Co si myslite o vyuziti vyskomeru?
Ja som si kupil take tie trekove hodinky s mnozstvom funkcii co normalne stoja aj 300 Eciek. Ja som nahodou nasiel v jednom obchode jedny neznackove TCM za 35,- a poviem vam ze za tych par eciek to stoji. viem ze mi to nevydrzi 10 rokov a ale zatial to staci.
priesmyky mi to meria jedna radost plus minus 10 vyskovych metrov. aj ked tie prekvapenia typu: "tak tu este stale nie je ten vrchol" tiez maju svoje caro :-)
Tak po výškoměru již nějaký ten rok toužím, ale ježíšek pořád nic...
Ale možná je to dobře, protože uvažuji i o GPS a také bych ráda, aby to bylo v kombinaci s tepomtrem, takže se ještě chvilku budu porozhlížet.
Ráda si ale přečtu, s čím kdo máte jaké zkušenosti.
Jojo, GPS s barevnym displ. a mapou o tom se mi taky často zdává. Leč díky těm cenám musím zůstat jenou u těch snů a obrázků na netu. Tak ti Radko přeju, aby se ten ježíšek polepšil.....
No a výškoměr může bejt taky fajn, ale já bych si ho představoval radši jako součást cyklocompu. Třeba VDO ? Ale zkušenosti s tim nemám.
a pověz mi Radko, co si představuješ pod takovym slovem "tepomtr"?
;-))
Teplomet? :')
součástí cyklocomputeru (se záznamem) je v Polaru řady S7xx (možná i jiné řady) + HAC4 od cyclosportu + nějakej americkej??? výrobce. Nějakou GPS s tepákem jsem viděl v MediaMarketu. Z Polaru leze třeba toto (pouze profil, lze přidat TEP, rychlost, kadenci...): http://www.home.karneval.cz/10802185...
Tepometr - tím myslím měřidlo tepové frekvence :o)))
nejlip vychazi PDA
Vycházej z toho, že PDA je stroječek do skleníkového prostředí.
Ahojte,
mam cyklocomputer Naviion www.naviion.com , vyrabaju ho niekde v Cesku, obsahuje aj vyskomer. Je ale dost drahy. Uz sme o nom tu na strankach niekde pisali. Okrem toho ze ukazuje vysku, tak zaznamenava kopu inych informacii a ja si potom doma aj podla tychto informacii znova pripominam nase tury (tu sme stali na obed, tu sme sliapali do toho prudkeho kopca, tu sme vybehli do kopca na hrad a vratili sa spat atd). Ale urcite sa nestratila ziadna romantika, naopak zaznamy z computera mi pomahaju, ked povinne pisem zapisky z cesty.
Ja nekde na vebu videl , ze si k vyskomeru muzes prikoupit inclinometer ktery se necha zadelat na riditka ..... Nektery hodinky casio nebo timex maji zabudovany vyskomer a budou levnejsi nez vyskomer sam o sobe .......
Mně "výškoměr" taky schází, jdu po VDOčku, to mi bude určitě stačit. Jen ještě trošičku našetřit...(3290,-) A jinak se mi zdáva o GPS za cca 18 tisíc...nádherný...
co se výškoměru a GPS týká, jsem na tom jako ty... jen upozornění, pokud se nemýlím, jdeš po bezdrátu a tady pozor, jde o analogový přenos, což byl pro mě důvod objednat si drát, cyklocomputer s výškoměrem a digitálním přenosem je ve vyšší cenové hladině, něco jsem si o tom vytahala z netu, tak kdybys chtěl, můžu ti poslat stručný výpis z mého hledání...
Cami: spíš než poslat mi dáš nalejvárnu, až se potkáme, díky.
Švestko - to bohužel výškoměr neosahovalo, taky jsem to vrátil.
