Bez legrace, nad "karavanem" jsem premyslel. ROzhodne ne takovou obludu, ale proste domecek na kolech, i treba malinkaty, ale proste neco, u ceho v nejhorsim staci zastavit, zalezt dovnitr a usnout, kdyz toho treba clovek nekdy ma uz fakt uplne dost, nebo se strhne tak nechutny pocasi, ze na nic jineho neni nalada... bez hledani mista na stan a nedejboze jeho staveni. Druha stranka mince je pak ta moznost se behem chvilky vyhrabat z pelechu a hned odjet, protoze vsechny kramy muzou byt nahazene uvnitr, neni potreba nic skladat, balit atd. To je na karavanu pro me to nejpodstatnejsi, tahle snadnost a rychlost prechodu z rezimu "jedu" do rezimu "kempuju", a naopak.
Na to by stacilo neco maleho - viz ilustracni obrazek. To byl sverazny pan, ktereho jsem jednou potkal v nasem mestecku. Sel pesky a prives tahl jako vozik... ale cykloverze by sla udelat taky...
Mluvíš mi z duše. Přesně pro tyto důvody jsem dumal jak upravit kristýnu (christianii, nákladní tříkolku) na principu zasouvací krabičky od sirek, aby se v ní dalo sedět/ležet. Bedna je široká dost. Ale nedovymyslel jsem to. :-) Uvízl jsem na obavě z rosení bedny zevnitř při spánku.
Taky jsem nad tím kdysi přemýšlel. Stačila by obnošená rakev.
Víko by chtělo hodit na panty.
Než do ní zalezeš tak hlavně nezapomen na ni dát nápis "Nezahrabávat, ještě dejchám" :-)
Teoreticky by to samozřejmě šlo, taky nad tím přemýšlím. Kombinoval bych to se stanovou částí jako střechou, která by se rozložila dle potřeby. Řešilo by to problém s rosením. Stanová část by byla přesazená přes boky a tak by případný kondenzát stékal mimo obytný prostor.
Nápad to tedy špatný není, jen to minimalizovat jak rozměrově, tak váhově.
Problém rychlého postavení ubytování řeší dobře sekundové stany Quecha. Postavíš během vteřin, složíš do minuty, teda až se to naučíš mě to trvalo hodinu než jsem pochopil ten fígl. Stan je dvojplášťový nerosí se.
Já mám variantu údajně pro 3, váží to 3.5 kg a disk má průměr 75 cm. Nejmenší Quechua sekundový váží 2.5kg a disk má do 60 cm.
Na nošení to není ale přikurtováno nahoru na vozejk to funguje.
Sundáš hodíš do luftu a bydlíš. Aby mě do zad netlačily šišky řeším vojenským lůžke britského typu, to váží 3,5 kg.
Tedy luxusní a rychlé skládací bydlení, na vozejku, 7kg
Jenže stavění a skládání stanu zabere jen zlomeček času z celkového balení-vybalování. Podstatu to neřeší. :)
Jsem, jako mnozí, velkej bordelář tak nevím o čem mluvíš. Věci na spaní a spacák (vybral jsem husky protože se neskládá ale prostě brutálně narve do toho vaku a je složeno) včetně hyg. potř. mám v plastovém boxu, vezu na vozejku, kousek na té fotce kouká. Brašny sundám rychlým.škubnutím a hodím do stanu, a pak si už krámuju v suchu. Zase, moc nic neskládám těch pár hadříků tam nacpu a upěchuju.
Tábor stojí do minuty, do deseti minut od rozhodnutí "jedu" odjíždím zbalen. Myslím si, že ten problém s časem řeší právě ten vozík. Ráno mě nejvíc zdržuje osobní hygiena, mám přísně nařízeno se osprchovat, umejt mejdlem a použít kuličku abych nesmrděl a nikdy nevíš, koho kde potkáš a práskne mě, že jsem nedodržel pokyny. :-)
Jezdím jen s brašnama a ještě se např. přes celé Polsko přesunuji vlakem, takže musím mít věci nabalené jednak tak, aby se vše potřebné do brašen vešlo a jednak tak, aby se to dalo rozumně přenášet na nádraží, při nasedání do vlaku atd. Takže potom má každá věc svoje místečko a ráno je potřeba to zase stejným způsobem zabalit. A to je potom to, co zabírá nejvíce času, alespoň mě:-)
Jo, to je fakt. Tu funkci "karavanu" ti v tomto směru přebírá vozík.
Já vím, že než to všechno správně umístím a rozmístím, abych taky nikde nic nezapomněla, je to docela náročné. Stan už je pak sbalen a hozený nahoru... no, nevím, nestopovala jsem to, ale víc než pět minut to asi nebude.
Když jsem před lety jezdíval, máma mě ušila brašny, podle nějakýho toho obrázku z katalogu, brašny v ten čas nějak nebyly k sehnání. Taky si pamatuju přesný postup, balení, co kam patří, všechno do igeliťaček aby se to nepromáčelo. To muselo mít řád.
