Napsání tohohle článku je zas ovlivněno vlastní zkušeností.
Jak už jsem jednou psal, dnešní společnost je založena na tom, ušetřit za každou cenu byť jen jedinou vteřinu. Její ztráta je pro většinu dnešních lidí ztrátou těžkou. Za ušetření této jediné vteřiny jsme dokonce ochotni i několikanásobně…
No, řekl bych, že pokud část lidí na jezdících schodech jde ve směru jízdy, tak to přepravu spíš urychlí - nikoli zpomalí, jak je napsáno v článku. Pokud už člověk jezdí metrem, tak bez ohledu na to jestli spěchá, aspoň získá na schodech nějaký pohyb a neveze se jako "žok". A tím ušetří schodům trochu energie, takže se vlastně chová šetrněji. Jasně, pokud se na to které místo dostal bitvou na lokty, jde zase o něco jiného. Já ale ve špičce nejezdím, tak tohle nevídám.
Jinak i když zbytek článku vypadá pravdivě , připadá mi to jako onen známý sport - pojďme si na něco zanadávat. Proč tento blog vznikl? Osobní zkušenost v tom nevidím žádnou, max. tak osobní postřehy. Navíc Ti, kterých se to týká, ho na tomto místě nenajdou a není vůbec psán stylem, který by mohl někoho přesvědčit změnit své návyky.
Upřímnou soustrast autorovi za to, že se takhle potřebuje vyjadřovat. Kéž najde v dnešním dni něco pozitivního.
Bod. Jen bych nesouhlasil s tou usetrenou energii. Pomoci schodu menis potencialni energii o par vyskovych metru. Kdyz jdes, opiras se o schody opacnym smerem vic, takze to zase vic bude zrat. Je celkem jedno, jestli uprostred stoupani udelas stojku, nebo ne.
Jedine kdyz se jedna o schody s cidlem, ktere se pri nastupu zapnou a pri vystupu vypnou a jsi na nich sam, tak tam zkracenim doby provozu neco usetris.
Vlastně pravda, chůze na jezdících schodech asi vážně energii neušetří. Takže se jedná jen o úsporu času.
Jinak... myslím, že by se tím ušetřila energie pouze na pohyblivém chodníku (vodorovném), ale o tom tu nebyla řeč.
Ušetřily by se provozní náklady za eskalátory ve směru dolů, kdyby byly eskalátory nahrazeny skluzavkami.
Alternativně by mohla brzdná síla eskalátorů ve směru dolů (tedy spíše descenderů) být využita k pohonu eskalátorů ve směru nahoru.
S využitím známého principu Cimrmanova důlního výtahu a psychologie ekonomického chvání: nahoře by bylo pro cestující levné občerstvení těžkými jídly (smažák, omeletka) a množstvím pití (pivo, Oranžový životabudič) a dole toalety zadarmo.
Místo turniketů dát otáčející dveře, trochu zpřevodovat, a mohlo by to tahat lidi nahoru na vlastní pohon ...
Ještě by mě zajímalo, jaký vliv na to mají otřesy. Přece pokud lidi jdou, tak musí určité kmitání vznikat.
Vím, že jsou schody vedené v kolejnici, ale přesto...
Myslím si, že to dupání do schodů se energeticky vyrovná s dupáním těch co běží dolů. Osobně po schodech taky chodím/běhám (v levém pruhu, když je volný), páč mi přijdou pomalé ;) Ideální by bylo, kdy by se využila energie těch spěchajících k pohybu těch nemohoucích.
Dolů se neběhá. Alespoň ne v zimě. Dolů se jezdí. Když máš dlouhé rukávy, přetáhneš si je přes dlaně a položíš na pásy. Pak jedeš na natažených rukou a nohama jen reguluješ rychlost, rozjíždí se to solidně :) .
Nejak takhle?
http://www.stream.cz/uservideo/527108...
Když už musím jet metrem, tak obvykle tak, že se ke schodům dostanu dřív, než se tam dostanou ostatní.
Tak to je primo ukazkove individualni sobectvi :o)
Hele, ty tvoje příspěvky, ty by se měly tesat do kamene.
Co věta, to perla :o)))
Já si vždycky myslím, že už ničím nedokážeš překvapit, ale ty nejen že překvapíš, ale dokonce vytáhneš ještě lepší kousek než cokoli předtím :o)))
Chtěl jsem něco napsat, ale napsal jsi to za mne... a možná lépe:-)
Taky bych popřál autorovi blogu více pozitivní pohled na svět. Bude určitě šťastnější....
Hochu, hochu, ty musíš mít ale smutný život...
Jen nevím, kdo z nás dvou je sobec, když já tyhle problémy nemám ani v MHD, ani v autě a ani na kole.
A mimochodem - u mne cesta autem do práce trvá ze všech tří typů dopravy (MHD, auto, kolo) nejméně a to v jakoukoli denní dobu!!!
Nejdéle mi pak trvá cesta na kole.
A ještě jedna drobnost - proč bych měla cestou do práce poznávat jiné lidi?!? Já nic takového nechci. Odmítám se seznamovat s pocestnými nebo s nimi plkat o čemkoli. Ať jedu jakýmkoli dopravním prostředkem, tak si chci číst noviny nebo skripta, přemýšlet si o svých věcech (na kole si třeba zpívám) a vůbec, ale vůbec nechci, aby mě kdokoli z této činnosti rušil. Patří to mezi mé "cestovní rituály".
Za mě máš palec dolů.
Ve skutečnosti je to přesně naopak. Individuální svoboda, a systém, který umožňuje každému sledovat jeho vlastní zájem, efektivitě prospívá.
Pro někoho má čas menší cenu než pár kroků na eskalátoru, tak stojí. Pro někoho má čas větší cenu, tak jde. Bylo by naopak velmi sobecké a bezohledné bránit těm, kdo chtějí jít, v cestě, a dokonce organizovaně ucpávat průchody, jak naznačuješ.
Zajímavý článek na související téma:
http://www.mises.cz/clanky/spontanni-rad-v...
Normální lidé totiž nejsou egocentrická sobecká hovada. To je imho pouze projekce vlastní osobnosti pisatele blogu;-)
Ropa není jedinou a dokonce ani dominantní surovinou potřebnou pro zajištění přepravy. Jaká je cena ropy v porovnání s cenou výroby, distribuce, provozu a servisu dopravního prostředku za dobu jeho životnosti? Nezanedbatelná, ale zlomková.
Agregovaný ukazatel spotřeby vzácných zdrojů je cena statku. Cena veřejné dopravy je v našich městech kolem 50 korun za hodinovou cestu přes celé město. 20-25 korun jízdenka, zbytek dotace (trežby z dotací tvoří o něco víc než polovinu celkových tržeb), 50 korun jsou celkové náklady na vykonání této cesty. Bez této dotace by se v plné nahotě ukázalo, že veřejná doprava je neskutečně neefektivní.
Vetsinu uz napsal dusann, jinec, Joe a radka.
Mne by zajimalo, jestli mas nejak overeno, ze tim, ze cast lidi jde, ze se celkova preprava zpomali.
Pro zjednoduseni pocitejme, ze prava polovina schodu je obsazena stojicimi a leva jdoucimi. Pravou polovinu tedy muzeme zanedbat - prepravi stejne mnozstvi lidi at jiz usporadane dvojice stoji, nebo at leva pulka kluse.
