A kolik, že to vážíš, že tě tohle trápí ? :-)
určitě vice jak těch 90kg, s motorem baterii a baglama tak 160-170kg
Poradili mě Schwalbe Marathon Plus, za 14 dní se mám přeptat na speciály pro e-kolo.
Prý ale není div že jsem je za 1500 km ohobloval, elektrokolo prostě zabírá o dost víc a je taky těžší, než bezmotoráč. Všechno je trochu jinak, ale odladíme a pojedeme.
Mohu se zeptat jaké, že to kolo zatěžuješ 160kg ? Dík za odpověď.
to na těch pláštích někde je napsaný?
Nikdy jsem si nevšiml.
Ale taky jezdím furt to samý.
Schwalbe marathon zvládly mě (80-90kg) naložený bágly (30kg?) a ještě jsem za sebou táhl prcka na tyčce.
Bez tyčky jen naloženej, jsem jezdil i po lese po kořenech.
Swchwalbe Smart Sam a Mov Joe taky můžu doporučit.
Zvažuji tento, Schwalbe Marathon Plus HS 348 drátový a ten je právě na zatížení 95kg
To stačí, já mám 95 a tech 1500 to na zadním kole ujelo, brašny a vozejk, ale vydrž, zjistím co zázračného mi náš specialista nabídne.
Plášť jsem nepíchnul ani neprorazil, defekt jsem si udělal sám při výměně drátu. Prostě chce to věci dělat v klidu, byť v terénu. Jak spěchám, vždycky něco podělám.
Schwalbe Marathon Plus Reflex HS 348
SmartGuard®-vložka z vysoce elastického Speciálního kaučku je obvzláště silný. Nabízí dlouhodobou odolnot proti cizím tělesům, jako jsou střepy a kamínky. I samotný zajetý připínaček nemůže přes ochrannou vrstvu proniknout. SmartGuard®-vložka má valivý odpor neutrální. Marathon Plus běží tak lehce jako pláště bez ochranného pásu.
Můžu jenom doporučit.
Tak už mam objednaný dopředu RITCHEY Tom Slick PRO 26x1,4 kevlar skládací a dozadu Schwalbe Marathon 26x1,5 KEVLARGUARD. Uvidim časem jestli budou dobré.
Kucí nešťastný, vy všichni jezdíte na 26kách, to se vám to vybírá...
Plášť problém pro mě už není, ale potřebuju dost úzký duše (1.4) s automobilovým ventilkem, protože galuskovej neumím nafouknout (a učit se to už nebudu, zničil jsem 4 duše). Když je duše širší, blbě se mi rve do ráfku a kdžy se s tím nepomazlím a spěchám, skřípnu ji a po pár kilácích mám zase prázdno, na knějakém hrbu to skočí a je po ní.
Trápí mě i poměrně krátké ventilky, když to prostrčím tím dvoustěnným remerxem, čučí ven jen závit, a nenasadím pořádně pumpičku.Kdybyste věděli o úzkejch duších - tak 28*1,4 s dlouhým AV, objednal bych jich hromadu.
A co redukce na motoventilek?
napr.
http://www.velohanak.cz/333-ventilky-a-redukce...
Mám, zkoušel jsem, urval jsem to taky.
Moc jemná práce na moje rozklepaný pracky.
Možná je v tom nějakej fígl, kterej jsem nepochopil, prostě se mi to nedaří.
Asi budu muset přejít na klasickej veloventilek, jestli neseženu úzky duše s AV. AV má tu výhodu že nahustím u pumpy.
No já měl taky problémy s galuskovým ventýlkem, nedařilo se mi to kolo nafouknout, ale pak jsem na to přišel. Po odšroubování čepičky se musí povolit ten šroubek co kouká z ventýlku nahoru, a pak nafouknout, pak stačí opatrně sundat hlavici pro foukání a zase ho dotáhnout a je to. Celkem příjemně řešené. Akorát to chce trochu šetrnosti.
Přesně to mi poradili. Možná to bylo pumpičkou, při sundavavání jsem vždycky ten ventilek utrhnul. Tak jsem se rozběsnil a nahradil AV.
Prosím tě to je nějaké divné. Máš tam takový kohoutek na přitažení pumpičky k ventilku? Jestli jo tak ho zkus odjistit aby to šlo lehčeji. Lehko to jde nasadit a lehko to jde stáhnout, při stahování ti pomůže zbytkový tlak mezi ventýlkem a pumou.
Zbytkovy tlak? Jak kdy. Treba minuly vikend jsem 3x lepil zadni a pokazde jsem z toho pumpu poradne rval...
To minus mam za to, ze neumim lepit (3x jsem lepil totez), nebo ze neumim sundat hustilku? 8-D
Za co bys ho radši ? Až si to rozmyslíš, tak ti taky jedno dám :-)
Prosil bych za neschopnost. A nekde si najdi v diskusi dusanna a dej mu jedno plus za to, ze mel lepsi zaplaty a venoval. 8-)
nechopnost, není to vlastně "impotence" ? :-)
Kdopak tu projevil extrěmě silně vyvinutý smysl pro humor?
Typnul bych si :-)
No jasně, v hustilce máš těsnění které se přicucne (nebo by mělo) k ventilku, pak zmáčkneš tu páčku na aretaci, vytvoří se podtlak, a pumpa drží (teoreticky by jsi tu aretaci nemusel použít a také by jsi nafoukal) a když dofoukáš tak ti zůstane nějaký přetlak/podtlak (z hlavy nevím) mezi tou gumou a ventílkem a pokud tam máš podtlak tak to jde z tuha ven (zpravidla je to zapřičiněno aretací a ta guma se nechce odlepit od ventýlku) pokud tam máš přetlak tak povolíš aretaci a pumpička jde snadno stáhnout a ještě k tomu uslyšíš takové to odfouknutí.
To jsou mé zkušenosti s mými dvěma pumpičkami. je možné že máte jiné pumpy které mají zcela jinou směs gumy a tudíž vám dělají zcela opačné problémy než mě :-)
Podtlak? A kdyz fouknes, tak tam ten podtlak zustane jakym mechanismem? 8-D
Je tam gumovy prstenec, ktery se aretaci stlaci na vysku a tim "pretece" do diry, kde je ventilek, a sevre ho.
To odfouknuti nakonec ne naopak pretlak, ktery se nedostal pres ventil do duse a zustal mezi pumpou a ventilkem.
Jak se říká, co nejde silou, jde ještě větší silou :-)
Díky za ochotu, ale už to zkoušet nebudu:-) mohlo by to se mnou fláknout. Určitě je chyba na mé straně, protože když to jinejm jde, není důvod proč by mě nemělo, ale zrovna tahle věc není z těch, na kterých bych se zakous "to dokážu" ale z těch " na to se.můžu tak akorát?"
Přesně tak, autoventilek je jistota. Vlastně nevidím jediný důvod, proč by obyčejný člověk měl mít na kole nějaký jiný ventilek.
Ale výrobci cpou galuskový hlava nehlava. Celkem mně nepotěšilo, že první věc, co jsem musel s novými koly od Remerxu bylo převrtání děr na ventilek.
