Tak tahle Azubácká tříkolka a navíc elektrizovaná se mi teda docela líbí. Foceno včera na AirShow v Chebu. Zajímavé, že asi ten nápad motorizovat tříkolku má dost lidí. Obdivuji a fandím těm, kteří nakonec ten nápad dotáhnou do konce.
A ještě to má praktické využití při zastavení- nádherný stoleček na točený...
Nádhera! Taky už rvu na trojkolu Magic Pie.. :-), jak to vidím, tak to uspíším..
Tak já na svou trojkolku dala 250w motor.Včera jsem dorazila z testovací jízdy do Hradce Králového.Jsem nadšená!3O3 km a spotřeba 7 Ah.Takže jsem si domů dovezla ještě 5 Ah šťávy.Sice žádná velká rychlost a dopomoc jen v kopečkách a na křižovatkách.250w bohatě stačí.
Ahoj, můžu se, prosím, zeptat, co je to za motor a jakou baterku jsi použila a jak je těžká?
Baterie má kolem 5 kg a kapacita 12Ah.Motor je od www.e-pohon.cz.Motor má 250w s volnoběžkou.Když se člověk nechce jenom vozit tak bohatě stačí.
Zkoušela si to v kopcích natěžko?
Na té fotce je vidět, že má kolo naložené na "těžko" (tohle je totiž normální výbava na těžko) a v Ústeckém kraji moc rovin není (pokud teda nejedeš kolem Labe) ;o))
Cesta do Hradce je skoro po rovině podél Labe, jen u Kliky doma se to trochu vlní.
Na těžko toho vezu víc než dvě brašny, minimálně navíc stan a spacák, což je dalších cca 5-6 kg navíc.
stan a spacák co tahám maj dohromady cca 2,5 kila a v pohodě se vejdou do brašny i s karimatkou, oblečením atd a v tý druhý je jídlo.
Každej má jiný preference a každej s sebou tahý jiný porce a druhy nesmyslů.
Já mám lehkej spacák a stan, ale zase třeba táhnu tak tři nože:-)
Můj spacák Husky Arktic má 2.5 kila, stan Quechua III 3.5 kila.
Polní lůžko pak 2.5 kila.
Přemýšlel jsem nad optimalizací, stan dostanu tsk do 2.5 kila, polní lůžko po kilo, ale se spacákem si neporadím, pokud chci být na sichr v teple a nevyhodit deset tisíc, v mém případĕ za pár nocí za rok.
Husky Aurus, už si prd pamatuju 2250 g, podle katalogu.
Můj stan má myslím 1,3kg a spacák podle toho kterej... Mám od půl kila do 1,9 kg, ale to už je zimák, kterej má komfort do -23°C
Místo lůžka mám samonafukovačku. Sice váží skoro 700g ale už nejsem nejmladší a na holý zemi se mi spát nechce a hledat nějaký ideální místo na spaní bez karimatky ale s teplem odspodu (stoh, kupka sena, mrtvý jehličnatý strom, posed, převis s uschlým lisím) jsem taky línej a navíc je to nepraktický.
Faktem je, že pořádná karimatka velmi usnadňuje hledání místa na přespání. Já nedávno takhle spal na parkovišti, protože to bylo nejrychleji nalezené rovné místo.
No právě. Kolikrát se stane, že člověk nemůže najít místo a jede už hodinu nebo dvě a hledá nebo jde s batohem a se samonafukovačkou se můžu jakž takž vyspat i na ledě a bez problémů třeba na poli nebo na parkovišti...
jen na to parkoviště bacha. Když jsme kdysi stopovali z klukama řecko a itálii, tak jsme se nějak nezvládli jeden večer potkakt a já spal u Padovy ve škarpě a kluci někde u Bolzana nebo kde na parkovišti a jelikož pršelo, tak zalezli pod odstavenej návěs. měli štěstí, že toho jednoho vzbudily koncový světla couvajícího tahače někdy ve tři ráno a taky to, že jim to bylo divný, tak když tam odsud v rychlosti vysmahli, zůstali v křoví za tím návěsem a tetelíc se strachy koukali na ty hlapíky, co tam chodili a brebentili s pistolema za opaskem.
Bůh ví, co v tom kamionu bylo, ale ani oni a ani já, kterej to znám jen z vyprávění si podobně už neustelem. Radši celej mokrej...
Pánové, polní lůžko je ještĕ lepší, můžeš rozložit na štĕrku, 12 cm nad zemí, pohodička, sle neskladné a tĕžké.
Našel jsem v Americe (na webu) UltraLight, pod kilo, chytrá konstrukce, ale za 7 litrů. Tak to stavím, čekám jen na stanové tyčky. Jestli se to povede, budu prodávat návod na stsvbu za panáka tunu likérky Drak :-)
Ono kedze mate teraz 80% (vsetko nad 20% voltov) prohybiciu tak by si navod mohol davat teraz za panaka :-D
Já vím, mám ho doma, ale prostě bych ho s sebou netahal. Záda ještě jakž takž poslouchají a samonafukovačka jim stačí, takže tahám jiný "zbytečnosti" :-)
Mám už lepší, skladnĕjší a do kila. Jen čekám na ty durawrspový tyčky, ten eshop prostĕ nĕjak nefunguje, budu muset jinam.
Nápad jsem okoukal a přizpůsobil našim podmínkám a možnostem.
To britské polní lůžko je málo skladné, hlavnĕ ty nohy a tak se hodí jen na vozejk.
Myslíš tento UltraLight (http://www.ebay.com/itm/UltraLite-UL-Camping...
Má 1,24 kg a s případnou DPH by byl za 5,5 tisíce.
A jinak, jakou máš vymyšlenou domácí alternativu? Přece jenom na těch pár nocí venku za rok člověk nepotřebuje tak drahou výbavu. Kdybych byl venku každý týden, tak samozřejmě jo.
A poštovné a clo :-(
Přesnĕ tohle jsem opajcoval. Nohy z nařezané kanalizační plastové roury, trochu jednodusší systém nasunutí tĕch laminátových tyčí, lůžko nešustivé z lehátkoviny.
Na mou váhu všechny vzpĕry ze zdvojených překřížených tyčí, to je geniálnĕ jednoduchej trik co stabilizuje vzpĕry uprostřed rozpĕtí. Nevím jestli si k tomu UL vidĕl video, v tom překřížení je ten trik.
Ta firma poštovné neúčtuje a clo u toho nebude. Ale 5,5 tis. zůstává, s tím se u nově koupené věci nehne...
Video jsem viděl a hlásím se o návod, když to bude celé fungovat, tj. když se nebudeš svou nejtěžší spodní částí dotýkat země a váha bude rozumná.
Jako alternativu jsem našel ještě nafukovací matraci, která se strká do spácáku.
http://www.ebay.com/itm/390466170300?ssPageName...
Mám někde doma důstojnickej spacák český armády. Má taky v sobě nafukovací matraci.
Neosvědčilo se mi to.