Takze ted nam zbyva leva polovina, kam se vejde jeden clovek. Jsi si vazne jist, ze kdyz se lidi nechaji trpne prepravit, ze to je rychlejsi, nez kdyz poklusou?
Mimochodem - kolik schodu (pravych (levych) pulek) zaberes, kdyz jen stojis a nechas se vezt? Ja dve a snazim se, aby totez udelal i ten za mnou. Nelaka mne ocichavat z par cm nekomu zada a za sebou si misto vytvorim vhodnym pootocenim. Uz mi takhle kdysi kdosi smatral v zavazadle, kdyz se na mne v metru nalepil.
Ale jestli predpokladas vyuziti kazdeho schodu minimalne dvema lidmi, pak ano, to usetris.
Mimochodem - co usetris? Usetris tech par vterin, coz je presne to, co vycitas tem jdoucim, kteri podle meho naopak cas na eskalatoru setri.
Vezmi si schod A. Jede nahoru dejme tomu jednu minutu. Za tu minutu na nem muze budto tupe stat zdrzujici sobec, ktery brzdi dopravu, nebo pres nej prebehne rekneme 20 lidi, kteri sobe i ostatnim setri cas.
A davy, ktere bys na eskalatoru rad videl trvale, to je presne to, co mne a spousty dalsich vyhnalo z MHD do aut, na kola nebo na pesi prochazky.
Na zaver jen dotaz - kdyz takhle chces rozhodovat za ostatni, kolik Ti je? Zazil jsi alespon tu odlehcenou verzi totality tesne pred 1989?
Palec dolu!
V Paříži u některých stanic jsou velmi dlouhé eskalátory, na křížení tras 1, 4, 7 a RER jsou přestupy velmi dlouhé a mají tam pohyblivé chodníky.
Lidé jsou naučení na schodech i chodnících řadit se vpravo, vlevo se kráčí nebo pobíhá, když někdo spěchá. Ve špičkách metro přetížené, v nástupním prostoru vagonu jsou sklápěcí sedátka, když je nával, lidé automaticky vstávají, aby se jich do vagonu vešlo víc.
Někdy se do vagonu přesto nenacpeš, musíš čekat na další. Nějaké pravidlo, čekám dýl tak pojedu, neplatí. Jede ten kdo se vecpe. Malinko lepší je to na trase 1, kde mezi nástupištěm a kolejištěm je průhledná bariera se zašupovacími dveřmi proti dveřím vagonu metra. Tam se před příhezdem vlaku tvoří fronty, které ovšem trochu rozhodí lidé co vystupují.
Obcas, ale jen vyjimecne, se vyskytne jev, ze lide nastupuji v jednostupu, aby bylo vlevo misto na chuzi, ale nikdo nechce jit, tak to misto zustane volne. V tomto pripade opravdu prepravni kapacita schodu je nizsi, nez kdyby se radili do dvoustupu. Ja ale casteji potkavam situaci, ze lide nastupuji v dvoustupu, pricemz leva cast na schodech jde. V tomto pripade je kapacita jiste vyssi, nez kdyby nastoupili ve dvojstupu a vsichni stali.
Jsi si tím tak jistá? Pravda, nepočítal jsem to, ale nemám takový dojem. Často je to takové, že se lidi neorganizovaně cpou na jednu a druhou půlku. Nějaký systematický nástupu v dvoustupech tam není. Co kdyby se již před schody utvořil dvoustup?
Ve Vietnamu na českém velvyslanectví pro vydávání měli takovýto systém, že se lidi řadili již před vstupem. Pak přišli jiní lidé, systém se zrušil a výsledek byl prý ten, že efektivita velvyslanectví poklesla na polovinu.
A jak by sis to představoval? Můžeš dát nějaký příklad kde to funguje ? Ale nepiš nic o zemích kde takhle stojí pod bodákem.
A můžeš mi říct, co zrovnma tobě vadí a co tě tak rozčiluje na tom, že lidí před schodama udělají hrozen a postupně nastupují na schody?
Nejlépe zřídit úřad, co bude dozorovat nastupování na eskalátor. Šlo by i vymyslet nějaký elektronický systém, vydávat magnetické karty, která by se protáhla čtečkou a program by vyhodnotil, kolikrát si na eskalátor nastoupil jako prvý, druhý a další a podle toho tě v řadě posouval, tak aby priorita nástupů na eskalátor byla rovnoměrně rozložena a systém byl spravedlivý. Přihodit dvě tři miliardy, mohla by tohle obsloužit i OpenCard.
VIP přednostní karty by se vydávali jen s požehnáním nově zřízeného magistrátního odboru.
Takhle se nic nevyresi. Dojdi za svym poslancem, at pripominkuje pripravovanej zakon o urednicich. Kdyz projdou snemovnou statni tajemnici, proc by ne tahle prkotina. Jdu si pustit "Jiste, pane ministre", Nigel Hawthorne coby statni tajemnik je nedotiznej.
Ostrůvek jsem ti vyfotil, aby bylo všem jasně, že jsi trošku mimo.
Ale natáčet nástup na eskalátor, abychom tě zase přesvědčili, že tu meleš ptákoviny, na to už nemám:-)
Pořád málo důsledné a málo zelené!
Soudruh Pol Pot to měl v Kambodži vymyšleno dokonaleji. Nikdo nikam nejezdil, lidi z měst vyhnal na vesnice a na to pole s rýží šli po svejch, půda se obdělávala růčo a naftu potřeboval jen do tanků, aby ty lidi v tom ekologickém beztřídním nesobeckém ráji udržel.
Přesně. Dobrá myšlenka, ale lidi nesouhlasí. Tak je potřeba je donutit. Začnou remcat. Zavede se represe. Lidi se začnou bouřit. Represe se stupňuje až po totalitní režim. Furt dokola. Lidstvo je nepoučitelný:-(
A blby. Plati na nej jenom dabelstvi totalit. A kdyz je totalitar osvicenej, necha lidi sirit treba vtipy o sobe. A ti osvicenejsi je pak i sbiraji.
A ti úplně nejosvícenější nechají sebrat i ty lidi, co ty vtipy vyprávějí :-)
Tedy nezlob se na mě, ale to přeháníš. Tohle není z Tvé srany diskuze, ale čistá agresivita. On si pouze posteskl nad sobeckostí lidí a předpokládám, že neměl na mysli všechny, ale jen ty opravdu sobecké. O nějakých restrikcích, omezování osobní svobody, o tom nenapsal jediné slovo, navíc není pochyb, že v mnohém má pravdu. Tvoje reakce je nesrovnatelně důsledně-radikálnější, než jeho článek.
Ten článek chápu jako takový blábol dosud neukotveného člověka.
Toleranci, nesobeckost, vstřícnost a ohleduplnost nelze nařídit, nadiktovat nebo vynutit. Vůbec se nedomnívám, že by ten člověk u nás hodlal zavést Pol Potovský komunismus, ten je až na vrcholu levicového vývoje, kdy kolektivní chápání společnosti zválcuje individuální svobody.
Chápej to spíš jako fór ( s výstrahou, kam až myšlenka na vytvoření ideálního světa může fanatiky dovést).
Myslím si, že není třeba klást si obzvlášť vysoké cíle a snažit se přetvořit společnost (jak v poddextu té statě cítím). Postačí být k sobě slušnější a ohleduplnější, ale na to potřebujeme ještě pár desítek let nerušeného vývoje v demokracii.