Taky jsem s autoventilkem naprosto spokojeny, nic jineho bych na kolo nechtel a davam si velky pozor, abych nekoupil dusi s necim jinym.
Nekde jsem cetl, ze vyhodou galuskovych ventliku je snazsi manipulace pri nafukovani. Nechapu. :)
Ve sportovním oddíle se kola mladších i starších žáčků poznala mimo jiné podle ulámaných vršků galuskových ventilků :-)) od dorostu bylo věcí cti ventilky nelámat. Na treku mám autoventily, na horácovi galuskové. Foukám to všechno dílenskou pumpou, ventilky netrpí. Ale i malou pumpičkou s tím není problém. Nesmí se s pumpou lomcovat. A pokud se na horáku foukají menší tlaky, není vůbec co řešit. Horší bylo s předpotopní pumpičkou a muší silou žáčka v pazourách foukat galusku na šutr... :-)
A ta výhoda galuskového ventilku pro běžného cyklistu?
Na těžším relativně pomalejším kole asi žádná. na žiletce to bude menší odpor vzduchu a malá váha toho ventilku, v porovnání k váze kol a fofru už možná poznatelný.
Takže pro běžnýho tůristu nepodstatný. Ale je to mazácký :-))
Na žiletce mi to smysl dává hlavně kvůli úzkým plášťům a úzkým ráfkům. Ale na čemkoli jiném mi to přijde jako zhovadělost a tah výrobců, jak prodat víc duší.
Víc duší se neprodá. Vydrží stejně jako s jiným ventilkem. A nakonec, dá se jezdit bez problémů i s ulomeným ventilkem. Na galuskách se dal dokonce vyměnit. A na rozdíl od téměř všeho nedostatkového měli náhradní ventilky úplně běžně k dostání.
Tak mi, prosím, vysvětli, proč výrobci kole rvou ten galuskový ventilek i na kola, kde přidá akorát starosti s nafukováním? Je to prostě jen móda jako třeba oversize řidítka, která pro většinu lidí nemají smysl? Je to podobné jako karbonový fetišizmus?
Šak si vybírej kola s ventilkem, který ti vyhovuje. Je fůra lidí, pro které je galuskový lepší. Kdybych měl foukat někde ruční pumpou, tak mám taky radši galuskový, jde snáz nabouchat, zvlášť na treku nebo žiletce. Máš redukci na galuskový ventilek ? S ní nic neulomíš.
Karbonový fetišizmus ? Kotoučový a Véčkový fetišizmus, zlatý torpéda. A co teprv tří až jedenáctikolečkový fetišizmus... :-))
Já jsem přesvědčenej, že to dělají proto, aby takový blbouni jako jsem já nakoupili 10 duší a z toho se jim 2 povedlo nahustit a ostatní museli vyhodit :-)
Nechápu jak s tím můžeš mít problém. I sebenešikovnější jsem během 3 minut naučil jak zacházet s galuskovým ventilkem.
Může to bejt hustilkou, nebo taky tím, že jsem debil.
Problém s tím už nemám, nahradil jsem AV.
AV má tu výhodu? že nahustíš skoro všude, když zapomeneš pumpičku.
Pro trajdání na kole taky výhoda. Galuskáč výhodu pro mě nemá jedinou, nebudu si hrát na gramy, když mám ráfek vypletenej 2.3 mm dráty. Aby nepraskaly.
Jindra8526:
Nevím co máte všichni s tím dofouknout všude bez pumpičky. Když jsem ještě vozil duše a více defektil (to jsem míval i 10+ defektů ročně), tak třeba k pumpě bych to měl vždy proklatě daleko, takže bez pumpičky stejná konečná s jakýmkoliv ventilkem. A na galuskový můžeš když chceš vozit redukci taky.
Já redukci nevozím protože ji k ničemu nepotřebuju:
- pumpičku jednak vozím pořád (miniauturní Airbone, která je lehoučka a nezabere téměř žádné místo)
- 5 let co jezdím bez duší jsem nemusel řešit jediný defekt na vyjížďce, jednou jedinkrát jsem dofukoval, když to více uteklo než to zacelil tmel
Nad tím nešpekuluj, to je moje ouchylka. Vozím 3 duše furt, když jsem jel ven, vezl jsem jich pět, sichr musí bejt. dvojnásobnej. Pumpičku mám jen jednu, ale to prot, že tu druhou náhradní má každý auto v kufru.
Jistota, že nedojedu na banalitě jako je ztracená nebo rozbitá hustilka. V praxi téměř vyloučeno, ale přesto jsem víc v pohodě.
At je to jak chce, treba na snowbike, kde se fouka mezi 6 a 30 PSI, tam opravdu nechapu.
I kdyz tam zase muze byt problem se zapadavanim autoventilku.
Používám na všech kolech AV, foukám nízké tlaky a vždy vyžaduji AV se závitem v celé délce který se jistí matkou o ráfek. Ty bez závitu až dolů sem párkrát urval, což znamená konec jízdy pokud člověk veze jenom lepení a né náhradní duši.
To je vono, tak Schwalbe duše, seženu si to.
Mají závit až dolů a dole ještě šrobovací kroužek, takže když se zatlačí na pumpičku při nasazování, ventilek nezajíždí dovnitř, to mě taky dělá trable.
Dík za připomenutí, Schwalbe se závitem až dolů, to je přesně to co potřebuju.
U našich "obchodníků" s tím můžeš mít problém. Málokdo je prodává a ani objednávat se jim je nechce. Raději prodávají to co sami chtějí...
Takže buďto hledat, nebo si je koupit, až pojedeš přes Německo. Tam je mají samozřejmě fšude.
Pořád jsem nepochopil jaké starosti může přidat galuskový ventilek.
Mně se tedy vždy foukal mnohem lépe než autoventilek a nikdy jsem neměl žádný problém.
Já zase nechápu, proč se vůbec ještě na ráfkách někde dělá větší díra.
Naštěstí těch ráfků s velkou dírou na autoventilek už je naprosté minimum.
A bude jich jistě ještě ubývat jak se čím dál více rozšiřují bezdušová řešení. Konverze na ráfku s velkou dírou je komplikovanější a jen starosti navíc.
Opět souhlas, také mám galuskové ventilky, a nikdy jinak. Stačí vozit redukci na AV.
Uz jsi zkusil nafoukat na pozadovany tlak u automatu? Ta mrcha Ti kolo klidne prehusti skoro na dvounasobek, protoze pak nemuze ubirat.
Silnicni natezkysta ma jine pozadavky.
Ja bych zase uvital moznost vymenit vnitrek ventilku.
Taky velikost ovlivnujici komfort - sundat cepicku na AV v rukavicich jde, kvuli galuskovemu je musim sundat.
Vozim. Nejsem silenec, abych si nechal ventilek zamrznout a kvuli vlastni blbosti pak menil dusi.
Ale v tu chvili jsem stejne nestylovy - totiz nebezkarsky. 8-)
A zazil jsi nekdy bahno zatlacene pumpou do ventilku, kdyz jsi nemel nahradni dusi?
