Prosím zkušené o radu. Chci si postavit ekolo na dojíždějí do práce - rovinatý terén, vzdálenost cca 60km (Pardubicko). Nemám problém šlapat a propotit triko (35let), jde mi hlavně o průměrnou rychlost, kterou bych chtěl zvýšit na cca 40km/h.
Jaký motor by byl na to nejvhodnější?
Jakou kapacitu baterie?
Díky za rady
To chceš jedit moc rychle a to se ti bude hádat se spotřebou.
S motorem MagicPie by mě to dávalo při průměru 30 km/h, baterii LiPeFo4 kou 48V/ 20Ah ( váží asi 12 kilo)
to by byl konverzní kit z e-pohon. Snad za 8 tisíc plus baterie za 20 tisíc.
BobBob umí Crystalite, řekne Ti určitě svoje, ale nevím s tou rychlostí.
Na rychlost by měl být snad nejlepší středový pohon Cyclone, ale s tím nemám zkušenost žádnou. Tam uvádějí, že to dokáže lítat 70-80 km/h.
Vše ovšem za hranicí zákona, povoleno je na motor 25km/h, kolik jedeš vlastní silou je jim fuk.
S tím Magic Pie to předpokládá intenzivní šlapání nebo jen tak "lážo-plážo"?
Cena za baterku je teda síla.
Jak se chová MagicPie ve volnoběhu? Je tam znát nějaký odpor? Vyčetl jsem, že se to chová jako nezatížené dynamo, ale nedokážu si to představit.
Nemá volnoběžku a klade odpor, ale problém to je víc psychický než skutečný. Bez šlapání to ujede na 10Ah tak 20-25 km, ale nikoliv touhle rychlostí. Na to aby ses pohyboval kolem tý 30ky se už musíš opřít do pedálů, kolem 40ky jezdím jenom s kopce.
Spotřeba, protože odpor prostředí roste s kvadrátem rychlosti, theorie o 300W neber vážně. Pojedeš tak na 500-600W a bude to žrát hodně. Kdybys měl cestu kolem Velkých Popovic, dej vědět a zastav se, nechám tě project abys věděl jak to chodí v reálu.
Bacha, rovina neznamená vždy extra výhodu, když zafouká je zle a nemáš výhodu, že dokopce zabíráš a dolů se vezeš.
Díky za radu a nabídku na vyzkoušení. Rád bych se zastavil, ozvu se předem.
Tchán si objednal kolo s MagicPie 750W a 10Ah LiFe baterkou. Dá se ze zkušenosti říct, že s tím zvládne cca 30km pohodový výlety?
http://www.digiboss.cz/Elektrokolo-STR-Bass...
Jsem doma furt až do 27/07 pak až po 17/08 - napiš, domluvíme se. Sedím na zadku doma a programuju, není problém se na pár minut utrhnout.
Na 250W na 36V/10Ah 60 kg jezdkyne s minimem vlastnich sil do kopcu v Ceskem Lese najela 35 km, nastoupano cca 750 m v dlouhych a ostrych kopcich. A jiny den s podobnym prevysenim po 50 km jeste zbyvalo, protoze kopce nebyly tak ostre a dlouhe.
S tím ti pomůže Analyst. Vidíš kolik to okamžitě žere, takže zvolníš tempo, dáš velké kolečko, šlapeš jako na kolotoči a z páčky pouštíš tak 3 - 4 A do motoru.
Když si nepřeřadíš a nezpomalíš, může ti odběr lítat kolem 13A a to se pak na dojezdu pozná.
Nejdrsnější kopec´pak slezu a klidně vedu a tlačím to tím motorkem, na nějakých 5-6A pomocí páčky, než abych stál na místě na horském tácu akvedlal nožičkama.
Zvládne, ale ať si tam nechá osadit Cyclo Analysta - možná to měl celý koupit u www.e-pohon.cz
Ti kluci to umí, nejen prodávají ale pan Šikula to i opravuje.
Cyclo Analyst měří spotřebu, a umožní ti nakládat s energií rozumně. Pokud se bude více vozit a méně šlapat, mohlo by se mu stát, že po 25 km mu to chcípne. To se s Analystem nestane, ujede na to 40 v poho ani se nezapotí.
Spočítej si waty pro sportovní posed pro rychlost 45-50km/h (to abys dal tu průměrku) no a řekněme že do toho jsi schopen dát 100-200W (po dobu 1.5h) bioenergie tak zbytek musí dodat E-pohon.
Pokud by to bylo upravené silniční kolo tak podle mého odhadu budeš potřebovat cca 200-300W.
Průměr 40 na 60 km ? To už ale s kolem nebude mít moc společného.
V současnosti už se na podobné aplikace používá nejvíce motor čtyřtaktní, ale pořád jsou v prodeji i dvoutakty, které mají své nepopiratelné výhody.
Na baterii moc nezáleží, spousta mopedů je dokonce běžně bez startovací baterie;-)
:-)
Díky za tip.
Abys potřebný výkon dostal, bude tam celkem těžký motor a na dvouhodinovou jízdu i dost velká baterie. Takže to nebude žádná lehká silnička, ale celkem robustní stroj nápadně podobný mopedu (a několikanásobně dražší).
Zcela jistě se nevejdeš do definice kola s pomocným motorkem (250W, 48V, odpojení le. pohonu při 25km/h) a v této rychlosti budeš na silnici budit pozornost. I orgánů.
Skutečně je to to, co chceš?
Pro pripad jizdy po polnackach bych se zase obaval vydrze materialu (uchyceni motoru ve vidli nebo zadni stavbe a uchyceni baterie).
Pro případ takto rychlé jízdy (a patřičně výkonného motoru) bych s náhonem na přední kolo vůbec nepočítal.
BTW, zkoušel někdo dva motory třeba po 250W, každý v jednom kole?
Videl jsem na nejakem CZ webu 2x 2000W.
http://www.youtube.com/watch?v=xP6fAPJa7cE
http://www.youtube.com/watch?v=ZzvtY5TzqKQ
http://www.youtube.com/watch?v=A4VRhIQPrtg
A o tomhle bych i uvazoval. Kdybych se k tomu choval opatrne, treba by to chvili vydrzelo. 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=l-EX2URSoeE
Tady máš návod jak to postavit:
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=4073...
Ale bude to žrát dvojnásobek, tedy budeš řádit tak 15 km a pak nabíjet, nebo pojedeš s větší kapacitou baterií.
To kolo je pak fakt těžký - motor má 6.5 kila v každém kole.
Ale když projedeš forum goldenmotor pro "dual drive" najdeš spoustu kluků co takhle blbnou.
Zatim se do kopcu nejak vydrapu. Pockam si na uplnou nemohoucnost a mozna i lepsi technologie. 8-)
Ten dvoumotorák je fakt asi krok stranou.
Naprosto v pohodě jen tam nesmíš fičet 40km/h.
Mam svuj motor v přední vidlici a baterie v kufřiku na nosiči a nemám s tím v jakemkoliv terenu potíže. Viz foto v mem profilu.
zde foto
Já začínal jako Bob s motorem v předu a pak to vyměnil za zadní.
V zadním kole je to mnohem bezpečnější.
Při mé váze by to vzadu nevydrželo proto jsem volil přední pohon. Vidlice je kvalitní a betelná a vydržela i nějaké dost těžké rázy tak nějaký motor ji nerozhodí.
Já to poprvé blbě nějak málo utáhnul a hned při první jízdě jsem šel na tlamu, protože mi to vyskočilo z vidlic. Tím jsem poškodil Hally a pak se to klepalo až se to vyklepalo znova, a zase jsem šel přes řidítka, i když zakotveno roznášecími rameny fest. Ten pád mě ohnul i vidlice. Tak jsem dal dopředu Suntoury a motor nastěhoval dozadu a nestalo se, že bych měl problém s tím, že by se to uvolňovalo. Taky jsem měl přes metrák, teď mám právě díky tomu kolu o deset míň.
Mám dotaz pro Jindru8526, sice mimo zadání diskuse, ale snad bude zodpovězen. Zajímala by mne fyzická výdrž toho tabletu na představci. Jak dlouho už tam je a jaké vibrace zvládá? Jezdíte jen po silnici? Já jsem kvůli tomu kupoval před 3 lety outdoorovou navigaci, aby to zvládala. Ta je vodotěsná a bez problémů s ní jezdím terénem, vibrace a rány zvládá. Také na dvě tužkovky vydrží celý den, ale musím rychle zhasínat display. Ale má ten display vlastně malý. Buď vidím detail mapy, nebo to odzoomuju a rázem nevím ani jak se jmenují vesnice. Malý tablet by se mi líbil, ale mám strach, že by tam dlouho nevydržel a také že to moc žere baterie a co s tím za mokra.
Vibrace mu evidentně potíže nedělají. Netroufnul bych si to zevšeobecnit na všechny, ale tomu mému Samsungovi nevadí.
S bateriemi je problém. Při zapnutém internetua navigaci vydrží tak tři hodiny. Já to ládoval s takového šidítka na tužkáče, to to protáhne tak na 5 hodin.
Pro mě dříve postačujícíptotože po 4 hodinách jsem tak jako tak musel dobíjet baterie kola, tak se tablet svezl.
Teď, když mě Bob naučil jezdit podle Analystu a ujedu na dvě baterie 100 (ale dost pomaleji) navigace nepřežije. Pořídil jsem si externí powerpack, mám ho den, nejsem schopen říci jak moc to bude nabíjet a kolik to vydrží.
Až budu mít ověřeno, prozradím výsledky testu. Ta mrcha na tužkáče se mi osvědčila, ale za 3 hodiny vycucnout baterie a zahodit je drahé a akumulátorky se za pár hodin přes noc nestačí úplně dobít. Tedy tužkové baterie fajn - ale jenom jako nouzovka. Na denní provoz nepoužitelné.
Ten neustále zapnutý net nějak nechápu ;-) K čemu je to dobré ?
Ze to pises prave Ty! 8-DDD
Co já ? :-) Sice také provozuji tyhle chytré krabičky, dokonce 2, ale ještě jsem nepřišel na důvod proč bych s nimi měl být online pořád... To, že místo toho mohu sedět u PC, je v tomto případě nepodstatné, o dovolené jsem bez netu klidně i 14 dní v kuse ;-)
Prostě nechápu ten tablet neustále připojený...
To Ti bylo ale 15, ne? 8-)
Kdyz uz ho ma na riditkach kvuli navigaci, proc by se odpojoval?
Kvůli navigaci ? Od toho jsou snad offline aplikace, ne ? ;-) I těch pár stovek Kč za to se v ceně té jeho elektro strojovny v pohodě ztratí.
Já do toho rejpu jenom proto, že každý ušetřený mA z odběru je pak znát. Že mi přijde zbytečné mít puštěnou GPS a ještě k tomu navíc data. Obojí má spotřebu dost velkou, tak mi přijdou zbytečně zapnutá data jako plýtvání, no...
Ale takhle se tu my dva můžeme dohadovat donekonečna, já čekám až mi k tomu něco napíše Jindra ;-)
Jsem šéfem velmi malé sw firmičky.
Jsem on -line furt, pro případ, a stane se. Když jsem jel do Francie, vyjednal jsem si 8 dní bez skype v zeleném.
Do září 2013 už déle než dva dny off mít nebudu a dovolenou max 10 dní všichni, a já furt on line. Mám proti spoustě jiných lidí velkou svobodu, jsem hodně času doma, a jsem svým pánem, ale on line. Když je zle, musím mít po ruce železo a v reàlném čase problém řešit. Na dovolenou s počítačem a připojením, na výlet po vlasti on line s tím, že když hoří dojedu toho dne domů, nebo Soňa mě přiveze.
Je to velmi slušně honorováno, ale vždy je něco za něco.
Proto furt on-line. Někdy a často se nic neděje, ale partneři za Kanálem se rádi ujišťují, že jsi v pohotovosti.