Teď to narviu do nepromokavých arzenálů a do plastové škatule a tradá.
Našel jsm trailer, který by asi splňoval podmínky zadání, 26 kg, moje řešené s Quechua + polní lůžko + vozík váží 3,5 + 3,5 + 10 = 17 kg, kdybych nebyl megaloman a pořídil si malý stan tak 16 kg - to je o deset méně než ten Cot - Tent.
Ještě cena: vozík 3500, stan 2000, lůžko 700 Kč tedy 6200, oni chtějí 900 USD (plus poštovné plus clo).
http://store.kamprite.com/catalog/Midget...
Původně jse vážně uvažoval o tomhle:
http://store.kamprite.com/catalog/Kamp-Rite...
Ale pak jsem zjistil, že kombinace sekundový stan
http://www.youtube.com/watch?v=3MqANzwxHYg
plus polní lůžko
http://www.westarmy.cz/army-shop/lehatko-metal...
bude levnější řešení s mnohem větším pohodlím nejen na spaní, ale i na stavění či skládání ato za stejnou váhu.
Ještě drobnost, ten hoch dělá takovou chybičku při tom skládání, úplně si sten stan zavřelů a jak to překládá, má problém se vzduchem uvnitř. Kdyby nechal dole zip povlený, skládá se mu to jednodušeji.
Další věcí je, že v horším případě stan neskládáme suchý. Takže při tom zakleknutí na něj a zkroucení do osmičky, by se člověk řádně zmáčel, kdyby neměl na sobě nějaký ty nepromokavý hadry. To je takovej vopruz. Natáhnout návleky a budnu a pak složit mokrej stan. Ale dá se to zvládnout, jen je to otrava.
Ehm, pokud skládáš stan suchý, tak jsi jej stavěl zbytečně...
Třeba ve Skotsku s tím jejich mrholením a silným větrem stihne stan zmoknout a zase uschnout i 3x za hodinu. Ostatní věci tak rychle neuschnou. Podle mě jde balit suchý stan, který ale nebyl postavený zbytečně.
To lůžko mám doma. Český. ALe je to strašlivě těžký asi bych to s sebou fakt netahal. To už radši nafukovací lehátko máš-li problémy se zádama nebo hamaku (závěsná síť) ale tvoje volba.
Ten stań s emi kdysi líbil a přemýšlel jsme o něm, ale je strašně velkej po zabalení a těžkej, takže jsme šel do klasiky, která se staví o dvě minuty dýl...
http://www.art-sport.cz/stany/sekundove-stany...
To je nejmenší varianta, 2.4 kg, 55cm kotouč. Dvouplášťový za dobrou cenu. Váha je konkurenceschopná, neskladnost vylučuje použití jinak než s vozíkem.
Mám ale větší variantu. Stan je přikolíkován 6 kolíky a má i 4 lanka, které jsem zatím nepoužil. Nebyl jsem s tím nikde kde by foukalo tak zle.
Bouřky a opravdové průtrže mračen jsem přežil v suchu, pro putování jarně-letně-podzimní vyhovující.
Hlášku Joe Kubíka znám, ale jsem cimprlich, stavím stan i kvůli broukům a komárům, děšť je jen jeden z důvodů proč stan.
No, můj stan má asi 1,3kg a je o dost menší sbalenej. TOhle do batohu nebo brašny nedostanu. máš pravdu, že to je jen do vozíku. Jenže ten jsem po pár vejletech zavrhl a válí se v garáži. Myslel jsem, že si ho nechám na nákupy, ale i tam jedu radši s brašnama.
Ty sebou vozíš brouky, kterým musíš stavět stan, aby byli v suchu? :-)
Ale prd, vždycky si mě najdou. Všude jsem za tzv "komárníka". To znamená, že když je na zahrádce společnost jsou všichni v pohodě, protože komáři jdou jen po mě.
Ty repelenty nesnáším ovšem stejně jako ti komáři.
Romantický posezní za soumraku nad splavem není nic pro mě, leda ve skafandru
Jo tu nafukovačku jsem taky zkoumal, i verze karimatek a tak. Tohle je dobrý v tom, že to rychle postavíš na štěrku, v lese, prostě nemucí být rovný a hladký povrch.
Taky mám českou variantu tohohle britského vojenského typu lehátka. Včera jsem našel ještě lepší variantu v americe, problém je jen cena - s poštovným 100 USD. A to na to určitě napíší i clo, pochopitelně i z poštovného :-)
Váha 3,4 kg, nic lehčího podobného typu jsem zatím neobjevil.
Dej, prosím, odkaz na variantu od strejdy Sama, mě by to zajímalo jako alternativa lůžka pro hosty. A vůbec jak se na TOM spí? Můžeš srovnat pohodlí např. se samonafukovačkou? Děkuji.
