Rád bych otevřel téma dle titulku kde by bylo možné se podělit o zkušenosti z provozu elektrokol a to všech typů a systémů. Vlastním e-kolo které bylo vyrobeno jako e-kolo, tedy v souladu s normou EPAC, to je 250 W a dopomoc do 25 km/hod. Po několika tisících kilometrech si myslím že to není špatné řešení ale samozřejmě by vždy mohlo být lepší.
Prosím všechny diskutující o slušnou, věcnou a nikoho neurážejicí diskusi.
Děkuji.
P.S. je to můj poslední pokus založit téma , které se nezvrhne k osobním výpadům. Nepovede-li se slibuji že to je poslední pokus a mizím.
To maš těžko, každý bude hájit své a druhý vždy bude oponovat že to tak není. A je to tím že on má ty zkušenosti jiné. Tak že moje zkušenost s první sadou - motor 250W s planetovkou a baterie 10A li-ion 36V. Po třech měsících se vylágrovalá silonová planetovka. Opravu jsem si provedl sám díky tomu že jsem sehnal platetovku náhradní. Baterie se odporoučela po 7 měsících a měla za sebou 120x nabíjeni. Kapacita baterie klesla 50%. Dalo se tím na ní ujet jen 15 - 20km s mohutnou přípomocí. Poté jsem si zakoupil 16A li-ionku která dopadla obdobně s ještě menším počtem nabijení 48x, vše čína.
Notor se definitivně odporoučel po 7340 najetých km. Tato roční zkušenost a experiment mně vyšel na necelých 30000kč. Pro invalidního důchodce pakatel.
E-kolo proč ne. Věděl jsem o nich, ale až tak moc mě nevzrušovali. Až jednou, po návratu manželky od lékaře.
V mládí sportovala, dokonce cyklistiku i závodně. Figuru měla, kam došla u chlapů se objevoval "Pavlovův reflex". A jak šel život- rodina, zaměstnání i ten stres objevil se problém. V 55letech se štítnou žlázou a postupně 45kg váhy navíc. Následně i s klouby.
Na doporučení lékaře, že to chce klouby procvičovat v pohybu a nejlépe jízdou na kole. Rotoped prý není to pravé ořechové. Na její námitku když už nebudu moci, nebo co kopec, odvětil pořiďte si elektrokolo.
Takže jezdí na e-kole a vyhovujejíto, cítí se lépe. Vadí jí jen špatné počasí když se nedá vyjet. Jezdí se téměř denně.
Tolik najetých km jako předchozí autoři zatím není, číslo je ještě třímístné. Provoz kola zatím bezproblémový. Jediné co jsem řešil byl vytržený káblík ze spínače na brzdové páčce. Přední kolo jde totiž vytočit o 180st., samozřejmě když stojí na stojanu.