Dnes, jako obvykle jsem ráno v 5:00 odjel na kole do práce. Jelikož je v tento čas ještě trošku šero, zapnul jsem obě zadní světla do režimu blikající a přední na stálé svícení. Zpočátku to byla paráda. Auta mě pěkně obloukem předjížděla a já si pochvaloval, jak jsem pěkně viděn.
To, ale jen do chvíle, než mě minulo auto tak těsně (odhaduji max. 40 cm a to nejsem rybář), že závan větru mě odhodil na krajnici.
Mě tohle počínání připadá jako pokus o zabití, né - li přímo vraždu.
Máte někdo nějaký nápad, jak se proti takovým řidičům bránit. R.Z. jsem si pochopitelně nezapamatoval a ani nevím, k čemu by to bylo, když není svědků.
V sobotu na moste v Hnevicich me taky nejake auto plne mladych inteligentu minulo snad o 30 cm. Mea culpa, nemam jet u kraje, kdyz nechci, at me predjizdeji, tak jsem se pak zaradila doprostred pruhu a dalsim autum nedala sanci.
Pokud je mista na predjeti dost, ale presto to nekdo strihne tesne, tak pres den s tim nadelas malo, v noci muzes mit blikacku na nejake kovove pacce posunutou vic doleva od kola do silnice.
Místa na předjetí měl habakuk, vedle měl ještě jeden volný pruh ve stejném směru a blikačku už víc doleva dát nemůžu, to bych musel na opěradlo přidělat další trubku. Přiležitostně doplním fotkou.
Tady jezdí s mávátkem chyceným k nosiči a čnícím cca půl metru vlevo. Tu tyčku nahradil hliníkovou trubkou 10 mm průměr.
Kdyby mezi nosičem a ´mávátkem´ měl tuhou vinutou pružinu (aby se dalo sklopit), bylo by to asi lepší.
Tomu se asi moc bránit nedá, 40 cm už je hodně natěsno, nebývá to často, ale občas se někdo takový vyskytne a stane se to. Ono i kdyby tam bylo deset svědků, tak se s tím nic moc nedá dělat, těžko by se nějak prokazovalo, že tě ohrozil. Jedině snad, že bys ho později našel a šel si s řidičem o tom rozumně promluvit, ale těžko říct, jaký by byl výsledek, jestli KO, RSC nebo jen na body :-))
Odpuštění je láska
Vrcholem křesťanského odpuštění nejsou naše city, ale je to přání dobra: "Bože nepřičítej mu to za hřích". Základní podmínkou je odpustit tehdy, když mě někdo prosí o odpuštění, ale tím to nekončí. Kdybychom odpouštěli jenom těm, kdo prosí o odpuštění, tak jsme v zamotaném řetězci zla: "Ano, já bych odpustil, ale až mě on přijde poprosit." Mnohdy se skutečně v tomto řetězci zamotají celé křesťanské rodiny. Někdy je třeba odpouštět i předem, dříve než druhému dojde jeho vina, a často mu tak pomůžeme - viz Štěpánovo odpuštění při kamenování.
Jednou z pomůcek je přehodit přes sebe plášť chvály, který působí proti duchu beznaděje: "Děkuji ti, Bože, že mi dáváš sílu odpustit, děkuji ti za to, že znáš a víš cestu. Děkuji ti za to, že smím odpouštět, děkuji ti za ten dar."
(zdroj: http://www.rodinnyzivot.eu/index.php?option=com... )
bod.
Tohel je ale jasný. To řeší následek. Jiří té siaci chce předejít...
Tak mě ale v souvislosti s tvým příspěvkem napadlo, že předejít by se tomu dalo motlitbou. Takže jiří, už máš návod co s tím... :-)
od 1:15
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen...
koupil jsme tohle, nebo nějakou variaci, nevím.
Zatím jsem to nenamontoval neb letos prd jezdím, ale když jsme tam měl neskládací, krásně to na auta fungovalo. Jen jsem to nakonec vždycky někde po čase urval :-)
Proto ten skládací.
