Čaute mám takovej dotaz chci si přestříkat ráfky na bílou barvu a nwm jestli mám ráfek obrousit až na kost nebo lak který tam teď je trožku zdrsnit odmastit a šplíchnout rovnou už vrchní barvu základovku bych tam možná ani nedával když to ma krásnej základ ráfek je novej pár dní starej akorat nwm jelsti barva bude držet může mi někdo poradit jeslti to tak de nebo jak to popřípadě udělat líp?:-) nechcu žádné pískování a podobně chci si to prostě udělat sám doma :-) jeslti stím máte někdo zkušenosti poraďte prosím Diky :-)
Přiznám se, že bych se snažil napřed zjistit u výrobce co je to za lak..... rozhodně bych ho hned nesundával.
Je to určitě lak ? Aby to nebylo eloxované....
kdyby bylo tak myslíš že by to nato nechytlo? však ja to nechcu sundávat uplně jen trožku zdrsnit a nastříknout akorát mám strach že jak to zaschne že ten novej lak pak odloupnu jak nakou fóliu :-( že to prostě nato vůbec nechytne a pak budu mít akorat doškrabanej původní lak
Spíš tam si budeš mít jako základ lak než elox, ale já měl eloxovaný ráfky na černo od remerxu tak mě to napadlo ....popravdě nejsem moc odborník na nový barvy a dnešní barvení, ale před cca před 28-25 léty jsem nějaký čas dělal jako kontrolor :) v galvanizovně kde jsem občas narazili,v rámci melouchů, na eloxované věci.... tehdy jsme je přebarvovali v eloxovací lázni a používali barvy na textil (duha se to myslím jmenovalo :)...
Obecně si myslím, že spíš než zdrsnění budeš muset pořádně odmastit a tam je právě eloxovaný povrch zrádný, odmašťuje se finálně hydroxidem sodným, ale jen pár vteřin, jinat to sundáš všechno až na spodek ...
Už jsem to stříknul vůbec nic jsem stim nedělal jen jsem je umyl odmastil pořádně a stříknul 3 vrstvy barva drží pěkně nechtem ju nesloupnu akorat když jedu a praskne mi šutr do ráfku tak se odře ale to je opravka na 5min stříknu trožku barvy a jeto :D ale tak tomu by se neubránila snad žádná barva i ta původní z výroby co tam byla byla dodřená od kamínků takže je to fuk :-)
Buď trochu podrobnější - chci si teď zaplést ráfky na kotoučové náboje, mám to doma delší dobu, ale ráfky jsou primárně určené pro véčkové brzdy, mají ty stříbrné plošky na špalky. A právě ty chci přestříkat černě. Takže: po odmaštění - dávals nejdřív základovku nebo hned vrchní barvu? Syntetickou?
Dík :-)
Já mám ráfek na disc.brzdy a já nic nebrousil a použil jsem jen vrchní barvu protože ráfek je novej a měl krásnej podklad jen jsem odmastil a stříkal kdybych to vzal ještě šmirglem tožku tak by to bylo ještě lepší ale neztěžuju si:-) a jestli ti můžu poradiť tak tak jak jsem to dělal já nato se vyser a sjeď to uplně na holo kor když to není novej ráfek kup si vypalovací barvu a vypal to plynovou bombou jestli máš hlavně né autogenem to by ti z toho asi moc nezůstalo no jeslti si umíš nastavit dobrej poměr acetynelu a kyslíku tak není problém dáš nákej vetší hořák a valíš no a pokuď némáš takovou možnost tak si kup barvu na topný tělesa jako se dává na topení to ti tam bude držet jako kráva tady co mi psali lidi že to mám nechat udělat v lakovně je sice taky možnost ale přoc tak draze a složitě když to de jednoduše a pokuď seš jako já že si vecy děláš rád sám tak není co řešit hlavně to obruš pořádně odmasti tech. benzínem a zvol jednu variantu co jsem ti řekl a nebudeš litovat nebo pokuď máš hluboko do kapsy tak kup nový ráfky rovnou na disc. brzdy a máš to :-) hlavně si pak na závěr kup bezbarvej lak dost ti to pomůže ;-)
"... ale proč tak draze a složitě když to jde jednoduše ... " , no nevím , jestli opískování a prášková barva je drahé a složité řešení v porovnání s tím , kolik práce a starostí /zbytečných/ s tím máš ty , a ještě s nejistým výsledkem , ale to musí každý posoudit sám ...
Tak jako pro mě varianta udělat si to sám je 10x jednoduší navíc budu z toho mít 100x lepší požitek než když mi to udělaj ja si pro jen příjdu nasadím a budu jezdit ale jak ríkáš každý to musí posoudit sám takhle to vidím ja no:-) je to naněm nic mu nenutím:-)
ty fakt "vypalovací" barvu vypaluješ hořákem ? :-)
jojo když to máš v ruce a nepřepálíš to moc na jednom místě měla by tam být všude stejná teplota menši plochy se dělaj líp ale jinak ve výsledku bys nepoznal že jsem to vypaloval doma hořákem :-)
Jo takhle, hořákem vyrobíš teplo v místnosti, ve ktré se pak "vypálí" barva na dílu. Jinak si to nedovedu představit. Napřímo by to bylo něco jako opejkání špekáčku nad ohněm. Ze šlupky rakovina a vevnitř mráz.
Leda že bys takhle opejkal z druhý strany stříbřenku na kouřovody, tam bych to pochopil.
Jinak samo, že tím plamenem nějakýho zatvrdnutí tý barvy dosáhneš (pokud nesleze), ale k doporučení tenhle postup určitě není ;-)
nemůžes se vždy řídít doporučením zákony se taky doporučuje neporušovat a každej druhej je porušuje. jinak k té barvě dělám to přímo jak říkaš ty a nic nesleze todle jsme dělali už asi před dvouma rokama na dvířkach u udírny a na dvířkách u dřeva a ta barva je jak nová kdybys bydlel poblíž klidně bych ti to ukázal i postup a sám bys viděl že to de a drží to jako kráva :-) prostě fakt mi věř nikde jsme to neslyšel mám to z vlastní zkušenosti a sám vidím jak to drží barva neni nikdě flekatá nic proste krásně černej povrch jako nová :-)