Asi je to kanapíčko z Tvého odkazu níž? Ale vyhodnocení pohodlnosti by mě stejně zajímalo.
ty bys mohl pamatovat "spartakiádní lehátko" ne?
Jestli jo, tak je to srovnatelný, jen to tolik nehoupe a vůbec nevrže. Pro mne pohodlnější než nafukovací lehátko a to o dost.
To teda pamatuju :-), ale moc spolehlivé zařízení to zrovna nebylo - často prdnula hliníková konstrukce. Z toho bych měl ostatně kapku obavu i u některých současných, max. odlehčených, typů.
Spí se na tom líp než na zemi. Záda nebolí.
Do strany to drží, ale pohupuje se to směrěm dopředu a dozadu, ale takový pohyb při spaní větčinou nedělám.
Trochu problém u mé váhové kategorie je s naléháním a vyléháním. Stoupnout si na to jednou nohou, nebo něco takového by mohlo znamenat protržení. Je proto potřeba se pokud možno na to navalit tak, aby co největší část těla byla podepřená a lehátko dostávalo spíše plošné než bodové zatížení. Zdá se, ž epo čase se i to plátno trochu vytáhne a proleží, není to žádný zázrak na léta.
Soňa teď vymýšlí jiný potah, nebo spíše materiál lůžka, já zase konstruuji ty tyčky, myslím si, že si vyrobím něco spolehlivějšího a možná o malinko lehčího sám.
Bude to zase na baterie s dobíjením centrálou? :-))))))
Se mi směj, přijedu za Tebou se svým soustrojím, přejedu a couvnu, a budeš zralej tak na invaliďák :-)
I když elektro vyhřejvání do lehátka, popřemýšlím.
no jo, ty si to jako mostař můžeš lehce spočítat, odlehčovat až do extrémů
i když zase s tvým přístupem radši všechno předimenzovat ? :-)
no nebudeš to mít jednoduchý ... :-)
To je jinak, tohle si spočítám poměrně dost přesně, nic předimenzovávat nemusím, protože když to pode mnou rupne, propadnu se maximálně o 15 čísel a skončím na zadku.
Vlastně na tom není nic moc k počítání.
Ty 4 nohy, co fungují jako péra použiju, jen nahradím ty boční tyče nějakejma hliníkovejma jeklíkama, skládacíma na tři části, tak jko to dělají ty amíci. Soňa to ovšem na fest zašije na hrany toho hadru, nebudu to vytahovat a nasouvat, protože to mě prudí.
Prostě rozložím a nasunu tam 4 nožky a už bydlím. Okopčím to co vidím. Jen jsem nenašel "lehátkovinu" která by nebyla nějak zvesela proužkatá. Koukal jsem na lehátko co tu mám desetiletí, a ta látka fakt dost vydrží, ne jako ten šunt co mám já.
Jestli objevíte nějakou lehátkovinu co je jednobarevná, byl bych raději, ale když bude zle, snesu i proužek.
Přesně tohle vyrobím, to přeci není žádná věda:
http://www.youtube.com/watch?v=56Xl7MDD6pM&...
http://obchod.aweinberger.cz/vyhledavani/...
Díky moc.
Už jsem vymyslel jak postavit obdobu toho ultralight léhátka, snad to klapne jen je to takové to "čínské" co vidím ukradnu, takže postavím prototyp pro sebe, ukážu jak na to, ale vyrábět nic nebudu, prodávat kradené, i třeba nápady je zlodějna taky.
Teď se budu celou dovolenou trápit, že to nemůžu vyzkoušet jestli.nápad zafunguje.
Tady je ta americká varianta:
http://www.byerofmaine.com/products/camp...
Je tam i video jak to staví. Ta naše napodobenina britského lůžka unese jen 90 kilo, tak proto se mi to trhá. Spí se na tom líp než na zemi nebo staré karimatce, s těma novejma samonafukujícíma zkušenost nemám.
N anglickém e-Bay to mají taky:
http://www.ebay.co.uk/itm/Camp-Bed-4-leg-Sturdy... - s vnitrostátním poštovným to zase vyjde o 2 kila levněji než to koupíš u nás....
ještě dvě teleskopický tyčky, stříšku vypnout lankama na dva kolíky, háčkama chytnout boky k nožičkám a máš to aji se stanem :))
A při šířce do 80 cm bych vozejk nepotřebovala, dá se to položit napříč na nosič.
Já potřebuju vozejk na baterie tak jako tak, až budu bezmotoráč, budu muset uvažovat jinak.