Jo a ta moje varianta je taková fórová a asi bude chtít tuning, ale to by zrovna tobě asi vadit nemuselo, ruce šikovný máš...
http://www.zbozi.cz/?q=praporek+bezpecnostni
Bezpečnostní praporek je fajn, ale při větší rychlosti vlaje po větru a vidět ho moc není. A dioda ho nezachrání, když někdo dokáže "přehlédnout" moje opěradlo.
tvoje opěradlo nikdo nepřehlídl. Přehlídnutí můžeš jen změnšit pravděpodobnost, ale tvoje opěradlo nikdo nepřehlídl.
On na tebe jen kašlal a možná to dělal schválně. Takhle pojede 40cm od konce toho praporku, aby si neodřel lak. A to už je dostačující mezera....
Vylepšil bych to o blikačku.
Takovéhle těsné předjíždění se mi stává i několikrát měsíčně - auto v protisměru a stejně se za mnou najde někdo, kdo se tam vecpe. Do krajnice mě to nahnalo zatím jenom jednou, ale tehdy jsem si myslel, že to je moje poslední chvíle: proti osobák a začal mě předjíždět kamión s prasatama - na mé úrovni mu došlo, že se tam skutečně nevejde, začal brzdit, prasata to nacpalo dopředu, ta začla vyděšeně řičet - no bylo to opravdu hnusný.
Teď už ani na ně neřvu nadávky, stejně to neslyšej. Ale kdybych to auto potom uviděl stát třeba někde u lesa nebo na parkovišti, tak bych se mu snažil prořezat všechny čtyři gumy.
Máš štěstí, že to zažíváš i několikrát měsíčně, mě se tohle bohužel stává i několikrát denně. Dnes mě to ale už nas..lo tolik, že jsem se rozhodl požádat o radu.
Musím ale přiznat, že jsou i dny, kdy mě všichni krásně předjedou a většina dokonce dává znamení o změně směru. Řvát na ně má smysl jedině v případě, že se tím zbavíš zlosti.
Prořezat gumy je pěkná pomsta, ale chudák auto za to nemůže a stačilo by říznout dvě, což by nemuselo být víc než přestupek.
A v případě, že by se tam s tím náklaďákem nevešel a zároveň viděl, že už to ani neubrzdí, má ten řidič dvě možnosti:
a.) Nacpat to do toho osobáku = riziko, že utrpí sám zranění + velká škoda na obou vozidlech
b.) Nacpat to do cyklisty = bez rizika pro řidiče + škoda na majetku relativně malá
Kterou možnost si asi vybere?
Promiň, ale tohle je typicky tendenční ("třídní") uvažování neřidiče. Už jen dodej, že šoféři jsou úmyslní vrahové a bude to komplet.
Buď si jistej, že kromě totálních chladnokrevných magorů bude každý jen trochu normální člověk volit plechy.
Nejsem neřidič, ročně najezdím přes 10.000 km.
Kromě totálních chladnokrevných magorů se každý jen trochu normální člověk rozhodne v takové situaci nepředjíždět a raději chvíli počkat...
No no, zas to nehroť. Ono někomu stačí občas nepřemejšlet, nebo jen potrhle spěchat a mít přitom v oku míry, jak u pérdele kšíry... A nemusí v tom bejt žádnej zlej úmysl. Neříkám, že bych takovýho troubu nenakopal do řiti a nedal mu řádnou pokutu. Akorát bych to při hodnocení nepřeháněl s tou krvelačností.
Jediná bezpečnost zvyšující věc je přesedlat na tříkolku. Za tři roky co na ní jezdím, cca 15 000km, žádný problém. Žádné předjíždění před zatáčkou nebo když jede auto v protisměru, hezky čekají a pak mě objíždí velkým obloukem. Puboši občas troubí a hrozí ale to je vše. Pro případ kdyby chtěli argumentovat ručně, bezváhání použiju spray na medvědy.
Teď sem si koupil skládačku pro kombinovanou dopravu a můžu říct že je to horší než před těmi 3 lety, nasranost společnosti se vybíjí nejlépe na těch slabších. Ať dělám co dělám, lízání zrcátkem a to i autem protijedoucím odhaduji na ujetých každých 100km. Používám reflexní vestu, skládačku mám vybavenou dost nad rámec předpisů, jezdím po krajnici, nekličkuji, neprudím a stejně se najdou kreténi kteří si vzali za poslání znepříjemnit cyklistům život. Nestačím se divit, když jinak rozumní známí toto jednání po pár pivech schvalují. Cyklisti jenom zdržují provoz a proto každé zprasení co dostane cyklistu ze silnice(myšleno že mu to zprotiví a on začne jezdit autem)je jenom dobře.
