Uvažuji o koupě kola,bylo mi většinou doporučeno Fitness kolo.Využití kola,jezdím převážně do práce o víkendu či jak mám čas tak se jdu projet.Většina cest je po silnici,sem tam sjedu mimo silnici pokud potřebuji někde dojet.Takže řekneme tak 80% a 20%lehký teren.Auto nemám,takže se pohybuji všude na kole a stím souvisí i možnost připevnění nosiče a brašen na kolo.V lete vezmu věci a jedu na chatu a tam pak podnikám vyjíždky.Taky do budoucna bych zvažoval i nějaké letní cesty se stanem.Do dnešního dne mám klasickou Favoritku s 90lét s berany.Zvažuji o koupi těchto kol:
http://cykl.cz/item/shaper-500/category...
http://www.trek-bikes.cz/cs/trek/vyrobky/kola...
a nebo připlatit a vzít
http://www.trek-bikes.cz/cs/trek/vyrobky/kola...
Ikdyž moc nejsem nadšen s rovných řiditek,nesedí mi posez poněvadž celou dobu jezdím s berany.Tak jsem byl ujištován prodejci,že si na to zvyknu.Pro možnost více uchýtu k tomu bych použil na říditka hrazdu a rohy.
Které kolo by jste mi doporučili k mému zminovanému využití?
Nemam ted cas koukat na linky, promin. Jen na okraj - prodejce, kteri ti na cestu do prace doporuci fitness kolo, a misto toho, aby navrhli alternativu, ktera ti bude vyhovovat (treba nahrazeni rovnych riditek na vybranem modelu aspon "vlastovkami", nebo treba i temi berany, pokud jsi na ne zvykly), si radeji usnadnuji zivot blabolem "na to si zvyknete", bych obesel obloukem. Velikym, protoze na podobne chovani, kdy mi prodejce zacne vysvetlovat, ze vi lip nez ja, co by mi melo vyhovovat, jsem docela alergicky... :)
Fitness je silnička s rovnými řidítky. Ty jsi zvyklý na berany a sám píšeš 20% lehký terén. Celkem zábavná varianta je pak cyklokroska.
Ježdění natěžko (se stanem), to už předpokládá rám s možností montáže nosiče. Je takovým zvykem neuznávat reklamace rámu, pokud jsou na něm stopy po montáži nosiče (objímky) a rám nemá díry na přidělání nosiče (což fitness, silničky a cyklokrosky zpravidla nemají)...
Kazdopadne je fitness naprosto nesmyslny typ kola pro pouziti, ktere jsi popsal. (A proto jsem prve psal, ze pokud jsi prodejci popsal, na co to kolo chces, a on ti doporucil fitness, tak je to podle me vul a za jeho rady bych nedal zlamanou gresli).
Fitko je vicemene k tomu, vyrazit si (treba) po praci na hodinku na dve na kolo, spis nalehko, "s tatrankou v kapse", kondicne si zajezdit, zamakat, pak zas hura domu. Kdyz je venku hnusne, vyjizdku si treba odpustis, kdyz je nekde blba cesta, tak tudy nejedes, protoze nemusis. Rozhodne to neni kolo, ktere te ma dovezt kamkoliv, kam potrebujes, kdykoliv potrebujes, atd. Da se k tomu jakztakz upravit, ale to uz je drbani se levou rukou za pravym uchem.
Na to, co jsi popsal, se delaji trekkingova/turisticka/cestovni/(pri-mestska) ... kola. Riditka jsou celkem detail, kterym bych se pri vyberu tak netrapil - daji se vymenit, dost podstatny je ram, ktery by mel mit krome jineho navarky na uchyceni nosicu, urcite bych taky doporucil zamyslet se nad tim, jestli do nej pripadne pujdou bez vetsich bolesti dat poradne blatniky. Osobne bych tedy pro kolo s timhle urcenim doporucil kupovat ho rovnou kompletni, s nosicem a blatniky z vyroby, ale to uz muze byt vec vkusu.
Jinak co jsem tak letmo nakoukl, vlaken, kde se vyber takoveho kola resil, uz tu na foru je nekolik, zkus se porozhlednout i tam.
K těm návarkům na nosič bych dodal varování - některé typy rámů na trekách (kde by se montáž nosičů a blatníků měla předpokládat) mají zadní patku a celou tu část uchycení zadního kola hodně podobnou s ryze sportovním horským kolem a pak tam mají třeba jen jednu díru se závitem M5.
U jednoho ročníku Meridy dokonce ta díra byla až těsně u rychloupínáku, proti nejmenšímu pastorku, takže na jeden šroubek šel nosič i blatník, nosič se musel krapet upilovat a kontramatka nepřichází v úvahu. V jiných letech to už Merida měla řešené úplně v pohodě, já na jiné, starší mám na každé straně návarky dva.
No právě rád bych jsi i na kole vyjel jak píšeš,tzv. na lehko i bud po práci,ale spíš o vikendu.Samo jen po silnici i třeba s brašnami.Jenže bych potřeboval i kolo na nějaký převoz věcí a v lete příští rok bych chtěl i vyzkoušet si někam zajet se stanem či jak jsem psal zajet na chatu s věcmi a pak odtud jezdit někam.
