Záleží jakou chceš kapacitu a kolik do toho hodláš vrazit financí. Pokud chceš ušetřit tak 36V pokud na to máš tak určitě 48V. Z toho je jasné že 48V je lepší, 36V je standard, 72V je špička.
a včem je 48V lepší? Líp se to točí, víc to vydrží?
Ja se v tom zas tak nevyznám ale zdejší znalci tvrdí čím vyšší napětí tím menší proudové odběry. A taky se zvýši rychlost motoru.
OK, nižší proudové odběry by mohly mít blahodárný vliv na opotřebení baterie.
Přesně toho jsem se bál, že budu muset vypláznout balík za 48V/20Ah :-)
No stejně velká 478V aku bude mít ale zase ty články menší, takže velikost těch vybíjecích proud vyjádřeno vůči náboji bude stejná.
Jinak jak zaznělo tak platí, že maximální otáčky jsou přímo úměrné napětí.
Co se týká účinnosti, tak u hub motoru nelze čekat moc zázraky, ale kdyby mělo jít u dobrou účinnost tak bych šel do Crystalyte HT3525 a provozoval ho na 48V.
On chce rychlost, tak snad HS by byl lepší.
Čím vyšší napětí tím nižší proud na stejný výkon, to je asi lepší.
Jezdím na 48V, Bob na 36V, a oba jedeme, tak babo raď :-)
Zeptal bych se pana Pospíšila z Electoru.
Ano, HT bude účinnější, HS zase rychlejší.
HT je učínný při 10-15km/h, HS je stejně účinný při 25-30km/h Oba mají sílu 50 respektive 60Nm
při použití 36 V baterii a 25 A řídící jednotce.
Z čeho vycházíš?
Podle srovnání v simulárotu http://www.ebikes.ca/simulator/ je HT účinnější. HS je samozřejmě rychlejší, ale stačí v tom simulátoru nastavit plyn na 70% a můžeš srovnávat. I bych tomu věřil.
Ze skušeností, vlastním oba motory i když těch skušeností ještě tolik nemám. Tak že spíše z prvních poznatků.
Tak pokud to nemáš změřeno a je to jen subjektivní dojem, tak to sám musíš brát s rezervou. Ale i tak ti ty motory závidím. :) Já mám jen ten třiproužkový z e-pohonu. Taky to frčí. Jen to hold je tak o 5% méně účinné.
A mimochodem to HT je i v tomhle krásné e-bike...
http://aukro.cz/elektrokolo-elector-prime-retro... Ovšem je to na 48V, takže to frčí rychle.
Pustá teorie, nejsem eletrikář. Vyštudovanej eletrikář je třeba Jurimír;-)
Pokud chceš dostat stejný výkon ze dvou různých napětí, tak při vyšším napětí odebíráš menší proud:
480W = 48V*10A
480W = 36V*15A
Každé vedení proudu má někde nějaký odpor. Čím vyšší proud, tím větší ztráty v místě odporu. A ty ztráty jsou funkcí druhé mocniny proudu. 1,5x větší proud znamená 2,25x větší ztráty na stejné komponentě. Větší ztráty znamenají buď menší výkon nebo větší odběr z baterie, nejčastěji však oboje.
Takže, pokud bych si moh vybrat, a nebylo to o moc složitější či dražší, vždy bych preferoval větší napětí před menším.
Rozdíl v ceně je asi 6000kč což je dost, ve váze 1kg to je zanedbatelné. Jediný odpor mezi baterii a jednotkou jsou konektory, pokud použije 50A tak se nic neděje. I když 30A jsou dostatečné, záleží taky jakou bude mít řj. Já osobně bych ten rozdíl ceny raději dal do vyšší kapacity baterie. Pokud se naučí dobře techniku jízdy na e-kole, tzn. nerozjíždět se motorem ale zásadně šlapáním do pedálu a před kopcem misto pužití plynové páčky použít řazení tak je schopen i za pomocí analystu si odběry snadno pohlídat.
Co tam rovnou dát 3 kV? Pendolíno na to maže jako blesk... :)
To jen proto, že jezdí po kolejích...
Kdyby Pendolíno jezdilo lesem, natrhnem mu s Bobem prdel :-)