No, "člověka". Ono je to schopný blokovat a bránit v jízdě paní, která se jede rozloučit do nemocnice za svým umírajícím manželem. Bohužel, nedojela včas. V tomto případě bych si termín "člověk" ušetřil.
Hádám, že skoro žádný utopický snílek, salonní levičák a revolucionář na počátku nechtěl diktaturu a totalitu. Ale skoro vždycky jí dosáhl. Jestli jsi to myslel jako fór, tak mně to moc vtipný nepřipadá...
Já ho neznám, jestli tohle je ten Rostislav, co se zachoval jako hovado, pak máš recht.
Konečně někdo pochopil, k čemu ten článek je. Jde o takové zamyšlení. A člověk čtoucí by se měl zamyslet, jestli dospěje k závěru, že mám pravdu, tím líp.
Je smutný vidět, pro kolik lidí to, co od nich v tomto článku chci, je moc.
Pokud si vymyslel toto:
"A tak se prakticky náš život redukuje jen na toto: narození -> (postel -> cesta do práce(školy) -> práce(škola) -> cesta domu -> konzum -> )_x -> smrt."
musím říci, že nemáš pravdu a nejde o zamyšlení ale nedospělý blábol.
K zamyšlení na téma "co od lidí chci" ti dávám citát od JFK:
"Neptejte se, co může udělat vaše země pro vás, ale ptejte se, co vy můžete udělat pro svou zemi."
Jen pro info - byl jsi to Ty, kdo blokoval vyse zminovane auto?
Taky musis rozlisovat - pro Tebe je smutne, ze se ostatni nedali presvedcit.
Jim to ovsem slouzi ke cti, kdyz odmitnou nesmysly a je videt, ze nad ctenym textem uvazuji. Podobne, jako v pripadu Wolframa (nebo jak) ve vedlejsim vlakne o policejni sikane.
A co takhle si připustit, že pravdu nemáš nebo jen tu svoji, kterou jsi nám napsal, ale jak vidíš, tak nejspíš bude jen tvoje a možná ještě pár jedinců.
Tak pokud pravdu nemám, tak ji nemám. Ale kdo to určí? Ty? Já? Lidi přispívající do této "diskuze"? Někdo jiný?
Ano, přiznávám, že se někdy mohu mílit.
Pravda je asi nejlépe charakterizována tady:
http://www.youtube.com/watch?v=9QyAYf5niVY
To radka: Jedno bych si být vámi ujasnil, jak to vlastně je s vaší cestou do práce. Jde mi o to, že jednou napíšete to, podruhé ono. Pak jak vám člověk má věřit, když náhodou napíšete něco relativně blízkého pravdě.
To JoeCube: Když mi řeknete, o co jde, možná ano. (Zatím mi spojení kolektivní sobectví připadá jako cosi, co sebe samo popírá.)
Tohle už je přece jenom o něco lepši než co jsi předtím napsal ("čtoucí by se měl zamyslet, jestli dospěje k závěru, že mám pravdu").
Kdo má pravdu nevím, ale podle názorů na to co jsi napsal, to vypadá spíše na to, že ty to v ptomhle případě nejspíš nebudeš.
Tak teď tomu nějak nerozumím. Jak píšu jednou to a podruhé zaso ono?!?
Pokud si správně pamatuji, tak jsem vždycky psala jen toto:
do práce používám MHD a kolo, auto jen občas, protože už tu máme parkovací zóny, nicméně vím, jak dlouho mi cesta autem trvá.
Ze všech tří způsobů mi vychází nejrychleji auto (cca 30 minut), pak MHD (cca 35 - 40 min) a pak kolo (cca 40 minut, pod ty se nedostanu).
Nějak nevím, že bych kdy psala něco jiného.
Já jsem se nad tím tak nějak zamyslel. Na chvilku. Blbostem nerad věnuji svůj čas. Posledně jsem u tvého "blogu" přemýšlel trošku dýl a nestálo za to... Nakonec z toho bylo školení, jak objíždět tramvajový ostrůvek:-)
Ale zjistil jsem, že vůbec nevím o kterých sobcích píšeš. Já je asi nepotkávám.
U mě je třeba sobec ten, který minulý čtvrtek vlzl odpoledne v pět hodin na Smícháči do nacpaného metra s kolem. A popojel si na Karlovo náměstí. Sobec je pro mne ten, který si na eskalátoru stoupne do "levého pruhu" a čumí a nikoho nepustí. A za ním stojí lidé, kteří by se rádi hnuli. Né z důvodu, že spěchají, ale z důvodu, že je pro ně tak nějak přirozené po těch schodech jít šlapat.
A ještě jedna otázka. Z čeho vycházíš, že ti lidé kolem tebe někam pořád spěchají? Já bych třeba na tebe mohl působit jako spěchající, nic nestíhající člověk, protože chodím přirozeně rychle.
Bude nějaká soutěž? Dlouho jsme neobjížděli nějaký ostrůvek.
Nemusí být sobec, jen venkovan či obdivovatel designu Františka Víznera a obkladů ze skleněných tvarovek Simax.
Ani když ho slušně požádáš, aby tě pustil, sobec být nemusí, jen může být nedoslýchavý.
Nejlíp zmlátit ho rovnou deštníkem, aby příště sobcem nebyl a řadil se jak si soudruh přeje.
Nesouhlasím. Hlavně s tím posledním odstavcem - na co "zredukoval" život. Aspoň u mě to už zas takhle není - co jsme s Ane, tak dost podstatnou část našeho bytí věnujeme koníčkům = hlavně kolům. A pak taky praní, Ane by pořád prala, ta snad musela v minulém životě být pracím práškem nebo aspoň pytlíkem od pracího prášku... :-)
"A tak se prakticky náš život redukuje jen na toto: narození -> (postel -> cesta do práce(školy) -> práce(škola) -> cesta domu -> konzum -> )_x -> smrt. A jsme vlastně na začátku. Každý den spěcháme, každá vteřina je nám drahá, ale proč vlastně?"
Máš pocit, že píše o Tobě? Já ne. IMHO píše o sobě, své rodině a svých přátelích.
Já vynechávám tu cestu do práce a z práce a nahrazuju cestou do hospody a z hospody :-)
Jako že jsi od rána do večera v hospodě?!?
No, leccos by to vysvětlovalo...
Prosím Vás oba, založte si na vzájemné vysírání zvláštní téma. Nemám chuť to číst zas celé dokola.
Za sebe můžu říct, že nic takového nezamýšlím.
Doprdele, to se nemůžu normálně zeptat na doplňující otázku když to tak napíše?!?
Už taky slyšíš trávu růst, že jo...
Jestli jsi si nevšimnul, tak na něj jinak kašlu a hodlám v tom pokračovat.
Neboj, nebudeš :-)
Oslovení množným číslem přesto bylo nefér.
Individuální sobectví škodí především zase sobci samotnému. Což je pravda tak ohraná, že mi tak trochu začíná být líto vteřin, které jsem strávil čtením článku. Moje chyba.
Ale zase jsem se aspoň nepřipravil o perly typu: "Kdyby motoristi nebyly takový sobci, asi by nebyla válka v Iráku." :-)))
Pokud někdo zredukuje svůj život tak, jak popisuješ v závěru, je mi jej upřímně líto. Podívej, mě lidi taky občas štvou. Ale když je trochu bedlivěji pozoruješ, zjistíš, že většina z nich dovede a dělá úžasný věci. Je to jen otázka toho, na co se zaměříš. Přeju ti, abys našel odvahu změnit úhel pohledu.