Je to těžký a neizoluje to moc dobře. Samonafukovačka se osvědčila jako lepší a lehčí řešení.
po problémech zprovoznit nějakou ze samonafukovaček jsem letos pořídil buřtovku se zašitou pumpou http://www.yate.cz/eshop-burtovka.html;
na 3 sezony dobrý, nevím co by to udělalo v zimě
Já mám akorát ze samonafukovačky nervy, že ji někde propíchnu. V roce 2010, kdy jsem ji měl poprvé jsem z ní udělal řešeto, nevím přesně jak, usuzuji že poté, co jsem si s ní lehl na čerstvě posekanou protipovodňovou hráz.
Už mám třetí a snad nikdy se mi to nestlao. Cos to měl za samonafukovačku?
Nijak jí nešetřím a spím leckde. Téměř vždycky ta karimatka je na zemi, ve stanu spím málo. A zatím pohoda. A kdyby už náhodou, lepení je v obalu...
Nooo strniště jsem ještě nezkoušel. A asi nezkusím. Pamatuju si z dětství ty zkrvavený nohy, když jsme do něj vlítl bosej.
Trávu by to ale vydržet mělo, to jo.
Ta outdoor pacific vydrží podle mne víc a horší zacházení. Od Jurka jsem měl předtím dvě a po čase se u obou udělala boule, takže třetí byla outdoor pacific a jsem spokojenej asi dva tři roky...
k buřtovce(jinam se neupíchnu): spal sem na ní 3 tejdny dovolený plus víkendovky (jako slehy a tak) a jeví se pohodlnější než samofuk a nehoupe se to na ní jako na těch 15 cm matracích; v deští byla výhoda, že sem nespal v rybníčku co se do rána pode mnou udělal; možná někomu bude vadit, že je to úzký, ale mně to stačí...povrch je to stejnej matroš, lepí se stejnou sadou
Tomu nerozumím. Clo ta firma neovlivní a snad to tam i píšou, poštovné zdarma platí jen v USA, mĕ eBay ukazuje nĕco kole,
M 50 USD.
Lehåtko má proti karimatce tu výhodu, že si výš nad zemí. Jen co to složím plácnu to sem, vĕřím, že kolegové mé primitivní řešení vylepší, pak už budu jen optimalizovat váhu. Kolik váží taková kvalitní nafukovacínkarimatka a kolik stojí?
Máš pravdu, toho poštovného mimo USA jsem si nevšiml. Takže se dostáváme na 6,5tis. až 7tis. s případným clem, jak jsi uváděl na začátku.
No nedočkavě čekám na tvou verzi, pak ji můžeš prodat Číňanům, kteří s tím zavalí trh :)
Mimo EU musím z clem počítat. Stalo se mi, že jsem v USAna eBay koupil lisovanou vázičku za dolar, nic vzácného a unikátního, jen mi chybĕla v kompletaci řady.
Ten dobràk mi to obratem poslal a balíček nechal pojistit na 150 dolarů a z této ceny mi bylo vypočteno clo :-)
Číňani nicnekupují, ti to rovnou ukradnou.
Nápad je to fakt originàl z UL, ale když si to stavím jen pro sebe, žádné autorské spory nečekám.
Tak někdo dostal stejný nápad. Je to Američan, takže bohužel má v oblibě jako spojovací materiál lepicí pásku :)
http://www.instructables.com/id/Ultralite-cot...
Na těžko jsem jela jak je vidět z fotky,ale kopečky byly snad jen u nás v severních čechách.V prudkém kopci si dopomáhám tak 100w.Magic pie mám na kole ,ale s tím stejný kopec jedu na 300w.Nevím proč,ale s tou tříkolkou a s motorem s volnoběžkou se mi jezdí do kopců nějak lépe.Neříkám,že rychleji.Má průměrná rychlost byla na mém výletu 15 km/h,ale leží se pohodlně celý den a těch 150 km za den zvládnu.
Vidím, já jsem úplně zblblej z toho svýho stanu, a mám dojem, že každej stan má bejt složenej do kruhu :-)
Soráč.
300W, to by sedělo a musíš dost šlapat, když je to prudkej kopec. Nemá ta tříkolka nějaký rozumější převody?
Další věc je, že ten 250W mortor z volnoběžkou může ject docela pomalu a netrápí se, jako ten MagicPie, krásnej výkon...
asi se půjdem s Bobem utopit :-)
Jo to máš pravdu.Tříkolka má horské převody a kolo je trek.Uvažovala jsem,že dám také na kolo něco lehčího,ale co tomu řekne Magic pie nevím opravdu mám pocit,že se trápí při pomalé jízdě pod 7 km/h.
Mě zpívá kolem 10 km/h, vydává takové žalostné zvuky, že nemám sílu ten motor dál trápit.
S Magic Pie si asi lepšími převody už nepomůžeš.
Zapomínáš že lehokolo/lehotříkolka má o dost menší aerodynamický odpor a tím i menší spotřebu čehokoliv. Nejlépe to člověk pozná v protivětru, kluci na klasice ač makali jak mohli, více jak 20km/hod nedali, já na tříkolce s menší námahou jel 25km/hod, klasika i tříkolka bez motorů. A jistě víš, čím rychleji jedeš, tím odpor mnohem více stoupá. Takže když jedeš na elektromotor třeba 40km/hod na klasice po rovině, musíš na snížení spotřeby notně přišlápnout, na lehokole/tříkolce stačí na stejnou spotřebu přišlapávat o dost méně. Všechno jde spočítat a o aerodynamice lehokol/tříkolek toho bylo na tomto webu napsáno vela, stačí hledat. Samotného by mě to zajímalo kdybys to přepočítal na SPOTŘEBOVANÉ AMPÉRHODINY, tedy vliv aerodynamiky na spotřebu el. energie. :-)
Máš pravdu, hůř, odpor prostředí roste s kvadrátem rychlosti.
Nĕco na tom bude.
Tříkolku ale už kupovat nebudu, asi by mĕ vyhnaly z domu, baby jedny :-)
tak kup lowracer ten ma este mensi odpor vzduchu :-D
Nejvetší odpor mám sám, na čem jedu je už fuk
Dneska jsem na něj zrovna vzpomínal... :-) Jak by se mi hodil do větru...
Jen aby to nedopadlo tak, že budeš muset kupovat tříkolky i pro ty baby. :-))
To nehrozí, malá mi spíš pomalu znárodňuje auto, když prý už ho nepotřebuju.
Opravdu 303km nebo 30,3km? Čím měříš spotřebu?
Mně to vychází že jsi ujela na 1Ah 43km. To znamená že ten motor nedával vůbec žádný výkon.
Mám sice jiný motor než ty ale když chci udržet spotřebu 10km na 1Ah tak musím držert na měřáku kolem 50W (cycleanalyst). Tak že u tebe by to bylo 12,5W což vidím na spotřebu jen toho že se motor točí ale nepomáhá. Zbytek asi 200-250W musí dodat jezdec.