Určitě dobrý, myslím že Airline ho onehdá koupil na 999,-Kč i s hodinkami v Liedlu, takže ti DOBŘE poradí, jak pořídit za malý peníz. :-)))
GPS - to pak přijdu o hledání v mapách na každém rozcestí cyklotrasy a už nikdy nezakufruju? No to by asi ztratilo to cestování na kole kouzlo, ne? GPS - určitě dobrá věc v autě, když potřebuji někam na čas dojet a nemusím hledat, ale na kole, kde odpočívám? Tak nevím, sebrali nám stanování ve volné přírodě, máme kempy, organizovaná tábořiště - prosím, to z titulu ochrany přírody beru. Ale namísto radosti z pohybu a dobré party zqvěšujeme na na kolo i sebe tepoměry, tempoměry, výškoměry, propočítáváme spalování tuků a tak jsem zvědavá, kdy každý cyklista bude mít pod kůží čip jako pes, aby se jednak páníčkům nezatoulal, případně aby byl naváděn signálem na tu správnou lesní cestu. No, nevím jak ostatní, ale nejak se nechci aspoň toho kousíčku romantiky, co nám je v přírodě dovolován, vzdát sama o své vůli. Odmítám proto GPS na kole, na lyžích, při pěších túrách, prostě ve volném čase. Jinak super vynález a je mi jen líto, že ho ještě v autě nemám. Až budu kupovat jednou nové, tak si ho určitě pořídím. Na kolo nikdy!!!
buď v klidu, bloudit se dá i s GPS, mám své zkušenosti :) když jsou cesty v mape i v GPS a v reálu nepropustný les, tak musíš zapojit i sebe, jen s GPS je nalezení správné cesty podstatně rychlejší díky jejím funkcím :)
Myslim ze tyhlety pristroje a radost z pohybu a dobre party se nevylucuje.GPS nemam ale parkrat uz jsem litoval - vetsinou kdyz jsem se po delsi dobe pokousel zajet se podivat na nejake misto kde jsem byl treba pred rokem a vice s nekym kdo to tam znal.Nemam nijak zvlast dobrej orientacni smysl a po takove dobe proste nejsem schopnej si cestu vybavit zvlast kdyz se nejede po turistickych znackach.Skoncilo to vetsinou tak, ze delsi dobe motani se na jednom miste jsem znechucene odjel nekam kde to znam nebo rovnou domu.Asi nejsem dost velkej romantik :-)
Hlavně, že jsi si zajezdil ne?!?
A neříkej, že jsi při tom hledání nenašel mnoho nových krásných cestiček. Mě se to teda v takovýhle chvílích daří docela obstojně.
Jen si pak nepamatuju, kudy jsem jela :o)))
Jasne,neni nad to kdyz je krasna dohlednost se celej den motat v neprostupnym mlazi,pripadne si nejakej kopec dat vickrat,aby na to clovek nezapomel :-).Ale jo,nekdy se podari najit zajimavy mista a cesty,ale jak rikas,zase je uz clovek napodruhe nenajde.Jedine snad s GPS-kou.
Jinak k tem pristrojum,dost lidi jsem slysel rikat,ze jizda bez cyklocomputeru ma neco do sebe,ze clovek je tak nejak svobodnejsi,lip vnima okolni prirodu atd.,ale u sebe jsem nic takovyho nepozoroval,kdyz jsem nahodou jel bez nej.Asi je to individualni.
plnej souhlas Švestko, pak je to ježdění o ničem, do auta bych ho nikdy nedal, ale na kole, když pořád vím kde sem a kam jedu ho dát klidně můžu, jen jako hračku
ale po testu už o tom začínám pochybovat - přímo ďábelská spotřeba - víc než naplno puštěný 1W luxeon
Samozřejmě, pak ty naše výlety ztratí hodně ze své romantiky... Bloudění, hledání v mapě, náhradní trasy apod.
Na druhou stranu bych ho ale bral. Komplet GPS a pořádné mapy na PC... Vždycky jsem měl chuť začít si psát nějaký ten cyklodenníček, jako kdy, kde, kudy jsem jel apod. Vždycky to ale skončilo kvůli mojí lenosti...;-)
Takováto krabička by to vyřešila za mně... Prostě bych to před prvním šlápnutím do pedálů pustil, strčil někam do bezpečí a jelo by se... Po návratu domů pak jednoduše připojit k PC a natáhnout ujetou trasu do mapy... To by mi bohatě stačilo...
Tak tak, GPS na kolo nebrat. Používám mapy 1:50000 podle mapových podkladů Generálního štábu (vydal myslím KČT) a nostalgicky vzpomínám na hodiny branné výchovy, kde nás učili číst mapy. Řídím se zásadou, že návod se čte až když člověk opravdu neví kudy kam - a mapa je pro mne návod.