A propos, budou další témata? Zajímalo by mne, zda například kolektivní sobectví (demokratické a nátlakové vnucování vlastních preferencí ostatním), dopravě podle Tebe spíše škodí nebo prospívá?
Zatr android! Davam bod a misto toho jsem bod odebral... :-/
V tom Android nejede,
klepocavý pracky a malej displej, proč si myslíš že mám tablet :-)
Display ma delsi stranu rovnou 4nasobku sire meho ukazovacku... :-(
Zkus stajlus nebo párátko :-)
Jo, není nad to, jak "šel starý Magdon z Ostravy domů" Každý den na šichtu cca 50 kiláků, to samé zpátky a ještě měl čas se nesobecky stavit v Bartovské harendě. Ten určitě nespěchal, ale ani moc dlouho nepožil.
Nicméně z toho eposu nevyplývá, že dlouho nepožil kvůli tomu, že chodil pěšky do/z Ostravy, ale spíš že chlastal, esi sobecky či nesobecky nevim ;-)
Chlastá se zásadně z občanské zodpovědnosti, dát státu spotřební daň i dph, to vše již z jednou zdaněných peněz.
Pokusím se v podobné (ne)souvislosti jako autor nakupit argumenty ....
Kdyby lidi sobecky nekupovali tolik chleba a neházeli ho do kontejnerů , nebyly by rohlíky tak drahé .
Kdyby lidi nějakou dobu nejezdili MHD, byla by MHD pod tímto tlakem nucena zlevnit .
Většinu ceny benzínu a nafty netvoří lační a sobeční řidiči ale daně států, které je potřebují na provoz pro své náročné občany .
Motoristé nemají s válkou v Iráku společného víc než zemědělci, kteří používají umělá hnojiva nebo cyklisté, kterým kolo z asie dovezla obrovitánská sobecká loď plná kontejnerů. Taková loď není plachetnice ale monstrum jezdící na něco mezi ropou a asfaltem... deset takových lodí znečistí vzduch na zemi víc než všechna auta... je to tak vobrovitánská loď, že například vánoční dárky pro Evropu uvezou dvě a kdyby jedna ztroskotala, tak bude nedostatek :)
Jezdím na kole do práce, protože jsem sobec, protože se nerad setkávám s lidmi v MHD a nerad se tlačím.
Jsem dokonce tak hnusně sobecký městský cyklista, že kolikrát nejedu ani po cyklostezce, protože na ní potkávám tak idiotické nemotorizivané spoluobčany , že se někdy cítím lépe mezi auty na jejich komunikaci.
Navíc díky komunikacím pro auta si mohu sobecky zajezdit na silničním kole jen tak pro zábavu o víkendu či o dovolené( fuj místo toho abych na kole jezdil pouze z přepravně propagačních důvodů) neb na cyklostezkách a polních cestách se prostě na žiletce jezdit nedá....takže sláva bohu za silnice :)
Máš pravdu, že za válku v Iráku nemůžou jen motoristé. Můžeme za ní vlastně tak trochu my všichni. Řekni mi, proč se všechno musí vozit přes půlku světa? Na musíme mít stále lepší mobily, když to, co od mobilu očekávám je, že se někam dovolám, všechny ostatní funkce v něm jsou mi prakticky k ničemu. Proč potraviny, které tady konzumuje jsou odjinud, když tady se také pěstují. Proč se ty převážejí jinam, a sem se vezou jiné, byť jde vlastně o tytéž potraviny? Tento vývoz a dovoz je škodlivý. Ale řidiči, kteří svého plechového miláška používají den, co den jen kvůli převážení vlastní zadnice, též jsou vinni válkou v Iráku.
"Většinu ceny benzínu a nafty netvoří lační a sobeční řidiči ale daně států, které je potřebují na provoz pro své náročné občany ."
Tak trochu jistě pravdu máš, ale nikoliv úplně. Jistě, stát nastaví daně. Jenže, relativně nedávno, neklame-li mne pamět, byla při stejném zdanění cena někde kolem 30 Kč/litr. Čím to, že nyní je ta cena kolem 40 Kč/litr?
Jezdíš o víkendu pro zábavu na silnicích typu magistrála, nebo klidnějšími místy?
Protože sobecký lidi chtějí mít věci levné, tedy nevyrobené lidmi dobře placenými v Evropě, ale těmi co dělají za hubičku.
Válkou v iráku je vinen i cyklopalmovka, protože žije, jí, konzumuje, platí daně, spotřebovává léky, potraviny a tovar v bohaté zemi.
Pro valnou většinu motoristů není auto milášek jak se trapně snažíš, ale dopravní prostředek případně zdroj obživy.
Spotřební daň z paliv, DPH a další vůbec nikdy nenarostly, protože za vše můžou tankující motoristé, ve skutečnosti.
Spotřeba ropy v ČR poslední dva roky soustavně klesá.
95 procent všech potravin pěstujeme díky spotřebovávání ropy
V dopravě je spotřebováno jen 22 procent energetické spotřeby ČR, mnohem víc zkonzumují domácnosti a průmysl.
Ano, svým podílem na válce v Iráku si jsem vědom a stydím se za naši "civilizaci", která tuto válku vyvolala.
Myslím že je tady rozdíl mezi denními motoristy a těmi, co nepoužívají auto denně. Pokud jde o ty druhé, pak máš pravdu, jde-li o ty první, tam bych si být tebou tak jistý nebyl. Zejména pokud jde o motoristy v Praze a Středních Čechách.
"Spotřební daň z paliv, DPH a další vůbec nikdy nenarostly, protože za vše můžou tankující motoristé, ve skutečnosti."
Ok, beru zpět, že daně byly pořád stejné, zapomněl jsem na Kalouska. Přesto, že by za takový nárůst mohly jen daně?
"95 procent všech potravin pěstujeme díky spotřebovávání ropy" Hm, tady nelze jinak než souhlasit. Ale je nutné, aby naše naše výroba potravin byla tolik závislá na ropě?
"V dopravě je spotřebováno jen 22 procent energetické spotřeby ČR, mnohem víc zkonzumují domácnosti a průmysl."
Tady si nejsem jist, mohl bys uvést zdroj?
Ale kolik z těch 22%(je-li tomu tak), je využito opravdu účelně?
Tak jsi nam to hezky natrel. Co mas za mobil, notebook, tablet, fotak, ... Ty? Jake mas kolo?
A i jestli Ti staci nejobycejnejsi sunka, chces ostatnim odepirat vymozenosti techniky?
A jeste jednou se ptam:
BYL JSI TO TY, KDO BLOKOVAL VYSE V DISKUSI ZMINOVANE AUTO?
JESTLI BUDES I TENTOKRAT MUJ DOTAZ IGNOROVAT, BUDU TO POVAZOVAT ZA SOUHLAS, KTERY SE STYDIS NAPSAT VEREJNE. (Pravem stydis!)
Proč to, co se ti nelíbí, tak vehementně podporuješ?
Cena benzinu také bývala 20 a předtím i třeba jen 12 Kč. Je mnoho faktorů, které mají vliv na růst cen. A nenapadlo tě, že za růstem cen je také obrovsky rychlý růst počtu obyvatel v Číně, Indii a dalších Asijských a Afrických zemí včetně Iráku a jejich rychlé bohatnutí a snaha dosáhnout podobné životní úrovně jako v Evropě a USA.
