Zatim jsem moooc spokojena,v Nemecko pri silny vitr kolo nespadl!
Tohle je určitě dobré řešení. Svého času jsem v Týně nad Vltavou viděl cizince natěžko, měli přední nosiče s brašnami - dva stojánky - jeden vzadu a druhý na předním kole, naprosto vynikající. Zřejmě se to dá v zahraničí koupit.
Ano,ja take videla pred asi 5lety v Terezin cizinci ma predni+zadni. Pred 2-3let dala jsem otazku na komentrar www nakole. Bohužel bez užasne odpoved o predni kolo. Letos pred Balt puvodne jsem vymenila pryč stredni a dat zadni. Akorat napad necha obe stredni a zadni,hura napad. Po dovču odstranit stredni,nevyhodit,jen každy rok dat stredni stojan :-)
Přesně tohle jsem letos řešil taky. Na nosiči kolem 20 kg a stojan šel brzy do háje. Ne všude je kolo (a ještě ke všemu naložené) o co opřít. Nápad se dvěma stojany je zajímavý, určitě ho vyzkouším. Ještě bych poprosil Ifču, aby dala odkaz na ten "motocyklový" z úvodu, ten mě taky zajímá.
Tak tedy přikládám vyžádanou reklamu. :-)
http://www.cyklospeciality.cz/doplnky-dvounohy...
Taky mi to přijde divný. Jednak to musí být docela náročný na nastavení stejný délky stojanů a když se kolo opře někde, kde není rovina, tak je asi vymalováno...
Mám tenhle stojan na dvou velmi rozdílných kolech asi měsíc a chtěl jsem je už oba vyhodit, problémem bylo nastavit výšku toho stojanu :-) Naštěstí jsem zvyklý spoustu koupených věcí doma dodělat, takže na dámském kole jsem stojan v místě upevnění na rám podložil dubovým špalíkem asi 2 cm silným, na pánském jsem použil jen trochu silnější kovovou podložku a bylo to:-) Stojan drží kolo perfekt, i když jsem nezkoušel s plnou zátěží, jen s těžkou taškou na psy vpředu a asi 8 kg vzadu.
Cože pred 4roky. Myslim pred 2-3. Utika čas :-)
http://www.nakole.cz/diskuse/7301-stojanek.html...
Jestli si to dobře vybavuju tak je to podle mě stojan, kterej měli/maj např.babety...když chceš kolo postavit tak přišlápneš jednu z těch nohou k zemi a zatáhneš kolo dozadu...
Právě že z té fotky to vypadá, že takto byl to nefungovalo (není to kam sklopit) a že se - možná - sklápí každá noha samostatně. Nebo co já vím. Třeba se ještě najde někdo, kdo to viděl naživo.
Kamaradka ma neco takoveho na kole (holandskeho typu). Je to jak psano vyse - obe nohy jsou pevne, sklopene smer vzad po stranach zadniho kola. Pri staveni se prislapnou k zemi a kolo se posune dozadu, takze "prehoupne" pres stojan. Kolo pak stoji na stojanu a na zadnim kole, predni kolo je odlehcene. Je to dost stabilni, jen se k tomu hodi mit jeste pruzinku od predni vidlice k spodni ramove trubce, ktera brani tomu, aby se predni kolo sklopilo na stranu.
Tady jsem ti stáhnul 2 detailní obrázky ze stránek výrobce. Jednak to má sklápění dost nízko pod rámem, takže to nezasahuje do prostoru řetězu a jednak má každá noha samostatný úhel sklápění (ale sklápějí se obě naráz, díky propojení pružnou lamelou), takže po sklopení netrčí nohy do stran, ale jsou rovnoběžně s kolem.
Ještě jeden obrázek z katalogu, který dobře demonstruje funkci, jen je v malém rozlišení...
Musím ještě poznamenat, že vyrábějí spoustu dalších vychytávek jako třeba sklopné pedály (užitečná věc do malých prostor nebo třeba do vlaku), ergonomická široce nastavitelná řídítka apod. Ale nechci dělat velkou reklamu, tak kdo chce, ať zapátrá nebo obálka... :-)
Potkal jsem podobný stojan na městském kole, který se sklápěl "obě nohy na jednu (levou) stranu". Přesně jsem ten mechanismus neprohlížel, ale ve složeném stavu byly obě nohy těsně vedle sebe u rámu jako obyčejný jednonohý stojan a při přišlápnutí dolů se rozevřely do stavu na obrázku (hýbaly se vždy obě společně). Na nerovném povrchu ten stojan ale moc nedrží.
Mně se docela osvědčil obyčejný stojan na zadní vidlici kombinovaný se zablokováním zadního kola. Během letního čundru se mi vylomil doraz stojanu směrem dopředu, takže kolo mělo po zastavení sklony utéct vzad. Osa stojanu ale vydržela, takže jsem to provizorně vyřešil klacíkem vecpaným mezi rukojeť a tělo zadní brzdové páky (tak, aby držel brzdu zabrzděnou). Osvědčilo se to bezvadně nejen jako improvizované řešení problému, ale též jako vylepšení oproti vlastnostem původního nového stojanu. Jen jsem se zatím nedostal k vyrobení nějakého lepšího aretačního mechanismu, takže s sebou stále vozím ten klacík. :)
Kolo naložené asi 40 kg na zadním nosiči (lehokolo, ale to myslím není pro stojan vzadu podstatné) takhle spolehlivě stálo prakticky v libovolném terénu, kde se nožička stojanu nebořila moc hluboko do země.
http://www.hebie.de/Staender.4.0.html V Německu běžně k dostání v obchodech, mám ho 5 let, ten můj unese podle papíru 40kg ale určitě ho někdy přetěžuju a furt drží
Stojan je ozaj festovný, drží akúkoľvek záťaž, upevňuje sa jedným šróbom zhora, imbusovým kľúčom, samozrejme že musí byť na rovnej ploche, to by aj rebrík stál šikmo, ramená stojanu sú vzdialené od seba 25 cm, sklápanie, držanie v zalomenej polohe je zabezpečené pružinou, ktorá je schovaná v hornej časti stojanu, počas jazdy nehrká, do oráčiny nevhodný, výška spodnej časti ramien od zeme je 11-12 cm