No, nevím, kam přesně tohle dát. Tohle je asi nejlepší kategorie. Otázká zní, jak správně projet místem na fotografii?
A kterou z těch ulic chceš jet? Jaký jsou značky? (nejsou za tebou na fotce vidět?)
Samozřejmě rovně.
Značky nejsou zrovna podstatný. Prakticky se dá jet vpravo a rovně.(šipky na silnici za mnou nepředpokládají, že by někdo odbočoval doleva, ale co si vzpomínám (a na Streetview na Googlu je to potvrzeno) tak odbočení doleva není zakázané).
Jde o toto místo: http://mapy.cz/#x=14.475442&y=50.111482&...
Člověk se potřebuje dostat z Libně k Bulovce.
Pokud vezeme v úvahu jednosměrky, ve kterých netuším, zda je provoz pro cyklisty obousměrný, takže to eliminuji, tak jedeš prostě podél tramvaje a pak ulicí Vosmíkovou a na semaforu odbočíš vlevo na Bulovku.
Pokud to chceš vzít parkem pod Korábem, pak jednoduše odbočíš vlevo do Kandertovy - dáš samozřejmě přednost všem protijedoucím vozidlům a tramvajím v obou směrech.
Já osobně v tom žádný problém nevidím.
správná odpověď je zcela jasná :)
Na kole
To je pochopitelné, ale jak?
Na tý křižovazce je děsně málo značek, nevidim žádný příkazový a zákazový. Taky chybí piktogramy, koridory a vyhrazený pruhy. Takže já myslim, že to prostě projet NEJDE!
Zkus to někudy objet a napsat do Bruselu, protože takhle se to nechat nedá ...
Zrovna značky k odpovědi nejsou potřeba. Že tam nejsou pikťáky je vlastně dobře. Projet to samozřejmě lze. Když tam potřebuju jet, tak prostě jedu.
Objížky jsou docela zajímavý. Prakticky, buď do Kandertovy a kolem PORGu nahoru a pak se otočit přes protisměrnou zastávku, přičemž prvním problémem je odbočení tady doleva. A pak ty kostky ve stoupání v Linderově nejsou nic moc. Druhá možnost je do přes Proseckou do ulice Františka Kadlece, která vyhodí člověka u Vosmínkových, ale to odbočování na frekventované Prosecké, nic moc. Takže prakticky nejlepší je prostě jet rovně.
Procetl jsem si predchozi reakce nejakou dobu prohlizel fotku a mapu a porad nechapu. O moc jednodussi situaci uz na krizeni dvou ulic mit nemuzes. Bud mi neco uniklo, nebo si z nas delas legraci...
Legrace to rozhodně není. Nejde vůbec o křižovatku. Kdyby tomu tak bylo, fotím to z místa před křižovatkou, jde o to, co následuje za křižovatkou.
Na to, ze organizujes cyklojizdy, mas prekvapive problemy na naprosto bezne ulici.
Napis, kde vidis problem, a nekdo Ti ho treba vyresi.
Ten problém není můj. Já osobně tam jezdím správně. Ale pokud se tímto místem projede špatně, problémy mohou lehce vzniknout. Já odpověď na položenou otázku vím. Nejde tedy o mne, ale o ty, co se chtějí jezdit na kole po městě.
Mimochodem tohle v dané kategorii problématických míst je extrémní hnus, asi by se těžko hledal větší. Rozhodně nejde o naprosto běžnou ulici.
Dobře, ale v čem je teda otázka nebo ten problém? Podle mapy to vypadá, že rovně je asi hlavní... tak jedu. Jestli to přece jen není hlavní, tak dám přednosti ... a jedu. Ale o značky prý nejde, ale jde o to, co je za tou křižovatkou... A CO teda je za tou křižovatkou, když to z fotek nikdo nevidíme?
To se asi nedozvíme. Tak zkusím zatipovat. Někomu může vadit rozlehlost křižovatky, někomu dlažba, zlobit může taky tramvajový ostrůvek a s tím související zúžení opouštěcího pruhu.
Takže jestli správně chápu, otázka neměla znít "jak projet", ale "hádejte, co na této křižovatce dělá některým lidem problémy"?
Otázka zní:
Jedu na kole rovně. Co mne čeká za problém a jak jej vyřeším?
To je najdi problém, respektive zdroj(e) problémů a řekni jak je vyřešíš, aniž by se ti něco nepříjemného stalo.(nejlépe co nejvíc v souladu se zákonem o provozu na pozemních komunikacích)
Mimochodem, ulice Zenklova tady relativně mírně stoupá, což také trochu souvisí s nepříjemností tohoto místa.
Víc ale napovídat nebudu. Jen je škoda, že se velikost obrázku musela snižovat, jinak by to bylo vidět o hodně líp.
