Tak jsem nastudoval, nakoupil a jdu měnit řetěz. Mám Shimano CN-HG70 a je u něj ten dlouhý nýt o kterém se všude píše. V řetězu je však nasazený i krátký černý nýt (ostatní jsou stříbrné). Chápu to dobře, že teď nový řetěz spojím tím krátkým černým nýtem co tam je nasazený a ten dlouhý je "na pak" pro případnou opravu a pod?
Chápeš to správně - spojíš tím nasazeným krátkým černým, dlouhý zalamovací nýt je do zásoby :-)
(u shimanových řetězů to je obvykle tak, že koupíš-li řetěz v igelitovém pytlíku, má pouze ten nasazený černý nýt. Koupíš-li tentýž řetěz v krabičce, je tam navíc přiložený i ten dlouhý nýt. Viz např. řetězy HG 53. Řetězy vyšší třídy (73, 93,...) bývají ale obvykle jen v těch krabičkách, v sáčku jsem je neviděl už několik roků).
Tak nějak jsem nikdy nepochopil, proč u ostatních výrobců není potřeba žádný speciální nýt a u Shimana je. Nevíte, proč to tak je?
Jestli jsem to dobře pochopil, tak nýty u Shimana jsou skutečně trochu roznýtované (tj konce jsou maličko větší), takže když se vytlačí ven, díra v článku se maličko zvětší a normální nýt už by tam pak byl volný. Ono to tak hrozné nebude, v nouzi na dojetí tam asi půjde dát původní nýt. Normální řetěz má nýty jen zalisovné (jsou přesně válcové).
Mě jen mátlo, že se všude píše o dlouhém nýtu, který se zalisuje a ulomí, ale na řetězu mám i krátký ten nýt, o kterém jsem se nikde nedočetl.
Tohle jeb...í s nejtkama sem vyřešil http://www.obchod23.cz/__img__/zbozi/0001008598...
To mě můžou milovat s nejtkama.....
S tou spojkou jasný. Ale v případě problémů někde po cestě... nepotřebuješ i nýtovačku? Skončí ten rozpojenej/přetrženej řetěz vždy ve stavu, kde stačí nasadit spojku? Nebo vozit i kleště? Myslím v jakém stavu skončí ten přetrženej řetěz, prstama asi nýt nevytáhneš... ?
Nejtovačka je součástí nářadí co vozim. Sice taková mrňavá, žádná díra do světa, ale svou práci udělá (vyzkoušeno)
Představa, že se při výměně řetězu budu jeb.. s nejtovačkou, tak jako to fakt ne....
S rychlospojkou je časově nejnáročnější operace při výměně řetězu počítání článků :-)))
Potřebuješ i nýtovačku, abys použil spojku, stejně musíš jeden nýt roznýtovat.
No to jo, každopádně, zatočim nejtovačkou, vycvaknu nejtek,nasadim spojku a nazdar bazar hotovo. Luštit rébusy jak dlouhej nejtek atd, jako jestli to někoho baví, proti gustu žádnej dyšputát - mě ne ;-)
Teď sem se pobavil, kámoš má nový kolo s desítkovou kazetou a jak se zdá, klukům z Japanu se nelíbí když někdo používá ne jejich šaltry sramácký řetězy, tak udělaly prej nějakej řetěz, kterej jde jenom jednim směrem a nedá se zaměnit. A nejde tam dát spojka. Tak jako neznám to dopodrobna, ale budu sledovat jak tahle kauza dopadne :-)
Vidíš to zbytečně složitě, kup si za dvě stovky nýtovačku a máš vystaráno. Nebo spojky, jako Zaky. Stejně novej řetěz většinou zkracuješ. A tamto jsi pochopil špatně, jak náhradní dlounej nýt, tak i nýty v řetězu jsou broušený na stejnej průměr. Aspoň co já vím.
Já si koupil nářadí rovnou obsahující nýtovačku. Na to jak často nýtuju to stačí, a vůbec není od věci mít ji s sebou. Šutrem jsem už nýtoval:-/
Chyba! Šutry musíš mít dva, jedním se mi povedlo zaklepat řetěz do asfaltu. Samozřejmě že ji vozím sebou, stejně jako zbylej konec novýho řetězu a kus vázacího drátu pro usnadnění celý operace. A hlavně optiku, naslepo to neumím. :-)