Před rokem jsem měnil vidli RST CT-COMII TL (40 mm) za Rst Vita TnL. Nevím, čím to může být, ale nějak si na kolo s touhle novou vidlí nemohu zvyknout. Přijde mi děsně nepohodlné. Pořád řeším jednu věc, se kterou si nikdo moc neví rady a špatně se mi sděluje: když jedu s kolem po hodně rozbité asfaltce, jako kdybych jel po vypuštěné duši - jako kdybych jel skoro po ráfku, taky když vjedu do nějakého výmolu nebo přejedu nižší obrubník, náraz se přenese dost hlučně na náboj předního kola, přijde mi, že je to dost tuhou vidlicí a taky mě štve, že je vlastně asi o skoro půl kg těžší než ta původní, vyšší o 2 cm a vlastně se mi nezdá, že by měla nějakou extra přednost oproti té původní... kolo je s touhle novou vidlí prostě nějak jiné-méně pohodlné, ta vidle je mnohem mohutnější, ale je nastavena hodně tvrdě, takže toho moc nepohltí, cítím to i na rukou, jak vůbec nepruží, tak pohlcují ruce ty otřesy... jaké jsou vaše názory na důvod, proč tuhle vidli Vita TnL na kole mít?
Může tohle popsané způsobovat ta nová vidle? pozn. pláště mám nahuštěné víc než dost, tím to není...
Je to hodně tvrdá vidlice. Jakž takž funguje za teplého počasí, když klesnou teploty, tak zatuhne úplně. Možná jde vyměnit pružinu za měkčí, nevím - chceš-li mít odpruženou vidlici, pak bych ji vyměnil za vzduchovou.
A to je přesně to, co se mi nejspíš stalo: Když jsem si ji pořídil před rokem, byla nastavena tak, že měla pružit, což se projevilo tak, že ji servisman stlačil a zdálo se, že pruží, ale za jízdy se pak ani nehla a na to jsem přišel až později... pak bylo kolo v garáži přes zimu, když začala nová sezóna, bylo už patrné, že je tvrdá jak kámen a ani se nehne.
Momentálně funguje na heslo, přesněji, když se jí zachce, ale opravdu jen velmi zřídka - asi tak: někdy se odemkne, ale většinou se ani nehne a při jízdě naprosto nepruží... když jedu pomaleji, ještě to nějak jde, ale při ostřejším ježdění po asfaltu je to už celkem znatelný - nepohodlnost bije do očí a hlavně do rukou. Mám opravdu chuť ji nechat stočit a dát tam tu původní, která sice taky nefungovala, ale byla aspoň lehčí, kompatibilnější... pokusit se nechat tu starou přeci jen zprovoznit promazáním, pročištěním...ty vzduchovky budou asi řádově od 3000 Kč nahoru..
Zeptám se ještě takhle: má podle Tvého názoru smysl vyměňovat pružinu, popř. nechat ji nastavit ne tak napevno, aby víc pružila - když otáčím doleva levým kolečkem, neděje se nic, ale měla by se změkčovat - kolik aspoň přibližně cenově manévr výměna pružiny stojí, jestli má smysl do této vidle investovat, v servisu si za akce kolem vidlic berou docela hodně, jestli není sofistikovanější tuhle vidli fakt nechat stočit.
Oni tyhle vidlice mi příjdou jako demoverze normálních plnohodnotných vidlic. Můj osobní pocit je ten že RST dělá vidlice na levnější kola, a tím pádem je ta váha i funkčnost trošku ošizená. Jestli ti mohu doporučit tak se na tuto vidli vykašli a kup si vzduchovou. Mám RST Gila pro tnl a teda bud je tvrdá jako kámen na kočičích hlavách nepruží ale při sjezdu z obrubíku si trošku houpne (a to nejsem žádnej střízlík) a když jí nastavím tak aby pobírala jemnější nerovnosti jako ty kočičí hlavy, tak se zase ta mrcha nechce vracet. Zamáčkne se postupně na půlku možná ještě níž ale nahoru se nevrátí. Projel jsem pád diskuzí kde toto řeší a výsledek byl jednoznačný. Vzduchová vidlice.
Ale to je můj subjektivní názor.
Ale to je dobrý názor, mám defakto stejný. Gilu jsem měl na cestovním horáku a bylo to v bledě modrým totéž - pouze když bylo kolo nabalený natěžko, tak trochu fungovala.
Nutno ovšem podotknout, že RST dělá i dobré vidlice - např. firsta.
To otáčení kolečkem na levé noze u mý vidlice RST nikdy nějak extra nefungovalo. Jediná krossová vidlice, kde tohle "přitvrzování" chodí spolehlivě (a kterou mám), je pružinový manitou na mém airlinkovi.
Kolik stojí výměna pružiny nevím, do některých vidlic lze zakoupit pružiny o jiné tvrdosti, ale ne do všech - nevím, zda do Tvojí to jde. Stočit pružinu - nemám osobní zkušenost.