Zdravím vás.
Obracím se s prosbou o rady při výběru komponent na postavení elektrokola k vozíku.
Představa je následující (máte samozřejmě právo mi do toho mluvit):
El. poháněné kolo 16" v odpružené vidlici. Uchycení k vozíku vyřeším se svým zámečníkem. Vznikne z toho jakási trojkolka. Těžký jsem já, těžký je vozík a nepochybně budu tahat i nějakou bagáž, takže celkový odpor se určitě napočítá. Rychlostí bych se chtěl pohybovat do 25 km/h.
Chtěl bych sestavu, která bude na údržbu a přepravu co nejjednodušší (navíc s tím bude manipulovat manželka) a pokud možno spolehlivá a za rozumný peníz - prostě ideál :)
Navíc bych si představoval mít snadno demontovatelný akumulátor (v praxi by pak byl buď jeden přímo pod řidítky - menší, skladnější, rychlejší montáž, ale menší dojezd ... a nebo by se zapojil delším kabelem velký akumulátor, který bych pro tyto případy např. hodil do batohu na záda vozíku).
Mám se ve svém případě bát přehřívání apod kdybych pořídil např MagicPie? Trápí ho více rychlost nebo zátěž - rozjezdy či dlouhotrvající jízda?
Potřebuju aby mělo přední kolo dobrou adhezi, protože když bude v kopci hrabat, nic s tím neudělám - dá se na 16" sehnat terénní pneu?
Můžete-li, doporučte mi pro tyto účely prosím i přední vidlici (nevím, jde-li sehnat na kola menší než 20", příp. jakých jsou kvalit), kotoučovou brzdu a akumulátory...
Díky za trpělivost a rady.
Já bych s ohledem na nějaké zkušenosti v tomto směru dal pár dotazů, jak si to představuješ:
-Chceš mít šlapací pohon s asistencí (handbike), nebo jen pohon?
-Jak daleko a po jakých cestách se s tím chystáš jezdit?
-jaké auto máš k dispozici?
-jak jsi na tom?
K Tvému návrhu bych napsal asi to že nástavce na vozík jsou dobrá věc, ale právě se zatížením hnaného kola je problém, protože na vozíku sedíš v těžišti.Váha pohonu a bagáže by to ale mohla trochu napravit. Použití běžné odpružené vidlice je problém, pokud bys chtěl řetězový ruční pohon.Jednak by ti pružila proti řetězu, jednak potřebuješ tozteč 135mm jako je na kole vzadu. Velký motor do 16" kola je potíž, musel bys koupit celé kolo s integrovaným motorem. Pro rychlosti které předpokládám je rozhodně vhodnější motor s převody, těch 25 km/h je už dost na tohle řešení. Pneumatiky s hrubým vzorkem jsou k mání , ale jejich vlastnosti a odolnost jsou nedostatečné, protože jsou určeny na dětská kola o celkové váze tak do 30 kg. Navrhuji kolo 20" tam je výběr v pořádku, BMX jsou ok. Doporučil bych před rozhodnutím svezení s nástavcem v nějakém spec. centru , abys stavěl opravdu podle toho co zjistíš za výhody a negativa.
Na web jsem mrknul. Vidím tam zrovna Evu Kacanů, se kterou se známe, protože jsem taky Olomoučan.
Šlapací pohon s asistencí byla moje původní představa, ale usoudil jsem, že:
1) výroba by nám trvala mnohem déle
2) celá konstrukce by byla větší a těžší
3) z důvodu druhého by to bylo výrazně dražší
... takže jsem zůstal u řešení čistého elektropohonu. Rád si ale poslechnu názor na rozdíly jak v ceně tak hmotnosti...
K dispozici je kombík, ale vozím vozík, psa atp ... Elektrokolo by asi přišlo na střechu (proto řeším tu hmotnost a celkovou velikost)
Jsem na tom relativně špatně - v naší věci tedy tak, že např. přesedání na handbike apod je pro mě velká komplikace. Proto se mi líbí představa montáže/demontáže přídavného kola vepředu.
16" kolo s litým ráfkem se mi líbilo právě z důvodu, že by to jako celek bylo poměrně malé. Nebude-li zbytí, skončím u těch 20" - nechám si poradit.