Tak pokud jedeš takto, pak jedeš po hlavní a já osobně nevidím problém v ničem.
Možná... auta přijíždějící z ulice vpravo si musí dost najet, aby viděli do křižovatky, ale do té ulice je vidět a je tam spousta místa najíždějící auto případně objet.
Ne, nevidím tady problém v ničem.
Blbý je tam to, že je to půdorysem atyp a musíš hlídat víc směrů než u normální křižovatky, co je do kříže. Vždycky, když tam jedu, tak si připadám jak holub na báni :o)))
Mě by spíš zajímalo, kudy chce jet na tu Bulovku, protože pokud projíždí danou křižovatku rovně, tj. po hlavní, tak tam není problém absolutně žádný.
Byvalo tam Inferno. To bude ten problem... 8-)
Kamarad tam mel par koncertu. A naproti docela slusne vari. Kdysi jsem tam chodival do hudebky. A pred nejakym tim mesicem jsme presne touhle krizovatkou a timhle smerem projizdeli s Pro_Pou. Na problemy si nevzpominam.
Myly Cyklopalmocko, prozrad nam, co je tam tak hrozneho, co se mi po par mesicich od prujezdu naprosto vymazalo z pameti?
Možná to má něco společného s tím přechodem, a nebo tou odbočovací/připojovací uličkou co je za přechodem. Tady podle fotky, bych upřednostnil pravidlo pravé ruky, ale zaleží na tom jestli tam je troujúhleník z té uličky. Tady pravidlo pravé ruky ale pokud bych tam jel v realu a viděl trojúhleník tak bych normálně dál poračoval jako bych byl na hlavní...
Tam co jezdí tramvaj je naprosto regulérní hlavní.
A jestli myslíš tu "uličku" z prava, tak to je docela široká dvoupruhová ulice :o)))
Nad tou dvouproudovkou je takova mala ulicka nad tim prechodem (dal od fotografa) je to odbocovaci zkratka mezi tou hlavni kde jezdi tramvaje, a tou vedlejsi co ti jde z prava.
Zespoda je přikázaný směr doprava + trojúhelník stojící na jednom ze svých vrcholů, což asi znamená "dej přednost v jízdě" ;-)
Viz http://maps.google.com/maps?hl=en&ll=50...
Dobrý postřeh, byť tady to není zrovna důležité, protože tou uličkou prakticky nic nejezdí, protože není důvod ji používat. Jindy ale takováto ulice může být nepříjemná, v dané kombinaci, a zadat důvod, proč právě určitým stylem v takovýchto místech projíždět.(Snad je to dost srozumitelné.)
Proč jako ? Z tý uličky se stopro odbočuje jen doprava a z uličky se dává přednost. Kde je problém ?
Pokud by chybela znacka z te ulicky ktera upravuje prednost tak je tam uplatneno pravidlo prave ruky. Tzn. Ze ten kdo jede z te ulicky a bude tam chybet znacka tak muze to brat tak co jede zleva mi musi dat prednost. A v ten moment kdokoliv by byl na te hlavni jak jezdi tramvaje tak by mohl byt v ohrozeni. Proto si asi davat bacha. Ale to to se da uplatit u kazde krizovatky co muzeme najit tady v praze a nejen tam. Muj nazor.
No ucite tady jezdit opatrne, a mozna i prostredkem. Aby jsi nebyl hned na rane pokud by se touto ulickou ritil nejaky pilot. Tam pak muze dojit k situaci (zabradli obalene takovou tou vlnkovou deskouk ze te prehlidne nebo zameni s chodcem kdy vyska chodce a jezdce na kole odpovida. Je to osemetna situce. Tady pokud by sel chodec tak bych mu mel dat prednost, nicmene prijizdejici auto z prava (za predpokladu ze je z jeho smeru jizdy znacka dej prednost v jizde) tak musi dat prednost me jako stroji ktery se pohybuje na hlavni komunikaci. Snad nebudu ukamenovan za tuto formulaci.
Paráda. Pohlídám si, abych zbytečně nezdržoval(za silnějšího provozu na to kašlu) a vjedu doprostřed mezi chodník a hranu tramvajového ostrůvku. Konkrétně tady problém kočičí hlavy, úzké hrdlo a možnost, že mi někdo nečekaně vběhne do vozovky, ať už z tramvaje, či při dobíhání. Pojedu-li středem, nebude mne žádný řidič předjíždět a komplikovat mne a případným přecházejícím situaci.
Co se týká bočních ulic, trojúhelníky bývají, ale nelze se spolehnout, že mne někdo přehlídne. Jedu-li prostředkem, mám o malou chvíli navíc, abych něco udělal, stane-li se mi to. Ta velmi malá chvíle je ale pro mne klíčová.
Ano. Prostě, úzkým prostorem kolem tramvajových zastávek jedu středem, abychzvýšil svoji bezpečnost a bezpečnost chodců jdoucích na tramvaj, nebo vystupujících z tramvaje.
