Browsil jsem chvilku, a našel, přehledně zpracované údaje z roku 2008 - bohužel jen pro Prahu a u cyklotras mě chybí kromě údaje o ceně i údaje o délce:
http://zpravy.idnes.cz/praha-ustoupila...
Líbilo by se mi, kdyby cykloaktivisté a z daní placený cyklokoorddinátor měl seznam všech realizovaných staveb, jejich délku a cenu i pro každý následující rok a ta byla veřejně přístupná. jen tak bude možné sledovat, jestli peníze jsou vynakádány efektivně či nikoliv.
Má někdo vůbec takový ucelený přehled a když nemá, tak proč?
Když má, proč jej nezveřejní?
pokr:
Zde jsou linky na články "pro cyklisticky orientované"
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-51860700-proc...
http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/10/co...
http://cestovani.idnes.cz/kilometr-cyklostezky...
http://praha.idnes.cz/predrazena-cyklostezka-ve...
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze...
Tak tady máš tu Vršovickou http://jdem.cz/vn9v6
já když jsem googlil Vršiovickou, našel jsem tohle i tohle:
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/kilometr...
tady magistrátní cykloouřada bez obalu udává cenu 1.215 000 Kř
a pak i tohle:
http://horydoly.cz.horydoly2.kaora.cz/vypsat...
Takže 2.680 000 Kč, to je ten milion na kilometr, kvůli kterému jsem sklízel nedávno výsměch "kde si to numero sebral".
Plánuje se 1.2 mega, postaví se za 2.6 mega, tak to u nás chodí. A dle autora posledního článku je to nebezpečné.
Takže co si vybrat?
"A dle autora posledního článku je to nebezpečné." - což je pouze jeho názor. Ta snahu s pseudoargumenty nelze brát vážně.
Chybí mi tam také informace, že jeho děti dříve po Vršovické na kole běžně a bezpečně jezdily a zároveň se předjížděly. Mimochodem jezdily po středu silnice, aby nedostaly dveřma.
Já po Vršovické na kole jel naposledy se podívat na závod Míru, když projížděl Prahou - nemohu posoudit vůbec nic.
Mě to jako cyklistovi vyhovuje a jako řidiči nevadí.
Ale ne, nic... 8-)
Někoho baví jezdit tak, jak mu jiní nalajnovali :-)
Ty taky nejezdis napric, ne?
Jak kdy, u nás ve vsi nemáme ani jedinou cyklotrasu či piktogram, ale 6 hospod a pizerii.
Naprosto c ykloaktivismem neposkrvrněná ves. Přesto, za 25 co tu jsem žádná hvážnější dopravní nehoda na kole.
Zaostáváme tak za národním průměrem. Pokusím se prosadit Lespoň jednu piktogramovou cyklotrasu na Masarykově ulici, snad se tak při troše štěstí také dočkáme nějakého cyklosmrťáku a budou naši ves konečně brát vážně.
Jestli bydlis ve Velkych Popovicich, vede tam cyklotrasa 0029 ;-) Jinak je dost rozdil mezi malou obci a velkym mestem.
Ta vede Brtnicí, Vy snad nemáte vůbec nemáte šajna že pod VP patří Brtnice i Todice, i když po generacích rivalita mezi jednotlivými součástmi obce vymizela :-)
Tohle je taky ptákovina, tedy tyhle "cyklotrasy", tedy alespoň co jsem viděl a kouskem jel. U nás to táhnou podle rybníka a pak potoka po šíleném povrchu, pak po silnici z Ppovic do Brtnice asi 200 metrů kde je to o píchnutí i autem, a pak se napojí na okresku . Zhruba o padesát metrů víše je ta samá okreska, vede kolem hřbitova a je asfaltovaná docela slušně.
Mě to připadá, že značkaři se snaží a každou cenu vyhnout čemukoliv, co je lze považovat za slušnou silnici, a tak jsou značené trasy pro mě z větší části nesjízdné a cyklonavigace s cyklistickou mapou nepoužitelná. Proto my smysl těchto značených cyklotras uniká. To lidi baví jezdit podle šipčiček po trase kterou mu někdo naplánoval?
Mě baví si hrát s tou mapou, vymýšlet cestu, tahat si to tam tu linku a ono mi to dá profil, když blbej, skusím kopec object, jinak - plánování cesty je pro mě velmi napínavé a přitažlivé. Takhle přesně jsem měl naplánován útok na paříž, ale třetí den jsem zjistil, že musím "zkrátit frontu" a celé moje plánování a mapy co jsem držel v hlavě byly stejně k ničemu. Ale i to je fajn. Kdybych měl ject podle šipčiček, připadal bych si jako stroj, kterému byl odebrán mozek a ponechány jen svaly.
To Tě ale musí štvát i turistické značky na horách, ne?
Mě neštvou ty značky, jen podle nich jezdit neumím.
Na horách jsem nebyl dvacet let. Turistické značky snad tady jsou taky, to má tradici, ale nikdy jsem "po modré" nešel, teda vyjma dětských táborů a nějakých těch her tam.
...že by tady byl kámen úrazu?? :-) Mě to také chvíli trvalo jak to vlastně funguje.
Ale ne Ozzáku,
jezdit podle šipčiček bych uměl, ale neumím jezdit s vozejkem přez kořeny, pařezy a tak.
Pro mě cykloznačení v ČR má nulovou hodnotu - protože zaručuje sjízdnost jen MTB.
To je celé. V tomto případě broblém neleží mezi uprostřed mezi mým pravým a levým uchem.
Vidíš, mě zas na cyklotrasách vadí, že jsou furt po asfaltu:-(
Mám v tom bordel co je cyklostezka a cyklotrasa, máš na mysli ty zbytečné malůvky po asfaltu co stojí zhruba jeden milion na kilometr (viz Vršovická a veřejná data)?
U těch mě vadí že vůbec existují.
Peníze pro Mazánka s Kolibříkem, nebo jiné mazlíčky, jinak k prdu.
Ne - zlute cedulky s cisly. Klidne by mohli cast z nich udelat treba s cervenym rameckem a hnat po skalinach a po lucinach.
Je mi to jasný, ty jsi "lesní muž".
Jinak,objednal jsem u Šikuly elektromotorek s volnoběžkou, zejtra ho tam napasuju a zjistím co to dělá, ten hvízdající jsem opravil pár údery kladivem a už nehvízdá. Tak netuším co tomu mohlo bejt, ale jede to, tak nic neřeším. Taky jsem si objednal PAS (pedálovej asistent) tak jsem zvědavej co to nakonec s tím udělá. Napíšu report jinde.
http://www.plzenskonakole.cz/cz/cyklostezka...
Cyklopruh a cyklopiktotamto je druh vodorovného dopravního značení na komunikacích.
Reaguji na Tvou stížnost, že cyklotrasy jsou sjízdné jen na MTB. Bohužel, tomu tak není:-(
Nemyslím si to, na MTB zvládneš i jízdu po asfaltu, na mém oři s vozíkem cesta přes kořeny a kličkování mezi kameny nemožné.
Tedy tvé tvrzení považuji za nesprávné. :-)
Myslím si, že ví cosi chtěl říci, že tě cykltrasa mnohdy vleče po silnicích nebo cyklostezkách na kteých řádí krasobruslaři a že bys dal stjně jako lesní muž Murphy přednost rajtování po lese.
Hezky to popsal Séte pode mnou.
Murphy: pujde, ale musíš mít jednokolovej. Dvoukolák s emi párkrát někde zasek. PB projel všechno.
http://www.youtube.com/watch?v=Yy85w4jyeqA
vzhledem k tomu, že na cyklotrasy narážím v lese často, pak si troufám říct, že se tvé tvrzení nezakládá na pravdě.
cykloznačení já osobně nepoužívám z jinýho důvodu. Když někam jedu, jedu tam proto, že tam chci dojet a to je důvod použít cyklotrasu, abych nemusel hledat v mapě a zastavovat. Jenže když cyklotrasy a kupříkladu i grennway Praha-Vídeň vedou zajížďkamai a do kopce z kopce, tak se jich nedržím, neb bych najel podstatně víc kilometrů a nastoupal násobně více metrů a tedy dojel o to později.
Když s echci kochat a mám čas, tak zas žádnou trasu k ničemu nepotřebuju.
Tedy jsou většinou k hovnu. Jen na pár kilometrů zjednodušší sledování směru, když s enáhodou chvíli shodují s cestou, kama má člověk namířeno, než zase někam nesmyslně odbočí...
Taky mě to vytočí.Často si připadám,jako že to někdo namastil od stolu a v terénu vůbec nebyl.Jak se objeví cesta kde už nemůže projet ani traktor,tak je tam šipka pro cyklodrncačku a po dešti absolutně neprůjezdnou.Neni to všude,ale na můj vkus až moc hojně.Dost dobře si nedokážu představit situaci,kdy doma přemlouváš a básníš o tom,jak je to na tom kole super a podaří se ti zlákat děti a ženušku k výletu.Pak je protáhneš po trase xxxxx a už je na kole neuvidíš,leda tak u Jindry na vsi,než tam povede cyklotrasa.
Koukám, že tě baví jezdit jak ti jiní nalajnovali asfaltky :-))
Naprosto přesně pane kolego.
Žiju u lesa, smrad jen o víkendu ze sekaček chatařů, musím na silnicích dohnat smogový deficit.:-)
Pro ten těžkej stroj s vozejkem je nejvhodnější cesta po hladkém asfaltu. Jednou jsem jel kolem Sázavy asi 2 km po té jakoby cyklostezce a převrhnul jsem vozejk. Nevěřil bys jak je složitý současně držet naložené kolo a snažit se vozejk obrátit nazpátek.
Vyhodnotil jsem cesty polní a lesní jako nevhodné pro můj stroj, jinak asfaltovaná cyklostezka by byla fajn, ale ty co jsem vyzkoušel bývají přecpány cyklisty a hůř, krasobruslaři.
Držím se silnic.
Si ze mě děláš srandu Murphy - já se s tím mazlím, dal jsem do toho nehorázné množství peněz, a já ti to půjčím do lesa na ty tvoje "crash testy"
Moje souprava dostává dost zahulit cestou přes Dobřejovice a Průhonice, tam už silnice připomíná tu stezku kolem Sázavy kde jsem votočil vozejk.
Když už ses nadechl, tak to dokonči :-) Chtěl si mi vysvětlit, že můc pocit je špatný, jelikož ty máš jiný? :-))
Uz nic, uz jsem vyfoukl.