Myslím si, že dost věcí co draho prodávají bychom si uměli vyrobit sami.
až vyrobíš lehátko, dej vědět na klik tě vyšlo, kolik váží a za kolik ho budeš prodávat ve velkosériové výrobě :-)
zájemci se určitě najdou, osobně jsem taky hodně nalomenej misto samonafukovačky používat něco podobnýho :-))
ale ta váha ...
to je zatím jediný mínus celýho "vynálezu" (cenu nepočítám, za tři tisíce mám celou velkou dvoulůžkovou postel skoro z masivu :-P)
Nad vozíkem uvažuju, stan už není takový problém, i normální postavím i sbalím do 5 minut. Problém je právě to balení a rozbalování dlaších věcí.
U stanu mi ale vadí, že když zmokne, balím mokrý a když znova roztahuju o pár kilometrů dál, obvykle je ještě mokřejší. To by karavánek určitě vyřešil...
Koukni na ty amíky, jak to dělají, myslím si, že bez jakéhosi stanu se neobejdeš. Prostě se to musí složit aby to nekladlo odpor.
Další věc je vozík, nemůžeš celou svoji váhou hupnout na ty kolečka, to by nepřežil. Tedy buď kola pořàdná nebo, a to by mě připadalo jako na hmotnost lehčí řešení, nad vozíkem rozložit rošt z duralových jeklů, postavit ho na teleskopický nožky a na tom už si můžeš vybudovat co tě napadne, asi bych to viděl na laminátovou kostru stanu co by připomínal vozy kterými se dobýval divoký západ.
Stejně si ale myslím, že bys to musel v případě větru kotvit. l n nějakými kolíky a lanky jako stan. Ale zvednout nožky a popoject by neměl být problém.
Chtělo by to od základu postavit asi jako nový vozík. Kdybys měl nějaký nápad pošli mi to, ten roznášecí rošt a nožky bych měl umět nadimenzovat tak, aby to bylo co nejlehčí. Konstrukci stanu neumím, ale dalo by se to někde obšlehnout, prostě tunel.
V zásadě si to lze představit jako rozkládací lehátko, které tojí na teleskopických nožkách nad vozíkem a na něm.je něco jako ten Tent+Cot, Cabellas njich pár prodává, tak to obšlehnout.
Plastovou osumdesátku rouru 2m dlouhou. Bude samonosná, takže k ní přišroubuješ kolečka, oje a záclonky. Případný destilát steče po stěnách do dutiny pod lůžkem a pak špuntem ven. Šlo by to udělat i jako obojživelné ubytovací zařízení, zkráceně OUZ. :-)
a nad sítí jsi neuvažoval?
Je to pohodlný, skladný a lehký...
Mám myslím tuhle:
http://www.army-shop.cz/produkty/spaci-pytle--...
Síť jsem jednou v kempu napnul mezi dva sloupky nějakýho plotu, a ohnul jsem je asi o 30 čísel :-)
Na divoko už asi nikde moc přenocovat nebudu, potřebuju mít šlahoun na elektřinu na dobití baterek. S centrálou jsem sice nezávislej na zásuvce, ale zašít se někam do lesa a poštět tam několik hodin 56 decibelů taky není nejlepší způsob jak se zamaskovat.
Našel jsem tohle:
http://www.byerofmaine.com/products/camp...
Proti tomu co mám to má výhodu, že se tam nenasouvají ty tyče ale jsou součástí lůžka, zdá se mi to taky o dost lépe provedené, než to bidlo co mám. Páře se mi to ve švech, je to odfláknutý výrobek. Princip v zásadě stejný, ale ta americká varianta se mi zdá být nějak solidnější.
mě to český funguje už dlouho, ale nepoužívám ho moc často. Je tu pro návštěvy, když dojdou postele:-)
Nejvíc na něm spala dcera mý bývalý přítelkyně. Prostě se jí líbilo a přišlo jí to asi dobrodružný. Akorát to bylo s plyšákama tak akorát na šířku a občas padali (ti plyšáci)
Tak u toho zůstaň, když ti to vyhovuje.
Je fakt, že na vozík se ti to vejde a s motorem to asi uvezeš, ale já jsem pomalej a línej a tak šetřím každý kilo.
Trochu jsem browsil a našel něco ještě lepšího, tohle váží něco málo přes kilo:
http://www.youtube.com/watch?v=7O-I94IbLCA
Asi dvě kila ušetříš, ale utratíš 6 litrů, 230 USD + poštovné + clo.
http://www.cabelas.com/cots-luxury-lite-ul-cot...
ale je to nářez :-)
za bod.
Jestli to koupíš, chci to vidět!
To si fakt nejsem jist, jestli to koupím, budu to hlídat, jestli se to neobjeví někde v EU.
I kdybych se praštil přes kapsu, protože to vypadá fakt supr, nechce se mi vykrmovat celníky a procházet celou tou jejich byrokracií.
Jestli to seženu, dám vědět a předvedu :-)
Mám obavu, že jestli se to objeví u nás, tak to bude patřičně oclený a clem i dépéháčkem je nakrmíš prostřednictvím dovozce. Navíc namažeš ještě tomu dovozci. Takhle jsem si pořizoval svíce do motorky - tam cca 130 Kč, u nás od 380 Kč za kus...
myslím, že to tak přesně bude.
