Zdarec, kolegové.
Jezdím na Azub Bufo a narážím na problémy se zadním blatníkem. Rád bych věděl, zda i vy jste se s nějakými potížemi s blatníkem setkali. Blatník mám dodaný přímo od Azubu. Že je mu třeba často dotáhnout šrouby, vyplývá z toho, že jeho uchycení trpí neustálými vibracemi a rázy, neboť je přichycen ke kyvné vidlici. To bych zkousnul, co mi ale vadí, jsou odcházející části "zařízení". Nejdříve praskl vzpěrný drát pod šroubem při ose kola. Nedlouho na to prasklo i na druhé straně, tentokrát ne drát, ale jedna z upínek přinýtovaných k blatníku. Při použití materiálu se zřejmě nepočítalo s tím, že blatník bude osazen na kyvné vidlici. Zkrátka kovové komponenty po roce odešly. Nyní se ohlížím po koupi nějakého jiného blatníku, ale nedokážu najít žádný vhodný, stěžujícími faktory jsou kolo 20" a přímé uchycení pouze na začátku blatníku (Bufo, Apus, Azub 4). Našel jsem jen toto: http://www.kostka-kolobka.eu/cs/71-zadni... - což je vlastně totéž, co mám nyní. Nechce se mi dávat 360,- Kč za blatník, který vydrží jen rok. Má někdo z vás tip, co koupit, event. co vyrobit (byť tedy nejsem kutil...)?
Jaký pčesně to je blatník? Nějaké foto?
Fotku zrovna nemám k dispozici. Ale vypadá přesně jako ten na odkazu v úvodníku...
Jestli jsi to měl, jako je to na fotce azubu a měls to uchycené jenom ve vidlici a jednou vzpěrou na konci, je jasné, že blatník se třepe jako blázen, až to někde povolí. Udělej si ze 4 nebo 5 svařovacího drátu ještě jednu vzpěru doprostřed a bude po problému.
mi stačí ta jedna uprostřed na 26", na 20" používám http://dx.com/p/bike-bicycle-retractable-front... ((-:
Já to měl kupodivu uchycené pomocí dvou vzpěr na každé straně. Teď už mám na každé straně jen jednu :)
... spíš si říkám, jestli ta jedna nakonec nebude lepší, protože díky tomu volnějšímu třepání se dost energie uvolní a není tak moc absorbována materiálem v místě spojů... nevím.
teď nedávno jsem dával na azuba (max, tedy 26") dozadu dlouhý blatník kvůli přívěsu. Koupil jsem sadu přední + zadní blatník, ke každému byly vzpěry z drátu ohnutého tak, že oba konce drátu jsou na blatníku (ve dvou různých místech) a střed drátu je uchycen šroubem na patku vidlice (takže vlastně dvě vzpěry z jednoho kusu). Použil jsem vzpěry z předního blatníku dozadu, tak ho mám na každé straně uchycený vlastně na čtyřech vzpěrách + na konci. (přední blatník jsem zatím nepoužil - mám starý). Zatím to funguje, najeto asi 600 km. Jestli se takovéto sady prodávají i na 20" kola ale nevím... většinou jsem myslím viděl jen 28" a 26".
Možná by stálo za to se zeptat přímo v AZUBU, jak již v mnoha případech řešených tady na diskuzích.
Dalo by se to možná vyřešit upevněním blatníků jak to používáme u tříkolky AZUB TRIcon. Ta má dvě vzpěry na každé straně a k tomu ještě takový plastový držák na straně, kde jsou vzpěry uchyceny do vidlice.
Nemyslím, že by to mělo co dělat s tím, že vidlice je odpružená.
Na diskuzi moc nechodím, tak raději e-mailem. Třeba klidně rovnou na [email protected]
Díky. Díval jsem se na uchycení na TRIconu a vypadá to zajímavě... Jen to bude dražší, než zde různě zmiňované alternativy (díly ze starého dětského kola, z esky, atp :)). Zatím jsem to nějak pošolíchal a mám po jedné vzpěře na každé straně. Celkově je teď blatník "volnější" a snad ještě další rok vydrží.
Doporučuji zadní (případně i přední) blatník ze starého skládacího kola ESKA. Je dlouhý, takže od zadního kola nic moc neprská a dá se na něj přidělat třeba odrazka nebo světlo. Je hliníkový, ale je to tenký plech, takže váha nehraje roli. Má bytelné vzpěry. Ve sběrných surovinách, bazarech, cykoservisech apod. se dá sehnat za facku.
ostatní ti radí, kde sehnat blatkík, já bych měl jednu otázku. Potřebuješ ho?
Já si myslel, že ho potřebuju a roky s ním jezdil a teď jezdím toky bez něj jen s malým plastovým předním a ještě snad nikdy na mě od zadního kola nic necáklo.
jestli se bojíš o tlumič, tak ho jako já dej do neoprenovýho návleku na tlumič.
Teď mě napadlo, že při jednom specifickým případě mi na ruce a občas i nohy od spodu cáká, ale nevím od jakého to je kola. Je to ,když jedu hodně rychle brod, kterej je hlubší než po nábu předního kola (20"), ale myslím, že je to tou rychlostí rozrážení vody, která je blízko stehen a rukou, že by mi v tomhle žádnej blatník nepomohl. Takže to dělám jen když je teplo a když není, jedu pomaleji...