Trošku mě to teď výstupem připomíná jedno z asi 30 cvičení CO, kterých jsem se nedobrovolně zůčastnil někdy mezi lety 1973-1990 :)
Přiznám se, že jsem od toho nějak čekal víc a ty jsi nakonec jenom řekl, že jet se to dá a jak to děláš.
Proč jsi se nás tedy vlastně ptal ?
PS : Naprostá většina místních cyklistů by to nejela jinak než říkaš....
"PS : Naprostá většina místních cyklistů by to nejela jinak než říkaš...."
Upřímně, spíš ti, co již mají zkušenosti v provozu. Ti, co nemají zkušenosti, což nedělám si iluze, že jich tu je nějak málo, by jeli těsně při pravém okraji.
"Proč jsi se nás tedy vlastně ptal ?"
Právě proto, že to není mezi všemi cyklisty známo. Tedy, aby to známo bylo.
Občas sem takováhle cvičeníčka dávat budu. Pár minimálně zajímavých věcí mám vyhlídnuto.
Jen bych v rámci cvičeníčka připomněla, že v křižovatce je povoleno předjíždět jízdní kola. Mohlo by to hrát roli třeba při následném zabíraní pruhu kolem tramvajové zastávky.
A pak bych ještě připomněla, že za ostrůvkem je velmi dobré a navýsost rozumné se zase stáhnout k pravému okraji, kde má cyklista správně a podle předpisů jet.
P.S. rozuzlení "hádanky" mě také celkem pobavilo:-))
Strč si svoje cvičeníčka za klooobrc:-))) Občas tam jezdím a až do dnešního dne mi ta křižovatka nepřišla nijak divná. Čekal jsem jen, co z tebe vyleze. A vylezlo a stálo to za to.
Milý cyklopalmovko. Ač nejsem dle některých zdejších guru městský cyklista (nenajel jsem po Praze tolik co oni), tak i tuhle běžnou křižovatku projedu bez problémů a nepotřebuji k tomu spasitele jako jsi ty. A jak to tady tak čtu, tak nejsem jediný.
Hledáš problémy tam, kde je obyčejný člověk nehledá. Pak se nedivím, že máš potřebu organizovat akce ve stylu "cyklojízdy"...
Zajímavých?!?
Proboha, co bylo na tomhle zajímavého?!?
Za 1. jsi se ptal na křižovatku a nakonec se řeší situace až za křižovatkou.
Za 2. na téhle zastávce tramvaje je v praxi tak minimální provoz chodců, že se fakt není čeho obávat.
Za 3. jako cyklista tramvaj určitě nepřehléodneš, takže zvýšíš i svoji pozornost.
Za 4. chodec je povinen se rozhlédnout než vstoupí do vozovky.
Za 5. XAKRU, JAK JINAK BY JSI CHTĚL KOLEM TÉ ZASTÁVKY PROJET?!? Tam je to úzký na jedno auto, takže logicky tě to na střed tě to navede.
Já čekala, jakou objevnou trasu z téhle křižovatku na Bulovku sdělíš a on je výsledek nulový...
Takovéhle zajímavosti jsou jen pro kočku...
Tak alespoň vím co příště nečíst nebo rovnou skrýt ..
Ps : ono stačí číst Prahounakole.cz, kde jsou taková cvičeníčka i s názornými obrázečky.
Navíc tam Vratislav cvičeníčkama z lidí nedělá blbečky.
Tak sorry, ale já z lidí blbečky nedělal, to oni sami.(A vím, že za tohle sklidím spoustu mínusů).
Jsou i věci, co tam Vráťa nemá. Samozřejmě, tohle byla varianta toho, co tam má vysvětleno názorným obrázkem. Jako divím se, že prostě nebyla odpověď hned. Dle mne bylo naprosto jasno, co je míněno již od začátku.
Dle tebe asi ano. Ale jak je vidět, jasný to nebylo vůbec. Napsal jsi "jak správně projet místem na fotografii". Všichni tu kroutili hlavou, proč se na to ptáš. Běžná křižovatka, kterých je všude dost. A nakonec z tebe vyleze, že chceš vysvětlit, jak se jezdí za křižovatkou. Promiň, ale do kedlubny ti fakt nikdo nevidí. Navic tu vysvětluješ naprosto běžnou věc. Takže se nediv, že si lidé myslí, že z nich děláš blbečky... V tomto případě se jako blbci asi opravdu cítí.
Ale dej další testík. Bude sranda. Ale příště, až budeš mít problém s výběrem vlákna, zkus to dát do vtipů...myslím, že tam to patří....
Omluv netřeba.
Ještě by bylo třeba nás ponaučit jak to projížděti za sněžným pluhem nebo v případě, kdy po silnici pojede kočár vracející se z šichty s turisty na Prosek.