CHtěl jsem jednu určitou kudlu. Tam 8000,-, tady se clem dopravou atd tak 11 nebo 11500,- a u prodejce 13800,- a ještě v detailech jiná varianta...
Sháněl jsem někoho, kdo to propašuje, ale bohužel se nezdařilo :-(
Nemyslím u nás, mě stačí, když se to dostane do Anglie. Nakupuju tam věci běžně, i ten stan jsem Quechua jsem tam koupil asi o litr levněji než u nás.
Řeším to tak, že si to nechám posílat ke kamarádovi, a když tam jedu (tak jednou za čtvrt roku) tak si to vyzvednu.
Z Ameriky si koupil jednou Soňa nějaký plavky nebo co, a pak kvůli tomu musela do Prahy na celnici, tam vystát nějakou frontu, a tím se nám to zase dál prodraží, nemluvě o tom, že se mnou by to fláklo.
Na Spezi letos byla taky jedna postel k vidění
http://lehosraz.rajce.idnes.cz/spezi2012/#165.jpg
Leho by mohlo mít lůžkovou úpravu, ne? Sklopíš opěradlo, podobně jako v některých autech nebo menších karavanech...
To je reseni spis pro trikolku, u lehokola bys musel nejak jeste poresit rovnovahu, bezny stojanek by to asi neustal. ;)
Nicmene v praci posloucham podobne napady docela casto, ze pry mi staci zastavit a oprit se o plot... :)
na jedný vyjížďce jsme takhle "dal dvacet" na každý druhý zastávce. V noci jsme spal asi tři hodiny, tak než se vždycky dohodli, kudy dál, tak jsem se opřel o sloup nebo něco a s nohama v SPDčkach na chvilku usnul...
Aha, tak ono to mozny je! Az zase priste nekdo bude mit poznamky o lehokole a spani, tak uz muzu rikat, ze jsou lidi, kteri i to zvladnou. :)
Jak kdo a jak v jakem terenu. Navic to opreni neni nic moc na zada, protoze jsi sikmo. Idealni je najit spravne daleko od sebe dva stromy a kolo sprajcnout. Si by bylo lennejsi nez stan vozit tycku, ktera by se pevne pridelala na nosic a druhy konec by se o neco haknul (strom, plot). Pak popruh, by clovek neodpadnul a pak jen pres sebe natahnout plachtu... 8-)
Včera jsem se vrátil z takového skútřího výletu a kolega už to má taky vyřešený. Sice se musí krapet skrčit...
Nádherně zrepasované skůtry. V neděli jsme se právě o nich bavili s Pedrem. I např. o tom, jaký byl porod opravit defekt na zadním plášti.První republika i ranná éra vlády dělnické třídy jednostopým vozidlům hodně přála, tenkrát jsme byli skutečnou motocyklovou velmocí, dnes se dá jen vzpomínat právě na takových akcích.
To o té velmoci je krapet nadnesená legenda. Byla to z nouze ctnost. Pár dobrých nápadů tady určitě bylo, ale asi tak, jako všude po světě. V Německu, Anglii, Itálii, ve Francii i jinde se dělaly taky dobrý motorky. Jenže se pak k nám už nic nedostalo, takže nebylo s čím porovnat. Takže do těch padesátých let to byl docela slušný průměr a pak už to zamrzlo a na motorce z padesátých let Jawa dodneška přežívá.
Tyhle skútříky jsou stylový, jsou to srdcovky, ale jízdní vlastnosti mají prachmizerný, na údržbu to taky není žádná sláva, přístup všude jak k penězům. Ale nedal bych ho... :-)
A s tím defektem na zadku to zrovna žádný problém není. Skútřík se postaví do váhy na takový montážní nožičky, odpojí se akorát brzda, vytáhne osa a kolo je venku. No a když vezeš rezervu, jen přehodíš šest šroubů. Když ne, tak ještě dalších šest šroubků a ráfek je půlený, takže žádné pracné zouvání montajznama. Práce pro slečinky.
Jsem zrovna na cestach a dneska jsem v kempu videl na strese auta neco, co by se dalo prizpusobit za kolo i zkombinovat s uloznym prostorem pod tim.
Jen pro upresneni, pokud to neni poznat: Je to stresni box, ktery se vyklopi a v tom je stan. Jednoduche a rychle (vyklopis - spis, zaklopis - jedes), navic pokud by to bylo celkove jen o malo vyssi, tak ve spodni casti muze byt ulozny prostor. A taky by se to mohlo nuzkovym mechanismem vyklapet nahoru cele...
Pokud o něčem takovém začneme uvažovat jinak, než v oblasti recese, vychází z toho řešení podobné tvému.
