítka na moped stadion stojí v druhovýrobě skoro 2000,- a je to podobná velikost..
JInak nový výrobce to bude mít dost těžké se prostadit tak uvidíme...
Celkem by mně zajímalo pro koho je prezentované kolo určené. Na jaký způsob ježdění na jaký terén.
Na webu je prezentování jako horák s předním odpružením a horskými plášti. Na youtube jako silnička s lehkými silničními koly. Trochu schýza ze strany autora kola.
Vzhledem k masivnímu použití hliníku a absenci zadního odpružení to na špatné cesty asi moc nebude. Zároveň to bude pro velkou část populace neskutečně vysoké lehokolo. A v silniční verzi tomu moc nesluší to spodní řízení. A použití Acery už vůbec ne.
Na silnicku by nemuselo byt spatne a horni rizeni taky muze mit.
Spis bych videl problem v terenu. 1) chybi zadni odpruzeni. 2) na jizdu mimo zpevnene cesty mi prijdou nohy prilis vysoko. Uz na MAXovi je na hrane nekdy dostat nohy na zem. A kdyz k tomu pripoctu, ze neodpruzena zadni stavba bude pekne poskakovat a kopat...
Jako turisticke kolo s nosicem by to asi slo, ale na to mi zase chybi nosic...
Vychazi mi z toho porad silnicka.
Podle mě je to zkopčená první verze Slywaye a je vidět, že ta odpružená vidlice na to nepasuje, podle obrázku bych řekl, že to má děsně velký závlek, což by nemuselo vadit ve vyšších rychlostech, ale v terénu je to na dvě věci.
26" vidli používám i u verze 2x20" a pořád vítězí pohodlí nad vzhledem -:)
http://mbp.rajce.idnes.cz/Koupani_1._maj_2012...
Po mnoha reakcích tady, jsem zavrhl nepružený zadek a odpruženou sedačku a půjdu do celopéra. Na papíře už se rýsují první návrhy, ale zatím nic k publikování. Mám pár originálních řešení, ale zatím pouze ve stadiu návrhu, chce to ještě "provozní zkoušky".
Další prosba vzešlá z postupu: Mohl by mi někdo změřit přední část kola? Potřebuju skutečný průměr 20" kola včetně pneumatiky v metrických mírách a délku 20" odpružené vidle od patek po korunku. nemám totiž žádnou takovou zatím po ruce a potřebuju tyhle rozměry pro papírový návrh, zatím vycházím z vypočtených čísel a pevné vidle, rád bych měl skutečná čísla. Díky moc.
Konstrukce - podívej se sem:
http://www.hpvelotechnik.com/
a pošleš-li jim e-mail, pošlou ti obratem prospekty celé své produkce. Až se ´vyhrabu´, odměřím ti v dílně požadované rozměry.
Mrkni na stránky ´highlandera´
ad skutečný průměr kola:
ten se bude lišit případ od případu podle použité pneumatiky. Ta dost podstatným způsobem ovlivní průměr kola.
Kolo: 406 mm + 2 * (metrická šířka pláště) by mělo průměru kola odpovídat dostatečně přesně.
no 406 rafik remerx 406/18 ma vonkajsi priemer 416 mm + plast podla rozmeru fakt ako plast je doslova kus od kusu (myslene typ a rozmer) + sa to mierne meni aj dofukanim (fakt mierne mozno 1-2 mm ale meni)
406 nemá být vnější rozměr ráfku, ale průměr kružnice tvořené sedlem pro plášť ("schod" uvnitř ráfku). Tudíž 416 na vnější průměr je tak akorát. Šířka pláště je sice u některých výrobců číslo získané kdovíjakým způsobem, ale při kreslení rámu tady nejde o milimetr.