Opravdu levny 7" tablet se da poridit i za 2.000,- - treba na alze nebo czc.
Ta mrcha co mám já stojí dneska šestku, já za to dal před dvěma lety 13.
Ale pokud nemáš problémy se zrakem, volil bych smartfouna Samsung Galaxy II, umí to samé, a žere o dost míň.
3G, Wifi, Navigace, foťák, google maps - snad všechno co se může hodit a teď když mají to SIII tak snad taky už budou docela levný.
taková střední velikost je Samsung Galaxy Note, kolega to má, je spokojenej.
Jo ty externí baterie co jsem koupil se jmenujou : Raikko USB Accupack 8000Tab.
Jestli to nutně nepořebujete hned, nechtě mě s tím měsíc žít, potáhnu to s sebou do Španěl, povím potom, jestli jsem nevyhodil 1500 zbytečně nebo se to dá použít.
Ta Galaxy II nemá bůhvíjakou výdrž. Při běžném využívání den. Když bude displej zapnutý pro navigaci, tak myslím, že proti tabletu to nebude extra více.
Nejvíc žere ten displej co furt svítí, pak wifi a gps.
Protože menší displej a jinak úplně stejné, mohlo by to vydržet dýl. Den je luxus, počítám při zapnuté navigaci tak 6 hodin. Tedy dobíjení z externích baterek bude tak jako tak řešit.
Představa, že si nahodím navigaci když budu na rozcestí a jinak ji budu mít vypnutou je taky mírně zkreslená. Ta mrchapo zapnutí dost dlouho hledá signály z družic, než se lokalizuje.
Deset minit, někdy čtvrt hodiny. yjindy je má do minutky. Asi záleží na poloze. Podle Murphyho zákona, v okamžiku kdy pptřebuješ vědět jestli doleva nebo doprava bude vyhledávat satelity 20 minut.
Zase tolik jsem to netestoval. Jediné co jsem vypozoroval, že wifi zase tolik nebere. Nerozumím tomu tolik, ale když jsem někde v místě, kde wifi je a mám jí na telefonu zapnutou, tak baterka vydrží déle, než bez wifi a data klasicky po síti.
Jasně, má to měnší displej, ale i baterie bude podstatně menší.
Ono to asi funguje trochu jinak, si myslím.
Když jsi na wifině, je lepší data tahat wifinou, zvláště v cizině, bývá to rychlejší a levnější. Ovšem při jízdě z místa na místo, mít zapnutou wifi tu baterii žere fest, protože ono to vždycky chytí nějakou síť kolem které se projíždí, snaží se to připojit a pak se to odpojí, ta mašinka furt maká.
Když zastavím. Zapnu wifi, zkouknu jestli nění nějaká free okolo, a když ne, tak zase odpojím.
Další čuňačinka u toho tabletu je, že i v něm, pokud nejsi opravdu šikovný a máš k tomu ty správné nástroje, baterii nevyměníš. Stojí asi 750 Kč, zkoušl jsem to, ale vzdal jsem to. Jsou tam specielní šroubečky, které bych jen orval. Děvče v mobilním servisu to mělo prá za pět minut. Baterie mi po dvou letech odešla tak, že to vydrželo hrát tak maximálně půl hodiny, bez síťě. Poptával jsem výměnu - prý do tří dnů za 2500 Kč. Pro mě to znamená odvézt do Prahy a zase po třech dnech pro to ject. Zvolil jsem tedy metodu kup baterii na netu a udělej sám, to neklaplo, tak to udělalo to děvče v servisu na počkání. Úspora 1500 Kč.
To v mobilu si vyměníš baterii sám a snadno.
Já to mám jen proto, že je to velký a vidím na to.
Pokud je to myšleno za jízdy, tak to je jasné, že wifi žere, když stále vyhledává. Ta nemožnost si vyměnit sám baterii u zařízení je nešikovná. Dokonce to je takto i iPhone, tam je také zabudovaná.
Třeba na něco v nejbližší době přijdou, jak uchovávat energie levněji a lépe.
Na to dávno přišli ve Vizovicích a okolí. V slivovici.
A jak mně ten orgán dokáže že nejedu vlastní silou? Jezdím na své dvoutisici watovce a orgán zajímá jak se na tom jezdí a že by se jim to hodilo na služební kola která používají k patrolování po cyklostezkách. O nějakých kecech že pokud e-kolo nemá pas tak to již není kolo ani slechu. Po zdejších cyklostezkách taky jezdí benziňáci na svých kolech a tvrdí že náš zákon povoluje na jízdním kole pomocný motor do 1Kw.
Orgány jsou a ještě nějaký čas určitě budou v klidu. Protože elkolo je furt něco exotického. S "evangelizací" skalních příznivců, reklamou prodejců a následným přemnožením elkolařů to pak bude jako u všeho do té doby tolerovaného - začne buzerace, kontrola, prudění...
Taky si to myslím ale do té doby se možná změní i přiblbý eurozákon. Na druhé straně těžko někdo zjistí jak je nastavena řj. a tím padem i motor. Ja si v ní mohu nastavit výkon motoru na 250W a vypnutí motoru po dosažení rychlosti 25km/h.
U nás to nebude nikdy moc žhavý, takže bych se nějakých omezení nebál. V Německu dbají na každý kilowat a každý km/hod. u kol i mopedů a motorek. Kdybych se měl ploužit s Babettou podle německých norem, tak skončí ve šrotu. A ty omezovací clonky v karburaci motorek...každý to u nás rve z motoru. Veřejný tajemství, ale se*e na to pes. Takže nějakým elkolem se nikdo ještě dlouho zabývat nebude.
Momentálně jsou cyklisti a elektrokola protežování jako tzv. "udržitelná" forma dopravy, pročež jsou prakticky beztrestní, nezávisle na jejich činnosti v provozu. Což ještě nějakou dobu potrvá, ale nemusí to trvat věčně.
Až bude nějakej fízl potřebovat udat pár bločků, aby měl na prémie, tak ti kolo prostě zabaví a pošle na expertizu, protože bude mít "důvodné podezření". Momentálně je to možné například s autama, zbraněma nebo třeba výpočetní technikou. Až bude ekol tolik, že se to začne vyplácet, systém začne supportovat rejžování i u jejich uživatelů.
Bruselští jdou na to jinak,
Vymejšlejí certifikační štítky na e-kola. Prostě každé koupené kolo bude označenou certifikovaným štítkem s požadovanými údaji bruselsko-konformními.
My co si stavíme kola sami, si budeme muset certifikát opatřit u nějakého normalizačního ústavu či jiné ouřednické instituce, a jistě si za to řeknou takovej balík, že se to nevyplatí.
A překupníci kol z Číny si budou mastit kapsu, ouřadové si budou mastit kapsu, a bastliči si koupí kolo se štítkem, a předělají si ho po svém, což ovšem orgán ze štítku nikdy nepozná.
Prostě klasická bruselština.
A nemusi šlapat!
Zase někdo kouka na tour....
šlapat chci, jen jsem si myslel, že bych se mohl do práce dostat rychleji než za cca 2+ hodiny a přitom se projet na kole.
A když se přestěhuješ asi na polovic, tak máš problém vyřešený :-)
Tyhle benzinový smraďoši tu rychlost dohánějí taky převody.
To je asi řešení pro větší rychlosti.
Tedy tohle:
http://www.cyclone-tw.com/
Mám prodejce v Anglii, poštovné do Čech psal že 25 liber. Kit 1200W/48V u něj stojí cca 400GBP. Bez baterie.
Jedině převody asi dosáhneš toho co očekáváš, tedy rychlost.
Těch 60km je tam a zpět nebo je to celkem 120km?
Mam odzkoušeno na svém e-kole s motorem crystalyte HS rychlost něco přes 40km/h ovšem jen velice krátkou dobu v řádech minut. Pro šťoraly a mudrcy je to stále kolo. Nevím zda by jsi vydržel šlapat a držet tu rychlost i s pomocí motoru 40km/h po dobu třeba 45minut. Pokud jsi dobře trénovaný tak asi ano. Jinak levněji by tě vyšel asi motor o kterém zde psal "juras" jezdí s Hondou Gx35 napojenou řetězem na zadní kolo rychlostí kolem 50 km/hod po rovině.
Ok, tak vidím, že jsem ekola přeceňoval. Díky za rady, vrátily mě zpět do reálu. Přeci jen to není motorka nebo eskůtr.
Jaká je tedy optimální rychlost s příšlapem na rovince, aniž by se extrémně rychle ztrácela energie z baterií?
Podle mě 20 - 25 je v naprosté pohodě.
Jindro budu ti kapku oponovat, pokud je to opravdu jen rovinka tak 30-35km/h je pohodově k dosažení při relativně nizké spotřebě. Ono ovšem záleží kolik vážíš, jak jsi schopen šlapat sám a taky zda moc fouká protivítr. To co jsem výše uvedl je za optimálních podmínek.
Vážím 88 a na běžném Trekkingu to jezdím s průměrem 25km/h. V zásadě mě zajímá jaký je reálný nárůst rychlosti nebo zda-li mě to při cca stejné rychlosti "pouze" ulehčí šlapání.
Tyhle hub motory nejsou stavěný na to aby ti to pomohlo s rychlostí, ale právě jen na to ulehčení šlapání.
Na rychlost jsou dělaný středový motory.
Na to bych ti doporučil motor Crystalyte HS 3540 250-2000 W v ráfku, zadní
Více zde: http://www.electorbikes.cz/products/motor...
A ktomu 20A baterii nejlépe tuto
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Váží 4,1 kg a měl by jsi na ni za optimálních podminek ujet 120km.
A když se jen poveze tak těch 60 udělá jak na mopedu.
Jen je to trochu dražší než ten MagicPie, ale daleko čistěji provedeno. Taky bych příště volil motor bez Hall senzorů.
Puvodně jsem chtěl jit do magic pie ale na již zrušené diskusi bylo hodně negativ tak mně to odradilo. Raději jsem připlatil a jsem naprosto spokojen. Jakmile si člověk osvojí techniku jízdy a nesahá stále jen po plynové páčce misto řazeni tak se dá najet hafo km na jedno nabití baterie. A taky si mákne tak že neleniví, motor je jen na vyrovnáni nějakého zdravotního hendicapu.
Naprostý souhlas.
Pokud kolega nemá rozpočet vysloveně napnutý, volil bych taky Crystalite a hned od samého začátky koupil Analysta (i když Crystalite má taky nějaký svůj měřák, to by asi bylo dobrý prokunzoltovat s panem Pospíšilem).
Ano má, ja pokud bych už neměl analysta tak bych si ho vzal, ma to hodně možnosti nastavení.
Taky si myslím, cenově to vyjde nastejno ale komunikuje to s řj Crystalite, ale připravme kolegu na to, že ho přestavba bude stát nějakých 18 tisíc, bez baterie.
Baterie podle toho jakou si vybere a nezapomenout na nabíječku, taky není grátis.
Takže k vlastnímu kolu co už má si pořídí elektrovybavení tak za 35 tisíc, aby si mohl užívat "sestřelování bezmozorových papoušků" jako my dva.
Pokud by měl uvažovat ekonomicky namontuje na kolo nějakej ten smradlavej křovinořez, nebo snad raději rovnou koupí skutr.
Ve srovnání s autem se mu e-kolo i takhle drahé vyplatí tak za 3 roky, se skůtrem bych nesoutěžil vůbec.
Cena se poměrně vysoko vyšplhala. Nicméně skutr to nebude (chci se hýbat) a křovinořez taky ne (nesnesu ten zvuk a smrad).
V e-pohonu poradili 250W motor s volnoběžkou bez omezení rychlosti. Prý se s tím dá jet někde kolem 35-38km/h. Asi to nebude mít kvalitu a výdrž crystalyte, ale bude to lehčí a ta víc cyklističtější (volnoběh).
Nemáte někdo s tímto zkušenost??
