Co říkáte na zonu30v Karlíně a na cykloobousměrky?podle mne cykloobousměrky je blbost když např.pojede Křižíkovou ul.větší auto než je osobní tak ten cyklista nemá šanci někam uhnout mezi šaldovou a thámovou parkuje dost aut a dost řidičů se kouká doprava tak je otázka času než tam někdo přijde k ůrazu popřípadě smrti z řad cyklistů podle mne je to blbost co tam vymysleli měli ty peníze použít radši na cyklostezky.Rychlost 30km v obytné zoně beru.
Mě to podle StreetView nepřijde tak strašné. Pro cyklisty průjezdné jednosměrky v obou směrech jsem si odzkoušel v historických centrech Žitavy či Lipska a nezdálo se mi že by z toho byl problém i když je ulička úzká. Prostě jede auto proti, tak chvíli počká než mu cyklista někam uhne. Ten s tím zbytečně neotálí.
Cykloobousměrky jsou gut :)
Je pravda, že přednost zprava je podle mě v tomhle případě poněkud kontraproduktivní, ale na druhou stranu polovina nových řidičů to v naší proznačkované vlasti už vůbec nezná.
Sám koukám i z kola doprava častěji a není to tak dávno co jsem vjel cyklistovi, který to mazal jednosměrkou v protisměru z kopce skoro pod kola, děsně jsem se lekl....jel zleva.
U zony 30 mám jen obavy, že pokud to někdo udělá například na Žižkově,, rozhraní Vinohrad a Vršovic či Hanspaulce ( náhodný výběr co mě napadlo) tak tam na směru z kopce bude přestupovat zákon prakticky každý cyklista.
Můj klasický příklad je nenápadná 30 ve Vítězné na Jižáku... kdo tam na kole jede směr centrum pod 30 ?
No, u těch žižkovských kaňonů, kočičími hlavami dlážděných a s předností zprava každých padesát metrů, bych se překračování rychlosti směrem dolů zrovna nebál. Respektive já se tam (ve Víta Nejedlého a Cimburkově) takovou rychlost bojím překračovat už dnes ;-)
Proč jenom na směru z kopce? Mám v Praze odkoukáno, že minimálně půlka cyklistů, co potkám, si do křižovatek s přednostní zprava najíždí moc rychle (tzv. na štěstí), ono taky komu by se chtělo pořád brzdit a pak to rozšlapávat (já to řeším tak, že se oblastem s nadměrným výskytem bezznačkových křižovatek -jako třeba Karlín- na kole vyhýbám seč můžu).
No, ono většinou je za ten roh celkem slušně vidět (třeba ve vilkách koukneš skrz plot, v blokové zástavbě je zase zpravidla dost místa, rohové domy mají skosení a městský cyklista vidí přes střechy aut ;-) ), tudíž do kroku netřeba, stačí zvolnit třeba na 10-15 km/h, z toho se dá zastavit na pár metrech (podle toho, jaké má člověk brzdy). Ovšem jsou místa... Třeba jeden roh ulice Na Líše, kde je rohový barák clonící ve výhledu velmi důkladně, navíc příjezd od Michelské, no, tam už jsem se poučil (a nouzový manévr havarijního odbočení vpravo procvičil). Asi si musí každý vyzkoušet na vlastní kůži, že když mu tam na rohu cloní třeba parkující dodávka, že to tam fakt nemůže poslat dvacítkou...
Notoricky známé blbé rohy by ale mohly mít namalované optické brzdy (to jsou takové ty pomalu se zahušťující příčné čáry), slyšel jsem, že na Pernerově už někde přibyly.
Mno, přes střechy aut nízké auto či lehokolo moc nevidíš, v blokové zástavbě, když ti zprava vyjede cyklista, co projíždí (nevímproč) svou ulici u kraje po její levé straně, tak tam už moc místa na reakce není, a ano, na kole zastavíš na pár metrech, jenže to už asi budeš v dráze přijíždějícího auta zprava (které ve většině případů normálně přibrzdí ... pokud ovšem člověk zrovna nemá smůlu a nepotká policajty, co asi dostali případ a bez houkání a blikání vyletěli z jednosměrky, to je pak něco jiného). Uznávám, asi jezdím moc připosraně (ať už autem či na kole), na druhou stranu, zatím jsem neboural a pár pokusům o bouračku se i vyhnul.
Záleží na tom, jak vysoké máš kolo ;-) Když jsem na měšťáku ve vzpřímeném posezu, tak vidím víc než položený na řidítka.
A všechno je to otázka míry a konkrétní situace, shodneme se ale na tom, že prostě musím být schopný v té chvíli zabrzdit, abych zabránil kolizi a to bývá za podmínek, které jsem popsal, možné. Těch "pár metrů" jsem myslel počítal ještě před dráhou toho vozidla, co má přesnost. Já si třeba v takových křížovatkách najíždím víc vlevo, abych za ten roh líp viděl, pomáhá to dost výrazně.
Myslím ale, že se shodneme: když tam člověk nevidí, tak tam nemá co se cpát.
Ptali jsme se ve Vídni, kde mají proznačených 200 kilometrů cykloobousměrek. Podle nich je to daleko nejbezpečnější cykloopatření, měli tam za dvacet let, co je značí, jen tři závažné nehody. Logika je asi taková, že kdekoliv člověka na kole může auto předjet, dá se udělat cykloobousměrka. Vzájemné míjení s cyklistou je daleko bezpečnější manévr než jeho předjíždění, protože se oba účastníci vidí mnohem dříve a stále. Když tam jednou za čas pojede náklaďák, tak se cykista prostě uklidí mezi parkující auta (mám to v praxi vyzkoušeno z ulic na Žižkově, které jsou užší). Jinak co jsem slyšel (ještě jsem to neviděl), tak se to tam všude zdůrazňuje piktokoridory, optickými brzdami a podobně, tak to předpokládám bude dost logické a blbuvzdorné.