Zdravím uživatele SRAM DualDrive.
Na starém favoritovi jsem byl zvyklý, že kolo jezdilo fakt potichu, a když už se něco ozývalo, obvykle to bylo známkou problémů - něco nepromazaného, neseřízeného, uvolněného a podobně.
Dualdrive je ale hlasitější i za normální jízdy - chci se zeptat jestli je to vlastnost nebo chyba:
1. na volnoběh na nejtěžší/nejrychlejší stupeň je ten "cvrček" daleko hlasitější než na ostatní dva stupně
2. s řetězem v záběru na prostřední a nejrychlejší stupeň to taky vydává takové zvuky jako volnoběžka (cvrček), nebo možná jako neseřízená přehazovačka (ale tím to není, přehozením na nejlehčí stupeň to přestane)
3. v silnějším záběru nejde přehodit z prostředního na nejlehčí stupeň, musím trochu odlehčit šlapání. Je to dost nahouby, když člověk zrovna v kopci zjistí, že by potřeboval lehčí převod.
4. na volnoběh při přejíždění nerovností to vydává chřestivé zvuky, jakobych s sebou vezl plechovou bednu plnou šroubků a na těch nerovnostech ji nadhazoval. Možná je to trochu způsobeno boucháním řetězu o vidlici (lehokolo AZUB Apus), ale nezdá se mi, že by řetěz vydával tolik zvuků. V záběru lze přejíždět nerovnosti bez výraznějších zvukových efektů.
Chová se to u vás podobně? Díky.
Všechny body úplně přesně.
K bodu 3 můžu jenom poradit - nejezdit na takhle těžký záběr, podřadit dřív. Kolena budou vděčná. Stává se mi to taky, ale jenom při rozjíždění na prostřední, taky to nejde dolů. Zvolnit nejde, protože se potřebuju dostat třeba z křižovatky. A pořadit ještě před zastavením, úplně marný, ani za dvacet let. Před rozjetím, to ještě někdy.
K bodu 4 - pomohlo to celé rozebrat a nacpat dovnitř hodně vazelíny. Dal jsem tam nějakou červenou, co jsem našel doma, ale pěkně se zaběhla a při dalším rozebrání to vypadalo dobře. Pak taky trochu ztichly i ty cvrčky, na prostřední převod není slyšet při volnoběhu skoro nic.
Podobné chrastění při nerovnostech, možná ještě horší, mi dělala taky uvolněná kazeta. Bylo to potřeba nakonec utáhnout mnohem silněji při současném držení nejmenšího pastorku sikovkama, jinak to nešlo.
Ale jinak slouží opravdu dobře, nechci to zakřiknout, ale 30 tisíc km by mohl přežít. To bych ze začátku určitě netipoval. Až se rozsype, pořídím ho zas. S Rohloffem by to byl kompromis, jeden převod bych musel oželet. S kazetou 11-34 je rozsah maximálně vyhovující.
Co za nástroje je třeba k rozebrání? Já jsem si přečetl v návodu že DD je bezúdržbový a byl jsem rád, že na to nebudu muset sahat.
No, třeba se v zimě dokopu k tomu, abych to rozebral.
Podřadit před zastavením jsem se naučil naštěstí už na půjčených testovacích lehokolech. Teď se jen snažím nejezdit na nejlehčí stupeň převodovky, abych v případě náhlého zastavení měl ještě možnost zařadit něco vhodnějšího pro rozjezd.
Tak jsem zkontroloval kazetu, možná trochu vůle tam je. Jak funguje to utahování? Já jsem myslel, že kazeta se utahuje sama při šlapání na nejmenší pastorek.
Kazeta se sama utahovala jenom ta stará šroubovací. Tady je normální kazeta a utahuje se tím speciálním nástrojem. Na tom ořechu je nějak víc místa, musí se to utáhnout pořádně. V Azubu mi kdysi nabízeli hliníkový kroužek, že to pomůže, že ho někdy dávají pod kazetu pro snížení vůle. Nakonec to potřeba nebylo.
Ještě k tomu rozebírání - nemusí se to až do posledního kolečka, jak HonzaK (tam už nebylo co zkazit), stačí povolit kontramatku a vyšroubovat to jako běžný kónus. Úplně bezúdržbové to není, už jsem to musel trochu dolaďovat. Záleží, komu jaká vůle vadí. V případě kotoučovky má smysl udržovat vůli co nejmenší.