Moc jsem nepochopil jak by mi baterie a bagáž pomohl s těžištěm - obávám se, že bych ji musel vozit vepředu, abych neodlehčoval přední kolo ještě víc - to by se holt muselo nějak vyřešit.
Terén nebude nic horšího než nějaká hezká polní cesta - přece jen na takto vzniklé "trojkolce" budou přední kolečka vozíku cca 10cm nad zemí a mohla by působit v terénu problémy. Spíš jde o to mít si kam vyjet s manželkou, přáteli a trochu uštvat psa...
Jasně, tak potom bych se přikláněl k řešení jak jsi psal, odpružená vidlice s motorem pro přední pohon, MTB řídítka s představcem a plyn. Pokud budeš používat diskovou brzdu, dobrá zpráva je , že vidlice může být libovolně dlouhá, klidně 700c , vzdálenost na pivoty pro V brzdy tě netlačí.
Baterii by bylo vhodné dát na předek, aby ti ho zatížila,pokud by to byla nějaká seriovka , tak by stejně byla v držáku a šla vyndat při manipulaci.
S motorem je to trochu potíž, co jsem viděl motory integrované v kole ( soustružený díl) , byly většinou přímé, tedy bez převodovky,což je podle mě nevýhoda, budeš jezdit na malých otáčkách a proud bude potřeba vysoký. My máme pro držitele ZTP sady 20" se zvýhodněnou cenou, malý motor by se dal zaplést i do 16" ráfku, ale jsou jen 180W/24V a jsou určeny pro asist. pohon, takže asi nic moc, muselo by se s tím laborovat, jestli by tě to do kopce rozumně uvezlo.
Ještě bych viděl jednu chybičku, pokud Ti dojde baterka, nebo to prostě nepojede, musíš ten pohon sundat abys mohl s vozíkem jet, nebo vyřešit nějakou blokaci řízení, protože ruce potřebuješ na obručích a řídítka by se ti točily.Ale při blokovaným řízení zase nezatočíš, muselo by se zkusit, jestli se uvezeš jednou rukou a druhou na řídítkách
Vidlici jsem chtěl krátkou a kolo co možná malé proto, abych měl celé řízení co nejkolměji a umožňovalo mi jakous takous manévrovatelnost. Proto jsem trochu zklamaný, že kolo bude 20". Odpruženou vidlici pak pořídím taky 20" - ještě mi tam musí zůstat nějaký prostor pod řidítky na tu baterii apod.
Můžeš mi ještě, prosím, nastínit (příp. odkázat na nějakou diskuzi/článek) jaké výhody a nevýhody by mi přinesl motor s a bez převodů? Od hmotnosti, spolehlivosti po rychlost a spotřebu..?
Budu rád i za info k jednotlivým typům aku - a co pro moje účely zvolit (zase stačí odkaz - určitě se to x-krát probíralo)
Když mi dojde energie nebo se něco porouchá, jsem bez obav - 1) po demontáži budu sedět na plně pojízdném vozíku 2) nebudu zřejmě nikdy cestovat sám ...
No, kolo může být menší, máme na skládačce i 14" a funguje to , akorát je limit ta pneumatika s hrubým vzorkem. Motor s převody je výhodnější pro malé rychlosti. Je to proto, že při rozběhu a provozu na velmi nízkých otáčkách je potřeba velká síla , neboli hodně proudu. Převod umožní využití motoru v efektivnějším spektru otáček. Čím vyšší napětí systému, tím líp.Ale nejsem si moc jistý výkonem, myslím že 250W je málo na samostatný pohon , po rovině možná, ale v kopcích ne
Ahoj.
Aby to nebylo moc těžké, tak klidně motor eZee. Na sílu co to má je to lehké. Ale pozor je varianta pro větší kola a varianta pro menší kola, která má větší otáčky. Protože nepotřebuješ velkou rychlost, tak bych klidně šáhl po té variantě s menšími max otáčkami a nechal ho zaplést do ráfku 16 palců.
co by mohl být problém, tak to protáčení toho předního kola vzniklé tříkolky. Trošku se obávám, že pak by nepomohl ani terénní vzorek.
Akumulátor klidně LiFePo4. Je trošku těžší, ale zase si dá toho více líbit.