250 od e-pohonu jsem do kola zastavel. Nicmene to nesedlam ja. Obcas se s tim popovezu pri kontrole serizeni nebo na parkoviste a z parkoviste.
Pro jizdu po asfaltu by to mohl byt prinos, ale mozna za stejnou cenu poridis lehci silnicku a rychlost se Ti zvysi i bez motoru. V pripade zdravotnich obtizi uz zase nehledas takovou rychlost.
Silnička je záložní řešení. Ekolo mě láká.
Pak jeste lowracer. Tak bych to nejspis zkusil resit ja. A kdyby to nebylo ono, tak lowracer s elektrifikaci musi byt taky pecka.
A on by to ani nemusel být lowracer. To už je dost šílené a nepraktické řešení.
On by stačil nějaký semi-low typu Oceláč. Na 40 km/h bude potřeba odhadem 250 až 350 W, což není nedosažitelná hodnota.
Ano mám s ním zkušenost a to dost špatnou, po dvou měsicích se vylágrovala silonová převodovka. Jinak motor je velmi slabý, faktem ovšem je že vypnutý neklade žádný odpor. Co se týká rychlosti tak ten můj nedal vice jak 28km/h. Pokud ti někdo tvrdí že dělá 35km/h tak ano ale to je díky tomu že jej přešlapeš. Ten odpor crystalyte není nic hrozného a klidně se stím dá jet. Výhodou je že nemá žádné převody a hall sondy. Pokud chceš rychlost je jasná volba cyclone a nebo crystalyte HS, obojí je ovšem vyšší cenová kategorie ale taky vyšší kvalita.
Tak a teď k té ceně, vychází mi to přibližně takto:
motor Crystalyte........8500,-
řídící jednotka.........3000,-
baterka...............10.000,- (36/15Ah LiFe)
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
nabíječka..............1.500,-
kablíky+ovládání.......1.000,-
volitelně Analyst.
Něco jsem zapomněl??
misto analysta bych šel tohoto http://www.electorbikes.cz/products/meric...
A tu baterii bych bral tuto
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Váhově i rozměrově je někde jinde, ovšem cenově taky.
Kdybys mermomocí chtěl tu 250W, můžu ti jí dát, je sice uvařená, ale pan Šikula z e-Pohonu to určitě dokáže opravit a nějakou tu pětku bys mohl ušetřit.
Nevím cop se tam ukáplo. V každém případě je to v ráfku Remerx Grand Rock 28". Když nic jinýho tak aspoň ráfek s vypletením tam je.
Jel jsem to celkem asi 8hodin, než to definitivně zdechlo.
Díky za nabídku, byl by to docela dobrý start do elektrifikace kola. Nicméně mluvil jsem s p. Šikulou a jsou dvě úrovně odpálení motoru, pozná se to podle vinutí:
1. Vinutí je "pouze" nažloutlé, svorky vinutí nejsou přepálené a celkově to vypadá jakžtakž zdravě. Bývají odpálené sondy a je to opravitelné.
2. Vinutí je černé, svorky přepálené a celkově to působí uhelnatým dojmem. Oprava stojí jako nový motor.
Jak je na tom ta tvoje 250tka?
Nevím, nerozebíral jsem to, ale jak se znám, bude to to horší, smrdělo to fest. Myslel jsem si to, že to tak bude. Tedy zaplíst novej motor, to nevím jestli se ti vyplatí.
V každém případě to tu stojí) v novém ráfku 28" s šestikolečkem. Jestli se to někomu hodí, může se stavit a vzít si to. Já už to nepoužiju.
Kdyz vydrzis tak 3 tydny, otestuji ten motor od Jindry a pripadne bude za cenu opravy zase k mani. Oprava probehla, mam ho doma a predpokladam, ze kdyz ho p. Sikula opravil, je funkcni.
3 týdny vydržím, akorát mi to vyjde na návrat z dovolené. Vypadá to na ideální stav. Děkuji za ochotu a nabídku. Koupím pořádný baterky a řídicí jednotku a začnu s 250W motorem. Časem upgraduju na toho crystala.
Tak mě napadá bude jednotka z crystalyte umět obsoužit "tupý" 250W motor?
To, co mam od Jindry neni 250, a 1000.
Uvidime, co na to ridicka. Jestli ji to bude tezke, pripadne to bude prinaset problemy s castou demontazi (kolo se pouziva i bezmotorove - na kratsi vyjizdky), tak bude volny.
Řj. ke crystalyte neumí motory s hall sondami což magic pie ma. Pokud chceš začínat s elektro tak začni hned s kvalitou jinak časem zjistíš že jsi zbytečně vyhodil mnoho peněz. Motor 250W je opravdu jen pro jizdy na nákup a do práce vzdálené par km. Ale kdo chce kam........
No já měl hned od záčátku v plánu koupit výkoný motor, ale když jsem zjistil, že se musí překonávat odpor při šlapání bez přípomoci, tak jsem zauvažoval o 250W s volnoběžkou.
Jak to tak pozoruji, stejně to bude muset být výkonný motor s pořádnou baterkou a jednotkou. Takže ve finále to nebude lehké trekové kolo ale pořádný bitevník.
Murphy, myslím si, že jste tenmotorek moc přiškrtili, USB kablík tu je, do Prahy to mám hodinku na oři, kdybys ses rozhod, že mu přidáš nějaký A. To nandavání a vyndavání, hlavně kvůli těm zajišťujícím ramenům bude štvát na tuty.
Sparlinku, měl celkem 4 motory, dva přední 1000W, těm jsem pocuchal Hally a protože lítat přes řídítka mě nebaví, šly z baráku. Koupil jsem 1000W zadní MagicPie, na tom jezdím, i když Hally už mám podruhé pryč, je to slabé místo - tedy spíše konstrukční vada s těma kabílkama.
Pak jsem si koupil 250W s volnoběžkou, že to vyzkouším, vyrazil od nás na Živohošť s vozejkem, dojel jsem, ale už jen vlastní silou. Nejdřív odešli Hally, prostě se uvařili, pak se uvařilo ještě něco, v motoru se to točí, ale stroj to nepohání. Naprosto souhlasím s tím co napsal BobBob o 250W.
Ten motorek v ráfku 28" s šestikolečkem - tedy zadní - uvařenej se tu válí, jestli ho někdo chce a umí si ho opravit, nebo jinak použije ráfek, dám mu to.
Soňa se na mě mračí, že jsou všude jen díly od kola.
Taky bych nešetřil na řídící jednotce - a zvolil tu na silnější proudy:
http://www.electorbikes.cz/products/digitalni...
Nedělej si slabá místa v systému.
Tak dle moho názoru by byla silnější řj. zbytečná když baterie dá jen 30A. Ale pokud má zbytečné prachy tak proč ne. Ja osobně bych ty koruny vrazil do lepší baterie.
Když pak pořídí novou baterku a pustí do toho víc, ukápne to. Nevytvářet slabá místa v systému je dobré pravidlo. Když případně něco vyměníš nebo posílíš, máš rezervu. To je profesní ouchylka u mě.
250ku jsem hravě uvařil.
Nedoporučuji.
Já jsem zatím za tři roky neuvařil ani 180W. Taháme spolu 150-170 kilo.
Tak nevím jestli tomu mohu věřit, když mé kolo osazené 250W šmejdem (váha kola i s jezdcem 160kg) se ani nerozjelo pokud jsem nešlápl pořádně do pedálu. Možná mu výdatně pomáhaš šlapáním ty než on tobě. Zkoušel jsem i 180W ale ten nepomáhal nijak výrazně, do kopce jsem dřel jako kůň.
Podezřívám Honzu, že to má chytře zpřevodováno.
Nemá důvod si vymýšlet.
Jasně, já co je to rovinka tady od nás vlastně ani nevím.
A druhá věc je, že táhnu za sebou 50 kilo vozejk, což jsem si taky neuvědomil. Ve fFrancii jsem jel s tím vozejkem prům,ěrně 27 a žralo mě to 10Ah na 25 km.
60km je jedna cesta. Nabíjet v práci není problém. Nechci jezdit každý den, ale jen tak pro zpestření....
Jak už jsem několikrát psal, pokud chceš dosahovat rychlost 40km/h zapoměň na šunty typu 250W. Věř ža s 250W motorem mám roční zkušenost a ne zrovna dobrou, táto zkušenost mě stála 25000kč. Je to sice levné ale jsou to nesporně vyhozené peníze. Jdi do cyclone a nebo crystalyte HS, je to drahé ale udělá to to co od toho požadujěš.
Počítám s tím, jeden z nich to ve finále bude. Po technické stránce asi už není co řešit:
250W nevyhovuje požadavkům
MagicPie má hall senzory
zbývá Crystalyte nebo Cyclone
Tímto děkuji za technické rady a doporučení.
Máte tip na dobrého/levného prodejce?
Má cenu uvažovat o nákupu venku?
Cyclone by ti poradil asi Jindra kde sehnat.
Crystalyte kupuji zde
http://www.electorbikes.cz/motory/
a ceny můžeš porovnat zde
http://shop.crystalyte-europe.com/home.php?cat=250
Baterie se dá objednat tam kde já kupuji motory
a nebo zde
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Vybrat si můžeš jakoukoliv jinou.
Ještě doplním nabiječku
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
a nebo
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Jsou rozhodně nejlevnější než jinde.
Řj. stačí na 25A pokud nebudeš instalovat baterie o vyšším napětí 48V nebo 72V, jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze. Jindrova rada je profesionální deformace vše předimenzovat.
:-)
Ne Bobe, sice máš pravdu, ale politicky korejtně se tomu říká nevytvářet slabá místa v systému.
Předpokládám, že motor vydrží, jednotka vydrží ale baterky za čas umřou. A pak, kdyby náhodou připojil silnější bude v loji.
S cyclenem má zkušenost snad jen Agilka, ale toho jsem tu nepotkal, jen znám jeho fotky.
Tomu rozumím ale co ti to vyšší napěti přinese je dost sporné, zato je jisté že taková baterie bude o mnoho dražší. Ty 2500kč o které je ta řj. dražší bych raději vložil do kvalitnější baterie. Nárust výkonu vyšším napětím neodpovídá vloženým prostředkům, tak to zkus vnímat z tohoto pohledu. 24V je málo 36V je otimum, 48V je vynikající 72V je pro jinou kategorii vozidla a tudiž pro kolo zcela nevhodná. Cena, váha, rozměr.
Tady je nejbližší prodejce Cyclone(u nás asi nikdo).http://www.bimoto.pl/index.php?s=24&l=pl Zkušenosti s provozem může dát Agilka. Dnes s ním budu mluvit, a požádám ho o informace. Někdo z nás se určitě ozve.
Vyslechni ho neúprosně, co řetěz, dojezdy, všechno. A taky že tu chybí, mu vyčti přísně leč přátelsky :-)
Musím ho sem dostat !!!
Trochu mě vystrašil :-)
Nějak nechápu, proč generalizuješ svoji zkušenost s jedním konkrétním motorem na všechny 250 W? To, jestli motor utavíš nebo ne přeci není vůbec otázka jeho výkonu.
Přečti si nejprve co píši a pak reaguj. Nikde nepíši že bych motor uvařil. Špatná zkušenost s motory 250W není jen má ale několika mých dalších přátel kteří dnes již mají zcela jiné motory a já jsem kdysi nedbal jejich rad a doporučení. A to že 250W motor nedokáže rychlost 40km/h je jisté a nevyvratitelné. Tak že veškéré argumenty hovoří v neprospěch motoru 250W. Jak jsem již psal je to vhodné na dojíždění do obchodu a práce na krátkou vzdálenost.
250 nestaci na 40 kmh a nestaci ani na stoupani v terenu, ktere z toho zdimame my. Ale vetsina elektrokol ma prave tu 250 a mene a normalne to funguje.