To by se nám taky mohlo hodit a Vratislav to na svých stránkách vůbec neřeší.....
Mozna by ses mel spis zamyslet nad svym pocinem, nez abys z ostatnich delal nesvepravne, kteri ani nedokazi projet jednoduchou krizovatkou. Vsichni hledali nejaky problem a on tam neni. Co cekas? Ze ti nekdo podekuje, ze tim _naprosto zbytecne_ travil cas, protoze myslel, ze tahle _naprosto zbytecna_ diskuse (dokonce blog) bude necim poucna?
Jak nebyla hned?!?
Od začátku jsme ti psali, že místem na obrázku projedeš rovně.
Např. můj příspěvek hned druhý den po založení:
-------
Re: Malý testík.
Pokud vezeme v úvahu jednosměrky, ve kterých netuším, zda je provoz pro cyklisty obousměrný, takže to eliminuji, tak jedeš prostě podél tramvaje a pak ulicí Vosmíkovou a na semaforu odbočíš vlevo na Bulovku.
Pokud to chceš vzít parkem pod Korábem, pak jednoduše odbočíš vlevo do Kandertovy - dáš samozřejmě přednost všem protijedoucím vozidlům a tramvajím v obou směrech.
Já osobně v tom žádný problém nevidím.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 16.06.2012
Autor: radka
-----------
To, že ti jde o průjezd kolem zastávky tramvaje jsi uvedl až v tom tvém "rozluštění".
V zadání píšeš o křižovatce, zastávka je až za křižovatkou!!!
Buď napiš jasně, o průjezd jakého úseku ti jde, nebo fakt dělej blbce z někoho jiného.
Hele, a co kdybyste si tahle cvičeníčka dělali v rámci tvých cyklojízd. Tam to účastníci jistě ocení a nemusíš s tím votravovat tady.
Proboha, co bylo jasné hned na začátku? Nejdřív úvod, jaké že je to děsně zákeřné místo, které div ne jen jeden z milionu projede správně... a nakonec z toho vylezl tramvajový ostrůvek, které jsou ve městech v průměru každých třista metrů...
Všichni pořád hledali tu mimořádnou složitost... a nakonec byla správná odpověď vlastně stylu "no normálně tudy projedete".
Jste to všichni špatně pochopili !! Jde přece o to, že kolem ostrůvku nepojede přiměřeně vpravo (a stejně tím zabere celý ten prostor), ale bude se okázale capit na prostředku.
Však už z jeho profilu je jasné, že nepůjde o standartní řešení standartních situací, ale o vymýšlení ftákovin : "Bezpečnost moje i ostatních lidí pohybujících se po komunikacích je pro mne přednější než zákon o provozu na pozemních komunikacích "
No, dobře... ale takhle šlo nafotit každý druhý tramvajový ostrůvek, ne? Mezi tram ostrůvkem a obrubníkem je to úzké téměř všude...
Jo, šlo, ale tady je to víc než jasné.
Furt ale nějak nechápu, co je na tom nového, zajímavého, nebo objevného. Možná nepříjemná, ale dost tuctová dopravní situace.
Jo. Jedno takové kouzelné místo je tady:
http://mapy.cz/#x=16.618558&y=49.191878&...
Ve směru z města (tj. zleva doprava).
Ostrůvek je tam, co stojí tramvaj. Jen o pár metrů dál je u okraje vozovky zastávka trolejbusu a vlevo celkem hojně navštěvovaný obchodní areál. Takže často stojí trolejbus, za ním auto bliká doleva, pokud to blbě odhadlo, tak má čumák v kolejích a do toho zvoní tramvaj... za tím vším se štosují auta a mezi nimi kličkují chodci na ostrůvek a z něj. (Pravda, v okamžiku štosování je to snazší, než když je volno a auta volně jedou... tam už mi jednou ujely dvě tramvaje za sebou, než se mi povedlo se odhodlat a skočit tam.)
Nepříjemné to tam může být jen v momentě, kdy v zastávce stojí tramvaj a lidé běhají přes tu silnici... Jak do tramvaje, tak i z ní. Pokud ale vím, tak kolem ostrůvků na zastávkách se jezdí tak aby se žádný pajda neohrozil ;-) Případně je nejlepší úplně zastavit a počkat až to rojení skončí...
Hele, tam vystupuje tak málo lidí, že vůbec netuším, proč ta zastávka ještě existuje.
Dřív (tak do 90tých let) tam bylo dost podniků a firem (v lokalitě směrem k proseku), ale teď... Navíc do práce se jezdilo ráno na šestou, z práce pak po druhé. Dnes je všechno zrušeno nebo jde o soukromé firmy.