Jen tak mimochodem - v branné výchově nás učili i zásady první pomoci. Učí se to dnes vůbec na ZŠ?
Když by ti stačila jen takováhle funkce GPS, tkzv. jen návratová, tak ji pořídíš za nějakých 1.200 Kč.
Tohle téma je malinko zastaralé :-) Za tu dobu mi rukama už prošel jak eTrex Legend, tak i eTrex Vista HCx... Momentálně mám Oregona 300 ;-)
Proč to střídáš jak ponožky a jiné spodní prádlo. :-)) Mezi tou Vistou a Oregonem, je tam nějaký rozdíl v navigaci,kromě vzhledu ? Jdou tam nastavit ( v obou ) i trasy po silnici,mimo rychlostních a dálnic.
:-)
Protože Legend byl jen na zkoušku, ale docela se mi to začalo líbit ;-) Jenomže je dost necitlivý, každou chvíli mi po lesích a různých stíněných údolích vypadával signál a tím byly údaje ze zaznamenaných tras dost znehodnocené a musely se dodatečně opravovat, což mne dost rozčilovalo... S těmi novějšími přístroji se mi to zatím nestalo ani jednou...
Navigační funkce jdou defakto úplně stejné, žádné rozdíly v nastavení a funkcích jsem si nevšiml.
Ty volby "silnice", "dálnice" apod. tam samozřejmě jsou, ale pozor, ono hodně záleží jak je udělaná mapa. Už od mapy TOPO Czech 1.20 až po současnou TOPO Czech 2 i TOPO Czech 2 Pro to tam mají trochu pomotané a pokud se chci při výpočtu trasy vyhnout hlavním silnicím, tak tam musím zakázat dálnice... Tohle mi dělala i Vista, takže to svádím na mapu a ne na samotnou GPS. Jinak jsou ty mapy ale dost dobré. Samozřejmě mi tam chybí, a občas i rozčilují, některé věci, ale použitelné to je.
Jo, a pokud si myslíš, že je mezi nimi rozdíl jen ve vzhledu, tak se šeredně pleteš :-) Je to nepoměr, to mi věř ;-) Např. větší, jemnější displej, více zobrazitelných barev, rychlost zobrazování map, dotykový displej (to se nedá popsat, to si musíš osahat sám, prostě je to mnohem rychlejší než joystick u eTrexů), podpora pro geocaching (celé listingy i s několika posledními logy), atd.
Bloudit budes stejne, ale pouze s tim rozdilem ze sofistikovane.. :o))
Ke zjištění, že jsi na jiným kopci, k tomu mnohdy ani nepotřebuješ mapu o)))
No kdyby chtěl někdo výškoměr, tak jeden barometrický švýcarský je u mě za nějakých 1000 Kč k mání.
Před časem jsem se o měření výšky zajímal, ale narazil jsem na to, že přístroje na principu atmosférického tlaku se pořád musejí kalibrovat, protože jsou změny počasí a v případě GPS je to vysoká cena.
Já bych si představoval krabičku, kterou vytáhnu na nějakém průsmyku nebo prostě na nějakém důležitém bodě na trase, zmáčknu tlačítko a zaznamená se výška a k této připíši název místa, abych se v tom orientoval. Nějaké kraviny, jako PDA, barevné GPS jsou nanic, jsou příliš choulostivé na počasí a náročné na napájení. Čili mi vyšlo, že bych si měl koupit nějaký starší jednoduchý GPS, který umí zobrazit výšku. Ovšem nabídka v inzerátech a bazarech byla velmi mizerná a tak jsem to prozatím odložil.
Zkousel ses divat na ten Naviion?To by ti myslim vyhovelo,akorat te je to barometricky vyskomer.Ale ony ty GPS vyskomery taky nejsou zas takovy zazraky - je to system spis na mereni polohy nez vysky.
jsi věčnej pesimista nebo spíš konzervativec a zavrhuješ všechno nový. jestli si pamatuju, tak sis na kolo vrátil pevnou vidli, odpružení ti "nesedělo".
je pravda, že barometrický výškoměry sou citlivý na změnu atmosferickýho tlaku ale nějaký převratný skoky se během dne nedějou. jestli si myslíš, že gps-výška je přesnější tak se bohužel hluboce mýlíš. je pravda že profi-gps, který používají např. geodeti, pracují s přesností na milimetry ale to jsou hračky za statisícea rozhodně bys je nechtěl tahat sebou:) u běžný gps se udává výška, získaná z gps-dat, s přesností +-10m.