Ano stím celkem souhlasím ale většina těchto kol má pas a nemá žádné měření odběru a tak majitel ani mnohdy netuší že už mu ten jeho motůrek nepomáhá a že jedé za své. Taky reklamní tvrzení že 250W vás s přehledem vyveze na jakýkoliv kopec a to svižně je lživé, možná tak 30kg dítě ale to zase nedá výkon do pedálu.
Taky jsem byl zpočátku unesen jak to dobře jede a spotřeba nizká až do doby než jsem si zakoupil cycle analyst. Tam se ukázalo proč to tak dobře jede a spotřeba nízká, na budíku žádný odběr z baterie a veškerý výkon jsem si dodal svým šlapáním. Neboť motor na nejmenší připomoc vypínal při rychlosti 12km/h, na střední vypínal při 19km/h a na nejvyšší 24km/h. Pokud jsem jel rychleji jak 24km/h tak již jsem ten výkon dodával jen já. Vždycky jsem si říkal proč jsem tak sedřený.
Ja kdysi zkousel vyjet na mestskem elektrokole kopec na Folimance. Asfalt, konstantni neprijemne stoupani. Mel jsem pocit, ze s tou 250 a plnym vykonem s PAS skoro neslapu. Pritelkyni to na kolena bylo malo. Kdybych si neco porizoval do provozu, tedy pro cloveka, ktery jeste celkem muze, ale nechce se uhnat treba cestou k zakaznikovi, tak by mi tech 250 bohate stacilo.
Jo - to kolo melo 3 rychlosti.
Já vycházím z toho že e-kolo si většinou pořizuje člověk který už moc nemůže, pokud bych byl zdravý tak kašlu na motory, to by byly zbytečně vyhozené prachy. U nás v Beskydech nejsou malé kopce zde by jsi asi neuspěl. A taky mám e-kolo na dlouhé trasy ne jen na pojíždění. Proto mně osobně ta 250W nestačila, netvrdím že ostaním neudělá dobrou službu. Zde ale řešíme dojezd 60km a rychlost 40km/h tak že zabývat se 250W motorkem je bezpředmětné.
Aha, tys psal jen o špatných zkušenostech.
Jestli motor zvládne jet 40 km/h ale stále není úplně otázka jeho výkonu. Je to spíš o tom, kolik dokáže přidat jezdec, jakého výkonu při těch otáčkách ten motor skutečne dosáhne, při jaké rychlosti se odpojí a jaký výkon s daným kolem na danou rychlost potřebuješ (aerodynamika).
Prostě když budeš mít motor, co se neodpojí ve dvacítce a jezdce, co dokáže dodat zbytek výkonu potřebného na danou rychlost, tak ti může stačit třeba i ten 250 W motor. Takže se dostáváme spíš k otázce, má-li kolo dobrou aerodynamiku a dokáže-li dodat jezdec dostatek výkonu.
Tvoje argumenty hovoří proti jednomu konkrétnímu 250 W motoru na tvém kole s tebou v sedle.
Tak to se škaredě pleteš, pokud motor vypne tak ti nepomahá!!!! To znamená pokud jezdec jede vice jak 25km/h dává plný výkon jen on sám a naopak váha toho nepomahajícího motoru je tam brzda. Pokud vím tak ten konkrétní jezdec dokáže jet těch 40km/h ale je uštvaný a tudiž potřebuje motor který mu skutečně pomuže což 250W zcela jistě nepomůže. Tak že je to otázka výkonu především motoru a né jezdce.
Počkej, pokud motor vypne v 25km/h, tak jezdci nepomůže ať je jak chce výkonnej. On prostě potřebuje motor, kterej dokáže běžet i při 40cítce. Pokud sežene takovej 250Wattovej, pomůže mu i ten, ne?
Ne běžet ale dodat výkon a to 250W nedokáže, spadněte už z oblak na zem a přiznejte si že případ který zde řešíme vylučuje použití 250W motorku. A není to otázka motoru ale řj. která ho přes hranici 25km/h nepustí. Jsou řj.u kterých lze toto omezení vypnout ale rychlost se zvýší jen o nějakých 5 až 7km/h vic to prostě řj. neutáhne.
Tak to pak jo, pokud nejde rozumně sehnat motor, kterej by byl schopnej dávat těch 250W i při 40km/h. Možná snad nějakej ten co pohání přes řetěz kliky by to mohl zvládnout. Jinak i 250W (pokud je to fakt 250W) je velká pomoc, je to jako by pomáhal šlapat ještě jeden cyklista.
To je jen teorie, skutečnost je zcela jiná a spousta lidí cosi zakoupilo kola za 15000kč jsou zklamáni. Ano celou dobu tu říkáme že by to řešil cyclone ale spíše 500W, ten jde řetězem na talíř. Nebo pak jsou kola se středovým motorem bosch ovšem jejich omezení je 25km/h a cena příliž vysoká.
Tak to mi, prosím, vyzvětli, proč by měla mít řídící jednotka problém, když se jí vypne omezení na 25 km/h.
Zmanená to co píšeš, že motor hodnocený nálepkou 250 W bude mít ve 40 km/h velmi malou účinnost a proto ti i když bude hodně žrát skoro nepomůže?
Pokud si pozorně četl můj příspěvek a umíš počítat tak i když se vypne omezení tak se rychlost zvýší na max 32km/h což není námi požadovaných 40km/h. To znamená že vše co je nad 32km/h tak je výkon jezdce, motor prostě nedává nic a je jen váhovou přítěží. To je vše co k tomu mohu dodat a více na toto téma nemá pro mně smysl diskutovat. Třeba se najde někdo jiný kdo ti to vysvětlí polopaticky.
Ale proč to nedá víc jak 32 km/h? Protože ten motor v daných otáčkách už nedá žádný výstupní výkon? Nebo protože mu nedokážeš víc pomoct.
Já tady mluvím o motoru, který zvládne i při velkých otáčkách dodávat těch 250 W, to že v melých otáčkách nebude mít krouťák, aby ti pomohl neřeším. Nevím, jestli někdo takový motor vyrábí. Ale jde mi o to ukázat, že tady vůbec nezávisí na výkonu motoru, jestli to pojede 40 km/h nebo ne. To, že se daný motor při určitě rychlosti vypne je dané tím, že není na tak vysoké otáčky konstruovaný (třba kvůli převodovce), ale rozhodně to nemá co dělat s výkonem. Je jasné, že levný motor konstruovaný na 25 km/h max nemusí vydržet v tahu větší otáčky a proto se radši softwarově vypne.
Zatímco ty mluvíš o jednom konkrétním motoru designovaném na malý otáčky a tedy malé rychlosti, já mluvím o hypotetickém motoru.
Zdravím. Mám kolo s motorem 250 W.Po vypnutí omezovače jede těch 32 po rovině. Víc to nejde, konstrukce elektroniky to nedovolí, ne že by to nešlo ale v této konstrukci ne. Motor se točí na stejném principu jako klasické motory na 400 V, tedy fázový posun. Tedy normální třífázový motor. Hallovy sondy je snímač polohy statoru vůči rotoru, z toho elektronika určuje max. proud který je schopen motor využít a stabilizuje otáčky dle nastavení přípomoci. Myslím že konstrukce těchto motorů s převodovkou by již větší rychlost
dlouho nevydržela, převody jsou z plastu.Výhodou této konstrukce je dobrá účinnost v malých otáčkách.
Do kopce tento motor pomůže dost, pokud přidáte alespoň trochu síly tak v pohodě jedete 15 km/hod. Nedoporučuji klesat pod 10 km/hod. motor se jž neuchladí, chladí se sdílením tepla prouděním vzduchu ve skříni motoru.
Můj názor je že pro zadání 40 km/hod. je tento motor nevhodný, jedině přímý, bez převodovky a silnější min. 500 W ale spíš více. Po rovině 250 W určitě stačí ale v kopcích rychlost klesá, je slabý.
S motorem 250 W jezdím průměr 20 km/hod.
Já jsem si v kopcích za takovou hračku ještě pověsil vozík s 50 kg v terénu kolem Slap a uvařil ten krám za 30 km jízdy.
Myslím si, že mít výkonější motor vůbec neznamená, že jeho výkon musíš využít, teď s motorem o kilowatě jezdím v průměru s přípomocí kolem těch 250W, nehřeje se nic. V složitém terénu dojezd 50 km na 10Ah. Jedu bez zastávky 2 h 40 km a motor i jednotka v cajku.
Slabší motor vždycky bude mít nějaký problém, nevýhodou toho silného je absence volnoběžky a dvojnásobná hmotnost.
Já bych, po svých zkušenostech s přetěžováním stroje volil vždy motor s rezervou výkonu jako má BobBob
Tak dnes jsem testoval toho tahouna crystalyte HT max rychl. 27km/h bez šlapání jel jsem průměr 17km/h najel jsem 70km a spotřeba byla 11,4A. Bohužel foukal silný protivítr tak že podmínky nebyly moc ideální. Ovšem kopečky tahal úžasně. Ve spotřebě se HT a HS moc neliší, HS více žere do kopce jelikož nejsem schopen udržet do kopce rychlost 20km/h, klouby to nedovolí. HT jede do kopce 10-15km/h a spotřebu má kapku menší. Tak když jsem si přečetl od Agilki to eskápádu s cyclonem tak jsem rád že jsem zvolil crystalyte. Žádné starosti se řetězama udržbou, štelováním.
Nevím jak to Bobe děláš.
Já šlapal jako protrženej a najel jsem na 9.5Ah, ale terém velmi složitej
http://www.bikemap.net/route/1726927#lat=49...
62 km, nastoupáno 640 m.
Vezl jsem dvě baterie, nabíječku, nezbytné nářadí a duše, to svoje lehátko, asi tak 20 kilo na nosiči, nic víc.
Mě taky Agilka vystrašil, jestli něco nechci, tak aby mě z řetězu odkapával olej :-)
Zde se Jindro můžeš mrknout na profil není tam zpáteční cesta, je to po té samé trase ovšem foukal silný protivítr.
http://www.bikemap.net/route/1727347#lat=49...
Hezky pořád dokopečka, zvolna ale furt.
Tam jsem člověče nikdy nebyl.
Trestuhodné.
zde máš něco o naší královně cyklostezek
http://www.cyklostezkabecva.com./
Já se tam kouknu. Letos budu mít už šanci vyject tak maximálně na 4 dny, tak si zajedu na Moravu.
Na triko si nechám vyšít emblém s naším Kozlem a pod to nápis " fakt nejsem pražák" a snad přežiju:-)
U nás se mluví stejně jako v Praze, nářeční zóna začíná tak o 10-15 km dál. Asi je to dáno tím, že 80 procent lidí v Praze pracuje a hodně z nás odtamtud pochází, i když na vsi jsem už déle než jsem byl v Braníku. A Braník mého dětství -taky prd Praha. Na konečné tramvaje a ještě kus pěšky.
Neboj sa šak valaši su národ pohostinný :-)
Jsem před léty jel do Uničova, služebním autem s A.
V Olomouci mi skočil do cesty policajt, měki tam na čtyřproudovce 60ku a já valil 75.
A hned na mě "Kam to z té Prahe tak spěcháte".
A mě snad chroust kous nebo co, odpověděl jsem mu "ale do takový prdele, Uničov se ta díra jmenuje"
A on s klidem odpověděl: "já su z Uničova".
Prohléldl mi lékárničku, žárovečky i rezervu. A pak midl 2 litry pokutu a řechtal se mi:
" Tisícku máte za rychlost a tisícku za Uničov".
Vždycky když mě staví policajt, Soňa od té doby mi říká velmi naléhavě: "prosímtě drž hubu"
Když jsem byl zdráv a neměl motor tak jsem jezdil tuhle šteku
http://www.bikemap.net/route/782384#lat=49...
No ale kam se hrabu na tvé cestovatelské aktivity, na to jsem sám neměl nikdy odvahu, tak že máš můj obdiv.
