Mám takový problém. Před časem jsem pořídil na starší kolo Author Stratos 2003 novou vidli. Původně tam byla RST Přední vidlice RST CT-COMII TL (40 mm). Doporučili mi vidli RST Vita TnL olejová uzamykatelná (60 mm.
Mám ji rok, investice 2300 Kč. Problémy následující: zasekává se lock out, takže při ježdění najednou přestane zcela pružit a ani se nehne, ona se v podstatě ani minimálně nehne, i když by měla pružit.
Navštívil jsem orientačně několik servisů: v prvním mi řekli, že je tahle vidle (rok stará) do šrotu a vůbec nemá smysl ji seřizovat a investovat do ní, jinde nabízeli, že ji mohou promazat, vyčistit, ve třetím servisu mi řekli, že by mohli vyměnit prižiny za měkčí, ale moc se netvářili na můj dotaz, zda to pak bude fungovat bez problémů.Nabídli spíš, že by ji vyměnili za NEX 4610 LO Suntour. Kolo má závitové složení-nemá ahead a je to ještě ten typ s tím malým průměrem, na který se nedá namontovat třeba Suntour NCX.
Co si o tom myslíte, měl bych ji teda nechat stočit a nahradit tím Suntourem NEX 4610 LO?
Bude tahle vidle skutečně funkční? Chtěl už jsem sehnat i tu původní, která byla kompatibilní s tím kolem, ale to prý už nejde, není možné už ji sehnat.
Do té vidlice, kterou tam máš, bych už neinvestoval.
Na Kupkole se dá sehnat ta Suntour NEX 4610 MLO za 1386,- Kč + 100,- poštovné. Ta by Ti tam měla jít - sloupek je průměru 25,4 mm (1"), délka sloupku 180 mm, má závit, uzavírání na korunce (i když uzavírání je v tomhle případě víceméně k ničemu).
Ani od téhle vidlice ale nemůžeš očekávat zázraky, to vidlice za 14 stovek prostě neuměj, ale velké nerovnosti by vzít měla, drobné holt asi ne. Počítej s tím, že bude chodit v teple, jak klesnou teploty pod cca + 5 st., tak prostě trochu zatuhne, pod nulu zatuhne úplně.
I přes ty určité nevýhody (je to prostě levná vidlice) bych já osobně do ní šel :-)
Děkuju za odezvu. Nabízeli mi NEX Suntour 4610 Lo, bohužel nevím, co značí písmeno M před LO, tedy zkratka MLO
Mechanical lock out ;-)
Pak mají ještě HLO, a to pak je Hydraulic lock out.
Jaké jsou mezi tím rozdíly ale netuším, a ani se mi to teď nechce moc zkoumat... ;-)
Tady se můžeš snažit sám http://bit.ly/MUbShG
Ještě jedna poznámka - vážím mezi 68 kg.
Jak to bude chodit pod Tvou váhou, to si nedovolím říkat. Zeptej se v servisu, jestli se u téhle vidlice dají měnit pružiny za měkčí, jestli je event. seženou a jestli by to udělali. Když to nepůjde, bude ta koupě sázka do loterie - moc zrovna nevážíš a podle toho, co vím, tyto jednoduché pružinové vidlice pod mušími vahami zrovna moc akční nejsou. Měl jsem podobnou - RST Neon, váhu 74 a chodila jenom při teplém počasí, ale třeba ráno, když jsem jel do práce a bylo + 7 st, tak byla tuhá a nic. Podobnou zkušenost mám se dvěma levnějšími suntourkami na horáka. Prostě všechno jsem to povyměňoval).
Pak by byla ještě možnoste nechat si měkčí pružinu vyrobit, ale jde i o to, zda se tato levná vidlice nechá vůbec rozebrat, jestli tam z prvovýroby není něco "slisované", nevím. A výroba pružiny taky není zadarmo.
MLO = uzavírání vidlice je na korunce (pravé nohy)
HLO = uzavírání je páčkou ze řidítek
Pokud jde o uzavírání, tak u těhle levných pružinovek nemá žádný význam, jsou tvrdé i bez zámku a při výjezdech do kopců nijak extra nehoupou. Provedení HLO jsem u téhle vidlice ani nenašel, kdybys to náhodou někde objevil - nedoporučuji, zabírá to pouze místo na řidítkách.