Nikdy jsme nebyli ve výrobě potravin soběstační, vždycky se muselo něco dovážet, podobné to je i v jiných zemích.
Tak jestli tu obalku zakoncenou vyhruzkou nebo cim povazujes za odpoved na verejnou otazku, tak ji tady klidne zverejni. At maji vsichni jasno. Nebo to mam udelat ja?
Kdybys mi na zaver tak dutklive neradil, az se to podoba vyhrozovani, nechal bych to plavat.
Protoze by mi to za to nestalo, ale chtit po mne, abych zmenil nazor na neco, na co zadny nemam, podsouvat mi nasilnicke ciny ve fazi pripravy, to je vazne sila. Ale vzhledem prave k tomu varovani povazuji za nutne to zde naopak ventilovat verejne.
Měl jsem pocit, že právě proto jde. Zjistit, zda jsem, či nejsem onen člověk a pokud ano, pak mu něco udělat. Fakt jiný důvod k tomu zjišťovat a nalhéhat na pisatele, aby ti odpověděl nevidím. Nebo snad je takový, který nevidím?
Duvod je nasnade. Totiz ma-li se vubec smysl s pisatelem bavit. Tvoje vysvetleni mne presvedcilo o tom, ze ne. Psat, ze si pani vybrala spatny dopravni prostredek a mela jet jinak, to je opravdu projev takovy, ze komentare netreba.
Jeste posledni vysvetleni, nez te vratim na BL:
v situaci, v jake ta pani byla, si asi prilis nevybirala, jaky prostredek zvoli. Pravdepodobne vybrala ten, ktery je obvykle nejrychlejsi. Nepocitala ovsem se stadem sebestrednych sobcu, kteri ostatni omezuji. Kdyz pro vas tohle neni duvod, asi byste neumoznili prujezd ani hasicum nebo sanitce. (MIRNA nadsazka).
Takze shrnu - je jedno, jestli jsi to byl ty, nebo nekdo jiny. To vysvetleni te v mych ocich stavi na jeho uroven.
Skryvam.
Hm, je vidět, že zkoušku jsi nesložil. Obávám se, že kdyby Ti šlo o jen o to, o čem píšeš, tak to neventiluješ na veřejnosti, ale pošleš mi soukromou zprávu. Evidentně jsi svůj postoj zaujal již předtím, než jsem ti vůbec psal.
S tou sanitkou to žádná mírná nadsázka není.
Když ji potřeboval Hrabosch, tak se k němu také musela prodrat absolutně zacpanou Hybernskou a mohla projet až když se auta začala hýbat.
Byla jsem tehdy zablokovaná mezi auty u Bulhara, takže tohle jsem sledovala na vlastní oči a ještě jsem si říkala, že jen doufám, že nejede k žádnému vážnému zranění, kde jde o život...
Takže si jasně odpověděl, že jsi. Nechápu proč kolem toho děláš takové tanečky, když jsi přesvědčený, že jsi udělal správně, nebo, že by se něco změnilo?
Je přesvědčený, že udělal správně, protože je dokonalý.
Ovšem začíná chápat, že my, kteří jeho výšin nedosahujeme, to nerozeznáme a že kdyby se na něj provalilo, že ošukal kozu, bylo by to asi pro dost lidí omluvitelnější.
Ono je snad něco špatného na šukání koz?
Když se mají rádi tak ne. I když, taková ovce...
Že jo, Daisy?
Arabská jednotka dostala nového velitele. Starý mu předává mužstvo, zbraně, proviant a na konec starou velbloudici. ´Tu máš, až si budeš potřebovat hrknout, bude ti dobrá.´ Po čase se touha dostavila a velitel vyhledal velbloudici. Za chvíli se vrátí celej pokopanej a ptá se sluhy: ´Používal tvůj starý pán velbloudici, když dostal chuť na ženskou?´ ´Ano, pane, jinak to nešlo.´ ´A jak to prosím tě dělal?´ ´No jednoduše. Viděl jste ty dva hrby? Mezi ně si sednul, kopnul jí pravou nohou, a ona už do bordelu trefila sama.
Zkus se vžít do mé situace. Možná pochopíš. To, jaký má Murphy názor bylo jasný už z toho, že mi to nenapsal soukromě. Bez znalosti okolností hodnotí něco, stejně jako spousta lidí, kteří jsou proti mne. Vůbec jej nenapadlo, že by mohla nastat situace, kdy to opravdu objektivně nejde(krom toho, že je tu ještě jeden důvod, a to "česká" povaha, ale to je jiná kapitola).
Já se nechci vžívat do tvé situace, kterou navíc přesně neznám, možná bych se rozhodl stejně, možná jinak. Jakékoliv rozhodnutí je rozhodnutí toho dotyčného v konktétní situaci a sám si musí pak nést odpovědnost.
Jenom by mě zajímalo jestli byla ta ulice (prostor) úředně oficielně uzavřená, stejně jako bývá běžně uzavřená při konání nějaké sportovní nebo společenské akci.
Co se týká toho uzavření - v reálu to vypadalo tak, že se přes magistrálu a dole pod Bulharem postavila policejní auta napříč a policie zastavila provoz. Mezi nimi pobíhali cykloaktivisti s cedulemi "Děkujeme". Na semaforech naskočila jen červená.
Bylo mi jasné, že policie to asi dostala od někoho pokynem, ale cedule bych aktivistům neraději narvala kamsi...
Jestli to byl oficielně uzavřený prostor, tak bylo v naprostém pořádku, že tam nepustili nikoho pro koho nebyl prostor určený. Může to být někdy pro někoho otravné nebo přímo k naštvání, ale chápu, že to jinak nejde a dotyčný se musí podřídit.
Způsob uzavření je také daný. Policista nebo přenosné dopravní značení. Nikdo nemá povinnost poslouchat pokyny nějakého blba, co blokuje silnici a žvaní nesmysly nebo mává transparentem.
Je chybou pořadatele, že ve snaze ušetřit nepoužil přenosné dopravní značení, je chybou těch užitečných idiotů, že se k protiprávnímu blokování ulic nabídli.
Chyby se stát mohly a zřejmě se i staly, pořadatel akce měl být pořádně označený, značky tam být měly, možná i byly, ale to všechno neznamená, že je možné do vymezeného prostoru pustit někoho s autem. To je důvod proč jsem se ptal na to zda akce se uskutečnila v uzavřeném prostoru do kterého nesměla auta.
Pokud je mi známo, tak cyklojízdy organizátora nemají. Nebo se to změnilo?!?
Vím, že aktivistům vřždycky naskakovaly pupánky, jen se ceklo o tom, že cyklojízdy pořádá AutoMat nebo kdokoli jiný.
Značky v uzavřeném prostoru nebyly, jen byla provedena blokáda policejními auty.
Na velkou podzimni cyklojizdu zvou na strankach http://www.cyklojizdy.cz ucastniky organizatori z automatu, takze v soucasne dobe ocividne cyklojizdy porada automat. A mohlo by vsechny potesit, ze tato cyklojizda bude v sobotu dopoledne v ramci mezinarodniho dne bez aut, takze nikoli v odpoledni spicce vsedniho dne.