Tyhle rozměry si umím vypočítat nebo získat taky, chtěl jsem prostě skutečný rozměr, s jakoukoliv pneumatikou (nějaké milimetry nehrají při návrhu roli) - potřebuji rozměr kompletu kola a vidle od země po korunku vidlice (tam, kde se vidle stýká s rámem na spodním ložisku) 20". Potřebuju ten rozměr pro papírový návrh, abych věděl jak vyjde předek kola a nemám to kde získat, mám tu jen pevnou 20" vidli a kolo nemám momentálně vůbec... Dík...
zasa ide o typ vidle ona dlzka noh iny sklon atd atd potrebujes konkretnu vidlu tiez som toto riesil rozdieli su aj 4cm.
ja som ratal s dlzkou nohy 33cm po os kolesa a prieer rafiku 416 + 25x2plast = 456 priemer kolesa aj z plastom. Inak sklony sedadla ci hlavovej trubky atd. ti staci robyt iba s priemerom rafika potom sa ti len cely bike posunie hore o hrubku plaštu.okolo zadnej vidle nechaj cca 4cm vole medzi rafikom a ramom tam by si mal nacpat asi kazdy plast. sirku zadnej vidle uz fakt treba na konkretny naboj myslene cestny 135mm alebo horsky 145mm. a sklon hlavovej trubky by mal byt od 71-73 stupnou proti rovine (podla klasickeho biku) su tipy lehokol kde je sklon iny napr python,pitchoun,flevo mysliim tiez. ono fakt necitas homebuilderov tam sa toto rozoberalo vsetko. Ou a zabudol som zavlek je vhodny cca 50mm - 70mm Opravte ma ak sa v comkolvek mylim niesom dokonaly.
Udělej si model!
http://sketchup.google.com/3dwarehouse...
Tohle vypadá zajímavě, ale nepřišel jsem zatím na to, jak se to používá... Snad až budu mít víc času... Zatím vítězí papír a tužka, to je pro mě nejjednodušší...
Google Sketchup se mi nějak nepodařilo ochočit. Ale ono stačí docela 2D, plány na kolo jsem kreslil v Inkscapu ale použít se dá jakýkoliv vektorový editor, nemusí to být hned Corel.
ja som pouzil autocad.
Ocel Mk.3 jsme kreslili v nějakém cadu, protože nink to umí hodně dobře, ale jinak jsem všechno včetně třeba SnowZombie postavil s pentelkou a čtverečkovaným papírem. Když si to člověk kreslí jen pro sebe, aby mohl odměřit co zhruba vyjde kam a lépe si představit budoucí vzhled stroje, dá si pozor kde si nechat jakou rezervu a podobně, tak i tohle obvykle stačí. U jednostopých v pohodě, s trochou představivosti i u tříkolek.
No já jsem nemaloval nic. Jen jsem si na zeď obkreslil krk řízení 20" bicyklu, než jsem ho rozřezal, abych ho dal do stejnýho úhlu na lehátko a to bylo z kreslení vše. Všechno jsem měl v hlavě. Věděl jsem přesně, jak to má vypadat a podle toho řezal, vařil a vyráběl...
to zachycení/kreslení sklonu a polohy trubek na zeď taky používám; neroztrhá se to a nepropálí jako papír (zase tu zeď neohneš při výrobě skládačky) (-:
Já mám na papíře v měřítku 1:1 rozkreslený osy obou kol, úhel přední vidlice a osu šlapání a kolem těhle bodů pak tu potvoru postavím.
Ja som to rozkreslil do Cadu komplet jedine co som neriesil bolo uchytenie navratovych kladiek (klon Barona) tak teraz riesim dodatocne s coho a kam to navariim
a už skládáš?
Čau! Kdyby ses chtěl svézt, stojí mi tady jeden stroj homemade. Já díky operaci páteře na něj už letos nesednu. Tak jestli nejsi zdaleka, klidně se ozvi a stav se. Já jsem z Velké Bíteše.
Jo, ještě foto, co jsem vytvořil...
Ohledně spodního řízení mě žádné negativa nenapadají. Sám jej provozuji už od roku 1999.
Kdybys stavbu kola vzdal, a přesto jej chtěl postavit, tak se na nás obrať. Děláme kusovky. Můžeš si vybrat i barvu a tvar nálepek.
www.stercl.cz
víc než 10 let XP se stavbou všech typů šlapohybů
S pozdravem Mio