Nicméně zvaž, jestli to je dobré řešení s ohledem na nerovnosti na cestě. Bude to trošku kompromis. Pokud by šlo přesednout na něco s většími koli, co bude odpružené, tak by to bylo lepší. Nebo co jít rovnou do vozíku s elektropohonem?
Nebo to udělat na principu jednoosého traktůrku, podobně jako Vari Terra. Prostě dvě kola a mezi to dát akumulátory. Napojení na vozík přes ohybově tuhou oj, která by tím pádem zvedla přední kola vozíku. Otáčení v napojení okolo svislé osy a oj by měla dále volnost okolo podélné osy. Takhle by to bylo i do menšího terénu. Mě by se to tak líbilo. Něco jsem si načrtl. Kdyžtak oskenuju a pošlu.
reaguju na oba příspěvky:
- pod eZee jsem v Česku našel toto: http://www.cyclestar.byznysweb.cz/product/ezee... což už je mimo finanční možnosti (nebo mě odkážeš na jiný zdroj?)
- pokud bude přední kolo prokluzovat budu to muset vyřešit nějakou např. zavěšenou zátěží vepředu (jinak než experimentálně na to asi stejně nepřijdu)
- z nerovností na cestě trochu obavy mám neb vozík není nijak extra stabilní, ale to se nedá nic dělat (buď pojede někdo přede mnou nebo pojedu obezřetněji)
- řešit něco složitějšího než jedno kolo na tyči nechci (musí to být malé, skladné a relativně levné) ... ale nápadu rozumím a dává smysl
Doufám, že jsem neodradil od dalších rad dobře míněných :-)
Jak jsou na tom pro můj účel ty motory MagicPie ? Není malý průměr kola dobrým řešením k problému příliš nízkých otáček?
Díky
Malý průměr do jisté míry motoru ulehčí, ale zase o to spíš prokluzuje.Vím to, naše skládačky 14 a 16 hrabou předkem fest. Ta sada co jsi našel je dost drahá, podle mě, navíc je podle EPAC,takže potřebuje senzor šlapání, takže asi není pro danej účel ideální. Myslím že bys potřeboval jednotku ktrá umí plyn bez PAS, asi by to chtělo sehnat jednotlivě, jako to dělaj kluci co staví velký.Viděl bych to na Kelly + motor + baterku. Naše sada by tě stála s baterkou nějakých 11 tis. na ZTP, ale je to to samý, taky PAS. Ve vzorkách bych něco dal dohromady,nechal jsem si udělat prototyp motoru s pomalým převodem,ale není na diskovku a je jen jeden. Stejně tak i kontroler s kabelama a páčkou bez PAS se válí v regálu, ale opět jen jeden. Nemohl bych ti to spravit, kdyby něco, jsou to vzorky které se nepoužily. Takže radši kouknout třeba na e-pohon.cz , abys taky měl výhled na náhradní díly.
Doporučil bych ti vyzkoušet jízdu s normálním nástavcem s ručním pohonem, jak ti to bude vyhovovat. V Olomouci je možnost v centru APA, nástavec tam je a poradí ti opravdu odborně.
Tvůj zámečník by se na to podíval a pokud ti to sedne, nějakej pohon se už najde.
A co tohle
http://www.zdravotni-prostredky.cz/elektricka...
?
Půlku prý na to přidá městský úřad.
To už by bylo solidnější řešení. Přitom splňuje tvoji podmínku, nepřesedání na jiný stroj.
Jinak u té tvojí koncepce by stačil motor co ma max rychlost tak 15km/h a má spíš sílu. Takže asi něco pomalého a silného a navíc to dát do menšího ráfku, aby to mělo ještě větší sílu a nebylo to zbytečně rychlé. Ale nevím jestli je to reálné. Reálnější bude možná dát kolo s rozetou a koupit motor Cyclone a zpřevodovat to do pomala. Stačí určitě malinkej Cyclone 360W a díky převodu s tím vyjedeš všechno. Tedy pokud ti to nebude hrabat. Jako že do kopce při tomhle řešení patrně bude.
Ta tříkolka je fajn vynález (díky za tip) - např. do města místo MHD či auta, ale pro můj účel to není ... chci něco, co bude co nejsnáze přepravitelné, abych mohl s manželkou a se psem "na kola"
K tvému nápadu na zpřevodování elektromotoru - jak to v praxi vypadá? Chtěl bych tu konstrukci co nejjednodušší, aby byla levná a lehká ...