a že sou gps choulostivý na počasí a náročný na napájení? mám jí na řidítkách, otřesy jí rozhodně nevadí a většina je odolná proti ponoření, takže počasí jí nechává chladnou. to, co píšeš sou prostě jen (s prominutim)kecy, nic víc.
nejsem pesimista, proč? jen mám na věci svůj pohled. To že nekupuju všechno co se nabízí ještě neznamená, že nic pro své jízdy nepotřebuju. Mám prostě svůj hodnotový žebříček a na přední místa nestavím technické novinky. A konzervativec jistě jsem, to nepopírám, ale tys to myslel spíš jako nadávku, že.
Ano stačil by mi ten s přesností -+10m, ale jak říkám, starší jeté se dají těžko sehnat a nové a drahé s všelijakými funkcemi nepotřebuju.
rozhodně sem to nemyslel jako nadávku:)
pokud ti stačí přesnost výšky +-10m tak to ti barometricej výškoměr splní.
abych tady neplácal nesmysly, ta přesnost samože záleží na síle signálu z družic a jejich počtu...
Já mám, ale dojem že pleteš barometrickej výškoměr s počty družic. Myslíš tedy GPS nebo barometr? U barometru vidím zásadní nepohodlí v tom, že jej musíš kalibrovat třeba jednou za den podle nějakého místa s danou výškou. Já si s ním ale nechci takto hrát, chci stisknout tlačitko a hotovo.
napsal sem jen polovičku myšlenek:)
reagoval sem na to jak si psal, že barometrickej výškoměr je nepřesnej a že ho musíš kalibrovat. chtěl sem tím říct, že i když se mění tlak vlivem např. přechodu fronty, tak ta výchylka není tak markantní, jako nepřesnost při získání výšky z gps-dat. gps-ka přepočítává data na fiktivní povrch geoidu, kterej má nějak definovanej a z toho plyne ta chyba přestože ti na display píše, že přesnost v daný okamžik je (při extrémním štěstí) +-1m. to platí pro polohu ve 2D souřadnicích. ani v tu chvíli se nemůžeš spoléhat na to, že i výška je s přesností +-1m.
a že chceš zmáčknout tlačítko a hotovo? to u gps-ky samože můžeš v tom místě udělat. zaznamená polohu, kterou můžeš zpřesnit funkcí "průměrování pozice", dál si udělat do vložený mapy vlastní značku s libovolnou ikonkou, udělat si k ní poznámky, zvolit při jakym měřítku mapy se ti budou "tvoje" body zobrazovat, kdykoli ti ta hračka podá informaci jak daleko je daný bod a jakym směrem...
ale nenutim, chááápu. každej sme ulítlej na něco jinýho:-)
Asi se prepsal,urcite myslel GPS.Ale je to pravda,na rozumne zmereni vysky potrebujes vic druzic nez na urceni polohy.Krome toho je GPS daleko zravejsi a taky vetsi nez barometricke cyklovyskomery.Ale je to samozrejme tvoje vec co zvolis.Nejlepsi by bylo asi si henten ony pristroj napred pujcit,aby sis vyzkousel jestli funguje podle tvych predstav.Ale jestli je problem neco takovyho vubec sehnat tak je to asi utopie...
Tohle mě zaujalo. Němáte někdo praktické zkušenosti s barometrickým měřením výšky? Krátce se mi doma válí hodinky pathfinder (ale asi se se jich budu zbavovat) a zajímalo by mě, jakou přesnost můžu čekat. Modelová situace při přechodu nějakého pohoří - ráno nakalibruji ve známé nadm. výšce třeba 1500 - 2000 m.n.m., pak se za ten den výrazně vzdálím od původního místa, najdu spoustu výškových metrů a počasí se (třeba i několikrát) otočí - ze slunečna déšť, vítr, případně třeba chůze mrakem. Na jaké budu chybě měření? Jsem trochu skeptický, že to bude nějak extra přesné. Navíc závislost atm. tlaku na nadm. výšce je exponenciela, takže toto samo o sobě přidává pro vyšší nadm. výšky velkou chybu.
