Tak jsem se obrátil na národního cyklokoordinátora, pana Jaroslava Martínka s tím, že jsem chtěl vědět, co může udělat pro dostavbu cyklostezek v naší obci. A on mi odpověděl v podstatě to, že mám sám tlačit na vedení naší obce a okolních obcí, psát na různá ministerstva apod., no prostě něco, co vím a už stejně dělám a je mi to prd platné. Myslel jsem, že má širší kompetence, než jen radit lidem to, co už většinou stejně vědí a co stejně nefunguje...
Co si o tom myslíte vy, má ta funkce v tomto podání vůbec smysl? Neplatíme zas něco (někoho) zbytečně? Nebo s tím máte nějaké osobní zkušenosti?
Můžu vědět, co konkrétně jsi si představoval, že udělá?!?
Že má možnost někde "zatlačit", řekne mi třeba, jaké jsou v našem regionu vyhlídky, plány, že má přehled, co se zhruba kde děje a bude dít, no prostě něco takového. Na to, aby mi říkal, co mám sám dělat, když to vím a dělám i bez něj a není to celkem nic platné, si myslím, že je ta funkce zbytečná...
Ale nestěžuju si, jen mě tak zajímalo, jaké zkušenosti s tím mají ostatní a jaký na to mají názor. Třeba opačný, než já, co já vím. Chci na to téma rozjet diskusi, když je to něco, co se tady nás všech vlastně týká...
Mám s ním jen jednu zkušenost.
U příležitosti uvedení do funkce byl nějaký článek o něm, kde bylo dopovodné foto kterak pan cyklokoordinátor jede s rodinou na kolech.
Tedy on jede sám a jeho partnerka vleče na kole děcko.¨
Tak jsem si po svém zvyku rejpnul, že u nás zjevně přibývá zarputilých cyklistů, kteří jedou s rodinou na výlet a klidně si to valí na svém čuprkole sami, zatímco manželka má sedačku nebo vozík s děckem a baťoh se zásobama případně i mapník....
No myslím, že jsem to tehdá trochu schytal ?
Já bych třeba očekával, že tě odkáže přímo na královéhradeckého cyklokoordinátora ing.Šimonka viz: http://www.hradeckralove.org/modules/contacts...
Bohužel, kdo nebyl na loňské cyklojízdě v HK pořádané městem, tak nejspíš ani neví, že existuje, protože podle této funkce se na něj na MMHK nedá doklikat. Více zde: http://www.hradeckralove.org/noviny-a-novinky...
Svata prostoto :o))))
To se nedalo vydržet :) nic osobního ale prostě jsem si hned vzpoměl na Jaromíra
Národní koordinátore - český činiteli
píšu Vám stížnost že s tou cyklostezkou na nás zase zapomněli.
jde mi i o syna Karla a mladší dceru Evu
kdyby stezka byla tak by přijeli na kolech na návštěvu...
Vy to pochopíte
vždyť i vy na kole jezdíte
vy se poradíte vy to vyřešíte
vy ji postavíte
pane národní koordinátore
já žádám jen kousek stezky
pro co jiného jsme přeci zvonili
klíčema na náměstí
Pane koordinátore a ještě stěžuju si
že mi podražili kola vlaky i trolejbusy
ba i náhradní duše a i espédéčka
baterky do blikaček a cyklotrička
Vy to pochopíte
vy totiž všechno víte
vy se poradíte vy to vyřešíte
vy mě zachráníte
pane koordinátore
já chci jen kousek stezky
pro co jiného jsme přeci zvonili
klíčema na náměstí
Cyklokoordinátore - moje cyklistka kdyby tady byla
ta by mě za ten dopis co tu teď píšu patrně přizabila
řekla by: Marierre chováš se jak malé děcko
víš co on má starostí s celú tu koordinácijů s vesmírem a vůbec všecko
Ale vy mě pochopíte
vy totiž taky jezdíte
vy se poradíte vy to vyřešíte
vy nám ji postavíte
pane národní koordinátore
já chci jen kousek stezky....
:)
Nic ve zlým, ale národní cykloordinátor je tady aby se odškrtl bod na seznamu opatření a to je asi tak všecko ?
