Nebyl jsem tam, ale přečet jsem si jednu dost velkou kritiku lávky a jestli to tak je, tak teda nic moc.
http://forum.hradeckralove.cz/forum.php?id=781
No pěkný, dověděl jsem se tam, že sběrny budou mít business ;) Pokud chcete pozitivnější zprávy, tak mrkněte sem: http://hradec.idnes.cz/hradec-ma-novou-lavku...
Ještě jsem ji nezkoušel, ale brzo zkusím!
Výkřiky o sběrnách neberu nijak vážně, ale ostatní námitky mají dost velké opodstatnění. To, že je něco hezké a líbí se, ještě neznamená, že to bude dobře funkční pro všechny uživatele. Namrzlý a sešikmený kovový rošt je pěkný svinstvo a co s tím budou v zimně dělat nevím, vlastně vím, dají tam ceduli "Cyklisto sesedni z kola" Já sice podpatky nenosím, ale dovedu si představit to nadšení pěších žen a dívek. No a vážně nechápu proč je nutný aby mostovka byla tak ostře vyklenutá, proč nemohla být rovně, zbytečně budou lidí dřít nebo dokonce tam budou chodit s kolem pěšky.
Nejspíš architekty někdo vyprovokoval názorem, že je HK nezajímavá placka ;) Nebo si to prosadili výrobci přehazovaček? Jsem na to zvědavý, ale chce to se předtím asi pořádně rozjet...
Ty to bez problému vyšlápneš, ale co takový maminy s dětma nebo starší lidi, pro který je lávka především určena. A co až to namokne a až bude mrztnout. Ještě, že tudy nemusím jezdit a když tak mi nedělá problém to objet normálně po silnici, to bude bezpečnější.
No nemysli si, já mám taky občas pěkně naložíno a co teprve ty holandské bakfietsy a obyčejná torpéda. Napadlo mě, že tím chtějí odfiltrovat právě jen mladé do toho kampusu nebo aby se tam ta kola skutečně vodila i bez značek. Docela mě znervózňuje, že podle medií tuhle konstrukci už plánují i jinde. Chce to podle mě minimálně rok vyzkoušet.
já tam jel na čopru a vyjel jsem to bez problémů z obou stran.Tak proč by to nevyjela nějaká buchta na skládačce??
He, docela bych tě chtěl vidět, jak se vytáčíš nahoru na lávku, když jedeš odspoda od soutoku. Ty sklony se mi po vyzkoušení nezdají tak dramatické, opticky se to jeví horší. Ten první kopec od kampusu je asi větší. Možná vyhlídka uprostřed lávky za to stojí. S těma světlama máš pravdu, ve směru od kampusu to pěkně svítí do xichtu. Ale naopak nahoře je to skrz ten rošt velmi příjemné.
Oni si poradí, v zimě to posypou pískem...
Jedině tak beskydským
Lávka se mi nelíbí, ale jezdit se po ní dá, a i když je to do kopce, není to tak hrozný. podjezd pod hradubickou je možná prudší. uvidíme co ten rošt v zimně, myslím že to vyřeší cedulkou pozor klouže.