Ja jsem nameril nejvetsi odchylku treba na Polaru s barometrickym vyskomerem asi 100 m, musel bych se podivat do zaznamu. Bylo to pri bike maratonu v Dolomitech, trat cca 120 km, od slunecneho pocasi po bourku. Tou odchylkou myslim rozdil vysky v miste startu a cile- navratu zpet. Bezne to dela jenom par metru, zadna tragedie.
Ale tohle umí každá GPS, která má výškoměr, zpravidla si můžeš vybrat mezi záznamem mapové výšky a záznamem barometrickým.
Třeba u Garminu vyšší řady prostě jenom zmačkneš knoflík a zaznamená ti to kde jsi a v jaké výšce a můžeš si k tomu napsat poznámku. A dnes už se dá pořídit starší za nějakých 6 - 8 tisíc.
Mám doma výškoměr. Barometrický, letecký. Válec o průměru 8cm, délce 15cm, váha asi 1kg, rozsah do 10000m. Na řidítkách by se vyjímal moc pěkně... :-)
Základní nevýhodou všech těhle hračiček je, že Ti ukážou kde jsi Ty, případně, kde je sever nebo jak si vysoko. Žádná z nich mi, lae neukáže kam máš jet. Takže ideální by byla mapa v měřítku 1:1. Holt jen ten transport by byl problém.
V mapě 1:1 se přeci pohybuješ - a je dokonce třírozměrná, stačí jen dokreslit vrstevnice.
To je pravda. dokreslením vrstevnic by se vychytaly nedostatky krajiny a už bych asi nepotřeboval výškoměr.
Na okraj: Jednou jsem letěl z Vídně do Prahy, říkal jsem si, že budu sledovat krajinu, města, řeky, silnice. Výsledek byl takový, že jsem nepoznal vůbec nic. Ještě tak Dunaj a dálnici D1, chytil jsem se už u Českýho Brodu na vysílač Liblice. Zkrátka, jak v té mapě chybí popisky, je sakra těžký se zorientovat.
U každého města by měl být na louce vápnem napsán název, aby letci nebloudili.
Ono to chce trochu cviku,zorientovat se z letadla.Musis vic litat :-)
Pokud bys měl mapové GPS, tak Ti ukáže i kam máš jet... Jen si musíš doma předem na PC vytvořit trasu a tu pak natáhnout do té GPSky... Některé umí už i hlasem předem hlásit "po 200m zatočit vpravo"...;-)
To taky pozná, když ho neposlechnu, co. Asi má potom i blbý řeči. To budu radši bloudit. :'(
Jestli bude mít kecy teda nevím...;-)))
Ale pokud se nepletu, tak v případě přejetí té správné odbočky to umí vypočítat novou náhradní trasu a pak vést podle ní nebo Tě dokonce (pokud je to možné) navést na tu původní... Teď tím ale nemyslím, že se budeš vracet...;-))
Ty lepší typy maj v sobě i bič - když včas neuhneš, tak tě začnou švihat přes nohu...
Já to tušil. O mapě 1:1 jsme začali s kamarády blouznit někdy v 70 letech na dlouhých turistických pochodech. A je to tady!
potřebuji nějaký Cyklocomputer s výškoměrem a propojením s PC tak kolem 5000Kč. Díky
Tak v tomhle období mě napadá jediná rada - zkus napsat Ježíškovi :o)))
HAC4. Ten ale stoji o neco vice. A ani nevim o jinem, ktery by mel vyskomer i moznost propojeni s PC, kdyz tak me opravte.
já jsem ještě našel CicloMaster 436 M
http://www.cyklomania.cz/prodej/3CM436M
Vida, to jsem nevedel. Ten HAC 4 ma jeste navic mereni srdecniho tepu, coz je IMHO jeste cennejsi nez vyskomer. Oba jsou od tez firmy.
Raději rozbít o prasátko navíc a vzít Polar S7xx nebo S6xx. Hac4 není moc spolehlivej
Me to ani neprijde, mam ho cca 10 kkm bez zavady. Akorat menim baterky.
ke spolehlivosti HACu4, je to sázka, některé kusy jsou dobrý, jiný jsou neustále v servisu. Od kamarádů: netěstnost, po dešti kaput, resetují se, přestávají komunikovat s PC, žrout baterek. Mám už 4 roky a kousek S710, všechny baterky původní krom "hodinek", najetých cca 50000km. PS i má S710 byla v servisu, hned na začátku odešlo výškový čidlo :) a ukazovalo Mont Everest 8860m a -50stpC
CM 436 M má také měření srdečního tepu a také kadence šlapání. Ovšem jako doplňky.