Na klasickém kole prostě vozit kamerku, nebo na přilbě a všechny tyto hovada udávat. To je asi jediné co cyklista může udělat. Dnešní kamerky za přijatelnou cenu vezmou značku i obličej hovada, takže výmluva na osobu blízkou neobstojí. Těchto hovad naštěstí není mnoho, většina řidičů je slušných a naopak oceňují každé zviditelnění palcem nahoru.
Vzhledem k tomu, že měl vedle sebe volný pruh, popř. ještě další dva v protisměru, tak myslím, že tříkolka by nepomohla.
Mám štěstí, že nevlastním zbrojní pas, natož zbraň. V dané situaci bych asi použil nepřiměřenou obranu.
Ale ano, i kdyby Tě lízl 10cm tak Tě nerozhodí, tím nevytlačí do příkopu a to budeš jednou rukou řídit a v druhé mít svačinu. Prostě stabilita tříkolky mě i v nárazovém bočním vichru vždycky podrží.
Dost bezpečný by byko taky SUVéčko.
:-)
Beru stabilitu na třech kolech jako sec sakra pořádnou pomoc k bezpečnosti. Když jedu na klasice po rozbité krajnici a ještě mě rozhodí vítr z kamionu, moc bezpečně si nepřipadám. Tak nějak tak sem to myslel.
Tři kola to je opravdu luxus k nezaplacení ku prospěchu k bezpečnosti. My na našem tanku Frenkovi to můžeme potvrdit, páč přítelkyně říkala že se vzadu cítí bezpečně, a přitom nemá kontrolu nad řízením :-)
Jj, kdo to nezkusí=nepochopí. :-)
Nejsou tři kola jako tři kola :-) Až dobastlím to na obrázku, budu se učit nedat si v každý zatáčce "na budku". A majitelé Velorexů by taky mohli vyprávět, jak se koulí sudy... :-)
Chceš říct, že máš tohle doma v kůlně?!?
No jo má, zatím sice v instatním stavu asi tak ve třech kůlnách :-)) ale už se to začíná pomalu rysovat a posouvat k téhle podobě, motor už vypadá dobře a teď natíral rám.
Ty jeho kůlny bych někdy chtěla vidět. Tam musí být ukryto pokladů...
Poklady jsou, teď je ale otázka co kdo považuje za poklady, plechovky oleje, ošlapané kleště, hromadky motorů a plechů o kterých vá jen ronda co k čemu je a možná bude :-)) a jsou dostatečně rozstrkané všude možně a jako správné poklady se chovají, protože když se něco hledá, tak to je chození, přehrabávání a nadávání :-))
Zas tak dramatický to nebude. Jeden známý měl rozebranou motorku rozestrkanou na skříních ve fungující manželské ložnici, protože v garáži kutil stařičkou Oktávku. A motor té motorky generálkoval na kuchyňské lince.
Bývalý kolega z práce má v činžáku ve městě v obýváku klasický soustruh (žádný koťátko, solidní stroj).
Já mám jen pár verglů kompletních nebo rozebraný na několika kupičkách. Plus kupy dílů z již "opuštěných projektů" (Oktávky, Trábíci, Šádovky...), které ještě musím rozdat, vyhodit to je člověku líto :-)
Chapu dobre, ze kulna rikate velkoobjemovym stodolam?
Ale ne, tak velké zase nejsou, běžné garáže, dílna, kůlna, dřevník. Tuhle jsem měl krapet problém do jedné znich nastrkat kolečko :-)
Neklame mě zrak? Do pokladnice rvát kolečko!?
(bylo-li tam, neměl by být problém)
Předpokládám, že´s dostal ´sodu´...
Má v jedné pokladnici své místo, jen je problém když vyjedeš, tak ty poklady se hned začnou stěhovat a roztahovat a zabírají uvolnění místo a to pak je boj to zase nakopat stranou aby se zase vešlo :-))
A to nemáš obavu, že by to kolo mohlo mezi ty poklady zapadnout?!?