Ono to spíš vypadá abych jsi koupil dva kola.A nebo opustit silniční kolo a jit směrem k trekkingu.
Kdybych šel směrem k trekku,které kolo by jste mi doporučili asi nejspíš od značky TREK?
Oplatí se třeba počkat na nové modely a pak až kupovat třeba i starší modely a nebo cena zustavá stejná?Od prodejců dostávám informace,že kola půjdou příští rok celkem nahoru s cenou.
Pokud tě netíží prachy, ani prostor pro ustájení, tak jsou ty dvě kola asi ideál. Trek je proti silničce o dost těžší a těžkopádnější, dnešní silnička je raketa.
Jestli jsi měl do dneška spokojeně postarší Favoritku, tak nová silnička ti udělá určitě velikou radost. A pořídit si k tomu fortelnějšího treka na jízdy s bagáží a po cestách přes les by adi taky bylo to ono.
Jinak je to jen kompromis - a ty sám by sis musel ujasnit, k čemu chceš mít blíž. Jestli pevnější, ale těžší a pomalejší silničku, nebo místo treka fitnes kolo, na které pořádně nepověsíš nosiče a do lesa už moc není (a s bagáží už vůbec).
Jo a dobrá treková kola dělají téměř všechny firmy a naopak firma Trek dělá téměř všechny druhy kol.
Ten trek, pokud by to bylo jen vlastně druhé kolo pro občasné jízdy, by šel pořídit i z druhé ruky za rozumnější peníze, pořádně zkouknout, něco málo vyměnit a musí sloužit. Sám mám treka už šestou sezónu, dávám mu dost zabrat na špatných cestách, nalítal už určitě přes 25 tis.km a prakticky bez výraznější údržby a výměn dílů. Pak by ses i do limitu možná vešel.
A pokud by to druhé kolo bylo víc do lesa a terénu, tak treka na širší gumy, nebo možná takového "lehčího" horáka, aby ses v tom lese nemusel bát kořenu, volnějšího kamene, nebo písku a hlubšího štěrku.
V tvém případě bych šel jedině do cyklokrosového kola s návarky pro blatníky a nosič. Návarky jsou sice problém a málo která cyklokroska je má, ale existují a kdo hledá najde. Třeba tato za ty prachy není špatná a za ušetřených 5000Kč si jí krásně dovybavíš. http://www.shop-sport.cz/krosova-kola/9565...
Má berany a geometrii podobnou tvému starému kolu, takže změna posedu nebude velká. Na víc lepší brzdy a možnost dát na kolo širší pláště kvůli pohodlí a těm 20% lehkého terénu, i když i na hrubém asfaltu ti tlustší plášť zvýší komfort. I kliky s compactem budou pro tvůj účel lepší, zkrátka proti tvému starému kolu to bude bomba.
Ty co ti doporučují fitko bych nakopal do zádele, kolo se musí přizpůsobit tobě, ne ty kolu. Ale jim jde o to prodat co jim stojí ve skladu a snaží se ti vsugerovat co je pro tebe nejlepší. Řeči typu že si zvykneš, bych v dnešní době obrovského výběru považoval za dělání si srandy však víš z koho.
díky,tady toto kolo je presne co by vyhovovalo memu vyuziti.Dokoupit k tomu jeste zapletene kola s uzsim plastem na lehko vyjizdky(pokud by to slo) a samo ty doplnky co bych chtel.Jeste najit prodejce u ktereho bych mohl kolo vyzkouset.Nemate nekde nejake podrobne info o tomto kole.Nedari se mi nic najit.
Myslím že další zapletená kola nepotřebuješ, stačí laborovat s tlakem v duších. Do terénu a na hrubý asfalt nižší tlak a na koberec to nabušit co plášť dovolí. Až sjedeš pláště co tam jsou teď(na asfaltu to nebude dlouho trvat), uvidíš co dál a co by ti nejvíce vyhovovalo. Silniční pláště jsou max 25mm a to by bylo pro mě málo, mám rád pohodlí. Nemusíš tam dávat přímo cyklokrosový plášť, můžeš tam dát nějaký trekingový třeba tento http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page... , mají ho v šíři 28C, 32C a 35C. Na silnici a občas lehký terén ideální, šíři si zvol podle toho jaký chceš komfort.
Tady v tom odkazu máš dole tabulku jakou velikost rámu potřebuješ podle výšky postavy http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/jizdni-kola... . Pravda, není to ideální ale lepší než nic. Jinak sem nehledal, ale každý internetový prodejce by ti měl na tvé otázky odpovědět. Třeba i jestli půjčují kola na vyzkoušení, ale to si první na jejich stránkách zjisti jestli mají kamenou prodejnu.
jasne to mas pravdu prvne nekupovat nic moc navic jen co třeba a pak se uvidi.Přimo prodejce na tyto kola u nás není tedy u mě nekde poblíž(ostrava),ale něco jsem našel ikdyž neoficialní a zkusil rozeslat i nějaké emaily ohledně možnosti vyzkoušení u jiných prodejcu a detailu o tomto kole.Na oficialnich strankach tam taky nic moc neni.