Kadence šlapání - to jako že ti to ukazuje jak šlapeš nebo ti to říká, jak bys měl šlapat?!?
To první beru, u toho druhýho by šel, chlapec, asi brzo z řidítek dolů :o)))
Ukazuje ti to otacky klik - jako otackomer u auta. Zkusenejsi cyklista jako jsi ty to uz jiste nepotrebuje. 80 - 100 ot./min. uhlidas i bez toho.
No tak že bych byla zkušenější cyklista, to si nejsem jista, ale je fakt, že hlavně při spinningu si hlídám kadenci a tam vím jen podle tepovky, kolik mám otáček za minutu.
Je to opravdu o zkušenosti - chvilku se člověk musí pozorovat a počítat než mu to přejde do krve...
HAC 4 není špatnej, ale výškoměr mi slouží opravdu jen jako orientační údaj, holt ten se odvíjí od aktuaálního tlaku vzduchu. Už jsem zažil rozdíl výšky o cca 80m, , příkladně na Sněžce jsme byl ve výšce 1631 m...výškoměr je bezva věc, ale...
A co cekas od barometrickeho vyskomeru? To bys musel mit GPSku, abys ziskal presne udaje. Ale aby vyskomer promeril 80 metru, musel bys se setkat bud s opravdu brutalni zmenou tlaku, nebo jde pravdepodobneji o spatne nastaveni domaci vysky. Pokud zacnu vylet s vyskomerem nastavenym treba s rozdilem 100 m oproti realite, na Snezce budu logicky zhruba o tech 100 m jinde.
Ja sam mam v Polaru S725X taky barometricky vyskomer a promeril mi nejvic asi o 50 m, jenomze to bylo v Alpach s mnohem vetsimi vyskovymi rozdily nez vystup na Snezku a navic se strhla slusna letni bourka. Kazdopadne pri nastoupanych skoro 4000 vyskovych metrech mi i tahle zatim maximalni odchylka prijde smesna, minimalne se ji nezabyvam.
Sigma ROX 9.0 BY to údajně měl mít vyřešeno. Dle odezv uživatelů ten jejich systém přepočtu výšky prý i funguje.
Jinak mám na stávajícím cyklocomputeru taky barometrickou "výškovku" a ty rozdíly tam jsou. Ale proměření je v (max) desitce metrů.
No nevím, já mám loňský Ciclomasters 8.3 A a tam je taky napsané, že by to mělo být korigované, ale i tak ta výška lítá (při proměnlivém počasí) , mě to ukazalo max rozdíl 60 m
Já to nevím, proto jsem psal "by". Ale budu si ho asi pořizovat, tak dám pak vědět praktické poznatky z provozu...
Pokud jde o barometricky vyskomer (bez GPS), tak ta vyska proste trosku litat bude vzdycky. Jedina vec, cim se da zkorigovat, bude az pri praci s daty v PC, kde se stejne jako u jinych vyrobcu da nastavit automaticke vyrovnani vysky startu-cile (pokud jsou ve stejnem bode) a tim se zkoriguje nasledne cely graf. Dalsi moznost je potom jakakoli uprava vysky v jakemkoli bode jizdy a opet nasledna automaticka uprava vyskoveho grafu. Napada me i ev. moznost upravy zaznamu treba i primo v cyklokompu, jestli ma takovou funkci. Teda pokud se s tim nekomu bude chtit hrat, v PC je vsechno jednodussi a prehlednejsi.
Model Sigma ROX využívá nové inteligentní kalibrování nadmořské výšky (IAC ). To vychází ze třech hodnot, kterými je začínající nadmořská výška, aktuální nadmořská výška a tlak vzduchu přepočtený na hladinu moře.
