Před vůbec pořízením přímého motoru jsem žil v představě, že tohle řešení je úplně tiché a jen ty převodové motory a středové pohody jsou trošku hlučné. Realita je taková, že prostě slyším i u přímého motoru slabé vrčení. Fakt slané, ale je tam. Je tak slabé, že dojíždění chodci na cyklostezce mě často neslyší. Na mlatové cestě je často spíše slyšet hučení pneumatiky. Moc nechápu, co v přímém motoru má co vrčet, když tam je jediná pohyblivá část. Vrčí Vám to taky? A jsou nějaké rozdíly třeba mezi Crystalyte a levnějšími přímými motory? Já mám tříproužkový motor od Šikuly.
Magic Pie mírně hučí. Viděl jsem někde na you tube že komusi hvízdal moc, měřil to ale jaký byl konečný verdikt si nepamatuji.
Zkus hledatagicPie na youtube.
Tady jsem našel zvuk: http://www.youtube.com/watch?v=oxjHv04ufQ8
No příjemný zvuk to není. Trošku je to výše než u toho mého tříproužkového motoru.
Takže asi hučí všechny.
Trošku mám dojem, že při testování kola s BionX jsem neslyšel nic a nebo podstatně méně. Ale už si to moc nepamatuji.
Také jsem zkoušel BionX, a ten je velice tichý. Co zkusit ložiska?
Ložiska to nebudou, protože to vrčení je slyšet jen když se přidá plyn a nebo při rekuperaci.
Zdravím. Na rotační pohyb motoru se používá střídavý proud ve sledu tří fází ten je generován řídící jednotkou, podobný princip jako u motorů na 400 V. Kromě toho jsou tam různé vířivé proudy a silné magnetické pole. To vše rozechvívá konstrukci motoru, statorové plechy s cívkami a rotor což je oběžný plášť s neodymovými magnety.
Pro zamezení vibrací by musela být absolutně tuhá ložiska, dokonale provedené cívky apod. Kdo někdy viděl takový motor(z hlediska kvality provedení to není hezký pohled) zevnítř tak uzná že je zázrak že to není hlučné ještě víc.
Motor BionX má jen 250W a k tomu tuhou kostru a velkou hmotu, tyto motory se v tomto segmentu řadí k těm lepším.
Elektrokolu zdar.
Cívky v Magic Pie motoru jsou ručně vinuté.
Neuvěřitelné ale je to tak.
Jindro, já netuším, jestli je to možné vinout jinak než ručně. Ale je fakt, že i kdyby jo, tak v Číně se to stejně vyplatilo ručně. Chudáci lidi, co přišli do měst a otročí tam v těchto manufakturách. Až pojedu, tak si na ně musím vzpomenout. :) Fakt je to divný svět.
Ono to s tou Čínou už zdaleka neni tak jednoznačný. Zrovna jsme předávali 3 jednoúčelový podavače na kontakty k montážní lince. Linka se staví u nás a poputuje právě do Číny. Celý je to tak náročný a drahý, že bych taky řekl, že pár číňanek namísto složitých podavačů by to zvládlo líp. Ale asi ne - určitě to maj spočítaný dobře, co se jim vyplatí.
Vcera jsem jel dlouhou streku, cestou jsem potkal kde-co a kde-koho. Treba tri duchodce, ktere jsem na rovnem useku dlouho videl pred sebou a porad jsem je nejak nemohl dojet, az jsem si rikal, ze jsou nejak moc ve forme. :) (Pritom na tom sedeli takovym tim klasickym zpusobem "jedu jen tudle kousek pro rohliky". Az kdyz jsem je konecne predjizdel, vsiml jsem si, ze maji nejak podivne tluste "naboje"... no jo, byli to elektricti jezdci a mastili si to porad kolem tech 25kmh, na te hranici, kdy uz motorek s omezenim vic neda. Nevrceli vubec (aspon teda ne vic, nez co stihl prehlusit "vitr v usich").
O kus dal jsem si daval pauzu, najednou cosi huci, vrci, blizi se to, rikam si, ze asi nejaky skutrik nebo moped. Pak se ze zatacky vyloupl bezmotorovy MTBista, jen mel holt dost zubate a hlucne plaste. :)
Pak aby se v tom pes vyznal...
Ono to s tím omezovačem asi nebude taky tak žhavé. Řídící jednotka, teda alespoň ta co mám já, nemá jak se dozvědět jakou rychlostí jedu.
Nastavení omezení rychlosti je tam od 0 do 100 procent, a zřejmě by to chtělo oskoušet experimentálně.
Cycle Analyst rychlost měří, nastavil jsem omezení, ale neomezuje nic, tak nevím.
Ja samozrejme nevim, co meli nebo nemeli. Jen mam jakesi povedomi, ze predpisy a technicke specifikace prodavanych "pedelecu" tuhle rychlost a omezeni zminuji.
Jinak jsem tu jejich rychlost takhle odhadl podle toho, jak rychle jsem jel ja (ustalenou rychlosti) a jak zdlouhave jsem je dojizdel na dlouhem prehlednem useku cesty (signalka podel hranic, tedy silnicka rovna jako kdyz streli, v tom miste zrovna velmi mirne do kopecka s konstantnim stoupanim, trochu protivitr). Primo ve chvili predjizdeni jsem si trochu prislapl, abych ten manevr zkratil, a rychlost uz jsem si pak podrzel - dopredu jsem jim pak ujel vyrazne driv, coz je vlastne dalsi znamka toho, ze oni jeli porad vicemene stejne rychle.
... jeste me napada, k tomu omezeni ci sledovani rychlosti - pokud je motor naprimo v naboji, tak snad prinejmensim "vi", jak rychle se toci, ne? Pak by stacilo, aby mel nastavenou jeste informaci, v jak velkem kole je vlastne instalovany...?
Ano, to by stačilo, ale ta informace do řj nejde zadat.
Cycle Analyst mám a aby fungovala ta nastavení omezení rychlosti atd. tak bys to musel mít s řídící jednotkou Infineon, se kterou to umí komunikovat. Ale to je jiná verze CA.
Myslel jsem si to, dík.