Ty jo, sraz v 10 na Můstku, to bude nářez :o)))
Ale je mi jasné, že tam se bude 5 - 6tis účastníků bude počítat lépěji :o)))
Treba se automat poucil a ackoli neumi priznat chybu, pouzije aspon metody svych oponentu a spocita z nejakeho videa pocet ucastniku presne a to cislo zverejni az pak.
Jinak mne prijde zvolene misto, den i cas naprosto v pohode.
Taky si myslím.
Tak mě to nevadí ani na Jiřáku.
Ale osobně nevím, zda je Můstek zrovna to pravé ořechové pro takovou masu cyklistů. Je tam přece jenom trošku velký mumraj a trošku vyšší koncentrace lidí a dopravy.
Dá se ale předpokládat, že o tom víkendu asi zase bude něco v centru zavřené z důvodu týdne mobility.
Nicméně nemluvím do toho, mě se to žádným způsobem netýká.
To je věc kterou odmítám.
Nahradit lidské myšlení nějakým befehlem, nařízením, vyhláškou, zkontrolovat jestli na všechno bylo vystaveno to správné lejstro.
Když by "bylo správně označeno" tak ta paní se nemohla rozloučit s manželem naprosto legálně, žádná újma by se nikomu nestala, protože značky na svém místě, policajti na svém místě, a kde řádí orgán, není prostor pro nějaké city nebo lidskost.
Ono kdyby onen zarputilý jinoch projevil jen malinko ochoty a lidského porozumění, udělal by se kordon a to auto s tou nešťastnou ženou mohlo klidně project.
Teď tu ten člověk brojí proti lidské sobeckosti, to jsou ale paradoxy, pane sládek.
Az budes mit chut, precti si tohle: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kallocain
Nebesky se z toho udelalo spatne.
Co je na pokrytecké morálce cykloaktivisty paradoxního? To je naopak nezbytný předpoklad pro cykloaktivismus.
Máš recht
"Bez znalosti okolností hodnotí něco, stejně jako spousta lidí, kteří jsou proti mne. Vůbec jej nenapadlo, že by mohla nastat situace, kdy to opravdu objektivně nejde..."
Tak nám ty okolnosti objasni, ať jsme v obraze a můžeme si udělat vlastní úsedek. Co ti brání?!?
Českou povahu do toho netahej, něco si fest podělal a začínám mít pocit, že ti to pomalu dochází.
Pokud ne, máš problém.
Tak jsem dostal echo, ze se sem mam jeste podivat. Ach jo, na tohle asi nemuzu nereagovat.
Chlapecku, ser na hlavu sobe a podobnym, ne mne!
Verejne jsem polozil dotaz, aby vsichni vedeli, s kym komunikuji a aby se potvrdilo nebo vyvratilo Joovo tvrzeni, ze jsi to byl ty.
Nazor jsem mel jasny na toho smejda, co tu pani blokoval, ne na tebe. A po tom, co jsi tu napsal, je jedno, jestli jsi to byl ty nebo ne. Zaradis ses sam.
Chapu, ze nekdo ma az extremni nazory a podporuje je plamennymi recmi a casto i ciny, jako treba Hrabosh. Jenze ty chces tyranizovat nejem motoristy, ale i cestujici v hromadne doprave, cyklistum predepisovat, jak maji objizdet ostruvky a nevim, co vsechno jeste, protoze vetsinu diskusi, kde ses angazoval, mam uz davno ve skrytych.
Vazne by ses nad sebou mnel zamyslet.
Mimochodem - vzhledem k tomu, jak se vyzivas v blokovani, kdyz je proti tobe duchodkyne a jak pises o strachu z nasili z me strany, napada mne jen stare zname "Podle sebe soudim Tebe.".
Ceska povaha? Tim mne chces urazit, nebo mi lichotis? Ja se totiz nestydim za svoji statni prislusnost a narodnost.
Boze, ze ja do toho hnoje jeste jednou strkal nos. 8-(
Že to jsi ty, dávno věděl každý, koho to zajímá. Máš snad pocit, že by sis zasloužil po tlamě? Už se nemusíš bát, kdyby na tom měl někdo zájem, už bys asi dostal.
I můj dvaapůlletý syn, když udělá podobnou pitomost, třeba rozleje pití v předsíni, většinou se k tomu postaví rovně, přizná, že to byl, a pokusí se chybu napravit, vezme hadr a setře to. Že to nedokáže takový velký kluk, jako ty, je smutné.
Tak se paní pěkně omluv, a hlavně už to nikdy nedělej. Už nikdy nevydírej cizí lidi tím, že si stoupneš s kolem před jejich auto, a budeš spoléhat na to, že tě nepřejedou. Můžeš tím způsobit velmi smutné následky jim, ale i sobě.
BTW, Jan K. už se ti ozval?
http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a...
Příspěvek byl z "diskuse" nenápadně odstraněn, ale URL na něj funguje. Kdyby náhodou nefungovalo, je v cache google:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q...
Kdyby nebylo ani tam, je zde:
Jedině další agresi podporuje Auto*Mat - 25. 4. 2012 - Jan K.
Rostilave Adame,
pevně věřím, že jednou budeš ty osobně v podobné situaci. A třeba se pak se svým blízkým už nikdy neuvidíš.
Jsem synovec toho Jaroslava K. To byl manžel Marie K.
Ano, byl.
Nepřežil.
Teta se s ním už nestihla rozloučit.
Jsi odpad a pokud boží mlejnky melou, pak mi snad někdy skončíš v prackách. Už vím, co jsi studoval a pracuju na tom, abych ti zazvonil u dveří.
Budeme spolu mít delší debatu, hochu.
Jan K.
Tak to je hustobláboj, po návratu ze služebky nevěřím svým očím co se to tu urodilo za hrůzu. Ty máš teda starosti. Já se snad po..ru, řešit stání na eskalátorech. :o)))) By mě zajímalo čím se živíš, že máš ješte chuť řešit takovéhle kraviny?
Každopádně z tvé "argumentace" by měl radost kulhající šéf ministerstva propagandy Joska Goebels. Škoda, že jste se o pár desítek let minuli, jistě by tvůj talent dokázal ocenit. :o)))
V profilu má že je student Chemie životního prostředí. Takže až si najde pěkné místečko na nějakém důležitém úřadě, můžeme se těšit na něco podobně zvrhlého jako je zákaz edisonových žárovek. Podle jeho příspěvků tady, to bude fakt něco "geniálního" :o/
Kterépak járovky to vlastně končí tento měsíc, že by už všechny? Příští rok i halogenky? Sodoma-Gomora, už aby to zrušili.
Ja mam zarovky nakoupene do zasoby, ale jeste bych mela prikoupit ty slabsi. Predevcirem skoncily vsechny. A tak me napada, ze halogeny tu taky nejake mam a nemam koupenou rezervu.
Tobě zrovna topící žárovky, zejména v zimě. vůbec nevadili co ?
Krásný postřeh měl Ondřej Neff, popsal co všechno se za posledních 15 let násobně zlevnilo( skoro všechno od elektrotechniky) a podivil se, že zářivky a ostatní "nežárovky" jsou pořád stejně drahé..... díky EU, protože tam to mají zářivkáři prolobovaný skvěle...
Zpočátku šly jejich ceny dolu stejně jako u ostatní elektroniky. Pamatuju že před těmi 15-ti roky stály okolo pětistovky ty nejlevnější. Ale jak přišly ty neekologický nařízení z Bruselu, pokles cen se zastavil ...