Mimochodem - umí diskutované elektromotory couvat? Je to samozřejmost?
Ahoj, no odpovědět umím na to, že couvat celkem jistě umí přímý motor. Pokud chceš couvání, tak tím pádem je ze hry jakýkoli motor s volnoběžkou. Ze hry je tedy i cyclone. :) Takže cede to asi na nějaký ten Magic Pie 3 generace. Řídící jednotka je uvnitř, což je zjednodušení. Kolo vol pro tento účel klidně průměr 16 případně 20 palců.
já bych na couvání nelpěl, kdyby vzniklá trojkolka měla dobrý poloměr otáčení, ale relativně o tom pochybuju - nerad bych se pak šprajcnul při otáčení se na silnici, před nějakou překážkou na cestě apod... Takže mi z toho vypadl ten MagicPie?
Jak je to s tím zpřevodováním?
Bude mezi 16 a 20" nějaký viditelný rozdil co se týká zátěže motoru a plynulosti při rozjezdu?
Ahoj, to couvání bych podle zkušeností moc nehrotil, komplikace které to s sebou nese při konstrukci za to nestojí. Výrobce motorů mi slíbil oboustrannou volnoběžku, ale nakonec jsem to dál nehonil, ani pro handbike, protože vždy jsou v dosahu kola, na to otočení. Pokud bys použil přímý motor, couvat bude, ale musí být s Hall sondami. Nevím jak jsou na tom jednotky v prodeji, musela by umět to na zpátečku přefázovat, asi by se musela sehnat nějaká pro vozíky.
Ale pokud by bylo jen hnané kolo bez řetězu a rovná vidlice, vždy máš možnost ho otočit o 180° a couváš , pokud budou patřičně vedený kabely a lanka abys to neutrhl a použitelné ovládání na řídítku (plyn)
Jaké komplikace couvání sebou nese?
Docela levná jednotka Magic to umí v pohodě. Magic Pie III nemám, ale tuším, že funkčnost vestavěné řídící jednotky tam je stejná. Každopádně před koupí raději ověřit.
Je docela možné že magic Pie pro 16 a 20 vyrábějí s menším počtem otáček drátu na cívkách, aby to udělalo vyšší otáčky. Pokud je to pravda, tak by bylo nejlépe vzít motor pro 26 palcové kolo a nechat ho vplést do 20 palcového kola. U 16 palcového kola je tuším ráfek nějak přímo vně motoru. Netuším jak je to s ventilkem.
Podívej se jestli není nějaký spešl motor pro takovéhle vozíky atd. Bylo by fakt blbý z toho dělat raketu.
Dej vedet jak se ti to podařilo dotáhnout do nějakého řešení.
Ještě si zkus prohlédnout stránku výrobce
http://goldenmotor.com/
vlevo záložka = "Hub motor" a zkus si vybrat.
Co takhle "Wheelchair Motors" 2 ks vedle sebe ?
To asi bylo pro fahrmana. Ale jo dobrý nápad. Snad se pak fahrman "pochlubí" jak to vyřešil.
Ano, bylo to volné pokračování pro Fahrmana. A přímo na něj - nejlépe by bylo hodit sem fotku tvého vozíku + detail předku. Přece jen se líp přemýšlí s náhledem !!! :-)
Tak asi je lépe reagovat na něj, aby si to přečetl. Takhle si toho nemusí všimnout.
Čtu ve svém vláknu všechno ... teď jsem tu ale déle nebyl.
Prošel jsem si stránky a kouknul i na specifikace tech kolecek k voziku. Jelikoz chci aby to bylo skutecne male a snadno prenosne "zarizeni", tak dve kola neprichazi v uvahu. Mrknul jsem vsak na speficikace toho "wheelchair motor" a bez zatizeni dosahuje max. rychlosti cca 7,2 km/h, pri maximalnim zatizeni pak 4,8 km/h ... je to proste konstruovane pro pohaneni invalidnich vozicku beznou invalidni rychlosti :)
Nemam ted do konce listopadu cas, ale jeste pred Vanocema to budeme konstrukcne resit. Urcite dam vedet.