Vedle zastavky je prechod, a pokud vim tak chodec muze vyuzit komunikace pro prechaneni v tom pripade ze je a ted si nejsem jist tim cislem ale tusim ze je prechod vzdalen vic jak 50 nebo 100m od mista kde chceme prejit vozovku.
S touto formulaci jsem byl seznamen pred lety kdyz jsem chtel v malesicich prejit pres silnici a zastavil me na druhe strane policajt s toufo formulaci.
Prosím Tě, tohle sice říkají pravidla, ale asi moc dobře víš jak to na takových zastávkách vypadá ve skutečnosti ;-) Všichni trajdají jak se jim zlíbí, alespoň tedy tam kde nejezdí tolik aut. Tam si jentak skočit do silnice moc lidí už netroufne.
Tady nikdo netrajdá. Fakt naprosto hluchá zastávka.
Jasně, jenom jsem ale Ozzákovi vysvětloval jak u nás ty předpisy chodci dodržují na jiných zastávkách ;-) Pak se jednou úřady naštvou, dají tam, nejlépe celé zabedněné, zábradlí a je po skákání do vozovky jak se každému zlíbí :-) Ne, že by mne to na některých místech neštvalo... Někde mi to naopak přijde celkem zbytečné.
Předpisy a pravidla jsou jedna věc a praxe je zcela věc jiná. Já se snažím toho co jsem výše psal vyvarovat. Proto nejprve hledám přechod a pak když není zbytí tak přejdu v místě bez přechodu. Ale ruku na srdce. Lidi ve velkých městech se chovají jako kdyby ta tramvaj, bus či metro bylo to poslední na světě. Mě když ujede vlak tady u nás tak můžu jít domu ještě na kafe protože další jede za půl hodiny, nebo za hodinu. Neboli kdyby lidi nepospíchali tak by se asi (to podtrhuji ASI) nestávalo tolik zbytečných nehod v blízkosti tramvajových ostrůvku a zastávek.
tak jsem pod odtajnění lokace :) projel celou lokaci na google a tak nějak nechápu v čem je jako problém.
Je to po hlavní, je tam dlažba a je tam tramvajový ostrůvek.
O kopci se nedá vůbec mluvit navíc tam není semafor a jsi na hlavní...
Takových křižovatek je po Praze spousta třeba jen na Nuselské jsou tři...třeba tahle ¨¨
http://maps.google.cz/maps?q=N%C3%A1m%C4%9Bst...
nebo tahle
http://maps.google.cz/maps?q=N%C3%A1m%C4%9Bst...
Nepřipadá mě, že si děláš legraci, takže pak jedině, že si myslíš, že ty jsi ten jediný povolaný rozdávat rozumy jak jezdit po městě a křižovatkama. Myslím, že by si s tím měl něco dělat, dokud je ještě čas a nenechávat to v sobě dál bujet, s tím by sis fakt neměl zahrávat.
Soudě podle šířky auta projíždějícího mezi chodníkem a ostrůvkem, v pohodě se tam auto vedle cyklisty vejde.
Správné tedy je nezdržovat provoz a jet při pravém okraji, jak ostatně přikazuje zákon.
Ty už jsi jak cyklopalmovka. Taky posuzuješ dopravní možnosti jen podle Gůglu :o)))
Tak široké, aby vedle sebe bezpečně projelo kolo a auto to tam v reálu není.
A zkoušet to s tebou nejdu!!! :o)))
Na fotce je projíždějící dodávka a pokud by jel vpravo při okraji cyklista, tak dodávka se vedle vejde, bylo by to víc natěsno, ale určitě ne nebezpečně, podle mého odhadu by tam cyklistovi vedle auta zbylo asi 1,5 m
Ještě doplním, že před ostrůvkem není značka pro objíždění nákladních aut zleva, takže je jasné, že šíře vozovky mezi chodníkem a ostrůvkem je víc než 3 m, takže se tam musí osobák s cyklistou vejít.
Nepopírám, ale jedna zkušenost z praxe.
Do prostoru vedle zastávky se vjede z volného prostranství a vlastně jedeš ze světlého prostoru do prostoru dost zastíněného domy.
Na mě tohle vždy působí zužujícím dojmem, takže já bych se tam netlačila. Vždycky jsem tam měla pocit, jako bych vjela do tunelu.
Ale je fakt, že komu nevadí změna světlo/stín, tak se zorientuje velmi rychle.
Já to tam neznám, koukám jen na fotku a podle toho to odhaduju, zřejmě stejně jako Joe. S širším osobákem bych se tam asi vedle cyklisty taky necpal, ale myslím, že s běžným autem do 1,8 m bych neměl problém.
Zde to rozhodně na auto a kolo vedle sebe není.
Může být, pak ale není vůbec o čem se tady dohadovat a nad čím přemýšlet, vozidla jedou za sebou.
