Ahoj všetci čo jazdíte a nielen cez deň teda za vidna. Tak som si povedal, že to skúsim. Videl som u chlapcov čímsi podsietený bicykel a tak som sa pospytoval, poobzeral som to a dal som si to na Treka aj ja. Musím povedať, že sa mi to veľmi páči. Na prednú vidlicu som dal jednu led diódu modrej farby - mimochodom všetky som pýtal s vysokou svietivosťou. Takže v predu jedna a na spodnú tyčku zadnej vidly na ľavej strane som dal do plastovej trubky dlhej cca 20 cm 3 ledky tiež modré. Všetky sú na 3 V. napájam to 9V malou baterkou. Vzhľadom na to, že mi už raz jedna ledka zhorela, keď som tam dal len 3 ledky mám ich tam teraz 4 a dúfam, že mi to nezhorí. Niemám tam žiadny odpor ale matematickým súčtom je odber väščí ako zdroj. Zatiaľ to ide. Jazdím denne do príáce ráno o 05,30 hod. a tak nielen, že to dobre vyzerá ale je to fakt dobre vidieť. Sám sa smejem, že som vysvietený ako cirkusové šapitó. Okrem lediek mám v zadu dve blikačky - červené na bicykli a jednu na ruksaku a v predu dve klasické svetlá jednu blikačku žltú a jednu ledku - modrú. Ak niečo podobné máte aj nafotené dajte vedieť rád to na webe pozriem.
Paľo
Co takle to este nafotit a hodit na web?
co tohle? mám neco podobného jak popisuje autor,napajeno 8AA dobíjecíma bateriama viš jak každej čumí když jedu ? i ve dne to svítí hafec nekdo nechape ale najdou se i taci co řikaj že jsem zkazil kolo :-D
http://imb.lide.cz/big/4c8114b3da36ddf7c8d70100...
Musí to být velmi efektní (a asi i funkční), ale přiznám se, že bych tě nechtěla potkat v noci sama v lukách.
To bych měla dojem, že se ke mě blíží mimozemšťan :o)))
P.S.
Jen nevím, nevím s tou modrou - jako obrysovka ano, ale dopředu bych ji teda já osobně nedávala. Tam mi přijde lepší bílá.
Ohlene tech mimizemstanu, az potkate na silnici tohle UFO, jsem to ja :)))
http://im.lide.cz//photo/big/06/9235006-2518749...
http://im.lide.cz//photo/big/06/9235006-2518759...
Ježíši to je nádhera.
Strašně toužím po reflexníxh ráfkách nebo alespoň po pneumatikách s reflexním proužkem.
Hele a tohle jsi si tam lepil sám?!? Pokud ano, tak co to je za pásku, že se ti nesedře z pneumatik?!?
A aby si se na oplátku mohl trošku pobavit, tohle jsou fotky z našich akcí "Noční objezd Prahy"
v roce 2003 (k té můžeš najít i history)
http://www.bbcc.cz/Jarous/2003/0726_nohy/index.htm
a v roce 2004
http://www.bbcc.cz/hist/2004/0724NOHy2/Images.htm
Trošku jsme vypadali jako "naše družstvo popelářů na výletě", ale bezpečnost nade vše, že :o)))
To ma nalepeny na blatnikach a na rafkach.
Jsem to ale...
Ach jo, omluvou mi budiž, že to bylo před první ranní kávou :o)))
Ahoj, je to nalepeny na tech blatnikach a rafcich, taky na ramu. Feflexka na plastich se vyrabi, ale myslim, ze jeji ucinnost se snizi po zaspineni od te kase, co vznika trenim brzdove gumy o duralovy rafek. Odstrediva sila ji vytlacuje na plast. I prez to, ze mam polepeny rafek, musim po mokrem zimnim treninku opatrne otrit ty reflevni prouzky na nem, zadni kolo se proste dost spini. Jinak tuhle samolepici reflexku maji v reklamnich agenturach, ktery z toho vyrabej reklamu, nektery napisy jak vis jsou na bilboardech reflexni. Doporucuju pouzivat bilou, je nejucinnejsi. Plochu, na kterou to prijde nalepit je treba ocistit, pripadne odmastit a ctverecky te folie by mely mit oble hrany, jako ochrana proti oloupani :) Mam tak polepenou i prilbu. Je to bezva material! Jo a bacha, dost blbe se ta folie sundava, zvlaste po letech drzi fest.
...jeste par obrazku moji UFOunsky prilby, ktera me na kole verne doprovazi :)
http://im.lide.cz//photo/big/06/9235006-2576922...