Fakt,že nekecám,303 km.Vzhledem k tomu,že má motor volnoběžku tak se v pohodě jezdí po rovině bez dopomoci.A jak jsem psala dopomáhám si pouze v kopcích.A kolem Hradce je to samá rovina.Takže jsem vyrážela ze severních čech od České Kamenice ráno a večer jsm něla 140 km a spotřebováno 2,5 Ah.Zpět jsem jela trochu jinou,kopcovatější cestou a konečná spotřeba 7,265 Ah.Měřím cycle Analystem.
Tohle nám nedělej....
Já jsem nadšený, když ujedu na 1Ah 20 km, ale to je kousek do kopce a pak už furt jenom z kopce.
Na rovině dokážu ject za nulu, prostě to že je ten stroj těžkej a klade trochu odpor jsem se naučil ignorovat, ale do kopce musím přidat a pak to zase ty ampéry chroustá jak mandelinka bramborovou nať.
Schválně jezdím stejnou trasu tam i zpátky, aby můj dojezd byl opravdu objektivně naměřen a nedalo se říci, že mi pomáhal terén. Trochu může pomoci, a hodně škodit, vítr.
Ale stejně si myslím, že v Tvém případě je motorek už vysloveně jen pro ozdobu, a že kdybys nevlekla ten motorek a baterku, ujedeš to stejně, protože bys byla o to lehčí.
V každém případě gratuluji, jdu psát Bobovi ať mi tam někde u nich na Valašsku sežene slivovici, protože tohle chce panáka :-)
Myslím,že můj motůrek pro ozdobu nemám,jelikož mám poměrně bolavá a už téměř půlstoletá kolena a v kopci mě dost berou takže motůrek přijde vhod.Ale troufnu si říci,že je to i psychická záležitost,protože dřív když se objevil přede mnou kopec tak tak jsem zpomalovala aniž jsem musela a trpěla předkopcovní depresí.Dnes jedu co to dá a když to nepůjde pomůže motor a on nakonec ten motor ani není potřeba sepnout.
Tak to ovšem není najetí 303km s motorem když jsem měl 250W motor tak jsem najel 50km s 0Ah.
Tak že s Jindrou můžeme být v klidu, nikdo nás nepřekonal. :-)
Příště až to budeš trestovat tak pokud možno vždy když bude pomoc motoru jinak to není směrodatné. Přirovnám to k tomu že kdybych byl zdráv tak na svém kole pojedu rychlostí 14km/h s vyplým motorem a pak budu tvrdit ža jsem ujel x km na x Ah
Takže u Hradce máme nějakou novou tříkolku? to jsou mi věci.To by jsme mohli udělat nějaký lokální výlet, vyzkoušet navzájem stroje. Do té doby, než jsem si půjčil tříkolku v azubu, jsem k tomu byl skeptický, ale po tom jednom výletě jsem byl nadšený.
Takže tato tříkolka Hradcem jen projížděla,ale snad se potkáme někdy na srazu.
Nikomu to nepůjčuj :-)
Jestli si ujela 303 km na 7 Ah, musela si snad jen na tu baterii svítit a svůj motor sis vlekla s sebou zbytečeně :-)
Podél Labe je to rovina, ale stejně, nasadila si nám laťku tak vysoko, že úplně ztrácím motivaci zvýšit si dojezd.
A já oslavoval, že jsem konečně dvakrát po sobě pokořil 70 km na 10Ah!
Jen ji nechte na pokoji :-) klika je můj člověk, používá motor tak jak je plánováno a nedělá z kola skůtr!!!. Já taky bez problému najedu na 7Ah 200 km.
Tak to se nemáš moc čím chlubit, představ si že já kdysi (před 5 léty) najížděl tisíce km s 0Ah :-))))
Keby sa islo fakt do detajlou nejaky ten amper padol. Svaly dostavaju tiez elektricke impulzy z mozgu. :-D
Nic v zlom len mi to nedalo :-D
Tohle je prostĕ moderní mučení.
Berete mi radost ze života a pohybu. Ještĕ nĕkdo cekne o 70 km na 7Ah a začnu být vulgární :-)
Klidek Jerguš to myslí ze srandy.
Jen aby Bobe,
Napadá mĕ, kdyby jezdili bez baterií, ujedou na elektrokolech i dál, byli by lehčí.
Opravdovej e-kolař by vyjíždĕl s prázdnou baterii a z výletu se vracel s nabitou rekuperací!
Taky by treba slo slapat doma na valcich (apod) u televize (celou dobu v pohode, svym tempem), tim si nabit baterku, a z ni pak jezdit venku (kde uz to vzdycky v pohode vlastnim tempem jit nemusi, treba protoze kopec). :)
To by mohl Bob, celou zimu se trápí , že nemůže na kolo, nabít si přes zimu baterie na celý léto.
Jen by jich musel nakoupit asi za půl milionu, ale bylo by to eko
Krásná tříkolka, ale ta tam nemá určitě Magic Pie, to je nějaký slabší motorek s volnoběžkou, Magic Pie má velký dist a sám o sobě váží 6.5 kila.
Na tříkolky fakt bude nejvýhodnější a nejúspornější asi ten Cyclone - dlouhé řetězy dávají možnost ten motorek někde poměrně snáze zabudovat ne na byciklu.
Koukni třeba tady:
http://www.cyclone-tw.com/order-erecumbent.htm
Jenže já jsem nutně potřebovala zatížit zadní kolo,protože na tříkolce mám předek dost těžkej.A tříkolka, mám pocit jezdí mnohem lépe,když jsem ji motorem vyvážila.A hlavně mi přestalo v šotolině podkluzovat zadní kolo.Prostě jsem mile překvapená ,jak se tříkolka začala chovat po přestavbě a že s ní půjdou jezdit takové dálky mě ani ve snu nenapadlo.
Tak to je jen potěšující ale neříkej že sis motor dala jen pro vyvážení na to přece stačí batožina.:-)
Ne vážně je to dobře že nás přibývá a nelze než ti popřát mnoho km bez problémů.
Taky zvažuji tříkolku ale opačnou abych využil motor do předního kola.
podivej se prosim na Jirkovy hodnoceni tadpole/delta (stabilita...) tak dva- tri roky zpet z doby kdyz stavel drvenou trikolku.
za mne: delta (jedno kolo vpredu) ne.
na druhou stranu viděls co si postavil do špatnýho počasí? Tu jeho sněžnou zombie či jak tomu říká? Já to i sedlal. Je to tadpole, ale skvělá!
její fotky:
http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...
SnowZombie je delta a problém se stabilitou má tak jako všechny delty. Je minimalizovaný tím, že těžiště (sezení) má tak nízko a že se jde hodně vyklonit do boku. Ale pořád to tam je a párkrát jsem se v zatáčce i docela lekl. Prostě opravdu nesmíš do zatáčky najet rychlostí, kterou si nejseš stoprocentně jistý, že to půjde projet, protože s deltou to prostě nezachráníš. Jakýkoliv čokl nebo chodec co tě někde překvapí tě z toho můžou vyklopit pokud sis nenechal dostatečnou rezervu, jakou si na tadpolech nechávat nemusíš.