Ne sice moc často, ale tuhle támhle se mi stane, že dojedu nějakého brzdaře v autě, který furt ťuká nožkou o brzdu. Onehdá jeden jen neťukal, ale doslova přibržďoval při každém míjení náklaďáku v protisměru na volné a široké silnici I.třídy. Ten musel mít po deseti kilákách nervy nadranc. Pak taková ulička pro něj musí být hrobem... :-)
Defenzivní způsob jízdy...
Tohle jsem také dělávala - velká auta v protisměru mi nedělala dobře.
Tedy nedělají mi dobře ani dnes, ale už aspoň nepřibržďuji :o)))
To si asi pleteš pojmy. Defenzivní způsob jízdy je opak agresivní. Spíš takovej opatrnismus. Nesmyslný brzdění je nějaká divná vyplašenost a možná poděšení z velkejch věcí :-)
Přesně,navíc dobrý řidič brzdí brzdou jen když je to nutný a když to jinak nejde.
Lidi kteří neustále brzdí a hned akcelerují jsou nejenom špatnými řidiči, ale i otravují ostatní.
Zabrzdí a vůbec netuší, že někde o pár km za sebou udělá kolonu.
Hodně to souvisí s dalším českým nešvarem a to je jízda v těsném závěsu. Když jedu na kole o víkendu tak potkávám 2-3 auta jedoucí těsně za sebou úplně pravidelně.... se snad bojí 50-100 metrové mezer nebo co....
Nedávno jsem s člověkem, který prakticky pořád stál s nohama na brzdě nebo plynu, jen ubrat plyn nebo zvolnit ? Kampak na nás s takovým přístupem brzda,plyn, cukalo to jako atrakce na Výstavišti.. :(
Z mezer 50 až 100 m mezi autama šílím, to se nedá pořádně odbočit vlevo a to už nemluvím o vyjetí z vedlejší. Není důvod mít takhle šílený mezery, stačí dodržet normální rozumnou vzdálenost a hlavně koukat dopředu tak 3 auta co se tam děje a pak je dost času bezpečně reagovat.
spíš ne, napočítal jsem tam na 3 místeech vždy 14 dlažebek... ta má myslím 20 cm délku což dává zhruba 280cm , a to se mi zdá, že tam vždy jedna či dvě jsou menší... googleview
Nechcete tam někdo se zastavit s metrem a změřit to ?
Docela by mě zajímalo o kolik jsem se seknul v odhadu
To je výzva:-))) Když nebude venku na chcípnutí, tak bych tam zajet mohl:-)))
A až budeš proměřovat, tak mezi místníma rozšiř nenápadně fámu, "že se bude všechno kolem bourat a povede tam dálnice"
:-(
http://jdem.cz/vmqb4
http://jdem.cz/vmqd4
"jet při pravém okraji, jak ostatně přikazuje zákon." - co to je při pravém okraji?
1. drhnout šlapkou obrubník
2. konec řidítek mít nad obrubníkem
3. místo, kde jezdí auta pravými koly
4. ???
Za mně je 3 správně.
Dá se to vyjádřit tak, že to je při vnitřním okraji bílé lajny - krajnice, kde není, tak to je asi 30, max. 50 cm od okraje vozovky, pokud to stavební stav okraje vozovky dovolí.
Jen obecné pravidlo, dříve to takhle nějak bylo definováno i ve schválených učebnicích autoškoly, někde jsem to i celke nedávno četl v nějakém výkladu ministerstva dopravy k zákonu. Co je pravý okraj by měl vědět každý kdo se chce pohybovat na vozovce. Není důvod aby cyklista jel víc od okraje vozovky než nějakých 30 až 50 cm, navíc už to je i nebezpečné a koleduje si o vyhoukání každým autem. U nás se to bohužel moc nehlídá a je spíš obecným a hodně hloupým pravidlem jezdit co nejvíc vlevo, pak mnohým lidem dělá hrozný problém jet vpravo když nemají nalajnovanou silnici a jsou schopni jet i prostředkem.
Co je to pravý okraj je snad každému jasné.
Zajímavější je otázka, co je to vozovka.
Vozovka a okraj jsou snad jasne pojmy. Otazka je, jestli vsichni vedi, co to je prava!
Zákon 361 definici vozovky neobsahuje, ale předpokládá. Podle ČSN je vozovka zpevněná část cesty uzpůsobená pro jízdu vozidel.
Co krajnice, co tramvajový pás, co stezka pro chodce a cyklisty - jsou vozovkou?
Viz též zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vozovka#Vozovka_v_...
Tramvajový pás není vozovka, to je drážní těleso.
Stezka pro cyklisty je vozovka na komunikačním telese - účelová komunikace.
Drážní těleso nemůže mít vozovku?
Účelová komunikace nemůže mít vozovku?
Vždyť píšu, že i na účelové komunikaci je vozovka.