Tolik citace... Heleďte, až (a jestli) ho koupím, tak dám vědět ;-)
já ti nechci nějak kazit radost ale marně přemejšlim, jak se to může kalibrovat samo z uvedenejch hodnot když je tam průběžně (během vyjíždky) neláduješ anebo kde je (během vyjíždky) vezmeš abys provedl korekcii? lidi si přečtou "inteligentní" a hnedle si myslej jak to není geniálně vymakaný. přirovnal bych to k "inteligentnímu" tlumení. pokud stojí zadní stavba fulíku za ho.no, tak jí inteligentním tlumičem akorát přidusíš, když je promáklá tak můžeš tlumič naplno otevřít a nehoupeš se... asi tak
Brzděte, pánové! :-) Já to přece nevychvaluji, jak je to skvělé, že to funguje, nedělám tomu reklamu. Psal jsem jen, že to PRÝ mají nějak vyřešeno. Tečka. Až a jestli si ho koupím, tak dám vědět. Stačí to napsat dvakrát anebo to chcete ještě potřetí? ;-))
nečil se, jen sem tě chtěl uchránit zklamání;)
Ono to snad působilo, že tomu věřím? :-)
Neboj, můžu být maximálně jen příjemně překvapen...
Ale kvůli té "superkalibraci" to kupovat nebudu. Je tam docela zajímavý poměr cena/výkon - cyklocomputer s tepovkou, kadencí, výškoměrem a záznamem se stažením do PC...
Za těch 6000 máš už slušnou GPS, i s mapou ;-)
A všechny tyhle vymoženosti to má taky, včetně výšky kalibrované podle družic a naopak, takže nějaké extra úlety v měření nehrozí... Jen ten tepák to za tyhle peníze umět nebude...
Já vím... Ale po GPS nějak moc netoužím a ten tepák je jeden z důvodů, proč o tom uvažuji - budu moct hodit do pryč držák na tepák a držák na computer; a navíc tento jde hodit na představec. Měření kadence je už jen skvělý bonus...
Konečně už pochopte, že mne je jedno, jestli se výškoměr rozjede o nějaký ten metr sem či tam, já to "nereklamoval" ;-) Stačí, když tam nějaký bude...
TO jsem si zase jednou naběh... :-))
:-)
Jasně, jenom nabízím alternativu ;-)
Jen nepočítej, že prostým barometrickým měřením to ulétne jen o "pár metrů", tady se to počítá spíš na desítky ;-) Ono ale hlavně záleží na změnách počasí během dne...
P.S. Ke Garmin Oregonu se dá dokoupit i hrudní pás i snímač kadence ;-) Jenom ta cena už bude hodně nad 10tis...
JEnomže ten tep se ti v oregonu nezaznamenává. To už je lepší Edge 705
No, v něm to sice nezobrazíš, ale data do výsledného GPX ukládá. Pak si je můžeš v počítači zobrazit. Na to je přeci to jejich Training Center...
To že to nezobrazíš myslíš, že tam není vidět aktuální tepovka a kadence?
Aktuální jo (v tom "trasovém počítači"), ale už ne jejich grafy... Ty z toho vydoluješ jen v počítači a nějakém příhodném programu...
pro_pa
Už mne to nepustilo pod Tebe...
Jasně grafy jsou asi zbytečné. Aktuální hodnoty to ale zobrazit umí. Otázkou ale je, jestli se v Oregonu vůbec dají nastavit nějaké alarmy, což je u tepáku někdy docela důležitá věc... O tom jsem zatím neslyšel, resp. jsem to na vlastní oči ještě neviděl, takže tohle nevím.
když přitlačí 3,5, tak tu GPS máš i s tepákem.
plus litr za kadenci, že? :-))
Ne, to už je prostě moc... Mám na silničce/cyklocrosce komplet novou sadu (Ultegra SL; dnes jsem si to dovezl), stavím ze "zbytků" dalšího bajka, k té silničce potřebuju nové tretry (silniční SPD), bajk čeká taky výměna pár součástek, takže jsem už docela vycinkaný. Navíc mají být nějaké vánoce či co...
:-))) no jo, kolo je dražší na provoz než auto. Holt je to otázkou priorit :-))).
No vidíš, prý bude chodit ježíšek, tak mu nech vzkaz za oknem, když nebude lenoch, tak se třeba hecne a přitlačí, nebo kadenci nechá pod stromkem.
Já jsem objevil na Sportlifu tento :http://www.sigmasport.com/en/produkte...
Sice se ještě neprodává,ale umí i výšku i tepovku.....a bude stát 2 800Kč.
antiradkamedvědárium
Chtělo by to rychle vyhledat pohotovost abys to nepřechodil, aby to nemělo nějaké trvalé následky.