Pokud by nekdo mel nejaky jiny dobry napad, tak sem s nimi :)
nevím, jestli je to ještě aktuální a na kolik si chceš přídavný motor k vozíku postavit sám, ale možná by se hodil odkaz http://www.zdravotni-prostredky.cz/handbike
Co je na tom tak drahýho ???? To se nechá postavit podstatně za míň....
Když to budeš umět, budeš na to mít veškeré vybavení a budeš to dělat jen pro sebe, ale určitě o moc levněji ne když to bude výrobek pro jiného.
No něco málo o tom vím :)) Stejně se mi to zdá hodně natažený, ale pokud si to najde zákazníky, tak proč ne. Jenom se mi nezdá moc etický vydělávat zrovna na skupině lidí co na tom finančně nejsou zrovna nejlíp. Ono vlastně to ve finále asi zaplatíme všichni z daní, protože potřebný člověk dostane nejspíš na nákup nějakou dotaci.
58 tisíc není málo, ale v porovnání s kolama + elektropohon mi to zase tak moc nepřijde. Jen běžný pohodný vozík bez pohonu je dost drahý. A jestli někdo požádá o přspěvek 200 tisíc na auto nebo 30 tisíc na tohle vozítko, tak já mu radši dám celou cenu tohodle než příspěvek na milionové auto.
Člověk který dostane příspěvek na auto 200 tis. si těžko koupí milionové auto.
Fakt nevím co tě vede k takovému to lhaní jestli
je to závist nebo zášť vůči postiženým?
Moc se tímto nelišiš od bulvárních tlachů.
Běžný inv. vozík stojí od 8000kč výše, to jen pro tvou informaci.
Na elektrovozík dostaneš příspěvek taky ale na nějaké nástavby či jiné úpravy nikoliv.
Jaké lhaní a jaká závist, blábolíš z hladu nebo přemíry alkoholu? Zkus strčit hlavu pod vodovod, zklidni hormony a začni číst co je napsané a trochu u toho přemýšlet.
Proč by si někdo kdo na to má nemohl koupit milionové auto a požádat o příspěvek, který dostane, protože na něj má nárok. Takových lidí je celkem dost. Je na dotyčném na co požádá o příspěvek a pokud ho potřebuje, tak klidně ať dostane celých 58 tisíc na celý vozík.
Netuším co ti není jasný z toho co jsem napsal a kde vidíš jakou závist a lež.
A jestli jsi neviděl dražší invalidní vozík, tak se stav třeba v Hradci já ti jich ukážu několik za 20 i více tisíc. Obyčejný stojí 8, ale když je pro někoho obtížně ovladatelný tak si pořídí takový jaký je schopný zvládnout a hlavně takový na jaký má.
A hlavně nebuď dogmatik a neslovíčkař.
No nevím že by zrovna tělesně postižení oplývali miliony ale už tě kapku znam.
Je to jednoduché, ten kdo na to má tak ani o žádný přispěvek nestojí.
Nějak jsem za dobu co žiji a co znám dost postižených nezaznamenal vozy za miliony, ty zřejmě ano.
Ja nevím ale nechtěl by jsi se na ten odkaz podívat ještě jednou a ne pod parou?
Pokud jsi schopen číst a chápat napsane tak se zcela jistě probereš.
Nebo si snad myslíš že mezi postiženými jsou blbci aby si koupili to co je nabízebo za 58tisíc? Notabene s dojezdem 15km to je fakt úžasné.
A ještě k tomu ojetiny? A to co tam vidíš za 17tis. nemá motor, je to na manuální pohon.
A je tam další za 54tis. na manuální pohon.
Myslím že když tomu nerozumíš a nemáš s tím žádné zkušenosti tak by jsi zde neměl pouštět bludy typu novy či blesku.
http://www.zdravotni-prostredky.cz/handbike
Tak si to ještě jednou ověř. Z těchto stránek plných lží bych nekoupil ani špendlík.
Jinak cena je opavdu značně přemrštěna jelikož ten vozík k tomu není.
Motor včetně výpletu = 3600kč
Olověná baterie 24V/24Ah = 5000kč
Ovládáni se vejde včetně řj. do = 1000kč
To ostatní železo i kdyby stálo 10000kč
tak je to stale 19600kč kdyby cena práce byla 5000kč tak je to stále 24600kč
někdo prostě zbalí skoro 34000kč za nic.