Nájezd od pivovaru v pohodě, spíš bych dal facku za to prostorové ćvičení u knihovny. co to jsou ty pravoúhlé nájezdy a ty věčný obrubníčky na stezku pro cyklisty? (a pro chodce, pardon)
Jen to bude chtít trpělivost a zvonek, lidi se tam budou motat, zvlášť na mostě. Ale snad se tam vzije nějaké pravodlo pohybu
Musim uznat, ze se hezky zprujezdnilo to okoli. Ty schody u hasicarny byly dlouho otravny, ted je tam krasna rampa a da se to tam zkrosit jak k Hucaku, tak k Milete. Co se tyce toho prostoroveho cviceni, tak se da sjet do silnice pred zavorou drive (je tam sjezd pro auta) a to esicko pekne narovnas. Holt se ty omalovanky nesmej tak hltat, zvlast kdyz tam nikdo neni ;) Celkove z toho mam radost. V zime uvidime, treba ty namrazy rozpusti svetla reflektoru, je to opravdu parak ;)
Tak jsem si lávku dnes byl také projet (aspoň ve směru od pivovaru k hasičárně a dost svižným tempem). Po přečtení téhle kritiky jsem čekal úzkou lávku s hrůzným sklonem nájezdu, a nemožným vytáčením na obou koncích, ale po prvním přejetí jsem nabyl celkově pozitivního dojmu. Šířka a vůbec prostor mě mile překvapila, sklon nájezdu je spíš subjektivní záležitost, osobně s tím zatím v mém věku nemám problém, ale samozřejmě je to mínus a ideální by byla naprostá rovinka. Ale lepší něco než nic. Rošt, který tvoří povrch, bude podle mě v zimě klouzat méně než asfalt - roštem značná část vody proteče a souvislá vrstva ledu se nevytvoří tak jednoduše jako na asfaltu (můj nepodložený dojem). Ale to se asi ukáže asi až v zimě. Pokud bude 10 cm sněhu, je to už asi na jinou diskusi :)
Celkově mám z této lávky pozitivní dojem, rozhodně mnohem lepší než z dvou relativně nedávných cyklo-"staveb" v HK:
tou první, jsou cyklopruhy kolem silnice mezi golfovým hřištěm a kopcem Sv. Jana spojující Třebeš a Roudničku, které jsou (na rozdíl od silnice) dlážděné!! Nechápu, proč nejsou rovněž z hladkého asfaltu jako silnice sama. Zkuste si to někdy projet (ideálně shora dolů) v cyklopruhu a pak o půl metru vedle po silnici...
No a druhou "stavbou" nebo spíš jen značením jsou relativně nedávno namalované červené cyklopruhy ulicí Čs. armády, jejichž povrch je díky stáří sinice rovněž velmi nekvalitní, navíc (jak už u těchdle úseků bývá zvykem) vedou prakticky odnikud nikam. Dokud tam cyklopruh nebyl, jeli jste prostě o kus víc vlevo, když tam cyklopruh je.....??
Myslím, že oproti těmto dvoum nedávným cyklopočinům je lávka luxusní.
Lávka je vzhledově velice pěkná, konstrukcí krapet vyvoláná dojem zvedacích motů na kanálech. Šířka je přímo impozantní, prošel by po ní prvomájový průvod a ani by se moc nemačkal, prostě když lávka pro pěší a cyklisty, tak taková aby po ni projela naložená Tatra s pískem a pohodlě se vyhnula s rodinkou na procházce.
Povrch kovového roštu naštěstí není úplně hladký, takže za mokra klouzat tolik nebude, jenže v zimně až začne stoupat pára na promrzlý kovový rošt, to se budou dít věci, ale třeba ho páni radní potáhnou kobercem :-)
Tatra s pískem ??? to myslíš jako zátěžovou zkoušku lávky:-D
Na šířku a na váhu nejmíň dvě :-) pořádně si tu konstrukci prohlédni
co se týče rozměrů ano,ale lávka nebude stavěná na takovu zátěž jako má Tatra pokud by byla naložená pískem tak cca 10-12 tun a x2 to je 20 tun-pochybuji že by to lávka snesla bez ůhony.
Nějakou tu multikrávu v pro zimní údržbu asi snese ale 2 tatry to bych neriskoval.
Myslíš? Tak si zkus vypočítat kolik lidí se vejde na takovou lávku a vynásob si je 80 kg a budeš překvapený kolik ta lávka musí unést, jen tak od oka mi vyšlo nejméně 60 tun, ale určitě to bude víc a statik Jindřich by ti řekl, že to zatížení bude několikanásobně jištěné. Takže těch Tater bude taky víc než dvě.