Ale dnes rano mi volal nejaky vydeseny ridic bile Audiny, ze jsem ho asi prehledl. A fakt, proste se mi dostal i se svym sportakem do slepeho uhle... Kdybych byval zatacel, nejspis bych ho rozmackal svoji Fabii na kasi... 8-)
Zapoměl si ještě napsat, že ten řidič tě nepodjížděl, ale byl tebou předjížděn a i přesto jsi ho neviděl.:-)))
Předjíždění na dvouproudé silnici je děsně nebezpečné :-)))
Z toho plyne, ze bych zakazal bile nenapadne Audiny! 8-b
To by bylo příliš zjednodušené řešení. Bílé audiny smí jezdit každý sudý týden za předpokladu že neprší.
Pokud začne nájodou pršet během jízdy platí že neznalost zákona neomlouvá. Tak nějak.pobruselsku bych to uzákonil.
Mozna by stacilo uzakonit, ze hmotnost ridice nesmi presahnout 100 kg... 8-D
To by byl naprosto nekoncepční zákon postrádající prvek nahodilosti, kterou ovšem lze předvídat.
Tak jako při tom odbočování vpravo a přednosti cyklisty.
Prvek předvídatelné nahodilosti je nový fenomén. Ovlivnit to nemůžeš, ale předvídat musíš :-)
Pro_Povi by se tech 100 mohlo nahodou taky prihodit...
Tak prumerna hmotnost osob v aute? Tam jiz jista nahodilost je.
Není, pořád před jízdou můžeš všechny zvážit, ovšem jestli bude pršet, někdy jsi schopen odhadnout, jindy si jist bejt nemůžeš.
A tak je to správné!
Jako s tím odbočením vpravo, na dálnici si můžeš bejt jistej, že cyklistu nesejmeš, ale jinde v "cykloměstě" je to pak tak trochu prvek náhody.
To přeci dělá život napínavějším :-)
Ani na dalnici ne. Onehda jsem videl - i kdyz je to "jen" jen pro motorova - mezi Jilovistem a Ritkou jednoho v odstavnem pruhu. Aby si to neprodluzoval, tak v protismeru. A aby nematl ridice, tak za tmy pozde vecer nesvitil.
Taky jsem jel 8 km těsně před Paříží po R4, jen pro motorová vozidla. Nešlo to jinudy. Prostě je nefér, když tě dovedou v pohodě až k místu, kde ti najednou řeknou, že dál nesmíš, do protisměru vrátit se zpět ti neumožní protože svodidlo, a uhnout není kam.
Tako frantíkova specialitka, značka "Jen pro motorová vozidla" v místě kde už nemáš šanci nic s tím udělat.
Rozblikal jsem vozejk, i zadní světlo, držel se za krajnicí a modlil se aby už konečně byl nějaký sjezd. Troubilo na mě asi každé desáté auto.
To mě vadí na navigacích, umožní se vyhnout dálnicím alemezi ně nepočítají silnice pro motorová vozidla. Když přepnu do režimu "kolo" vede mě to zase škarpama po cyklostezkách pro nadšence na horských kolech.
Z mapy ani google nepoznám, je-li ta silnice označená jako pro motorová vozidla nebo není, aby zase mě někdo neškolil, z mapy co jsem měl nahranou v tabletu a z google maps.
Jeden jedinej level mi ve všech navigacích co jsem viděl chybí - vyhnout se silnícím pro motorová vozidla - pak raději budu vždycky jezdit podle navigace pro auta než navigace určené pro cyklisty. Zdá se že cyklista je pro mapaře chlápek na mtb.
Zde jsou linky na články upozorňující na předražení:
http://ekonomika.idnes.cz/rozdily-v-cenach...
ústecká losovačka
http://zpravy.idnes.cz/ustecky-kraj-firmy...
200 metrů za 18 milionů
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-51739710-stopka...
http://praha.idnes.cz/po-nejdrazsi-cyklostezce...
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava...
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/167856...
http://zpravy.idnes.cz/cas-levnych-prazskych...
http://zpravy.idnes.cz/zlate-cyklostezce...
Cyklokoridor Odra-Nisa přijde Liberecký kraj na 378 mil.Kč
http://www.rada-severovychod.cz/cyklokoridor...
Šlo by jistě sestavit tabulku po které volám tak, že bych atakoval všechny možné či nemožné ouřady, aby mě ta data poskytnula, ale jistě chápete, že by to bylo časově náročné a dělal bych to jaksi grátis.
Máme tu člověka, který je za to placen a který ta cyklořešení má pomáhat koordinovat a organizovat. Aby to mohl skutečně rozumně vykonávat, musí si takový přehled, nebo audit toho co bylo dosud postaveno, či na zem načmáráno udělat, a já nechci nic jiného, než aby to bylo přehledně zveřejněno po jednotlivých rocích třeba od toho roku 2008 alespoň v takové podobě, jako je v tom úvodním linku.
Hlavní část příjmů nevládních organizací tvoří tzv. granty.
Funguje to tak, že nějaká instituce usoudí, že chce dát peníze na rozvoj tohohle, nebo támhletoho. Veřejně vypíše výzvu ve které se praví kolik se smí žádat, na co, a kolik se rozděluje (občas také ne), dokdy má být žádost, dokdy realizace, dokdy vyúčtování, a kdy případně budou peníze.
Potom tu máme někoho z nevládky. Ten si tu výzvu přečte a rozmyslí jestli má smysl psát nějaký projekt a o peníze žádat. Pokud se tak rozhodne, podá grantovou žádost ve které přesně specifikuje kolik peněz žádá a na co je žádá. Také musí zdůvodnit oprávněhost výdajů. Tuto žádost zašle donorovi.
Donor si žádosti přečte a vyhodnotí komu peníze poskytne a komu ne. Poté se podepíše darovací smlouva, jejíž součástí je odsouhlasený rozpočet.
Po realizaci NNO zašle vyúčtování projektu. Pokud bude vyúčtování v rozporu s darovací smlouvou, hrozí vrácení dotace (nebo její části).
A teď se konečně dostávám k tomu proč to celé dopodrobna rozepisuji.
NA SPISOVÁNÍ TAKOVÝCH PÍČOVIN, CO TU CHCEŠ, NIKDO ŽÁDNÝ GRANT NIKDY NEDOSTAL A NEDOSTANE. TO IMPLIKUJE ŽE ZA TO NIKDO PLACEN NENÍ.
Povšimni si, že se vůbec nezabývám věcnou podstavou Tvého příspěvku. Něco podobného jsem Ti už psal, ale méně polopaticky. Třeba to teď, konečně, pochopíš.
To by bylo v pořádku. Pokud by ta instituce dávala ze svého.
Pokud dává z veřejných rozpočtů, má veřejnost právo se dozvědět, kolik kam šlo, a co se za to vybudovalo.
Když nejste schopni zveřejnit základní informace o výsledcích své "práce", tak to vypadá blbě. Skoro jako záměr.
Tak tu instituci (pokud je veřejná, občas také není) požádej o informace na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.
Pokud se nejedná o grantový výstup, jedná se o interní materiál, forma tomu obvykle odpovídá. A interní materiály se na internetu co?
Interní materiály se na internetu nezveřejňují.
Jindro, pokud o ty informace tak stojíš, přispěj na ně. Určitě Ti rádi připraví profesionálně zpracovaný výstup.
http://www.udrzitelnadoprava.cz/podporte-nas
Hele Hraboši,
přečetl jsem toho dost - teda z těch linků - a zdá se mi, že všichni naříkají jak je to nekoordinované, že něco staví kraj, něco magistrát, něco obce, vypadá to tak, že když se podaří někomu prosadit nějakej šolich pro kámoše, protlačí to nějakou radou a vzniká nějaká cyklostavba, která někdy je velmi k užitku, jindy odnikud nikam.
Pak jsem se odčetl, že tu je jakýsi státem placený cyklokoordinátor Martínek.
Pokud chci něco koordinovat, musím vědět kolilk toho je kde postaveno, a kolik to stálo. Když to někde stálo výrazně moc, jdu po tom a zjistím že to stálo proto že XY kradl, nebo proto, že tam byl nějakej unikátní tunel či most, což cenu ospravedlní.
Bez opravdu pořádného vyhodnocení minulosti, a to včetně finančního zhodnocení jednotlivých staveb, nemohu přeci začít něco koordinovat nebo loggovat za nějakou stavbu, když nevím, jsetli si to ouředníci nepřipravili jako malou domů.
A nebylo by teda lepší se zeptat toho cyklokoordinátora místo vypisování filipik tady?
Oni se hoši znají. Ale napíšu mu, proč nakonec ne.
Tebe to nezajímá kolik to stojí?
Takže tady zaúkolováváš "hochy", aby ti u svých známých zjišťovali a pak sem vypisovali informace, které tě zajímají? Chápu tě správně? Jen se ptám.
Nejsem cykloaktivista, angažuji se jinde.
Vy místo abyste přemýšleli, jestli náhodou nemám pravdu, a jestli náhodou takovej přehled by byl užitečnej, ze mě děláte vocáska.
Ale já ti klidně přiznám, že takovej přehled by byl užitečnej. Ale nechápala jsem, proč se na něj ptáš tady. Tak jsem se jen ujišťovala, že jsem správně pochopila tvé zdůvodnění, že je to proto, že sem chodí hoši, co se znají s lidmi, kteří by to měli vědět.
Já bych šel dál, tvrdil bych, že dokonce to musí vědět a to z hlavy a o půl noci - takovej Vratislav - který o užitečnosti té či oné cyklostavby umí napsat článek a přinést argumenty proč má smysl mít vedle sebe souběžně třeba cyklostezku a ještě silnici s piktogramy by měl být připraven odpovědět okamžitě na otázku " a kolik ta sranda stojí."
Třeba tady:
http://prahounakole.cz/2012/06/system...
Centrem Prahy jsem na kole nejel snad 30 let, tak nemůžu posoudit jestli koncepce je dobr nebo špatná, ale jedna podstatná věc mi u téhle koncepce či studie chybí. Ceny - a to ceny u jednotlivých větví. Ve stadiu studie, nemůže mít nikdo připraveny rozpočty, protože na ty potřebuje mít hotovej projekt.
Takže cenu určíme odhadem podle toho, kolik stála v minulosti trasa podobného charakteru.
Pokud mi tentýž Vratislav napíše, ať se zeptám na magistrátu či radnici, kolik stála v celkovém součtu třeba ta Vršovická, mám pocit, že svoji práci nedělá dobře, pokud to neví, nebo podvádí, pokud to ví a nechce to veřejně sdělit.
