Mám takový dotaz na odborníky na lehokola. Na Azub Bufo je klasická přehazovačka s delším ramínkem, která tím pádem málem drhne o zem, když to přeženu. Je tedy možné osadit přehazovačku, jakou používá třeba Dahon na skládačkách? Tak mě to nějak trklo, že by to bylo lepší. Ale proč to netrjne výrobce Azub? Možná proto, že tam taková přehazka nejde? Nebo jde?
Není to tak, že Dahon má vpředu jen jeden převodník? Délka ramínka je v prvním přiblížení daná tím, kolik má pobrat rozdílu v převodech (zubech). Takže kratší ramínko je nejlepší zkombinovat s dualdrive (anebo oželet přesmyk úplně, ale to asi nechceš). Případně někam na návratovou stranu řetězu přidat druhý napínák ...
Dlouhé ramínko může pobrat velký rozsah převodů a případně i trochu donastavení délky šlapáku. Určitě jde použít nějaké střední nebo i krátké, ale budeš muset dát pozor právě na tahle omezení. Je možné, že s krátkým ramínkem a velkým rozsahem převodů to nepobere vše. Pak je lepší nastavit délku řetězu tak, že na velký převodník a velký pastorek je sice přehazka hodně našponovaná dopředu, ale nezakousne se to. Potom některé kombinace nejmenšího převodníku s nejmenšími pastorky budou mít za následek prověšení řetězu, protože ho to nenapne dost. Což je lehce protivné, ale nedestruktivní. Stačí si zvyknout řadit tak, že na malý převodník jezdím jen nejprudší kopce na horní polovinu kazety, jakmile bych potřeboval převod 1-5, dám tam radši 2-3 nebo tak něco.
Aha, takže, jestli to dobře chápu, tak krátké ramínko by bylo možné, kdyby se člověk vpředu vzdal třeba toho nejmenšího převodníku.
Buď se vzdáš jednoho převodníku a tím části rozsahu převodů, pak můžeš mít dokonale blbuvzdorné řazení s krátkým ramínkem.
Nebo se vzdáš blbuvzdornosti, kombinace malý s malým a velký s velkým nebo aspoň jednu z nich nepoužíváš, a pak můžeš mít velký rozsah převodů s krátkým ramínkem.