To je fólie, nebo nátěr?
už to vím
Je to folie, necha se to lepit i na mirne zakriveny plochy. Kdybych dal detailnejsi fotku, bylo by videt, ze je to slozeny z mnoha dilu, u tmavych folii ty prechody nejsou videt. Ale na treba zluty by to uz vypadalo hodne blbe.
Úchvatné, vyhrál sis. Asi to zkusím taky, v noci to musí bát fakt vidět.
Jeste neco: http://im.lide.cz//photo/big/06/9235006-2608706...
Krásně, ale neříkaj ti doma "světluška" :o)))
To čubrním... Tohle se přehlédnout snad ani nedá...
A nelítají kolem Tebe pak můry...? ;-)))
To by si na něj přece museli svítit baterčičkama, jinak nereflexuje :o)))
A potkat v noci můru s baterkou, to bych teda nechtěla :o)))
Stačí ty bez baterky :o)))
Tak se taky pochlubím, je to sice staré asi někdy z 20. března, ale většina zůstala stejná. Dodržuju vzadu červenou, bílou vpředu a oranžovou vzadu, i když uznávám, že bílá je opravdu nejvíc vidět. To bílé vzadu je nášivka na brašně.
http://hebike.borec.cz/DSCN7265s.jpg
http://hebike.borec.cz/DSCN7266s.jpg
http://hebike.borec.cz/DSCN7267s.jpg
k čemu ti to je? potřebuješ, aby tě někdo obdivoval. Jsi egoista?
ahelemese provokatér závistivec se ozval...
Myslíš, že někomu závidím tuning na kole?? Mně to nezajímá ani na autě, nepotřebuju být obdivován.
Ty jo... Nechápu... Každý tady řeší jak se na kole zbavit nebo zredukovat počet přebytečných akumulátory a Ty si z kola děláš vánoční stromeček... Stojí to vůbec za to...? K čemu je to dobré...?
Z boku myslím že stačí několik odrazek nebo reflexních samolepek, předek a zadek kola je už jasně daný - bílá lampa dopředu, červená lampa dozadu...
...přebytečných akumulátorů...
co kdybysme přešli na petrolejky, jako na koňských povozech ?
A jaké by si tak dooručoval optimální množství na jedno kolo?!?
Rozhodně nezapomeň zavěsit na každý loket jednu, aby byla vidět cyclistova šířka :o)))
A majáček na helmu k tomu...;-)
ked sa ti to lubi, proti gustu ziaden disputat!
aspon je v tie otravne rana nejaka zabava. /tiez vstavam do prace 5:30/
ale inac som zastanca , teda na svojom biku, zbavovania sa hmotnosti a jednoducheho vyzoru. a kde takto jazdis ? V BA?
Tak si dej vpravo zelenou a vlevo červenou žárovku a budeš to mít jako posiční světla na letadle. Alespoň pak ve tmě bude každej vědět jestli jedeš směrem k němu nebo od něho.
Už nekolik let se na letadle po stranách bíle bliká (záblesky).
Nespletl´s to, není tak osvětlená loď ?
jo, loď taky.
Egoista v žiadnom prípade niesom. To pre Informátora.. Čo sa týka toho či zo sebou vláčim akumulátory, je mi to v celku fuk. Samozrejme, že ich nepotrebujem ani nechcem mať zo sebou pol kila. Jazdím medzi Zvolenom a Banskou Bystricou a späť. Kto pozná hmlu okolo Sliača vie prečo mi ide o to aby ma bolo vidno. K tej modrej farbe lediek - je pravda, že v predu biela v zadu červená. Ale určite viete ako pôsobí modrá farba policajného majáku, nemyslím teraz len na podvedomé ubratie plynu ale aj na to, že ho dobre vidieť. V tej hmle naozaj. Čo sa týka foto zatieľ neviem poslúžiť, nemám kde nafotiť. ak to odfotím skúsim to sprístupniť. Zatiaľ sa majte.
Paľo
koncim z blikanim na kole, prechazim na zableskovy luxeony dopredu i dozadu po 1W + asi 3W luxeon na sviceni, uz se mi zda 1W malo, takze ve finale to bude docela zajimavej stroj
a na spodek pudou zluty, anebo oranzovy svetla, anebo jina barevna kombinace, jeste to musim vyzkouset
maximalni odber ve dne 100mA v noci 500mA
Páni profesoři fyziky nám tvrdili, že v mlze se modré světlo rozptyluje dvakrát více než červené, takže dosvit modrého světla je poloviční vůči červenému. Takže bych raději použil červené nebo oranžové LEDky. Jednou se řešilo to, že modré majáčky jsou v mlze špatně vidět. Bylo navrženo to, co mají v Americe, kombinaci modrého a červeného majáčku. Ale nějak to zapadlo.
