Zdravím zkušenější kolegy, vyrábím si trike lehokolo a u předních kol s letmo uloženými středy řeším problém, nevím zda se rozhodnout pro středy s bubnovými brzdami STURMEY ARCHER či středy od DELFI-REHA .K středům Sturmey bych chtěl vědět jaký jste použili osu , je tam na výběr ze tří variant a u střdů od DELFI REHA bych chtěl vědět zda se dají skomponovat s kotoučovými brzdami, zda to je problém , na co si dát pozor...
díky ...
kludne tam daj tie lacnejsie SA 70mm
..a lepsie su bubnove ako kotucove,. kotuce su zranitelnejsie a cenovo aj drahsie, kym bubnove tak tam je vse "v jednom baleni" za myslim ovela zaujimavejsiu cenu ..ale to je iba moj sub.nazor ;)
..ale ak velmi chces na kotuce, tak si vyber nejake BMX 20mm ..len tam ocakavaj ovela viac roboty a penazi..a efekt myslim ze skoro ziadny v porovnani z SA..
Efekt skoro žádný? A co úspora váhy a lepší brzdná účinnost? To jsou IMHO celkem dobré argumenty pro kotouče.
Jinak použití náboje s 20 mm osou určitě není nutné.
S osou záleží jak a z čeho ji máš dělanou. Pokud máš možnost použít nějakou hodně kvalitní slitinu a povede se ti závěs kola udělat tak, že část osy v luftě mezi závěsem a nábojem je kratičká, tak je 20mm zbytečně moc. Pokud nemáš snadnou možnost sehnat materiál a navrhnout to tak, aby sis byl jistý, že to snese, tak ti těch 20mm dává jistotu, že to neohneš. Můžeš potom dělat i takové prasárny jako použít M20 šroub a podobně, pokud ti to zjednoduší výrobu.
ja som pouzil rurku 20x3 na tie 20mm osky..takze to mam overene.. sroub 20M by bolo mozno zbytocny, aj kvoli vahe.. este som premyslal nad bmx oskou na 14M ..ale neskusal som ci by to stacilo na jedostranne uchytenie..a tusim ze tie osky ani niesu na kotuce..tak neviem ako by sa riesilo brdenie..
mas pravdu..na jeden efekt som skoro zabudol..a to je rozdiel v brzdeni.. SA brzdia pozvolne, co je celkom prijemne na trike.. kotuce brzdia az prilis dobre ak sa na ne trochu viac zatlaci.. tak zvihnem zadne koleso az skoro vyletim, ze ma to katapultuje:).. vaha a cena tak to su dalsie faktory.. no u mna to vyhrali SA,.
ako vo hokeji 5:3 :D
U mně tady z čistě uživatelského hlediska vyhrávají kotouče. Nějaký ten kilometr mám najeto na Azub tříkolkách s bubny i s kotouči.
Kotouče jsou mnohem účinnější, o fous lehčí a lépe vypadají. Oproti 90 mm bubnům jsou lehčí o dost, někde jsme to tu s Ozzákem řešili a počítali. Zase si na ně člověk musí dávat víc pozor, když je kolo vyndané, ale nic hrozného. A při jízdě po dvou občas škrtají vlivem ohybu osy. Že tě tříkolka katapultuje není chyba brzd… Mně obecně vyhovuje sportovnější jízda, takže ocením účinnost kotoučů a být trošku těžší, tak by účinnost kotoučů byla další plus.
Jo to je fakt, asi před dvěma měsíci jsem to počítali vlákně Stavba tandemové tříkolky.
A ta váha u těch bubnů. máš dva rozměry a já mám na tandemu tu větší verzi. A tam při použití dvou náboju s kotouči vyjde asi o polovinu lehčeji než kompletní 90-ti mm buben, pravda je to pohodlnější. Prostě to vezmeš do cyklo obchodu dáš jim tam náboj a oni ti ho zapletou do kola. Já ted začnu zkoušet výrobu nábojů pro kotouče.
Efekt může být docela velký, pokud se kotoučovky správně provedou. Na lehkého člověka a turistické ježdění je to overkill a bubny bohatě stačí. Pokud chceš jezdit agresivně, z velkých kopců, s velkou bagáží a nebo hodně vážíš sám, tak kotoučovky rozhodně stojí za úvahu. Jsou dražší a obtížněji vyrobitelné, ale někdy jsou potřeba.
Ahoj, primo nemaji zadne kotoucove naboje - alespon v katalogu,
nicmene k typu 04-T-36-12-75 by zrejme slo jednoduchy adapter pro kotouc vyrobit.
Bohuzel tam nikde nepisi jaky prumer osy pouzivaji, z loziska 6001 lze odvodit prumer osy 12mm. To je "na hrane" - pocitano od oka. Spis Te navedu na upravu naboje kterou popsal dudi zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/14172-naboj-s...
close
Na triky Azub montujeme bud 12mm pozinkované šrouby triedy 8.8. Na kotúčovky ide nerezová osa 12 mm. V oboch prípadoch je to montáž dostatočná a preverená. Zatial sme neriešili zlomenú osu, ani šroub. Na bežnú prevádzku postačujú bubnovky. 90 mm sú zbytočnosť, ak potrebuješ kvôli hmotnosti účinnejšie brzdy, sú lepšie už tie kotúčovky. Ja som začínal zo 70 mm bubnami, ale jazdím Starý Hrozenkov a občas dosť naložený, tak som prešiel na hydraulické Magury. Pôvodne som mal 180 mm kotúče, ale prešiel som na 160mm a stačí to bohate. To mám pres 100 kg a vozím nákladný vozík z nosnosťou 100 kg.
Já jsem kdysi 12mm osy ohnul na naší dřevěné tříkolce, ale to bylo z velké části méně šťastným způsobem jejich upevnění. Nové osy byly z nějaké lepší ocele a mezi ložiskem a závěsem byly zvětšené z 12 na 15mm. Ty už držely.
ahoj, dakujem za interne info :-)
hrubym prepoctom mi vysla pre zmieneny naboj(04-T-36-12-75) a kolesa 20" vzdialenost votkutie - vnutorne lozisko 45mm (lozisko je utopene...), ohybovy moment predbezne 250Nm. Dimenzovanie jasne...