Výhody nejsou nijak velké, ale jsou:
- menší díra v ráfku -> menší narušení ráfku, u ultralight ráfků je to výhoda velká, protože ty velmi často praskají podélně a u ventilku to téměř vždy začíná, praská to i s galuskovým, s autoventilkem bych to ani nechtěl vidět (naštěstí se lehké ráfky dělají všechny na galuskový ventilek)
- výhody pro bezdušové řešení, tam se ani jiný než galuskový ventilek nepoužívá; lepší zatěsnění a hlavně rychlé/snadné vyšroubování vložky, které umožní doplňovat tmel přes ventilek
- pohodlnější vypouštění duše/pláště (netřeba nic ke zmáčknutí trnu jako u autoventilku)
- výměná vložka ventilku (neplatí úplně pro každou duši či bezdušový ventilek)
Já jsem nikdy nepochopil, jak někdo může mít problém s foukáním galuskového ventilku nebo je běžně urvávat. Jezdím cca 8 let už pouze galuskové ventilky na všech kolech (dříve jen na silničkách) a nikdy jsem ani jeden ventilek neurval nebo spíš jsem se k tomu ani nepřiblížil.
Vždy se mi s galuskovým manipulovalo daleko lépe. U autoventilku se častěji stane problém s nějakou malou pumpičkou. Jakmile pumpička u autoventilku nezmáčkne dostatečně trn ventilku a současně dobře netěsní, tak je hned problém.
Galuskový ventilek není tak náchylný na problémy pumpiček.
A většinou na galuskovém ventilku lépe fungují manometry pumpiček. Pumpiček, kde nefungoval dobře manometr s autoventilkem jsem zažil hodně, u všech to při galuskovém fungovalo ok.
To je mi slovo do pranice :)
Já mám všechny ventilky auto a všechny pumpičky šroubovací, takže přecházet na galuskové nebudu. Na velké pumpě funguje manometr dobře i s autoventilkem a na malé foukám co zvládnu, protože přefouknout to s ní rozhodně nemůžu.
Tvoje argumenty zní přesvědčivě. Všechno co říkáš je nepochybně pravda, ale ulomených galuskových ventilků jsem už viděl tolik. Sám jsem ho ovšem nikdy na vlastním kole nevyzkoušel.
Mám sice relativně lehké ráfky, ale snad ne až tak lehké, aby museli praskat kvůli velké díře na ventilek.
Tak dnes poprve mam pocit, ze ses netrefil. 8-)
Minimalne ze nevidis obe strany mince.
Máš pravdu, nevidím tu druhou stranu mince typu urvané galuskové ventilky. Tohle prostě nechápu jak je možné (kdybych bych nějaký extra šikovný, tak bych to chápal, ale sám šikovný moc nejsem), proto tuhle stranu mince nevidím.
A ještě jsem zapomněl jednu výhodu (pro někoho) galuskových ventilků.
Ultraligh duše se s autoventilkem vůbec nevyrábí, to samé latexové duše.
Tady chápu, že třeba lehká duše nezajímá někoho, kdo vozí 30kg nákladu.
Lehké a hlavně latexové duše mají ale také nižší valivý odpor. Latexové se téměř blíží řešení bez duší. Takže je to snadné a i poměrně levné řešení (120g biková ultralight duše se dá koupit za 100Kč, takže to není moc rozdíl oproti těžkým duším) jak snížit valivý odpor.
U latexových se ale za to platí zase daň v podobně častého dofukování (o dost rychleji ztrácí tlak).
Bohuzel ani 4" nesezenes s AV. U tech by taky nebyl od veci nejaky zesileny (kevlarovy?) limec kolem ventilku...
Do 4" se snad už ani duše nedává. Tu stačí vycpat slámou...
Tematicka fotka ve clanku k 1000 milim. 8-D
http://www.cyklotremp.cz/
Tak třeba pro galuskový ventilek hovoří fakt, že vejde do každého ráfku;-)
Krom toho je na používání nejpohodlnější. Jednou rukou přiložíš pumpu, druhou párkrát zapumpuješ, a máš nafoukáno.
I když, já teď zbaběle přecházím autoventilek. Divil by ses, jaký je problém sehnat 12" duše s galuskovým ventilkem:-(
Nedivil :)
Taky kvůli 12" kolu používám pumpičku se šlahounem. Zahnutý ventilek je nejlepší řešení, ale zatím mám duše s normálním rovným, protože jsem moc línej to shánět a měnit.
Já jsem koupil kolobrndu vypletenou na každém kole 16 dráty (asi 3,5mm), takže mi rovný ventilky nevadí, moje pumpa se tam vejde v pohodě B-)
(Samozřejmě tam mám autoventilek, ale i minipumbou bez šlaušku to jde pumpovat).
No vidíš to. Já mám vzadu na kolobrndě 32 drátů a vepředu 24. Leze se k tomu celkem blbě, ale koho to trápí, když to jednou za čas nabuším a až když tomu klesne tlak, tak že mi to připadá hrozně pomalé a měkké, tak to nafouknu.
To na novém leháči tam je to jiné kafe, s 28 špicemi se leze dobře k ventilku i na 20" kole o tom 26" ani nemluvě :)
Jo a zahnutý ventilek jsem zavrhnul poté, co to nějaký odborný opravář v opravně vnutil ženě na synovo odrážedlo. Měli defekt po cestě.
Zahnutý ventilek vyčnívá z profilu kola, takže o něj chytal patou, a ventilek vydržel do utržení asi tak jeden kilometr.
Nene, správné řešení je rovný ventilek a takové kolo, aby šlo bez problémů hustit s rovným ventilkem. Nikdy nevíš, kdy a co budeš mít v budoucnu k dispozici.
Minimálně právě šválbové uvádí nosnost na svých stránkách. Myslí se tím (doufám) nosnost pneumatiky. Tedy 110kg znamená, že zatížení daného kola by nemělo přesáhnout 110kg.
Je to docela sranda, neb 12" pláště na koloběžku (původně určené na kočárky a dětská odrážedla) mají typicky 50 kilo. Takže když máš batoh, musíš si dávat pozor, abys stál přesně uprostřed a některé kolo nepřetížil:-)))
To je omyl, jelikož na původní otázku téměř nikdo zde neví odpověď tak jsem se dotázal přímo v cyklosrvisu kde mně bylo řečeno že je to zatížení na jednu pneumatiku to znamná že celkové zatížení jízdního kola je násobek zatížení pneu. Čili má-li přední pneu 90kg a zadní 100kg je celkové zatížení jizdního kola 190kg, nehovořím zde zda to vydrží rám ale myslím že ano.
Ozkoušeno mám , že ty pláště tu zátěž vydrží, sjedou se rychle ale drží. Neboj se toho.