Jeste bych měl dotaz,Cyklokrosové kolo ma pevnejsi ram ci nejak jiny(ne co do geometrie) nez silnice?Proc me to zajima,ponevadz jsem u znacky TREK nasel silnicku co ma navarky na nosic a prave TREK dava dozivotni zaruku na ram a mam i prodejce officialniho pobliz.Jedna se o toto kolo :
http://www.trek-bikes.cz/cs/trek/vyrobky/kola...
Akorát nevím zda by na toto kolo slo dat sirsi plaste,ponevadz ma silnicni brzdy,kdybych jel na tezko.
Doživotní záruka neexistujem, neboli každý výrobce udává životnost jinak. Třeba doživotní navigace zdarma u Nokie je tuším na 2 roky, to je podle nich životnost mobilu. :-)) To jsou jenom kecy na které vůbec nehledím a radím to i tobě. Stačí zákonná zaruka 2 roky, pokud něco praskne, prostě to reklamuj, cokoliv na víc je jen reklamní blud.
Každopádně na tu silničku nenacpeš tlustší pláště právě kvůli brzdám které jsou pro jízdu na těžko slabé a jiné než silniční tam prostě nedáš. A jak správně usuzuješ, cyklokroska je dimenzovaná do terénu, takže určitě vydrží více jak silnice. Silničku sem mněl a prodal právě kvůli nemožnosti přezout na širší pláště, to je v podstatě nejdůležitější co se komfortu kola týče.
Proč nemohl mít druhou sadu kol? Na jedné bude mít "balony", na druhé silniční pláště (25). Já to tak mám, resp. měl, zejména přes zimu jsem měl "cyklokrosku" a systémem "šup šup" z toho udělal silničku. Teď mám "zimáka", takže přehazování se už nekoná...
Píšu že myslím že další kola nepotřebuje, ale až sjede první pláště, sám uvidí co mu bude vyhovovat. Takže ať si je klidně koupí, ale až na tom kole něco najezdí, pak možná zjistí že je nepotřebuje a nebo naopak ano. Já se snažím poradit ze svého pohledu a já zjistil že druhý set nepotřebuju, každý to máme jinak.
Aha, jsem to blbě pochopil... ;-) Máš pravdu. Já mám celkem tři sady kol (jedny na kole), dvě se mi povalují v "kolárce"... Ale už se to osvědčilo, jeli jsme s kamošem na švih a rupla mu špica; takže jsem mu mohl nabídnout náhradní kolo :)
V poho. Jezdil sem silničku poměrně dlouho, ale vyhnal mě šílený provoz ze silnic na kterých se dalo na úzkých/tvrdých gumách jezdit. Teď na těch rozbitých krajnicích silnic 3 tříd oceňuju spíše pohodlí širších plášťů a když sjedu na lesní/polní cesty tak samozřejmě taky. S tohoto důvodu pro mě další set pozbývá smysl. Ale třeba kolega jezdí převážně po pěkném asfaltu a druhý set se mu vyplatí.
přesně tak,prvně radši vyzkouším at zbytečne nic nekupuji navic a potom uvidim.Do dneska jezdím na starých 25,ale to se z dnešními plášti nedá porovnat i s kolem.
Zatím se mi nepodařilo najít prodejce u kterého bych toto kolo mohl vyzkoušet a někteří mi píšou,že kola v CR už nejsou skladem.Tak možná počkám na nové modely či si zajedu do Brna v řijnu.
Hele, dlouho tu už podobné doporučení nepadlo, tak si dovolím rozvířit stojaté vody :-)
Co třeba http://www.azub.cz/lehokolo-azub-apus/ ?
Na to si taky "zvykneš" - je to hodně návyková věc :-)
fitness kolo obecne je pekná kravina...
Nooo, když jsem minulý týden frčel za jednou prdelkou na starým crossu a měl co dělat, abych ji uvisel (ani jsem nespěchal, šlo v podstatě o ten výhled), říkal jsem si, že na galuskách by to šlo o kousek líp. Takže už vím, na co je to dobrý:-)
Tady máš jedno pěkné kolo
http://www.kupkolo.cz/cyklokrosove-kolo-focus...
No když už kotouče tak hydraulické brzdy, ja si jeste počkám a pak si cyklokrosku s hydraulickýma taky pořídím...
Pokud chceš kotouče, nejdůležitější jsou úchyty na prasátka, pak už si na takové kolo můžeš dát hydry či mechaniky dle libosti.
To je trochu rozdíl. Hlavně kvůli přenosu brzné síly z pák na brzdu.
U mechanik ti stačí stávající páky a lanka.
U hydraulik je to složitější - potřeboval bys silniční páky přímo na hydrauliky nebo nějaký adaptér. A to nevím kde se dá něco takového sehnat.
Možná blbě koukám, ale zrovna u něho nevidím oka nebo návarky na uchycení nosiče.