Tak tohle jsem v neděli večer ověřil experimentálně. Zatímco normálně v noci svítí Luxeon 1W subjektivně více než 2,4W halogen, v noci s mlhou je to skoro naopak. Asi tomu pomohlo i to, že halogen mám 40cm nad zemí, luxeon 70 a hlavu tak asi 150. Ale stejně mě to donutilo přemýšlet o mlhovkách, když už to osvětlení dotahuju tak daleko.
Do mlhy se za "krále Klacka" užívala žlutá světla (mlhovky), také sodíkové výbojky na Bělohorské byly lépe vidět, než tehdy běžné žárovky. Ano, v minulém století 8:((( ( ale ve druhé polovině!!!) 8:)))
Nepotkal si náhodou mě? V Brně, nebo na Fryšavě?:)
Já sem měl něco podobnýho....ve předu na řiditkách dvě modrý led, vzadu pod sedlem cca 15červených ledek, ve výpletu kol vepředu-modrý, vzadu-červený a ještě na zadní vidlici podsvícení. Bylo to napájený 2V akumulátorem a ty modrý 4AA. Ty led ve výpletu měli své vlastní baterky. Odpory tam ale byli nutný.
Potom sem s tím vjel do terénu a všechno mi upadlo, takže to asi moc nenafotím:(
Kdo chce vědět Morcakovu inspiraci může se mrknout na http://hebike.borec.cz s čím jezdím. Modré ledky se mi nehodily příliš vysokým provozním napětím (v sérii s luxeonem by se nevešly do šestivoltového NiMH), a pak taky nechci dráždit policajty. Takže vpředu je všechno bílý, vzadu červený a výplety kol a boky kola jsou osvětlené žlutými ledkami. Včera mi bylo řečeno, že jsem vidět líp než auto. Z boku a zezadu určitě, s čelními reflektory aut ale 1W luxeon ještě soutěžit nemůže.
přesně tak, kdo neviděl neuvěří
Tak to iba pozerám. Je to dobré. Moje znalosti z celej tej fyziky konia tam, že tak akurát viem, že sa v nej píše ypsilon, takže s odpormi a podobnými veličinami sa nekamarátim. A v predajniach kde som sa pýtal na luxeon toho tiež nevedeli viac, resp v každej mi povedali niečo inšie a tak za to nevypľazím nehorázne peniaze aby mi to zhorelo kôli tomu, že to budem robiť sám podľa rady tiežodborníka.
To Jirka: Již několik let se na letadle po stranách bíle bliká (anticolision flash light) to ano, ale také je na koncovém oblouku křídla umístěno vpravo zelené a vlevo červené světlo (position light). A to na každém letadle. Asi dvacet mi jich stojí vedle kanclu, chceš fotku?
Věřím, já je vidím akorát ve vzduchu nebo z dálky, takže jsem viděl jen ty bílý záblesky. A když jsem byl malej, tak letadla na nebi svítila zeleně a červeně, takže jsem z toho odvodil to co jsem napsal. Dík za upřesnění.
vida vida, tady mi mozna poradi s tim, s cim si lamu hlavu nejakou dobu.
kolik stoji ten dynamovy predni naboj (ci zadni?!) a vydrzi jezdeni horskym kolem? ono ho asi ne nahodou davaji v novote jen na trekkingy...
Taky jsem o tom premyslel, ale Sigma Mirage ma v zakladu 5W +10W ve verzi X. Dynamo ti da max.3W a me je te i tech 5W na jednu lampu na Sigme malo :)
Zajimalo by me, jak je to s utesnenim toho naboje s dynamem a jak budou zimni sul snaset ty kontakty na kabely.
V některé ze zdejších diskusí o osvětlení se objevil odkaz na návod na stavbu světla ze tří tříwatových luxeonů napájeného dynamem - umožňovalo vycucat z něj až těch 10W. A jeden 3W luxeon svítí rozhodně víc jak 5W halogen, skoro bych ho srovnával spíš s 10W halogenem.
http://www.pilom.com/BicycleElectronics...
Vynatek z textu Skoda-fora:
Bílo-modré žárovky jsou obrovským dobrodiním pro rychlou jízdu, např. po dálnicích, kde takřka veškeré rozhodující vizuální podněty přicházejí ze vzdálených odrazných ploch. Tyto světelné frekvence se daleko lépe vracejí z větší dálky, avšak nedokážou "nasvítit" mokrý asfalt, takže jízda za deště a zvláště pak po vozovce bez vodorovného značení a patníků, je stresující jízdou do "černé díry".
Jak známo, lidské oko je postaveno na přijímání spíše žlutých barevných frekvencí, proto tento mokrý asfalt nasvícený "potkávacími" oranžovými žárovkami budeme vnímat i s detaily. V obcích, kde je to samý kanál a výmol, výhoda nesporná.