Jinak moc tomu nerozumím jak by mohli myslet zátěž celýho velocipédu. Zátěž na kola se přeci za jízdy mění s tvým posezem. Já to chápal jako zatížení osamělého ráfku s pláštěm, tak to asi testovali, a i tak je těch 110 co snad snesou ouředně ty moje dost na hraně. Když odlehčím ruce a posadím se, za zadkem 13kg v bateriich 6,5 v motoru, sváču a nářadí v brašně, mám tam 120 klíďo.
Až bude příhodná chvíle vezmu dvě váhy a udělám si pro zajímavost testík jak je rozložena váha na přední a zadní kolo
Hlavně to nezapomeň zvážit i při prudkém výjezdu a prudkém brzdění s pořádně naloženým kolem, jak píše mlok. Možná se budeš moc divit;-)
Při prudkém brždění bych to raději ani měřit nezkoušel, aby se pak opravdu sakra nedivil.
Mám na to na fullech takovou sice ne zrovna přesnou, ale použitelnou metodu.
A to kolik dokážu při ostrém brždění poslat vidlici do zdvihu. K tomu znám průběh svojí vidlice (tedy jaká síla je potřebná k tomu tam tu vidlici dostat).
A nebo dokonce při nárazu (díra, překážka, dopad ze skoku, cokoliv dalšího) předního nebo zadního kola.
Při svojich 70-72kg + cca 13kg kole + 0-4kg batůžek dokážu na předním vytvořit zatížení odpovídající hmotnosti:
- jen čistě bržděním kolem 120-130kg
- při nárazu přes přední kolo něco málo nad 150kg
- při nárazu (to bývá zejména dopad ze skoku, ale někdy i třeba přehlédnutá, nestihnuté skočení hrany, apod.) zadního kola ke 200kg
A ten plášť celou tu sílu musí přenést, takže na něj působí to samé jako na vidlici.
On sice na tom jeho kole nebude skákat, takovou díru na silnici může vymést ale snadno a je to hned.
Kdyz tak nad tim premyslim, asi se tou zatezi u plastu mysli staticka zatez, ne? A pocita se tu a tam s narazem...
Jasně, určitě se myslí statická a musí být počítáno s těmito extrémy v závislosti na určení použití pláště.
To by jinak nevyhovoval žádný plášť.
Jen to ale hezky ukazuje kam až ty síly i u lehkého jezdce mohou zajít a proč by pro statické zatížení se doporučené maximum rozhodně překračovat nemělo.
Rázy bych do toho nepočítal, to jsou obrovské síly působící zlomek sekundy. Těch 150-200 se mi zdá celkem málo. I pri VELMI plynulém slaňování se uvádí namáhání slaňovacího bodu trojnásobkem tíhy.
Při velmi rychlém průběhu část síly pobere tlumení, ne jen pružení, to ti imho hodně zkreslí Tvůj už tak velmi hrubý odhad;-)
Odpovím vám všem najednou, brzdím oběma brzdama a to tak že zadní více čili přenos na předek je minimální. Nebudu s klolem skákat z letadla, mám oči abych se vyhnul hlubokým dírám a za 40 let ježdění (intenzivního) jsem nikdy do díry nevletěl a z kola nikdy nespadl. Kolo do kopce nikdy nezvednu jelikož mám v předu motor který mně pomáhá vyrovnat zdravotní hedicap na nohách.
Abych to celé uzavřel, vím že ostatní cyklisté to mají jinak ale zde jsme v elektrokolech a ty se chovají kapku odlišně. Ale jinak díky za názory a postřehy, nyní již vím že se vrátím ke klasickým "rubenám" ušetřím a nic nebudu složitě řešit.
To je úplně jedno kterou brzdou brzdíš. Změna těžiště a zvýšené zatížení předního kola je dané zpomalením a je úplně jedno jestli to zpomalení je vyvovalné přední, zadní brzdou nebo oběma současně.
K tomu se přidá sklon kopce, který také posune těžiště a zvýší zatížení předního kola.
A proč myslíš, že levné Rubeny jsou stavěny na větší zatížení?
nemyslím, jen to prostě nevím a jezdim na nich mnoho let, problém je ten že jejich kvalita se oproti minulosti velmi zhoršila. Zadní plášť měním 4x do roka přední na kterém je motor 2x do roka. Za rok najezdím 7500km
Udávané maximální zatížení plášťů ale nemá vůbec žádnou souvislost s tím, jak rychle se budou sjíždět.
To maximální zatížení je aby plášť přežil. Výdrž (jak rychle se sjede) je daná zejména použitou směsí, která s tím doporučeným maximálním zatížením nijak nesouvisí.
Ještě dodatek ke sklonu kopce, jsem invalidní 3st. a rozhodně nejezdím žádné prudké sjezdy. Vidím jak se mně při brždění zasouvá přední tlumiče a sice tak že i když z kopce brzdím tak vidlice je stejně jak po rovině, klasické vyrovnávání nerovnosi. Nějaká váha se tam samozřejmě přenáší ale není to tak kritické. Určitě se nyvyhnu i prudkému zabrzdění obou kol když mně pod kola vběhne pes nebo dítě. Ale to musí snad plášť vydržet.
No ... odlišně. Akorát je to těžký, takže velké statické zatížení, a jízda z velké části po tvrdém podkladu. Klidně můžeš využít zkušeností lidí, co jezdí natěžko kolem světa, co jim vydrží dlouho na zadním kole. TO si dej na obě, a máš vyřešeno.
Já mám Rubenu Scyllu (26x2,1, kevlarová patka, 60TPI) na zadním, teď jezdím hodně po městě, a ubývá rychle.
Vliv tlumící části bude u mojich tlumičů a vidlic naprosto minimální. Vše mám právě tak upravené, aby komprese měla co nejmenší vliv.
To ale není podstatné, o přesná čísla nejde. A ta udaná čísla budou tedy minimální a mohou být ještě mírně větší.
Při tom slaňování tam působí jako výchozí celá hmotnost lezce což u kola bude odpovídat pouze té části na jedno kolo na rovině což u mojich kol je zhruba 40% přední a 60% zadní.
Takže pro zadní jsi hned na 4-násobku, na předním na 5-násobku.
Pro ilustraci jaké tam působí síly jsou dobrá.
Jinak jak jsem psal výše, tak s rázy musí výrobce počítat a uváděná čísla budou pro statické zatížení.
To, že působí jen po zlomek sekundy není ale podstatné. Plášť to vydržet musí a nesmí v tu chvíli bouchnout.
A zeptal ses, co to udělá, když je těžiště nad jedním kolem?
Ano, proto se prý do zadu dává plašť na větší zatížení. Je zajímavé že jsem tohle nikdy neřešil a to jezdím 40let. Začal jsem to řešit až s tím že si zakoupím kvalitní pláště schwalbe kde jsou tyto hodnoty uvedené. Nikdy jsem taky neřešil maximální tlak v pneu který tam u těchto plášťů mají taky uveden. Mám ale klasické ventilky tak že tlak se měřit nedá. Prostě to nabuším a fertik.