Co když ronda bude něco hledat, najde to zrovna na tvém kole a v tom zápalu si toho nevšimne :o)))
Kolečko, ne kolo, kolečko je takový plechový lavor na jednom kolečku :-)
Nějak se nebojím, že by omylem vyjel s kolečkem a šel s ním něco dělat :-))
To je kolecko od toho Tveho zednika? 8-D
Tamtoho jsem zlikvidoval a tohle ani nekvikne :-)
Tak tohle kolečko mě napadlo taky, ale nějak jsem si nedovedla představit, jak s ním brázdíš okolní kopce :o)))
Kdepak kopce, jen několik arů za barákem :-)
S tímhle celopevňákem drtí akorát krtince :-)
Kombinace jednokolky a kolobezky. Pracovni - nakladni verze. 8-)
A viděl jsi už elektrickou verzi ? S tím natrhneš pérdel běžnýmu zedníkovi, kdykoliv si vzpomeneš... :-))
http://www.teichmanovi.cz/eshop/motucko...
2 kola vzadu moc stability nezajisti, kdyz primo nad ne neumistis teziste, ale velorex se dvema vepredu by stabilni mel byt...
Po první ostřejší zatáčce bys asi mluvil jinak (až by tě z toho vybalili :-)). Ne že by to bylo zas tak moc vratký, ale nejeden se kutálel...
Ja jen, ze trikolky se dvema vepredu jsou stabilnejsi.
To asi jo, ale přesto to nejeden dal přes ouško :-)
Ale tady se bavíme o stroji který má 17-30kg, dvě kola ve předu, perfektně vyvážený, se sedačkou 25cm nad zemí. Tento stroj (GS GTO)sedí i při malém výklonu jako přibitý, u těžkého velorexu asi s těžištěm moc pracovat nešlo.
Čtyřicet cm není mnoho, dá se to však ustát. Ale budeš-li jezdit dostatečně dlouho, je značná pravděpodobnost, že i přes všechna blikátka Tě někdo trefí. Synek má stále doma zrcátko, které o mne "šofér" urazil, a já jizvu na stehně, sice od mělké ale skoro 15cm dlouhé tržné rány, od zbytku držáku. Blikačka svítila i po tom, co jsem se vyhrabal z příkopu, kam ně to odhodilo. Pokud je pech, nestačí nic... Vyzrát na tunu plechu se nedá, případná pomsta jen zatvrdí většinu "pachatelů."
Jediným rozumným řešením je budovat co nejvíce cyklostezek, zejména podél rušných komunikací. Jenže to stojí hrašule a spousta politiků si na tom dělá jen další "tunely", takže to stojí ještě víc, než by mohlo a tím jich bude i méně
.
Jednodušší řešení by bylo udělat u silnic širší krajnici a tam pruh pro cyklisty, spokojeny by byly obě strany a bylo by to relativně levnější.
Ale to je hudba budoucnosti a spousta diskusí k tomu...
Jasně, širší krajnici. Potom se bude předjíždět kdekoliv, protože ta silnice je přece dost široká i na tři auta. Viděno mnohokrát. :(
Ale no tak. Co už bys potom vlastně chtěl ? Na krajnici se klidím i s Babettou, nebo starým skútříkem, aby mě nemuseli objíždět, když se plazím. Ta široká krajnice v pohodě funguje jako stezka.
Přesně, širší krajnice by taky pomohly.
Jo paralelně s rychlostní komunikací 3 metrovou asfaltku pro místní dopravu a kola, to by se mi líbilo:-) jako to mají v Německu. Cyklisté jsou v bezpečí a silnici se nemotají zemědělské strpje, ale aj v Němcích to není všude.
Nic tskového se u nás budovat nebude, nejsou zdroje, letouny Grippen dosluhují bude potřeba opatřit nové bitevníky :-)
Ano, je to reseni. A protoze by se musely rozsirit smerem ven, vykacel bych zbytky beztak nemocnejch aleji. A auta by nevrazela do kmenu, ale koulela by sudy po poli. To by se zlepsily statistiky mrtvejch!