Každý bude hájit svoje. Tvoje výlety, a většiny národa jsou jinde, než moje. Když jedu já, tak není náhodou, že na 1km se jede o 100m výš. S nastavením řetězů od Cyclone bych se nebál.
Nejde o hájení svého, s cyclonem nemám žádné zkušenosti a taky nemám možnosti kde to vše dělat, v paneláku to fakt nejde. Agilka to jasně napsal co a jak, tak se ja podle toho řídím. Četl jsem již dříve jeho příspěvky v jíné diskusi která již neexistuje. A není to jen o řetězech, proto jsem se rozhodl pro crystalyte a zatím nelituji. Co se týká výletu je mně jasné že každý máme úplně něco jiného a taky žijeme v jiných krajích.
Mě varoval už panPospíšil z Jindřichova Hradce, že středový pohon bude technicky náročnější než projíždění se na hub motoru.
Upozorňoval, že řetěz není stavěn na 1200W (Agilka jezdí na 500W), Agilka přidal i zuby a seřizování souososti všech převodů, docela mě vyplašil. Když nasednu na kolo, chci na něm 1500 km uject aniž bych se musel v tom nějak moc vrtat.
Pročtu o dovoené všechny ty zahraniční diskuzní fóra k věci.
Nejrychlejší elektrokolo s 250W motorem a jede 45 km/h.
http://www.hybrid.cz/nejrychlejsi-elektrokolo...
JJ a to se vyplatí! Za pouhých 140000Kč udělám 45km/h no to je přímo úžasné. Za destinu ceny mám sadu Crystalyte HS bez baterie který to dokáže hravě a ještě má sílu 60Nm, což ta 250Watovka si těžko dosáhne.
Tenhle jede 80, na 4,5kW a má dojezd 80 km.
http://www.stealthelectricbikes.com.au/bomber.html
Cenu neudávají :-)
Na takovou jízdu by se hodil velomobil :)
http://en.velomobiel.nl/quest/
Kolo zakoupeno, testování provedena, první jízda do práce dnes ráno.
Trekové kolo, motor ecotech.cz 1000W/48V v přední vidlici, 2 x baterie 48V/10Ah.
Závěry:
1. Sice jede až 50km/h, ale žere baterku
2. Při jízdě na krev (šlapu jak soumar a celkem honím motor, ale ne na 100%) jsem ujel 47km, nastoupáno cca 100m mírným terénem. Rychlost 35-45km/h
3. Při cestě do práce jsem baterky šetřil, šlapal co nohy daj a držel rychlost při 30-35km/h. Průměrná byla 32km/h. Baterce po ujetí až cca 45ti km začala zhasínat zelená dioda na páčce. Dojel jsem o půl hodiny rychleji než na normálním kole, sedřenej ale stejně.
4. Zpátky pojedu rychleji, abych využil celou baterku.
Cilem je rychlost, dojezd očividně stačí.
Motor funguje slušně.
Řídící jednotka je i po stoupání do kopce studená, schválně jsem na ni sahal.
Ecotech.cz je asi rozumná low-end varianta. Dokonce za 1000,- se dá přikoupit alternativa k cykloanalystu. Nevím jak s reklamacema a servisníma radama, ale to eshop na díly, nikoliv dílna.
Zajímávý poznatek, na mém HS pokud to po rovině rozjedu na 40 km/h tak jsem schopen držet spotřebu na nějakých 150-200W tak že to baterku nijak zvlášť nežere. A to jsem invalidní na klouby tak že nic moc výkon. To vše při 36V napájení. Tento test jsem prováděl jen několik minut kvůli svému omezení. Pokud máš 48V tak ten HS motor dá 60km/h, bohužel nevím jakou bys musel vydat sílu aby jsi tu spotřebu udržel třeba na 200-300Watech.
Díval jsem se na jejich stránky ale tu alternativu k analystu jsem v prodeji nenašel, je tam jen o ní zmínka ale cena není uvedena.
Tak to teda nevím. Asi máš aerodynamické tělo nebo jsi dost máknul. :) Na rychlost 40km/h potřebuješ na horském kole tak 600W, viz. třeba http://www.ebikes.ca/simulator/.
Simulátor není skutečnost, ja nejsem aerodynamický ale kulička a ani jsem při tom nijak moc nemakal, nejde to. Jak jsem ovšem podotkl tento test byl po rovině po proudu řeky a jen pár minut. Cycle analyst zaznamenal ty udaje které jsem uvedl.
Simulátor nebere v potaz obutí ani tlak v pneu ani vítr v zádech a protivítr, sklon tratě a ja nevím co ještě. Tak že jeho výpočet není nic jiného než jakýsi orientační odhad.
Po proudu řeky znamená z kopce, tak tam se dá jistě jet i s nulovou spotřebou díky gravitaci.
No ono to není tak docela pravda jelikož je terén různě členitý a ten spád není zase takový. Někde jedeš mirně do kopce jinde naopak mirně klesáš. Já to testoval síše na rovině v useku kde řeka klesa ale stezka nikoliv. Stezka nekopíruje dno řeky.
Mají to jako bandl motor, ŘJ, display s ovládáním.
Nicméně jsou ochotni vyměnit mi ŘJ a za příplatek dát tu s displayem.
Odkaz zde:
http://www.ecotech.cz/wp-content/uploads/2012...
Čili vezeš 20Ah nna 48V?
LiiFePo?
Pořiď si CycloAnalysta, dá ti přesnej přehled o spotřebě i rychlosti, efektivněji budeš kolo používat.
Nezaomeň kontrolovat dotažení matic v předních vidlicích :-)
Nebo Speedict. :) Většinu podstatného z funkčnosti CA to taky umí (zbytek si dopočítáš), a hlavně umí i něco navíc. Ale to Jindra neví, protože ho odpálil. :)
Přepóloval jsem to :-)
Třeba to nějakej šikula s pájkou dokáže rozchodit, na to já nemám :-)
Jo, vezu dvě baterky zapojený do sebe, celkem 20Ah. Jsou to LiFePo. Ale abych řekl pravdu, čekal jsem větší výdrž. Ještě vyzkoumám dojezd bez šlapání a pak to možná půjdu omlátit prodejci o hlavu.
Kolik ujedeš na 20Ah ty bez vozejku a jakým tempem.
Budíček na spotřebu pořídím.
Vrtá mi červík, jestli jsem radší neměl vzít toho HS na 36V a dokoupit k němu kolo....
Sakra, příspěvky nejdou editovat. Zapoměl jsem udělat otazník k otázce pro Jindru, má stejný baterky.
Takže znovu a lépe:
Jindo, prosím tě, kolik km ujedeš bez vozejku po plus mínus rovinatém terénu? Jakou při tom jedeš cca rychlostí?
Jelikož nemám měřák, tak rychlost je asi jediný orientační bod na tůrování motoru.
Rád bych si ověřil, že jsou moje baterie v cajku.
Děkuji
Na 20Ah ujedu (s pomocí CycloAnalysta) 80 až 100 km, v závislosti na terénu, rychlost běžného kola, tedy spíš pod 20 km h.
Jakmile jedeš rychleji, okamžitě se to projeví na spotřebě.
Pochyby když už máš koupeno tě jenom trápí, hoď to za hlavu.
Ten Speedict je asi o tisícovku levnější než CycloAnalyst a kolega Robikl má recht, umí to téměř totéž. Komunikuje to přes BlueTooth s telefonem s Androidem, nevím jestli ten soft umí i jiné founy.
Snad je to na www.speedict.com, já to koupil od pana Pospíšila z Electoru.
Navíc to má i čidlo na teplotu, to se může hodit.
Ty máš 2 x 48V*10Ah, že? Tak to je 960Wh. Já s prvním kolem bych na tohle ujel minimálně 120km. S druhým kolem, kdybych se ulejval a hodně to tahal za plyn, tak dám tak polovičku. To je fakt hodně dobrá kapacita 960Wh. Já mám u jednoho 432Wh a u druhého 360Wh. Jestli si chceš ověřit skutečnou kapacitu, tak s měřákem normálně jízdou, nebo baterky vybít konstantním proudem a spočíst to podle hodin, jak dlouho to vydrželo.
Ano měl. O těch bateriich nic nevíš a jejich kvalita může být jakákoliv. Já mám ten HS vypletený v předním 26" škoda že nejsi od nás zapůjčil bych ti ho na vyzkoušení i kyž ty vlastně chceš jiný rozměr než 26".
Ja na svou 10A sanyo ujedu bez šlapání 35km (motor HT) váha kola s jezdcem 160kg přední pneu 26x1,4 zadní 26x1,5 obě nabouchané na 7bar. S příšlapem (volným) najedu 65km. Když máknu a klouby mně to dovolí tak 75km ale to je pro mně již na hranici.
Bez šlapání na GoldenMotor baterii 10Ah - 48 V ujedu 25 km a víc ani ťuk.
Bud má crystalyte malou spotřebu nebo máš luxusní baterky....a nebo oboje :-)
Crystalyte, podle toho co jsem po světě nagooglil má největší účinnost z dostupných "hub" motorů. Taky je dvakrát dražší než konkurence.
Crystalite má cca o 5% až 6% lepší účinnost než tvůj motor. Takže i spotřebu bych čekla tak o 5% nižší, ale rozhodně ne o víc. Do prudkého kopce, kde kolo už moc zpomalí bude mít mizernou účinnost i Crystalyte.
A taky to bude šíleně žrát baterku do prudkého kopce. Pokud ale udržíš rychlost mezi 12-15km/h tak to není zase tak hrozné, u motoru HT. Vemte pánové v úvahu že já ty výkony nedám. Zdravý človek by na tom byl o 100% lépe. No a jezdec který by vážil o polovinu méně jak já, by na tom doslova lítal. Ale proč by si to naprosto zdravý jedinec kupoval že. Ten může lítat i bez motoru tak jako já kdysi.
Já to beru. Prostě stárneme a může přijít nějaký problém. Moje mamka má artrozu a nevím co ještě a kondičku minimální, tak jsem jí taky koupil elektrokolo a jak vyjede každý kopce, který by ani jako mladá nevyjela. :)
Samozřejmě čím více člověk váží, tak tím více mu to do kopce bude žrát, ale pak zase z kopce je to výhoda, ta váha. Jako Alberto Tomba taky nebyl drobeček a tak vyhrával, že měl dobrý poměr hmotnost a odpor vzduchu. :)
Jakou rychlostí ujedeš 35km bez šlapání?
Bez měřáku nedokážu optimalizovat odběr z baterie, proto se ptám na rychlost...
Jak píše jindra vyše tak aby jsi měl dojezd nesmíš to moc ždímat. U mně je to 16km/h dojezd 35km. Pokud zvýšiš rychlost na 20km/h pak najedeš jen 25km. Při těch dojezdech hraje roli každá maličkost, tzn. velikost pneu, vzorek pneu, tlak v pneu, vítr, velikost kola, váha jezdce a kola. Například, když jsem měl na kole pneu 26x1,75 tak dojezy byly o dost menší.
Ok, zítra to otestuju bez šlapání. Jsem zvědavej na jaký hodnoty se dostanu. Možná na to posadím manželku, 16km/h by mě asi nebavilo :-)
Když chceš jezdit rychle a daleko, tak to si nesmíš pořizovat elektrokolo :-)
Jo jo, ale já se chci hejbat. Benzínový pohon pro mě není.
Takže musí přijít kompromis. Já myslím, že na kolo bohatě stačí trvalá rychlost 25, dojezd je omezený kapacitou baterky a silou tvých nohou.
Trvale 25km/h jezdím na bezmotorovém kole. Původní záměr nebyl si to ulehčit, ale zrychlit dojezd do práce.
Zrychlíš se na tuty, když povezeš dvě baterie, dojedeš, bude to žrát, ale o to ti nejde, ale bacha, někdy to může zaskočit.
Jel jsem na Prahu, zasoutěžil jsem s fakt namakaným papouškem, sice jsem mu ujel, ale pak dalších 15 kilometrů jel jak bezmotoráč a jako napotvoru domů to mám do kopce.