Na netu jsem našel široké rozpětí třeba u té Vršovické - od 1.2 milionu do 2.8 mil takže skutečé číslo by možná bylo opravdu fajn vědět.
Tihle lidé prosazují drahé věci, a když se zeptám, kolik to stojí, dotaz zcenzurují, to je velmi škaredý signál.
Aha, a kolikžeto Vratislavovi platíš? Ty konkrétně? Že tady hodnotíš jeho práci nebo ho dokonce obviňuješ z podvodu?
Nevěděl jsem, že jej zaměstnáváš... Pokud ne, tak tu jen plkáš a pomlouváš, namísto abys něco udělal (např. napsal dotaz na magistrát či radnici). Pokud ano, pak tvé otázky pomalu začínají dostávat smysl... ;-)
Každý státem placený zaměstnanec, včetně zaměstnanců neziskovek státem placených či subvencovaných je mým zaměstnancem. Ne mým jako Jindry ale jako daňového poplatníka.
Každý státní zaměstnanec je mnou placen proto, aby vykonával svoji práci ve prospěch mě - daňového poplatníka a ne proto, aby byl vůči daňovému poplatníkovy arogantní a drzý.
Třikrát jsem se Vratislava ptal, kolik řádově stojí km piktogramů a třikráte ze mě dělal blbečka místo aby popravdě řekl - jeden milion.
Tolik dneska stojí počárání silnice obrázky, co fo čtyř let nebudou vidět.
Jak je to s tou neziskovkou koukni úplně dolů. Jen na mzdách si ti lidé dělí 40 procent vybraného (oficialně) a 4 lidé si ročně rozdělují 1.6 mega. Průměrná superhrubá mzda přes 30 měsíčně, to je víc než má učitel s VŠ. A kromě toho, důvodné podezření, že jsou napojeni na stavební firmy a hrabou vedle, což i Hraboš naznačil.
Strč si to svoje rozhořčení za klobouk a počítej.
Žádné rozhořčení neexistuje. Ale, víš, se značným pobavením sleduju, jak nás tu o zbytečnosti a nebezpečnosti cklopruhů přesvědčuje člověk, který se zároveň holedbá, že po Praze na kole nejel 30 (nebo kolik) let a že na Vršovické byl naposledy, když se tam jel Závod míru. Jinak řečeno: nulová zkušenost, ale velká, oprav du velká slova proti každému, kdo se odváží namítnout, že by cyklopruhy mohly být užitečné.
Víš, až budu potřebovat názor lidí na to, jak chutná který víno, nebudu se ptát abstinenta. A až budu chtít názor na cyklopruhy, nebudu se ptát někoho, kdo je viděl jen v televizi. Zeptám se Lucie, Vratislava, Medvěda nebo mnoha jiných, kteří budou vědět, o čem mluví, a jejich názor bude relevantní.
Odpovědi (a i otázky!) někoho, kdo cyklopruh nikdy neviděl zblízka, ale má na něj už předem hotovej názor, budou nutně spíše legrační.
A on je Vratislav státním zaměstnancem?
Nevím čím je Vratislav zaměstnancem. Zdá se že nějaké té "neziskovky" placené z dotací a daní, tedy potažmo daňovým poplatníkem.
Psal jsem, že jsem nejel Vršovickou.
Naopak, každý týden, někdy i víckrát jezdím Budějovickou. Tam nad krčskou nemocnicí v stoupaní, směr z Prahy, se najednou objevují piktogramy, které po asi po 200 metrech mizí - od nikud nikam - k prdu vyhozenejch 200 tisíc, podle všeho. Někdo potřeboval fakturovat.
Jezdím dost často také ulicí v Olšinách, tam se vůbec vyřádili. Jednak je tam načáranej cyklopruh, tak nějak vedle stání pro auta, takže když poleze z auta ze zadního sedatla provozu neznalá tchýně či děcko, hravě sejme cyklistu dvířkama a další vychytávka je tam v tom, že jsou tam "bezpečné" přechody které se při vstupu chodce do vozovky rozblikají. Ale blikají taky když husytrě leje, nebo kdykoliv se jim to zlíbí, čili - nefunkční, možná to už odpojili. Tyhle rovné a přehledné úseky, kde cyklistu vidím na 500 metrů do předu vybavovat malůvkama je opravdu jen za účelem vydojení peněz pro firmu, co ty malůvky dělá.
Takž, čti pozorně. Proto že jsem Vršovickou na kole nejel 30 let, neznamená, že do Prahy nejezdím.
Možná by bylo dobře, kdyby ses věnoval tématu - tedy kolik to stojí - místo pitvání mé osoby.
"Centrem Prahy jsem na kole nejel snad 30 let, tak nemůžu posoudit ...."
(Zdroj: Jindra, 26.06.2012)
Ne, skutečně nemůžeš...
:-)))
Praha je jen centrum, k věci nic nemáš?
Jen osobní útok?
Četl jsi tu zprávu NKU?
K čemu máme cyklokoordinátora, když je ve všem bordel.
Vykašli se na Vratislava, ten ať se hájí sám.
Přečti si odkazy nahoře a odpověz na tři otázky:
1. je opravdu tak špígl jasné co to stálo (NKU) si myslí že nikoliv
2. Jsou cyklozakázky předražené? (NKU si myslí že ano)
3.Mají cykloaktivisté včetne národního cyklokoordinátora jasno v koncepcích rozvoje cyklistyky včetně nákladů, které to s sebou nese? (NKU si myslí že nikoliv)
Já říkám, že hoši ted nedělají co mají a co dělají dělají špatně, jen na efekt bez jakéhokoliv koncepčního myšlení. Namalovat cykloměsto a kašlat na to co to bude stát si mohou dovolit děcka.
Takže k věci prosím.
Hele, co kdyby sis to nejdříve přečetl sám a přestal tu plácat blbosti.
1. kde NKÚ píše, že neví kolik který projekt stál?
2. Kde NKÚ píše, že zakázky byly předražené?
3. Kde NKÚ píše o tom, že aktivisté a cyklokoordinátor nemají jasno, když zkoumal úplně někoho jiného, než je?
Když máš ten dokument tak perfektně nastudovaný, tak by ti nemělo dělat problém sem hodit citace.
Dovolil jsem si poněkud promáznout výlevy a osobní útoky potrefených hus, jako vzorek jsem nechal jen velmi silný a věcný argument radky, aby bylo vidět, jak argumentuje dáma.
Zaregistroval jsem novinku - velký bojovník proti cenzuře a mazání otočil o 180 stupňů... Pokud jako důvod uvádíš "osobní útoky", měl by jsi promazat hlavně ty svoje a celé téma nazvat "Jak jsem si demagogicky povídal sám se sebou".
Abyste mohli hrát bago, musí se vás sejít víc, tak pět, šest. Dvě tři registrace jedné osoby fungují jen na palečky, bako se s tím blbě hraje.
K věci máš něco?
Nebo jako obvykle, zase jen do mě?
Ale to, že sis smazal i svůj vlastní příspěvek, na který Radka reagovala, nebylo jen tak náhodou, že ne?
Napadají mě daleko horší slova než Radku, ale při tvém selektivním vnímání psaného textu, kterou jak vidno jsi začal převádět i do selekce toho, co dovolíš vnímat ostatním, by to nakonec stejně bylo nasměrováno proti mně.
Pro Pro-Pa požadovaná citace:
"NKÚ zkritizoval i hlavní koncepční dokument pro oblast rozvoje cyklistické dopravy, tzv. Národní cyklostrategii (o Národní cyklostrategii více ve zprávě Co změní Cyklostrategie? a Cyklostrategie po roce). Ta sice jasně identifikuje problémy, stanoví obecné priority, cíle a opatření, ale neobsahuje kvantifikaci potřebných nákladů a očekávaných přínosů, ani nenabízí systém ukazatelů, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit účinnost její realizace"
Jsou tam některá slůvka kterým nerozumíš? Klidně se zeptej.
Jo mimochodem, Národní cyklostrategie je projekt Ministerstva dopravy a Centra dopravního výzkumu, v. v. i. Tedy žádné nevládní organizace. Dále u toho zbytku co e to týká kontrolovaných institucí, tedy SFDI, MD a MRR. Opět se tedy nejedná o cykloaktivisty.
Můžeš to své tvrzení tedy doložit opravdu podlženými informacemi k dané věci a nevztahovat informace o něčem jiném na něco jiného?
Pro Hraboše:
Pražský okruh nebude dostavěn nikdy, ale nechápu jak to souvisí s tím, že cykloaktivisté předložili koncepci cykloměsta - fakt nemohu věcně posoudit jestli dobrou nebo špatnou - ale nepřiložili k tomu žádné odhady nákladů.
Už jsem psal, a trpělivost mě pomalu opouští - že u nových staveb, které jsou jen v záměru, těžko můžeme stanovit cenu jinak než odhadem. Ten odhad vychází z cen již realizovaných staveb.
Pokud nebudete mít přehled, kolik kde co stálo, nikdy nebudete schopni nějaký předběžný odhad ceny stanovit. A to samozřejmě za předpokladu, že se do souboru nebudou zahrovat takové extrémy jako "śtecká losovačka" viz http://ustecky.denik.cz/zpravy_region/20120110...
Stále bych rád věřil, že vám všem jde opravdu jen o to, aby se méně při veřejných zakázkách kradlo, ale váš postoj k hodnocení zakázek minulých, mě moji víru poněkud nabourává.
Buď chcete odhalit, kde bylo předraženo, nebo chcete zadupat a znemožnit jakoukoliv diskuzi o tom, jestli to všechno bylo v pořádku nebo ne.
Není to Jindra, kdo říká:
http://www.nku.cz/cz/media/vystavba-cyklostezek...
nebo:
http://www.lidovky.cz/nku-pri-stavbe...
popřípadě
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava...
Takže pánové, žádám o seriozní debatu nad tématem, omezení demagogie a osobních útoků. Dámu nežádám, ta si zjevně pomoci nemůže.
http://pojistenec.cz/karel_capek_navrh.htm
Dnes by se někteří poplatníci opravdu hodně podivili...
To by byl hezký systém. A když tak vyplňuju přiznání, připadá mi, že by ani nebyl o tolik složitější než to, co máme teď.
Ale neřeší to otázku, zda se buduje to, co lidé potřebují.
CO to financovat jako nabídku? Tadyhle vám opravíme most/chodník/lavičku/dětské hřiště. Potřebujeme na to X korun. Na provoz městské policie ve Vaší obci je potřeba ročně Y korun. Pošlete prosím částku dle svého uvážení na účet ZZZZ/ZZZZ.
