Můj táta se tak trochu podobal tetě Kateřině z Jirotkova Saturnina. Ne že by trousil při každé příležitosti nějaké přísloví, ale řadu běžných životních situací dovybavil nějakou průpovídkou, nebo jak se dnes módně říká „hláškou". V dětství nám to dost lezlo na nervy, a připadalo nám to trapné,…
1-skvele napsane!!!
2- ty nabijeci stojany maji jakysi navod na netu, pokud se mi povede poslu link. (jiste bude vedet radu p. Vegr ze zdruzeni elektromobilistu)
Ono to všechno tam je v letáčku co je volně k dispozici.
Ale znáš to, manuál čtu až když všechny pokusy selžou.
To že jsem si zamknul kablík byla moje chyba.
Já jen chtěl upizornit, že jedna zásuvka není nic převratného a e- cyklistům nepomůže. Jen si někdo vyplnil okénko v "modrém životě" nebo spíše zeleném.
( Modrý život - viz Foglar, pro mladší kolegy )
Jo,jo...
"Učený z nebe nespad! Za zkoušku nic nedáš. A kdo se bojí, nesmi do lesa!", řekla by teta Kateřina:))
Mám pocit, že tímto svým docela sympatickým blogováním děláš ekolům větší službu, než nějaké reklamy:-))
Lanno,
já nehodlám nikomu dělat službu, leda své madam, ale i u toho jsem hubatý :-)
Kdo nezažil, nepochopí. E-kolo je pořád kolo. Umožňuje rozumně stupňovat zátěž. Z výletu na kole se musím vrátit utahaný, ale nikoliv sedřený ana dně. Pak ty výlety více baví, méně bereš z baterek a více z vlastních sil.
Posměch není na místě, ani bludy o tom, jak je to dobré pro důchodce. Znám spoustu mladých kluků a holek, kterým by postupné přidávání zátěže svědčilo jako "praseti drbání" (zase ten táta :-))
Však jo.
Já třeba o elektrokole vůbec neuvažuju (zatím:-)), a štvalo mě kdysi, když si ho cpal do všech témat tady:-))
Ale tvoje cesta do Paříže se mi moc líbila. Prostě život, kus praktických zkušeností - strasti, slasti. Tak jak to chodí.
Vidím, že i s tím ekolem lze zažít spoustu legrace.
P.S. nechce se mi už reagovat vedle pod článkem o elektrokole, ale troufnu si říct, že ten odpor proti tomu čláku není kvůli tomu, že se v něm píše o ekolech , jak se tam domníváš. U mně osobně je ten odpor proto, JAK se tam píše o ekolech. Já samozřejmě chápu, že prodejce své zboží chválí. Ale mám pocit, že tento server není prodejce, ale poskytovatel informací.
Prošla mnohem brutálnější reklama od frajera s tričkem Che Guevary. Tenhle pokus bych nehodnotil tak příkře.
Mě spíš vadí ta nějak podivně vymyšlená kategorizacee-kolařů a to, že se uvádí jen část skutečnosti.
Jedna skupinka co si pořizuje silná e- kola jim vypadla úplně a to hoši, co kvůli chlastu přišli o papíry a potřebují přibližovadlo. Ti volí pak motokola nebo e-kola, a není jich podle informací prodejců málo. Takovej skoroskůtr co lze řídit bez řidičáku :-)
No právě:-))
To s tím Guevarou byl blog čtenáře a redakce hned zasáhla proti reklamě. Linky z něj vymazala a dala tam upozornění, kam zasílat reklamu.
Teď zrovna nemůžu ten blog najít. Možná zmizel úplně:-))
Tak pardon. Pletu se, nebyl to blog, bylo to diskusní téma založené čtenářem. Ale to upozorněné redakce tam je.
http://www.nakole.cz/diskuse/15123-objeveni...
Jo nebyl to blog ale promo v diskuzi, a ještě dost blbě napsaný.
Teď jsem tam nasypal starší blábol o tom, jak jsem se vlastně já dostal k elektrokolu, za chvilku se to asi objeví :-)
Super. Tak jsem díky tobě zase o něco moudřejší, jak to chodí. Díky za takové průkopníky, jako je Jindra! :)
Co se týká dobíjecích časů, tak to je ale fakt problém! Trošku něco řeší rychlodobíječka. Ale i tak v mém případě to je na 2,5h.
Uvažuji o 10A nabíječce ta by mě něla těch 48V/10Ah nabít za hodinu a to už je reálný čas, třeba na oběd.
Ta baterie by to měla stále ještě zvládat, problém je v tom, že stojí 4,5 tisíce.