Dvojnásobná spotřeba když to bereš fest u hyby není vyjímkou.
Cesta zpět je mírné stoupání, převýšení cca 100m. Foukal lehký protivítr.
- s normál kolem to jezdím s prům. rychlostí 24
- s ekolem 32
- průměrná tepovka s normál kolem 138
- průměrná tepovka s ekolem 132
- baterie vydržela jen tak tak, chcípla doma před barákem.
Jede to rychleji, námaha je menší, ale není to žádný zázrak. Asi jsem čekal moc.
Ja si myslím že tvá volba bazarového kusu byla mylná. Jak už jsem podotkl, nevíš v jakém stavu jsou baterie a ten motor není taky nic moc. Na tvém místě bych to asi vrátil. Koupě sady či bazarovky je v tomto případě špatná cesta.
Otázka je jestli je co reklamovat. Baterie vám všem vydrží déle, ale jezdíte o poznání pomaleji.
Nečekal bych u nich problém, jsou chráněny BMS, nabíječ je pouze 3A, tzn. nepřetěžuje je....
Motor jede asi OK, rozhodně menší účinnost než HS, ale taky levnější.
Provedu test bez šlapaní s pomalou jízdou, ať je co srovnávat.
Je to tak ale na druhou stranu nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci. I když jsem to stejně udělal a poučil jsem se. Díval jsem se do svých tabulek a při průměrné rychlosti 19km/h jsem ujel na 18A bat. 90.7km a to jsem invalida. Zdrávý člověk by ujel totéž při rychlosti 35km/h. Problém vidím v tom motoru co máš. Ja bych mohl pustit to HS ale pod 6500kč bych nešel, je nový a je na něm najeto 600km.
Tak jsem se nakonec domluvil s původním majitelem a kolo mu vrátil. Přeci jenom Crystalyte je sázka na jistotu.
Tak se mrkni zde obchod asi znova funguje
http://www.electorbikes.cz/
Tak už mám ten Crystalyte (HS 3540)
Druhá zkušenost s ekolem je mnohem lepší.
Jel jsem bez šlapání rychlostí 40km/h, ujel jsem cca 42km. Je to nebe a dudy.
Kdyby někdo chtěl kupoval hubový motor, tak snad není jiná volba....
Hergot chlape ty jsi nějakej rychlej, tak to kapku rozveď, jaké maš batery a tak podobně.
Je to to druhý bazarový kolo. Baterky poskládané z článků po 3,2V. Od modeláře, já jsem modelář, takže jsme si to pěkně vysvětlili.
Nicméně kolo samotné je nevyhovující, už to přestrojuji na svého staršího horala. Pokud budu chtít jít do extrému, tak dokoupím 4 články a nabíječku a dám tomu 48V. Uvidíme.
Chtěl jsem jen potvrdit jaké jsou propastné rozdíly v motorech. Dávám za pravdu tem, kteří nabádají jít rovnou do kvality. Mě ta zkušenost naštěstí stála jen pár set korun.
Ještě si pořiď cycle analysta, rozhodně nekupuj to co prodávají k motoru crystalyte. Dle vyjádření p. Pospíšila to mnoho věcí neumí a jsou to prý vyhozené peníze. Navíc ty si určitě PAS dávat nebudeš. Potom až to překopeš a otestuješ tak dej vědět. Jestli to máš v předním kole tak by to měl být HS 2540, HS 3540 je zadní.
UPDATE:
Cíl naplněn.
Vzdálenost: 56km
čas: 1:25
průměrná rychlost 41km/h
spotřeba el: 16Ah (měřák Turnigy)
postřehy:
- jel jsem na plný knedlík, cestovní rychlost 40-45km/h, je to už na hraně. Pardubický kraj je vyhlášen výmoly v silnici.
- typická spotřeba při této rychlosti je okolo 10Ah při šlapání (14Ah bez šlapání)
- typický výkon je 300-500W
- špičkový výkon Turnigy naměřil 1051W (asi rozjezd nebo kopeček)
- baterky lehly při výdeji 16Ah (jsou to LiFePO 36V/20Ah. Takže buď je odstavil BMS (chtěl bych) nebo už jsou opotřebovaný (sakra)
- měřák je dobrá věc, dá se podle toho naplánovat spotřeba. Turnigy asi stačí, lze využít i při nabíjení a kontrolovat opotřebení baterie.
Závěr: vlakem to mám od dveří ke dveřím 1:10, na skoro silničce 1:50 na ekole 1:25, takže asi přínos. Zadání to splnilo, nicméně zadek z toho bolí taky :-)
To je celkem slušný výkon. Co se týká těch baterek ty by měly dát mám tušení 25A tak že BMS by je měl odpojit až při překročení této hodnoty. Otázka je jak je to nastavené pokud to jde. Já osobně bateriím z druhé ruky moc nevěřím. Původní majitel by ti měl říct jak jsou staré a kolik mají za sebou nabíjecích cyklů. Ovšem pokud ti motor v zátěži bere 10-14A tak bych to zas tak neřešil. Rozjezd kola řeším vlastní silou tak na 12-15km/h a pak teprve zapnu motor. Dost to šetří baterky a vyhneš se napěťovým špičkám, horší je to do kopce ale pokud jsi schopen udržet rychlost mezi 25-30km/h tak by to mělo být taky v pohodě. Pokud by jsi kupoval nové baterie tak raději od p.Šikuly, jelikož němci (linergy) nějak neuznávají reklamace. Je to potvrzeno z více zdrojů i osobní zkušeností.
Baterky lehly pří výdeji kapacity 16Ah, jinak nemají problém dávat motoru 25A.
Tím omezením BMS jsem měl na mysli, že je odpojil a přitom tam ještě nějaká kapacita je. Uvidíme, zpátky pojedu bez BMS a nechám baterky odpojit až řídící jednotkou.
Tak to jsi mně docela zmátl jelikož odpojení baterek probíhá dle nastaveného napětí ( u mně je to 29V a řeší to řj. jelikož BMS nemám. Tento případ u mně ještě nikdy nenastal a to z duvodů že baterky nesosám až na dno ale ponechávám tam tak 2A (odhad). Jednou jsem 10A vysál až na dno a stále bylo napětí 32V, zřejmě mají vyšší kapacitu než 10A. Jindra se taky někde zmínil že z 10A vycucal 11A. Tak že spíše bych si hlídal jaký je pokles napětí když dojdeš k těm kritickým 16A spotřeby. Dříve jsem měl řj. která mně odpojila bateie při 33V a v baterce ještě byly tak dobré 3A. Zkrátka díky tomu se nedala využít plná kapacita baterií. U některých baterii je tak blbě nastavená i BMS a tak nevíš co ti to vypne dříve.
Díky za update, zrovna v sobotu jsem si vzpoměl" jak Ti to asi jezdí. Myslím, že si požadovaný cíl splnil s minimálníma finančníma ztrátama. Ještě mi uniklo, máš motor přední nebo zadní?
Taky jsem zvědavej (řádově ) na kolik ta přestavba vyšla.
Gratuluju a vítej mezi motoráčema :-)
Až tomu dáš za uši někde v kopcích poreferuj prosím.
Motor je zadní Crystalyte HS. Je znát, že v nízkých otáčkách se mu moc nechce, pořádně to rozjede až při překročení rychlosti cca 15km/h.
Přestavba finančně:
bazarové komponenty (rok záruka)....13500,-
-motor, ŘJ, LiFePO 36V/20Ah,BMS, tempomat,brzdy,plynová páčka
zapletení kola............cca 1000,-
ráfek, dráty (2,6 šr.Marek), práce
kolo jsem použil svoje Leader Fox Paradox.
Jinak můžu vřele doporučit šroubárnu Marek. Zavolal jsem, nahlásil délku,průměr a materiál dráhů. Kdyby na mě nezapomněli tak to mám za pár dní doma na dobírku..
S ekolem se objevil efekt, se kterým jsem nepočítal. Na drobný vyřizování do města už neberu auto (4km). Jo a začal jsem jezdit pro domácí mléko na statek za kopcem. Autem bych si to taky odpustil.
Celkem spokojenost, jen by to mohlo být lehčí. Časem nahradím baterky za LiMn.
Tchán si koupil taky ekolo treka z digiboss.cz s 250W a 10Ah baterkou. Má to těžký tak jako já jen s motorem bez baterky. Jezdí to velice slušně, odblokovaný, dá to cca 33km/h bez příšlapu. Jeho kolo je víc do cyklistiky. Moje víc do motorky/skůtru. Snad ten motor neutaví.
ještě ten měřák Turnigy z čínskýho eshopu...600,-Kč vč. pošty
kabeláž, konektory....cca 200,-
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
V kopcích jezdím furt, když nejedu podle vody do Pardubic. Trasa pro mlíko a na konzultaci ke studnařovi měla cca 20km, propálil jsem cca 6Ah a jel rychle jako vítr. V serpentinách jsem musel do první zatáčky přibrzdit, abych z ní nevyletěl. Na normál kole se tam sotva vyškrábu.
Ale jak říkám HS má optimum od určité rychlosti, na stoupáky při pomalé jízdě to není.
Dík za komplení info, když bych kupoval motor, tak Htéčklo, aby to hodně utáhlo.
Já už autem skoro nejezdím. Do Prahy těch 25 tam a 25 zpátky ujedu na jednu baterii a jestli jedu půl hodiny nebo hodinu neřeším. Přesně jak to říkáš, do masny raději 6 kiláků, nic to nestojí. Autem bych se na to vykvajznul.
Tak to sji musel hodně šlapat a nebo ti musel hodně foukat vítr do zad a nebo to máš prostě z mírného kopce. Spotřeba okolo 11Wh/km bez šlapání pro rychlost 40km/h je nesmysl.
Píšu, co ukazuje Turnigy v levém horním rohu, tuším, že je to aktuální odběr a ampérách. Nemám důvod tu nějak páskovat. Při šlapání to bylo okolo 10A, bez šlapání to vystoupalo k 14-15A, pak jsem zase začal šlapat. Převýšení mezi UO a Pardubicemi je cca 100m (z kopce). Vítr v šest ráno nefoukal.
Tak to jo. Díky za doplnění. Mě zmátli ty údaje 16Ah při 36V na 56km při rychlosti 41km/h. Ale 14 až 15A pro rychlost cca 40km/h na rovině máš pravdu, že sedí. To je pak spotřeba cca 13,5Wh/km. Na 56km 756Wh. Takže 21Ah při 36V pokud by se jelo bez šlapání. Ten rozdíl 5Ah si hold odšlapal.
Nemusí to být až zas tak nereálné, pokud to rozjedeš a dosáhneš rychlosti 40km/h pak už se spotřeba drží např na 300W. Motor se taky chová částěčně jako setrvačník. Mám to osobně odskoušeno na mém HS který nyní leží bez užitku ve sklepě. Nikdo o něj nemá zájem každý si raději koupí 250W za 3000Kč. Na HT který nyní jezdím je to obdobné jen ta rychlost je podstatně menší. Ovšem jen při průměrné rychlosti 16km/h dosahuji právě 11Wh/km. Kdo ví taky jak mu měří ten "Turnigy" když píše že mu to odpojí baterku když z 20A vysosal jen 16A. Je to dost divné jelikož baterie se odpojí na záklaně tvalé nízkého napětí. Dle nastavení je to v rozmezí 29-33V u 36V baterie. BMS jsou obvykle nastaveny na 31,5V. Ja BMS nemám tak že mně to ohlídá řj. která je nastavena na 29V.
1. Turnigy nic neodpojuje, pouze pasivně měří
2. při zapojeném BMS došlo k "odpojení" při cca 32V, nevím jestli to má na svědomí BMS nabo ŘJ.