Důvod proč ne jedno kolo v předu?
odpovedeli moudrejsi uz prede mnou.
http://www.nakole.cz/diskuse/15476-tak-tahle-je...
No sice jsem chtě znát tvůj názor ale budiž.
Díval jsem se i na videa a borci na tom docela řádili bez vyklopení a taky v drsném terénu.
Ja zcela jistě na tom takové kousky dělat nebudu a v terénu se ocitám málokdy.
bohuzel , bude to spise papouskovani nez nazor:
-omezena stabilita u koncepce 1 kolo vpredu
(poznal jsem i ja po 1 jizde na azubu a 1 jizde na liberte pro invalidy - i kdyz tam je teziste mnohem vys)
- domnivam se ze by byl problem s prokluzem
predniho hnaneho kola pri jizde do kopce
(fyzika-> poloha teziste...)
- potreba diferencialu / nebo jen jedno hnane kolo vzadu (+1-2kg / +x000 kC) no a mit nesymetricke jedno hnane kolo mi pripada nevhodne.
na zaver - i psychika - pamatujes ty trikolky pro invalidy s pohonem rukama...?
Pamatuju, to víš že bych raději klasickou tříkolku ale co s motorem když jej mám jen na přední kolo a ještě k tomu dva. Dávat další tisíce za motor do zadního kola se mně nechce.
Tak teď babo raď. Asi mně nezbude než jeden prodat pod cenu a pak dolpatit za nový zadní.
naco kupujes motory ktore nepotrebujes???
To len tak na okraj
No zprvu jsem je potřebovala,na naše kola.Časem jsem přešla na silnější motor kvůli tahání vozíku.A na jiném kole jsem motor úplně odstranila, jelikož jsem zjistila,že ho mám opravdu jen na ozdobu.Na tříkolce,ale je fakt bezvadnej. Akorát jsem musela koupit další motor na zadní kolo.Ale ono se časem všechno hodí.Třeba si udělám půjčovnu elektrokol.
Nabíjet budeš solárním parkem :-)
Ono je spíše otázka na kolik tě ta 250satka vyšla pro to zadní kolo. Mně by stála 13500kč s řj.
Jestli jí kolegynĕ má od Šikuli, nebylo to tak zlé.
Jestli jí kolegynĕ má od Šikuli, nebylo to tak zlé.
A kdo ti říkal že je nepotřebuji? Koupil jsem si crystalyte HS ale nevyhovuje mně že je přiliš rychlý (40km/h) Proto jsem koupil HT který mně vyhovuje. Bohužel nemoc kloubu se zhoršuje tak začínám zvažovat tříkolku leho.
Proto ten jeden chci prodat je na tom něco nepochopitelného?
bobbobe, jen na okraj:
na trikolce jsem lezel jen jednou, doporucuji Ti si to vyzkouset. Obavam se ze vstavani ze sedadla
teda lehadla:-) 20 cm nad zemi muze byt pro Tve klouby problem.
Tak z 20cm nejsem bez opory schopen se zvednout, bez opory nevstanu ani ze židle či postele. To mně vubec nenapadlo, tak že vidím že dále nemá význam o tom uvažovat. Díky za upozorněni na tento velmi důležitý detail.
Tříkolka se před vstáváním ze sedačky zabrzdí a zaaretuje, zapřeš se o řízení a vstaneš. Pokud by bylo řízení málo vysoko, viděl sem na netu různé vychytávky které vstávání usnadňují. Jde o to, že čím níže je sedačka, tím lepší má tříkolka stabilitu a naopak. Azub má o proti mému GS sedačku výše a ještě se dá dokoupit další díl který jí ještě více zvedne. Bohužel se tím dramaticky zhorší stabilita ale to by ti pro jízdu jakou popisuješ nemuselo až tak vadit. Prostě musíš hledat a zkoušet, případně upravit sobě na míru, ale zatratit lehotříkolku kvůli horšímu vstávání je hloupost. Rozhodně ti vzhledem k tvým problémům z klouby zvýší dojezd a o pohodlí ani nemluvím. V kombinaci z motorem který stačí používat do kopců šlapeš jenom tak aby ses udržel v kondici a né aby ses zedřel. K těm motorům do předních kol, pokud jsou stejné a mají možnost namontování kotoučů pro kotoučové brzdy a dá se jeden otočit a změnit směr otáčení, použil bych je a měl tříkolku 3x3.
a nebo prostě dbvě kola vzadu a vyšší těžiště.
Ony ty hase na závodním okruhu na Spezi jezdily ty dost dobře!
http://hasebikes.com/
http://hasebikes.com/33-0-liegedreirad-lepus... tady ta je asi nejvyšší a má už oporu ke vstávání přímo v sedačce.
Zde by nebyl ani problém se opřít ostředovou trubku. Stejně bych si to asi nechal vyrobit u někoho kdo to umí na zakázku protože bych tam chtěl něco jinak, např rízení, motor do předu a podobně.
Karlos dělá za slušnou cenu dobrý věci...
Ani na svejch stránkách nemá všechno, co dělal, ale:
http://www.shokbike.cz/galerie.html
Můžeš se s ním zkusit domluvit...
vyuziti motoru do predniho kola:
napadaji mne 2 moznosti:
A- opravdu pouzit 2 motory do dvou prednich kol
(pochopitelne do kazdeho jeden)
Nejsem jsi jist zda lze za rozumny peniz koupit ridici jednotka s elektronickym diferencialem (co vim, prodava ji ZAPI ale pro vysokozdvizne voziky, ceny samozrejme uplne mimo amaterske pouziti)Rovnez jsi nejsem jist osou motoru.
B- dat motor mimo kolo tak aby hnal zadni kolo prostrednictvim retezu. Neco jako ma Juras na sve trikolce s motorem Honda - rozdeleny retaz, vlozena osa s volnobezkami atd.Razenim muzes drzet motor v optimalnich otackach.
Magic Pie to ovládá jednou řj.
To dělají ti Cyclone, dlouhé řetězy tomu pohonu vyslověně vyhovují.
Na deltě můžeš jedno zadní kolo pohánět nohama a druhý zadní motorem pro přední kolo. Odpadne ti diferenciál. Navíc můžeš mít motor i vepředu, to už by ses vyhrabal i na Sněžku.
Na deltě bývá vyšší posez a za sedačkou je mraky místa na baterky.
Právě že kvůli tomu vyššímu posezu je pro mně vhodnější ta delta. Diferenciál bych asi dal raději než každé kolo pohánět jinak, nemám představu jak by se to dalo sladit. Taky bych pokud by to bylo možné řízení na řidítka. Je spousta věcí které musím promyslet a pak taky najít někoho kdo by to vyrobil a za jakou cenu. Mám tušení že mně zde někdo hodil odkaz i na tebe.
Delta jde koupit za 26600 už hotová, je od sunu.