Ty by sis vybral, jak moc ti na tom záleží, a poslal prachy dle svých možností. To by byly skutečné daně, protože bys je dával, nikoliv berně. Co občané nechtějí (nebo ne tak moc, aby na to přispěli), to by se holt nevybudovalo.
V podstatě by to nemusel organizovat ani berňák. Ten je jen represivní složkou. Klidně by to mohly vypisovat přímo radnice, kraje, případně stát.
A nakonec, ani ty ne. Stejně by to zadávaly neprůhledně firmám svých kamarádů. Mohly by nabídky občanům vypisovat přímo firmy:
Občané, chcete parkoviště? Bude to stát 12 milionů korun, posílejte na náš účet. Až tam bude dost peněz, parkoviště Vám postavíme.
Konkurence: chcete raději cyklopiktokoridor? Stojí 12 milionů, posílejte na náš účet...
Jistě, sem tam by se našel někdo, kdo práci odflákne, nacení příliš draho, nebo dokonce zkasíruje prachy a zmizí. Ale o takových by se to velmi rychle rozkřiklo, a nikdo by jim už peníze nikdy nedal.
To asi nikde takhle nefunguje.
Obecným problémem našeho státu, a vlastně všech evropskách států je příliš mnoho věcí hrazených ze státního rozpočtu - tedy veřejných peněz. Příliš mnoho sežere i sám úřednický aparát, příliš mnoho stojí výběr daní a příliš mnoho stojí i rozdělování vybraných prostředků.
Máš pravdu, řadu věcí lze financovat bez účasti státu, stát nám za 100 let tak nějak mocně nakynul - píší o tom téměř všichni ekonomové ale prd se děje.
Ale i to bych nějak překonal, co mě žere hrozně je stálé zadlužování, každý rok se zadlužím, prý méně než loni, ale furt si půjčujeme místo abychom začali dluhy platit. "My" není to správné slovo. "Oni" nás zadlužují a každý má "to své svaté poslání" na které se přeci dluh v budoucnu vrátí - jako cyklostavby a ti jejich propagátoři.
V budoucnu to nepůjde jinak, než razantně umenšit stát.
Neni to tak jednoduchý. Jardu Martínka znám osobně. Letos aktuálně k výstavbě Ploučnické jsem mu psal, právě o řádovém předražení. Asi má moc jiné práce, že se od zimy neozval ...
Tak se ho ptám veřejně, na cyklistickém webu, kde jinde se zeptat?
Nepodpoří Vás, protože my Vaše aktivity nejsou sympatické a když mě někdo s takovéhohle spolku řekne, že kolik to stojí je pro něj "píčovina" tuplem ne.
Můžu se zeptat, k čemu je dobré používat vulgarity?
Neznám nevulgární slovo, které by tomu významově přesně odpovídalo. A já se rád vyjadřuji přesně.
Pokud je pro informace o tom, kolik se vynaložilo prostředků na jednotlivé cyklostavby "píčovina" je složité se s tebou o čemkoliv domluvit.
Z linků které jsem uvedl je zřetelně vidět, že řada cyklostaveb byla dost mastně předražená. Vy jako dobrovolní cykloaktivisté, nebo v případě Vratislava profesionální, byste tohle měli sledovat jako ostříži.
Proč? Usilujete přeci o přízeň veřejnosti.
Z toho co tu píšeěš se mi zdá, že vy chcete veřejnost proti cykloaktivitám spíše popudit.
Cena není žádná broskovovina, to je základní informace, na kterou se ptá každý a u všeho. Tedy pokud to platí ze svého.
Pokud se to platí ze společného... Vidíš to všude kolem sebe jak to dopadá...
Tím, že se vymlouváte na svou na chabou slovní zásobu, ale zavdáváte ostatním příklad chovat se obdobně. A pak už vůbec nepůjde o význam slov, ale o to kdo dokáže druhého urážet silnějšími výrazy.
Je mi Vás líto, že si svoje komplexy potřebujete léčit tímto způsobem. Jistě, že Jindra8526 má někdy hodně svérázné názory, které se Vám nemusí líbit. Ale nikdy jsem si nevšiml, že by se do Vás navážet tak nízkým způsobem, jako Vy.
Vaším způsobem vyjadřování a argumentace se degradujete do role ubožáka, který se na víc nezmůže ... jak jste ostatně sám přiznal.
Ta vulgarita nepatřila té statistice, ale Jindrovi? To mi ale ta věta nějak nedává smysl.
Sem v podstatě stavař, mě nějaký to slovíčko nerozhodí.
Háklivej jsem na "lhář" nebo "lenoch".... al broskvovina .....
Vím, že věta patřila statistice. Jenže to nic nemění na tom, že to celé bylo adresováno Jindrovi. Protože mu dochází argumenty, bagatelizuje Hrabosh vulgárním způsobem něco, co považuje Jindra za důležité.
Pokud sleduješ diskuze častěji, tak Hrabosh si bere podobné výrazivo běžně i k přímému útoku. A patří mezi první, co se snaží v diskuzi hlavně snaží napadat vulgárně ostatní - tohle není ojedinělá výjimka ani na jiných místech, než je diskuse tohoto webu. Jinak bych to přešel.
Vypada to, ze jsi u rychleho zeleza a ne na Tabletu. 8-)
Musim na skoleni, se zajmem si to pak proctu, ale to je spis na dlouhe zimni vecery...
Jasan jedu rychlostí blesku :-)
Musím tě pochválit:-))))
Ještě jsem na tebe naštvanej, ale do rána mě to přejde.
Psal si, že tě baví debatovat s lidma po netu. Jsem na tom podobně, proto jsem ti raději vysvětloval jak to je s tablety, než bych googloval nějký literární poklesky maminy, co si myslí, že má vyhrát nějaký kolo.
Už mě dál neštvi, naprdnu se, flákne to se mnou a pak tě budu chodit strašit.:-)
Když už jsem byl u toho browse - dal jsem si taky vyhledat "smrt cyklisty" a začal to sepisovat do excelu - datum, místo, věk cyklisty, příčinu nehody a link na zdroj.
Popsal jsem zhruba 30 řádek, a dál už to vzdávám, je to šílený a ubíjející čtení, každý článek o smrti cyklisty má pod sebou dva další odkazy, to bych mohl nad tím trávit tejden, možná víc.
Stručnou summary lze najít tady:
http://aktualne.centrum.cz/tema/cyklista_1820...
Pořádně a přehledně zpracovat všechy vážnější nehody, nejen smrťáky z auplynulých dejme tomu deset let by také mohlo přinést nějaké výsledy a nemuseli bychom akademizovat, jestli podjíždění, chlast, neosvětlený cyklista, železniční přejezd, nepozorný šofér nebo kluk riskující na mtb - o všechno zabíjelo a to v takovém rozsahu, že jsem doposud o tom ani netušil.
Tomu bych se věnoval místo nějakého "modal splitu", a nemyslím si, že by to musela dělat nějaká neziskovka. Máme dopravní fakultu na ČVUT, téma ročníkové práce jak vyšité pro nějakého studentíka, možná, když by byl schopen formulovat závěry a dopravní doporučení i téma na diplomku.
Obávám se, že to nikdo dohromady podle tvých představ nedá, jelikož PČR to ani tak podrobně neeviduje. Přestupky jsou většinou evidovány podle následujících kategorií: rychlost, předjíždění, přednost, alkohol, nesprávný způsob jízdy.
Měl jsem na mysli něco jiného než dolovat ouřednické archívy.
Všechny vážnější úrazy na kole, a ostatně snad všechny smrťáky v dopravě se objevili v mediích - tedy informace jsou dostupné na internetu.
Pak už stačí, jen trpělivě sedět a vyhledávat podle jednotlivých klíčových hesel a zapisovat a ukládat do excelu.
Začal jsem s tím ráno, v domnění, že půjde o desítu osob za rok, ale vzdal jsem to, protože je toho strašně moc.
Není nutno obtěžovat naše přetížené úředníky, stač práce s vyhledávačem a trochu systém ukládání načtených informací.
Ovšem jen pro silné žaludky.
Třeba záznam:
7.2.2011 - Břeclav - žena 64 let - sražena při vyhýbání se kanálu - http://tn.nova.cz/zpravy/doprava/smrt-pod...
možná, když by se to dělalo, mělo by smysl zapisovat i o jaké vozidlo šlo, stáří řidiče, našlo by se toho dost co se dá vytěžit z medií.
Přesné a úplně to nebude, ale velmi blízko skutečnosti jistě. Media se na každém smrťáku pasou.
tak do toho bych nešel... :-)
Práce pro studentíka od Moose z dopravní fakulty. Já si profrčím jen to předjíždení zprava, víc ukládat nebudu, protože by mě hráblo.
Nezapomeň prosím evidovat i odkazy. :-)
To je základ, třeba u tohohle co jsem dal bude chtít ještě zapracovat a nagooglit, jak to celé dopadlo.
Taky se to nemusím dozvědět, protože bulvár dostal svoji mrtvou a víc ho dál už nezajímá.
Ta paní se vyhejbala kanálu, když vedle ní byl nálaďák? Čili ona najela na něj, nebo se vyhejbala kanálu, a když on jí míjel souběžnou jízdou a srazil jí? Dost zásadní pro posouzení, a dost dobrej arguent proto, objíždět cyklistu vždycky velkým obloukem.
Blbé je, že v těch médiích jsou kolikrát o té nehodě dost nepřesný informace. Nebo je jich moc málo na to, aby člověk zjistil, co se vlastně stalo. Viz teď ten sraženej kluk náklaďákem odbočujícím vpravo.
To je pravda, ale z více zdrojů lze po čase vykonstruovat pravděpodobnou příčinu.
U první zprávy většinou najdeš nepřesný popis nehody, stanovisko k alkoholu, a to že se věc dále vyšetřuje.
Nemyslím si, že mediím nějaká trsgedie unikne. Pokud by se věc měla dělat poctivě, muselo by se po každé věci jít nejen podle policejních statistik ale i sledovat pravomocné rozsudky soudu.
A i zde, viz Kolibříka s Mazánkem, může vznikat pochybost že příčina nehody byla řádně posouzena.
V každém případě by se měla začít plnit databáze cyklonehod, veřejně přístupná se všemi zdroji a odkazy on-line. Postupně detaily doplňovat a vytvořit tak solidní backround pro solidní vyhodnocování.
Možná to někde je, ale já to on line nenašel.