3. Bez BMS pojedu zítra, dám vědět.
Určitě dej vědět. Já to nemyslím nijak zle, když tady píšu cokoli. Jen jsi prostě musel taky makat a to asi dost. Další věc je, že ti to kolo prostě asi frčí. Patrně zalehlá pozice a pořádně nafouklý pneu.
Jina u LiFePo4 jsem četl dost různé údaje o minimálním napětí. Někde se píše 2,8 na článek jinde 2,5 na článek. Ale sám mám nastavenou Kelly taky na 32V. Možná to až moc šetřím a krátkodobě by to vydrželo 30V, ale proč to trápit. Moc kapacity se tím určitě nezíská. U LiFePo4 se to napětí dlouho drží a pak letí dolů.
Bez BMS bych určitě nezkoušel vyjet baterku nadoraz! BMS krom celkového napětí hlídá i jednotlivé články. Může se stát, že na jednom článku napětí spadne o něco dříve a správná BMS pak odpojí baterku bez ohledu na celkové napětí.
To vím že Turnigy nic neodpojuje taky jsem nic takového nepsal. Psal jsem o měření. Odpojování provádí BMS nebo řj. Pokud jsi tam měl 32V tak je lhostejné co to odpojilo, naznačuje to že baterka není moc v kondici. Standartně to bývá nastaveno na 31,5V tak že 0,5V již nehraje roli. Pravděpodobně je bat. již na 80% své kapacity. Jak že mají být staré? Když vyjedu svou 10A bat. na 8A tak mám napětí ještě 36V. Je ovšem fakt že je teprve 50x nabíjena a mám ji necelý rok.
No právě
16Ah * 36V = 576Wh.
576Wh / 56km = 10,3Wh/km
Cožpak o to s prvním elektrokolem má spotřebu klidně 7Wh/km, ale to šlapu a průměr mám na silnici stejně okolo 25km/h. :) U druhého e-bike tam pouštím 30A a spotřeba na kratší jízdy okolo 12Wh/km- Na delší trasy šetřím, tak mám třeba 9 až 10Wh. Ale průměr zase pod 25km/h. Abych měl 30km/h, tak bych musel hnát po silnici a nikdy nebrzdit a nestavět.
Nepočítáš kolika Waty přispěl sám jezdec aby měl takovou průměrnou rychlost. Teoretické výpočty se mnohdy od skutečnosti značně liší. Taky se mně na mém e-kole ještě nepodařilo přesáhnout průměr 25km/h. 21,7km/h je nejvíce co jsem dosáhnul na 75km trase.
Koukám, že si tam místo Ah a km budu taky muset nastavit Watthodiny, jinak se nedomluvíme :-)
Někde jsem četl, a myslím že to i Bob říkal, že se jedí na tak 2Ah - 10km. Tedy mám na 10Ah - 50 km.
Hlídám si spotřebu v Ah a když jedo ud nás na Prahu, mám to vlastně jen přes jeden hustější kopec a pak pořád dolů, až v Bráníku zase kousek nahoru, 26 km jezdím tak na 3.1 - 3.5 Ah. Zpátky se to zase srovná, protože je to prakticky pořád do kopce, i když zvolna, a tak dokážu na 9Ah uject trasu 52km a protože je to tam a zpátky, nelze nic přičítat výhodě terénu.
Pikantní je, že tu poslední 1Ah co mám v baterce projedu na těch 4 km co mám do hospody a zpátky, protože pak už jedu "jak na mopedu" :-)
Zátěž co vozím jsou dvě baterie (sichr je sichr, nechce se mi někde uvíznout) - tedy 13 kg + nějakej ten vercajk, asi 2-3 kila. Tedy asi 15 kg plus já - 90kg.
Spíš by mě zajímal odborný názor lidí co tomu rozumí, jak je to s těma 48V a 36V. Výpočet na Watthodiny je jasný, zdá se, žebych theoreticky měl mít o čtvrtinu větší kapacitu a tedy i dojezd, ale jak čtu Boba a ostatní, není tomu tak. Takže si kladu otázku, kde je chyba, buď jsem o čtvrtinu stále ještě slabší, nebo se s vyšším proudem zhoršuje účinnost motoru, nerozumím tomu.
Další věc, jaký vliv má velikost kol - mám 28", Bob jezdí na 26". Se stejnejma otáčkama motoru pojedu asi o 13,8 procenta rychleji. Takže zatímco mě se motor začne trápit kvůli nízkejm otáčkám někde mezi 13 - 14 km/h na 26" kolech by to mohlo být až mězi 11 - 12 km/h a to je v strmém kopci docela znát.
Tak jedno vím jistě že vyšší napětí znamená vyšší rychlost, tedy u motoru crystalyte HS jak je to magicu to nevím. On nám to už někdo jednou vysvětloval, najdu to.
Tak jsem to našel
http://www.nakole.cz/diskuse/15257-36v-nebo-48v...
I tak jsem z toho jelen.
Jindro ja už dosáhl 1A na 10km a to od nás směrem na Lipník n/Bečvou. Jenže cestou zpět jem to smáznul jelikož jsem se více vezl než šlapal. Včera jsem si dal 80km dnes jsen skoro nemohl chodit. ještě před 1,5 měsícem jsem bez problému dělal stovku a v pohodě. Dnes (za chvíli) pojedu otestovat jízdu jen na baterie včetně rozjezdu a s plným nákladem jak jezdívám. Tak budu mít konečně jasno jak to je. Výsledky sdělím.
Bez šlapání
Najeto = 42km
prům. rych. = 21,33km/h
spotřeba = 12A
Wh/km = 10,9Wh
Je to ale nuda, zapneš tempomat a nemáš co dělat jen se kocháš okolím.
Bez šlapání:
Najeto: cca 40km
rychlost: cca 40km/h
baterie: 20Ah
pak to lehlo.
Tak to je snad dobré ne? S příšlapem udělaš s přehledem 80km při 40km/h. Nebo se mýlím? A co baterie už ti to nevyplo při spotřebě 16Ah?
Tyto údaje jsou cca měsíc staré, z doby, kdy jsem kolo kupoval, projížděl jsem ho z Šumperka směr Kouty a zpět.
Bez odpojeného BMS jsem ještě nejel. Prší, kolo čeká v práci na lepší počasí. Dám vědět, otestuji.
Ten příšlap jsem taky přeceňoval, ukazuje se, že rychlost zvýší nepatrně a trochu ubere zátěži baterce. Zdvojnásobení dojezdu se ovšem nekoná.
V hlavě mi vrtá červík, zdali nedokoupit 4 články a nepovýšit baterku na 48V. Cvičně jsem dal klukům v práci nabíječku, ať se podívají, zdali by nešla upravit na napájení 48V baterek. Světe div se, šla. Je tam regulace ukončení hodnoty výstupního napájení (má to nějakej svůj název) Jednoduchým pootočením se dá zvýšit na požadovaných cca 58V. Nutno ladit na přesným měřáku při zátěži. Takže dobrá zpráva pro ty, kteří uvažují o něčem podobném.
Nabíječka je tato: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Jakou tam máš teda baterií? Zvýšením napětí docíliš "jen vyšší rychlosti" ale dojezd tím asi neprodloužíš. Ja osobně bych se zaměřil na zvýšení kapacity baterií. Ja měl zato když jsi psal že jezdíš vlastní silou 40km/h, tak dáváš nějaký výkon a k tomu přičteš výkon motoru měl by být dojezd mnohem delší. U mého motoru to tak funguje, pravda rychlost je podstatně nižší.
Mám baterii 36V.
Od možného přechodu na 48V si slibuji, že:
1. stroj pojede rychleji (budu-li chtít)
2. při stejné rychlosti jako původní 36V (AVG 40km/h) bude menší spotřeba energie.
Jinak doufám, že jsem nepsal, že 40km/h ušlapu sám. To ne. 40km/h dává motor, když do toho šlapu jako mezek, tak klesne spotřeba energie a trochu se zvýší rychlost.
Já měl na mysli když jsi šlapal 40km/h ještě než jsi koupil motor na žiletce nebo na čem jsi jezdil.
Rychlost se ti zvýší a spotřeba se zvýši ovšem taky pokud to budeš rvát na 60km/h, tím se samozřejmě sníži i dojezdová vzdálenost.
Můj názor, zvýšit kapacitu baterie na 35-40A, zustat při rychlosti 40km/h, zvýši se dojezdová vzdálenost za stejný čas.
Shrnuto, zvýšením napětí dojedeš při 40km/h o pár km dále ale bude tě to lákat zrychlit na 50-60km a dojedeš méně. Při zvýšení kapacity na 35-40A pojedeš 40km/h a dojedeš dvojnásobek.
Ovšem rozhodnutí je na tobě.
a nebo pokud to jde, tak jet to po cyklostezce a klidně těch 25km/h a vychutnat si to. :) Koukat po holkách a nebo poslouchat hudbu atp. Někdy si říkám, kam to pořád spěcháme. stejně tam jednou všichni dojdeme a nebo dojedeme ať už jedeme jakkoli rychle. :)
To jsou přiměřené údaje. Jinak asi jsi dost tvrdej hoch, žes to vydržel 40km nešlápnout. Jí bych to nevydržel. :) Bolel tě hodně zadek?
Hele, byl jsem plný euforie, první jízda na ebiku. Testoval jsem baterku před koupí celýho verku (bazar). Jinak když už se ptáš na pocity, tak jsem spěchal domů, protože jsem manželce omylem odvezl autosedačky pro děti a ona potřebovala druhým autem odjet.
Na zadek jsem si ani nevzpomněl. Představoval jsem si ty úžasný výlety, který s tím budu podnikat a byl jsem trochu vydřenej, jak to jede rychle. Najednou mi začali vadit pomalu jedoucí auta....
Jen poznámka. Podle mě bude rychlost pro stejné otáčky v poměru 28/26, ne? Takže 28 kolo vůči 26 kolu asi o 7,7% rychlejší. Tak kde se liší naše výpočty?
Jinak ke spotřebám. Myslím si, že s Bobbobem máte dobré spotřeby. Fakt ale je, že srovnáváme různé terény a různé průměrné rychlosti a různé naše zdatnosti. Takže vše je to nutné brát s rezervou. Pokud chceme srovnání, tak se někdy sjeďme a dejme srovnávací projížďku. :)
v tom že jsem pitomec, nevím proč jsem míst obvodu kola počítal plochu, tedy kvadrát průměru...
musím přestat chlastat tu nekolkovanou Hanáckou ze stánku :-)
Pánové, vy mě fascinujete s těmi jednotkami. Hlavně to, že někteří ještě nezaznamenali rozdíl mezi A a Ah :)
Kašli na detaily my si rozumíme ale abys neřekl tak zde je to vysvětleno
Ampér, Abeceda elektrotechniky 1954
Ampér je jednotkou průtokové rychlosti proudu. Je to tedy jednotka množství elektřiny prošlého za jednotku doby. Říká se mu jednotka velikosti proudu, jednotka proudu. Vodní proud, t.j. množství vody měříme v litrech (1litr=1kg). U elektřiny (cizím slovem intensitu) čili množství za vteřinu proteklých elektronů měříme v ampérech, zkratka (A). (Kdo to byl Ampére, kliknout zde.) Projde-li vodičem za sec asi 6300 biliónů elektronů, říkáme, že jím teče proud jednoho ampéru. Při proudu 1A projde průřezem vodiče za 1 vteřinu množství 1 coulombu. Z toho je též zřejmo, proč se coulombu říká ampérsekunda.
Ampér, Příruční slovník vědy a techniky 1987
Základní SI jednotka intenzity elektrického proudu, 1A= 1C/s (tj. 1 coulomb za sekundu). Ampér je stálý elektrický proud, který při průtoku dvěma rovnoběžnými přímými vodiči velmi dlouhými, zanedbatelného kruhového průřezu, umístěnými ve vakuu ve vzdálenosti 1m od sebe vyvolá mezi vodiči sílu 2/107N na 1m délky.
ampérhodina
Značení Ah – fyzikální jednotka dříve užívaná pro elektrický náboj. Náboj 1 Ah projde vodičem protékaným stálým proudem 1 A za 1 hodinu. 1 Ah = 3600 C. Používá se také jako jednotka kapacity elektrických akumulátorů (u malých akumulátorů se užívá násobku – mAh).