Tedy něco co je složené, vláčíš to za sebou na vozejku, a pak ba bydlení expanduješ. Odpor vzduchu kterou almara ci za sebou táhneš je nesmyslný a všechny cyklikaravany odsouvá do říše leších či horších vtipů.
Rychle stavět a rychle balit vede k vozejku. Tam to máš velmi rychlé a se sekundovým stanem jsi v suchu do minuty. Otázkou je, jestli lidé co putují do dálav na kole se tolik bojí deště a myslím si že nikoliv.
Karavan, byť rozkládací na vozejku, je vcesta slepou uličkou. Ale jako fór OK.
Vidim to jinak, a asi nebudu uplne sam. Hranici vidim spis v tom rozhodnuti smirit se s tim, ze tahnu vozik, to je velky krok. Velikost voziku uz pak vidim spis jako mensi detail... rozdil mezi malym a velkym, lehcim a tezsim... vozikem vnimam jako z principu vzdy mensi nez rozdil mezi kolem s vozikem a kolem bez voziku.
Stan, byt sekundovy, vzdycky potrebuje... misto na stan. Byt nevelke, prece jen musi byt aspon jakztakz rovne, aspon jakztakz bez vetsich sutru, klacku atd. atd. "Karavan", byt jen vozik s rozkladaci nastavbou, predstavuje krome jineho vzdy idealne rovne "misto na stan", ktere si vezu ssebou. Zaparkovat ho muzu klidne na sterku, v ostruzini nebo na podmacene louce, kde stoji 10cm vody, kvalita podkladu pod spacak, kdyz to takhle zuzim, zustava nezmenena. To je jedna vec.
Druha vec je pak ta, ze si dovedu predstavit nejednu situaci, kdy treba s majitelem pozemku nejak "uhadam"/dohodnu to, ze na danem miste stojim s "karavanem", mimo jine "zabor pozemku" predstavuje vlastne jen plocha, kterou na zemi stoji kola voziku, coz je minimum, zatimco postaveni stanu bych neobhajil. Pokud bych mel treba s majitelem louky resit, jestli jsem mu zvalel travu, kterou se chysta pozitri sekat, je rozdil mezi plochou 2x1 metr a dvema dulky po kolech. I to, ze "karavan" muzu v pripade neshody odvezt prakticky okamzite, coz je celkem kazdemu jasne, zatimco o tom, ze stan jsem schopny sbalit taky treba za pet minut, bych leckoho musel nejdriv presvedcit, muze nekdy hrat roli... atd.
Nechci zabihat do podrobnosti, nechci ani debatovat o primo nesouvisejicich tematech (treba ze by v idealnim pripade mel mit clovek vzdy souhlas majitele pozemku predem, atd atd). Nechci dokonce ani hajit celou tu myslenku cyklokaravanu, sam jeste nejsem tak daleko, abych si nejaky uz shanel... :)
Jen se mi nezda uplne spravne to smahem zatracovat jako slepou ulicku nebo spatny vtip.
Tyhle "právní" věci už neřeším vůbec.
Já s baterkama neměl jinou možnost než vozík.
Dřív jsem všechno měl na zadním nosiči a šlo to. Pro bezmotorovou variantu furt nevím co je lepší. - táhnout vozík nebo přetížit kolo ( nejsem drobeček). Zatím jsem se nerozhodnul.
Ale vím bezpečně, že na tvaru i hmotnosti vozíku záleží naprosto zásadně. To je jefnoduchá fyzika, odpor prostředí. Nízký aerodynamický vozík bude potřebovat méně síly k vlečení, než nějaká nesložená škatule.
Pokud něco jako karavan na vozíku, tak něco podobného tomu co dělá ta firma Kamprite, viz odkaz výše. Složit aby plocha vystavená tlaku ovzduší při jízdě byla co nejmenší. To není nepodstatný detail ale zásadní věc.
Ale jasne, veliky vozik je aerodynamicky problem, o tom neni sporu. :) Ja reagoval na prohlaseni "Karavan, byť rozkládací na vozejku, je vcesta slepou uličkou." To (jak jsem se snazil naznacit, snad zbytecne) zatracuje i karavanovy vozik, ktery ve slozenem stavu muze byt hodne nizky, s prijatelnym odporem.
Pritom predpokladam, ze skladaci domecek by byl schopen alespon nouzove popojet i v rozlozenem stavu, takze moznost pripadne rychle vystartovat - opravdu primo stylem "vylezu ze spacaku, obuju boty a jedu" by zustala.
To jen na doplneni, jinak toto podtema uz beru jako celkem vycerpane... :)
Mno jo, trosicku protireceni sam sobe neuskodi - tak prece jen pridam jeste poznamku, ktera tam mozna porad jeste chybi.