Já nevím, neumím to posoudut, ale nedávno jste tady vypočátávali, že elsktropohon kola vyjde někde na 15 tisíc a tady nabízejí pohon s "předním kolem" za nějakých 17 tisíc, celý vozík upravený pro solo i zapřažení pohonu za 58, možná je to o nějakou korunu víc než by bylo, ale když se to prodává, tak zase asi o tolik ne. No a pokud se to někomu zdá moc, nemusí to kupovat a může si to udělat sám nebo si to nechat postavit na zakázku, když to pořádí levněji.
Výborně, když je to tak jednoduché a snadné tak mi to vyrob za těch 20 tisíc, já to za 25 od tebe koupím, myslímn, že 25% čistého zisku je slušná nabídka
http://www.speedy.de/de/handbikes/handbikes...
A tohle se mi líbí snad ještě víc
http://www.youtube.com/watch?v=YgWSLwMFd4c&...
Tak co, vyrobíš mi to za tu cenu, nebo to bylo zase jen takové to řečnické plácnutí, že to je drahé a jde to udělat levněji ?
Uvažoval jsi o řešení: vyndat obě kola z vidlic, a dát tam kola na dlouhé, centrálně poháněné (doprostřed navařit rozetu a na ní výkon přenášet řetězem), ose?
Výhody: nejsou problémy s adhezí, lze montovat mnohem výkonnější motor. Bagáž a baterie do Bob Yak nebo jakéhokoliv jiného standardního cyklovozíku.
Montáž, myslím, nebude složitější než u přídavného motoru.
Ahoj, ona většina věcí je vymyšlená, ale bohužel je to o cenách. Nám zdravým občas připadá něco jako dobrý nápad, ale po konzultaci se zjistí, že je to nepoužitelné.
Máme za sebou vývoj Handbike, takže jsme si pár nesmyslů taky vyzkoušeli.
V tomto případě si představ, že si přesedneš do auta, a pak se jen rukama snažíš dostat vozík s motorem a baterkama dovnitř k sobě...
Myslím si, že kolega stejně dojde k tomu, že si nějaký handbike pořídí, protože zjistí, že vozík s adapterem má spoustu nevýhod, kdežto na handbike se dá vyjet s rodinou na výlet docela v pohodě. Mám teď v dílně na elektrifikaci zákazníkův Shark quickie ve skládací verzi, a musím říci že po rozebrání si ho opravdu sám nahází do kufru oktávie sedan jako nic , a je to hned.Přitom je to dost rychlé kolo. Pro lepší manévrovatelnost a terén se zase hodí spíš ten náš, je i cenově dostupnější.
Psal, že s tím bude manipulovat manželka.
Ale budiž, předpokládám, že si to nakládá sám.
Předpokládám, že nemá baterku v přívěsném vozíku, ale někde na svém vozíku. Tak ji holt odpojí a naloží samostatně. Motor samotný už tolik neváží.
Pokud by to nešlo s motorem, tak si doma sedne, odpojí i motor (rozpojit řetězovou spojku, vytáhnout řetěz, odmontovat motor). Vím, je to opruz, ale odmontovat připojené přední kolo také.
Největší problém spatřuji v tom, že by to nebylo skládací.
Nábové motory s volnoběžkou s uchycením na jedné straně se asi nedělají. Napadlo mě, že by se dal udělat nějaký svařenec ve kterém by ta kola byla. (vyndat originální kola a vozík posadit na nějakou konstrukci kde která by měla nábové volnoběžky). Ale opět to naráží na obtížnou manipulaci v jednom.
Vozík s adaptérem mi od začátku přijde jako pitomost. Není možné tam dát výkonný motor (kvůli adhezi) a nižší výkon (řekněme do 250W) se na normálních kolech hodí leda pro hubené ženské. A tam kde to bude nejvíce potřebovat (v kopcích) ta adheze bude ještě horší.
Postranní letmo uložený motory s volnoběžkou a převodem budem dělat my, mám nakreslený osy, po novým roce mi to vyrobí a pojedu to do číny doladit a pak otestovat. Ale jestli to pevnostně vyjde , to se uvidí. Potřebujeme to na handbike, kde se nedá motor osadit dopředu. Takže pak by se dalo,během konce příštího roku, budou to 2x 250 s rychloupínáním, jednotka se ale doladí až budou motory OK.