Ano ale né podle mých požadavků. Mohl by jsi hodit odkaz která to je co máš na mysli.
Z hlavy to nedám, ale obrázeky už zde 3x publikované přiložím.
No tak tohle lze i u nás pořídit za 18tisíc.
Bohužel to ovšem nemá pohon na obě zadní kola. Ja měl na mysli toto:
http://hasebikes.com/154-1-recumbent-trike...
A co jaká je jízda?Utáhneš to i bez motoru?A co novej držák na deštník ,už máš?
Jj, bez šturmu to jde v poho, i když ten odpor motoru je trochu znát, ale dá se. No když využiju šturm tak se z ní stává žihadlo.
Ten druhej držák z DX už mám, ale určitě je lepší ten co jsi mi doporučila, nicméně používám ho jako držák na různé bumbání :o)
Moc pěkné. Co to je za tříkolku? Pověděl bys o tom něco?
Jasná páka, je od Polloka, původně vypadala takto:
http://pollok.rajce.idnes.cz/Leho3_odpruzena/...
to klika:
Prosimte, co je to tedy za trikolku?
(pokud jsi to uz nekde psala, omlouvam se )
Myslím,že se dohadujete o té černé co dal do placu Robikl.Moje červená pochází ze slovenska od nákoláka Polloka.Pár diskuzí kolem ní,když ji stavěl zde proběhlo a myslím,že se mu velice povedla.Doufám,že je bude stavět dál, protože u nás by se našlo dost zájemců.Přítel má od něj ještě tuto:
Pěkná ale nemá odpružení, tipl bych že bude i celkem "levná".
Odpružení nemá,zato je skládací.Na odpružené jsem ještě nejela,takže nemohu rozdíl posoudit,ale rám je ocelový,který sám o sobě prý pruží na rozdíl od hliníku. Opravdu na ní vydržím ležet i 12 hod. denně a pružení nepostrádám.Naopak,měla jsem půjčeného Apuse a pružinu co nejvíce povolenou a měla jsem pocit,že jedu na kostitřasu.
Odpružení nepotřebuješ, stačí balonové pláště na co nejmenší tlak podle hmotnosti jezdce.
To má pak ale velký odpor a značně to zvyšuje spotřebu Ah. Mám to odskoušené na současném elektru, vpředu 26x1,4 7bar, v zadu 26x1,5 7bar.
předtím jsem tam měl 26x1,75 na obou a spotřeba byla o mnoho vyšší.
Je to nejjednodušší a nejlevnější cesta jak si zpříjemnit jízdu. I bez motoru si rači více přišlápnu, hlavně že mě nebrní celý člověk z vibrací na hrubém asfaltu.
S tím nemám problém, jezdím asfalt i polní a šotolinu když není vyhnutí. Drncaní nijak nevnímám a požitek z jízdy mam lepší než na podhuštěných pneu. Ale každému vyhovuje něco jiného. On je totíž rozdíl když ještě můžeš přišlápnout a když už to nejde. Motor mám proto aby mně tento hednikep odstranil a né proto abych ho "jen vozil sebou" jak zde někteří uváděli, viz 300km na 7Ah a podobně.:-))
No a na superkvalitnych ceskoslovenskych cestach trafit vymol cca 25 km/h = pretata dusa odskusane 2x
1 x skusobna jazda
1 x som podcenil stav cesty
od vtedy fukam predne koleso na 6 atmosfer
mam 406/28 durano
A vlivy odpor mozem potvrdit ze je razantne ciitit pri 6 atm je to fakt o inom klepe to ale poberie to hlavne ocelovy ram a polstrovanie sedacky.
Ja tedy nevím jak vy to děláte, 15let mám těžkou nadváhu ale seknout duši a ráfek se mně ještě nikdy nepodařilo a že jsem těch dir a obrubníků vymetl nepočitaně. Většinou jsem píchl na kamínkách nebo trnech. Od doby co jsem si do duší nalil ten zelený gel tak jsem defekt neměl.
Ono je to i o tom, jestli má člověk odpruženou vidlici, pak je alespoň předek před proražením o ráfek dost chráněn. A fakt stačí jet z jara zaplavenou silnici a ten výmol prostě nevidíš. Takhle jsem nejen prorazil duši, ale rovnou i zničil ráfek.
jen na okraj, k tomu sekani dusi - je velky rozdil mezi dusi nahustenou u dolni hranice toho, co je jeste rozumne, a dusi vylozene PODhustenou. prijde mi, ze se to (nejen tady) zbytecne casto plete dohromady, jakoby slo o stejnou vec.
:)
uz hodne dlouho jezdim vetsinou spis "namekko", hlavne prave kvuli "pneumatickemu odpruzeni", cvaknuti duse jsem se porad jeste nedockal.
to stejne plati pro zminovany valivy odpor. snizenim tlaku nijak vyrazne neklesa, jen se to proste nesmi prehnat...
bacha napisal som aj rozmer cvaknut nejaku 406/50 je tazsie a o dost ako 406/28 a ta tenka nemusy byt vobec podhustena na testy som mal 3,5 atmosfery a suplo sa to a este jedna vec nemam odpruzenu vidlu tak cely uder ide o hranu skarpy a rafik = 2 cca 2mm dlhe a 20mm od seba vzdialene rovnobezne otvory. Lepy sa to lahko 1 zaplatou a este lahsie sa najdu defekt najdes omnoho tazsie a niekedy bez hody ani nenajdes.
Vozit Durano na 3,5 atmosféry, když je povolené minimum 6 atmosfér je hovadina. A to, že jsi duši procvaknul není nic divného. S takovýmhle podhuštěním bys to procvaknul s libovolnou pneumatikou.
Stara cyklopumpicka viac nenatlacila a uz sa vala niekde na smetlisku. :-D
Přesně, nepsal sem podhuštění ale nahustění na nejmenší tlak dle hmotnosti jezdce. Mám tříkolku a hustím jí na nejmenší tlak který je doporučen výrobcem a to 35Psi. Pohodlíčko a za 3 roky žádný defekt, jde o Big Apply 20x2". Na tříkolce je hmotnost rozložená na tři kola, takže i po trefení díry když už sem si říkal že je to v pr.... tak ani mikrodefekt. Ty samé pláště mám na skládačce a hustím na ten samý tlak jako na tříkolce. Možná trochu riskuju ale zatím po 1500km žádný defekt, za to pohodlíčko. Co se týče valivého odporu, tochu navýšen je ale určitě to není žádná hrůza. Tyto pláště jsou pro pružení přímo vyvinuté a odpor je u nich minimální, ale o tom už tady bylo napsáno mraky.