Jasně, ale podle toho, co píšeš, když máš vpředu i vzadu plášť na 90kg, vážíš 120kg, kolo 15kg a na nosič naložíš 30kg, takže těžiště je skoro nad zadní nábou, tak je to v pořádku, protože kolo má přece podle odborníků z obchodu nosnost 180kg. To se mi nějak nezdá…
Tlak se dá změřit v každém plášti. Nejlepší je mít manometr přímo v pumpě a vidět tlak, když to foukáš.
Na běžné ježdění běžným člověkem nalehko to není třeba řešit, pže ty pláště mají dostatečnou nosnost (samozřejmě se tím myslí nosnost na přední nebo zadní kolo, jak uvádím o dva příspěvky zpátky, součet nosností je jen číslo bez reálného významu). Když mírně překročíš zatížení nebo tlak, dojde k rychlejšímu opotřebení, nic dramatického. Když to překročíš víc, může dojít k defektu, mě se takhle roztrhl kord pláště - ještě na Favoritu natěžko, aby nešlo kolo na ráfek, tak jsem to nabušil, prdlo to a fertik…
Ono nejde jen o rozložení váhy přední x zadní na rovině.
K tomu tu jsou situace jako prudký výjezd, kde může být téměř všechna hmotnost na zadním kole, chvílemi i opravdu všechna (přední kolo ztrácí kontakt s terénem a začíná se zvedat).
A to samé opačně na přední při ostrém brždění.
Byl bych tedy velmi opatrný s tím sčítáním hmotností co unese přední a zadní plášť.
Osobně bych chtěl mít pláště takové, aby každý samostatně unesl celou hmotnost soustavy jezdec + kolo.
Samozřejmě pánové že máte na prostou pravdu která ale v mém případě moc nesedí a to proto že
1) jezdím většinou jen ty roviny
2) jsem vyšší váhova kategorie tak že zvednutí předního kola nehrozí navíc na něm mám dost těžký motor
3) pláště které jsem zakoupil se dají natlakovat na 7barů
4) měl jsem se vybodnout na kvalitní plaště které mají jen samá omezení, to jsem si mohl nakoupit za těch 1200kč 4 páry rubeny a měl jsem klid.
Možná by se to ukázalo jako nejvýhodnější řešení. Zvlášť při tom předpokládaném opotřebení.
Hoši uvědomte si, že máme navíc elektrokola, on ten rozjezd je taky poněkud rychlejší, i když Bob si určitě dává bacha aby to neohulil z místa, protože okamžitě letí spotřeba prudce nahoru.
Ať počítám, jak počítám, na prostorově výrazného chasníka jako jsem já, na elektrokolo, potřebuju zadní plášť, duši aj ráfek mít postavenej tak na 130 - 140 kilo zátěže.
Ty Marathon Plus uvádějí 110, tenhle - ale je na 26" by Bobovi mohl vyhovovat:
http://www.nejkolo.cz/schwalbe-marathon-plus...
Tak vám děkuju pánové Mrogy a Rondo, teď abych k tomu svému pojízdnému cirkuru přibalil ještě alespoň jeden náhradní plášť.
Jakmile o riziku vím, budu se jej snažit eliminovat, a za chvilku a sebou potáhnu maringotku.
Tak jsem to našel, ten zázrak pro elektrokola, o kterém mluvil můj cykloprodejce.
Je to nová řada plášťů Schwalbe určených pro elektrokola.
tady (pro německy čtoucí)
http://www.schwalbe.com/ger/de/produkte/tour...
nebo anglicky:
http://www.schwalbe.co.uk/e-bike/
Únosnost opět žádnej zázrak, od 95kg do 115kg podle rozměrů. Takže si asi s těmahle pláštěma moc nepomůžeme, moc dobře nerozumím, co by mělo být jejich speciélní výhodou právě pro e-kola. Asi to je jen marketingová záležitost.
Hele, já bych ty uváděný váhy tolik neprožíval. Pokud nemáš zkušenost, že nějaký plášť praská, nebo se deformuje, tak bych ho normálně vozil, ať si na něm píšou co chtějí (teda samozřejmě alespoň rozumně přiměřené hodnoty).
Mám zkušenost s jedním pláštěm,1500 km, sjel se, neprasknul. Na nějaký obecnější závěr je to málo.
Ty naše monstra fakt jsou přetížená oproti bezmotoráčům. No nezbejvá než jezdit a zkušenost vytvořit :-)
Možná že se mejlím, ale s takovým těžkým monstrem se zas tolik nedivočí (analogie sportovní moto/auto oproti těžkému cestovnímu autu/motu). Na lehkém kole se blbne, kolikrát se cesta příliš nevolí, díry se neobjíždí, ale vymetají, nebo skáčou (a ne vždycky doskočí :-) - takže ty gumy třebas nemají takové statické zatížení, ale na frak dostávají zase jiným způsobem. Když pominu opotřebení sjížděním, tak samotná konstrukce kvalitních cestovních , nebo obecně sportovních plášťů bude dost naddimenzovaná. Snad akorát extrémní závodní šlupičky půjdou po hraně nosnosti, ale za to se odmění minimální váhou, ale s těma se asi nepotkáš.
Mě rozhodí i cyklostezka udělaná ze zámkové dlažby a ne zrovna dost dobře upěchované - těch jsem si užil v Drážďanech - porád jsme si říkal - kurnik vždyť to cykloměsto je vlastně jedna velká mučírna, pro mě mnohem výhodnější je jezdit po silnici, byť s autama.
Dírám se vyhýbám jak jen můžu, terénem nejezdím, občas mě dostane nějaká díra na silnic, kterou zahlédnu pozdě a nelze se jí vyhnout.
Snad to vydrží. Když nic jinýho není, tak vlastně ani nemám na výběr. ?-)
To my kluci od Šumavy hledáme opak. Na mém celopéru jsou Contíky 26x2,2 , to je potom pohoda. Mlok by mohl vyprávět.
Jen jestli tím dováděním po lese neplašíte kůrovce :-)
Kůrovec, to je zrovna blbá část Šumavy. Ještě připočteš nesmyslně proasfaltovaný cesty, a musíš hodně přemýšlet, kudy jezdit.
Já to tam vůbec neznám, byl jsem naposledy před 20 lety na Železné Rudě, za děvět měsíců se nám narodila dcera, Šumavě už se raději vyhnu :-)
Asfalt po lesích je do nebe volající prasárna.
Lehokolo se 40 kg na nocici v terenu mi pri mych 90 kg prijde podobne. A terenu jsem se tak uplne nevyhybal.
Takhle: http://mur.rajce.idnes.cz/2011-07-11_J-MORAVA...
jsem jez z vinice Sobes dolu, kde je nejake varovani o nesjizdnosti.
Čéče, myslím si, že tam toho máš nahybnuto víc než vozím já.
Já táhnu těžký věci na vozejku, v brašnách jsou jen hadry a můj polštářek pod hlavu (jen ať si na mě hoši z pod širáku smlsnou)
Zdravím.Mám Schvalbe Maraton plus mtb.Životnost vpředu cca 4000 km,vzadu cca 2000 km. Kolo Wisper 905, najeto 6800 km.Bytelný plášť který nepíchnete.Jezdím natěžko, zadní tlak 2,5 atm, přední 1,5 atm, tak málo kvůli pohodlí, hmotnost kola cca 35 kg(dvě baterie). Maximální spokojenost.