Ono i ta reálná a syrová data lze různě intetpretovat, proto pro solidní závěr bude nutné zveřejnit i detailní data.
Policejní hantýrka v téhle věci nepomůže.
Pokusím se hlídat ty věci kolem pravé strany, na víc si netroufám.
Tyhle veci byvaji jen pro silne zaludky.
O žaludek nejde, je to normální výzkum jako každý druhý, nezabíjíš, nepitváš, jen musíš pečlivě sbírat data a ta později vyhodnotit.
Ale je to poněkud drastické a vyžaduje to silnější charakter spíš než žaludek. Vyhodnocení příčin tragedií je cesta k předcházení, či spíše umenšení jejich počtu.
Silný žaludek musíš mít na politiku, u tohohle stačí vědět, že ty si nic nezavinil spíš naopak, chceš pomoci.
Kdybych chtěl použít výraz "silný žaludek" použil bych ho na ty, kteří otázku po ceně z veřejných peněz placeného projektu buď smaží a zcenzurují, nebo nazvou "broskvovinou".
Na to potřebuješ silný žaludek. Zašpuntovat silnici a ve "vyšším zájmu cykloměsta" nepustit ženu za umírajícím manželem a ještě se tím chlubit.
Být profesionálním aktivistou vyžaduje silný žaludek.
Jenom smrťáků je/bývalo kolem 100 ročně...
Ty vážnější nehody s tak podrobnými údaji dohledáš asi těžko.
Určitě ale nějaká hrubější "statistika" na webu existuje, jen ji najít :-) A pokud si to dobře pamatuji, tak už ji sem kdysi někdo dával.
Zatím jsem neměl štěstí, Lucie u xXx poslala link no Vratislavovu presentaci, tam uvádí závěry a vyhodnocení statistiky, a když vím, jak informoval o počtu lidí v cyklojízdě, mám za to, že údaje budou vyzobané tak, aby se hodili k podpoře jeho/jejich směru.
Základní datový soubor, se kterým by mohli pracovat všichni by se fakt hodil
Stejně jako úplný seznam všech cyklostaveb s jejich cenami, a možná by stálo za to uvádět i investora a dodavatele, třeba by se z toho lecos dalo vyčíst také.
Bylo by určitě dobře mít někde na netu přehledně seřazeny výše uvedené informace. Podle mě by tohle by tohle stálo na počátku mnohem účinnějšího boje proti korupci.
Všimni si, že právě tohle je to, co cykloaktivisté neudělají.
Řeknou Ti čísla vyhlášek podle kterých Ty jako občan máš právo se u příslušných orgánů domáhat informace.
Nevěřím, že ve svazém zápalu je nezajímá co to stojí.
Jsou na výplatní listině stavebních firem.
Jinak by už dávno bojovali za zprůhlednění financování cyklostaveb. Oni ovšem špuntují silnice, pořádají konfrontační akce místo toho, aby předložili jasnou tabulku cen, malují schemata cyklistického města do roku 2050.
Na nepříjemné otázky odpovídají vulgárními výpady, popřípadě arogantním "ptej se na úřadě nebo se nauč používat google".
NKU jasně řekl, že vétšina cyklo stavebních zakázek je předražena až o 100 procent.
A cykloaktivisté malují vize a tváří se tak, že cena je nezajímá.
Můžeš tvrzení, že jsou na výplatní listině stavebních firem doložit, nebo sis to vycucal z prstu?
Nemohu, to bych byl povinnen podat trestní oznámení.
Ale vzhledem k tomu, jak moc se brání zveřejnit jakékoliv informace o cenách, kolega výše dokonce kontaktoval v jedné dílčí věci samotného Martínka, bez odezvy, vzhledem k tomu, že sami aktivisté aktivně nevyhledávají předražené stavby ale jejich odpovědí na jakýkoliv dotaz na cenu je "argument tunel Blanka" je podezření důvodné.
Oni ty stavby na ouřadech protlačují, lobbují za ně, jsou logicky přirozenými spojenci těhle stavebních firem.
To že na můj dotaz po ceně zasáhla cenzura je další indicie.
Ale je možné, že ty předražeené stavby prosazují jen z radosti z utrácení :-)
Muze byt problem sehnat k realizaci nekoho nepredrazeneho. Ze mame v Cechach predrazene stavby dalnic se napriklad vi uz mnoho let, ale deje se s tim neco?
Snad se dít začíná Petra Laušmana zavřeli a s ním stíhají pár lidí z Ředitelství dálnic, snad už se provede finální deRathizace celé veřejné sféry.
Nejde jen o silnice, předražené jsou úplně všechny stavby placené z veřejných peněz.
U nás před týdnem otevřeli opravenou přípojku na dálnici. Zárubní zeď z gabionů - 10x dražší než betonové prefabrikáty. Jak příjezd do alpského střediska a pak výhled na panorama vsi s bolševickým zimákem, pívovarem a na horizontu dominuje školní tělocvična řady Hard z roku 80.
Silnici obec nedělala, to kraj.
Můžu Ti s klidem říct, že já nikdy od stavební firmy nedostal ani korunu.
Kdyby sis nastudovat historii Oživení, zjistil bys, že původně začínalo jako čistě cyklistická nevládka. Poměrně záhy ovšem se začalo věnovat i korupci a vznikly tak dvě sekce. Dnes je v Oživení "Bezkorupční" sekce mnohem významnější než dopravní (tento stav odráží už úvodní stránka: http://oziveni.cz/ ) Jenže vtip je v tom, že cyklistika je v rámci korupce a rozkrádání jen takové paběrkování. Takže logicky na to jdou (a také na to dostávají granty) od největších problémů.
Nabízel jsem Ti, že pokud o to stojíš, můžeš si tu studii zaplatit. Nechceš. Z čeho myslíš, že lidi v nevládce žijí? Překvapí Tě to, za peníze. Musí platit nájem a věnovat se dětem. Fakt čekáš, že začnou dělat práci zadarmo jen kvůli nějakému křiklounovi, který na ně pořvává?
Dále bych se mohl rozepsat o rozdělení práce a úloh, ale to je zbytečné, to bys nepobral.
Cena je samozřejmě zajímavá. Musíš si ovšem klást otázku jestli s tím můžeš z pozice cyklistiky něco udělat. Zatím si všichni odpověděli, že ne. Dokud úředníci a politici předražují tunely a dálnice o miliardy, nemůžeš čekat že se to nebude dít u cyklostezek. Když budeš otravovat, dosáhneš leda toho, že se peníze na cyklostezky začnou utrácet tam, kde se nikdo v cenách šťourat nebude. Pragmatismus asi nebude Tvoje silná stránka, že?
Já ti věřím, že ty osobně z toho nemáš ani kačku. Můžeš pootvrdit, že žádný z grantů ze který ta neziskovka žije nepochází od nějaké stavebné firmy (teda ono se to dělá zprostředkovaně, přes tři ruce take)?
Nejsem žádný křikloun, to že se krade ve velkém i v malém vím. Pro malé zolděje ovšem není ospravedlnění, že jinde se krade a víc, tak proč oni by vlastně si svoje nevzali, když je to protitunelu Blanka plivnití do Stromovky.
Nevím přesně co děláte, viděl jsem jen poslední konfrontační akci - tu cyklojízdu - a zase jenom prostřednictvím medií. Pokud organizujete takovéhle věci, nemám zájem vaši činnost podporovat.
Pokud se rozhodnete udělat veřejnou databázi všech cyklozakázek, kde bude uveřejněny všechny detaily každé stavby, včetně investerom projektanta, dodavatele a ceny, přispěji, ale nikoliv zdrcující částkou, ale když nás bude pár, co na se na takový projekt složí, mohlo by to fungovat.
Sám sponzoruji jinou aktivitu - web zabývající se československým sklářským designem www.cs-sklo.cz a taky z toho nemám ani korunu a jen dost práce.
Tím chci říci, že chápu, že jsou lidi, které dělají hodně práce mimo své zaměstnání jako koníčka, investují do toho síly a prostředky a žádný hmotný zisk to nepřináší - snad jen někde v cizině občas pozvání na oběd či večeři, když se dozví, že "já jsem ten Jindrič"
Jsem to přejel přes palec - poslední výroční zpráva je za rok 2010 - si daňové přiznání jedete přes poradce, takže rok 2011 se odevzdává teď někdy, jestli si to dobře pamatuju.
28 procent platím já přímo (daňový poplatník)
11 procent patím já nepřímo přes EU (daňový poplatník)
58 procent jde z nadací.
Dále by bylo tedy potřeba, kolik těm nadacím zase platím já (daňový poplatník) protože je klidně možné a pravděpodobné, že i každá jedna z těch zmíněných organizací je subvencována státem. Takovým trikem přes dvě nadace se státní příspěvek neziskovce dubluje.
Dál jsem zjistil, že ze 3.8 mega zhruba 1.6 mega - tedy přes palec něco přes 40 procent jde přímo do mezd těch čtyřech zaměstnanců.
Moc nerozumím členění na mzdové náklady a povinné sociální náklady, pro mě přímé mzdy + odvody na sociální a zdravotní pojištění ( to tamnikde nevidím) jsou prostě "mzdové náklady celkem".
Zase přes palec, zaměstnanec téhle neziskovky si vydělá průměrně 30K měsáčně v superhrubé mzdě. To není nic moc ale je to průměr a zdá se, že tak nějak koresponduje s průměrnou mzdou v ČR.
Na vlastní "konání dobra" pak tedy zbývá asi 60 procent, což je na neziskovku velmi slušný výsledek.
V žádném, případě ovšem nelze hovořit o dobrovolnících, co do práce nosí vlastní prachy, aby trochu té cyklistice pomohli, nebo ano?
Nájem, elektrika plyn, subdodávky (účetní, lidi co dělají třeba jednorázově na jednom projektu jsou na fakturu, správa sítě), nákup HW a SW, výroba grantových výstupů (divil by ses jak svinsky drahé dokážou být brožury, etc. A tvůj odhad je v troskách.
Jasně dělají práci na kterou jim někdo dal peníze a ten někdo očekává, že za ty peníze pro něj tu práci udělají. Na nějaký statistický seznam jim peníze nikdo nedal, tak ho logicky nevyrábějí.
Já se v práci statistikou docela zaobírám. Zaměstnavatel by asi nebyl nadšený, kdybych mu řekl "no víš, zrovna mi kdosi na netu napsal, že pro něj mám zpracovat tuhle statistiku, tak to dělám". Asi by mě hnali s logickou námitkou že za tohle mi neplatí.