Jenže ty vozíky nejsou pro takový ježdění vhodné. Když jsem testoval Otto Bocka s pohonem, byl jsem razdva na zádech, na nerovnostech a podobně to není bezpečný, ani příjenmý, jsou obrubníky, schody... váha, ergonomie a stabilita je důležitá.
Ten adaptér je asi jediná celkem rozumná varianta , ale vyžaduje záklon vozíku, to znamená posun těžiště za zadní osu, takže musí být udělaný tak, aby to srovnal hmotově, ale při pohybu klikama dozadu se to celý má snahu zhoupnout dozadu a pak kolo klouže...
Podle vozíčkářů co adaptér vyzkoušeli je to bída a obecně o to moc zájem nejeví, i když je to nejlevnější varianta.
A pokud jde o příspěvky, na sport/volný čas, to je bez nároku od státu , pokud někdo sežene příspěvky, tak jinou cestou, ne že by to nešlo, ale je to individuální sponzoring většinou. Takže auta za mega a podobně jsou jen v hlavách laiků ... často pochází z úrazový pojistky apod., pokud měl dotyčnej kliku, kdyby někdo nechápal kde na to ti borci berou
ahoj e-toteme, temer zarucene jsem na cinskych strankach jednostranne ulozeny nabojovy motor videl. pokud mi to vyjde, po svatcich skusim najit link.
ovsem kvalitu predpokladam "velmi cinskou"
Ahoj, jestli myslíš Goldenmotor, tak to je komplet fake, naši lidi nenašli fabriku, ani nikdo nereagoval na maily v čínštině ani v anglině. Má to svý důvody, je to dost obvyklý.
Pak jsou takové ty větší, na golfové vozíky, ale ty jsou naprosto nevhodný.
A pak ten Otto Bock, to je skvěle udělaná parádně fungující věc speciálně pro vozíky, ale cena je dost šílená.
Jinak rád uvítám inspiraci , protože co jsme našli byly většinou jen výkresy, ale nikdo to neměl ve skutečnosti funkční.
Proto se pokoušíme o svoje řešení.
Důvody jsou obchodní... Fabrika vypadá na stránkách super, ale konkurence si nemá šanci objednat.
Což pokud by to byl reálný kontakt na výrobce, můžeš si být jistej že číňan prodá každýmu. Agent udělá takovýhle stránky, který skoro znemožní kontakt s výrobcem, kterej se jmenuje určitě jinak, než je logo na motoru.
Motory a další věci začky Goldenmotor nejsou špatný... brzy by je sem vozil kdekdo, a za chvíli nikdo, protože by se vykousali navzájem
Ale nějaký funkční kontakt na ně existovat musí, vždyť to tady prodává e-pohon. Takže i konkurence se k tomu dostane. Ale nevím co na tom vykouká. Normální hub motor podobný jiným.
No... právě. Myslím že E pohon pak asi není ta konkurence, ne?
Nejde o to něco vykoukat, jde o to sehnat vyzkoušenou věc. Věcí co vypadají podobně jsou mraky, ale těch co opravdu fungují je daleko méně.
Ale: když to sem bude tahat kde kdo, ale nikdo neudělá servis, a ještě si vzájemně budou podrážet ceny, tak i dobrá věc nakonec zanikne , protože bude ztrátová.
Naopak pokud se o to někdo stará,a uhlídá si to ziskový, má zákazník jistotu, že i za čas sežene náhradní díly a servis v pohodě.
Když bude poptávka, tak dobrá věc nezanikne. Jen odpadnou někteří dovozci, kteří neustojí konkurenční boj. a kdyby se i stalo, že zaniknou všichni, tak se objeví někdo další, kdo to bude dovážet. A jestli ne, tak naštěstí dneska není problém to objednat kdekoli v Evropě a nebo přímo z Číny.
Ale asi tohle je jedno. Omlouvám se.
Nevím do jaké míry je toto téma aktuální, ale pokud ještě potřebuješ, tak tady : http://magma.sklep.pl/pol_m_SILNIKI-STEROWNIKI... najdeš možná motor i s převodovkou, který by mohl vyhovovat.