Jindro to ale baterie memají moc v lásce prý jim to krátí životnost.
Záleží na tom jaká baterie to je. U té první LiFePo4, co mám z e-pohon, tak je doporučeno 0,5C, ale druhou baterku mám z těhle článku Headway ... http://www.bmsbattery.com/lifepo4-cell/10... . No nabíjecí proudy až 5C jsem sice nezkoušel, ale asi by to šlo. Pak teda by bylo nabito za čtvrt hodiny. :)
No tady je za 73 dolarů... http://www.bmsbattery.com/alloy-shell/27-alloy...
Plus poštovné plus dph. Clo je myslím u těhle věcí nula. :)
Dík. Zjistím to, dobrej typ.
pokud tam nemas BMS a to BMS neni dimenzovane na nabijeci proud 10A tak to nezkousej. Parkrat to ta baterka vydrzi a potom ti nejslabsi clanek odejde mozna i zahori. Stalo se mi v praci.
mám bms a u jedné baterie vím, že max ladovací je 10A, od dvou nemám tech spec. To je u těch činský věcí občas problém.
Dík za warning.
Tak jsem pořídil cyclo analysta, 5A nabíječku, a zase asi 1500 kiláků na monstru najezdil a zde je mé pozorování.
Spotřeba kola s vozíkem je v průměru o čtvrtinu vyšší, v kkopcovatém terénu klesá na polovinu. Vadí strmé kopce, kdy člověk už nemůže motoru šlapáním pomoci protože to jede moc pomalu, tam spotřeba roste enormě. Krátké a strmé sjezdy zase dojezd v km nezvýší. Plně naložen, z Křivoklátu přes Nižbor do Berouna - cca 25 km (zapoměl.jsem na kopec ve Višňové) na 10 Ah. Potom zpátky na Prahu po Plzeňský a po nábřeží přes Braník a Krč, na stejných 10 Ah dojezd 50 km.
Dlouhý táhlý kopec vůbec nevadí, naopak bývá kpmpenzován dlouhým sjezdem bez motoru.
Do strmých kopců tedy raději s Magic Pie ne, nebo počítat že to žere (s vozejkem). Bez vozejku, protože člověk šlapáním udrží rychlost a tím motor v otáčkách propad v dojezdu elektrokola není tak radikální.
Tak ja jezdím jen roviny sem tam nějaká vyvýšeninka nic co bych nevyjel. Jezdím povodí Bečvy již jen kratší trasy a vše mám zaneseno do tabulek tak že mám naprostý přehled o spotřebě. V poslední době se cestou tam snažím držet momentální odběr pod 100W asi 1A zbytek dodávám já. Tak že cestou tam ujedu na 1A 9-10km. Cestou zpět kašlu na šetření a pálím to na plné pecky. Například 60km trasa spotřeba 11,6A při průměrné rychlosti 17,5km/h. To znamená že na 1A ujedu průměrně 5,2km na 10A 52km a na 18A 93km a to na zpáteční cestě opravdu nešetřím. Je to tedy o stylu jízdy a kolik člověk vydrží dodat síly, ja už moc né.
Styl jízdy a v neposlední řadě zátěž. V rovině či mírné vrchovatině to lze balancovat a ovládat. V kopci šlapeš co to dá a co zvládneš a někdy ani to nestačí.
Mám zapnuté měření na A. Když jsem strkal kolo s vozejkem do kopce a pomáhal si motorem, bralo to v strm svahu 15A. V mírnějšim kolem 4. Tolik potřebuje souprava s vozíkem aby se krokem hejbala.
Když to bere kolem 3 nasednu a jedu. Pokoušet se vyject svah kde kolo bez jezdce potřebuje 15A aby krokem jelo nemä smysl. Kedu tak na 25-38A a to si říkám o ukápnutí baterek.
Pokoušel jsem se i použít horský tác, motor se v rychlosti pod 10 strašně trápí. Když sesednu a vedu, překvapive těch 5-6 km/h bere dobře a pomáhá s vozejkem. Na vozejku cca 40kg plus 10 kg vozejk.
Jindro, mozna ...ale pokud pojedes s vozikem skus se zamyslet nad pouzitim toho z Aukra (jednokolka) kde by si zapletl Tvuj nabojovy motor do mensiho kolecka- myslim ze je tam 16". Proti tem 28" by si se dostal s motorem na umerne vyssi otacky. Mozna by jsi ale narazil na omezeni max otacek= max rychlosti. Pritlak (adheze) by zrejme pri Tvem nakladani voziku nedelal problem.