Můžu to vzít z druhé strany. Jestli se nepletu, jsi zapojen do výrobního procesu mostních konstrukcí (byť zprostředkovaně). Třeba na dálnicích. Podle Tvé logiky bys mi měl podobnou statistiku, kterou požaduješ po cyklistických nevládkách předožit i Ty co se dálnic týče.
Tak začni, pěkně souhrnou tabulku. Začneme ŘSD (dálnice, rychlostní komunikace, 1. třída) a pak bychom pokročili k velkým městům, ano? Pro začátek by mi to stačilo tak 5 let dozadu. Předem pěkně děkuji a doufám že nebudeš mlžit a vyhýbat se odpovědi.
Hraboš, aniž bych chtěl mlžit nebo kličkovat, naprojektoval jsem vlastně jen dvě "mostní" dílka. Ocelovou lávku na Jižním Měste - 1988, ještě stojí, a pak železniční můstek pře výsypku v cukrovaru ve Zvoleněvsi - 1991, myslím že to nikdy nepostavili.
Od roku 1992 se věnuji vývoji software pro navrhování ocelových stavebních konstrukcí a od té doby pracuji také pro zahraniční firmy. S českým stavebnictvím od roku 1991 nemám žádnou zkušenost.
Do ročníku se mnou chodil Lama - Petr Laušman, bývalý ředitel dálnic. Před pár lety jsme měli sraz dvacet let po promoci, a já nechápal, proč zhruba čtvrtina mých bývalých spolužáků mu leze doprdele. Vůbec jsem netušil jaké má postavení, a tak jsem mu řekl na uvítanou "čau Lamo, rád tě vidím" a nastalo takov divné dusno, jako když tady někdo řekne "cyklobuzna".
Tak jsem byl asi nejblíže korupci v českém stavebnictví.
Pokud jde o mosty, ředitelem v SUDOPu byl můj jiný spolužák, Davida Krása, Teď snad dělá ředitele v Metroprojektu/Metrostavu - nevím jak se to jmenuje. Ten to z nás sedmi co jsme v roce 1984 ocelovou mostařinu vystudovali v oboru dotáhl nejdál.
Ono to zní romanticky - navrhuje mosty - ale vlastně statik je jen jeden z mnoha, kteří na tom díle dělají a v žádném případě to není statik, do rozhoduje, takže i tak je tvoje otázka mimo mísu. Statik, stejně jako specialista na vzduchotechniku, kanalizaci, topení apod, je jen jeden z mnoha specialistů, kteří se na stavbě podílejí - prodávají a kupují jiní, mnohdy bez vzdělání ve stavebním oboru ale v prachách.
Tak jestli dobře rozumím v kontextu co píšeš o kus výše, tak tvůj software využívají firmy, které následně participují na státních zakázkách. Zprostředkovaně jsi tedy placen ze státních prostředků a tedy zaměstnanec daňového poplatníka a tedy neměl by pro tebe být problém zdokumentovat ceny staveb na kterém se tvůj software používal. Stejně jako to, jestli tvá firma ten software nemá předražený o desítky, nebo stovky procent.
Odkaz na příspěvek, kde to uvádíš:
http://www.nakole.cz/diskuse/15025-kolik-to...
To je pitomost, a ty to ženeš ad absurdum.
Kromě toho, náš software se nepoužívá v ČR vůbec a jak to chodí jinde netuším, prodej jde mimo nás...
ale jestli chceš, můžeš si to zjistit tady:
http://www.cscworld.com/Regional/UK/Products...
tohle celý bylo napsaný v Praze, i když se to tam nikde nedozvíš.
Já bych se pro-py zastal (a současně mu ubral zásluhy). S tím nápadem, že jsi státní zaměstnanec jsem přišel já :P
Státní bezpečnost zrušili, musím se holt živit jak se dá :-)
To je jedno, kde se používá. Jsem si jist, že se používá i na stavbách, které jsou hrazeny z dotací EU (nebo tomu tak není?), na kterých se používá prostředků daňových poplatníků. Ta společnost je tedy napojena na zdroje pocházející od daňových poplatníku. Tebe nezajímá, které na které zlodějny je ten software použit. Nezajímá, protože tě ty peníze od daňových poplatníků živí.
Jiní ti tu mají skládat účty za společnosti, které jim zakázku zadávají, ale jenom pokud to nikdo nechce po tobě.
Pane kolego, tohle je krávovina směr kterým to ženeš, demagogie na kvadrát.
Takže znova a pomalu.
Cykloaktivistické organizace a neziskovky lobbují kde se dá, za cyklostavby a prosazují jejich výstavbu.
Tyto cykloaktivisté, když něco prosazují, měli by vědět kolik to stojí a oni to zřejmě vědí, jenže se nehodí to publikovat.
Nechci aby pískovna v Lomnici prokazovala, že její písek nejde na zkorumpované stavby. To je úplně jiná úroveň.
Když budeš tlačit na to abychom v Praze postavili tři další mosty, budu se tě ptát, kolik ty mosty budou stát, kdo je zaplatí a kdo je bude stavět.
Mám pocit, že ta tvoje demagogie pomalu zklouzává do úvah, které bych očekával u méně vzdělaného muže.
Máš pravdu v něčem to je trochu jiné, zatímco cykloaktivisté tlačí na vybudování něčeho, co budou následně užívat, tak společnosti napojené na státní rozpočty prosazují a tlačí na výstavbu, protože z toho mají tučný zisk.
Nevidím v tom rozdíl.
I ty budeš jednou jezdit tunelem Blanka a bude ti zřejmě k užitku sloužit.
To že se při tom fest kradlo tě ovšem dozajista také míchá. Ono když si to přepočteš v poměru účelně
vynaložené peníze/celkové náklady
možná zjistíš, že míra korupce je u těch 100 procenty předražených zakázek vyšší (zdroj NKU) než u těch tolik propíraných dálnic a tunelů.
A ještě bych se rád zeptal, jestli máš nějaké inormace, že bych tlačil na výstavbu Blanky, nebo pracoval ve firmě, která na těchto utracených penězích participuje.
Omez demagogii.
Tohle je moc zajímavé čtení - a v podstatě je tam přesně řečeno to, co tady pár dní píšu:
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy...
Ten odkaz neplatí jenom na cyklo stavby, ale na vše, tedy i na stavby, na kterých i ty nejspíše participuješ a je jedno, jestli je to v CZ, nebo jinde v EU.
Ty ses vážně zakous, zdá se mi, že podle tvé theorie každý kdo dělá něco jiného, než státního ouřadu je namočen v korupci českého stavebnictví.
Podle tvé za vlasy přitažené theorie náš pekař v tom taky jede, protože peče rohlíky, které možná snídá Janoušk.
K tomu není co dodat.
S tím si přišel ty, že příjemci státních peněz a dotací, i zprostředkovaně, jsou vlastně státními zaměstnanci a jsou tedy zodpovědni za hlídání ceny za dané dílo. Proč to mají být pouze neziskovky a nikoli firmy?
Nikoliv státními zaměstnanci ale sprostředkovaně přisátí na státní cecík.
Když se tak návážís do našeho pekaře, můžeš mě prozradit čím ty se živíš?
Tedy i firmy, kteří jsou přisátí (i zprostředkovaně) na státní finance, dotace národní i EU.
Kde se navážím do nějakého pekaře? Nebo sis to vymyslel?
Čím se živím? Dnes jsem měl k snídani chléb s máslem a medem, k tomu mléko. K obědu špagety, navečer pečivo a budapešť k večeři. Zároveň jsem do zalil několika čaji, zelenými a mátovými. Něco ovoce a zeleniny.
Predstavme si, ze mam firmu, ktera podnika v oboru stavebnictvi a dela statni zakazky. Po teto firme bys taky chtel, aby mela prehled, kolik co stoji, a nabizela pouze nejnizsi cenu? Jiste nechtel. Tohle maji delat urednici, kteri ty penize poskytuji, a davat zakazky jen firmam s dostatecne nizkou cenou.
A ted si vezmeme vztah neziskovky a statniho urednika. Ty tvrdis, ze neziskovka je na strane statniho urednika a mela by delat porovnavani cen jako statni urednik, protoze je placena ze statnich penez. Mne prijde, ze je ta neziskovka placena ze statnich penez uplne stejne jako ta stavebni firma. To zhodnoceni, zda nejsou projekty predrazene, maji primarne delat statni urednici, nez nekomu daji penize, ostatne ty zakazky na cyklistickou infrastrukturu, pokud se nepletu, zadavaji stavebni firme statni urednici a nikoli ty lobujici neziskovky.
Na druhou stranu je fakt, ze kdybych nekde verejne loboval za stavbu treba Blanky nebo neceho podobneho, asi bych mel mit alespon radovou predstavu. Zvlast kdyz bych porovnaval dulezitost takove stavby s cyklostezkami nebo lanovkou pres Prokopak. Minimalne proto, aby mne takovy dotaz nezaskocil a nerozkoktal.
Jo. Kdyz delam v nejakem oboru, je dobre zhruba vedet, jake jsou v tom oboru ceny, ale pokud ty neziskovky primo nezadavaji zakazky na infrastrukturu, tak to nemusi vedet dopodrobna. A co jako maji delat, kdyz zjisti, ze se ta infrastruktura dela predrazena? Zacit to rozmazavat, aby se na ne urednici radeji vykaslali a uz se nedelala zadna infrastruktura?
Tu informaci má každý, když jsou ty data veřejně přístupná na internetu. Stačí si je jenom najít a přečíst. Je potřeba kvůli tomu chtít po druhých aby ti to vyhledali a interpretovali? Notabene, když to chceš po někom, o kom prohlásíš, že informoace od něj jsou stejně interpretovány pro jeho potřeby bez ohledu na skutek?
Každý nikoliv. Přečti si pořádně ten článek co jsem ti dal link. Překvapivě NKU došel se svým týmem k témuž závěru.
Aktivisté prosazují věci, u kterých nemají řádově představu kolik to bude stát.
Takový nápad se vrací k přepracování a doplnění.
Když nabízím že udělám na zakázku soft, musím navrhnout i cenu, o které se většinou vyjednává.Připadà mi, že u státních zakázek je to jinak. Ví se, kolik mají na to peněz a pak se trfují tak, aby z těch peněz co nejvíc šlo do krabice od vína.
Zrovna před měsícem jsem uspěl v zakàzce pro jednu německou malou firmu. Tvrdé ale korektní jednání kde se mi podařilo pana profesora přesvědčit tak, že jsem mu vysvětlil, že výhodné není synonymum pro levné.