Jak široký gumy používáš ? Foukáš opravdu dost málo. Tenčí gumy by asi dost trpěly, zvlášť boky.
26x2,1 jezdím silnice, polní cesty, cyklostezky,město (Praha)průměrná rychlost cca 20km/hod. tedy pomalu.Pravověrný cyklista se ušklíbne ale mě to vyhovuje, dojezd ekola mám cca 130km s rezervou, pohodová rekreační jízda.
Jaký máš baterky a výkon motoru?
Mě poradil Bob, abych si namontoval Analysta, a dokážu na tu 48V/10Ah uject malinko přes 50 km, tedy ve dvou 100ku. Obě baterie dohromady 13kg + 6.5kg motor.
Je to masakr, když se to vohlídá.
Baterie li-pol 36 V 14 Ah, 2 kusy paraelně propojené. Praxe ukázala že je to lepší než vybíjet každou zvlášť. Motor 250 W s volnoběžkou. Kolo je vyrobeno jako elektrokolo, jednu baterii mám za sedlem a druhou na nosiči. Podmínka tohoto způsobu napájení je mít baterie stejně nabité. Dojezd je ovlivněn kolik si přišlápnu, pokud to použiji jen do kopců tak dojedu třeba 180km. Na jízdu bez použití pohonu to jde po rovině a z kopce, do kopců je to těžké, jedině na nejlehčí převody.Bez šlapání jede po rovině cca 28 km/hod. Do kopců se mu musí trochu pomoct, asi tak jako když šlapete po rovině bez motoru ale jedete cca 20 km/hod.
Pneu Schvalbe Maraton jsou prima že v podstatě je nepíchnete ale životnost není slavná, myslel jsem že vydrží víc, bude to tím že jezdím na "bačkorách". Na našich "kvalitních" cestách mi to takto vyhovuje, kolo a (_!_) méně trpí. Vzadu mám výplet 3 mm, slabší dráty praskaly. Jezdím natěžko, brašny vzadu a na řídítkách, na nosiči kufr.
Tovární kola mají výhodu ve výbavě elektro , ale nevýhodu v osazení komponenty, to je bída. Po malém "tuningu" spokojenost.
Dík za kompletní popis, já tu 250 uvařil za dvě hodiny.
Asi moc rasantní způsob jízdy, zvolna se učím být k stroji méně brutální.
Taky si myslím, že lepší je si ekolo postavit než to kupovat.
Kolik s tím máte najeto?
Asi 7 tis.km. Po zkušenostech bych byl také pro stavbu ale se středovým pohonem, chci na kole šlapat.Středový pohon bych volil z důvodu možnosti udržení optimálních otáček motoru a tím vysoké účinnosti i v kopcích s využitím převodů kola.
Kolo jsem koupil hotové, neměl jsem vhodné k zástavbě. To že to není úplně ono jsem zjistil až časem. Má to zas jiné přednosti - řetěz vydrží déle a lze se vézt jako na mopedu.
V čem vidíš výhodu paralelního spojení?
Ja měl doposud sanya 10,5A/36V váha 2,2kg a 18,5A/36V váha 4,2kg. Diky cycle analystu jsem schopen jen na tu 18A ujet 120km ovšem při průměrné rychlosti 17-18 km/h a to mám motor 2000W crystalyte HS i HT. Většinou jsem na cestách využil jen tu 18A a tu 10A jsem měl jako rezervu. Tak že nabijím jen jednu baterii. Při paralelním spojení bych musel dobíjet dvě.
Paraelní spojení jsem volil ze dvou důvodů.
První že poloviční vybíjecí proud šetří baterie což se projeví až časem, vybíjeci křivka se narovná, jak bude baterie stárnout tak to bude aktuální. Už nyní mohu potvrdit že v zimním provozu kolem nuly je to hodně znát. Nevím jaký typ baterií máte ale li-pol baterie v chladu zvyšují vnitřní odpor a dojezd se krátí. Kolo je staré cca 2 roky a v létě baterie ok, kapacita sedí při kontrolním vybíjení měřenou zátěží.
Druhý důvod byl dán praxí.Ke konci kapacity baterie výkon klesá a elektronika kola to z důvodu vybití baterie odpojí. Na stejné trase jsem vyzkoušel že při praelním spojení je dojezd větší což souvisí s tím co jsem zmínil výše.
Možná při použití life-po baterií by to bylo lepší ale nedělám si iluze.
LiFePo drží až téměř do posledního metru (Ah) stálý výkon. V chladu dávají také míň, ale zatím to mám jen pocitově, měřím něco přes týden.
Jezdím po asfaltu na lehotříkolce s Hondou Gx35 napojenou řetězem na zadní kolo rychlostí kolem 50 km/hod po rovině. Používám pláště Schwalbe Big Appl 20x2" nahuštěné na 30 Psi zatížené zhruba 120kg. Mám na nich najeto 15000km z toho 10000km s motorem. Přední kola jsou v pohodě a zadní poháněné kolo je už značně sjeté ale počítám že ještě dost km vydrží. Plášť měním až po prvním píchnutí nebo až se objeví kord, dosud sem defekt neměl a všude jde vidět jenom černo černá guma. :-) Možná si někdo bude myslet že riskuju, ale já jen hledám limity zmiňovaných plášťů, na lehotříkolce si to můžu dovolit, na klasickém kole bych se bál.
Ty Martahon Plus mají nějakou modrou vložku. Já to zhruba za 1500 - 2000 sjel až do modra.
Ale drželo to furt.
Ty Big Apply mají taky nějakou ochranu běhounu, ale jak píšu výše, pořád sem se k ní neprojezdil.
To musíš při každém rozjezdu pořádně zahrabat :-)
Na suchém asfaltu nee, jinak docela často. :-) Má to odstředivou spojku, takže motor zabírá při nějakých 3000 ot/min, mít páčkovou spojku tak hrabu i na suchém asfaltu. :-)
To mi elektromotoráči zahrabem na všem.
Ovšem zahrabeš si dvakrát třikrát a můžeš dobíjet.
Ale děláme pokroky, BobBob našel luxusní lehké baterie, když to poladíme uděláme dojezd kolem 200 denně s dobíjením v noci a ovládneme evropské cyklotrasy :-)
Tedy jestli našetřím sto litrů na baterie :-(
LiMn 36V/20,25Ah aus Samsung ICR18650-22P Zellen
pořídíš za nějakých ab 619,90 EUR včetně DPH což se zhruba rovná 16120kč za nějakých 32250kč máš dvě, tak že 100tisíc netřeba. Váha je 4,2kg jedna. Dojezd bude excelentní.
Nevím kolik vydrží dvě baterie, ale já mám za tu cenu pět čtyřtaktních motorů Honda Gx35(váží 3,5kg), to znamená nějakých 200 000km. Kolik km se dá ujet na dvě baterie za jejich životnost?