A jestli je možná nějaká kombinace drážního telesa s komunikací nevím a ani se mi to nechce zjišťovat, zřejmě budou nějaké stavebí předpisy, které to upravují, ale jak se tomu hybridu říká, nevím.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b...
Já vím, že to existuje, ale jestli auta jezdí po drážním tělese nebo tramvaje jezdí po komunikaci nevím a je mi to celkem jedno :-)
I to je určené, obecně to je ta zpevněná část tělesa komunikace po které se jezdí.
Dnes se tam maluje cyklopiktokoridor. Ten i blbům jasně ukazuje, kde mají jet.
Ano, i pitomcům ukazuje, kde mají očekávat cyklistu. Bohužel ne dost jasně, takže pak cyklistu klidně zabijí při odbočování vpravo...
"takže pak cyklistu klidně zabijí při odbočování vpravo..."
Zapoměl jsi tam dát smajlíka, nebo mi to tady už (nejen tímhle příspěvkem) začíná zasmrádat medvědinou ?
Nezapomněl. On se ten řidič náklaďáku v Bohumíně tedy věnoval plně řízení a sledoval provoz v cyklopruhu? Proč tedy zabil toho kluka na kole?
Hele, tohle tady už bylo probráno v několika vláknech s tím, že podrobnosti nejsou známy a nemá smysl si vymýšlet - to ničemu neprospěje.
Teď k bezpečnosti cyklopruhů má Jindra téma "Tleskač..."
Já taky nic nerozjíždím a už vůbec nic si nevymýšlím, jen jsem s hořkým povzdechem reagoval na Joeovy "blby, co konečně vědí, kde mají jezdit". Jeden takový jel, kde má jezdit, a je mrtvý. Nic víc.
Jinak jsem tu dlouho nebyl, takže nevím, co jste tu probírali. A jindrovu tleskačovskou magořinu jsem otevřel až ted, před půlminutou.
Takže se omlouvám, nasekejte mi tam mínusbody a půjdem dál, ok?
:-)
Jdi do háje s takovým okamžitým soudem. Nechceš si počkat na závěry vyšetřování, stanoviska znalců a definitivní rozhodnutí ?
Jak víš, že jeho smrt zavinil řidič náklaďáku, co když ten kluk nekoukal a vletěl mu pod kola.
Vycházím - jako všichni - z informací uvedených v novinách, např. na idnes, kde se o tom mluví.
Opakuji, že jsem pouze reagoval na Joeův hulvátský zobecňující soud, označující za blby všechny cyklisty, kteří užívají cyklopruhů. Nic víc v tom nebylo, žádný okamžitý soud jsem nevyslovil. Je mi líto, že jsem se svou krátkou poznámkou dotkl tolika lidí, záměr byl jiný. Omluvil jsem se a omlouvám se ještě jednou tobě osobně. Stačí, nebo to mám pro jistotu napsat ještě dvakrát?
Omlouvat se nemusíš, vím na co jsi reagoval. Co jsem napsal nepatřilo jen tobě, ale všem, napsal jsem co si myslím o všech těchle rychlých soudech a odsouzeních na základě 5 řádků blábolivých senzacechtivých novinářů, který si navíc často pletou pojmy s dojmy a často neuvedou ani základní fakta, protože už by to nebylo tak zajímavý.
Hele, cetl sis tu prislusnou diskusi?
Skoda, ze uz nemam trandaka, aby sis to zkusil. Ale konec koncu, Ty k nemu pristup mas. Zkus si ho pujcit, dat kartonovou desku za prvni sedadla, abys to mel jako v bezne male dodavce a pak vyjed treba po Jaromirce smer centrum a davej prednost autum ze Sekaninovy. A kdyz si pak predstavis jeste podstatne horsi vyhled, tak to je nakladak. No a pak rozumuj. (Nerikam, ze nemohl hledat cigara a nekoukat, ale takhle predjimat...)
Tak ještě jedna omluva a vysvtělení Murphymu... vy jste z tý diskuse, co jsem ji nečetl, nějaký vyšokovaný nebo co... :-))) To jste se tu za ten týden tak strašně posekali, že při slovu cyklopruh skáčete tak vysoko?
Já se s tranzitem docela dost najezdil a jezdit bez výhledu dozadu je pro mě dost běžný. Ale jak píšu (2x) výše, o tom můj příspěvek ani v nejmenším nebyl.
A žádné předjímání, pouze jsem narážel na již zveřejněnou informaci: "Chtěl odbočit vpravo do Příční ulice, jenže se podle policie dostatečně nevěnoval řízení a přehlédl šestnáctiletého chlapce na kole, který jel v pruhu pro cyklisty."
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/nakladni-vuz-smetl...
