Mám problém: včera jsem dojel domů a protože mi prasknul drát v zadním výpletu, učinil jsem toto: dal kolo vzhůru nohama, povolil upínák, sundal zadní kolo, sundal plášť + duši + ráfkovou pásku, sundal kazetu, vyndal prasklý drát a dal nový. Potom jsem to ve stolici vycentroval (a protože byly volnější všechny dráty, rovnoměrně poutahoval všechny, prostě vycentroval komplet celý ráfek) a v opačném pořadí provedl výše uvedené úkony + překontroloval dorazy přehazovačky - vše OK! Kolečko je tedy vycentrované, ale ouha! Dneska cestou do práce jsem zjistil, že když jen tak "zašlapu" v protisměru, tak se velmi rychle začne napínat kladka přehazovačky, řetěz padá - z velkého převodníku na střední, a když sundám hohy z pedálů a jedu normálně dopředu, tak se točej kliky spolu se zadním kolem- něco tam přenáší pohyb zezadu.
Mám to za zádama, dneska jsem na to několikrát koukal, zkoušel tím zahejbat, opět jsem povolil upínák a vyndal kolo a zase nandal - a prd! Dělá to pořád! Jsem z toho magor...
Prosím vás - co je špatně?
Dík Ai :-)
Volnoběžka normálně volně volnoběžkuje?
Volnoběžkuje blbě.
Byl jsem se teď optat v cykloservisu - bude to v ořechu, já fakt asi přetáhnul kazetu a dosedla prachovka a přes ní se přenáší to stálé otáčení. Doma se na to kouknu.
Mě se tohle nedávno stalo, byla to stará zatuhlá vazelina na ořechu, rozebrat, vyčistit a znovu namazat a chodí jako zamlada :-)
Cvrček cvrčkuje? Pokud ne, nebude chyba tam?
Cvrček je součástí náboje a co jiného přenáší pohyb kazety...?
Podložka v kazetě je pouze vymezení mezi pastorky na šíři řetězu- tak to mám já.
JJ presne tak vycistit cvrcka (orech) jedine tam moze byt probleem
Máš stržený ořech. Nejdřív to zadrhává, potom se z toho stane furtšlap a nakonec volnoběh i dopředu. Mě se to stalo před dvěma roky v Anglii a vyřešil jsem to přivázáním pastorku drátky k výpletu, abych mohl jet aspoň po rovině. Kupoval jsem tam tehdy celé vypletené kolo, samotnou nábu neměli.
V takovéhle krásné pusté krajině se mi to stalo. nejdřív to bylo asi 25% nahoru. Nejbližší městečko s cykloobchodem bylo asi 30 km.
Ale krajinku si nafotil kraasnu
Takže záhada vyřešena - a bylo to jednoduchý jako facka :-): dopoledne jsem sundal kazetu a zas ji tam nandal, co to udělá - nic. Cestou domů to zlobilo pořád. Už jsem fakt nevěděl co s tím...
No a jak tak jedu, tak jsem čím dál víc myslel na to, že si dám plněný pečený papriky, kerých Ane včera udělala celý pekáč, a už jsem je úplně cítil v puse - a najednou se mi rozsvítilo! A v tu chvíli mi bylo jasný, čím to je! Mezi kazetou a výpletem byl takový ten plastový talíř, aby se kladky s řetězem nedostaly do výpletu. Ten talířek tam původně držel na čtyři háčky, ale dva z nich už byly ulomené. Já si řekl, že to nevadí, že to ta kazeta přitiskne k výpletu - a taky že jo. Prostě v tom místě, jak tam tiskla kazeta na plast, tak se při volnoběhu přenášel pohyb z výpletu přes ten plastový talíř na kazetu a dál řetězem na kliky. Vpodstatě taková třecí spojka...
Jak jsem dojel domů, tak jsem ten plast vyhodil - a od tý chvíle naprosto OK!
Taková pitomost...
Ještě jednou díky za vaše rady a názory!
Jo, a ty papriky jsem sněd tři velký a dvě malý :-)
99% procent závad je prkotina, ale její hledání zabere tolik času, že se z toho v 1% stane neřešitelný problém....
Tohle by mě v životě nenapadlo.
Já hledal 3 dny, co mě občas cvaká na kole a nakonec kolega v práci po chvilce zjistil, že mě brnká lanko od přehazky o výplet.
Taky jsem hledal cvakani. Vzdy se to ozyvalo jen za jizdy. Mohl jsem s kolem trepat jakkoliv, nic se neozvalo. Kdyz jsem nasedl, tak zase. Uz jsem myslel, ze to je v sedle...
http://mur.rajce.idnes.cz/2012-05-01_Bile...
Takze to nakonec jemne cvakaly hodinky na karabine o tasticku - to, co mam povesene na prsaku batohu.
A teprve kdyz jsem hodinky na chvili zkusmo sundal, konecne jsem uslysel tissi lupani v zadni stavbe. 8-)
Neidentifikovatelné zvuky na kole i v autě vždy nadělají hromady radostí a někdy vydrží i dost dlouho
Se S120 jsem objel nekolik servisu vcetne autoelektro, kde pan poslouchal upravenym stetoskopem a auto porad v urcitych otackach motoru piskalo. A pak jeden machr primackl kanadou vyfuk nahoru a prestalo to. Bylo vydrolene tesneni pred parohy... 8-)
Mnoho lidí velice potěší málo zvonivý volný předmět v poklici pravého předního kola :-)
Jen takovej dotázek - drhnutí téhle "třecí spojky" nebylo ani trochu slyšet ?
Vůbec nic nebylo slyšet!
Mám ještě jeden takový příběh: před cca šesti rokama jsem jel na krosíku z Vlašimi do Divišova, nádherná silnička v krásné krajině - a najednou děsný vrzání. Okamžitě jsem zastavil a zkoumal, od čeho to je. Nic jsem nenašel. Tak jsem nasedl - a po chvíli zase. To už jsem byl z toho naprosto jelen - od domova dost daleko, co tam s tím. Zase jsem nasedl, popojel - zase to začlo. Hledáním závady jsem ztratil nejmíň dvacet minut. Nic jsem nenašel. A pak se nedaleko, zpoza lesíka, vyhoupl pásový traktor, který táhl pluh - a chvílema při tom šíleně vrzal. A přitom to vypadalo, že mi to jde z mýho kola... :-)
Jo některý frekvence se blbě lokalizují. Můj spolubydlící na koleji sestrojil pískátko, které se spouštělo když na něj přestalo svítit světlo.
Takže to někomu umístil do pokoje a když dotyčný zhasnul, začalo se ozývat nepříjemné pískání na hranici slyšitelnosti. Rozsvítil, přestalo. :)