Tolik k tematu Luxeon, postreh ohledne barvy svetla.
Diky, je to zajímavý. V podstatě se to shoduje s mými zkušenostmi, akorát bych to s mokrým asfaltem neviděl tak bledě. Ale v autě jsou jiný rychlosti. Taky uvažuju, že koupím jeden luxeon s bílým světlem 3300K místo 5500K, tedy bližší dennímu nebo žárovkovýmu. Svítit oběma zároveň by pak mohlo být dokonalý osvětlení.
3300K Luxeon má 20lm/W 5500K má svietivosť 45lm/W nenechaj sa zmiasť hlúposťami.Mokrú cestu ti neosvieti dobre ani svetlo z auta.Výbojky D1 majú predsa teplotu svetla tiež 5500K a vodiči si ich pochvaľujú.Samozrejme že za sucha je to lepšie.Ten Luxeon je super.Ešte viac super sú luxeony dva.To je môj prípad.Čau.
Tak sem dneska aspoň zlomkem obnovil slávu mýho starýho osvětlení, a tady je výsledek: www.kelib.wz.cz
Nemohl bys prosím přihodit nějaký popis k tomu přednímu kolu, co to je a jak to funguje? Dík.
Sou to normálně modrý LED diody(v GM za 7kč/ks). Mám navrtaný odrazky a do nich to je zasazený. Pak mám v kole baterku od mobilu-3.8V a vypínač. No a pak už to jen stačí propojit elektricky. V předním mám modrý a do zadu se chystám dát červený. V každý odrazce sou dycky 2-každá svítí na jednu stranu.
Dlouho sem přemýšlel, jak by šla do kola dostat energie z rámu. Kdybyste měl někdo nějakej nápad, tak určitě napište. ALe aby to nevážili 2kg a bylo to aspoň trochu odolný(přece jenom na tom horáku občas vyjedu do hrubšího terénu)
Aha, tak takhle. Asi máš tu baterku nějak dvojitou, aby těžiště bylo v ose kola? Nebo nejezdíš tak rychle aby to vadilo?
Někdo (myslím pafal) míval přenos to výpletu vyřešený kroužky z mixéru přidělanými na kole, k nim z vidlice přiléhaly napružené kontakty.
Mě zas napadlo rozmístit po náboji cívky a na vidlici dát magnet, mechanicky oddalovaný nebo přibližovaný pro vypínání a zapínání. Proud indukovaný v cívkách by pak procházel ledkama. Svítí jen za jízdy, a netuším jak velký by se to muselo provést aby to ty diody utáhlo. To už je lepší ten mixér. Nebo to tvoje.
Ty magnety a cívky, to mě už taky napadlo, dělal jsem i pokusy, ale prakticky to jde vyrobit dost těžko, protože rychlost přeběhu cívky kolem magnetu musí být vysoká a mezera vychází menší, než je přirozený výkyv kola. Ale vypínat by se to teda nemuselo.
Nejlepší jsou fakt baterie. Stačí 2 tužky + jednoduchý fotospínač, známý ze zahradních lampiček a přidat odstředivý spínač, aby to nesvítilo potmě v garáži. Ten fotospínač funguje zároveň jako měnič, takže v pohodě svítí modrá LED i z 1,2V.
Na tomto principu pracuje tato blikačka:
http://gadgets.mobilmania.cz/?q=node/916
Pokud by se namotovala do drátů a magnet na rám, tak by to mohlo fungovat.
To s tou cívkou mě napadlo taky. Tu baterku tam mám jen jednu a vypínaš na druhý straně. Vzhledem k tomu, že je těsně vedle náboje, tak ta odtředivka je zanedbatelná. Např. ventilek je daleko dál od středu, takže má prakticky stejnej vliv jako ta baterka.
Ty LED co mám jsou právě na těch 3.6-3.8V.takže já jim už dávám trochu zabrat, ale nechtělo se mi řešit odpory. A s tím mixerem: Zkusil sem něco podobnýho udělat se starým hardiskem-vzít ten kotouč z toho a dát to na náboj, k tomu by byli pružný kontkakty. Druhej pol by se vedlo kostrou. Ale nechtělo sem mi vrtat náboj, tak sem se na to vybodl.
Ještě mě napadl ten náboj s dynamem. Že by mohl jít nějak poupravit, a dráty z cívky by nešli na vidlici, ale do kola.
Ale mě ta baterka vyhovuje, takhle to vydrží na jedno nabití svítit něco kolem 12hodin.
Nábojový dynama se myslím dělají tak, že magnety rotujou kolem vinutí který je na statoru, aby šly dráty vyvést kolem osy kola a neukroutily se. Takže bys potřeboval nábojový dynamo vyrobit přesně naopak.