Aha. Tak to taky doufám, že Pollok rozjede výrobu ve větší sérii. Potěšila a obohatila mě informace, že ocelový rám vlastně pruží lépe než hliníkový a tak je to i docela komfortní stroj. V jednoduchosti je síla a tak se mi to líbí, i kdyby to bylo o něco těžší. Jediné co mě děsí je fakt šířka. Ale když to pominu, tak je to nějak hezčí než ta krátká jednostopá a vysoká lehokola, kde člověk skoro sedí nad předním kolem a z kopce přes něj může prakticky při brždění přelítnout.
vdaka za uznanie mojej prace ;) ..tiez dufam ze to zase rozbehnem uz konecne vo vetcom..no teraz mam trochu horsie podmienky a moznosti nez ked som vyrobil predosle bike/trike.. v podstate zase zacinam od nuly ..vyrobit par kusou len tak pre seba a znamich je celkom zabavne..no rozbehnut to vo velkom a zalozit sinatom zivnost je uz o niecom inom.. hlavne teraz ked u nas na slovensku je zacat podnikat skoro ako ruska ruleta.. teraz proste neviem ze ako bude, a ci sa mi to vobec podari zrealizovat..
Držím palce! :) Neboj se a jdi do toho. Zájemců v Čechách a na Slovensku bude jistě dost.
Zájemců ochotných něco takového zaplatit, ale opravdu zaplatit, těch spočítáš na prstech jedné ruky.
Těch zájemců je asi strašně moc. Pár lidí by asi neuživilo třeba Azub. Je určitě hodně lidí, kterým se to líbí, ale cena 40 tis. a více je pro ně tak vysoká, že si svoje přání nesplní.
Co bys chtěl když podstatnou část ceny zaplatíš státu. Takové ty řeči některých zdejších přispivatelů že jsou výrobci nenažraní, svědčí o jejich neznalosti prostředí. Když se dělá něco na koleně na černo, cena bude samozřejmě o dost nižší. Pollok to dělá pro zábavu a dává šanci těm méně majetným tříkolku si pořídit. Ale dělat to jako živnost, nemůže jít s cenou o moc níže než Azub, pokud se tedy bude chtít uživit a mít plat podobný jaký mají jeho zákazníci, což by si určitě zasloužil.
Presne tak Juras.. a presne o to sa snazim aby sa taketo skvele masinky sa dostali aj tym menej majetnym cyklistom, aby to bolo cenovo dostupnejsie a uz konecne viac sa to rozsirilo a stalo novym sportovym trendom.. pre niektorych ludi sme zatial stale iba za exotou co dokazuju hlasky "Co na vás křičeli, když jste je míjeli na ležáku?" ..a rozhodne nechcem cakat az aj toto zacnu kopirovat sikmaci, a radcej dat zarobit domacim dielnam a dodavatelom materialu... no zatial som nato takmer uplne sam, aktivne zhanam na ten moj rozbeh vetcie priestory, profi naradie, financie a spolupracu kazdeho kto tomuto planu aspon trochu fandi..no zatial trosku neuspesne.. jedine co teraz mam, je mala studena garaz za velke najomne, nahovno naradie a prazdne vrecka na nakup materialu..takze azub sa asi este dlho nemusi bat konkurencie :))
Věřím,že by se v tomto podnikat klidně mohl.Jen by nesměl být nenasytnej a hlavně by to musel dělat sám a nezaměstnávat další lidi jako účetní,manažery atd.To by pak byla opravdu cena o něčem jiném.Nejlépe je podnikat ještě ve vlastním.Takže by se měl dobře oženit.
Myslíš jako nevěstu bohatou,nejlépe s vybavenou dílnou a přilehlými skladovacími prostorami a příležitostně podnikající v autodopravě (rozvor tříkolek) a sítí obchodních zástupců pro podporu prodeje výrobků :))
Nemáš dceru na vdávání ?? Zbytek bys měl, ne ?? ;o))
Tak hele...náhodou tý starší je 18, to snad už by šlo...jaký máš věno ???
a že jí nevozíš na srazy?!!! :-)
Dyť on už taky nejezdí, ale mohl by jí posílat místo sebe ;o)))
Tak letos jsem byl pravda jenom jednou, na SVČ, ten velkej sraz měl pro mě divnej termín...příští rok se polepším a na to Slovensko přijedu :))
Von je příští sraz na Slovensku?
Já zaslechl něco o Vysočině, ale je to "jedna paní povídala".
Kdeže to ???
A vy mi ji tam zprzníte..znám lehokolisty :)))
se bojíš, že ti (s)lehne?
No, jestli je po tatínkovi.....
Paradoxně nejvíce zájemců ochotných okamžitě platit je mezi invalidy a lidmi nějakým způsobem postiženými. Takže cestu trošku vidím v tom, aby tříkolky měli "certifikát" od pojišťoven, že to je prostředek pro postižené a ty pojišťovny na to budou zákazníkům přispívat.
Ale jinak je obvykle pořízení lehokola záležitost několika let. U mne osobně to byly skoro 3 roky, než jsem vydělal potřebné peníze a než jsem si uvědomil, co vlastně chci za kolo :)
Neni to zalezitost penez. Kdyz se chce... viz Juri. Je to otazka presvedceni. Ty jsi nebyl tolik tlacen, mel jsi k dispozici ECO.
Máš pravdu. Ale i tak si myslím, že peníze v tom většinou hrají důležitou roli.
Ano měl jsem k dispozici Eco, ale kolik jsem na něm najezdil kilometrů… Za ty tři měsíce jsem na Oceláči najel skoro to samé, co před tím na Ecu za 3 roky. Vlastní kolo…
Jenže PolloK se chce orientovat na mladé klienty, podobně jako velokraft KMX nebo bike REVOLUTION, prostě něco na řádění. Chce oslovit co nejmladší klienty a vytvořit si tím základnu pro další kšeft až tyto děti vyrostou a začnou místo trike-style preferovat třeba trike-comfort. :-) Myslím že to je cesta k rozšíření lehotříkolek, přes mladé a neklidné, pro invalidy bych být Pollokem nabízel alternativy že je vše možné. O certifikátech od pojišťoven vůbec neuvažuj, proč myslíš že jsou všechny pomůcky pro invalidy tak šíleně předražené, no právě kvůli těm certifikátům které na sebe nabalují další administrativu a vytváří tím nebe pro úplatky. Kdyby za cenu několika desítek tisíc eur úplatků získal certifikát, cena tříkolky ve výrobní ceně 1 000 eur by šla klidně na 5 000 eur, tomu věř. No a klient by si jako spoluúčast zaplatil 2 000 eur, to rači dám Pollokovi 2 000 eur rovnou.
je to presne tak..lepsie by som to ani ja nenapisal..:) ja nechcem dat zarobit birokracii a ludom ktory nemaju ani paru alebo si utahuju ci dokoca pohrdaju.. to radcej ziskane ecka navise investujem spetne do lepsieho naradia ci lepsieho materialu .. inak tie nazvy sa mi velmi pacia .. trike-comfort, -style,.. -exlusive, -speed, atd...hmm :P
S oblibou se dívám na obrázky Tvých kol :-) Chtěl bych do budoucna tříkolku s 26" kolem vzadu a "zlamovací". Až zbyde z hypotáky tak 350000 tak začnu na to spořit.
diki za uznanie ..ak do buduceho roku sa mi podari vsetko co ma brzdi doriesit, tak sa urcite dohodneme ;)
Jo a dá někdo mladý za tříkolku na řádění třeba 20 k Kč? Já tvrdím, že nedá. Je mi 24 a ani teď bych to za tříkolku "na řádění" nedal. Natož třeba před 6 lety, to jsem neměl peníze vůbec a rodiče by mi to nedali.