:-))) Móóóc hezké, tohle se ti povedlo.
Jitka by ti mohla fundovaně odpovědět. Mě ale přijde, že je celá Cyklostrategie nějak mrtvá. Možná tak nějaká konference, nebo něco podobného ...
Páteřní stezky v kraji si dělá KU, místní úpravy obce. O nějaké koordinaci se, myslim, moc mluvit nedá.
Co se týká HK, tak existují zajímavé dokumenty, doporučuju si stáhnout a přečíst to 32MB PDF:
http://www.hradeckralove.org/urad/cyklodoprava...
Prokousal jsem se asi do dvou třetin první kapitoly - vize a pak už jsem šel hledat a skenovat přiložené obrázky. Podobnost čistě náhodná... :-))
(naskenovaný text teda nemá cyklotematiku, ale pokud vím, je tady pár letadýlkařů, tak se určitě rádi poučí :-))
Já vím, je to dlouhý, ale dá se tam prokousat i k aktuálnímu tématu, např. "K čemu je cyklokoordinátor"
Copak délka textu, ta se dá přežít. Mě ale rozesmálo to nesmyslné a místy až hloupé fantazírování.
Myslíš třeba tohle?
"Město rozšiřuje zóny 30 na území města. V roce 2027 je v dopravním režimu 30 km/h a méně řešeno 50% všech komunikací ve městě. Do roku 2035 plánuje město dosažení hodnoty 80%, tj. podílu, který měl Berlín, nebo rakouský Graz již v roce 2010."
Nejen to. Celá první kapitola je docela slušný blábol. Smutný akorát je, že se nejedná o volnou tvorbu, ale o "dílo" za peníze z daní...
Mimochodem, 80% VŠECH komunikací v Berlíně je od roku 2010 v režimu 30 a méně ? Vážně ? Nekroutí tady zase tak trochu faktama ? ;-)
A jak by sis to představoval? Mělo by si město nechat zpracovat koncepci od nějaké neziskovky zadarmo? Třeba od Auto*Matu?
Na konci práce máš seznam zdrojů ze kterých autor čerpal. Podkud jsi v nich našel, že tvrdí něco jiného, tak sem s tím.
Co do toho motáš nějaký automat ?? Jen píšu, že si pan ouřada v úvodu pěkně zafantazíroval. Nic víc. Zatím jsem dál tu "obhajobu" jeho funkce ještě nečetl.
Nemám potřebu proštudovávat seznamy zdrojů. Akorát se mi zdá jako pěkná píchovina napsat, že 80% VŠECH komunikací v Berlíně má režim 30. Leda že by do toho mepočítali všechny ty dálnice a průjezdní tahy a brali jen lokální ulice. To by pak ale už nebyly všechny komunikace.
Trošku (ale opravdu jen trošku) jsem šmejdil po netu a narazil jsem jen na číslo 70% v roce 2011 s tím, že se hovořilo krapet neurčitě o komunikacích. Ale vzhledem k počtu a rozlehlostirůzných obytných bloků a vilových čtvrtí bych už té třetině i věřil. Pěkná bejkárna a úřednická latina je to ale chtít porovnávat s prdečkem, jako je Hradec. Pár paneláků, několik vilek, centrum na pěťáku a fůra hlavních tahů prakticky skrz město.
Protože pro automat pracuje spousta dobrovolníků, třeba by někdo koncepci vypracoval zadarmo, když ti je líto za ní zaplatit. Já jsem naopak rád, že vzniká něco systémově a né že se budou bezhlavě kreslit čáry na chodník a vznikat nesmyslné lesy dopravních značek a zábradlí, za které pak teprve pořádně zaplatíme a to nejen penězma.
Uznávám argument, že porovnání Hradec(HK) a Hradec(Gratz), může být pro někoho zavádějící. Pokud ale chceš rozporovávat nějaká procenta, tak prosím uváděj nějaké relevantní odkazy.
Čti co píšu a ne to co chceš číst. Můj výsměch patřil (především) úvodnímu fantazírování. Takovou slátaninu sesmolí i žáček páté pomocné, na to nepotřebujeme ani dobrovolníky z nějakých automatů, natožpak dobře placené úřední osoby. A znova, abys to pobral - platí to zatím jen pro úvodní fantazírování ! Jasný ?