Před chvílí jsem se dozvěděl, že minulý týden profesor náhle zemřel. A tak nevím co bude, měsíc práce hotovo a smlouva podepsána stiskem ruky, protože když chceš dlouhodobý kontrakt musíš se chovat vstřícně a velkoryse.
Tak to vypadá, že místo na kolo pojedu do Essenu zjišťovat, jestli projekt, jehož malá část nás mohla pár let slušně živit bude pokračovat i bez jeho autora a managera.
Svět mimo státní sféru se s nikým moc nemaže, ale je to nějak rovnější a férovější, i když tvrdé.
Jsem smutnej nejen kvůli kšeftu ale i kvůli profesorovi, jednal jsem s ním dva dny a udělal na mě.mocný dojem inteligentního muže. A pak ráno padne na chodník.
Kde NKÚ zjistil, že aktivisté prosazují věci, u kterých nemají řádově představu kolik to bude stát?
Nahoře jsem di dal link, kde je informace k Vršovické uvedena s následujícími údaji
předkladatel
Hlavní město Praha, Mariánské náměstí 2, 11001 Praha 1
http://magistrat.praha-mesto.cz/
termín realizace akce
říjen 2008 - květen 2009
náklady na realizaci
2.680.000 Kč
způsob financování
Technická správa komunikací
zodpovědná osoba
Jaroslav Mach
tel. 236 004 286, [email protected]
autor projektu
Ing. arch.Tomáš Cach
zhotovitel díla
Technická správa komunikací hl.m. Prahy
Na dohledání mi stačilo napsat heslo do vyhledávače a poté kliknout na správnou stránku. Je to veřejně přístupné. Tedy tvé tvrzení, že ty informace veřejné nejsou je nepravdivá. Nebo snad hceš tvrdit, že tato informace není veřejně dohledatelná?
Takže všechno je v pořádádku.
Diskuse s tebou nemá smysl. Končím.
"...a davat zakazky jen firmam s dostatecne nizkou cenou..."
Tohle je poněkud zkreslený pohled.
V rámci veřejné zakázky a zejména v rámci nadlimitní VZ nejde zpravidla JEN o cenu, ale jde i o splnění jiných kritérií stanovených v zadávací dokumentaci. Tak se velmi snadno může stát, že firma, která nabídne vyšší cenu, ale splní ostatní kritéria vyhraje VZ před firmou, která má cenu nižší, ale ostatní kritéria nesplní...
A o splnění kritérii rozhoduje komise.
Tohle samozrejme vim, splneni pozadavku zakazky jsem brala jako predpoklad toho, aby zakazka mohla byt pridelena. Casto mivaji zakazky nejaka pofiderne vypadajici hodnotici pravidla, jako treba cena 60 % hodnoceni, zbytek 40 % hodnoceni, coz nevim, jak v realu aplikuji, zda to neni jen nejaka pomucka k tomu, aby si vybrali firmu, jakou chteji, a nikdo jim do toho nemohl kecat.
Když mám firmu u které chci aby vyhrála, tak nastavím pravidla tak, aby je mohla splnit jenom ona a není žádný problém.
Lepsi je nastavit pravidla tak, aby je splnovalo vic firem, ale aby sis presto mohl vybrat tu, kterou chces, i kdyz neda nejnizsi cenu. Je to mene napadne.
Ono je to s temi verejnymi zakazkami osemetne. Kdyz mas vic zajemcu, nektere neznas vubec, s nekterymi jsi uz spolupracoval, ale nebyl jsi spokojen a s jednim jsi spolupracoval a byl jsi naprosto spokojen, tak samozrejme das prednost tomu, se kterym mas dobre zkusenosti (coz povazuji za naprosto legalni), ale dobre zkusenosti nemuzes dat jako parametr vyberoveho rizeni, takze to nejak obejdes. A obchazet to holt muzes z techto duvodu, ktere jsou ke prospechu projektu a statu, nebo z jinych duvodu, ktere jsou v neprospech.
VVšeobecná shoda je na tom, že všechny zakázky musí být transparentní a pokud možno vše zveřejněno.
Ustaveb malých či velkých, všude.
Cykloaktivisté za peníze daňových poplatníků připravují netransparentní koncepce z hlediska finančního, a všichni dobře víte, jaké odpovědi se mi dostalo od Vratislava, neví kolik řádově stojí km počárané silnice. Já to vím. Milion.
Je vám to málo?
Nagooglujete odkaz zmocněnce magistrátu na netu, že Vršovická stála 1,2 mega a oba stála 2.6 mega. Kurnik milion někde v luftě a cykloaktivista mě odkazuje na zákony místo aby jel po věci jako chrt.
Transparentnost.
Mám pocit, že tihle hoši si z té neziskovky udělali pohodlnej šolich, nikterak zázračně placený, ale nepředřou se. Občas nablejou nějakej slint, občas zašpuntují silnici aby se věděl, že tu jsou a příští ro jim stát a EU něco dali a zbytek vysomrují na nadacích. Oni potřebují být vidět.
Vrlká slova jak to Hrabošovo oživení ale ve finále jen proklamace. Když by měli udělat ve věci pořádek, tedy provést důsledný audit všech cyklozakázek, na to nemaj prachy, je to moc práce. Dejte mi jejich mzdové prostředky na tři měsíce a udělám to sám. Měsíčně si ti dobrodinci vyplatí 130 litrů ve mzdách. Takže chci snutnejch půl mega a bude jasno.
Nebo ať zo udělají oni. Ono 30 měsíčně není moc, ale zdá se mi, že za ně dostáváme jen krasožvanění. A nezdá se to jen mě ale i NKU.
Když porovnám dobu kdy jsem byl v nevládce a toho co dělám teď...
Mám víc volného času a o dost víc peněz, menší stres... Bájíš tu nesmysly o věcech kterým absolutně nerozumíš.
Začínáš blábolit. Asi z horka. Také mi to nedělá dobře.
To si se asi neudělal pro sebe nebo nezaložil vlastní firmu, že jo.
Ale přeju ti to, volnej čas je fajn, já mám raději pocit, že jsem pánem.svého času, i když to je jen iluze.
Neznám prostředí neziskovek či nevládních organizací, nepíšu taky že to tak je ale "že mám pocit".
Fund raising je už pár let starý byznys a v Německu jsou firmy které se tomu věnují. To najdeš téma, které má nějaký smysl pro šiší veřejnost, ať záchranu goril horských nebo výstavbu škol v Súdánu, něco co lidi osloví. A pak vybíráš prachy, dotace, granty. Větší část vyplatíš do mezd pracovník fondu, vymazlíš webovky a vypracováváš zprávy, a co po tom všem zbude se dá na ten dobrý účel, pro který by fond založen. Takhle funguje fund raising byznys.
Problém je, že fondů je už moc a tak se prostředky rozmělňují do mnoha managmentů fondů a na dobro pak zbývá čím dál tim míň.
Mel jsi reagovat na muj prispevek o kus vys. Neziskovka vetsinou reseni pouze navrhuje, zadava ho statni urednik firme, kterou vybere on, neziskovka nema co kecat do toho, kolik to bude stat, jak za to tedy muze byt zodpovedna?
Murphy: jediný, kdo tu tvrdí na základě smyšlených vlastních doměnek, že to nevědí je tu jenom jeden. To, že to 150x napsal neznamená, že tomu tak je i ve skutečnosti. Nevšiml sis, že zde uvedený odkaz na kontrolu NKÚ ve třech státních institucích tu je prezentován jako pochybení cykloaktivistů?
Voni to jenom navrhovali, to že nevěděli kolik to stojí není jejich věc :-)
Ještě že na tyhle bejkárny už docházejí prachy. Celej den tady agesivně hájí předražováné zakázky a tvrdí, že vlastně předražené nejsou...
Už na to nemám sílu, čas ani chuť.
Co jsem chtěl říci řekl jsem.
Když se někdo urputně brání transparentnosti a používá demagogii jako pracovní nástroj, je těžké diskutovat.
Už se zase motáme v kruhu. Kdo má chuť, přečte si odkazy, co jsem shromáždil, kdo se chce hádat, ať se hádá. Víc už neumím a nechci dodávat.
Další z mých objevů, kudy cesta nevede. Vyvětlovat kaprům aby si vypustili rybník může jen pošetilec, a zase jsem na to skočil.
Průkopník slepých uliček.
Aha, oni se hoši znají!
Tebe nezajímá kolik to stojí?
Šlo by jistě sestavit tabulku po které volám tak, že bych atakoval všechny možné či nemožné ouřady, aby mě ta data poskytnula, ale jistě chápete, že by to bylo časově náročné a dělal bych to jaksi grátis.
Máme tu člověka, který je za to placen a který U DÁLNIC má pomáhat NAVRHOVAT NEJEKONOMIČTĚJŠÍ ŘEŠENÍ. Aby to mohl skutečně rozumně vykonávat, musí si takový přehled, nebo audit toho co bylo dosud postaveno, či DO VZDUCHU VYZDVIŽENO udělat, a já nechci nic jiného, než aby to bylo přehledně zveřejněno po jednotlivých rocích třeba od toho roku 2008 alespoň v takové podobě, jako je v tom úvodním linku.
Hraboši - pro Prahu to je uděláno alespoň za rok 2008 jak ukazujelink v úvodu.
Udělat něco takového celostátně není taková dřina, jak tu deklaruješ.
Vám se nechce zveřejňovat údaje o cenách, ne že to nejde.
Tak to udělej, když to není dřina. A tu Prahy bych poprosil za všech 5 let, ne jen za jeden rok.
Nebudu to dělat, ale pokud budeš někde tlačit na stavbu toho či onoho, budu se tě ptát, jestli víš, kolik to bude stát
Já nic takového neprosazuju a peníze do cykloinfrastruktury bych žádné nedával. Ale abys mě nenapadl, že jsem proti cyklistům, já bych je nedával ani divadlům, filmu, do sportu, prostě tyhle věci, které jsou nadstavbou si dle mého nemáme pořizovat na dluh.
Až bude státní dluh srovnán a rozpočet v přebytku, pak se dohadujme jestli je důležitější cyklostezka odněkud někam, nebo kluziště v Horní Dolní.
Ale to je příliš obecné myšlení, postačí následující.
Zopakuji co řekl NKU:
Cyklozakásky jsou předražené místy až o 100 procent. Tedy, dokud se neprovede důkladná analýza kde do lodi teče, zastavit veškere cyklostavby. Howg.
Cyklozakásky jsou předražené místy až o 100 procent.
Zdroj, odkaz? Děkuji.
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy...