Problémů s tím řáděním je několik. Pokud chceš jezdit terény, zjistíš, že se tříkolka z principu do terénu moc nehodí. Pokud chceš jezdit rychle po silnici, je pomalá. Prostě na řádění všeho druhu se vždy najde vhodnější stroj. Na chvilku si tříkolku vyzkoušet, zablbnout si s ní, jezdit po jednom kole, to je pěkné. Ale jen na chvíli a ne za 20 k Kč.
Určitě i mezi mladými existují lidi, kteří chtějí jezdit jen tak po cyklostezkách a polních cestách a neřešit moc rychlost. Jenže ty za to nedají 20 k Kč.
S těmi pojišťovnami nemáš pravdu. Podívej se na Loped. Prodávají levné tříkolky, na které invalida dostane příspěvek od pojišťovny.
A jestli si myslíš, že v Čechách netvoří invalidi velkou skupinu zájemců o tříkolky, tak jsi vedle.
Já tomu zatím nerozumím jako ty, ale proč by měla být trojkolka pomalejší? Jako větší odpor vzduchu?
3 kola, horší aerodynamika, větší hmotnost...
Celkem by mně zajímaly parametry nějaké Pollokovi tříkolky. Hmotnost, úhel sedačky, diference šlapání a spodku sedačky.
Teď jde o to o kolik ta aerodynamika je horší. To by mě docela zajímalo. Ta kola vně nejsou zase tak velká. Takže pokud to zhorší aerodynamiku třeba o 5%, tak je to ještě v pohodě. Co se týká hmotnosti, tak ta bude vadit do kopce, ale při konstantní rychlosti na rovince je to celkem fuk.
vypocet sily pro prekonani odporu vzduchu:
F=0,5*Cx*S*ρ*v2
kde
-Cx je soucinitel odporu dany tvarem
-S celni plocha
-ρ hustota prostredi
-v rychlost
inu, celni plocha bude vyssi, Cx bude vyssi, vysledna sila= jizdni odpor bude vyssi.
logicky bude rychlost pri stejne dodane sile (praci) nizsi.
Jak to bude s trenim u vice kol si nejsem jisty- je jich vic , ale hmotnosti jsou jinak rozlozene.
To nic nemeni na tom ze trikolky jsou muj salek kavy!
Samozřejmě bude dost záležet, oproti jakému kolu budeš porovnávat. Oproti podobně vysokému nebo drobet vyššímu kolu bude to zhoršení mnohem větší. Na kole má část kol v zákrytu s jezdcem, sama se navzájem kryjí, takže zadní kolo už jede ve zvířeném vzduchu. Na tříkolkce si přední kola sama prořezávají cestu vzduchem a za nimi už nic není. Jaké přesně by mohlo být zhoršení akerodynamiky by ti asi řekl Nink.
Do kopce vadí nejen větší hmotnost, ale i větší valivý odpor malých předních kol.
Dave McCraw recenzoval jednu z nejrychlejších tříkolek — Ice Vortex: http://mccraw.co.uk/2012-ice-vortex-review/ . A závěr je celkem výstižný:
Impractical. Uncomfortable. Expensive. Not as fast as a cheap two-wheeler. You could level all of these accusations against the ICE Vortex and, if I’m honest, all of them might stick. …
Dvoukolé stroje jsou prostě rychlejší.
Loped, to je ta tříkolka co na ní vjedeš do zatáčky 10km/hod a si hore kopytama? Ano, tam asi opravdu nebyl problém získat certifikát. Pochybuju že by stejně jednoduše schválili mojí tříkolku s kterou můžu do zatáček 50 km/hod. Správný invalida nikdy nepřekračuje rychlost chůze a už vůbec nezavazí na silnici. Invalida sice nejsem ale jednou mi jeden mladý, dobře situovaný a zjevně zdravím překypující řidič vynadal, že kriplové nepatří na silnici, prostě tříkolka je kriplkára a hotovo. Pokud by na takového PolloK narazil při schvalování žádosti o certifikát, možná že by měl i šanci a obálka by nemusela být až tak naditá.
Pollok se chce orientovat hlavně na mladé a já mu fandím, jedině tak se dají tříkolky rozšířit. Pokud si budou mladí tříkolky pořád spojovat s invalidy, asi jim jich moc neprodá.
Tím samozřejmě neříkám že by se měl od invalidů distancovat (bohužel tak jako většina této "vyspělé" společnosti). Zakázková výroba je proto tak výhodná pro zákazníka, protože mu šikovný výrobce vyrobí vše na míru a pokud je zákazník soudný, musí chápat vyšší cenu. Jinak zbývá ten Loped a s ním obr výhodná dotace.
Loped vyrábí špatné stroje, o tom se nepřu. Hodně zákazníků si na nebezpečnost lopedů stežuje.
Já Pollokovi také fandím. Jen se vám snažim trošku otevřít oči. Dávám vám pohled "mladého" člověka, dávám vám pohled prodejce lehokol...
Když už chceš něco vyrábět, měl bys mít jasno, pro koho to vyrábíš. Také si uvědom, jak malý je český/slovenský dvoreček...
Chápu jak to myslíš, ale bez trochy riskování se nic rozjet nedá. Když píšu risk, myslím tím právě tu orientaci na mladé kteří nemají peněz nazbyt. Svým způsobem si tyto mladé nějakou start-trike za nižší cenu s minimálním výdělkem naláká a až tito mladí vystudují a získají dobře placenou práci, půjdou do exklusiv-trike na kterou si PolloK nasadí marži která mu ten počáteční risk zaplatí. Pro ty co až tak dobře placenou práci nezískají je tu standard-trike s běžnou marží která PolloKa musí uživit. Takže je tu určitá nejistota počáteční ínvestice práce a umu, (materiál a další náklady musí být zaplaceny) to znamená nechtít být hned za vodou a být trpělivý.
Česko-Slovenský dvoreček se dá lehce rošířit dobře zpracovanými webovkami ve více jazycích. Ale pokud chce Pollok podnikat sám a nebo maximálně ve 3 lidech, moc ve velkém to dělat stejně nemůže.
na pocudovanie je majetnych mladych dost..alebo si nato nejako naskrabu ked budu chciet.. poznam vela cyklistou DH, a tam trebarz len ta predna vidla stoji viac ako cela trojkolka ktoru vyrobim:) ...ja si myslim ze spopularizovat znamena nielen obojstranne prijatelna cena, ale aj ukazat ze leho nieje len pre starych, invadlidnych a neviem co si este o nas siroka verejnost mysli..treba si vychovat aj mladsiu generaciu..ved pre teba ako obchodnika su to podstate buduci zakaznici:)
To co píšeš je moc pěkné. Chceš leho popularizovat, to asi my všichni. Jenže to stojí hromadu peněz, úsilí a času.