Ty, které jsou k něčemu jsou furt pekelně drahé. Dejme tomu do místnosti, kde se svítí furt se tak nějak vyplatí. Ale kdybych je měl dávat do špajzky, na hajzlík, do kůlny... A ty "laciný" vydrží jen chvíli, svítí jak bludičky a asi přes měřák zkusím, jak je to vlastně s tou jejich úsporností...
Teď mě tak napadlo, ještě že už máme tu digitální fotografii. Když si představím, že by nařídili úsporné žárovky i do zvětšováků :-))
Si tu bludičku představ v kině v promítačce :o)))
Na tom přeci nezáleží. Důležitá je uhlíková stopa, bohyně Gaia, Aštar Šeran a vesmírní lidé ...
No teď už mají jiný starosti, uhlíková stopa je pasé, bojuje se o záchranu společné měny. Se stejnou vervou, obdobnými náklady a výsledek bude asi taky podobný.
Abych pravdu řek, ty úsporky mám v baráku skoro všude. Nesnášel jsem, když na nás děcka táta pořád křičel ať zhasínàme a taky ty výčitky, že jsem v chodbě nechal svítit celou noc.
Děcka jsou taková, nezhasínají. Když svítí 9watů je to levnější než 60ka. Úsporky jsem natahal z Německa, byly tam o dost levnější a fakt drží už léta.
Průšvih je, že tihle tvůrci lepších zítřků chtějí a mnohdy i vnucují své představy o ideálním světě silou. dnes nařízeními jakési komise v čele e zastydlým maoistou.
Snaha přeskočit vývoj za každou cenu.
Na tyhle v podstatě ušlechtilé představy naivních snílků se navěsí houfy kmotrů a lobbystů, kteří pak vše otočí totálně na ruby a tak lidi budou svítit žárovkama už jen z trucu a na protest, ostatně co s nima, když už se předzásobili.
Zdravý rozum nahradit direktivou nikdy nic dobrého nepřineslo.
Ono to nemusí být nutně z trucu a naprotest. Třeba v lampě s regulovatelnou svítivostí fungují edisonky výrazně líp než bursíkovky.
To asi jo, když to říkáš, mě reguluje svítivost. ČEZ kolísáním sítě a to škodí obému. Neříkal bych tomu "bursíkovky". Tenhle hochštapler se jen veze na vlně. Na to aby vymyslel žárovku nemá.
Chtěl jsem jen říci, abychom se neplácali od zdi ke zdi. Úsporky nejsou špatné, pokud nejsou nekvalitní opravdu vydrží a ekonomický přínos nebo ztrátu jsem nepočítal protože můj hlavní zisk z jejich instalace spočívá v tom, že neříkám "zhasni" a nemám z toho že barák svítí jak o pouti nerva.
No jo do profilu jsem se nekoukl. Moje chyba. Je fakt, ze jsem cekal ze to bude nejaky vecny student nejake budouci financni katastrofy. :o))) Pokud se mu teda nepodari uchytit v nejake te komisi zastresujici komise pro eurokomise komisi.
Bude mít blízko ke kytičkám, mohl by se taky dobře uchytit třeba v nějaké té "prospěšné" společnosti. Třeba v takové, co nám tady kvůli jedné neduživé zavlečené rostlince nedovolí postavit jez pod našim městečkem (kdyby teda náááhodou Kalouskovi zbylo pár miliard navíc ...).
Našla jsem skulinku ve tvém bádání, milý cyklopalmovko.
Neměl by jsi se zabývat i tím, jak se lidé do metra ráno dostávají?!?
Dneska ráno, když jsem šla dolů po eskalátoru, tak jsem byla bezradná, zda mám jít při pravé straně, kde bylo volno, nicméně se tam běží stojí, nebo při levé, kde se chodí směrem nahoru.
Prosím tě, mohl by jsi mi objasnit, jaká strana pro chůzi po jezdících schodech je v tomto případě správná?!?
Nerada bych ochodila nějakou špatnou stranu.
Zatím jsem to vyřešila tak, že jdu 10 schodů po pravé a 10 schodů po levé straně :o)))
Jo a prosím tě, doufám, že při vstupu do metra nemusím chodit ve dvojicích. Víš, ono ráno po šesté se druhý do dvojice shání dost s obtížemi :o)))
Ja hlavne myslim, ze z hlediska uspory energie a ukojeni bohyne Gaie (mebo jak se to sakra pise) by bylo nejlepsi schody vypnout a at lidi chodej pesky. Se divim, ze s timhle panacek neprisel, protoze to se primo nabizi.
Myslela jsem, že u těch vteřin půjde o to, že jsi viděl nějakou bouračku způsobenou spěcháním...
U eskalátorů jsi zapomněl na některé drobnosti:
- když mi jde o to, abych stihla přestup, tak jde o mnohem víc času (u autobusů i o 30 minut, u příměstských ještě o víc) než těch pár vteřin
- další zisky z chůze po schodech (fyzická aktivita, rozproudění krevního oběhu, osvěžení po pracovním dni, takže během půlhodinové cesty busem se můžu učit slovíčka místo tupého vejrání z okna...)
Máš-li to naplánované, dle vyhledávače, tak Ti opravdu obvykle stačí klidná chůze. Jedeš-li na blind, tak si spíš prodloužíš čekání.
Praxe přestupů v metru. Z A a B na C nemá smysl spěchat, protože stejně C jede častěji. Z C na A a B, respektive z A na B taky ne, protože nevíš, jak přesně Ti to vychází.
Autobusy a tramvaje taky jezdí celkem často, takže ani na ně nemá smysl spěchat, snad jen na ty s půlhodinovými intervaly, ale je otázka, zda těch pár vteřin, co ušetříš při přestupu, Ti nějak výrazně pomůže.
Základní otázka je: potřebuješ opravdu někam jezdit?
Spousta věcí se dá vyřešit elektronicky, přesuny lidí sem a tam jsou relikví minulosti.
Další věcí jsou tzv. dopravní špičky. Kdysi jsem četl nějakou knížku jakéhosi amerického manažera a jedna z jeho rad byla, dělejte věci jindy než všichni ostatní. Ušetříte spoustu času jinak ztráveného čumákováním ve frontách.
Někdo si myslí,že mu těch "pár vteřin" pomůže, druhý to má na háku a nechá tomu prvnímu prostor na spěchání.
A pak se vyskytne třetí, co má pocit, že by měl usměrňovat, stanovovat přiměřenou míru spěchu ...
Podobní zmetci se bohužel různě sdružují a pak už to zavání.
osobně si myslím, že dvoukola by snížila plýtvání zdroji naší planety víc než kola obyčejná.
Nebo rikša, prostě by každý cyklista místo sobeckého ježdění sem a tam bral cestou gratis nebo za svazek cibule pasažéry.
Nějaká šikovná aplikace na tablet , přidělit každému tablet, propojit a jezdilo by se.
V zimě by se ovšem jezdilo nuceně pod nějakou přiměřenou hrozbou zákona. Představa, že má někdo doma rikšu a v zimě nevyjede mě skutečně děsí....
Tedy: nidko nemá právo spěchat? Každý je povinen nechat si ujet dřívější přípoj metra?
To, že Tvůj čas (a pravděpodobně tedy i práce) má mizivou cenu, ještě neznamená, že jiní lidé si času svého a času ostatních neváží.