Nahoře v uvedených lincích je dokonce napsáno 8smi násobně, cože je safra více než 100 procent.
zaujala mě tahle pasáž, kterou teď čtu poprvé - a zdá se, že to co to tu tvrdím - že něco aktivisté požadují ale nevědí kolik to bude stát, je pravda:
"NKÚ zkritizoval i hlavní koncepční dokument pro oblast rozvoje cyklistické dopravy, tzv. Národní cyklostrategii (o Národní cyklostrategii více ve zprávě Co změní Cyklostrategie? a Cyklostrategie po roce). Ta sice jasně identifikuje problémy, stanoví obecné priority, cíle a opatření, ale neobsahuje kvantifikaci potřebných nákladů a očekávaných přínosů, ani nenabízí systém ukazatelů, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit účinnost její realizace. "
pošli mi prosím důvěryhodný odkaz kde se to píše. Nehodlám se ničím proklikávat, ty to také neděláš.
V tomto odkazu nic konkrétního o předražených stavbách není.
http://www.nku.cz/assets/media/informace-11-14.pdf
U 23 kontrolovaných akcí podpořených příspěvkem z rozpočtu SFDI se jednotkové ceny
pohybovaly v rozpětí od 496 Kč/m2 v případě výstavby cyklostezky na zemědělské půdě
s povrchem ze štěrku a penetrovaného makadamu až do 81 549 Kč/m2 v případě výstavby
cyklostezky vedené po ocelové lávce. Po vyloučení pěti akcí s náklady výrazně ovlivněnými
investičně náročnými technickými řešeními (mostní konstrukce, rozsáhlé opěrné zdi,
cyklostezka vedená zrušeným železničním tunelem) dosáhla maximální jednotková cena
cyklostezky výše 3 956 Kč/m2. Průměrná jednotková cena cyklostezek bez uvedených
extrémů dosáhla výše 1 753 Kč/m2.
(strana 5)
Průměrné jednotkové ceny cyklostezek podle cenových normativů11 včetně 15% přirážky
zohledňující stav informací o akci v době zpracování investičního záměru činí 2 898 Kč/m2
pro cyklostezky v extravilánu a 2 668 Kč/m2 v intravilánu obce v cenové úrovni roku 2007.
Marně tam hledám to 100% předražení (tj. cenu vyšší než 5.300kč/m2) o které jsem žádal.
Ještě několik zajímavých informací:
"Poskytovatelé i příjemci podpory se hodnocením účelnosti a efektivnosti jednotlivých
projektů zabývali jen formálně nebo vůbec. Potřebnost projektů byla často
zdůvodněna společensko-ekonomickými přínosy vycházejícími z nedoložených
předpokladů. Efektivnost jednotlivých projektů nebylo možné objektivně porovnat."
Z toho dokumentu sice nevyplývá, že by něco bylo výrazně od SFDI předraženo
"Jednotkové ceny cyklostezek, jejichž výstavba či opravy byly podpořeny příspěvkem
z rozpočtu SFDI, v průměru nepřekročily ceny podle cenových normativů a oceňovací
vyhlášky"
A něco pro Hraboshe. Nepsal jsi tu, že se nestaví parkoviště pro cyklisty?
"Z dokumentace programu není zřejmé, proč byla podporována právě a pouze
specifická část cyklistické infrastruktury (parkoviště a odpočívárny pro cyklisty), jaké
cíle či potřeby a v jakém rozsahu se tím měly řešit ani jak byl stanoven příslušný
parametr. MMR k tomu uvedlo, že parametr byl stanoven odborným odhadem."
1753 a 3956 to je o malinko víc než 100 procent, nebo nikoliv?
Předražení evidentní protože očištěno od extrémů.
Jasně tam stojí, že vize máte ale prd víte kolik to bude stát a dva prdy víte, kde na to vzít.
Já to věděl. Stavař. Takovým by neměli dávat k výpočtu nic co se nedá spočítat na prstech...
Průměrné jednotkové ceny cyklostezek podle cenových normativů včetně 15% přirážky zohledňující stav informací o akci v době zpracování investičního záměru činí ****2898Kč/m2***** pro cyklostezky v extravilánu a *****2668Kč/m2***** v intravilánu obce v cenové úrovni roku 2007.
Neboli přiměřená částka za m2 je 2668Kč/m2 plus 100% předražení máme 5336kč/m2.
To, co je v dokumentu označeno jako extrém přesahuje maximální normovou cenu o 36,5%. Průměrná cena je oproti normové ceně zhruba poloviční...
A UŽ MI KONEČNĚ NAPIŠ KDE JE V DOKUMENTU NKÚ PSÁNO, ŽE JSOU CYKLOSTEZKY MÍSTY PŘEDRAŽENY AŽ O 100%.
Ano píšou tam, že je o očitěno od extrémů jako je vedení cyklostezky po ocelovém mostě. To mi přijde logické, cenu dálnice také neodvozujeme od ceny tunelu.
To sis vybral 2 čísla a prezentuješ je po svém a manipulativně. Kde v dokumentu NKÚ je uvedeno, že některá ze staveb byla předražena?
Já jsem tam našel, že - "Jednotkové ceny cyklostezek vykázaly značný rozptyl způsobený různorodostí
projektů, a to i v rámci jednotlivých typů cyklostezek. Nejvýznamnějším vlivem přitom
bylo zvolené stavebně technické řešení, jeho oprávněnost ale zpravidla nebylo možné
vyhodnotit. Variantní řešení vedení tras a varianty stavebně technických řešení nebyly
standardně požadovány, a to ani v případě investičně náročných projektů.
Hoši s vámi není rozumná řeč, kroutíte se jak politici.
Máte na hlavě naděláno a vaše cyklokoncepce je k prdu a protože z toho máte šolich budete interpretovat čísla jak se vám líbí, ale ono se to jednou dopočítá a ukáže.
Máš pravdu Hraboši, statiku mostních konstrukcí dělali lidé, kteří běžně k výpočtům používali ruskej sčot a jak to bylo víc než "sorok" byli zmateni jak ekonom nad trojčlenkou.
Pro bezpečnost našich staveb bude nejlepší, když statiku budou dělat cykloaktivisté, stavaři neumí počítat, kdo kdy viděl stavaře programovat, to vše jsem už tady slyšel.
Ta lávka na Jižním Městě furt stojí, ale vás s celou koncepcí BKU vyfuckoval :-)
Hele, už asi 4x si se pokusil hodnotit co a jak dělám, či co jsem, ani jednou ti to nevyšlo. Víš o mně prd a stále si vymýšlíš nějaké nesmyslné teorie. Nejde ti to, možná pokud tuto snahu vzdáš, budeš mít více prostoru pro opavdové argumenty, které budeš moci podložit skutečnými a zkontrolovatelnými údaji.
Zároveň je to od tebe v tomto vláknu druhý osobní útok, o kterých tolik píšeš, že by neměly být v diskusi přítomny. - Neříká se tomu, že zloděj křičí, chyťte zloděje?
Zkus se prohrabat tímhle http://portal.cenia.cz/eiasea/view/eia100_cr
Sice je to zaměřeno především na "životní prostředí", ale skoro pravidelně jsem tam objevil i ceny těch projektů atd.
Ale copak, bojovník za diskusi bez zásahů použil cenzuru, v jednom tématu to hojně kritizuje a následně cenzuru používá na prý nevhodné příspěvky.
V těch smazaných příspěvcích ho k.vl kritizoval za informace, které tu rozšiřuje o Vratislavovi a chtěl po něm omluvu, načež se dozvěděl, že h může žalovat a bude zažalování. Následně ho nazval Troubou.
Využiju Jindrovo téma. Dneska cestou podél Ploučky jsem si projel celou trasu výstavby cyklodálnice z Děčína na hranice Libereckého kraje. U Benešova dokonce makali, prohodil jsem pár slov se stavbyvedoucím (asi) firmy Herkul/Viamont. Podle něj jde čistě o to utratit co nejvíc peněz. Zadavatel (kraj - známý ROP severozápad) požaduje únosnost takzvané "cyklostezky" 45 tun, to je prý totéž, jako parametry normální silnice 3. třídy. A to dokonce i v úsecích se štěrkovým povrchem (požadavek SCHKO). Přitom tam bude vjezd povolen jen lesům, povodí a ČD. Kolik asi náklaďáků tam ročně projede?
Hmotnost 45t má i plně vyzbrojený tank T-72. Snad to není příprava na třetí světovou :o(((
Tož logiku to má. Když tam bude asfalt s šířkou, po který může projet náklaďák, tak tam prostě nějakej určitě pojede. A když by to nemělo tu únosnost, tak se to ropadne. Problém vidím v tom, že tam někdo vůbec tak širokej asfalt dovolí.
U nás položili na polňačku panely, prej aby děcka nemusely do školy šmajdat v holínkách, když naprší... Uplynulo pár let a dělaj, jako by to byla regulérní silnice a tvrděj, že se tam nedaj zabetonovat dva sloupky.
Osobně si myslim, že takovýhle cesty prosazujou lidi, který potřebujou vylepšit příjezd k chajdě, zkrátit cestu autem z hospody, stejně jako ti, co si namastěj při zadávání zakázky a realizaci.
Kousek nad městem, u Maxiček, vloni lesáci vybudovali úplně novou hlavní vývozní cestu. Stavbu jsem docela sledoval, oproti cyklodálnici je to primitivní, ale pro dané použití (používají kamiony Volvo) asi dostatečné. Po stejné, jen tak 5 let staré, jezdim často u Růžové. Parádní svezení a propadliny žádné. Docela by mě zajímalo porovnání nákladů na výstavbu a vše ostatní, co s tím souvisí.
Jde o to proinvestovat co nejvíc.
Další věc je, že stačí naprojektovat a vyfakturovat konstrukci pro tank, stavět se nemusí, protože tam nikdy nepojede.
Co ke zahrabáno, nebo není, pod zemí se nezjistí.
U nás v Perle rozšířili přípojku na dálnici o stoupací pruh, chválihodné kvůli kamionům z pivovaru. Ovšem zárubní zeď, místo z betonových prefabrikátů z gabionů.
10% z větší částky je víc peněz, a námaha vynaložená na to aby to stavěl právě ten či onen se musí vrátit. Kdyby to bylo levnější a postavilo se z ušetřených peněz něco dalšího, stálo by to další námahu aby to dostsla vxbraná firma a výsledný efekt 10 procent v částce sice stejný ale s dvojnásobkem "úřední dřiny". Zakázky proto co největší, zjednodušuje to inkasování krabic s vínem.