Paralela - pokud bychom mluvili o cestovani s autem, je to v principu podobne. Karavan je v mnoha ohledech mene prakticky, nez treba obytna dodavka. Ta je v mnoha ohledech mene prakticka, nez samotne osobni auto a spani v penzionu... :) Presto ruzni lide pouzivaji ruzne varianty, o zadne se neda rict, ze by byla vylozene spatna. Kazda vec ma svoje. Da se to vzit i z opacne strany... byt zavisly na spani nekde, nesamostatny, ma sve nevyhody. Obytna dodavka ma samostatnost, domecek ssebou, ale taky nevyhody.. napriklad ten domecek ssebou vozi porad, i kdyz by zrovna mohlo byt vyhodnejsi nechat ho nekde na cas odstaveny (coz umozni ten privesny karavan). Atd atd.
Posledni detail k tomu cyklokaravanu - od zacatku tohoto teoretizovani k tomu pristupuju s tim, co jsem vyslovne nezminil, ale je to zasadni - predem pocitam s tim, ze by prinos v pohodli na poli bydleni byl vykoupen minusy ohledne (ne)pohodli pri samotne ceste. Pokud bych vyrazil s takovym privesem, predem pocitam s tim, ze pojedu nejspis polovicni prumernou rychlosti, nez jezdim bezne, ze me stejna vzdalenost bude stat vic namahy, atd.
(Mozna by se pak dalo spekulovat i s tim, ze pokud predem prijmu fakt, ze pojedu bezne treba jen 10-15kmh, bude aerodynamicky odpor hrat relativne mensi roli, neb jak znamo, ten narusta s rychlosti, a to nikoliv linearne.
Toz, a ted tedy z me strany fakt "howgh". :)
Stasne cestovani vsem, i kdyby jste jeli treba na oslu! :))
Aerodynamicky problem? Proc?
Mne se treba libi tohle:
http://velo-city.org/touring-trailers/Sakari...
Taky by byla zajimava kombinace s kanoi. Konec koncu, pod lodi jsem taky spaval.
http://www.bikeshophub.com/wp-content/uploads...
Když už mluvíme o slepých cestách a fórech - nebylo by pro Tebe lepší řešení instalovat na kolo rovnou spalovací motor, než vození centrály a baterií? Mě právě tohle přijde jako slepá cesta, sorry...
Na to už by ale byl potřeba řidičák a o ten tu běží...
Není třeba.
Papíry se za 0,4 promile neberou na doživotí ale na 6 měsíců přičemž po 3 zpravidla vrací.
Motokolo nebo elektrokolo či šlapací kolo stejnej metr, nesmíš před jízdou nebo během jízdy žádnej alkohol.
Takže když se orgán rozhodne zaúřadovat o papíry to není ale stojí to prachy. Orgán si tě pochopitelně všimne snáze na kole co má na nosiči přidělanej křovinořez a dělá kravál celou vsí, než na elektrokole na kterém decentně přišlapuješ abys neprovokoval.
Až nějaký hlavě pomazaný hrábne a začne systematicky vybírat papoušky po těch slezinách v osvěžovnách, rázem bude po škodolibosti.
a to jsi nezazil kdyz stali policiste na jedine prijezdove ceste k nasi praci.
Jsem v Uherskem Hradisti takze vetsina lidi jezi na kole.
Brali vsechny. Presneji - vybrali ode vsech :-)
Ja nafasoval pokutu za chybejici zvonek, kdyz jsem jim dokazal vysvetlit ze odrazky na naslapne pedaly neexistuji :-)
Domnivam se ze za tu hodku a pul vybrali vic nez na silnicni kontrole... jen spotrebovali spoustu pokutovych listecku:-)
A ? Už máš zvoneček ? :-)
no, je mi trapne se priznat ale nemam :-)
on uz neni povinny... Navic mne vzdy hnevalo to "samocinkani" prez nerovnosti.
Tak to já zvoneček mám a dobrej, necinká, teda cinká jen když chci :-)
Mě nebaví na lidi halekat a navíc se to zdá hodně neslušné a zjistil jsem, že většinou dobře funguje jen jedno včasné cinknutí a dost chodců na to reaguje docela příznivě a i s pochvalou za zazvonění.
A některým pravověrným bajkerům by se líbil i můj druhý zvoneček (zvoník) na horáku :-)
na fullu vlaštovky, na nich zvoník... Už jenom rohy chybí :-))
Rohy nikdy nebudou, protože bylo konstatováno a zdejším plénem už bylo schváleno, že rohy na vlaštovkách jsou největší cyklistický prohřešek :-))
Názory se vyvíjejí, stačí jeden medailista, který užije tento mix a vše bude jinak.
Myslíš, jako že rohy na vlaštovkách budou téměř posvátnou nutností a kdo je nemá, tak jako by nebyl? :-)
Věřím v konzervativnost zdejšího pléna :-))
Tak to by byla pohroma. Musel bys asi do auta pořídit střešní okno, aby se pak kola vešla na výšku...