A když už se chceme bavit o těch vyloženě subjektivních procentech, tak já říkám 60% ! A pokud s tím nesouhlasíš, uveď nějaké relevantní odkazy. Ale ne jen nějaké tendenční "průzkumy", ale tvrdá čísla. Kolik km tam je komunikací do 30 km/hod. a kolik nad 30 km/hod. A které komunikace se započítávají a které ne.
Třeba jsem na to ještě nenarazil a vyvedeš mě z omylu - zatím jsem jen potkával jakási tvrzení o neurčitých procentech.
Kdoví. Třeba je to teď ve stavu: Všude se řve, že se má šetřit, tak tady radši budeme pěkně v koutku jako myšky, kdybychom se projevovali, tak by třeba někoho napadlo ten náš post zrušit.
Nesměle si dovolím podotknout že právě v době šetření by takový koordinátor mohl kraji navrhnout ať místo asfaltové cyklodálnice za desetinu miliardy (Ploučnická) udělají jednodušší a řádově lacinější skutečnou STEZKU. Jarda Martínek musí vědět, že by stačila!
Případně by koordinátor mohl koordinovat jednotlivé kraje - zrovna Ploučnická bude končit na hranici Libereckého, který o pokračování zatím jen uvažuje. Takže návaznost bude tak za 10-15 let!?
Případně by mohl i kontrolovat "výběrová řízení". Labskou i Ploučnickou si úplně "náhodou" vylosovala firma Viamont. A to dokonce za cenu o 30% vyšší než byla předpokládaná :o(((
ROP Severozápad - to je černá díra.
Ani mi nemluv. Na konci srpna jsem byl týden v Sasku. Jejich cyklostezky a naše, to je prostě nesrovnatelné v tom, že když je vhodné udělat cyklostezku užší, tak ji udělají třeba v šířce na jedno kolo. Možná proto jich mají víc. O tom, že starou dlažbu podél Labe není nutné zalít asfaltem v celé šíři nemluvě.
Ono asi když se chce tak i u nás jde udělat jednoduchou a úzkou cyklostezku. V Hradci Králové z Roudničky do Třebše je stezka a ta má šířku 1 m. Je to pěkné a šikovné, ale nějak jsem nepřišel na to kudy vlastně po takové ulici (2. fotka) mají chodit chodci, když cyklostezka je po obou stranách silnice. To asi zase páni úředníci měli na mysli ... Prostě když začnou myslet, tak je to občas i úsměvné.
Chodec kráčí po krajnici, není-li, jde po kraji vozovky. Takže mezi cyklistou a auťákem. Však se porovnají :-)
Myslel jsem si, že to bude těch 20 cm šedé dlaždice mezi asfaltem a cihlou. Je to trochu náročnější na pozornost, ale při troše snahy ... :-))
U nás tuhle kamennou "burlačí" cestu samozřejmě už pod thérem nenajdeš - odbor kultury mi tenkrát odpověděl, že to není žádná kulturní památka. Přitom vedla až do Hamburku - než se zavedly parníky, táhli z ní prázdné čluny proti proudu koně, nebo voli (ti dneska sedí ovšem na úřadech).
Přesně tak. Fotku jsem dělal speciálně pro PepíkaW, protože vím, že chtěl, aby u nás zůstala alespon trochu vidět. Když si představíme, kolik let a kolik povodní vydržela a pak ji někdo zničí, neboť na ní není ministerský papír, že je to památka. To je k pláči. Chybí k tomu jenom argument, který už jsem také kdysi slyšel: "Proč to chránit, když je to po Němcích".
Takhle nějak by to mohlo vypadat na Klecanské straně Vltavy. Aspoň podle toho, že makadam navezli vedle navigace, což, jak doufám, v konečné úpravě bude letos, jak je již jinde psáno.
Cože?!? Že by zmizela ta kodrcavá náplavka?!?
To snad není ani možná...
Kam až chtějí ten asfalt natáhnout?!? Oni snad nakonec zruší i ten trajlík z Řeže do Libčic, ne?!?
http://www.nakole.cz/diskuse/14630-cyklostezka...