Chjo, kdo hledá problém tak ho najde, že? Psal tu někdo o kácení alejí?
U nás ač místa dost, tak krásně spravili silnici, že je minimálně o 0,5 metru užší z obou stran než byla před tím. Výsledek je, že se ze silnice totálně vytlačili cyklisté, což byl asi záměr, záměr ale nebyl, že se v úseku cca 5km nedá vůbec předjíždět a když tam dojedete cokoliv pomalejšího, tvoří se hodně dlouhé kolony. Tak se ušetřilo, někdo kdo to zkolaudoval si zřejmě slušně namastil kapsu, lidi nadávají a žerou se mezi sebou, ostatně jako na tomto foru. :-(
Člověče, já ti nevím, ale 40 cm mi nepřijde zase až tak málo. V Praze mě auta objíždějí s mnohem menší vzdáleností. Nedávno mě jeden opískoval fakt na těsno. Moc nechybělo a drbala jsem řidítka jednou stranou o něj a jednou o zaparkovaná auta.
No, ale je fakt, že když auto jede rychle, pak těch 40 čísel může být málo.
Vim o jednom cloveku, kteryho to uz asi zacalo s...tvat fakt hodne.
Byt je to (snad) nadsazka.
http://karlmccracken.sweat365.com/2010/05/30/i...
(Zascrollovat krapet niz, tam jsou dve videa, znalost anglictiny neni ani potreba).
To na druhém videu by šlo vylepšit a měl by z toho docela pěknou obracečku na seno :-)
Taky me cas od casu nekdo predjede zpusobem, kdy se vylozene citim ohrozen a vzdalenost obcas byva vyrazne mensi (moje zrcatko na konci riditek od zrcatka auta tak 10 cm?).
To pak obcas dostavam vztek a jelikoz auto uz je pryc, tak premyslim o preventivnich opatrenich umoznujici takoveho ridice na miste ztrestat (kamen, kulickova pistole, strikacka barvy, ostry drat cnejici do strany..).... jenze pak stejne racionalne dojdu k zaveru, ze eskalace konfliktu by mi nic dobreho neprinesla. Ten ridic si pravdepodobne vubec neuvedomuje, ze je pro okoli nebezpecny, takze by se pripadne "agresi" branil nebo by si pozdeji vybil vztek na jinem cyklistovi...
Jak to resit nevim, prokazat, ze te nekdo ohrozil, dokud se nestane nehoda, bude strasne obtizne a vysledkem by (v nejlepsim pripade) mohlo byt napomenuti nebo symbolicka pokuta. :(
Co na to siroke operadlo navesit napis "Predjizdej obloukem.", nebo tak nejak?
Spíš výložník doleva do solnice, nějaký metr na něčem pružném kdyby to nekfo nabral aby te nedundal s kola a na tom pořádný blikačky.
Nebo velikou šipku vlevo. Ten nápis by mohl svádět k tomu, že by se moc přibližovali, aby to přečetli:-))
Myslíš něco jako přikázaný směr jízdy?
Ne, objíždění překáky zleva.
Až budeš řídit, pamatuj si to.
To bude stačit.
Myšlenka na pomstu je zlá emoce a ubližuje ti.
Jedno + je mi momentalne malo...!
Víc moc dělat nemůžeš.
Jak říkám, pokusil bych se opticky udělat se širším. Na kus svářeckýho drátu bych přidělal blikačku a drát přiheftoval ke kolu (nosiči) tak, že by čouhal tak půl metru ode mne směrem do vozovky. Řidič by pak objížděl s rezervou na tu blikačku a nechal by ti větší prostor.
Elegantnější by možná bylo blikačku přidělat na nějakou starou teleskopickou anténu a tu podle potřeby vysouvat. Prostě řešit věc hardwarově.
Nevím jak by bylo možné někoho stíhat, možná si přidělat nějakou kamerku, ale i kdyby se podařilo snad nějakého řodiče popotahovat, protože nebude veřejně popraven na rynku, výsledný dopad na ostatní by byl asi nulový, a za chvilku tě ohrozí jinej blboun.
Kus drátu s blikačkou je levnější a účinnější než kamerka.
blikačka je těžká, kus drátu nebude fungovat.
Antenu s praporkem jsme měl. Je to měkký, ohne se, urve se.