Kdo jsou tví dosavadní zákazníci? Jsou to teenageři? Ne, že bych ti nepřál, aby se tvé vize splnili, jen mi přijde, že to je zatím bohužel utopie.
Je pravda, že většina lidí ve tvém městě neviděli jiné lehokolo, než to tvoje, tak nemají srovnání. Já ho mám a tvoje kola mi tak nějak nepřijdou "cool". Chtělo by to jeden stroj fakt vyšperkovat, nafotit a ukazovat ten. Sice bude stát dost peněz, ale lidem budeš říkat cenu nejlevnější konfigurace. Ta sice nebude tak pěkná, ale na něco je lidi potřeba nalákat. Takové barevné náboje nebo kliky…
uz som predal zopar masiniek, no a jedna z nich sla mlademu cyklistovy 19r ..a dalsi dvaja 16r aj chceli kupit, a ver ze nato mali (http://pollok.rajce.idnes.cz/bike_-_leto_2010/) ..len vystal jeden problem co maju asi vsetky trike..a to je skladnost.. ani dokonala skladacka to nemusi hned vyhrat.. neskladacie rami su vhodne pre zakaznika co byva v dome alebo ma garaz, ci byva v takom panelaku co ma dobre pristupnu kocikaren...s tymto problemom sa nielen ja ale vsetci vyrobci pasuju....zial toto je najvetcia nevyhoda trike..
Aha. Tak to je jenom dobře :) Já jsem tady v Praze tříkolku ani lehokolo nikomu takhle mladému neprodal.
A kolik takových tříkolek bys musel měsíčně prodat, aby ti to hodilo nějaký přijatelný příjem?
Nechci tě zkoušet ani tě nějak odrazovat. Jen bych také rád poukázal na to, že výroba lehokol jako koníček je úplně něco jiného než komerční výroba od které chceš, aby tě uživila :)
pre seba by mi stacilo vyrobit/predat mesacne aspon 2 trike.. okrem trike by som chcel este vvyrabat elektrokola(akysi leho-E-moped:)) pre tych co nemaju vodicak, alebo by sa im hodilo nieco pohodlne, po meste, do prace a tak.. ale to je uz dalsi plan :-P
Máš to za bod+, na,prosto přesně napsáno. Od doby kdy jezdím na tříkole tak jen žasnu kolikráte nad úvahama a hláškama lidí které minu nebo potkávám, viz "co na vás křičeli"...,no ale to by opravdu bylo na knihu! - krypl jsem zhruba v 70ti procentech, ještě že jsem splachovací :-)
Brácha mi dělal testovacího jezdce na tříkolku a taky něco říkal o útrpných pohledech protijedoucích cyklistů....
..ja si myslim, ze trike, ci klasicke lehokola budu stale len mensinovou zalezitostou .. mozno to o par rokov bude trosku lepsie ako teraz, ale nejaky velky progres v mnozstvach predaja neverim .. aj ked si zase myslim, ze je vela ludi, co sa im to paci, ale nekupia si to .. co sa tyka mladych, myslim, ze oni ani tak neriesia, co si kto mysli a ako sa kto na nich pozera, maju to tak v paži , ale dat tolko penazi za lehokolo, hm, student na to nema .. a ponuka v bazaroch je stale mala ..
ono ak to clovek chce tak cestu si najde. Ked nema na to aby kupil original a v bazare nieje tak si spravy ale podstatne je oslovit ludi a ukaat im tieto stroje mam od polky augusta vlastnorucne vyrobeny stroj a cudoval som sa ze 95% ludi v mojom meste o lehokole ani nepoculo a 5% ti povie tak toto je to lehkolo? s toho vraj boly chrbat alebo ze vraj je to pre invalidou ci zacnu otazkou ci som invalida. Az pomer bude ze 90% ludi bude vediet co je to lehokolo a ze je to zdravsie jazdenie ako na klasike a 5% bude zatrpknutych odporcou tak potom bude aj ceskoslovensko raj pre vyrobcov lehokol.
Proste propagovat propagovat a propagovat .
PS: Tie trojkolky loped su strasne tetka si ju kupila a predala ju cca za 2 mesiace. A uz posilhava po leho3kolke alebo lehu ako takom. A to pri vyrobe kecala ze budem vyzerat ako invalida a stacilo ju na moj Lowracer polozit na 30 sekund a pochopila ihned preco sa tak kaslem s tym lehom.
Tak konkrétně pro ty invalidy to musí mít vyřešené nastupování a vystupování. 32cm nad zemí při vystupování je málo.
Aby tříkolka jezdila rychle do zatáček je nízké těžiště nutnost, proto bych pro invalidy být výrobcem vymyslel sedačku tak, aby byla při nasedání a vysedání třeba i 65 cm vysoko (záleží na výšce zákazníka), po dosednutí se plynule spustí na požadovaných třeba 25cm. Při sesedání opačně, sedačka se vysune a zákazník pohodlně vstane jako z vysoké postele pro seniory kterou mimochodem ve svých 40 letech ač zdráv vlastním a velmi ji oceňuji. :-) Samozřejmostí musí být aretovatelné páčky brzd a rukojeti v sedačce pro zapření jak má třeba Hasse. Taková sedačka určitě nebude levná, dá se jít mnoha cestami(pneumatická, hydraulická či mechanická)ale vše je možné. Zároveň taková sedačka může být odpružená pro pohodlíčko a při zaaretování v nejnižší poloze půjde o čistokrevný závoďák který z kopce dá na prdel i silniční klasice, při použití motoru i po rovině a do kopce. :-)
Na jednu stranu to může být jednodušší než se zdá, protože teoreticky sedlo může jezdit po zadních lyžinách, které by napevno určovali sklon opěradla. Nemuselo by to být ani moc poznat, když by na těch lyžinách vlály vlaječky. Jestli by to šlo to nevím, nejsu konstruktér, ale tak mě to napadlo. Otázka stability toho nastupování. Asi by to chtělo pár výklopných vzpěr, ale nakreslit to asi neumím. Proto asi vedou ty tříkolky lopedu. Nepratické na jízdu, ale stabilní při vystupování.
Všechno jde když se chce. A ještě ten Loped, kolik času člověk stráví jízdou a kolik nastupováním a vystupováním? Myslím že jízda povede a zaslouží si tím větší kvalitu, nasedání a vysedání de dá vždycky nějak vyřešit.
ono neni nutnost spravit nizku 3kolku pre invalida moze byt aj vyssia ide o to ze stabylita by bola omnoho lepsia aj pri 45cm sedacke a "invalidi a mlady ludia z dlhorocnymi skusenostami" nebudu predsa sturmovat 50km/h do zatacky ale budu to haltovat casom sa u cloveka vybuduje pud sebazachovy.