A ty myslíš, že ten řidič někoho "klidně zabil" ??? Zdá se ti normální tohle napsat, navíc o případu, o němž víme všichni kulový ? Asi udělal chybu a možná že tím pádem i někoho zabil. Ale určitě není na místě z něj dělat krvelačnou, chladnokrevnou a bezcitnou bestii. navíc to takhle generalizovat. To mi fakt toho magora připomíná...
Chyb se nadělá mnoho a jen se klepej, abys v životě taky nějakou fatálku nevyrobil. Můžeš bejt sebeopatrnější, osud si s tebou stejně vytře, kdy to budeš nejmíň čekat. Samozřejmě, že se dá jít průšvihům naproti a hodně lidí to tak dělá. Ale nikdo není dokonalý a vůči průšvihům imunní. Existují mraky případů nesmírně opatrných a ohleduplných lidí, které potkalo drobné zaváhání, zkrat, nebo prostá smůla a způsobili velký malér. Lze je proto odsuzovat takovými slovy, která jsi výše zvolil ?
Jen dovětek, ty vysvětlení výš vznikaly v době, kdy jsem tohle smolil, takže proto se to "potkává"...
Děkuji za poučení, jen připomínám, že konkrétně o tomhle řidiči jsem nic podobného nenapsal... Ale co už, vše bylo vysvětleno, omluvy vysloveny, kdo chce pochopit, pochopil, kdo nechce, jeho job. Jak píšu výše: naklikejte tam ty mínusy a jdeme dál.
Sice bylo na chcípnutí, ale když už jsem se přihlásil, tak jsem se tam stavil. Byla to jen menší odbočka z Palmovky.
Křižovatka sice rozlehlá, ale svižná a bez nějakých zádrhelů. Auta jela svoji stopu a místa všude bylo dost. Cyklista má tak možnost křižovatku projet vcelku v pohodě (sám jsem tudy již jel).
Sice jsem měl metr, ale nějak se mi tam s ním nechtělo šaškovat:-) Navíc auta jezdila celkem dost (byl jsem tam mezi pátou a šestou). Ale alespoň jsem si to "odstopoval" škrpálema a pak odpočítal aj dlažky. Je to něco málo přes tři metry....3,2m nebo tak něco.
Tramvaj. Zastávka je maximálně poklidná. Tramvaje tam nestaví často a nastupuje a vystupuje tak 5 lidí. Není třeba přebíhat silnici, protože naproti zastávce není nic zajímavého...jen nějaká putika. Lidé chodili přes přechod, kde jim auta ochotně zastavila.
Zda se vejde auto a cyklista nechám na vás. Dle mého by se vešli. Schválně jsem čekal, zda nějaký nepojede. Půl hodiny jsem čekal a nic...škoda (městská cyklistika asi rozkvétá jinde).
Navíc ten ostrůvek je dlouhý 50m. Takže normální cyklista kolem něj projede za pár sekund. Nevidím důvod, že by nějak překážel. Navíc za ostrůvkem se silnice rozšiřuje (navazuje na další křižovatku), takže má cyklista možnost trošku pouhnout a motorista více místa na jeho objetí.
Milý cyklopalmovko. Tváříš se tu jako guru městský cyklista. Ofrňujěš námi, co po Praze taky jezdí, jen ti nekývají na každou zelenou větu a nejezdí cyklojízdy. Ale pokud jsi tady na tomhle místě viděl nějaký problém, měl by jsi se nad sebou zamyslet. Protože i já, zcela průměrný městský cyklista, co toho údajně po Praze nenašlapal jako ty, jsem zde nikdy neměl problém. A po dnešních "laborkách" tohoto místa ho tam ani nevidím. Absolutně se teď nedivím, že jezdíš cyklojízdy, když hledáš problémy tam, kde vůbec nejsou.
Dost dobrý :o)))
Pokud by byl cyklopalmovka formát, tak ti dá dort za první místo v rozluštění jeho minitestíku :o)))
V to doufám:-) Stálo mě to tolik času, že jsem pak u nás málem nestíhal Tesco. Došel mi totiž hajzlpapír. A pokud bych ho kvůli cyklospasiteli nestihl koupit, tak by si to pěkně vypil:-))
Díky za info, jsem rád, že jsem se nesekl ani o cm, je to tak jak jsem odhadoval a odměřil z fotky. Menší osobák s cyklistou při rozumné jízdě se tam vejdou, jediné co by asi mohlo trochu zlobit je dlažba, těch 50 m nemůže dělat řidičí problém ubrat a počkat.
Dlažba je tam trošku vykotlaná. Ale je to běžná pražská kvalita:-) Tohle je skoro všude.
A když auta zabrzdí na přechodu, tak nevidím důvod, aby nepřibrzdila za cyklistou...
Hele...už mám mínus bod:-))) To je asi za tu pravdu...popsání reality, vlastních zkušeností a nafocení:-) Chudinka zamindrákovanej:-) Ale na tenhle okamžik jsem se těšil.