Kus rybářskýho prutu je dobrej, ale když je to napevno, urveš ho někde v lese nebo nedopatřením při nasazování brašny...
Kloub z antény je na to taky málo.
Chce to něco skládacího podle mne. Blikačku ze který mám vyvedený dráty, aby barterie mohly být jinde už mám připravenou a na kole vyzkoušenou, taď prostě jen vyrobit něco skládacího. Možná z toho, co jsem dával odkaz. Uvidím...
Co takova ta tyc na pruzine, co se dama k zehlicim prknum, aby 1) drzela snuru od zehlicky, 2) neskutecne prekazela a obcas Te k dokonalemu nas... prastila?
Kdyby se zkratila a na konci zatocila, bliknu by to udrzet mohlo, nebo alespon nejaky lehci odrazovy material + ledku a draty k baterkam na nosici...
Co teleskopickou hul na nordic walking nekde od Vietnamcu? Ta je pevna dost a nektere modely se daji zasunout tak na 30cm delky. Pevne je to dost a pritom lehke...
No, to by bylo větší riziko než jezdit bez světla, té tyčky by si jen tak někdo nevšim a její trefení by bylo asi dřív než bys čekal a ani si nechci představit jak by to dopadlo.
tak by to otocil tou gumovou rukoveti ven - co resite ;-)
jsem z predchoziho pochopil, ze chce neco pevneho co bude vycuhovat, ale nebude to tezky jak lesenarska trubka ;)
Ale až to někdo přehlídne a škrtne ti o tu tyčku tak pamatuj, že tě pošle minimálně do škarpy.
Právě. Pevné by to být nemělo, to by vlastně postrádalo smysl(už by nemusel být moc velký rozdíl, jestli auto škrtne o kolo, nebo o tu tyčku).
Samozřejmě, musí to být jasně viditelná plocha z velmi měkkého materiálu přidělaná na měkké sklopné pružině.
Na druhou stranu, v lese tohle opatreni nepotrebujes. Kus lesenarsky trubky s cipantem by moh fungovat, aspon by ridic nemyslel, ze vidi levitujici blikacku a polevil v pozornosti.
Lešenářská roura je blbej nápad.
Musí to bejt něco, co když do toho náhoudou ten auťák vlítne, zapruží to, ale nesundá tě to z kola.
Na něco už kluci příjdete, sle trvám na tom,.že samotnej praporek je naprd, musí to velmi nápadně blikat, pak snad objefou.
Ne vzdycky. Staci mezi uchyceni a volnej konec privarit kloub ze slalomovy branky a je vymalovano.
Konečně rozumné slovo(a). Ostatní výše (od jinak a jinde chytrých lidí) jsou bláboly
Já bych ještě požadovala, aby to bylo výsuvné s ovladačem a indikátorem polohy na řiditkách. Na frekventované silnici bych to vysunula, pak bych se blížila k semaforu, objížděla auta zprava, to bych to zasunula, když bych se dostala dopředu a vyjížděla jako první, tak bych to vysunula. V cykloobousměrce bych to ve vlastním zájmu zaklopila. Na cykloszezce také zaklopit (tam vysunout radlici proti bruslařům). V lese zaklopit, při výjezdu na silnic vyklopit.
... a nechtěla bys kabelku z předkožky, z který, kdyby´s ji pohladila, měla ´loďák´?
8-)
Ne, loďák nepotřebuju:-))
Ale, mohla bych si na nosič pořídit velký vystřelovací deštník. Kdyby se zezadu blížilo auto, tak bych ho vystřelila vzad:-))
Mám však trochu obavy z případných aerodynamických následků:-))
Prostě něco takového, akurát v případě potřeby udělat se větším by se to dalo naklopit dozadu:-))
http://www.cykloplanet.cz/blog/destnik-na-kolo/
Místo té blikačky bych tam radši namontoval ostrý hrot, nějaký takový jako na oštěpu, veliký a aby svítil už z dálky, ovšem materiál třeba gumový a jen vymyslet čím ho nabarvit aby z dálky vypadal jako železo, prostě jen vizuální efekt, no ale zase by to někdo nemusel pochopit a to by šlo potom asi o hubu :o)