Prostě bych pořídil větší auto :-)
Možná by taky šlo místo berany nahoru otočit rohy směrem dolů :-)
Smerem dolu a k sobe. A nabrousit konce. 8-)
No to je ono, já věděl, že se to dá ještě vylepšit a to by bylo aby se nezadařilo :-))
A nebo že by sis dal na horáce rovnou klasický berany, ale nahoru. Však už jsi je takhle vozíval na stařičkým Fávu :-)
A další bezva nápad, to by už skoro chtělo založit nové téma a nebo rovnou požádat redakci o vlastní rubriku :-))
A kolo uz vynalezli?
Nebo chces rict, ze tehdy jeste hrali andele na harfy? 8-)
Aby tě husa kopla :-))
Byl to krásný favorit, byl modrý a měl 8 převodů na úzkých sprintech. nějak si teď nemůžu vybavit jestli to byl F 1, 10 nebo 11.
Ja si tedy vcera rikala, ze by ty rohy na vlastovkach nemusely byt tak spatne, kdyz uz jsem nevedela, jak ta riditka chytit, aby me nebolela zapesti. :-)
A co takhle rovnou parohy?
Alespon by bylo vice moznosti uchopu a v ruznych vzdalenostech.
Ja parohy mit nemuzu, jak jiste vis. ;-)
Na vlajdach klidne.
(Kdybys netusila, co jsou vlajdy, zeptej se Joa, ja to tak neumim podat.)
Myslíš tuto definici?
http://www.nakole.cz/diskuse/11268-vymena...
Příroda je mocná čarodějka a mnohdy dokáže i neuvěřitelné kousky :-))
Hmm, že by ale zvonek byl v povinné výbavě (přestože nádherný dvoutonový na lehu mám) se mi teda nezdá, alespoň jsem nic takového nečetl.
U nás snav Německu na tuty. Zvoneček, odrazky, světla, všechno raději in Ordnung
"a nafasoval pokutu za chybejici zvonek, kdyz jsem jim dokazal vysvetlit ze odrazky na naslapne pedaly neexistuji :-)"
no, a ony existuji. :) videl jsem to v nejakym e-shopu, kus plastu, co se jaksi nacvakne kolem kufru, a jsou na nem dve odrazky. ale pssst! :)
Do kilowaty papíry netřeba. Víš prd, ale každá záminka pro navážení se do ostatních je dobrá, což.
Ty víš nejspíš taky prd, ale napadáš bezdůvodně víc než ostatní. Ten motor není omezen jenom výkonem, jsou i jistá další omezení panáčku.
Teď tě nechápu.
Tvrdíte oba (ty i Hrabosch) v podstatě totéž, ty ho za to ´zprdneš´ a pak mu ještě vyčteš prudění (jako bys sám měl svatozář) ...
... a teď hrrr do mně ...
Čo je to také "v podstatě", vojín Kefalín ?? ;o))
S věkem přichází senilita (pozoruji na sobě 8-(), ale ty jsi (relativně 8-) ) mladík ...
8-)
No dobře, tak tedy ... on napsal na reakci, která svědčila o neznalosti, že ho napadá (myslím, že stačilo jako jsem napsal já "řidičák není třeba"), jenže v zápětí napíše blbost, že do kilowaty papíry netřeba, přičemž na motokolo "nikdy" papíry potřeba ;o)) , jen se nesmí montovat motor o vyšším výkonu a samozřejmě splnění i dalších podmínek. Proto jsem mu napsal, co jsem napsal ... stačí ?? ;o))
To napadne každého.
Na benzín ale nepřejdu, centrálu nahradím z časti další baterií, zčasti racionálnějším používaní vlastní síli.
Centrála ušetřila prachy, v to byl hlavní přínos. Nemluvíme o ceně nabíjení, která je v porovnání s cenou baterií směšná.
Noc nového pod sluncem, vše už tady bylo :-)
Že nedojde k přetížení střechy? Většinou se uvádí koelm 50 kg.
Ten limit je pro jízdu (aby se náklad nevydal vlastní cestou při zatáčení, brzdění a tak, plus bezpečnostní rezerva). Několik set kg statické zátěže pak není problém.
Snad je ty trabanty (viz obrázek v threadu výše) mívaly ke "střešnímu" stanu ještě nějaké výztuhy dolů k "heverovacím" místům na podvozku. :)
Mě zaujalo tohle: http://www.youtube.com/watch?v=mWnsu4dfNGs
Tohle mi přijde moc velký, až obludný a navíc aerodynamicky ne moc přívětivý.
Spíš bych to řešil roztahovacím pevným spodkem (viz např. básníkova "krabička od sirek"), kde by byl zároveň úložný prostor na věci a stanovým vrškem na spaní. Stanový vršek řešený právě stylem - vysunu nahoru víko a ležím, žádné složité rozkládání...