RST jsou obecně horší vidle, SR Suntour o něco lepší značka. Ale v téhle cenové relaci to není žádný zázrak, jsou to obyčejné pružinovky, bez možnosti výrazného nastavení. V rekreačním jezdění ale svůj účel splní, nerovnosti tolik nekopou do řídítek a nevyrazí ti je z ruky.
Rozebrat se bez problémů dají, jen na horní plastové matice musíš mít speciální klíč, originál pružiny jsou ale drahé, musíš shánět spíš po známých, co dělají "se železem".
HLO není ovládání z řídítek, to je RLO (Remote LockOut)
HLO je hydraulický LockOut, v noze je hydraulická patrona s olejem, která zároveň tlumí a pomocí uzavření přepouštěcí trysky uzamkne zdvih. Je to o něco lepší než mechanický Lock (MLO), protože to je jen prachobyčejná mechanická závlačka, která navíc i při uzamčení trochu "chodí", takže to při jízdě do kopce trochu drncá. Hydraulika uzamyká natvrdo. Ještě jednu výhodu hydraulika má - když dojde v uzamčeném stavu k velkému nárazu, hydraulický ventil se otevře a tak nedojde k poškození třeba nohou prudkým rázem. To mechanika neumí, tam se spíš něco zlomí...
Nechcem zakladat novu temu, takze skusim tuto. Je mozne na trekove kolo kupit MTB vidlu? Napriklad Rock Shock Reba? Teraz najma s ohladom na geometriu celeho biku a na uchytenie k ramu.
Nevím jak je na tom přesně ta Reba, ale juknul jsem na svůj Fox Talas a kolu z treka s plášti 37 chybí na výšku cca 5 mm (od oka).
Dakujem za odpoved, nicmenej, bolo by vhodne, aby som pochopil jednu vec. 5 mm chyba na vysku? Je to sposobene kvoli tomu, ze MTB maju mensi priemer kolesa, ako 28 palcov? Totiz, spominas tam sirku plasta, to zasa znaci mensi priestor do sirky... Tomu uz vobec nerozumiem, kedze MTB plaste byvaju omnoho sirsie ako trekove...
MTB ve většině případů mají průměr kola 26", sice silnější pláště, ale stejně se do jejich vidlí treková kola nejspíš nevejdou. Možná do některých, které by měly vyšší podkovu, ale ta se nedělá kvůli pevnosti zbytečně vysoká.
Asi bys pochodil s vidlicema pro MTB 29", ale tam netuším, jak široký je výběr a v jakých cenách. Musíš prohrabat shopy.
Pozeral som tie vidlice, dokonca aj priamo web Rock Shock, uceleny prehlad alebo delenie na velkosti kolies tam nemaju, tak som skusil priamo radu Reba. Maju tam v popisoch uvedene, ze sa robia aj na 29 palcove kola... Akurat je Reba RL a RLT
http://www.sram.com/rockshox/products/reba-rl#...
http://www.sram.com/rockshox/products/reba-rlt#...
Len neviem, ci tie popisky dobre chapem. Moze do toho niekto volaco povedat?
A vobec, vie niekto odporucat cenovo dostupnu radu od Rock Shock na 29 palcove kolo? Na SK a CZ e-shopoch maju aj napriklad Rebu pre 29 palcove kola, cena je takmer 500 EUR. Ja by som rad vidlicu povedzme maximalne do 250 EUR.
Toto by tam mělo pasovat, a fungovat líp, než cokoliv, co na sobě má písmena RST;-)
http://www.primeshop.cz/sport/cyklistika...
Záleží jaký druh Locku tam máš a jestli je to jen tím. Vidlice může být jen zatuhlá, nebo i zarezlá, možná stačí jen rozebrat a vyčistit, dát novou vazelínu, či olej. V servisu za to ale budou chtít kotel, to se nevyplatí. Pokud jsi zručný, uděláš si to sám nebo nějaký šikovný známý.
Pokud je tam hydraulická patrona (HLO) tak ta se obvykle neservisuje, ale vyměňuje celá, ovšem zase - je to drahé, nevyplatí se. Raději kup nějakou novou levnější vidli - doporučují, když už, raději HLO než MLO...