Kdyz mate jenom 1 kouska tak ho posadte na tu stranu kde nesviti slunicko :)
Jinak z praktickych duvodu bych ho daval napravo (za spolujezdce). Je lip videt ve zpetnem zrcatku a pri na/vysedani je k jeho pripoutani snadnejsi a mnohem bezpecnejsi pristup z chodniku. Vetsinou se parkuje podelne pri prave strane vozovky.
Podle toho, za kým je víc místa. Já ho mívám raději vpravo, abych ho nevyndával do silnice, ale do škarpy, třeba při čůrání když zastavím na blbém místě.
Z téhož důvodu se pravé zadní sedadlo (v zemích, kde se jezdí vpravo) považuje za nejlepší, a dle etikety tam patří nejdůležitější osoba.
Také záleží, jak velké auto a jak velcí lidé sedí vpředu. Ve Felicii se opírám kolenama o schránku před spolujezdcem, a dvouleté dítě za mne vejde jen těsně.
A to je ve felicii ještě dobře, zkus si to ve fabii... :-/
To je jedna z věcí, co mě na škodovkách sere. Zadní sedadla jsou pro trpaslíky. Teda krom Superbu, ale kdo si ho koupí jako rodinné auto?
No já ti nevím, ale zrovna Felda se mi zdá na svojivelikost vevnitř dost prostorná. Až mě překvapilo, když jsem mimořádně proseděl přes tisíc kiláků vzadu, že jsem tam měl i při svých 180 cm dost a dost místa. A to přede mnou neseděl žádný trpaslík naražený do kastlíku. Taky normální postava pohodlně.
Superb je normalni rodinne auto stredni tridy jako treba Passat. To ze je o tridu nizsi Octa v CR typickym manazerskym vozem a Fabie je typickym rodinnym vozem uz je jina vec.
Nožky na zem. Před pětadvaceti lety tady vládla stodvacítka, totálně neporovnatelná s tím, co jezdilo na západ od nás. Těžko z nás bude přes noc "Kuwait". I když, Superby a lepší bychom si mohli všichni "líznout" :-)
Rikam ze realita je jina vec, situace nejenom v CR posunuje auta o 2 tridy jinam nez pro ktera jsou urcena.
Já bych spíš řek, že technický a marketingový úprk ve vývoji a vybavení nejen aut je posunul krapet mimo přirozené potřeby a možnosti dost velké části lidí. Ti to sice klopotně finančně jakž takž stíhají, ale za jakou cenu stresů a honiček, jen aby měli zase novější bourák podle současných trendů a té správné velikosti...
Nebrsním tady teď o nějaké sociální nespravedlnosti v tomhle oboru. Spíš naopak, o snaze o takové to rovnostářství naruby, kdy se třeba i autama všichni tlačí tam, na co nemají ale protože se to vydává za standart, jsou ochotní se pro to třeba pos...
No co, vyplázneš 30 českých průměrných výplat a máš Superba ;-) Kolik tenkrát stál Favorit coby novinka ? Také tak nějak podobně, ne ?
Já bych to ale nedal ani náhodou, i kdybych ty peníze, na takovou věc jako je auto, měl :-)
Superb má dlouhý rozvor a malý rejd, takže parkovat s ním je ojeb. Ale rovně po dálnici se s ním jezdí moc pěkně. První generace je jen sedan s dabilně malým vlezem do kufru, druhá je hrozně předražená.
Fabie se furt sere, a opravy jsou pekelně drahé, dražší než oktávka.
Oktávku jsem tedy přijímal dost skepticky, ale s tou jsem celkem spokojen.
Superbem mám najeto jen kolem tisíce (bývalé auto bývalého majitele bývalého zaměstnavatele;-)), fabkami a oktávkami desetitisíce km (fabkami to bude ke stovce).
Pro mě je typickým rodinným vozem střední třídy transporter (mám na mysli VW, nikoliv OT;-)).
Co já vím, tak v případě nenadálé situace řidič reflexivně chrání především sám sebe, z tohoto důvodu se za nejbezpečnější považuje místo za řidičem.
Odkud to víš, byl by prosím nějaký odkaz?
Kdo je to ten "se"?
http://www.techblog.cz/veda/ktere-sedadlo-v...
První podnadpis: "Neexistuje statistika, jsou jen dohady". To je podle mne asi nejpřesnější vyjádření.
My jsme v době kdy jsme měli jedno dítě, začali dávat sedák doprostřed zadní řady.
Říkal jsem si, že není špatný mít z obou stran nějaký prostor včetně deformačních zón, a dalo se na něj dosáhnout z obou předních sedadel.
No a prootože máme děti s přestávkami cca jedné pětiletky, tak nám ten prostředek nějak zůstal i když už děti sedí všude, tak v prostředku vždy sedí nejmladší.
To ovšem předpokládá tříbodový pás uprostřed, což nemá každé auto. No a pokud je to kompletní sedačka (ne podsedák) s bočním vedením, tak se musí doprostředka cpát pěkně blbě, ne?
Jinak já vozím prcka vpředu s vypnutým předním airbagem. Vím, že je to silně nedoporučené, ale není to zakázané.
Nejdůležitější je, že vidím, zda si nerozpíná pás či nevyvlíká se z něj, což jsou jeho oblíbené činnosti.
Jedu tak, abych do ničeho nevrazil, a do dveří mi může někdo vjet do kterýchkoliv.
Měli jsme to stejně, ale z jiného důvodu: vzadu uprostřed byl jen dvoubodový pás, takže šlo o to, že ten nejmladší ze tří měl ještě skořepinovou sedačku s vlastními pásy, uzpůsobenou pro uchycení dvoubodovým pásem (pokud si pamatuju, byly tehdy na trhu dvě takové).
Ve chvíli, kdy z ní vyrostl, museli jsme se auta s dvojbodovým pásem zbavit a sehnat jiné, což je co do peněz dost opruz, ale co se dá dělat...
Hmmm... tak mi právě došlo, jak jsem stará...
Já vozila tři děti ještě tak, že jsem měla sklopené opěradlo předního sedadla a na takto vzniklé ploše položenou korbu z kočárku s nejmladším, dvě zbylé se zmačkly na tom, co zbylo ze zadního sedadla. A bylo to tenkrát ještě i v souladu s předpisy...
Nejhorší bylo, když si nejmladší začal stoupat a opřen o palubní desku nadšeně koukal ven, zatímco já ho pravou rukou držela za "kšíry".
Dneska si to jednak vůbec neumím představit... a kdybych uměla, tak by mě nejspíš zavřeli.
Nejsi. My takhle podobně v položené korbě vezli naši nejstarší z porodnice a nebylo na tom nic divnýho. Pamatuju si, jak se později vesele kojila za jízdy ve wartburgu - taky nic divnýho. Ten ostatně pásy vzadu ani neměl a jakási primitivní autosedačka, co nám tehdy někdo půjčil jako děsnej výstřelek, se hákovala za opěradlo nebo jak...
Dneska - pouhých dvanáct let poté - je pro mě něco takovýho nepředstavitelný... Ale zase: z vlastní zkušenosti vím, jak nepřipoutanej člověk lítá po autě v případě nehody. Naprosto nekontrolovatelně. Já to se štěstím přežil, ale nehodlám ten pokus opakovat na svých dětech...
přesně, technika má i své klady...
Stačí se podívat na statistiky z 60-70-80 let z ČSSR, kde byla několikanásobná čísla mrtvých, zraněných a invalidů oproti situaci dnes, kdy je na silnicích asi 10-15x ? hustší provoz.