Cyklopalmovka tady pěkně demonstruje přístup "když to nepotřebuju já, tak to nepotřebuje nikdo!"
„Pane Bože, můj soused má kozu a ta mu hodně dojí." Bůh ho přeruší a říká vlídně: „A ty, můj synu, bys jistě chtěl mít také takovou kozu, že?" A Cyklopalmovka odpoví: „Ne, Bože, já bych jenom chtěl, aby ta koza sousedovi chcípla."
Zde bych s cyklopalmovkou v podání joecuba souhlasil.
Mě by taky vadila koza kterou by soused pěstoval* v pavlačovém domě v prostoru Palmovky.
* choval, ale vysvětlujte to městským lidem
Koza ze něpěstuje, nechová ale "drží".. :-)
Tak ti nevím.
Na dotaz "chovat kozu" mi strýček Gůgl vydá mnoho zajímavého o chovu koz
http://www.google.cz/#hl=cs&output=search...+kozu&oq=chovat+kozu&gs_l=hp.3.2.0i5i10i30l2j0i30.1817.19416.1.22945.39.24.11.0.0.4.177.2289.19j5.24.0...0.0...1c.1.PMfM0-83ncA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=bbdc557eb32df412&biw=1680&bih=868
zatímco na dotaz "držet kozu" nic o jejich chovu
http://www.google.cz/#hl=cs&sclient=psy-ab...+kozu&oq=dr%C5%BEet+kozu&gs_l=serp.3...75198.77738.2.87655.11.10.0.0.0.2.174.932.9j1.10.0...0.0...1c.1.dOlh-itbROI&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=bbdc557eb32df412&biw=1680&bih=868
Gůgl ví úplnej prd kde a jak se koza drží. :-)
U nás v pívovaře držej kozla.
Jinak nevím ani kde jsem k tomu přišel, protože u nás se tak nemluví, králíky spíš "máme" než "chováme" - chov, chovatelství, to už je tak spíše jako že "má čistokrevný králíky s tetovanejma ušiskama".
Kozy nikdo nemá.
Musel jsem to někde číst "drželi kozu", čeština je fascinující a hravej jazyk.
S kozama se dá dělat fůra zajímavejch věcí :o)))
jen k těm schodům z metra...
1) tak jak jsi to popsal to je i v přepravním ádu a jsou tam i cedulky s větou "stůjte vpravo".
2) Pokud jak říkáš,ti na pár minutách nesejde, k nechápu proč ti vadí, že jsi se o pár vteřin opozdil při výlezu z metra oproti situaci, kdy by všchni jeli po dvojicích.
3) Netušíš proč a kam kdo spěchá. Občas takhle dobíhá poslední autobus domů či třeba vlak na který mám rezervaci...
4) i když nikam nespěchám, pak po těch eskalatorech chodím. Mrzí mne, že na výstupu z metra není varianta normálních schodů. Poud by byla použiju je. Nepoužívám výtahy a eskalátory z principu. Nechi, aby mi shnilo tělo.
Chápu, že jsou i lidé nemocní a je tedy třeba, aby byla i možnost pro ně, ale nevím, proč kritizuješ ty, co nemocní či líní nejsou.
Jestli on nekritizuje ve jménu vyššího, plošného dobra úplně pro všechny :)
Navíc se divím, že nepřišel s návrhem na lepší a k přírodě odpovědnější využití kapacity pojízdných schodů,těch žroutů energie a tímpádempříčiny války Irácké :)
Třeba takhle :
Lidé by se měli pokojně a beze spěchu shromážditi pod nebo nad esklátory a vytvořit homogenní a odpovědné dvoustupé zástupy, které plynule vyjedou nebo sjedou po schodech.
Nahoře i dole u schodu stojí odpovědný kapacitník, který schody ovládá a spouští je jen v případě, kdy poměr využítí schodů a války o nějakou ropnou oblast je příznivý.To samé i u výtahů a to v každém patře.
Tím by se i řešila zaměstnanost.
Individualisté samozřejmě mohou pěšky, ale měli by býti penalizování a ostrakizováni, nejlépe za uvědomělé spolupráce lidí kteří odpovědně čekají na naplnění kapacity a umožňují tak využití eskalátorů a výtahů i občanům nemohoucím...
Prosím pěkně, a bude moci výše zmíněný kapacitník vydat omluvenku pro zaměstnavatele, že nemohly být spuštěny eskalátory a tudíž jsem se nemohla dostatečně včas (nebo vůbec) dopravit do zaměstnání, protože aktuální válečná situace v Iráku byla nepříznivá pro jejich fungování?!? :o)))
Takhle nějak?
http://www.stream.cz/video/781693-japonci-a...
Tady máš kapacitníky v akci http://www.stream.cz/uservideo/299462-nacpavaci...
http://youtu.be/R9dWMhSJq0c?t=1m10s
Je tam záběr do publika, všimněte si jak stojí na značkách.
Ono vtip je v tom, že tu fakt nejde o pár minut, ale nejvýš o pár desítek vteřin, pokud se lidi rozhodnou jít. Pokud budou tvořit dvojstup, tak se všichni dostanou rychleji.
3)
Vtip je ten, že těch pár desítek vteřin nic nespraví, nebo jen velmi výjimečně. Obvykle pokud si ten čas zkrátíš takhle a jdeš pozdě, tak jediný výsledek bude, že uvidíš ten poslední autobus odjíždět.
A co ti je do našich pár sekund? Já běžně na Náměstí republiky po schodech běhám (dneska zase), protože ten vlak opravdu sotva stíhám (jedu přes celou Prahu). A opravdu nemám náladu se řadit dle cyklopalmovky a pak na nádru mrznou půl hodiny.
Stůj si na nich sám a ostatním dej laskavě pokoj, ty školiteli.
"Ve výsledku to vypadá tak, že na pravé straně se vytvoří skupina lidí, co se nechají vézt a po levé straně skupina lidí, co "spěchá" a bere schody rychleji. Tak paradoxně počet převezených klesá a davu trvá déle dostat se na kýžené místo. Kdyby se v době přepravní špičky lidé řadili do dvojstupů a nechali se vyvézt, tak by se rychlost přepravy lidí zvýšila."
Můžeš mi prosím tě tuhle zapeklitou věc nějak rozluštit? Mě totiž vychází, že když se budou v levé části lidé pohybovat rychleji, tak schody vyvezou více lidí lidí. Děkuji.
Tys to nepochopil ! Vtip je v tom, že je to vtip.
Aha...už zase?:-)
Taky bych řek, že si z nás celou dobu dělá prdel. Takhle blbej přece nikdo nemůže bejt..?
Já bych nikoho nepodceňoval
Po týdnu u internetu a musím se smát nahlas, kolik hlupáčků při přečtení přezdívky Cyklopalmovka vidí rudě, a svými komentáři se usvědčují z neschopnosti rozeznat bez smajlíků ironii.
Jestli tohle vsechno je ironie (tim myslim i ostatni temata), tak se Jakl ma jeste hodne co ucit.
Ovsem podle tech blogu, ktere cp vytvoril jeste pred svym predstavenim s "povidkou", to nevypada.
Mimochodem - kdo vidi rude? Prijde mi, ze se tu dost lidi docela bavi, ne?
Tak tohle je něco pro cyklopalmovkovy nervy:-)
http://www.novinky.cz/cestovani/289386...
Absurdity jsou všude, nejen v ČR.