(prosim, nez do toho vrazis penize skus si to projit i s nekym dalsim- toto je pohled "od stolu")
Stejně mně to hlava nebere ty tvoje spotřeby. Když to porovnám tak ja mám s kolem dohromady 160-170kg tak že možná více jak ty. Chtělo by to u tebe otestovat po rovině, třeba Labská cykloztezka. Pak by se to dalo porovnat. Rozdíl bude i v motorech, mám pocit že ten můj je úspornější, zato má větší odpor ve vypnutém stavu. Po rovině se to dá docela dobře ušlapat průměrnou rychlostí 10-12km/h, zdatnější (zdravý) by to ušlapal i rychleji.
Hlavně že jí máš doma.
Labskou jsem jel, teda kousek, do Drážďan a po silnici, na cyklotrase je přetlak papoušků i našinců. S vozejkem v plné palbě i centrálou dojezd 50 km na 10 Ah.
Šlapu fest. Kolega Cibi vyslovil pro mě zajímavou theorii, abych držel motor v optimálních otáčkách jedu na 28" kole něco rychleji než Ty na 26", teda takhle on to neřekl ale pochopil jsem z jeho úvah, menší průměr, větší otáčky na stejnou rychlost.
Tvůj motor je jiný než můj, nemůžeme srovnávat. Ale aby to neznělo, že brečím. Naučil jsem se limity motoru, když zle tak vedu, ale jinak drandím a jsem spokojený. Prostě že to strmý kopec nedá neberu jako chybu ale jako vlastnost.
Když vím jak se chovat, udržím spotřebu přijatelnou a nepoškodím baterie a kablíky. Stejně jsem všdechny originály z Číny, 2mm v oceli nahradil 2.5 mm v mědi a kabel už se nehřeje.
S Magic Pie by asi bylo nejlepší hned po zakoupení to otevřít, nahradit silové vedení v oceli mědí lepšího průměru, hHally vést samostatně, třeba v tom původním kabelu, a nahradit Magic Pie řídící jednotku jednotkou Kelly.
Nedat šanci se fázím potkat s Hally a musí to chodit.
Ale jestli budu měnit motor, bude to Crystalite HT.
Cyclone není pro mě, nechci napínat řetězy, měnit je a tak, i když chápu že středovej pohon je nejúčinější. Najezdím toho dost, od června, po Paříži už mám zase 2000 km, nechci štelovat, ladit, promazávat ale sednout a ject.
Ja měl na mysli spíše středového bosche jen by to chtělo aspoň 500W. Baterku jsem ještě dnes vyzkoušel a je v pořádku. Ujel jsem na ni 40km ale sosám jen 8A. Nejdu až na dno. Ataky jsem nijak nešetřil energii, rval jsem to na 300W což je asi 6A. Tak že mám energii na 120km bez šetření a pokud přišlápnu tak to bude 150-170km.
Tak mně dnes konečně dorazila z německa reklamována 10A sanyo, dali mně tam novou ochranu 50A, bratru za 1500kč Starou poslali zpět tak až ji ofotím pak to sem hodím ať vidíš jak to vypadá když něco shoří. Problém je ovšem že baterie je schopna dát maximum 30A tak že co se stane kyž je ochrana 50A a nic tedy baterii nechrání. Nějak těm němcům nerozumím. Ještě že tam mám jističe a měření tak že si to ohlídám sám.
Tak fajn, tak máš zase aku v pořádku. To je z nějakých kruhových článků či buňěk? Ale kvůli mě to nemusíš rozebírat. :) To jen já jsem blázen, že to vždycky rozeberu byť přicházím o záruku. :)
No a možná ty články dají i víc jak 30A, ale jen po kratší dobu a když budou naplno nabité. Tolik i zkušenosti s jednou LiFePo4, kde je uvažován proud 2C, ale nabité to dalo prokazatelně přes 3,4C.
Kdybych to rozebral tak už to nedám dohromady je to ve smršťovací folii. Je tam pohmatem 50 kusů článků 10 v 5 řadách. Uváděli 30A ale jaká je skutečnost to nevím. Jsou to články sanyo Li-mn.
30A bude v pohodě, když to bude sichr. Ostatní kabely se Ti nehřejí? Myslím od řj k motoru?
Já je vyměnil za silnější. Topily.
Zde si to můžeš spočítat
http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm
Tak jsem to na tom Chodovĕ včera vyzkoušel naostro. Funguje to, zájem je asi malý, i když je to fakt výhoda, než nekoupím baterie nabitá na 30 km.