Už se o tom tady psalo hodně, včetně toho chrastění. Stačí hledat.
Bohužel mám s DD stejně zkušenosti. Různá cvrčení nebo pravidelné švitoření na různých stupních při záběru/volnoběhu mi nijak zvlášť nevadí, problematičtější přehození v záběru bych ještě taky překousnul, ale bod 4 me s**e ze všeho nejvíc. Vystřídal jsem již dvě kola (tj. dva různé kusy DD) a bohužel "železářství" při volnoběhu se ozývalo u obou stejně. Zejména při sjezdech po kočičích hlavách je to rachot...
1. u svého DD jsem to nepozoroval
2. pečlivě seřídit, je to dost citlivé, táhlo řazení v ose namáznout a dotáhnout jen lehounce.
3. každá převodovka nesnáší řazení v záběru. U některých je přímo požadováno řazení v klidové poloze. Třeba u auta je kvůli tomu spojka!
4. To znám, tahová strana řetězu mlátí do blatníku a občas se přidá i stojánek.
2. podle té žluté věci v okénku to mám seřízené docela dobře. Ale je pravda, že tohle to začalo dělat nedávno, tak možná se fakt někde něco pohnulo.
4. blatník mám plastový, stojánek vůbec. U mě může tahová strana řetězu mlátit tak leda do vidlice. Ale přijde mi, že ty zvuky jsou jiné než když ručně chytnu řetězovou trubku a bouchnu řetězem o vidlici.
No když to začne rachotit pořádně, tak to po rozebrání vypadá třeba takhle.
http://www.nakole.cz/diskuse/9163-dual-drive...
Né že bych tě chtěl strašit.
Něco dalšího z vývoje zkušeností s DD. Asi vědí, proč se to dělá skoro suché. Těch 30 tisíc už to asi najeté má a ta vazelína, co jsem tam přidával, začala vzlínat ven. Možná už je sjeté nějaké těsnění, pokud tam bylo. Drobný problém je v tom, že to vzlíná po brzdovém kotouči a ten je celý černý od mastného prachu, kromě třecí plochy, samozřejmě. Asi se to stíhá nějak odpařovat, ale brzdí to zatím pořád stejně. Teď přes zimu to očistím, doladím vůle a brzdové destičky mám stejně měnit, ale jinak to nechám tak.
Nepřehánět údržbu :))Co se má rozpadnout, tak se rozpadne i bez tvého přičinění :))
DD je hlasitej každej jinak.
Kus od kusu.
Já ho měl někde zhruba ve středu.
Tuším Honza měl tišší a někteří zas měli hlasitější.
Po nějaké době mě to přestalo trápit tak jako Honzu neb mi DD odešel do věčných lovišť.
Já mám tři na třech lehokolech a rád bych si jej nechal zaplést i do skládačky. Hlučné jako cvrček na volnoběh u běžného kola je to v záběru narozdíl od tichého klasického středu. Ale žádnou "bednu šroubků" s sebou rozhodně nevozím. Nevím, co pořád všici s tím máte????:-()
Vážení uživatelé DualDrive!
Nejsem sice lehokolista, ale jak čtu Va še postřehy, možná by vám mohlya moje zkušenosti prospět. Svého času jsem vyplodil jakýsi miniseriál zde:
http://www.cyklodiskuze.cz/horska_kola...
K dalším věcem, co zde píšete:
Že je slyšet cvrk na st. 2 a 3 je z principu normální.
Zaujaly mě ty zmínky o rachotícím "železářství" na nerovnostech. Zpětně si uvědomuji, že jsem zažíval totéž, jen jsem to jednoznačně nespooval s nábou, už vzhledem k tomu, kolik věcí na mém všelijak ověšeném kole může rachotit :-). ale jo, asi to fakt dělá nába, holt vzhledem k provozní vůli mechanismů se to tam asi natřásá..
Nedávno jsem přešel do tak trochu "jiné ligy" -NuVinci n360. Kdyby vás to taky zajímalo, neváhejte se ozvat na mail...
Tomáš