Výkonově slabota to by mně do kopce neutáhlo, ja mam motor 2000W a i ten ma co dělat. Ale pokud to někomu vyhovuje tak proč ne.
Chtělo by to občas do pěch pedálů šlápnout :-)
Si šlápnem fest, o tom žádná.
Ten motor, když na něm budeš jen sedět a povezeš se jak na mopedu ujede tak 25 km na 10Ah. Když na 10Ah ujedeš 55 km, znamená to, že těch 30 km si vlastně odšlapal.
Výhoda je v tom, že nemusíš surově dřít a nepřetížíš svaly, šlachy, úpony a všechno to co mě za ta léta neježdení zlenivělo.
Čím víc šlapeš, tím dál dojedeš. BobBob co jezdí na 18Ah přes 120 km vlastní silou "odšlape" takových 75 km, což není důvod k tomu, aby se mu kdokoliv posmíval nebo jeho fyzický výkon zpochybňoval.
Neodpověděls mi na otázku a hned mě napadáš že řvu a smrdím. :-) Věř mi cyklistům a i elektrocyklistům hravě ujedu, takže to se mnou v pohodě vydrží. Výkonově slabota, nechápu, mám sice o 1kw míně než ty, ale mám tu jednu kilowatu spřevodovanou 14-ti rychlostním nábojem Rohloff, takže utáhne i bez příšlapu mnohem více než ten elektromotor v náboji, tedy aspoň si to podle Jindrových experimentů myslím. Jinak pár fotek http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/ a pár dat: soustava kolo/jezdec 120kg, jezdím jen po asfaltu, na 14-tku 50km/hod po rovině bez příšlapu, s příšlapem po rovině 60km/hod, maximálka s kopce 86km/hod(jelo by to i více ale pud sebezáchovy zapracoval :-)), na 1-ničku každý kopec dokud nezačne hrabat zadní kolo rychlostí 5 a více Km/hod. Taky jsem o elektru uvažoval, ale jediné co má elektro lepší je, že je o něco tišší než spalovák, jinak všechno hovoří proti. A smrad? Něco si zjisti o motoru a emisích miničtyřtaktu Honda Gx35, možná budeš překvapený. A i kdyby, jedu a splodiny nechávám daleko za sebou, narozdíl od obsluhy křovinořezu na které se tento motor montuje. Ale pokud elektro někomu vyhovuje, tak proč ne. :-) Napiš mi kolik baterií budeš potřebovat na ujetí 200 000km a prosím buď realista.
Nevím proč se vzrušuješ když je to pravda a nemyslel jsem to vůbec ve zlém. Ja ti v žádném případě neodporuju že je to zcela jistě výhodnější než elektro. Taky jsem o tom uvažoval i když jen o dvoutaktu, někde jsem to tu viděl. Kolik budu potřebovat bateii na 200000km nevím a ani to nemíním počitat jelikož to do konce života ani nenajedu. Jelikož jsem v pokročilém věku a ještě k tomu invalidní. Ročně najedu tak 7000km což je pro mně dostačující. Současná baterie by mně měla vydržet asi tak na 40000km.
Nevzrušuju se, jen mi tvá reakce připadala podrážděná. Ale nic, to je problém internetové komunikace. Jinak výdrž 40 000km je velmi slušná, což je 5 baterií na 200 000km. Cenově (pořízení/provoz) to výjde v podstatě stejně(elektro/benzín), tedy zhruba 70 haléřů kilometr.
Počítal jsem to přes palec - asi 4 až 5 baterií, za současného stavu. Ale málokdo z nás najede 10 tisíc za rok, tak je ta Tvaá úloha Jurasi poněkud mimo rozsah. Znamenalo by to 20 let najezdit na elektrokole 10 tisíc km ročně. Jaké budou baterie za 10 let si netroufnu předvídat.
Pohon elektromotoremm proti spalovacímu motoru má v podstatě jen jednu základní nevýhodu a tou je CENA.
Při dostatku prostředků, z baterek c má bob se nechá sestavit furt dost lehký stroj co ujede 250 km denně a to už je tak na hraně co by cykloturista snad měl nebo chtěl.
Jede to potichu, bez vibrací (ale ty ty máš na leháku asi vyřešeno, na byciklu se vibracím spalovacího motoru asi nevyhneme) no a smrdí to jinde než na silnici ( viz moje anabáze s elektrocentrálou).
Tím tichým chodem a celkem jednoduchým řešením hub motoru v náboji e-kolo více připomíná klasický kolo.
Spalovací motor na dálkové cesty je jednoznačně výhodnější.
V mém případě vidím jedinou nevýhodu benzínu o proti elektru a tou je už zmiňovaná hlučnost, ale i s tou se dá pracovat. S tou cenou to nebude tak horké, jak sem psal výše, výjde to v podstatě na stejno počítám-li litr naturálu za 40 Kč, což v blízké budoucnosti není až taková utopie.
Já jezdím na 48V tak to budu mít trochu dražší. Letos už odjezdím s tím co mám a počkám si jak vyhodnotíš ty LiMn baterie, vím že si to přesně eviduješ.
Ta váha je excelentní, v LiPeFo váží 10Ah-48V kolem.6 kg a moc se to u různých kapacit neliší.
Na druhou strsanu musím potvrdit, že ty baterie snesou opravdu brutální zacházení, stavěné na vybíjecí proid 15A dostávaly ode mne dlouhodobě za uši přes 20A a furt drží.
Přemýšlím, jestli by nebylo výhodnější do toho pouštět ještě větší napětí, třeba těch 72V. Na stejný výkon by pak mohly v tom běhat poloviční proudy, a tím by se kabeláž snad šetřila. Nic o tom nevím, musím to někde nastudovat. Ten Crystalite motor by těch 72V měl pobrat.
No jo to by jsi ale musel mit 36V řazené do serie nikde jsem neviděl aku 72V. Taky nevím o tom mnoho, snad by nám to mohl nějaký elektrokutil vysvětlit. Já si myslím že těch 48V stačí a i ten Crystalyte HS bere v zátěži při max. 25A U toho HT je to jen 20A, čím vyšší napětí, tím vyšší rychlost a výkon motoru a i když tam nahulíš 72V tak ty ampery si to stejně na ten výkon vezme.
Ti Němci cos dal link tam takovou baterii mají, nebo ještě ti rskušáci.
Já stejně uvažuji o hochstrom variantě, baterie i BMS stavěné na 50A, je to za malý příplatek, a moje ouchylka - mít všechno předimenzované dvakrát bude uspokojena.
Pak když do toho pustím 35A do kopce, nebudu se bát, že baterie ukápnu.
Myslíš že ti to pustí ŘJ.? Ja mám ŘJ. 25A a ta vic nepustí.
Pan Pospíšil má na těch webovkách v nabídce i silnější. I na 72V.
Potřebovali bychom někoho od fochu, kdo něco o elektromotorech ví.
jj, vím ja jsem volil tu 25A jelikož mně to stačí i s ohledem na úsporu aku.