Ampérhodina (Ah) je jednotka elektrického náboje.
Pomocí této jednotky se vyjadřuje celkový náboj, který je při plném nabití schopen pojmout galvanický článek nebo akumulátor. Tato veličina se technicky nazývá "kapacita"-kapacita proudu, nejedná se však o fyzikální veličinu zvanou kapacita s jednotkou farad.
1 Ah je definována jako náboj, který akumulátor či článek dodá do obvodu při konstantním proudu 1 ampér za dobu 1 hodiny.
Odpovídající odvozenou jednotkou SI je coulomb. Platí: 1 Ah = 3600 coulombů.
U drobných článků, jako jsou tužkové baterie, se používá spíše jednotka mAh (miliampérhodina). Platí 1 Ah = 1000 mAh.
Domnívám se, že význam těch jednotek znám dostatečně a nepletu si je. A také se domnívám, že ten rozdíl vidí i většina osazenstva, jen je možná lítá psát :)
Spíš mi přijde, že si občas právě kvůli tomu, že někdo používá značku ampéru jak pro proud tak pro kapacitu, nerozumíte. Takhle musí člověk chvilku přemýšlet, co tím vlastně chtěl autor říct. Zatímco, kdybyste používali k dané veličině správné jednotky, rozuměli byste si hned bez přemýšlení.
Watthodiny mě tio nedává, nebo to neumímnaklikat, ale můžu přepnout že my ten měřák ukazuje okamžitou spotřebu v Ampérech i ve Watech, a celkovou spotřebu v Ampérhodinách - ta se na tom displeji střídá s ujetými kilometry, takže je v každém okamžiku dost dobře vidět, kolik to sežralo na jakou vzdálenost.
Okamžié ampéry co dotoho tečou jsou dobrý k tomu, že vím, že BMS je uzpůsobena na max dlouhodobý proud 15A, tak není dobré to držet dloho na vyšším proudu, i když z toho když to oroštuju vytáhnu až 29A.
Jel jsem včera schválně kousek bez šlapání - jen na motor. Na rovině se to dokáže pohybovat docela svižně na těch 250 - 300W, v kopečku by s to ovšem trápilo a lítá to mezi 500 - 700W a v strmém stoupání jsem tam měl 1100W, ovšem spotřeba tragická - 2Ah na 6 km a to jsem vez jen baterku a pár rohlíků....
dá se že účinnost Crystalite je o dost lepší než mého Magic Pie, a nemusí to bejt jen v motoru. Odstranil jsem všechny možné přechody a zdroje odporu, až na jeden, mám tam tenhle konektor http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/5-1-Sluzby... ten určitě nějaký odpor klade. Asi bych to měl táhnout v té mědi 2.5mm průměr bez jakýchkoliv dalších vychystávek až do motoru, a asi to taky udělám, až se naprdnu.
Ty kabílky co tam číňáci mají jednoznačně nejsou na ty vyšší proudy dělaný.
Ja používám tento konektor
Profesionální reproduktorový konektor NEUTRIK SPEAKON pro velmi vysoký výkon, 4 piny, na kabel, max. 250V/50A, izol. pevnost 4kV, kontakty CuZn39Pb3 (5-6mm2), tělo z Polyacetalu POM.
http://www.gme.cz/reprokonektory-na-kabel...
Wathodiny to dává jen to asi přehlížíš, přejeď levým nebo pravým tl. všechny stránky a jistě to najdeš.
Jinak zde máš výpočet průřezu drátu na zadané napětí a odběry
http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm
Ten Magic Pie to má složitější, protože má 3 fáze + 5 drátků k Hallům, ty jsem ovšem ufik, takže mě stačí propojit tři drátky a na to takovejhle konektor netřeba.
Podle t tabulky vidím, že jsem se se svým kabelem 3x2.5 mm jen tak tak vešel, to co tam mají Číňáci se musí prostě hřát.
Ten konektor se dobře spojuje a rozpojuje, když měním duši, a to dělám až nepříjemně často, se to hodí, ale je to další překážka a odpor.
Jen pro zajímavost... Proudy co jdou do motoru z řídící jednotky mohou být ještě o dost vyšší než to co teče z akumulátoru. Nevím jak to má nastavené Magic Pie. V zásadě jde omezit i ty proudy do motoru, ale je to za cenu menšího momentu při nižších otáčkách.
konektory bych navrhl MP-jet, modelarske.
Je vsak nutne osetrit nemoznost nespravneho zapojeni.
http://www.microparts.cz/market/index.php?main...
pekny clanek:
http://mgm-compro.cz/pdf/konektory-pro-modely.pdf
A nestačí tyhle, používám je k motoru a na propojení baterií a jsou naprosto spolehlivé. Nejdou přepolovat a jsou pro vysoké proudové zatížení.
https://www.distrelec.cz/nap%C3%A1jec%C3%AD...
http://www.electorbikes.cz/products/konektor...
Ale jinak ty Watthodiny na Cycle Analyst máš na některé z dalších obrazovek, ne? Jen prostě není na hlavní obrazovce.
Ale jo,
jen nějak nechci už další informace, jak říkal ten Anglán, když mu nabízeli rychlejší internet. Chci jen slušnou apanáž a místečko na pláži kousek od baru. :-)
Jsem smutnej, velká dcera přišla o barák, tedy řízeně a s minimalizací ztrát ale přesto. Trochu si to vyčítám, protože když se mladý dostali do potíží, slíbil jsem jim, že pomůžu s hypotékou a dal jsem jim rok aby problém řešili. A rok se chýlí ke konci, tak to řešili ale ne moc optimálně.
Možná jsem měl být měně rezolutní a pomoc časově neomezovat. Tak se trápím a moc mě to nemyslí.
Tak to mi je líto. Pokud už něco zaplatila a nebo to zhodnotila, tak je to nemilé. Ale víš co se říká? Dokud nejde o život tak jde o h***. Fakt jedině šťastný život se počítá. Peníze budou a mi nebudem. Bohužel i tady u nás ve vsi se takové věci dějí. Banky to mají chytře vymyšlené. Věřím, že dcerka to pochopí, že i tvoje pomoc má nějaké limity.
Jinak fakt je, že člověk zase tak moc údajů pro jízdu na elektrokole ani nepotřebuje. Na prvním elektrokole už nesleduji vůbec nic a jen občas mrknu přes mobil kolik proteklo ampérhodin. Fakt je, že ba druhém výkonnějším e-bike sleduju pořád blbosti. Ale to k tomu výkonnému monstru asi patří. :) Něco jako když člověk letí raketou na Měsíc, tak taky sleduje přístroje a tak.
Já hlídám už jen spotřebu a kolik jsem ujel. V kopcích pak okamžitej proud. Jak to dýl lítá nad 15A slezu a strkám.
Prptože vozím dvě baterie a mám dvě nabíječky 3A a 5A, vymyslel jsem technologii dobíjení tak, že jednu vycucnu do dna, přehodím na druhou a jedu do půlky a pak začnu hledat ďůlek kde dobuju. To mám takových 70 km ujeto. Dám pauzu a zaa dvě hodiny mám obě nabito naplno, tedy dalších 80 až 100 km v rezervě. Dá se takhle cestovat poměrně slušně, dvouhodinová pauza je tak akorát, najíst se, zdřímnozt si trochu a tradá dál.
Škoda, že asi brzo bude už zima a mokro, a to stanování pak už tolik nebaví. Taky mě vadí, že druhý den místo abych jel dál musím nazpátek, domů. To je prd čundr.
Tak to máš dobře vykoumané. Jsi svobodný cestovatel. :) To já sjem z hlediska dojezdu poměrně dosti omezen.
Jak mě to do kopce nelítá 30A až 35A, tak si říkám, že to je houby kopec. :-) Když tam pustíš více ampérů, tak stoupne točivý moment a ten kopec vyfrčíš rychleji. Ale chce to samozřejmě dobrou řídící jednotku a baterku, která to dá. Takhle trápím jenom jedno kolo. Jinak první postavený pedelec provozuji dokonce jen na 12 až 13A při 36V. Alespoň mě to více nutí šlapat. Bohužel na testovací kopec 17% je to už málo. Sice to vyjedu, ale dost makám a dost to zpomalí. Fakt je, že na elektrokole na silnici neslézám. To už musí být terén, kde se bojím, že spadnu někam do rokle.
Tak to máš teda odvahu si zdřímnout někde přes den, bych se bál že ně okradou. Bohužel já musím odpočívat častěji, první odpočinek po 10-15km na 5min. a pak každých 10-15km 5 min. Baterie mně na moje nynější výlety v pohodě stačí. Tak ta zima mně sere ze všeho nejvíc, čekat skoro půl roku do jara to je o život. Mám sice rotoped ale nic na něm neušlapu, klouby to nedovolí. Teda nevím jak tu zimu bez pohybu přežiju. Pokud nebude sníh a velký mráz tak se dá vyjet aspoň na kratší štreku.
Já si vždycky vyhledám nějaký odlehlý plácek, nahodím centrálu a když je hezdky rozložím jen lehátko, když je hnusně, rozhodím stan a zalezu si a spím.
Buzertašku s dokladama, mobilem a tabletem mám u sebe, jinak venku je jen kolo, baterie a ta centrála. Zatím mě nikdo neokradl, jen v Německu mě jednou zbudil ten psí čumák v ksichtě, to jsem se dost lekl, a pak ještě na jiném místě se zase nějaký člověk ptal, jestli náhodou nejsem houmlesák, když viděl jak si lebedím u potoka na lehátku ve spacáku s polštářkem pod hlavou.
Takové typické nabíjení vypadá takto :-)
Ty se máš. Jsi svobodný jako Křovák. :) A ty baterky máš v tom vozíku a nebo někde v tom boxu?
Baterky vozím ve vozíku.
Teď jsem sundal i tu ohromnou plastovou pixlu na zadním nosiči, je to praktická věc, máš dost velký prostor rychle přístupný a absolutně v suchu, ale je to těžký a zvedá to těžiště. Navíc se přes to př nasedání blbě přehazuje noha, a když jsem si namlátil koleno, musel jsem nasedat tak, že jsem to dovědl vždycky nějakému schůdku nebo stupínku a pak na to nalez, a to mě bralo nervy....
Jo, je to krásný takhle si trajdat, fakt paráda...
Tak to je rozumné ty baterky ve vozíku. Taky bych to tak udělal. Tím pádem je kolo dost odlehčené a klidně se dá odpojit pro provoz sólo. Až/jestli někdy pojedu někam dál, tak uvažuji taky o podobné kombinaci. Jen asi navíc povezu i psa. :)
Jen mi taky chvilku trvalo, než jsem pochopil, že ten kabel k baterkám musí být opravdu macek - mám 4mm průměr - měď, aby při té délce neměl velký odpor.
Když dojedu do kempu, vozík odpojím, jednu baterii hodím do brašny nebo na nosič, a už mohu volně putovat po městě. Když mám obavy, že by mě mohli nějací potřební odlehčit, sundám tu brašnu, ve které mám baterii a nezbytné nářadí a náhradní duše, a tahám ji s sebou, k zábradlí zůstává přikurtované jen kolo, tedy obě kola každé zvlášť a ještě přes rám.
Za čtrnáct dní v Paříži nafotím, jak se takové přikurtované jízdní kolo dá využít, bezpochyby jich najdu mraky. Ti potřební filutové dokáží dost dobře odstrojit i přikurtované kolo, sundají především brzdy a brzdové páky, když je kolo přikurtované k zábradlí jen zadním kolem odnesou si celé přední kolo, prostě všechno, co jde během chvilky odmontovat zmizí.