V současné době mám dva motory crystalyte jeden HS ten je na rychlost a HT ten je na sílu, pravděpodobně jeden pustím. Vzhledem k tomu že jezdím hodně po rovinách tak asi ten HT půjde z domu
Ty to máš zapletený v 26", že Já to potřebuju v 28 palcích, jinak bych to koupil. Jo a ještě zadní motor.
Ale Ronda snad schání něco do tříkolky, třeba by se mu to hodilo.
V životě jsem tak často neměnil duši v zadním kole.
Dneska jsem objevil konečně jak k defektu dochází. Stačí blbá díra, nebosj et z obrubníku skokem, prd a duše je v hajzlu. Okamitě prázdná, nic tomu nezabrání. Zřejmě tíha motoru plus baterky plus chlápek na kole při nárazu je mic velký a duše mě opouští.
Co s tím udělat nevím. Prostě vozit náhradní.
Letos měním už čtvrtou na 2000 km.
Taková klukovina, skočit si z chodníčku.
A už jsi zkoušel při hupu zvednout prd..? Já sice nemám motor a nejsem tak těžký, ale i tak když jedu přes vetší rygoly a skáču z obrubníků, tak zvednu zadek abych odlehčil zadní kolo, jednak nedostává takové rázy, nepoškodím plášť a necvaknu duši.
Jo, to dělám taky, když hup čekám.
Ten motor s baterkou si však udělají taky svoje. Možná má pravdu Bob, měl už jsem to měkký, zejtra jsem to chtěl nabušit u pumpy.
No tak nabuším novou, ale vyměnit duši na kole s motorkem je fakt voser, už jsem to stáhnul na půl hodiny, ale prudí to furt.
To kolo je zajištěno roznášecími rameny, a povolit je znamená další dva šrouby na každé straně. Asi si fakt pořídím bezmotoráče. Ta lábuž s rychloupínákama.
Motoráče si nechám jen do hospody a do práce.
Úzký pláště na treka musí být fest nafoukaný, zvášť při tomhle zatížení, už jsem ti to psal. Taky jsem chvíli zkoušel jezdit na měkčích, bylo to sice trochu pohodlnější a líp jsem projížděl měkčím podkladem, ale pláště rychle odcházely a po silnici to nejelo tak rychle.
Já vim. Už budu poslouchat.
Byl jsem v Praze, chytil mě liják jak kráva po cestě tam, po cestě zpátky jsem se už naštval a koupil si v Intersportu nějakou nepromokavou bundu s kapucí, ve slevě a pak v lijáku dojel tu dvacku domů.
A už jsem cejtil, že bych měl dohustit. Ale ne, já si řek, že to vydrží do zejtra a jel jsem pod kopec na pivo. Nahoru budu strkat, páč to tu nebudu měnit, i když všechno mám sebou.
Člověk nemá podceňovat zdánlivé maličkosti.
Ono mě neubyde, ale štve to, vlastní blbostí a leností přicházím o prachy i čas.
Aspoň si to budu pamatovat.
Dík.
Šly do háje boky těhle tenčích plášťů. A pak taky tenčí plášť má v případě hrany o dost blíž k ráfku :-) Přední na treku bouchám na 5 atm, zadní na 6. A to mám nějakých 85 kg + kolo s brašnou max. do 20 kg.
Prd váha, 95 plus 20 motor a baterky plus nářadí a drobně, 120 kilo, nalehko.
na skládačce mám schwalbe mow joe light. 20*1,85. Max tlak je 7 atm. To sem zkusil jednou a udělal se defekt, když se duše procpala přes pásku do nipl díry. Bylo to jak šutr a rychlost se prakticky nezvedla. Foukám teď max. na 4,5 a zatížení je 95 + náklad, což byla už třeba i domácí vodárna cca 25kg. Žádnej problém. Do terénu na lehko ubírám i na 3,5 ať to tolik nedrncá,
Před x-lety prodával author treková kola,má přítelkyně má crl 2002 (není až tak podstatné) ale na pláštích bylo napsání že se mouhou nechat hustit až na nějakých 7,5 atm. A to je při úzkém plášti který na trek v authoru dávali docela slušná tvrdost(na pohmat) tak pokud koupíš schwalbe a naboucháš je na maximální tlak, tak mi příjde nemožné je cvaknout o ráfek. Já mám marathon tour plus, a mám na nich najeto skoro 1k km a nic opotřebení není vůbec znát, dokonce takové ty kousky gumy co jsou z výroby tam ještě mám. A využití převážně silnice, ale občas se dostanu na nějakou tu lesní/polní cestu nebo cestičku okolo trati či potůčku. A nejsem žádná váha. mých poctivých 120 kg plus bagáž kolikrát třicet kg včetně batůžku.
Tak to ja si zase jednou nevšimnul že je obrubník a narazil jsem do něj a ono nic. Je fakt že mám mohutně nabušeno, nesnáším podhuštěné pneu. Ja taky používám duše s klasickým ventilkem a nikdy jsem neměl sebemenší problém. Nemám rad galuskáče ani autoventilky.
Jezdím celoročně do práce a na jaře jsem každou druhou jízdu řešil defekt zadní duše. Vždy jen zadní, což při zadním elektromotoru bylo na blázinec.A pak jsem to vyřešil a od té doby jsem neměl ani jeden defekt.Stačilo snížit tlak v zadním pneu na polovinu tlaku přední pneu.Konkrétně v předu 5,0 a vzadu 2,5. Samozřejmě se trochu zvýšil jízdní odpor, ale i tak nelituji.
Prorážel jsem zásadnĕ jen zadní kolo s motorem.
Při pečlivĕjším ohledání duše jsem zjistil, že se nikdy nejednalo okasické píchnutí,ale vždycky se duše prorazila o tu díru v dvoustĕnném ráfku.
Koupil jsem Schwalbe plastovej päsek, a na nĕj hodil ještĕ jeden ten látkogumovej, či co to je -tedy dva pásky.
Hustím nafest podle Lelkova návodu. Zatím už nĕkolik mĕsíců bez defektu. Nelze srovnávat kolo se 7 kilovým motorem v nábojis normálním kolem.
Myslím si, že hlavní problém byl v páscích. Moc mĕké, a duše se při nárazu o tu díru prostřihla, přesnĕji "punching shear" -porušení smykem v protlačení :-)
Dám ten plastovej a objedu ho z každý strany izolačkou. Prozatim dobrý. Duše se začínaji dělat nějaký "fajnový",dříve jsem tento problém neměl.
Na běžné ježdění je potřeba kupovat normální duše, ne ty tenounký ligt pro "závodní" účely a pro gramaře.
Mám normální duše,ale jak jsem to naložil a ještě pověsil na zadní osu káru,tak to začalo blbnout.Trochu víc(asi 2tis.km)vydržely silnější duše koupený ve Francii,ale stejně se prošoupaly.Jakmile jsem to "zaizoloval"tak mám klid!Snad jsem to neurazil!!!Je zvláštní,na 26 jsem se s tím nesetkal.Možná to bylo širším ráfkem?!Což to je jedno,jen kdyby ten problém někoho třeba potkal na cestách,tak mně toto řešení pomohlo.